نتایج جستجو...
به دنبال مقصّر و گناهکار نیستیم امّا ....

به دنبال مقصّر و گناهکار نیستیم امّا ....

ریاست محترم جمهور، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی؛ به جستجوی مقصر و گناهکار نیستیم، نمی‌خواهیم نقد کنیم، نمی‌خواهیم دوباره از اوضاع نابسامان صنعت گردشگری و صنعت هتلداری بگوئیم.  آنچنان در یک بحران و فاجعه اقتصادی گرفتار آمده و آمده‌ایم که هر چه گوئیم جز نمک بر زخم پاشیدن نیست. گفتنی‌ها را می‌دانید و به خوبی آگاه هستید امّا چرا هر چه پیش می‌رویم و هر راهکاری ارائه می‌فرمائید نه تنها راهگشای مشکلات این صنعت نیست بلکه متاسفانه گاهی به مشکلات نیز می‌افزاید!!   آقای رئیس جمهور؛ آیا مملکت ملک‌الطوایفی است؟! دستگاه‌های اجرایی فرمانبردار دستورات کدام مرکز، ستاد بحران، شورای کرونا و ... هستند؟!  در استانی و در گوشه‌ای از این مملکت پهناور اعلام می‌کنند که هتل‌ها می‌توانند تا ۳۰ درصد ظرفیت خود میهمان بپذیرند و در استانی دیگر، هتلی تا مرحله پلمپ پیش‌می رود فقط به دلیل آنکه چهار اتاقش مهمان داشته است!!!  با کدام ناظر و نظارتی چنین دستوراتی صادر می شود؟ بر اساس کدام مستندات قابل اطمینانی چنین شیوه‌نامه‌هایی تدوین می‌شود؟ مگر چند هتل در بین این چند هزار واحد، پذیرش مسافر دارند؟ فقط آمار، عدد و رقم است که سلسله‌وار اعلام می‌شود و در مقابل، شک و شبهه ایجاد می‌کند.  مگر هتل دکّان بقّالی است که کرکره‌اش را پائین بکشند؟ آیا تحقیق کرده‌اید چه حجم کالایی در سردخانه‌های هتل‌ها و در انبارهای خشک و تَر در انتظار پایان یافتن تاریخ مصرفشان وجود دارد و باید به زودی به سطل زباله ریخته شود؟ شاید در مواقع حساس بتوان تا حدودی در هزینه‌های سربار صرفه‌جویی کرد امّا آیا هتل‌ها می‌توانند از هزینه‌های جاری جلوگیری کنند؟ مگر تعطیل کردن هتل معنا دارد؟  رعایت مسائل بهداشتی خاصّه در این شرایط، وظیفه اخلاقی و اجتماعی هر مدیر هتل است. چرا اینگونه تبلیغ می‌شود که بعضی از هتل‌ها فلان پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جان خود و میهمانشان را به خطر می‌اندازند؟ سفر و گردش ممنوع است امّا مسافری که به هر دلیل وارد شهر می‌شود چه باید بکند؟ زحمات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل در سراسر استان‌ها و کوشش‌های نیروی انتظامی و تلاش‌های قوه قضائیه جهت پلمپ واحدهای غیرقانونی را پاس می‌داریم امّا هر مسافری گردشگر نیست و باید برای اینگونه میهمانان نیز اندیشه‌ای مناسب داشت‌. تمامی تورها کنسل می‌شود، همایش‌ها، سمینارها و هر نوع مراسم و گردهمایی تعطیل می شود ، رزروهای فردی و گروهی یک به یک باطل می‌شود.  با تهدید، ارعاب و انواع شیوه‌نامه‌ها و دستورات فورس ماژور، هتل‌ها را مجبور می‌کنند و یا با صلاحدید مدیران بزرگوارشان بدون دریافت کوچکترین ضرر و زیان، وجوه دریافتی حاصل از این رزروها را عودت می‌دهند و حال که صندوق و ذخیره مالی هتل‌ها به انتها رسید با تبلیغات گسترده از مردم تقاضا می‌کنند تا رزروهای خود را باطل نکنید و اجازه دهید در زمانی دیگر این تاسیسات اقامتی و پذیرایی، میهماندار شما باشند. نوش‌دارو پس از مرگ سهراب!! جناب آقای رئیس‌جمهور؛ هر آنچه در حال حاضر از مصاحبه‌های شما برداشت شده است و کورسویی از امید در آن وجود دارد امّا در عمل آنچنان این صنعت از آن منتفع نمی‌شود!!  در این زمان، نقدینگی یکی از بزرگترین چالش‌های هتل‌هاست و لذا از یک سو شما فرمودید به کارگاه‌های بزرگ و کوچک در صورتی که کارگری را اخراج نکنند وام می‌دهید با بهره و دو ساله!!! به چند و چون و میزان پرداختی، زمان بازپرداخت و ضریب کارمزد آن کاری نداریم و لطف شما را در این شرایط با جان و دل می‌پذیریم امّا وزارت کار و تعاون اعلام می‌فرمایند به کارگران شما بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد و در فلان سایت ثبت نام کنید. حال آیا این عمل حکم اخراج کارگر را پیدا نمی‌کند؟!  می‌گوئیم نقدینگی نداریم و فرصتی دهید جهت پرداخت آبونمان حامل‌های سوخت، می‌گویند فقط قسط‌بندی و تاخیر در پرداخت. آبونمان شامل مصرف‌کنندگان خانگی است!!!  می‌گوئیم کارگاه‌های کوچک و اکثر هتل‌های یک و دوستاره دچار کمبود نقدینگی هستند و در خصوص پرداخت حق بیمه‌های کارفرمایی فرصتی دهید، می‌فرمایند برای کارگاه‌های با بیش از ده کارگر تسهیلاتی قائل شدیم و شامل کارگاه‌های کوچک نمی‌شود!!!  تقاضا کردیم چون فقط تا پایان فروردین‌ماه فرصت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است لذا تسهیلاتی قائل شوید، فرمودند اشکال ندارد تا پایان اردیبهشت پرداخت کنید!!! آیا قرار است معجزه‌ای رخ دهد با این یک ماه فرصت؟! آیا در خصوص مالیات عملکرد و تکلیفی اندیشه‌ای شده است؟ با عوارض‌های گوناگون شهری و کشوری که مستلزم مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد و حتی اعتنایی به مصوبات ملی نیز ندارند چه باید کرد؟!  جناب آقای "حسن روحانی" رئیس جمهور محترم؛ انشاالله به زودی با همّت و کوشش تمامی مردم عزیز ایران بر این کرونا ویروس غلبه کرده و با افتخار اعلام کنید که شرایط عادی است و کسب و کار آغاز می‌شود امّا از آن زمان به بعد که تمامی مشاغل و تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی با کوششی مضاعف مشکلات خود را یک به یک مرتفع می‌کنند و با علم به اینکه تمامی اصناف و فعالان اقتصادی در این شرایط متضرر شده‌اند، خود را تافته جدا بافته نمی‌دانیم. مهمترین مسئله اینکه وقتی این جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی و ایثار پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان‌ها را شاهد هستیم، زبانمان به لکنت می‌افتد که تقاضای مالی داشته باشیم امّا چه کنیم که به شدت در تنگنای اقتصادی گرفتار آمده‌ایم و حداقل یک سال طول می‌کشد تا شرایط برای صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به شرایط نه چندان خوبِ قبل از این بحران برگردد. در این برهه، اگر انتظار کمک بلاعوض داشته باشیم، سخنی به گزاف نیست لذا اگر دولت توانایی این محبت را دارد، دریغ نفرمائید و در غیر این صورت، سهم صنعت گردشگری را از هر آنچه شما نام آن را تسهیلات و کمک می‌گذارید چه به صورت وام و چه به صورت سایر تسهیلات، جداگانه اعلام فرمائید. همچنین در ابلاغ این مصوبات، دستور فرمائید تعجیل کنند و یا راهکاری ارائه دهید که بتوانیم با کمترین صدمه جانی و مالی این دوران گذار را طی کنیم. سیّد علی معین‌زاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
گردشگری می‌تواند ققنوس اقتصادی کشور باشد

گردشگری می‌تواند ققنوس اقتصادی کشور باشد

در چند ماه اخیر با توجه به حوادث سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار بر کل کره خاکی از بسیاری از همکاران و فعالین صنعت گردشگری شنیدم که گردشگری ایران برای همیشه کام مرگ رفت. باید پذیرفت تا زمانی که نسل بشر از روی کره خاکی پاک نشده، صنعت گردشگری بر خلاف سایر صنایع به علت ذات خویش همواره در حال حیات، رشد و گاها با برنامه‌ریزی‌های صحیح در حال توسعه می‌باشد. فضای کنونی برای دست اندرکاران بی‌شباهت به دوران ۸ ساله دفاع مقدس نیست و همانطور که پس از اتمام جنگ، شاهد رونق گردشگری ( هرچند با سرعت کم ) در این بازار پر سود جهانی بودیم، باید زمان حال را غنیمت شمرده و از هم‌اکنون با مرور تجربیات و از طریق روش‌های مختلف مختلف مانند نوسازی هتل‌ها، افزودن امکانات رفاهی جدید بر اساس نیاز روز مشتریان، نمادسازی‌های‌ مدرن، طرح جذابیت‌های جدید، توجه بیشتر به گردشگری سلامت و گرشگری سیاه و هزاران روش ابتکاری و نوآورانه دیگر، باعث طرح پکیج‌های متنوع و جذاب گردشگری در کشور شده و تعداد بیشتری از توریست‌های علاقه‌مند از سراسر جهان را جذب کنیم. با علم به آماده نبودن زیرساخت‌های اقتصادی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی این حوزه، بی‌خبر بودن سرمایه‌گذاران خارجی از پتانسیل‌های جغرافیایی و فرهنگی موجود در ایران و تبلیغات غیر هدفمند در بازارهای جهانی و همچنین کشمکش‌های سیاسی با بعضی کشورهای غربی و دیگر موانع در مسیر رشد صنعت گردشگری ایران، هنوز هم این صنعت مولد و اشتغال‌زا که به صورت غیرمستقیم ۶.۱ درصد تولید ناخالص ملی و نیم درصد اشتغال را به عهده دارد، می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح کشور را از بحران اقتصادی خارج سازد.  آنچه این امر را میسر می‌کند، توجه جدی حاکمیت به ظرفیت‌های رها نشده و انعطاف‌پذیری گردشگری و صنایع وابسته آن است.   بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری کشور، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های راهبردی و کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلندمدت جهت افزایش تحرک در تولید و توزیع، ایجاد مشاغل و خدمات گوناگون و کمک به سرعت گردش پول باید در الویت کار برنامه‌ریزان قرار گیرد تا به توسعه پایدار و پویایی اقتصاد کشور کمک کند. اگر گردشگری به یک استراتژی ملی در راستای افزایش درآمد کشور تبدیل شود، موتور محرک توسعه خواهد بود و ضمن اشتغال‌زایی و توزیع ثروت، در تمام نقاط پهنه گسترده کشورمان باعث تقویت بنیان‌های سیاسی و اجتماعی خواهد شد. مهران امیرحسینی - عضو کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات و روابط بین‌الملل جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
جامعه گردشگری و هتلداری کشور بی‌اعتنایی و عملکرد غیر مسئولانه وزارت نیرو را هرگز فراموش نخواهد کرد

جامعه گردشگری و هتلداری کشور بی‌اعتنایی و عملکرد غیر مسئولانه وزارت نیرو را هرگز فراموش نخواهد کرد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در یادداشت اینستاگرامی خود، اظهار داشت: حمایت وزارت نیرو در قالب تعدیل هزینه‌ها و تخفیف دوره‌ای تسویه حساب هزینه‌های مصرفی می‌توانست تا حد قابل ملاحظه‌ای به تاب‌آوری صنعت گردشگری در برابر انبوه مشکلات کمک کند و تحمل آنها را در برابر زیان‌ها و خسارات وارده بالا ببرد. "جمشید حمزه‌زاده" در این یادداشت یادآور شده است: در روزهای دشواری که بیماری کرونا کسب و کارهای گردشگری و هتلداری کشور را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده و تعطیلی‌های پی در پی واحدهای این صنعت را شاهدیم، بی‌توجهی و عدم ایفای مسئولیت حمایتی وزارت نیرو شرایط را بغرنج‌تر کرده است. وی در پایان گفته است: نه تنها هزینه‌ها تعدیل و تعرفه‌های تخفیفی آب و برق، اعمال نشده بلکه در ازای اندکی تاخیر در پرداخت قبوض، خدمات هم قطع می‌شود تا وزارت نیرو آشکارا نشان دهد برای سرپیچی از ضرورت هرگونه همکاری با بخش‌های مختلف گردشگری از جمله هتل‌ها، ابایی ندارد.

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399     اخبار داخلی
پیشنهادی به وزارت گردشگری برای رفع بحران بیکاری

پیشنهادی به وزارت گردشگری برای رفع بحران بیکاری

ظهور و بروز ویروس کرونا و تاثیر بر صنایع مختلف از جمله صنعت نوپای گردشگری و احتمال بیکاری حداقل ۷۰ درصد نیروهای شاغل در این صنعت، مخاطرات فراوانی را برای فعالین این حوزه به وجود آورده است. برای خروج فعالین بخش گردشگری از این بحران، پیشنهادی به شرح زیر تقدیم وزارت گردشگری و سایر مسئولین محترم می‌گردد.  بر اساس قوانین کار ‌و مقررات حاکم بر آن در صورت بیکاری نیروهای انسانی، آنها می‌توانند بر اساس سوابق خود از بیمه بیکاری استفاده نمایند. آنچه که آشکار و مبرهن است، بار مالی ‌و روانی این موضوع می‌باشد. به طور طبیعی هجوم تعداد کثیری از بیکاران در پایان فروردین به اداره کار و لزوم پرداخت مقرری از طرف بیمه در این شرایط و برای مدت طولانی بسیار سنگین خواهد بود. با فرض مهار این ویروس تا پایان خردادماه، پیشنهاد اینجانب مبنی بر پرداخت حقوق نیروهای بنگاه‌های اقتصادی از طرف تامین اجتماعی بر اساس آخرین لیست بیمه این بنگاه‌ها صورت پذیرد تا کارکنان دچار مشکل اقتصادی در تامین نیازهای اولیه خود نباشند. این پرداختی در اصل به صورت قرض‌الحسنه صورت پذیرد و پس از اتمام این بحران در طول پنج برابر مدت زمان بحران ( ۱۵ ماه ) توسط کارگران به تامین اجتماعی بازپرداخت گردد.  بدیهی است که ضمانت بازپرداخت این وجوه با کارفرمایان خواهد بود و کارفرمایان از حقوق نیروهای انسانی کسر و به بیمه پرداخت خواهند کرد. انجام این کار هم مشکل نیروها را حل خواهد کرد و هم بار مالی برای تامین اجتماعی ایجاد نخواهد کرد. محمد آرا - مدیر هتل بین‌المللی تبریز

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
آموزش مجازی؛ ابزاری برای ایجاد تحول در آموزش گردشگری

آموزش مجازی؛ ابزاری برای ایجاد تحول در آموزش گردشگری

ایجاد انگیزه در فراگیران دوره‌های آموزشی به همراه افزایش سطح کیفی و کاربردی آموزش به عنوان دغدغه‌های اصلی مدیران آموزش در صنعت گردشگری کشور در عصر حاضر، مطرح می‌باشد.  محتوای قدیمی و غیر کاربردی‌، طرح مسائل تکراری، استفاده از روش‌های سنتی تدریس، عدم ایجاد خلاقیت، فقدان نظام تربیت مدرس، عدم بکارگیری متدهای جدید آموزشی و ابزارهای الکترونیکی وابسته به آن، به عنوان مشکلات اساسی نظام آموزش در صنعت گردشگری کشور قلمداد می‌گردند. عناصر اصلی در برنامه‌های آموزشی در هر رشته‌ای شامل اهداف، محتوای آموزشی، استفاده از تکنولوژی، روش‌های تدریس متنوع و ارزشیابی نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی، می‌باشند. در تربیت نسل جدید، انتخاب ابزارهای آموزشی و روش‌های خلاقانه تدریس به عنوان چالش اصلی آموزش‌های نوین به حساب می‌آید. نوآوری در روش‌های تدریس و متناسب‌سازی محتوا و شیوه‌های آموزش با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی‌های نوین، ضرورتی انکارناپذیر است‌. پیشرفت‌های تکنولوژی در قرن ۲۱ کلیه جنبه‌های زندگی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. پیشرفت سریع سرعت اینترنت و دسترسی عمومی آن در کنار متحول شدن پلت‌فرم‌های وابسته به آن، ضرورت تغییر در محتوای آموزشی و روش‌های برگزاری دوره‌های آموزشی را بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار داده است. یادگیری در بستر اینترنت که از آن به عنوان "آموزش مجازی" یاد می‌شود، شامل آموزش و یادگیری در سامانه یادگیری الکترونیک ( LMS ) و آموزش آنلاین بوده که این روش از آموزش، یادگیری فعال و هوشمندی است که ضمن ایجاد انگیزه در فراگیران، زمینه ایجاد همکاری گروهی را در محیط آنلاین و چند رسانه‌ای در مکان و زمان مناسب فراهم می‌سازد. به طور خاص LMS برای مدیریت دوره‌های آنلاین، توزیع مواد آموزشی و همکاری بین فراگیر و مدرس طراحی شده است.  این سامانه‌ها به مدیران و برنامه‌ریزان آموزشی اجازه می‌دهد تا تمام جنبه‌های یک دوره آموزشی را مدیریت کرده و ضمن ثبت نام الکترونیکی فراگیران در دوره‌های آموزشی، امکان برگزاری دوره، ارائه تکالیف و تمرین‌های ارائه شده در دوره‌های آموزشی و همچنین برگزاری آزمون‌هایشان و نظر سنجی‌های نحوه برگزاری آن دوره‌ها را نیز به صورت الکترونیکی برگزار نمایند.  کاهش هزینه‌های آموزشی، افزایش بهره‌وری، افزایش رضایت‌مندی شغلی برای مدیران و کارکنان شاغل به دلیل عدم نیاز به ترک محل کار برای یادگیری، دسترسی همیشگی به منابع آموزشی، امکان طرح بحث و گفتگو در گروه‌های مجازی و اینترنتی، راحتی و آرامش ناشی از عدم الزام به حضور در کلاس‌های فیزیکی در زمان و مکان مشخص، از جمله مزایای بهر‌ه‌مندی از سیستم یادگیری مجازی به حساب می‌آید. اتفاقات ناگواری چون اپیدمی بیماری‌های واگیر مانند کرونا، ضرورت توجه به این واقعیت را بیش از پیش برای ما آشکار ساخته است.  ابزار آموزش مجازی می‌توانست در صورت بسترسازی مناسب در این شرایط که به توصیه پزشکان کلیه فعالیت‌هایی که نیازمند حضور افراد در یک محیط بسته می‌باشد را غدغن کرده به عنوان جایگزینی مناسب برای استفاده بهینه از فرصت موجود و تبدیل تهدید به فرصت را فراهم سازد. امیر کلالی - سرپرست دفتر آموزش گردشگری خراسان رضوی

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
گردشگری در پساکرونا

گردشگری در پساکرونا

اگر امروز کاهش سفر، کنسلی تورها، تعطیلی تأسیسات گردشگری و همه مشکلات ناشی از هراس کرونایی و چالش‌های ناشی از آن، مدیریت نشود در دوران "پساکرونا" مسائل پیش آمده می‌تواند بر صنعت بزرگ گردشگری و مجموع فعالیت‌های آن تأثیر منفی بگذارد.  تأکید می‌شود، وزارت گردشگری نباید تنها بر مسائل و مشکلات حاضر "کرونا" متمرکز شود و بایستی با برنامه‌ریزی لازم در کنار آگاهی‌بخشی، بیان واقعیت‌ها به طور شفاف و صادقانه، امیدآفرینی و کمک به تاب‌آوری در سطوح مختلف در صنعت گردشگری، مردم و کارمندان وزارت با انجام پیش‌بینی های لازم، جامعه را برای دوران پساکرونا آماده کند.  بیشتر فعالان گردشگری معتقدند یکی از علل خسارت‌ها و ضررهای فعلی صنعت گردشگری، نبود ساختارهای قوی حمایتی و از همه مهم‌تر کم‌رنگ بودن بیمه گردشگری برخلاف بیمه سفر و نبود پوشش‌های حمایتی از دلایل سست بودن این صنعت در مقابل بحرانی مانند ویروس کروناست.  آسیب‌شناسی دوران کرونا در صنعت گردشگری و تأکید بر بیمه تأسیسات گردشگری در زمان بحران و تعطیلی به شدت موردن نظر و تأکید است.  امیر ضیائیان رمضان‌زاده - مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
کرونا؛ تهدید یا فرصت برای صنعت هتلداری

کرونا؛ تهدید یا فرصت برای صنعت هتلداری

بی‌گمان صنعت گردشگری و هتلداری در دوران کنونی بیشترین توجه را به خود معطوف داشته است و به دلیل ارزآوری و رونق اقتصادی، مورد توجه بخش خصوصی و بخش دولتی قرار گرفته است.  صنعت هتلداری یکی از صنایع پاک به شمار می‌آید. این صنعت باعث اشتغال‌زایی شده و تا حدی به طور مستقیم و غیرمستقیم درصد بیکاری جامعه را پائین آورده و در نتیجه به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی منجر می‌گردد.  همانطور که می‌دانید هر صنعتی ممکن است با چالش‌هایی از جمله کمبود مواد اولیه، تحریم‌ها، نبود نیروی انسانی و کارآمد و غیره ... مواجه شود که نتیجه‌ای جز کُند شدن روند آن صنعت یا حتی به فراموشی سپردن آن نخواهد داشت. مواردی که بیان شد، می‌تواند برای یک صنعت تهدیدهایی محسوب شود. هتلداری نیز مانند سایر صنایع در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است. این صنعت از دیدِ باز همچون نهالی نوپا در برابر بادها و غرش ابرها، ایستادگی و مقاومت کرده است. از جمله تهدیدهای صنعت هتلداری می‌توان به تحریم‌ها، جنگ‌های داخلی و خارجی، تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی، آب و هوا، کمبود خدمات و حتی بلایای طبیعی و بیماری‌های گسترده در هرکشور، اشاره کرد. یکی از همین تهدیدها که چند هفته‌ای است صنعت هتلداری کشور عزیزمان ایران را درگیر خود کرده است، بحث بیماری "کرونا" و شیوع آن در کشور است. هتل‌ها در این چند هفته به شکل عملی تعطیل شده‌اند. کارکنان و پرسنل هتل‌ها به مرخصی اجباری رفته‌اند، چراغ هتل‌ها خاموش شده است و رونق اقتصادی در بازار هتلداری به شدت کاهش یافته است. در نتیجه اینکه افرادی به طور مستقیم و غیرمستقیم بیکار شده‌اند و آینده‌ای روشن در این صنعت دیده یا احساس نمی‌شود.  حال همانطور که بیان شد، هر تهدید بابی است برای تبدیل شدن به فرصت. بعضی از تهدیدها دست خودمان نیست و حتی نمی‌توانیم به راحتی با آن دسته و پنجه نرم کنیم ولی می‌توانیم با نگاه مثبت خود، آن را به فرصت تبدیل کنیم. اگر با چشم مثبت‌اندیشی به تهدید بیماری کرونا نگریسته شود، یک فرصت است.  ما می‌توانیم در این زمینه اطلاعاتی جدید کسب نمائیم، هتل‌ها و مراکز اقامتی را بیش از بیش آماده سازیم، آگاهی خود در مورد موارد ضدعفونی کننده و طرز استفاده از آن در هتل‌ها را بالاتر ببریم، آموزش و آگاهی خود نسبت به بیماری‌های ویروسی و عفونی را بالاتر برده و درنتیجه خدمات بهتری را ارائه نمائیم. خلاصه اینکه دست از فعالیت خود برنداریم و از دیگر همکاران خود پیشی بگیریم.  این تهدید و بیماری بالاخره روزی از کشور ما رخت برمی‌بندد و اثرش تمام می‌شود و به یاری خداوند تبارک و تعال همه چیز به حالت اول بازمی‌گردد‌. در این میان افرادی موفق‌تر هستند که فرصت را بر تهدید ترجیح داده، معلومات خود را افزایش داده و آماده‌تر شده‌اند. بنابراین در این راستا با توجه به حساسیت موضوع باید جدی بود و این مرحله از زندگی را پشت سرگذاشت و با توجه به شعار وزارت بهداشت در این روزها، کرونا را شکست خواهیم داد. مرتضی تکمیلی - مدیریت مجموعه هتل‌های سنتی جاده ابریشم یزد

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     مقالات و یادداشت ها
هیچ تصمیمی برای تعطیلی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان اتخاذ نشده است

هیچ تصمیمی برای تعطیلی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان اتخاذ نشده است

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه گردشگری ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و مجتمع آبدرمانی سبلان از ابتدای مهرماه، اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری با وجود شرایط بحرانی حاکم بر صنعت گردشگری، تاکنون هیچ یک از مجموعه‌های گردشگری تحت پوشش خود در سطح کشور را تعطیل نکرده است. "مجید قلیچ‌خانی" ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: تمامی مجموعه‌های گردشگری همچنان با تلاش مضاعف و رعایت دقیق اصول و پروتکل‌های بهداشتی در حال خدمت‌رسانی به میهمانان و گردشگران هستند. "قلیچ‌خانی" در ادامه گفت: انتشار چنین اخبار غیر واقعی در شرایط بحرانی حال حاضر، عامل تضعیف صنعت گردشگری و سوء استفاده عده‌ای سودجو در راستای منافع شخصی و تخریب وجهه بزرگترین مجموعه گردشگری استان اردبیل است. وی در پایان گفت: شرکت توسعه گردشگری به عنوان یک بنگاه اقتصادی هیچ بودجه‌ای از محل منابع عمومی دولت دریافت نمی‌کند و همواره به صورت درآمد - هزینه اداره می‌شود.

ایجاد شده: 25/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 25/شهریور/1399     اخبار داخلی
تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان، تصمیمی سیاسی و شتابزده از سوی شرکت توسعه گردشگری است

تعطیلی احتمالی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان، تصمیمی سیاسی و شتابزده از سوی شرکت توسعه گردشگری است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل با اشاره به اینکه با تعطیلی هتل لاله سرعین و آبدرمانی سبلان عملاً نشان‌های تجاری و گردشگری شهر نابود خواهد شد، اظهار داشت: دولت چگونه به فکر توسعه گردشگری است ولی نمی‌تواند همان اندک نیروهای خود را مانند بخش خصوصی، حمایت کند. "جعفر بذری" ابراز داشت: در سطح کشور سرمایه‌گذارانی داریم که از همان ابتدای شیوع کرونا با مدیریت مناسب، سرمایه‌های انسانی خود را حفظ کرده‌اند. وی همچنین گفت: از مجمع نمایندگان استان درخواست داریم با ورود عالمانه به این موضوع، مانع از خسران صنعت گردشگری و بیکاری ۱۲۰ نفر شاغل در این دو مجموعه شوند. "حسن حسن‌پور" فرماندار شهرستان سرعین نیز تاکید کرد: هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان، برندی برای گردشگری استان و کشور است و ما مخالف تعطیلی این دو مجموعه گردشگری هستیم. وی تصریح کرد: شرکت توسعه گردشگری ۳۰ سال به همت سرعین روی پا ایستاده است، حال نوبت آنهاست. غیرت و تعصب سازمان نباید اجازه تعطیلی این دو مجموعه را بدهد.

ایجاد شده: 24/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399     اخبار داخلی
با تصویب سند توسعه گردشگری، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری به حساب می‌آیند

با تصویب سند توسعه گردشگری، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری به حساب می‌آیند

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری در کشور در نشست با رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه، اظهار داشت: در پی تصویب سند توسعه گردشگری توسط دولت، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار می‌آیند. "ولی تیموری" در نشست با "سید محمدحسین طباطبایی" ضمن اشاره به این مطلب، ابراز داشت: ماموریت‌های ما در وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرد و به نوعی "مقابله با ایران هراسی" و "تصویرسازی از ایران" به صورت همزمان پیش خواهد رفت.  "تیموری" در ادامه این نشست، گفت: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می‌توانند با ترسیم مسیر انتقال دانش و تجربه موفق، نقش موثری در بومی‌سازی محتوای فنی مورد نیاز بخش‌های تخصصی گردشگری کشور ایفا کند.  معاون گردشگری کشور با اشاره به قدرت فرانسه در حوزه گردشگری و رتبه نخست این کشور در جذب گردشگر در دنیا، عنوان کرد: کشور فرانسه از دو نظر برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است. نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه بروزرسانی ضوابط درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.  وی افزود: همچنین در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است و از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار می‌آید.     معاون وزارت گردشگری کشور کسب اطلاعات صحیح از بازار گردشگری کشور فرانسه را در تدوین برنامه عملیاتی حوزه بازاریابی گردشگری، مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌شان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و غیره نیاز داریم، می‌تواند از طریق رایزن فرهنگی اخذ شود.  "ولی تیموری" شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را نیز به عنوان بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف، تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.  معاون گردشگری کشور در پایان این نشست، سایت visitIran را با منبع اطلاعاتی کاربردی برای رایزن جدید فرهنگی در فرانسه خواند و تاکید کرد: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی فضا  وجاذبه‌های گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها و مناسبت‌های مورد نیاز، موجود است و می‌تواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد

ایجاد شده: 24/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...