صفحه اصلی / مقالات و یادداشت ها / تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها
تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها - تصویر 1

تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400

هر نسلی برای سفر یا اقامت در تعطیلات، شرایط منحصربه ­فردی دارد. در حالی که قانون طلایی در میهمان‌ نوازی، ارائه خدمات برتر به همه ­ی مشتریان و میهمانان در هر سنی است، در نظر گرفتن تقاضاهای رو به رشد یک جمعیت خاص نیز کسب ‌وکار خوبی است.

بوتیک هتلداران باهوش می­توانند با توجه بیشتر به انتظارات گروه­های سنی خاصی مانند نسل جوان و یا مخاطبانِ هدف، شکاف بین نسلی را پر کنند.

داشتن آگاهی در مورد رفتار، عادات خرج کردن و ترندهایی که در نسل جوان رایج شده، می­تواند فرصت­های گسترده­ای را برای گرفتن یک تجارت پر سود باز کند. علاوه بر این، اجرای چند روش نسبتاً ساده با هدف جذب میهمانِ هدف می­تواند در رزرو بیشتر، تقویت بازاریابی دهان به دهان و درهم شکستن رقابت در صنعت هتلداری بسیار مؤثر باشد. با این اوصاف، در اینجا چند نکته کاربردی برای جذب مخاطبانِ هدف و استفاده از پتانسیل­ های فراوان وجود دارد.

میهمانان بوتیک هتل­ها، انواع مختلفی از اقامت در هتل­ها با درجه­ های مختلف را تجربه کرده ­اند، حال بدنبال نوع دیگری از تجربه اقامت هستند که به بوتیک هتل­ها مراجعه می­کنند. این افراد به سطحی از آگاهی از سفر و فرهنگ رسیده­ اند که دیگر هتل­های تجاری نیازهایشان را برآورده نمی­کند.

بسیاری از میهمانان می‌خواهند احساس ارتباط با یک تجارت داشته باشند. این امر مستلزم ساختن داستان و درگیر شدن در گفتگو است. استفاده از پلتفرم­ های رسانه­ های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان و شخصیت بوتیک­ هتل، آگاهی قوی­ای از برند ایجاد می­کند. داستانی واقعی از بنای بوتیک­ هتل و حتی محله و نه داستانی بر اساس نوسازی­ هایی که در آنجا شکل گرفته است. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن رسانه‌های اجتماعی در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف (اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، و غیره) ثابت کرده که علاقه میهمانان را برانگیخته است. استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد ارائه فرصت­ها به نسل جوان، تا آنها بتوانند به راحتی در هدف بوتیک­ هتل شرکت کنند، پاسخ هایی برای خود پیدا کنند و احساس کنند که بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بوتیک­ هتل هستند.

تجربیات همه جانبه را ارائه دهید

بوتیک­ هتل­ها باید نیاز میهمان به روایت را با ترکیب تجربیات فرهنگی برآورده کنند. به عنوان مثال، بوتیک هتلی در قلب گرگان ممکن است دارای خوراک­های سنتی و مدرن از منوهای با مضمون تاریخی و هنری باشد و یا بوتیک­ هتلی در تهران ممکن است دارای منویی با مضمون گسترونومی باشد. 

بوتیک­ هتل‌ها بهتر است بر روی فعالیت‌های معمولی توریستی به شیوه‌هایی که ممکن است از نظر فرهنگی مرتبط‌ تر یا جذاب‌تر باشد، تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، یک استراحت­گاه آبگرم در سن دیگو ممکن است جنبه‌های آیینی یا تشریفاتی درمان‌های آبگرم درمانی خود را برجسته کند. این تاکتیک دگرگون­ کننده به جای رسیدن به یک لذتِ صرف، توریست را در یک تجربه معنادار و آیینی غوطه­ور می­کند. نکته کلیدی اینجا در مورد مشارکت دادن میهمانان و ایجاد تعامل عمیق و مشارکتی برای آنها است.

بوتیک­ هتل­ها همچنین باید تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند تا میهمانان بتوانند با هتل و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند و البته بهتر است با هنرمندان و استعدادهای موسیقی محلی همکاری ‌کنند که این احساس بخشی از اصالت و فرهنگ منطقه را افزایش می‌دهد. نمایش نقاشی‌ها و آثار هنری محلی یا دعوت از اهالی موسیقی در بوتیک هتل به میهمانان این فرصت را می‌دهد تا با اقشار مردمی جامعه ارتباط برقرار کنند و در عین حال درباره حال و هوای منطقه بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، بوتیک­ هتلداران از تجربیات غوطه ­ور مشتریان بهره می­برند که باعث آگاهی هنرمندان محلی و قدردانی فرهنگی می­شود؛ چرا که محله های مختلف در شهرها گاهی دارای فرهنگ مختلفی هم هستند و همین خودش بعنوان یک جاذبه عمل می­کند. از طرفی هم بزرگترین رسالت بوتیک­ هتل­ها گسترش فرهنگ منطقه و محله و شناساندن آن به میهمانان است. 

بیانیه ای با یک ماموریت

واضح است که مخاطبانِ هدف می­خواهند در تعطیلات و بازدید از مقاصد منحصربه ­فرد کاملاً یکپارچه شوند. بوتیک­هتلداران می­توانند با انجام یک ماموریت واضح و تحسین ­برانگیز، این حس مشارکت را افزایش دهند. بسیاری از بوتیک­هتل­ها در حین انجام تجارت، اهداف ارزشمندی مانند عملکرد پایدار و تعهد به تلاش های دوستدار محیط زیست را ترویج می­کنند. در حالی که این مأموریت‌های آگاهانه قابل ستایش هستند، آنها همچنین تمایل دارند میهمانانی متفکر که ممکن است علاقه واقعی به اهداف عالی داشته باشند، جذب کنند.

بیانیه ماموریت برای میهمانان مانند سبز شدن یا تعهد به برابری اجتماعی باید بخشی از استراتژی برندسازی هر بوتیک­ هتلی باشد. وقتی مشتریان و میهمانان متوجه می‌شوند که بوتیک­ هتلی یک مأموریت شایسته را انجام می‌دهد، برایشان بسیار جذاب‌تر است. میهمانان می‌توانند به راحتی از هتل‌هایی حمایت کنند که درآمدشان را به هدفی شایسته اهدا می‌کنند یا از یک هدف قابل احترام حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش Statista (شرکتی آلمانی که داده های آماری مربوط به اقتصاد بخش­های مختلف را ارائه می دهد)، اطلاع­رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مأموریت­های ستودنی یک هتل، حس اجتماعی را ایجاد می­کند.

و کلام آخر هدف هر هتلدار ارائه خدمات تعالی برای هر میهمان بدون در نظر گرفتن سن و طبقه اجتماعی است.


الهام محمدی - فعال گردشگری


برچسب‌ها:    تکنیک جذب گردشگر بوتیک هتل
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...