“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هماکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتلهای “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروههای هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتلهای “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبههای بسیاری در سایر حوزههای صنعت گردشگری است که اطلاعرسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتلنیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخشهای مختلف از مزایای آن بهرهمند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راهاندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتلهای “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاهترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هماکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتلهای شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتلهای هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخهای توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغالزایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود میدانم. سرمایهگذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیتهای گردشگری بینظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتلهای “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایهگذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.
ایجاد شده: 9/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکلهای گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایهگذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیاتمدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند میتوانند کاندید شوند و در انتخابات هیاتمدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتلهای با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئیننامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمعآوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخشهای خانهداری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زبالهها را به صورت خشک و تر تفکیک میکنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمعآوری مینماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمعآوری پسماند و زبالهها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمعآوری شده از هتلها را در اختیار شرکتهای بازیافت قرار میدهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیجهای بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفهجویی صورت خواهد گرفت.
ایجاد شده: 29/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397 اخبار داخلی
مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدتها بود علیرغم بهرهگیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرمافزاری به ظاهر از چرخه هتلهای پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هماکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخشهای مختلف از جمله رستوران، خانهداری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانستهایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالنها، رستوران و کافیشاپ است و سپس وارد اتاقها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتلنیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانهای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتلنیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتلنیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانالهای دیگر دریافت کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابکسازی دولت میشود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز میتواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشتهایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبههای گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونهای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانهها تاکنون پاسخگو بودهاند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانهها نمیتوانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمیشود. “علی وقفچی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشمانداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتنابناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیتزدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران میشود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچکسازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولتها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبههای گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب میشود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایهای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج میشود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساختها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
سی ان ان در گزارشی پنج گروه را بازنده اصلی خروج آمریکا از توافق هستهای معرفی کرد و نوشت: گروه اول راننده تاکسیها هستند! دومین گروه به استناد این گزارش شرکتهای هواپیمایی “بوئینگ” و “ایرباس” هستند. سومین گروه شرکتهای توتال، فولکس واگن و جنرال الکتریک، چهارمین گروه ایرلاینها و هتلها هستند و آخرین گروهی که از خروج آمریکا از توافق هستهای متضرر میشود، اقتصاد ایران است. به گزارش هتلنیوز و بر اساس گزارش منتشر شده در CNN، مجریان سفر از توسعه گردشگری ایران از زمان لغو تحریمها سود زیادی بردهاند. ایرلاینهایی نظیر “بریتیش ایرلاین” و “لوفتهانزا” پرواز مستقیم خود را به این کشور از سر گرفته و مقامات ایرانی در مورد تقاضای ویزا سادهگیرتر شدهاند. از سوی دیگر گروه هتلهای فرانسوی Accor نیز در سال 2015 یکی از شعب خود را در ایران بازگشایی کرده و گروه هتلهای “ملیا” از اسپانیا و “روتانا” از امارات نیز برنامه خود را برای بازگشایی هتلهایشان در ایران اعلام کردهاند. مشروح گزارش اختصاصی CNN را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده نمائید. money.cnn.com/2018/04/24/investing/iran-nuclear-deal-trump-sanctions/index.html
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397 اخبار خارجی
مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخشهای دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتلها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علیاصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخشهای مختلف 1250 پروژه که نیمی از آنها هتل و تأسیسات اقامتی است بهمرور به بهرهبرداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روشهای خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزههایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتلهای لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من میدانید کسی که به ایران سفر میکند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتلهای لاکچری محقق نمیشود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.
ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
مجتمع اقامتی لوکس Conrad در کشور مالدیو در نظر دارد تا پروژه احداث هتل زیر دریا را به واقعیت برساند. به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، این مجتمع اقامتی قصد دارد با سرمایهگذاری بالغ بر 15 میلیون دلار جزیره Conrad Maldives Rangali را به مالکیت خود درآورده و شروع به ساخت ویلاهای هتلی دو طبقه نماید. بخشی از این ویلاها به میزان بیش از 4 متر در زیر اقیانوس آرام اجرا خواهد شد. اقامتگاه Muraka به عنوان اولین هتل زیر آب جنوب آسیا قرار است در ماه نوامبر، آماده بهرهبرداری شود. این اقامتگاه دومین مجموعه متعلق به گروه هتلداری Conard است که با تکنولوژی و معماری خاص زیر آب ساخته شده است. یک سالن بدنسازی، یک استخر بسیار بزرگ که به اقیانوس منتهی خواهد شد و مهمتر از همه یک طبقه هتل زیر آب از جمله امکانات منحصربفرد این هتل خواهد بود. گروه هتلداری Conard پیش از این نیز رستوران زیر دریایی Ithaa را با استفاده از همین تکنولوژی و معماری، احداث کرده بود. نمایشگر ویدیو http://iranhotelnews.com/wp-content/uploads/2018/04/Muraka-hotel.mp4 00:00 00:00 00:00 برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1397 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، پروژه احداث هتل Nakara از سال 2015 در کشور فرانسه توسط تیم معماری Jacques Ferrier و با بودجهای بالغ بر 12 میلیون یورو استارت خورده است. به گفته معمار این پروژه، شهر Agde منطقهای باستانی است که توسط یونانیان بنا شده و اکنون به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگران در فصل تابستان، مشهور است. این منطقه به جهت ویژگیهای خاص در زمینه جذب توریست، یکی از بهترین مناطق برای تفریح، استراحت و آرامش در سراسر اروپا محسوب میشود. طرح توسعه هتل زیبای Nakara تا خط ساحلی منطقه Agde کشیده شده است. تمرکز اصلی در این پروژه بر کیفت فضا و حس مکان بوده است به شکلی که میهمانان احساس آرامش و تعلق به فضا میکنند. از مهمترین ویژگیهای طراحی پروژه هتل Nakara پوسته خارجی بناست. این شبکههای سفید رنگ عظیم که سبب ایجاد عمق در نما نیز گشته است، موجب خلق بازی نور و سایه در فضا شده است و در عین کاربرد زیباییشناسی، پاسخی به اقلیم منطقه و وضعیت آب و هوایی نیز میباشد. همچنین استخری زیبا در فضاهای مابین ساختمانها و بلوکهای ساختمانی قرار گرفته که فضایی خصوصی برای میهمانان خلق کرده است. خدمات لاندری، کافیشاپ، رستوران، تجهیزات مخصوص کودکان، پذیرش حیوانات، سالن ورزشی، دوچرخهسواری و … از دیگر امکانات مهم این هتل به حساب میآید. در ادامه تصاویر و کلیپی از معرفی این هتل را مشاهده مینمایید. نمایشگر ویدیو http://iranhotelnews.com/wp-content/uploads/2018/04/nakara-hotel.mp4 00:00 00:00 00:00 برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخشهای مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانههای مسافر در سطح استان ساماندهی و از صدور مجوز برای خانههای مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایشها و مسابقات ورزشی کشوری و بینالمللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامهریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامهها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنیهای بهعمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمیتوان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه میکنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبههای گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان میدهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سالها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار میرود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبههای دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران میشوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبههای بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رساندهاند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب میشود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بودهاند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافتهاند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سالهای گذشته خود رو به رو بودهاند و از سال 2015 تاکنون هم کرهجنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشتهاند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشتهاند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سالهای اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامیهای داخلی بوده است.
ایجاد شده: 23/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397 اخبار داخلی