نتایج جستجو...
مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتل‌های زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب می‌شود و هتلداران از ماه‌ها پیش برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازی‌کاری صورت گرفته و دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آورده‌اند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتل‌ها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و اقامتگاه‌های دولتی، مسافران در مساجد و امامزاده‌های شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396     اخبار داخلی
تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

نشست مشترک اعضای هیات‌رئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایب‌رئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروه‌های هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتل‌های سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیات‌های سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانه‌های مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبت‌های حمزه‌زاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علی‌الخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانه‌مسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر می‌شود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه‌ و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعمل‌هاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچ‌خانی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتل‌ها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشی‌تری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیت‌هایی است. محمد محب‌خدایی با ارائه آماری از وضعیت هتل‌های کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتل‌های اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیت‌های صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوق‌العاده از این امکان بی‌بهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغه‌های فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصی‌ترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانه‌مسافرها چیست؟ عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانه‌های اجاره‌ای دارای آزادی‌هایی هستند که در هتل‌ها به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصی‌سازی هتل‌ها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، ایرلاین‌ها و … بهتر و موفق‌تر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیت‌هاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بین‌الملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتل‌های شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بی‌واسطه‌ای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهمان‌نوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی می‌توان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیت‌های موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران خارجی، الزامی است.

ایجاد شده: 21/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396     اخبار داخلی
مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، مجموعه هتل‌های کوهستانی “هوانگشو” در پارک بین‌المللی به همین نام در چین و در مساحتی به اندازه 613.200 متر مربع و در سال 2017 طراحی و ساخته شدند. کوهستان “هوانگشو” در یکی از مناطق باستانی و قدیمی چین در استان “آنهویی” واقع شده که یکی از زیباترین مناطق کشور چین به شمار می‌رود. این منطقه از چین به واسطه مناظر بی‌نظیرش شهرت خاصی بین هنرمندان و نقاشان داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از این منطقه صورت می‌گیرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا گروه معماری MAD با نظارت “ما یانسونگ” پروژه‌ای بزرگ و فوق العاده را برای خلق مجموعه‌ای از هتل‌های اقامتی در این منطقه را ارائه دهند. پروژه‌ای که به راستی به مناسب‌ترین گروه طراحی رسیده تا آنها با خصوصیات و مفاهیم ذهنی خود، بهترین نتیجه را برای این مجموعه رقم بزنند. طرح گروه معماری MAD، مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس و بزرگ برای گردشگران است. رویکرد طراحی ارگانیک به همراه خطوط دوار که با طبیعت همگام شده‌اند در طراحی‌های جدید گروه معماری MAD مشاهده می‌شود. “ما یانسونگ” به مانند گذشته ویژگی‌های بصری زیبایی‌شناسی طرح خود را با مشاهده به محیط اطراف و سایت پروژه ارائه کرده است. پرهیز از هر گونه المان‌های اضافی، فراهم کردم بهترین منظره از داخل ساختمان‌ها برای مراجعه‌کنندگان و ارائه بهترین منظره از بیرون نسبت به ساختمان‌ها از مهم‌ترین اقدامات گروه معماری MAD به شمار می‌روند. فراهم ساختن یک شرایط مدرن به همراه تمام امکانات رفاهی در قلب منطقه‌ای که به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط کره زمین که در سازمان “یونسکو” به ثبت رسیده، توانسته است قابلیت‌های فرهنگی- هنری مهمی را خلق نماید. هر کدام از ساختمان‌ها دارای ارتفاع متفاوتی است که به منظور حفظ سطوح زمین و تخریب کمتر، طراحی شده‌اند. ارتباط پویایی بین این 10 ساختمان ایجاده شده که این ارتباط توسط پیکره‌بندی تمام مجموعه به سمت ضلع جنوبی دریاچه صورت گرفته است. این اقدام طراحی منجر به شکل‌گیری و ارتباط بهتر ساختمان‌ها به عنوان یک مجموعه کامل شده و کانسپت معماری طبیعت‌گرا و طبیعت معمارگرا را به خوبی حفظ نموده است. مجموعه اتاق‌های ساختمان‌ها نیز دارای تفاوت متراژ و امکانات می‌باشند. نقطه مشترک تمام واحدها، تعبیه بالکن بوده که خطوط آنها با نگرش در توپوگرافی زمین طراحی شده است. مجموعه اقامتی کوهستانی “هوانگشو” به مانند مجسمه‌های بزرگ و سپیدی هستند که آرام و زیبا، هارمونی زیبایی را با زمین‌های چای کوهستان ساخته‌اند.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار خارجی
آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمن‌ماه اقدام به نظافت، بازسازی و آماده‌سازی برای ایام عید نموده‌اند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه‌مسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتل‌ها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانه‌های مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سال‌هاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاه‌های غیر مجاز تمایلی به سامان‌دهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاه‌های متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاه‌های غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی‌ و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتل‌ها، محدودیت‌های قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی می‌شود.

ایجاد شده: 15/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396     اخبار داخلی
جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

جمشید حمزه‌زاده: طعم پول شیرین است و به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت!

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاس‌های درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد اما همین که نوروز می‌شود، کلاس‌ها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده می‌شود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. جمشید حمزه‌زاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمی‌داند. وی اظهار داشت: با آن‌که می‌گویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما می‌دانیم امسال هم همان اتفاق سال‌های گذشته تکرار می‌شود. آن‌ها به اسم فرهنگیان کار را شروع می‌کنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره می‌دهند. “حمزه‌زاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاه‌های ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاس‌های درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاه‌های ارزان ‌قیمت‌مان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاس‌های درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتل‌ها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاس‌های درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آن‌ها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کرده‌اند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شده‌اند و مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و کمپ‌ها از مهم‌ترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آن‌ها به شمار می‌آیند.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عصر امروز نشستی با محوریت طرح ارائه شده توسط مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری کشور با عنوان “حراج تور ایران” و با حضور اعضای کمیته بانوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، طرح پروژه تور ارزان ایران با هدف پر کردن ظرفیت‌های خالی پرواز و هتل‌های شهرهای تهران، همدان و تبریز در بازه زمانی 25 اسفند تا 14 فروردین در قالب تورهای هفت و هشت روزه از کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان طراحی گردیده و قرار است با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با تعامل شرکت هواپیمایی ماهان و چند شرکت داخلی و خارجی، برگزار شود. “رحمت‌الله رفیعی” رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در خصوص اجرای این طرح، گفت: بر اساس تعامل‌های صورت گرفته با هتل‌های شهرهای تهران، تبریز و همدان، قرار است با کاهش 70 درصدی قیمت‌ها در ایام نوروز، هزینه سفر به ایران کاهش یابد. رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه اظهارات خود از تعامل شرکت قطارهای رجا در این پروژه خبر داد و اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری تور ارزان به ایران از جمله کاهش هزینه پرواز، تخفیف 70 درصدی هتل‌ها، ورودی رایگان اماکن دیدنی و هماهنگی با شرکت رجا به عمل آمده است که نتیجه این تعاملات به اعلام نرخ تور ارزان ایران در ایام نوروز با حدود قیمت 460 دلار، منتهی شده است. “حرمت‌الله رفیعی” در پایان از تمامی فعالان گردشگری ایران دعوت نمود تابا مشارکت در اجرای این طرح از روند کاهشی ورود گردشگران به ایران، جلوگیری کنند. اعضای کمیته بانوان حاضر در این نشست نیز اعلام داشتند: با توجه به این مهم که کشور ترکیه به عنوان بزرگترین کشور هدف در این پروژه نیازی به اخذ ویزا ندارد، می‌توان امیدوار بود به رغم زمان بسیار کم جهت انجام تبلیغات، این پروژه منوط به رایزنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با اتحادیه‌ها و سازمان‌های گردشگری با نرخ وسوسه‌انگیز 460 دلاری، گردشگران بسیاری را روانه ایران کند. بر اساس تصمیم‌گیری حاضرین در این نشست، جزئیات اجرای این طرح طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی

واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهره‌برداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز می‌بایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دست‌اندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام می‌نمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمع‌های اقامتی تفریحی در کشور فعالیت می‌نمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژه‌ای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکان‌های مقدسی به نام کلاس‌های درس در مدارس کشور اجازه می‌دهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگان‌ها و نهادهای کشور می‌توانند در مواردی که خود صلاح می‌دانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزه‌های غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه می‌دهند که دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر به حوزه آموزش دانش‌آموزان عزیز کشور که آینده‌ساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶

ایجاد شده: 8/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396     اخبار داخلی
افتتاح 75 هتل جدید توسط گروه هتل‌های کالیفرنیای جنوبی

افتتاح 75 هتل جدید توسط گروه هتل‌های کالیفرنیای جنوبی

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، گروه هتلداری “کالیفرنیای جنوبی” پس از افتتاح 39 هتل در سال گذشته، قصد دارد در سال 2018 میلادی نیز 75 هتل دیگر را افتتاح کند. این شرکت هتلداری در سال گذشته میلادی موفق شد تا تعداد 7331 اتاق به مجموعه ظرفیت‌های اقامتی خود اضافه کند. علاوه بر این، کالیفرنیای جنوبی در سال 2016 نیز توانسته بود تا 22 هتل جدید با 3955 اتاق را افتتاح کند. پروژه‌های ساخت‌و‌ساز این شرکت هتلداری هنوز به اتمام نرسیده است و 75 هتل با 12237 اتاق جدید را در دست اقدام دارد. بخش لس‌آنجلس : 23 هتل جدید با 4309 اتاق در سال گذشته در مقابل 8 هتل افتتاح شده با 1098 اتاق در سال 2016 و همچنین 32 هتل جدید در دست احداث با 5327 اتاق بخش سن دیگو : 4 هتل جدید با 826 اتاق در سال گذشته در برابر 6 هتل با 1017 اتاق در سال 2016 و همچنین 8 هتل جدید در دست احداث با 1657 اتاق بخش ریورساید : 6 هتل جدید با 1236 اتاق در سال گذشته در برابر تنها 1 هتل با 32 اتاق در سال 2016 و همچنین 13 هتل جدید در دست احداث با 1909 اتاق بخش سن برناردینو : در دو سال گذشته هیچ هتل جدیدی از سوی این شرکت در این بخش افتتاح نشده است. اما تعداد هتل‌های در دست احداث در این منطقه عبارت است از 6 هتل با 611 اتاق.

ایجاد شده: 8/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396     اخبار خارجی
سمینار مدیریت هتلداری گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی + گزارش تصویری

سمینار مدیریت هتلداری گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی + گزارش تصویری

روز نخست سمینار هتلداری گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در راستای طرح استعدادیابی و با هدف جانشین‌پروری با حضور مدیرعامل، نایب‌رئیس هیات‌مدیره، معاون اجرایی و رئیس مرکز آموزش گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و همچنین منتخبان این طرح، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در آغاز این سمینار، مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مرکز آموزش هتلداری ماربین، اظهار داشت: آموزش اساسی‌ترین رکن در مدیریت است “مهرداد تاوتلی” افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این طرح، استعدادیابی و جانشین‌پروری در بین نیروی انسانی متعهد و داخلی شرکت است چرا که بر این باوریم همکاران ما اصلی‌ترین ثروت گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی هستند. لازم به ذکر است، سمینار مدیریت هتلداری گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به همت مدیریت آموزش از تاریخ 5 لغایت 17 اسفند به مدت 12 روز در مرکز آموزش های هتلداری “ماربین” برگزار و شرکت‌کنندگان زیر نظر اساتید این صنعت، آموزش خواهند دید.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
معاون گردشگری کشور: اسکان گردشگران نوروزی در مدارس “تخلف” محسوب می‌شود

معاون گردشگری کشور: اسکان گردشگران نوروزی در مدارس “تخلف” محسوب می‌شود

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع خدمات‌دهی مدارس در نوروز، اظهار داشت: چالش اصلی این بود که مدارس گاهی خارج از خانواده آموزش و پرورش، خدمات ارائه می‌دادند. “محمد محب‌خدایی” تصریح کرد: امسال و بر اساس هماهنگی با مقامات آموزش و پرورش روی این موضوع تاکید شد که این ارگان خارج از دایره خود عمل نکند. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و پیشنهاد اقامت فرهنگیان با تخفیف 50 درصدی را ارائه داده‌اند. وی افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط مدارس به هیچ عنوان عمومی نخواهد بود و در جلسه ستاد هماهنگی سفر نیز روی این موضوع توافق و تاکید شد که اگر چنانچه این کار انجام شود، تخلف صورت گرفته و قابل رسیدگی است.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بسته‌های ارزان‌قیمت برای خارجی‌ها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتل‌های تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بسته‌های ارزان‌قیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد. “محمد محب‌خدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمت‌ها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسه‌ای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتل‌ها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمده‌اند و به‌دنبال این هستیم تا قیمت‌ها متعادل شود و نظارت‌ها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استان‌های مختلف و با دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاهد تخفیف‌های هتلی هستیم. معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. محب‌خدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانه‌مسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم. خانه‌مسافرهایی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتل‌ها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانه‌مسافرها اقامت کنند. وی افزود: دسته دوم، خانه‌مسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمی‌شود. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافق‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیده‌ایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود. وی ادامه داد: گرانی هتل‌ها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتل‌ها هستیم تا با تعریف تور ارزان‌قیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم. معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصی‌سازی هتل‌ها، گفت: نرخ اقامت را هتل‌ها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخص‌های این سازمان تثبیت می‌شود. قطعا اگر هتل‌ها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی می‌شوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهد در صنعت گردشگری کشور به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) اظهار داشت: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتل‌اند و در طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. بنابراین ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر؟ محمد قانعی با اشاره به سابقه صنعت هتلداری در شهر مشهد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی از معیار‌های استاندارد جهانی فاصله گرفتیم ولیکن در طی سال‌های دهه شصت مسئولان و سرمایه‌گذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشک‌باران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه می‌آوردند در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاه‌ها با شرایط خاصی بودیم. وی در ادامه ابراز داشت: اغلب نهاد و سازمان‌های دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کرده‌اند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارای یک اقامتگاه و بعضاً هتل 5 ستاره هستند که البته قانون آن‌ها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است. “قانعی” افزود: با کمک مسئولان جهاد دانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120 هزار تومان هزینه می‌کند اما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: در شهر مشهد با افزایش بی‌رویه هتل‌ها مواجه هستیم و در طی 5 سال اخیر هرسال، حدود 25 درصد به ظرفیت هتل‌ها در مشهد افزوده می‌شود و البته تعداد هتل‌ها در چهار سال آینده باتوجه به اینکه 200 هتل در حال ساخت در مشهد داریم، افزایش بیشتری خواهد یافت. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اشغال هتل‌ها نسبت به سال قبل کاهش یافته است، سال گذشته در چنین ایامی میزان اشغال به 45 درصد نیز می‌رسید، اما اکنون میزان اشغال ظرفیت هتل‌ها 30 درصد است و این رقم به معنای زیان جدی در حوزه هتلداری است. محمد قانعی در پایان گفت: مهمترین علت خالی ماندن ظرفیت هتل‌ها در مشهد، فعالیت اماکن اقامتی غیرمجاز و به ویژه خانه‌مسافر‌ها است. در حال حاضر فعالیت خانه‌مسافر‌ها به صورت جدی در حال رشد و افزایش است و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم که تعداد تعطیلی هتل‌ها افزایش پیدا کند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...