نتایج جستجو...
رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابک‌سازی دولت می‌شود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز می‌تواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشته‌ایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونه‌ای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخگو بوده‌اند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها نمی‌توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود. “علی وقف‌چی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیت‌زدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می‌شود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک‌سازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
تقدیر و تشکر رئیس جامعه هتلداران ایران از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی + تصویر نامه

تقدیر و تشکر رئیس جامعه هتلداران ایران از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی + تصویر نامه

دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران با ارسال پیامی به دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اقدامات بعمل آمده و حمایت‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قوانین جدید در رابطه با صنعت گردشگری و هتلداری از جمله موضوع مالیات ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، تقدیر و تشکر نمود. به گزارش هتل‌نیوز ، متن پیام رئیس جامعه هتلداران ایران به شرح زیر است: بسمه تعالی ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر محمدرضا پورابراهیمی داورانی با سلام احتراماً به استحضار می‌رساند که حمایت‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با مصوبات ارزشمند خود در رابطه با صنعت گردشگری و هتلداری کشور بر هیچ کس پوشیده نیست خاصه در این دوره مجلس و در مصوبات برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اینک پیشنهادات شما عزیزان قانونگذار در کمیسیون اقتصادی در مبحث مالیات ارزش افزوده و مالیات عملکرد فعالان صنعت گردشگری، باعث خشنودی خیل عظیمی از خدمت‌گذاران به این مرز و بوم و در این حوزه مهم اقتصادی شد. از طرف کلیه هتلداران کشور از جنابعالی و کلیه اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کرده و قدرشناس زحمات تمامی نمایندگان محترم در دستگاه قانون‌گذاری کشور می‌باشیم . با احترام جمشید حمزه‌زاده – رئیس جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری + جزئیات

تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی “علی‌اصغر مونسان” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران کل جدید و ستادی این سازمان، منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای “محمد ابراهیم لاریجانی” به عنوان مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری این سازمان، منصوب و جایگزین سرکار خانم “لیلا اژدری” در این سمت شد. “محمد ابراهیم لاریجانی” متولد سال 1355 است و از جمله مهمترین سوابق اجرایی وی در حوزه صنعت گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بین‌المللی خدمات گردشگری تامین مشاور مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ( هگتا ) دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با صدور احکامی، آقایان “ولی تیموری” و “محمد ثابت اقلیدی” به ترتیب به عنوان مدیران کل جدید مناطق نمونه گردشگری و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معرفی و منصوب شدند. “محمد ثابت اقلیدی” مدیرکل جدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک است و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترا در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به حساب می‌آید. از جمله مهمترین سوابق اجرایی “محمد ثابت اقلیدی” در حوزه صنعت گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مشاور معاون گردشگری کشور در امور بازاریابی و تبلیغات گردشگری مدیریت حوزه گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری کشور مدیر امور استان‌های معاونت گردشگری کشور مدیر روابط‌عمومی معاونت گردشگری کشور عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از جمله مهمترین سوابق اجرایی جناب آقای “ولی تیموری” مدیرکل جدید مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صنعت گردشگری نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بین‌الملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
ایرلاین‌ها و گروه‌های هتلداری در صدر فهرست بازندگان لغو احتمالی برجام

ایرلاین‌ها و گروه‌های هتلداری در صدر فهرست بازندگان لغو احتمالی برجام

سی ان ان در گزارشی پنج گروه را بازنده اصلی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای معرفی کرد و نوشت: گروه اول راننده تاکسی‌ها هستند! دومین گروه به استناد این گزارش شرکت‌های هواپیمایی “بوئینگ” و “ایرباس” هستند. سومین گروه شرکت‌های توتال، فولکس واگن و جنرال الکتریک، چهارمین گروه ایرلاین‌ها و هتل‌ها هستند و آخرین گروهی که از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای متضرر می‌شود، اقتصاد ایران است. به گزارش هتل‌نیوز و بر اساس گزارش منتشر شده در CNN، مجریان سفر از توسعه گردشگری ایران از زمان لغو تحریم‌ها سود زیادی برده‌اند. ایرلاین‌هایی نظیر “بریتیش ایرلاین” و “لوفتهانزا” پرواز مستقیم خود را به این کشور از سر گرفته و مقامات ایرانی در مورد تقاضای ویزا ساده‌گیر‌تر شده‌اند. از سوی دیگر گروه هتل‌های فرانسوی Accor نیز در سال 2015 یکی از شعب خود را در ایران بازگشایی کرده و گروه هتل‌های “ملیا” از اسپانیا و “روتانا” از امارات نیز برنامه خود را برای بازگشایی هتل‌هایشان در ایران اعلام کرده‌اند. مشروح گزارش اختصاصی CNN را می‌توانید از طریق لینک زیر مشاهده نمائید. money.cnn.com/2018/04/24/investing/iran-nuclear-deal-trump-sanctions/index.html

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397     اخبار خارجی
روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

روایت هتل‌نیوز از افتتاح “تبریز 2018”

به گزارش هتل‌نیوز ، آئین افتتاح رسمی رویداد گردشگری “تبریز 2018” صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور “حسن روحانی” رئیس جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد. “حسن روحانی” در بخشی از اظهارات خود در این مراسم، افرادی از جمله هتلداران، رانندگان تاکسی و … که در شهر به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند را آبروی شهر دانست و گفت: یک گردشگر زمانی که وارد تبریز می‌شود با این افراد مواجه می‌شود و زمانی که به وطن خود باز می‌گردد، نحوه برخوردها در خاطرش باقی خواهد ماند. رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح هتل “یام” و تبدیل یک کاروانسرای قدیمی به هتل، آن را اقدامی خوب و در راستای احیای آثار تاریخی دانست و گفت: تنها نباید به دنبال جذب گردشگران خارجی باشیم بلکه مردم ایران نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در کشور هستند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری “تبریز 2018” به نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری اشاره و اظهار داشت: در کلیت این صنعت نسبت به پنج سال گذشته اتفاقات چشمگیری رخ داده است به گونه‌ای که در آغاز دولت تدبیر و امید فقط 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور وجود داشت و هم‌اکنون این عدد به 158 هتل رسیده است. “علی‌اصغر مونسان” ضمن تاکید به ادامه به روند ساخت و ساز هتل‌های جدید در کشور، ابراز داشت: تلاش تمامی همکاران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سراسر کشور این است که تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور را به عدد 280 هتل برسانند. وی در خصوص ظرفیت‌های اقامتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 67 هتل، هتل‌آپارتمان و 73 میهمان‌پذیر و در مجموع 8400 تخت اقامتی است که با توجه به تعداد هتل‌های در حال ساخت، پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم تعداد تخت‌های این استان به بیش از 13 هزار تخت برسد. وی در پایان گفت: در نوروز امسال نیز شاهد افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران داخلی و 17 درصدی اقامت گردشگران خارجی در این استان بودیم.

ایجاد شده: 6/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 6/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
معرفی هتل Nakara در فرانسه + تصاویر

معرفی هتل Nakara در فرانسه + تصاویر

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، پروژه احداث هتل Nakara از سال 2015 در کشور فرانسه توسط تیم معماری Jacques Ferrier و با بودجه‌ای بالغ بر 12 میلیون یورو استارت خورده است. به گفته معمار این پروژه، شهر Agde منطقه‌ای باستانی است که توسط یونانیان بنا شده و اکنون به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگران در فصل تابستان، مشهور است. این منطقه به جهت ویژگی‌های خاص در زمینه جذب توریست، یکی از بهترین مناطق برای تفریح، استراحت و آرامش در سراسر اروپا محسوب می‌شود. طرح توسعه هتل زیبای Nakara تا خط ساحلی منطقه Agde کشیده شده است. تمرکز اصلی در این پروژه بر کیفت فضا و حس مکان بوده است به شکلی که میهمانان احساس آرامش و تعلق به فضا می‌کنند. از مهمترین ویژگی‌های طراحی پروژه هتل Nakara پوسته خارجی بناست. این شبکه‌های سفید رنگ عظیم که سبب ایجاد عمق در نما نیز گشته است، موجب خلق بازی نور و سایه در فضا شده است و در عین کاربرد زیبایی‌شناسی، پاسخی به اقلیم منطقه و وضعیت آب و هوایی نیز می‌باشد. همچنین استخری زیبا در فضاهای مابین ساختمان‌ها و بلوک‌های ساختمانی قرار گرفته که فضایی خصوصی برای میهمانان خلق کرده است. خدمات لاندری، کافی‌شاپ، رستوران، تجهیزات مخصوص کودکان، پذیرش حیوانات، سالن ورزشی، دوچرخه‌‍‌سواری و … از دیگر امکانات مهم این هتل به حساب می‌آید. در ادامه تصاویر و کلیپی از معرفی این هتل را مشاهده می‌نمایید. نمایشگر ویدیو http://iranhotelnews.com/wp-content/uploads/2018/04/nakara-hotel.mp4 00:00 00:00 00:00 برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1397     اخبار خارجی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام نوروز

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام نوروز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اظهار داشت: به منظور افزایش نقش کودکان در تولید سفر و ایجاد نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها، نخستین جشنواره گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در مناطق غربی کشور برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: کودکان همواره پیشرو درانتخاب مقصد گردشگری و جاذبه‌های سفر بوده‌اند و با توجه به این پتانسیل قصد داریم از ظرفیت انگیزشی کودکان برای توسعه سفرهای هدفمند بر مبنای نشاط خانوادگی بهره‌مند شویم. مهندس “محمد محب‌خدایی” در ادامه با معرفی اسامی استان‌های هدف جشنواره گردشگری کودک و خانواده، ابراز داشت: استان همدان به عنوان استان محور گردشگری کودک و خانواده قرارگرفته است استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و مرکزی نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. “محب‌خدایی” تصریح کرد: اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع و متعدد شاد، قطعا باعث رشد و شکوفایی صنعت گردشگری داخلی در مناطق کمتر توجه شده کشور که اتفاقا از جاذبه‌های ویژه برخوردارند، می‌شود. وی در پایان افزود: جشنواره بزرگ تابستانی گردشگری کودک و خانواده نیز تابستان امسال با برنامه‌های ویژه در استانهای مختلف کشور اجرا خواهد شد.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
برای توسعه گردشگری به 770 هتل سه، چهار و پنج ستاره جدید نیاز داریم

برای توسعه گردشگری به 770 هتل سه، چهار و پنج ستاره جدید نیاز داریم

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا ) اظهار داشت: بر اساس نتایج آخرین مطالعات صورت گرفته در سطح بین‌المللی، کشور ایران برای توسعه در صنعت گردشگری به بیش از 770 هتل سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره نیاز دارد. ابراهیم بای سلامی ابراز داشت: پیش از انقلاب نیز در طرح مشابهی 200 میهمانسرای جهانگردی احداث شد و پیش از آن نیز شاه عباس با ساخت هزار کاروانسرا، ایران را به مرکز تمدن دنیا تبدیل کرده بود. مدیرعامل هگتا تصریح کرد: طرح “صد هتل، صد کسب و کار” بر همین مبنا و بر اساس آخرین مطالعات بین‌المللی تدوین و ارائه شده است. وی افزود: مهمترین تاثیر ساخت زنجیره‌ای هتل‌ها، کاهش هزینه‌ها تا سقف 30 درصد در عملیات ساخت و همچنین 30 درصد برای تجهیزات، خواهد بود. از سوی دیگر از این طریق می‌توانیم برندهای بین‌المللی را در کشور مطرح کنیم. عضو شورای عالی میراث فرهنگی ادامه داد: هتل‌های کشور در شرایط فعلی ضریب اشغال پایینی دارند زیرا صنعت گردشگری در ایران هنوز به شکل سنتی اداره می‌شود. بای‌سلامی در پایان گفت: به دلیل عدم بازاریابی بین‌المللی و مدیریت به شکل سنتی و محدود، صنعت گردشگری و هتلداری در ایران تقاضا محور است.

ایجاد شده: 27/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 27/اسفند/1396     اخبار داخلی
دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی، اظهار داشت: سال 97 سال ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از هتل‌های ایران است ولی با این وجود سازمان میراث فرهنگی خبر از احداث چندین هتل در ایران می‌دهد. “جمشید حمزه‌زاده” ابراز داشت: در شرایطی که صنعت هتلداری ایران در طول سی سال گذشته هیچ زمانی مثل الان دچار مشکلات نبوده است، متاسفانه شاهدیم که نگاه واحدی میان دستگاه‌های کشور در راستای منافع ملی و توسعه گردشگری وجود ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود. “حمزه‌زاده” افزود: هم‌اکنون 850 هتل در سراسر کشور در حال احداث است و با توجه به کاهش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها طی سه سال گذشته و همچنین کاهش پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال قبل، سال 97 سال ورشکستگی بسیاری از هتل‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: در تهران تعدادی از هتل‌ها به فروش گذاشته شده است، در مشهد نیز 80 هتل در آستانه واگذاری و 5 هتل نیز تعطیل شده است.

ایجاد شده: 22/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396     اخبار داخلی
دکتر محسن قریب: تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و هتلداری ناموفق بوده است

دکتر محسن قریب: تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری و هتلداری ناموفق بوده است

به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و … هم‌اکنون سمت ریاست هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتل‌های آریا پرداخت و گفت: گروه هتل‌های آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتل‌های آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیت‌سازی برای هتل‌های عضو گروه در حوزه‌های اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتل‌های زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتل‌ها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتل‌های آریا همه ساله در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاه‌های خارجی نیز طی سال‌های گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشته‌ایم. وی در خصوص برنامه‌های گروه هتل‌های آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علی‌الخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتل‌های سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگی‌های اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتل‌های متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتل‌های زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاش‌های مجموعه عوامل، گروه هتل‌های آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتل‌های کشور ضریب اشغال پایینی را داشته‌ و مردم ترجیح داده‌اند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانه‌مسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدی‌گری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکل‌های دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارت‌هایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی می‌شوند. از سوی دیگر مجموعه‌های دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینه‌های سرباری را به هتل‌ها تحمیل می‌کنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعه‌های دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیم‌گیری‌هاست

ایجاد شده: 22/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...