به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، هلدینگ "علی بابا" با افتتاح هتلی کاملا هوشمند در کشور چین به رسمی وارد دنیای صنعت هتلداری خواهد شد. احداث هتلهای هوشمند اگر چه خبری جدید محسوب نمیشود اما ورود یکی از موفقترین مجموعههای خردهفروشی آنلاین در دنیا به حوزه هتلداری و البته با اهدافی مشخص بسیار جالب توجه است. به نقل از اخبار هتل، هلدینگ علی بابا در پی این است تا با افتتاح این هتل و ادعای برتری آن نسبت به سایر رقبا، فروش ملزومات و تجهیزات مورد استفاده در آن از جمله ملحفه، رو تختی، مبلمان ... را از طریق سیستم فروش آنلاین خود افزایش دهد. از سوی دیگر تمامی سیستمهای هوشمند این هتل توسط گروه علی بابا طراحی شده است. این هتل Flyzoo نام دارد و با شعار "هتل آینده" در شهر "گوانجو" کشور چین افتتاح خواهد شد. میهمانان این هتل در بدو ورود به وسیله یک ربات شناسایی و به سمت اتاقهای خود هدایت خواهند شد. همچنین در تمامی اتاقها و اماکن عمومی این هتل نیز رباتهای هوشمندی قرار خواهد داشت که دستورات صوتی میهمانان را انجام میدهند. وظابف بخش خانهداری همچنان بر عهده نیروی انسانی شاغل در هتل خواهد بود و رباتها صرفا زمان نظافت و مرتب نمودن اتاقها را اعلام خواهند کرد. اتاقهای هتل در هفت زمینه و فضای متفاوت طراحی خواهند شد و هزینه هر شب اقامت در این هتل نیز 1399 یوان برابر با 178 یورو خواهد بود.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روزنامه AS اسپانیا، فوتبال هندوراس طی چند روز اخیر و در پی قتل "اسکار ساید مونگیا" دروازهبان تیم دسته اولی "دپورتیوو ویدا" به دست چند فرد ناشناس در هتل "لاسیبا" به سوگ نشسته است. این حادثه بامداد 18 نوامبر و در شرایطی که دروازهبان هندوراسی به همراه دوستان خود در هتل حضور داشت رخ داد. در این هنگام وی با چند فرد ناشناس مشاجره کرد و در همین حین یکی از آنها به یکی از اتاقها رفت و با اسلحه بازگشت تا "مونیگا" را به قتل برساند. بر اساس اعلام رسانهها، قاتل پس از این اتفاق متواری شده و پلیس نتوانسته او را دستگیر کند.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از قطعی شدن حضور پنج شرکت خارجی در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاهها و رویدادها به عنوان یک منبع مهم برای جذب گردشگر به حساب میآیند. "مصیب امیری" در نشست هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور رئیس، نمایندگان دفتار خدمات مسافرتی فارس، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصاد محسوب میشود و فعالان بخش دولتی و خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستیم. "امیری" با اعلام قطعی شدن حضور چند شرکت خارجی از کشورهای مالزی، امارات، سنگاپور، تایلند و هند، گفت: تلاش عوامل اجرایی بر این است که با نمایش هر چه بهتر توانمندیهای حوزههای مختلف گردشگری ضمن رونق بیش از پیش این صنعت در استان، این نمایشگاه را مجددا در تقویم رویدادهای بینالمللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت برسانند. وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی از محورهای اصلی برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس معرفی کرد و گفت: امیدواریم که بیمارستانهای دارای بخش بینالملل با قدرت در این نمایشگاه حضور داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از گردشگری مذهبی به عنوان یکی دیگر از محورهای این نمایشگاه یاد کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان اماکن مذهبی شیراز با نمایندگان دیگر استانهای کشور به خصوص نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق برای تبادل گردشگری مذهبی خواهد بود. لازم به ذکر است، دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 الی 24 آذرماه سال جاری در شهر شیراز و در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استان فارس، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 28/آبان/1397 آخرین ویرایش: 28/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo که در سال 2014 میلادی و در کشور "هندوستان" راهاندازی شد، یک پلتفرم فناوری هتل مبتنی بر فضای ابری است که در بازارهای جهانی و به منظور استفاده در انواع مختلف مراکز اقامتی، ارائه شده است. نرمافزار هتلداری Djubo در مجموع به هتل شما کمک میکند تا توزیع آنلاین و آفلاین خود با استفاده از کانالهای توزیع را با هدف بهبود درآمد، بهینهسازی کنید. از سوی دیگر استفاده از این نرمافزار باعث میشود که تبلیغات و بازاریابی هتل خود را به شکل بهتری نسبت به حالت سنتی، انجام دهید. سیستم مدیریت املاک و همچنین توانایی تصمیمگیری همراه با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به فروش از دیگر ویژگیهای این نرمافزار است. نرمافزار هتلداری Djubo هماکنون در بیش از 2200 واحد اقامتی در سراسر جهان با 6600 کاربر، مورد استفاده قرار میگیرد. اطلاعات بیشتر در خصوص نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo را از طریق لینک زیر و در وبسایت این شرکت مشاهده فرمائید. وبسایت نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo جهت دانلود نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo برای سیستم عاملهای Android و IOS از طریق لینکهای زیر اقدام فرمائید. دانلود نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo برای سیستم عامل Android دانلود نرمافزار مدیریت هتلداری Djubo برای سیستم عامل IOS
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1397 نرم افزارهای مدیریت هتلداری بین المللی
به گزارش هتلنیوز ، عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر به تشریح جزئیات همکاری مشترک ایران و قطر در صورت 48 تیمی شدن رقابتهای جام جهانی و اقامت تیمهای حاضر در این رقابتها در هتلهای کشور، پرداخت. "مهرداد مسعودی" در این خصوص، اظهار داشت: مذاکرات لازم میان مسئولان ایرانی و قطری در این خصوص انجام شده است تا درباره میزبانی و اسکان تیمها و تماشاگران در ایران همکاری شود. وی ابراز داشت: مسئولان کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022 قصد دارد تا این رویداد بینالمللی را به صورت مشترک با همه کشورهای منطقه جشن بگیرند و بخشی از تماشاگران را در کشورهای کویت، امارات، بحرین، عمان و ایران اسکان دهند. مسئول ایرانی کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر، تصریح کرد: جزیره کیش به مسئولان قطری پیشنهاد شده است که حتی از "دبی" نیز به قطر نزدیکتر است ولیکن همه چیز بستگی به نظر فیفا و موافقت این نهاد بینالمللی با این طرح دارد. وی افزود: میتوان در هریک از کشورهای عمان، امارات و ایران، چهار تیم حاضر در این مسابقات را اسکان داد. به عنوان مثال در ایران شهرهایی مانند شیراز و بوشهر و جزایر کیش و قشم برای این موضوع، مناسب هستند. وی در پایان گفت: در صورت میزبانی ایران از تیمها و تماشاگران جام جهانی 2022، پنجرهای برای رونق بیشتر هتلها، رستورانها و دیگر مراکز گردشگری و توریستی باز میشود.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد شدید از فعالیت اقامتگاهها و میهمانسراهای دولتی، اظهار داشت: در شرایط فعلی، قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی با توجه به سودجوییها و منفعتطلبیها، غیرممکن است. "جمشید سلطانمرادی" ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از سازمانها، آموزش و پرورش، بانکها، وزارتخانهها و ... در شهرها و استانهای شناخته شده کشور دارای اقامتگاههایی هستند. وی افزود: در استان مازندران، میزان اقامتگاههای دولتی از اقامتگاههای بخش خصوصی بیشتر است و کمر بخش خصوصی در این استان شکسته شده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در ادامه گفت: وجود چنین مشکلی به خود دولت برمیگردد که نمیخواهند قانون را اجرا کنند زیرا به ضرر آنها تمام میشود. وی تصریح کرد: مشکلی که قرار نیست برطرف شود قابل حل کردن نیز نیست چون کسانی که در راس وجود چنین اقامتگاههایی قرار دارند، مخالف برچیده شدن اقامتگاههای دولتیاند.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل اداره حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: تعطیلی یکباره اقامتگاههای دولتی امکانپذیر نیست و این اتفاق بایستی به مرور زمان رخ دهد و این اقامتگاهها خود را با ضوابط سازگار کنند. "ابراهیم شقاقی" در این خصوص، ابراز داشت: این کار به سادگی نیست زیرا اقامتگاههای دولتی سالهاست که مشغول به فعالیت هستند و باید کاری کرد تا حداقل خدماتی که ارائه میدهند به کارکنان خود باشد. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: تعطیلی یکباره اقامتگاههای دولتی باعث ایجاد بحران و کمبود میشود و به همین دلیل نمیتوان به راحتی از فعالیت آنها جلوگیری کرد.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پرونه بهرهبرداری هتلآپارتمانهای این استان بر اساس درجهبندی خبر داد و اظهار داشت: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتلها بر اساس تعداد ستاره بود. "نادر فلاحی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در یکسال گذشته معیار ارزیابی از ستاره به درجهبندی تغییر یافته است و هتلآپارتمانها این فرصت را داشتند تا با تجهیز و بهسازی، پروانه بهرهبرداری دریافت کنند. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: در حال حاضر صدور پروانه بر اساس ستاره انجام میشود و در صورتی که از سوی سازمان با این شکل از ارزیابی کیفی موافقت شود، صدور پروانه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت هتلآپارتمانها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیارهای درجهبندی را دارند. وی افزود: در خصوص خانهمسافرها نیز مطابق با تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار میشود و بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین، فعالیت خانهمسافرها سازماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق با مقررات پلمپ خواهند شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتلداران این استان، گفت: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضای جامعه هتلداران ابلاغ میشود و طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد.
ایجاد شده: 22/آبان/1397 آخرین ویرایش: 22/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمتها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینهها سخت شده است. از سوی دیگر نرخگذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده میدهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر میکنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتلها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمتها، علاوه بر هتلداران به آژانسها نیز کمک میشود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر میکنند و آژانسها همانند گذشته میتوانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتلهای ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه میرسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزانتر شود. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حاملهای انرژی از جمله آب در هتلها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمیخواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر میکنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفتهای صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتلها نیز گفت: نگرانیهای آژانسها را درک میکنیم زیرا نمیخواهند تناقضی در نرخهایی که به همکاران خارجی خود دادهاند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر میکند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانیهای آژانسها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر میکنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابهالتفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانسها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتلها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتلها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایهگذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتلها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخگذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمتهاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمیکند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر میشوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل را تغییر میداد. معاون بهرهبرداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه میداند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمیتوانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواستهاند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمیدهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشهای وارد عمل نمیشود؟
ایجاد شده: 19/آبان/1397 آخرین ویرایش: 19/آبان/1397 اخبار داخلی
معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: پس از اعلام تحریمها هیچ سرمایهگذار خارجی در حوزه گردشگری اعلام برگشت سرمایه نکرده است زیرا منفعت خود را در این مسیر میبینند. به گزارش هتلنیوز ، دکتر "حسین اربابی" اظهار داشت: به این موضوع تکیه نکردهایم که حتما منتظر سرمایهگذاری خارجی باشیم اما تلاش میکنیم بستههای سرمایه مشترکی داشته باشیم تا سرمایهگذار نیز راغب به انجام کار شود. وی ابراز داشت: منطقی به نظر میرسد که سرمایهگذاران اکنون با شدت و سرعت بیشتری کار خود را انجام دهند زیرا کسی نمیداند که سال آینده قیمتها چطور میشود. معاون سرمایهگذاری کشور در رابطه با انصراف اسپانیاییها از پروژه گردشگری در "مُتل قو" نیز گفت: هنوز نمیدانیم تکلیفمان در این حوزه چیست و باید 10 روز دیگر مشخص شود. این بلاتکلیفی مانند این است که هنوز نمیدانیم شرکت توتال از ایران رفته است یا خیر. وی ادامه داد: طی روزهای گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به هتلها از منابع مختلف مانند بانکها و صندوق توسعه ملی داده شده است و هماکنون بیش از 1900 پروژه با حجم سرمایهگذاری 40 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال انجام است.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص دو نرخی شدن قیمت هتلها، اظهار داشت: برای همه صنوف گردشگری در زمینه ایجاد نرخ ارزی تصمیمگیری خواهیم کرد. "ولی تیموری" ابراز داشت: این موضوع ابعادی دارد و وقتی یک صنف درخواست نرخ ارزی داشته باشد، مشخصا اصناف دیگر نیز این درخواست را خواهند داشت. وی افزود: این موضوع بایستی در قالب یک تعامل و با حضور تمامی ذینفعان، بررسی شود. البته هنوز به تصمیمگیری نهایی نرسیده و طی روزهای آینده نهایی میشود. معاون گردشگری کشور با تشریح ابعاد مختلف دو نرخی شدن قیمت هتلها، گفت: بسته سفر ایران بایستی رقابتپذیری خود را حفظ کند و با توجه به کاهش نرخ برابر ریال، ارزان شدن سفر به ایران مشخص باشد.از سوی دیگر در روال بینالمللی این موضوع پذیرفته شده نیست و برای تصمیمگیری بایستی همه این موضوعات را در نظر بگیریم.
ایجاد شده: 15/آبان/1397 آخرین ویرایش: 15/آبان/1397 اخبار داخلی