نتایج جستجو...
تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتل‌نیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتل‌های بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هم‌اکنون 190 هتل، 450 هتل‌آپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانه‌مسافری فعالیت می‌کنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکت‌های اقماری تشکیل می‌شوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمی‌شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح می‌شود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
ابلاغ ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی از سوی فرمانده نیروی انتظامی + جزئیات

ابلاغ ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی از سوی فرمانده نیروی انتظامی + جزئیات

پس از پیگیری‌های فراوان از سوی رئیس و اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی از سوی سردار “حسین اشتری” فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ادارات اماکن استانی ابلاغ شد. به گزارش هتل‌نیوز و بر اساس این ابلاغیه، مراکز اقامتی سراسر کشور ملزم به رعایت موارد زیر می‌باشند. 1 – به سیستم مکانیزه ثبت آمار و اطلاعات مسافرین ( ستا ) متصل باشند. تبصره: ثبت اطلاعات دقیق مسافرین و کلیه همراهان بر اساس شماره ملی برای اتباع ایرانی و شماره گذرنامه برای اتباع خارجی، الزامی بوده و نیازی به ثبت اطلاعات در دفتر مخصوص نمی‌باشد. 2 – نصب دستگاه پاسپورت‌خوان برای پذیرش اتباع خارجی در اماکن اقامتی پنج ستاره الزامی است. 3 – مجهز به صندوق نسوز برای نگهداری مدارک و امانات مسافرین باشند. 4 – محل کار متصدی پذیرش ( رزروشن ) یا اطلاعات به ورود و خروج مسافرین و مهمانان، اشرافیت کامل داشته باشد. 5 – نصب دوربین مداربسته در معابر ورودی و خروجی، لابی، راهروها و پارکینگ الزامی است. 6 – معرفی کلیه کارکنان و متصدیان مشاغل مستقر در مراکز اقامتی برای بررسی صلاحیت به پلیس نظارت بر اماکن عمومی الزامی است. 7 – نصب و استفاده از تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای منوط به اخذ مجوز از مبادی ذی‌ربط می‌باشد. 8 – صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مراجعه افراد فاقد مدارک شناسایی، اطفال و اشخاصی که به سن قانونی نرسیده و بدون سرپرست هستند و قصد اقامت در امکنه مزبور را دارند، نسبت به پذیرش و اسکان آنان در مرکز اقامتی، اقدام و بلافاصله مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهد. 9 – در خصوص پذیرش و اسکان زوج‌هایی که فاقد مدارک معتبر می‌باشند، نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 10 – پذیرش و اسکان زوج‌هایی که دارای برگه عکسدار ازدواج موقت ممهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق یا ممهور به مُهر و امضای امام جماعت مساجد و … می‌باشند، بلا مانع است. 11 – در صورت مراجعه اتباع خارجه فاقد مدارک معتبر ( گذرنامه، برگ عبور ) نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 12 – پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانه‌ها که دارای کارت شناسایی صادره از سوی اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه می‌باشند، بلامانع است.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

نشست مشترک اعضای هیات‌رئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایب‌رئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروه‌های هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتل‌های سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیات‌های سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانه‌های مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبت‌های حمزه‌زاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علی‌الخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانه‌مسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر می‌شود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه‌ و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعمل‌هاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچ‌خانی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتل‌ها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشی‌تری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیت‌هایی است. محمد محب‌خدایی با ارائه آماری از وضعیت هتل‌های کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتل‌های اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیت‌های صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوق‌العاده از این امکان بی‌بهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغه‌های فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصی‌ترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانه‌مسافرها چیست؟ عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانه‌های اجاره‌ای دارای آزادی‌هایی هستند که در هتل‌ها به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصی‌سازی هتل‌ها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، ایرلاین‌ها و … بهتر و موفق‌تر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیت‌هاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بین‌الملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتل‌های شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بی‌واسطه‌ای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهمان‌نوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی می‌توان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیت‌های موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران خارجی، الزامی است.

ایجاد شده: 21/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396     اخبار داخلی
آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمن‌ماه اقدام به نظافت، بازسازی و آماده‌سازی برای ایام عید نموده‌اند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه‌مسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتل‌ها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانه‌های مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سال‌هاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاه‌های غیر مجاز تمایلی به سامان‌دهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاه‌های متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاه‌های غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی‌ و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتل‌ها، محدودیت‌های قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی می‌شود.

ایجاد شده: 15/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...