نتایج جستجو...
روش‌های جذب و ایجاد انگیزه در میهمانان برای اقامت در هتل شما ( قسمت اول )

روش‌های جذب و ایجاد انگیزه در میهمانان برای اقامت در هتل شما ( قسمت اول )

آیا می‌خواهید در هتل خود مشتریان بیشتری داشته باشید؟ در حقیقت وقتی نوبت به جذب میهمان می‌شود، مدیریت هتل بسیار حیاتی است. قبل از هر چیز لازم است تا عامل ایجاد انگیزه در افراد را درک کنید زیرا این روش در افزایش تقاضا برای اقامت در هتل شما ضروری است. ساختمان هتل خود را تازه کنید اطمینان حاصل کنید که هتل شما به مانند 5 سال گذشته به نظر نمی‌رسد. مجموعه خود را احیا و نوسازی کنید تا میهمانان در بدو ورود تازگی را احساس کنند. مدیریت هتل خود را بهبود ببخشید به معرفی قوانین و سیاست‌های جدید برای افزایش میزان رضایت‌مندی میهمانان بپردازید. کارکنان خود را با آموزش ارتقا دهید تنها به رشد هتل خود فکر نکنید. از کارکنان خود بپرسید و سعی کنید آنها را به صورت حرفه‌ای آموزش دهید. حداقل در طول یک سال آنها باید یک مهارت را به طور کامل آموزش ببینند. به کارکنان خود قدرت تصمیم‌گیری دهید آنها را آموزش دهید تا در موارد کوچک از قدرت اختیار خود استفاده کنند. شما بدین طریق به آنها حس ارزشمند بودن را القا می‌کنید. میز پذیرش هتل شما باید 24 ساعت کار کند قلب تپنده هتل شما باید همیشه فعال باشد. شما باید همیشه برای پاسخگویی به نیازهای میهمانان آماده باشید. علی‌الخصوص وقتی آنها به کمک شما نیاز دارند. روحیه کار تیمی کارکنان خود را به عنوان یک تیم در نظر بگیرید و در آنها روحیه کار تیمی را ایجاد کنید تا با رضایت خاطر  با شما و دیگران همکاری کنند. یک تیم موفق همیشه میهمانان را راضی نگه می‌دارد. بخشی از فعالیت‌ها را به کمک میهمانان انجام دهید به آنها قدرت انتخاب دهید. اجازه دهید تا تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند. تمام تلاش خور را بکار بگیرید تا میهمانان در مدت اقامت راحتی را احساس کنند.

ایجاد شده: 30/آبان/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
تخفیف ویژه هتل‌های شیراز به مناسبت نمایشگاه گردشگری پارس

تخفیف ویژه هتل‌های شیراز به مناسبت نمایشگاه گردشگری پارس

به گزارش هتل‌نیوز  "حسن سیادتان" رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 21 تا 24 آذرماه سال جاری از تخفیف 20 تا 40 درصدی هتل‌های شیراز طی مدت برگزاری این رویداد خبر داد. "حسن سیادتان" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری پارس پس از چند سال وقفه در یکی دو سال گذشته و با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برگزار شده است که بستری برای رونق گردشگری و هتلداری است. "سیادتان" با اشاره به رویکرد اصلی برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، گفت: امسال توجه به گردشگری سلامت به عنوان یکی از رویکردهای نوین در عرصه گردشگری، می‌تواند رونق بیشتری به گردشگری استان فارس دهد زیرا شیراز نیز در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد. وی ارائه پکیج‌های ویژه گردشگران سلامت را یکی از راهکارها برای استفاده بیشتر هتل‌ها در این نوع گردشگری معرفی کرد و گفت: جامعه هتلداران استان فارس این آمادگی را دارد تا با همکاری بیمارستان‌های واجد شرایط، این امکان را برای گردشگران خارجی ایجاد کند. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: هتل‌ها در حال حاضر استفاده کمی از گردشگری سلامت می‌کنند در شرایطی که همکاری بیشتر میان متولیان امر و جامعه هتلداران می‌تواند سهم هتل‌های فارس از این حوزه را افزایش دهد.

ایجاد شده: 27/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار داخلی
تشریح مشکلات صنعت هتلداری خراسان جنوبی توسط عضو جامعه هتلداران استان

تشریح مشکلات صنعت هتلداری خراسان جنوبی توسط عضو جامعه هتلداران استان

به گزارش هتل‌نیوز "مجید میرزایی" عضو جامعه هتلداران استان خراسان جنوبی و مدیر هتل جهانگردی بیرجند، اظهار داشت: با توجه به اینکه ضریب اشغال هتل‌های استان زیر 40 درصد در سال است که این مساله در حوزه هتلداری مانع ساخت و ساز و رونق، می‌شود. عضو جامعه هتلداران استان خراسان جنوبی، برنامه‌ریزی صحیح در راستای برگزاری همایش‌ها را راهکاری برای استفاده صحیح از ظرفیت هتل‌ها معرفی کرد و اظهار داشت: بر اساس سرانه دولت، مجموعه جهانگردی 100 هزار نفر در سال ظرفیت گردشگر بالقوه دارد که در سطح استان بایستی جذب شود. مدیر هتل جهانگردی بیرجند، استان خراسان جنوبی را در جذب این میزان از گردشگر ناتوان دانست و گفت: به دلیل مشکلات مربوط به حمل و نقل مانند لغو پروازها، بخش زیادی از این ظرفیت 100 هزار نفری علی‌رغم انجام برنامه‌ریزی‌های لازم از دست می‌رود. وی افزود: از سوی دیگر برگزاری همایش و سمینار در استان نیز جر دردسر چیز دیگری ندارد زیرا به خاطر نوع پوشش یک میهمان بایستی پاسخگوی اداره اماکن باشیم. اگر قرار است حوزه گردشگری فعال شود باید همه مسائل دیده شود. عضو جامعه هتلداران استان خراسان جنوبی یادآور شد: بخش گردشگری استان هیچ مشکلی در جذب و پذیرایی از گردشگران ندارد اما ورود گردشگران به استان با مشکل مواجه است که باید برای آن تدبیری اندیشید. "میرزایی" در ادامه به موضوع آموزش در صنعت هتلداری تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جامعه هتلداران استان این است که از دستگاه‌های اجرایی درخواست کنیم تا سمینارها و همایش‌های خود را در هتل‌ها برگزار کنند.

ایجاد شده: 27/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار داخلی
 هتل لوکس Emirates Palace  در شهر ابوظبی امارات؛ گران‌ترین هتل جهان با روکشی از جنس طلا

هتل لوکس Emirates Palace در شهر ابوظبی امارات؛ گران‌ترین هتل جهان با روکشی از جنس طلا

هتل Emirates Palace به عنوان یک هتل لوکس در سال 2005 میلادی در شهر "ابوظبی" امارات متحده عربی تاسیس شده است. این هتل متعلق به دولت ابوظبی و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های بین‌المللی Kempinski است. به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، هزینه ساخت این هتل با 302 اتاق و 92 سوئیت اقامتی، چیزی در حدود 3 میلیارد دلار آمریکا بوده و دارای امکاناتی مانند سالن اجتماعات با ظرفیت 1100 نفر، 40 اتاق ویژه جلسات، زمین‌های تنیس، مجموعه آبی، استخر روباز، زمین‌های کریکت، راگبی و فوتبال است. هتل Emirates Palace همه ساله برای تعویض سقف خود با 22 ورق طلا و نقره بالغ بر 130 هزار دلار هزینه می‌کند. سالن و اتاق‌های این هتل دارای بیش از هزار لوستر Swarovski است که سقف‌های طلایی را به عنوان سمبل کاخ روشن می‌کند. جایگزین کردن سقف هتل با ورقه‌های طلا حدود 4 تا 5 سال طول خواهد کشید و گفته می‌شود برای هر یک متر مربع از سقف، حدود 50 برگ طلا با هزینه تقریبی 100 دلار نیاز خواهد بود.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار خارجی
جزئیات اقامت تیم‌ها و تماشاگران جام جهانی قطر در هتل‌های ایران

جزئیات اقامت تیم‌ها و تماشاگران جام جهانی قطر در هتل‌های ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، عضو ایرانی کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر به تشریح جزئیات همکاری مشترک ایران و قطر در صورت 48 تیمی شدن رقابت‌های جام جهانی و اقامت تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در هتل‌های کشور، پرداخت. "مهرداد مسعودی" در این خصوص، اظهار داشت: مذاکرات لازم میان مسئولان ایرانی و قطری در این خصوص انجام شده است تا درباره میزبانی و اسکان تیم‌ها و تماشاگران در ایران همکاری شود. وی ابراز داشت: مسئولان کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022 قصد دارد تا این رویداد بین‌المللی را به صورت مشترک با همه کشورهای منطقه جشن بگیرند و بخشی از تماشاگران را در کشورهای کویت، امارات، بحرین، عمان و ایران اسکان دهند. مسئول ایرانی کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر، تصریح کرد: جزیره کیش به مسئولان قطری پیشنهاد شده است که حتی از "دبی" نیز به قطر نزدیکتر است ولیکن همه چیز بستگی به نظر فیفا و موافقت این نهاد بین‌المللی با این طرح دارد. وی افزود: می‌توان در هریک از کشورهای عمان، امارات و ایران، چهار تیم حاضر در این مسابقات را اسکان داد. به عنوان مثال در ایران شهرهایی مانند شیراز و بوشهر و جزایر کیش و قشم برای این موضوع، مناسب هستند. وی در پایان گفت: در صورت میزبانی ایران از تیم‌ها و تماشاگران جام جهانی 2022، پنجره‌ای برای رونق بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر مراکز گردشگری و توریستی باز می‌شود.

ایجاد شده: 26/آبان/1397       آخرین ویرایش: 26/آبان/1397     اخبار داخلی
هیچ یک از هتلداران کشور با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف نیست / در امور مربوط به هتلداران دخالت نکنید

هیچ یک از هتلداران کشور با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف نیست / در امور مربوط به هتلداران دخالت نکنید

دبیر جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: موضوع دو نرخی شدن قیمت خدمات گردشگری امری متداول در تمامی کشورهای دنیاست و در ایران نیز دارای سابقه و مانند سایر کشورها صرفا مختص به هتل‌هاست و به سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت گردشگری مانند رستوران‌ها، حمل و نقل و ... تعمیم داده نمی‌شود. به گزارش هتل‌نیوز "کامیار اسکندریون" با انتقاد شدید نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها، ابراز داشت: شخص آقای "پورفرج" که در زمینه تورهای خارجی فعالیت دارند کاملا به این موضوع واقف هستند که ارزی شدن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی به هیچ عنوان تضعیف پول ملی نیست و بالعکس نوعی ارزآوری برای کشور نیز به حساب می‌آید. رئیس جامعه هتلداران استان زنجان، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی زمانی روی می‌دهد که هموطنان به شکل تورهای گردشگری از کشور خارج می‌شوند و از طرف این دوستان دلار و یورو دریافت می‌شود. وی افزود: اگر با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها، سایر صنوف گردشگری مانند آژانس‌ها و تورگردانان دچار مشکل می‌شوند، بهتر است تا مدیریت خود را بهبود ببخشند تا این اتفاق برای آنها رخ ندهد. این درست نیست که از سرمایه هتل‌ها برای کسب درآمد خود استفاده کنید. دبیر جامعه هتلداران ایران در رابطه با افزایش نرخ هتل‌ها نیز گفت: بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان، هتل‌ها فقط یکبار در سال و آن هم بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ دارند. در نتیجه این اظهارات خلاف واقع و غیر منطقی است. وی ادامه داد: هیچ یک از هتلداران کشور با موضوع دو نرخی شدن قیمت مراکز اقامتی مخالف نیست و هیات‌مدیره جامعه هتلداران نیز از حمایت کامل هتلداران سراسر کشور برخوردار است. وی در پایان گفت: سیاست جامعه هتلداران ایران عدم دخالت بر فعالیت‌های سایر صنوف گردشگری است و در مقابل به این دوستان اثبات شده!!! نیز پیشنهاد می‌شود تا از هر گونه دخالت در امور مربوط به هتلداران بپرهیزند و نظارت و کنترل بیشتری بر روی نرخ‌ تورهای خارجی داشته باشند.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
 اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

اظهارات جنجالی رئیس جامعه تورگردانان علیه هتلداران در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها

به گزارش هتل‌نیوز  و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چنین موضوعی اصلا نمی‌تواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتل‌های دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتل‌ها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفته‌های رئیس‌جمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها عملیاتی شود، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه می‌شوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران می‌آیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل می‌کنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستوران‌ها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرف‌ها بی‌ربط و بی‌مورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتل‌ها به شدت گران است و هتل‌ها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش می‌دهند. وی افزود: هتل‌ها به طور کلی دو بار در سال نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند و بر همین اساس قیمت‌ها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیف‌ها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمی‌برند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که می‌گویند از هتلداری سودی نمی‎بریم، چندمین هتل‌های خود را افتتاح کرده‌اند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتل‌های دیگر می‌کنند؟ قسط بانک‌های خود را چگونه می‌پردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمت‌ها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمی‌دانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که می‌خواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمی‌دهد.

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397     اخبار داخلی
برگزاری اجلاس جهانی گردشگری نگاه رسانه‌های دنیا را به ایران معطوف کرد

برگزاری اجلاس جهانی گردشگری نگاه رسانه‌های دنیا را به ایران معطوف کرد

نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در حاشیه چهلمین اجلاس سراسری سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و 80 عضو وابسته این سازمان، نگاه رسانه‌های جهان را به ایران و همدان معطوف کرد. "شهرام شیروانی" با ابراز خوشحالی از برگزاری نشست سازمان جهانی گردشگری در شهر "همدان" ابراز داشت: در چند سال گذشته زیرساخت‌های گردشگری استان همدان رشد قابل توجهی داشته است و همین موضوع باعث شده تا بتواند در میزبانی از گردشگران، سنگ تمام بگذارد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان همدان به برگزاری جلسه اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه این اجلاس، اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات هتلداران، مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. مدیرعامل گروه هتل‌های باباطاهر در ادامه گفت: در حال حاضر همدان این ظرفیت را دارد تا میزبان شایسته‌ای برای اجلاس‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی باشد و از سوی دیگر برگزاری اجلاس جهانی گردشگری و رویداد همدان 2018 نیز فرصت مغتنمی بود تا همدان به عنوان یک مقصد گردشگری، معرفی شود. وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات حلقه مفقوده صنعت گردشگری است نیاز است روند شکل گرفته در ماه‌های اخیر با جدیت دنبال شود.

ایجاد شده: 22/آبان/1397       آخرین ویرایش: 22/آبان/1397     اخبار داخلی
تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( جواد عباسی؛ مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان )

تحلیل نظرسنجی - دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها ( جواد عباسی؛ مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان )

با توجه به گران شدن نرخ دلار نسبت به ریال و ارائه راهکارهای جبرانی برای کاهش این شکاف و همچنین انتشار مصاحبه‌هایی از جانب برخی از صنوف گردشگری در خصوص آثار دو نرخی شدن نرخ هتل‌ها و موضع‌گیری‌هایی که مسئولین محترم دولتی و خصوصی در روزهای اخیر داشته‌اند به نظر می‌رسد که می‌شود مطابق قاعده "الجمع مهما امکن اولی من الطرح" با این موضوع رفتار کرد یعنی مدیران محترم هتل‌ها بدون آنکه به بحث دو نرخی شدن قیمت اتاق‌ها برای ایرانی‌ها و خارجی‌ها وارد شوند، می‌بایست موضوع تعیین نرخ دلاری خدمات اقامتی را پیگیری نمایند. لازم است هنگامی که نرخ‌نامه ریالی هتل‌ها در سال 96 اعلام می‌شد، نرخ دلاری اتاق‌ها نیز تعیین می‌شد زیرا که خدمات هتلداری هم برای ایرانی‌ها و هم برای خارجی‌ها ارائه می‌شود. به فرض مثال نرخ ریالی اتاق دو ستاره در استان گیلان حدودا 250000 تومان بود که با نرخ دلار 4200 تومانی، اتاق دو تخته برای میهمان خارجی 60 دلار اعلام می‌شد که البته به دلیل شمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ممنوعیت اخذ دلار، معادل ریالی آن که همان 250000 تومان بود از میهمان خارجی اخذ می‌شد اما در ابتدای سال 97 که نرخ دلار نسبت به ریال افزایش و از طرف دیگر قدرت خرید مردم کاهش یافت این امر بدین معنا نبود که قیمت ریالی یا  دلاری اتاق کاهش یافته است. تعیین نرخ ریالی و نرخ دلاری برای اتاق‌ها، مشابه قیمت‌گذاری برای تمامی کالاها و خدماتی که هم به مصرف داخلی می‌رسند و هم با قیمت دلاری به خارج از کشور صادر می‌شوند، واجب و ضروری است. به نظر می‌رسد طرح موضوع دو نرخی کردن قیمت‌ها از جایی نشات می‌گیرد که در سال‌های قبل امکان اخذ عین ارز از میهمان خارجی وجود نداشت و هتل‌ها ناچار بودند دلار را به ریال تبدیل کنند اما خوشبختانه با سیاست‌های جدید ارزی دولت این محدودیت برداشته شده و بنا به بخشنامه اخیر بانک مرکزی تحت عنوان بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت که اتفاقا مردم و بنگاه‌های اقتصادی تشویق به دریافت ارز شده‌اند، هتل‌ها نیز می‌توانند برای هر معامله تا سقف 10000 دلار عین دلار را دریافت کنند. بنابراین با بخشنامه اخیر بانک مرکزی، موضوع دو نرخی کردن قیمت اتاق‌ها موضوعیت ندارد و تشکل‌ها باید با توجه به ماهیت صادراتی بودن خدمات هتلداری علاوه بر تعیین قیمت ریالی اتاق‌ها، موضوع تعیین قیمت دلاری یا قیمت جهانی اتاق‌ها را نیز پیگیری نمایند و در نرخ‌نامه درج نمایند. مضاف بر اینکه این منطقی و عاقلانه نیست که گردشگران خارجی از یارانه‌هایی که دولت برای ارزان‌سازی سفرهای داخلی برای ایرانی‌ها پرداخت می‌کند، بهره‌مند شوند زیرا ایران به اندازه کافی مقصد ارزان برای خارجی‌ها می‌باشد. بنابراین عدالت اقتصادی نیست درحالیکه خارجی‌ها از توان اقتصادی بالایی برخوردارند از یارانه‌ای که برای اقشار کم درآمد جامعه و شهروندان ایرانی و توسعه گردشگری داخلی در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند. در غیر اینصورت پیشنهاد می‌نمایم بر روی تابلوی هتل‌ها که بنگاه اقتصادی هستند به انگلیسی نوشته شود "بنگاه خیریه" تا شاید دغدغه مسئولان محترم دفاتر خدمات مسافرتی نیز رفع گردد.

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمت‌ها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینه‌ها سخت شده است. از سوی دیگر نرخ‌گذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده می‌دهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر می‌کنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتل‌ها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمت‌ها، علاوه بر هتلداران به آژانس‌ها نیز کمک می‌شود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند و آژانس‌ها همانند گذشته می‌توانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتل‌های ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه می‌رسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزان‌‌تر شود. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حامل‌های انرژی از جمله آب در هتل‌ها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمی‌خواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر می‌کنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفت‌های صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: نگرانی‌های آژانس‌ها را درک می‌کنیم زیرا نمی‌خواهند تناقضی در نرخ‌هایی که به همکاران خارجی خود داده‌اند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر می‌کند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های آژانس‌ها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابه‌التفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانس‌ها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتل‌ها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتل‌ها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایه‌گذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتل‌ها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخ‌گذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمت‌هاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمی‌کند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر می‌شوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل‌ را تغییر می‌داد. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه می‌داند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمی‌توانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواسته‌اند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمی‌دهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشه‌ای وارد عمل نمی‌شود؟

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 19/آبان/1397     اخبار داخلی
حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

حال خوب هتل‌های مشهد / ضریب اشغال 100 درصدی هتل‌ها طی چند روز آینده

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به ضریب اشغال هتل‌های مشهد در ایام پایانی ماه صفر، اظهار داشت: در چند روز آینده اشغال هتل‌ها در مشهد مقدس به 100 درصد می‌رسد و برآورد ما این است که از امشب نیز هتل‌های ما بالای 90 درصد اشغال شوند. "محمد قانعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در این ایام شمار زائران از کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، بحرین، امارات، عمان، کویت، عراق و ترکیه افزایش یافته است و میزان میهمانان خارجی نسبت به سال قبل دو برابر شده است. "قانعی" همچنین گفت: در حال حاضر چیزی حدود 25 تا 30 درصد از ظرفیت هتل‌های مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد که البته این شرایط با ثبات نیست و ممکن است در ماه‌های آینده تغییر کند. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص افزایش نرخ هتل‌ها و واحدهای اقامتی نیز گفت: هتل‌های مشهد با وجود افزایش هزینه اما نرخ را نسبت به سال گذشته تغییر ندادند ولیکن ممکن است برخی تخفیف‌ها را برداشته باشند و این گمان رفته است که هتل‌ها گران‌فروشی می‌کنند. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به فعالیت خانه‌مسافرها اشاره کرد و گفت: شهری مانند مشهد با کمبود اقامتگاه رسمی مواجه نیست و ما همیشه نسبت به فعالیت خانه‌های مسافر و دیگر مراکز اقامتی غیرمجاز، معترض بوده‌ایم.

ایجاد شده: 15/آبان/1397       آخرین ویرایش: 15/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...