بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، علیاصغر شالبافیان که بهمنظور شرکت در پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به مالدیو سفر کرده است، عصر چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با عبدالله معصوم وزیر گردشگری این کشور دیدار کرد. او درباره دیدار خود با وزیر گردشگری مالدیو گفت: «در این دیدار عبدالله معصوم ضمن تشکر از حضور جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، بر اهمیت توسعه گردشگری ایران با توجه به تنوع جاذبههای گردشگری، روحیه مهماننوازی ایرانیان و داراییهای ملموس و ناملموس توسعه گردشگری تاکید کرد.» او افزود: «نحوه مدیریت بحران ویروس کرونا در صنعت گردشگری، واکسیناسیون عمومی، ساختار اداری توسعه گردشگری دو کشور، نحوه استفاده از تجربیات گردشگری ایران و مالدیو، چگونگی حضور موثر و مشارکت در تصمیم گیریهای منطقه آسیا و اقیانوسیه از دیگر محورهای گفتوگو با وزیر گردشگری مالدیو بود.» معاون گردشگری کشور تقویت همکاریها با کشورهای مختلف برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: «با توجه به تلاشها برای از سرگیری صدور روادید تقویت روابط با کشورهای مختلف بهمنظور جذب حداکثری گردشگران خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد.» پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی بهعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بینالمللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، علیاصغر شالبافیان در حاشیه برگزاری پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در مالدیو در حال برگزاری است، با زوراب پولولیکاشویلی دیدار و گفتوگو کرد. معاون گردشگری کشورمان در این دیدار که عصر چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، در باره اشتراکگذاری پروژههای کمک فنی سازمان جهانی گردشگری به راهاندازی مجدد گردشگری در منطقه با دبیرکل این سازمان رایزنی کرد. آموزش و سرمایهگذاری برای رساندن بازیابی قویتر برای گردشگری، محور دیگر صحبتهای معاون گردشگری کشورمان و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بود. علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان درباره دیدار خود با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: «در این نشست با زوراب پولولیکاشویلی درباره نحوه مدیریت پاندمی کرونا، راهاندازی مجدد گردشگری، از سرگیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی که قصد ورود به ایران را دارند، سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و انجام واکسیناسیون فعالان گردشگری در ایران صحبت کردیم که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز از فعالیتهای ایران در مورد تقویت و توسعه صنعت گردشگری ابراز خرسندی کرد.» او افزود: «همچنین در این نشست در مورد همکاری برنامههای جاری از جمله ارائه مشاوره و همکاریهای فنی، احداث مرکز صنایعدستی و گردشگری، تاکید بر حضور ایران در نشست گردشگری روستایی در نوامبر امسال در مراکش، کمک موثر کشورمان در کمیته تهیه تدوین کد بینالمللی حمایت از حقوق گردشگران با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفتوگو کردم و بر اهمیت برنامههای آموزشی اجرایی در همکاریهای مشترک تاکید فراوان شد.» معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: «دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست نقش ایران را در توسعه گردشگری منطقه نقشی اساسی و تاثیرگذار خواند و بر ادامه حمایتها از گردشگری ایران تاکید کرد.» پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاستها و استراتژیهای گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی بهعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بینالمللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از سیمپل فلایینگ، هیدروژن کماکان یک نقطه کانونی در راستای هدف انتشار صفر گازهای آلاینده خواهد بود؛ درحالیکه انرژی الکتریکی به هواپیماها در سفرهای کوتاه کمک میکند، هیدروژن برای موج جدیدی از سفرهای متوسط و طولانی در دهههای آینده در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سال گذشته، ایرباس از سه محصول مفهومی تجاری خود بر پایه سوخت هیدروژنی ZEROe رونمایی کرد تا بتواند تعهدات خود را پیش از تغییرات اساسی عملی کند. به دنبال اعلام ساخت این پیشرانه هیدروژنی ابتکاری، ایرباس اجرای برنامههای خود را در این رابطه آغاز کرد. قابل ذکر است، در ماه ژوئن نیز یک نیروگاه اروپایی اعلام کرد که روی مخازن فلزی برای هیدروژن مایع کار میکند. این شرکت پایگاهی با نام مرکز توسعه انتشار صفر ZEDC را در نانت فرانسه و برمن آلمان راهاندازی کرده است. ساختار مناسب با تکیه بر این پروژه، ایرباس به دنبال تولید مخازن برودتی با قیمت مناسب برای حمایت از برنامه ZEROe است. طراحی و ادغام سازههای تانک در رقابت برای دستیابی به هواپیماهای هیدروژنی امری حیاتی است. آقای سابین کلاوکه، مدیر فنی ایرباس در اجلاس ایرباس اظهار کرد: من قبلا این شانس را داشتم که از یکی از دو مرکزی که ایجاد کرده بودیم دیدن کنم، مراکز توسعه تولید گازهای گلخانهای صفر که بر مخازن و سیستم تانک در هواپیما تمرکز میکنند. ما این مراکز را در نانت و برمن ایجاد کردهایم؛ جایی که دانش گستردهای در این زمینه وجود دارد. این همان فناوری است که ما باید روی آن کار کنیم. از نظر برمن، خصوصیات این هواپیما به بخش دفاع و فضایی ایرباس و گروه ArianeGroup بسیار نزدیک است. بنابراین در اینجا ما واقعا از یک اکوسیستم که نحوه کار با هیدروژن را به خوبی میداند سود میبریم؛ زیرا در فضا همیشه از آن استفاده میکنیم. اقدامات تکمیلی در کنار ابتکارات نانت و برمن، ایرباس نیز در حال آماده سازی این فناوری در طی یک مسیر گستردهتر است. این شرکت با شرکتهای Air Liquide و VINCI Airports برای استفاده از هیدروژن در فرودگاهها همکاری میکند. این پروژه مشارکتی قصد دارد شبکه فرودگاهی اروپا را برای رفع نیازهای آینده تقویت کند. هدف لیون-سنت اگزوپری میزبانی از اولین تاسیسات هیدروژنی تا سال ۲۰۲۳ است. پس از این شرکا به دنبال توسعه این برنامه در حداقل ۴۵ فرودگاه در ۱۲ کشور هستند. در مجموع ایرباس کاملا متعهد به انقلاب هیدروژنی است. با این حال برای اینکه شرکتها و صنایع گستردهتر از این رویکرد جدید استفاده کنند، زیرساختهای مناسب موردنیاز است. با این وجود، این شرکت نشان داده که هیچگاه منتظر توسعه راهحلها توسط دیگران نمیماند. این امر بهطور فعالانه استاندارد را در دوره جدید تعیین میکند.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " امیر سزاوار " رئیس اتحادیه هتلداران مشهد، از زاویهای متفاوت به وضعیت رکود هتلداری در ایران پرداخته و کرونا را تنها دلیل بیاعتمادی مردم برای استفاده از اماکن عمومی نمیداند، بلکه سه دلیل ریشهای و اساسی را عامل اصلی رکود و تعطیلی هتلها و بیاعتمادی مردم به مراکز اقامتی رسمی بهویژه هتلها عنوان میکند. درواقع میتوان گفت مردم به مکانهای عمومی اعتماد دارند؛ اما مشکل در عملکردها، سختگیریهای نادرست برای اماکن عمومی دارای مجوز رسمی، بیبرنامگی، مدیریت ضعیف، عدم سیاستگذاری یا سیاستگذاریهای غلط، بهکارگیری افراد غیرمتخصص و غیرکارشناس بخش خصوصی دارای مجوز رسمی را به آنجا رسانده که توان ارائه خدمات جذب میهمانان و توان رقابت با دیگر اقامتگاهها بهویژه غیررسمی را ندارند و همین دلیلی برای پایینتر بودن هزینه این اقامتگاهها نسبت به هتلها است و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، مردم عمدتا به سمت مراکز ارزانتر میروند. دلیل دوم رکود صنعت هتلداری را در ایران که میتوان آن را مهمترین دلیل تعطیلی هتلها دانست، باید در وجود و حضور گسترده مراکز اقامتی دولتی در کنار بخش خصوصی بررسی کرد. مراکز دولتی چندان تحت تاثیر ضررها و خسارات قرار نمیگیرند. از این رو سودآور بودن هتلها هم اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا مراکز دولتی بسیاری از پرداختها و هزینههایی که بر بخش خصوصی تحمیل میشود همچون سرمایههای اولیه و هزینه استهلاک را ندارند. در واقع سرمایهها از یک ارگان دولتی در آن مرکز بهکار گرفته شده است و نحوه بهکارگیری آن اهمیت چندانی ندارد. هزینه پرسنل مراکز دولتی نیز نصف هزینه بخش خصوصی است؛ زیرا این مراکز از نیروهای خود برای کار در اقامتگاهها استفاده میکنند. بنابراین با توجه به این شرایط نابرابر بخش خصوصی چگونه توان رقابت با این مراکز دولتی را دارد؟ در حال حاضر این امر بزرگترین چالش جامعه هتلداران است که با آن مواجه است. مراکز دولتی هتلسازی کرده و اکنون در حال هتلداری است و این در شهری همچون مشهد به وفور دیده میشود. در مشهد که در مجموع، ۲۴۰ هتل داشت، در حال حاضر، تنها ۱۳۰ هتل باز هستند. اما باز بودن بهمعنای کار کردن بنگاه اقتصادی نیست و همه با ضررهای سهمگینی مواجه هستند و تنها راه نجات خود را پایان کرونا میدانند. نیمی از هتلها رسما تعطیل هستند و عمده دلیل آنها وجود مراکز اقامتی دولتی و مراکز غیررسمی است؛ زیرا تنها با اجاره یک ساختمان چند طبقه میتوان بدون مجوز و پرداخت مالیات و نظارت به فعالیت پرداخت و نیازی به پرداخت هزینه کامل به پرسنل و رعایت حقوق آنها نیست؛ زیرا نیازی به جوابگویی به نهاد خاصی نیست. بنابراین تا زمانی که متولیان گردشگری بهصورت ریشهای به خارج کردن مراکز اقامتی دولتی از حالت گردشگری و بستن مراکز غیررسمی اقدام نکنند، صنعت هتلداری کشور از بحران کنونی نجات نخواهد یافت و در حال حاضر رسانهها مهمترین تاثیر و وظیفه را برای ریشه یابی مشکلات و اطلاعرسانی به متولیان گردشگری دارند. چالش سوم از نگاه سزاوار، مشکلات زیرساختی و ریشهای در امر هتلداری است که مانع از ورود سرمایهها در این صنعت میشود و این امر منجر به فرار سرمایهها از کشور میشود و همانگونه که مشاهده میکنیم طی چند سال اخیر بهویژه پس از تعطیلی هتلها ناشی از کرونا، سرمایهها بهسمت کشورهای دیگر بهویژه کشورهای نزدیک همچون ترکیه رفته است. سرمایهها از ایران به سمت ترکیه انتقال مییابد و در نتیجه ترکیه روند رو به رشد روزافزون خود در بخش گردشگری را ادامه میدهد و تبدیل به یکی از قدرتمندترین قطبهای هتلداری و گردشگری جهان شده است؛ زیرا برخلاف آنچه ما عمل کردیم، اقدام کرده است. متولیان گردشگری باید توجه خود را معطوف به زیرساختها، سیاستگذاریهای درست و بهکارگیری افراد متخصص کنند و به بررسی ضعفها و آسیبها و روند اجرایی طرحها بپردازند تا صنعت هتلداری را از این وضعیت بحرانی بیسابقه نجات دهند.
ایجاد شده: 14/مهر/1400 آخرین ویرایش: 14/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، همزمان با بحران کرونا در جهان، بخش گردشگری بیش از سایر فعالیتهای اقتصادی در معرض ضررو زیان قرار گرفته و صنعت هتلداری همچون صنعت هوایی بهدلیل لغو و تعطیلی سفرها بیش از سایر بخشهای گردشگری دچار آسیب شده است. بسیاری از هتلها تعطیل شده و برخی تغییر کاربری دادند یا اقدام به شیوههای جدیدی برای جذب مشتری همچون اجاره ساعتی اتاقهای هتل کردهاند. هتل زنجیرهای رد رووف در آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۰ علاوه بر اجاره ساعتی، حتی کمپین «اکنون رزرو کن و بعدا استفاده کن» را برای تشویق مردم به سفر راهاندازی کرد. مشتریان میتوانستند با خرید برگه ۱۰۰دلاری از هتل انتخابی خود اعتباری ۱۵۰دلاری پس از ۶۰ روز دریافت کنند. حتی بسیاری از هتلها برای اطمینانبخشی به مشتریان پروتکلهای بهداشتی جدیدی را تدوین و اجرایی کردند. اما با این وجود هتلها نتوانستند اعتماد مشتریان را جلب کنند و مسافران، اقامتگاههای بومگردی را بر هتلها ارجح دانستند و سفرها با تغییر سبک به سمت طبیعتگردی و بومگردی مواجه شد. اما با وجود آسیب بسیار بر صنعت هتلداری جهان، دولتها در برخی از کشورهای پیشرو و نوظهور در جهت حفظ و بازگرداندن مشاغل و درآمدها اقدامات گستردهای همچون تسهیلسازی مالی و اعطای وامهای درازمدت یا بلاعوض را در پیش گرفتند. از این رو بسیاری از هتلها از سقوط نجات یافتند. برای صنعت هتلداری ایران نیز در بحران کرونا وضعیت همانند دیگر کشورها و حتی اسفناکتر بود؛ زیرا هتلها تا پیش از همهگیری کرونا با توجه به هزینه اقامت، بیشتر مورد توجه گردشگران خارجی یا اقشار مرفه و پردرآمد قرار میگرفت و عمده درآمد هتلها از طریق گردشگران خارجی تامین میشد؛ اما همهگیری کرونا و تعطیلی بازار گردشگری بینالمللی مانع از ورود گردشگران خارجی به ایران شد و این آغاز سقوط اقتصادی هتلها در ایران بود. هتلها علاوه بر از دست دادن گردشگران خارجی حتی مسافران حداقلی داخلی خود را نیز از دست دادند که عمده دلیل این امر بیاعتمادی افراد به استفاده از مکانهای عمومی برای سفرها بوده است. طی یکسال و نیم اخیر مسافران عمدتا در ویلاهای شخصی یا اقامتگاههای بومگردی یا غیررسمی یا به شکل کمپ و چادر زدن اقامت کردند و تقریبا هتلها از گزینههای اقامتی مسافران حذف شدند. در تعطیلات عید نوروز امسال که سفرها آزاد شد براساس آمار مرکز حملونقل کشوری حدود ۴میلیون خانوار به سفر رفتند؛ اما از این میزان تنها ۳درصد مراکز اقامتی رسمی را برای اقامت انتخاب کردند و مابقی مسافران در خانههای شخصی یا دیگر اقامتگاهها سکنی یافتند. درواقع اگرچه سفرها در مقایسه با نوروز ۹۹ افزایش حدود ۶۰ درصدی را تجربه کرده بود، اما این موضوع تاثیری در احیای نبض بازار هتلها و اقامتگاههای رسمی نداشته است. در سالهای گذشته ظرفیت هتلها بین ۸۰ تا ۱۰۰درصد تقریبا تکمیل بود؛ اما طی یکسال و نیم گذشته پس از همهگیری کرونا اتاقهای استفادهشده هتلها به کمتر از ۳۰درصد رسید و تقریبا بیش از ۶۰درصد هتلها در کشور تعطیل شدند یا به شرایط نیمهتعطیل درآمدند؛ برخی بهصورت موقت و برخی دائمی. همین امر باعث شد تا همانطور که طی یکسال اخیر مشاهده کردیم برخی از صاحبان هتلها اقدام به فروش یا تغییر کاربری هتلها کردند و آنهایی که به فعالیت خود ادامه دادهاند با هزینههای سنگینی مواجه هستند و بسیاری از کارکنان خود را از دست دادهاند؛ زیرا برای تامین هزینهها با مشکلات بسیاری همراه بودند و نبود و کاهش مسافران مشکلات را افزایش داده است. براساس آمارهای ارائهشده از سوی جامعه هتلداران میزان خسارتهای مالی کرونا بر هتلهای ایران بیش ار ۲۰هزار و دویست میلیارد تومان بوده است و حدود دو سوم کارکنان هتلها شغل خود را از دست دادند. درحالیکه بسیاری از آنها نیروهای متخصص در این حوزه بودهاند. اما این نکته را باید نظر گرفت همانطور که هتلها بسیار متضرر شدهاند و از لحاظ اقتصادی با چالشهای عظیمی مواجه هستند، مردم نیز با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحمیل فشارهای مالی گسترده ناشی از کاهش درآمدها یا از دست دادن شغلها در وضعیت معیشتی بسیار سختی قرار دارند و برای بسیاری از خانوارها سفر تقریبا از سبد آنها حذف شده است یا حداقل بهدنبال سفرهای ارزانتر هستند و با توجه به هزینه بالای اقامت در هتلها، عمدتا دیگر مراکز اقامتی مورد استفاده قرار میگیرد.
ایجاد شده: 14/مهر/1400 آخرین ویرایش: 14/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، فضاپیمای سرنشیندار سایوز دقایقی پیش طی مأموریت MS-19 با موفقیت به ایستگاه فضایی بینالمللی پیوست تا این آزمایشگاه مداری برای نخستین بار میزبان سینماگران شود. سه خدمهی فضاپیمای سایوز MS-19 را که ساعت ۰۴:۵۵ منطقهی زمانی شرقی (۱۲:۲۵ به وقت تهران) از پایگاه فضایی قزاقستان و توسط موشک «سایوز ۲.۱ای» (Soyuz 2.1a) راهی فضا شده بودند.، «کلیم شیپنکو» (Klim Shipenko) کارگردان، «یولیا پرسیلد» (Yulia Peresild) بازیگر و «آنتون شکاپلروف» (Anton Shkaplerov) فضانورد آژانس فضایی روسیه تشکیل میدادند. پس از حدود ۳ ساعت در راه بودن، کپسول سایوز در ساعت ۰۸:۲۲ منطقهی زمانی شرقی (۱۵:۵۲ به وقت تهران) با موفقیت به ماژول «راسوِت» (Rassvet) از بخش روسی ایستگاه فضایی بینالمللی پیوست. این بندرگاه پیش از این با جابهجایی کپسول سرنشیندار سایوز MS-18 برای ورود فضاپیمای جدید خالی شده بود. بدین ترتیب اکنون ایستگاه فضایی بینالمللی برای نخستین بار در طول ۲۰ سال حضور انسانی، شاهد حضور سینماگران شده است. این هنرمندان در طول اقامت کوتاه خود قرار است سکانسهایی از فیلمی داستانی به نام «چالش» (The Challenge) را فیلمبرداری کنند. داستان فیلم دربارهی پزشکی است که برای نجات جان یک فضانورد که دچار مشکل قلبی شده است، به ایستگاه فضایی بینالمللی اعزام میشود. روسیه در حالی فیلمبرداری از نخستین فیلم سینمایی داستانی در فضا را آغاز خواهد کرد که هنوز تاریخ پرتاب مشترک ناسا و اسپیسایکس برای فیلمبرداری فیلم «تام کروز» (Tom Cruise) که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ مطرح شده بود، معلوم نیست. پرسیلد و شیپنکو برای این پرواز آموزشهای اضطراری را پشت سر گذاشته بودند و ضمن فراگیری اصول اولیه برای پرواز فضایی، آماده شدن و فیلمبرداری بدون حضور دیگر عوامل فیلم مانند عوامل گریم و نورپردازی را تمرین کردهاند. با اتصال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بینالمللی، عملیات همفشار شدن انجام میشود و در نهایت مسافران این فضاپیما به خدمهی مأموریت «اعزام ۶۵» (Expedition 65) شامل «مارک وانده هی» ( Mark Vande Hei)، «شین کیمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مکآرتور» (Megan McArthur) از ناسا به همراه «آکیهیکو هوشیده» (Akihiko Hoshide) فضانورد ژاپنی و توماس پسکی (Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و «اولگ نویتسکی» (Oleg Novitskiy) و «پیوتر دوبروف» (Pyotr Dubrov) از آژانس فضایی روسیه میپیوندند. گفتنی است روز گذشته هوشیده طی مراسمی فرماندهی ایستگاه فضایی بینالمللی را به پسکی منتقل کرده بود. سینماگران روس به مدت ۱۲ روز در ایستگاه فضایی بینالمللی فعالیت خواهند داشت و سپس به همراه نویتسکی و توسط کپسول مأموریت سایوز MS-18 که به افتخار فضانورد فقید روسیه «یوری گاگارین» (Yu. A. Gagarin) نام گرفته، به زمین بازمیگردند. پرواز مأموریت سایوز MS-19 در حالی به حضور سینماگران گره خورده است که یک رویداد سینمایی-فضایی دیگر هم در روزهای آینده انجام خواهد شد و «ویلیام شاتنر» (William Shatner) بازیگر پیشکسوت آمریکایی با سفر توسط کپسول «نیو شپرد» شرکت بلو اوریجین، به مسنترین فردی تبدیل خواهد شد که سفر فضایی را تجربه میکند.
ایجاد شده: 14/مهر/1400 آخرین ویرایش: 14/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " ارژنگ عزیزی " معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، اظهار کرد: در کنار تدوین حقوق گردشگران و توجه به گردشگری سلامتمحور موانع فرهنگی و گاه پندار نادرست از حضور گردشگران و سیاحتگران باید رفع شده و در برنامهریزی ها نگاه منطقی جایگزین نگاه سلیقهای و زودگذر شود. وی موانع مدیریتی و سازمانی را در ساختار صنعت گردشگری کشور و ابعاد توسعهای آن یادآور شد و تصریح کرد: ما هنوز از زیرساختهای لازم برای جذب گردشگران خارجی و داخلی برخوردار نیستیم و حتی شاغلان صنعت گردشگری و نیروی انسانی فعال در این بخش آموزش مناسب را ندیدند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به چالشهای پیش روی توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: با تغییرات روزافزون جهانی در عرصه صنعت گردشگری ما با ضعف ساختاری در کسب و کار و نظام اقتصادی توریسم و گردشگری روبهرو هستیم و با وجود اینکه ایران جز ۱۰ کشور جذاب ابنیههای تاریخی و پنج کشور برتر جاذبههای طبیعی است اما در ورودی گردشگران، جز ۱۰۰ کشور محسوب می شویم. عزیزی افزود: هر چند صنعت گردشگری می تواند به اشتغال، کسب و کار و رونق اقتصادی کمک کند اما سهم ایران از درآمد گردشگری در تولید ناخالص بسیار پایین است و هنوز این بخش متأثر از سیاستگذاری های سیاسی و حتی اجتماعی و فرهنگی است. وی ضرورت اصلاح قوانین بالا دستی در صنعت گردشگری و اهتمام به ترمیم ضعفها و کاستی ها در این حوزه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: استان اردبیل با داشتن یکهزار و ۸۰۰ ابنیه تاریخی و ثبت یک اثر جهانی در کنار جاذبههای طبیعی همچون دامنه سبلان، گردنه حیران و اسالم، جنگل فندقلو و آبهای گرم شفابخش متعدد جز مقاصد اول گردشگری در ایران و حتی توریسم خارجی است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل وجود گرمترین و پرآبترین آبدرمانی دنیا را در مشگینشهر و سرعین یادآور شد و اضافه کرد: سرمایهگذاری های خوبی در سالهای اخیر در احداث پل معلق، پیست اسکی و همچنین اقامتگاههای گردشگری به وجود آمده که انتظار می رود تحولات در این بخش همچنان با سرعت بیشتری به انجام برسد.
ایجاد شده: 12/مهر/1400 آخرین ویرایش: 12/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، در نشست وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه و معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی که یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ و در محل غرفه سوریه برگزار شد، محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دیدار با علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان، ضرورت ادامه همکاری و هماهنگی در زمینههای اقتصادی و سرمایهگذاری بین دو کشور را بررسی کرد. در این ملاقات با توجه به سفر وزیر مسکن و شهرسازی ایران به سوریه که یکی از محورهای آن همکاری با طرف سوری در حوزه گردشگری بوده است، معاون گردشگری کشورمان با توجه به این ملاقات آمادگی خود را در خصوص رونق و توسعه گردشگری بین ایران و سوریه اعلام کرد. همچنین دو طرف در این نشست در خصوص تشکیل کمیته مشترک بهمنظور پیگیری همکاریها توافق کردند. معاون گردشگری کشورمان در این نشست با اشاره به آسیبهای زیرساختهای گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی سوریه در جنگ با داعش گفت: «این ظرفیت از سوی ایران وجود دارد که آثار آسیب دیده سوریه را مرمت کند و تجربیات خوب ایران در این خصوص به سوریه منتقل خواهد شد.» شالبافیان در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت ارتباطات ایران و سوریه، اضافه کرد: «یکی از مهمترین ظرفیتهای ایران در حوزه گردشگری، توریسم سلامت و گردشگری پزشکی است و در همین ارتباط این آمادگی را داریم که گردشگران سوری از این ظرفیت در ایران استفاده کنند.» محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز در این نشست گفت: «نتایج این نشست را بررسی میکنیم و امیدواریم این کمیته فنی مشترک به زودی تشکیل شود.» او افزود: «گردشگران سوری علاقه خاصی برای سفر به ایران دارند و با توجه به علاقهمندی گردشگران سوری برای سفر به سواحل شمالی و نیز سفر به شهرهای زیارتی ایران خواستار این هستیم تا زمینههای لازم برای حضور گردشگران سوری به شهرهای زیارتی ایران فراهم شود.» در این نشست غسان عباس سفیر سوریه در امارات و محمد سید حسینی سفیر ایران در امارات و تعدادی از مقامات دو کشور نیز حضور داشتند.
ایجاد شده: 11/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتلهای کپسولی یکی از مشهورترین و منحصر به فردترین اقامتگاههای ژاپن هستند. افرادی که به دنبال اقامت کم بودجه و یک شبه هستند معمولا به سراغ هتلهای کپسولی میروند. این نوع هتلها مجبوبیت فراوانی در کشورهای مختلف دارند، اما بیشترین محبوبیت به هتلهای کپسولی جذاب ژاپن اختصاص دارد. هتل کپسولی یک واحد فایبرگلاس است که دور یک تشک تک سایز ساخته شده است، اندازه آن تقریباً ۱.۲ متر عرض، دو متر طول و یک متر ارتفاع است. آنها معمولاً دو واحد مرتفع شده در امتداد راهرو هستند که در کنار هم صف آرایی شده اند. در این نوع اقامتگاهها ملحفه، پتو و بالش ارائه میشود و هر کپسول مجهز به چراغ، ساعت زنگ دار، تلویزیون و رادیو است. برای حفظ حریم خصوصی میتوان پرده یا در را جلوی در ورودی بست. علاوه بر این، اکثر مکانها پریز برق و اینترنت Wi-Fi رایگان را در داخل کپسولها ارائه میدهند. اما سایر امکانات هتل کپسول، مانند دستشویی، توالت و دوش، بین مهمانان مشترک است. آنها همچنین ممکن است دارای رستورانها، امکانات لباسشویی، کیوسکهای اینترنتی، سالنهای استراحت، اتاقهای سرگرمی، اتاق بازی یا کتابخانههای مانگا باشند. با این حال روش اقامت در اکثر هتلهای کپسولی یکسان است و فقط کمی با سایر اقامتگاهها در ژاپن تفاوت دارد. این تفاوت هم ممکن است بخاطر تفاوت قیمت هتلها باشد. هتلهای کپسولی برای در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی اتاقک هایش شبی حدود ۳ هزار تا ۷ هزار یِن دریافت میکند که این مبلغ در مقایسه با هتلهای معمولی و تجاری، به صرفهتر است. هفت هتل کپسولی جذاب در ژاپن 1. هتل Spa Hotel Sole Susukino از ارزانترین نوع هتل کپسولی در ژاپن شروع میکنیم. این هتل مخصوص آقایان است و دارای امکانات رفاهی بسیاری است. این هتل گرمابه مخصوص به خود را دارد، همچنین یک سالن برای اسپا و خدمات ماساژ در تمامی ساختمانهای خود هم در نظر گرفته شده است. این هتل کسولی ۱۱ دقیقه با قطار تا ایستگاه جی آر ساپورو در شهر هوکایدو فاصله دارد. قیمت یک شب اقامت در این هتل هم از ۲۶۰۰ ین شروع میشود، اما اگر فرد بخواهد از خدمات رفاهی بیشتری بهره ببرد باید حدود ۳۵۰۰ ین بپردازد. 2. هتل آکیهابارا بِی این هتل برخلاف هتل قبلی محلی مناسب برای خانمها است. هتل آکیهابارا بی فاصله اندکی تا شیبویا و گینزا، دو مرکز خرید مشهور در توکیو، دارد. ساختمان این هتل دارای یک سیستم امنیتی ویژه است که تنها مسافران حق دسترسی به آن را دارند. همچنین در این هتل امکانات متعدد نظیر ماشینهای لباسشویی خودکار و سالن انتظار، اینترنت رایگان دارد که مسافران میتوانند به راحتی به آن وصل شوند. علاوه بر این، هتل آکیهابارا بی دارای طراحی لوکس با طیف رنگی صورتی است. میتوان با پرداخت حدود ۳۸۰۰ ین در این هتل، اقامتی آرام و راحت را تجربه کرد. 3. هتل The Prime Pod این هتل کپسولی در نزدیکی بازار خردهفروشی گینزا قرار داد و اطراف آن را بهترین مراکز فشن، خوراکی و سرگرمی توکیو فرا گرفته است. هتل Prime Pod هم تا حدودی ارزانقیمت است. این هتل فاصله کمی تا ایستگاه راهآهن هیگاشی گینزا دارد و مسافران میتوانند با پرداخت اندکی پول بیشتر صبحانه هم میل میکند. قیمت اقامت یک شبه در این هتل، از ۴۰۰۰ ین شروع میشود. 4. هتل کپسولی هزاره کیوتو بااینکه این هتل کپسولی مدرن و شیک کمی گرانتر از هتل پیشین است، اما در کنار فضایی دنج برای خواب، فضایی باز برای کار نیز در اختیار مسافران قرار میدهد. هتل هزاره در مرکز کیوتو واقع شده و دسترسی خوبی به موزه ملی کیوتو و خیابان پونتوچو دارد. قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۴۵۰۰ ین آغاز و همچون دیگر هتل مبلغ اضافه برای دریافت امکانات بیشتر در نظر گرفته است. 5. هتل کپسولی کتاب و تخت این هتل مخصوص دوستداران کتاب است. این نوع هتل کپسولی در شعبههایی در توکیو، کیوتو و فوکوئوکا واقع شده و دارای کتابخانههایی است که به مسافران احساس بودن در خانه را میدهد. هتل کپسولی کتاب و تخت مانند دیگر اقامتگاهها دارای اینترنت رایگان بیسیم، حمام مشترک و کپسولهای جمعوجور مجزا است. قیمت یک شب اقامت در این هتل هم از ۴۸۰۰ ین شروع میشود. 6. هتل ۹ ساعته Ninehours Kyoto مسافران برای اقامت در این هتل فقط ۹ ساعت زمان دارند. بااینکه فضای داخلی هتل تا حدودی ترسناک است، اما طراحی آن ساده است. مثلا در این هتل از طراحی سفید و مشکی شیکی استفاده شده که شاید توقع داشته باشید آن را در یک سفینهی فضایی ببینید تا در یک هتل در مرکز شهر که البته ممکن است برای افرادی که به رنگهای یکنواخت علاقهای ندارند کمی کسلکننده باشد. هر کپسول به یک بالش و تخت باکیفیت مجهز است. همچنین یک سیستم خواب هوشمند طراحی شده که هر زمان از صبح که بخواهید، با تنظیم خودکار نور کپسول بیدار میشوید. تمامی امکانات این هتل برای مردان و زنان مجزا است. قیمت یک شب اقامت در این هتل حدود ۴۹۰۰ ین و حتی بیشتر است. 7. هتل First Cabin Haneda مسافران هتل کپسولی First Cabin Haneda میتوانند اتاقهای مختلفی بر طبق یک دستهبندی مشخص انتخاب کنند. بعنوان مثال، اتاقکهای بیزنس کلاس، کپسولهایی با فضایی بیشتر نسبت به کپسولهای معمولی است؛ اتاقکهای فرست کلاس دارای فضای کافی برای نگهداری چمدانهای شما بوده و محوطهای برای راه رفتن دارند و اتاقکهای پرمیم کلاس یک اتاق کاملا اختصاصی با امکانات مناسب برای دو نفر را در اختیار شما قرار میدهند. همچنین افراد میتوانند به اینترنت رایگان بیسیم، یک تلویزیون صفحه تخت و سیستم تهویه مطبوع ویژه برای داشتن خوابی راحت در شب دسترسی داشته باشند. این هتل در فرودگاه هاندا واقع شده و قیمت یک شب اقامت در این هتل از ۵۰۰۰ ین آغاز میشود.
ایجاد شده: 10/مهر/1400 آخرین ویرایش: 10/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سفر به بریتانیا از روز جمعه، اول اکتبر باید پاسپورت به همراه داشته باشند. از زمان اجرا شدن برگزیت تا کنون که اصطلاحا به آن دوره گذار میگفتند تنها ارائه کارت شناسایی برای ورود به بریتانیا کافی بود، اما با سپری شدن این دوره در فرودگاهها و محلهای ورود مسافران از طریق دریا کنترلهای شدیدتری اعمال میشود. بنا بر توافقات صورت گرفته میان اتحادیه اروپا و بریتانیا این اقدامات شامل شهروندان اتحادیه اروپا که محل سکونتشان بریتانیاست نمیشود. خارجیانی که اجازه اقامت در بریتانیا را دارند میتوانند همچنان با ارائه کارت شناسایی به این کشور سفر کنند. گفته میشود که شهروندان اتحادیه اروپا که محل سکونتشان کشور بریتانیا است، میتوانند برای ورود به این کشور دچار مشکل شوند، زیرا تشخیص اجازه اقامت خارجیان تنها از طریق دیجیتالی پس از مراجعه به صفحه وزارت کشور بریتانیا قابل راستیآزمایی است. سازمانهای مدنی و نهادهای دفاع از حقوق شهروندان تا کنون بارها از مسئولان بریتانیا خواستهاند که برگه یا کارتهای مکتوب واقعی و نه دیجیتالی برای شهروندان خارجی مقیم صادر کنند تا دردسرها در گذرگاههای مرزی کاهش یابد.
ایجاد شده: 9/مهر/1400 آخرین ویرایش: 9/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ایر فرانس به عنوان بخشی از تلاش این خط هوایی برای نوسازی ناوگان خود با جتهای جدید و کممصرفتر، نخستین فروند از ۶۰ فروند هواپیمای ایرباس A220 خود را تحویل گرفت. کاهش آلایندگی و مصرف سوخت پایین از مواردی است که امروزه خطوط هوایی جهان بهشدت به آن توجه دارند. «ایر فرانس» (Air France) هم برای حرکت در این مسیر، تصمیم به نوسازی کامل ناوگان خود دارد. اکنون عضو کوچک و کممصرف خانوادهی «ایرباس» (Airbus) یعنی A220 برای نخستین بار در اختیار این خط هوایی قرار گرفته است. این هواپیمای A220 با شماره رجیستر F-HZUA، «لو بورژه» (Le Bourget) نام گرفته است و از بازگشت ایر فرانس به روند نامگذاری هواپیماها بر اساس نام شهرها حکایت دارد. با کاهش سفرها در دوران همهگیری کرونا، خطوط هوایی زیان بسیاری متحمل شدند و تلاش برای نوسازی ناوگان یک گام بزرگ در جهت بازسازی این صنعت است. «بن اسمیت» (Ben Smith) مدیر اجرایی ایر فرانس-کیالام در مراسم رونمایی از این هواپیمای جدید گفت: «سفارش ۶۰ فروند هواپیمای A220 نشاندهندهی سرمایهگذاریهایی است که ما با وجود بحران مالی حفظ کردیم.» به گفتهی ایرباس، سفارش ۶۰ فروند هواپیمای A220-300 بزرگترین سفارش این مدل هواپیما از بین خطوط هوایی اروپا است. هواپیمای ایرباس A220 ایر فرانس دارای ۱۴۸ صندلی در یک چیدمان تک-کلاس است و از وایفای و اتصال USB برای هر صندلی هم پشتیبانی میکند. هزینهی هر صندلی در A220 در مقایسه با A318 و A319 10 درصد کاهش خواهد داشت و مصرف سوخت آن هم ۲۰ درصد پایینتر است. این هواپیما همچنین ۲۰ درصد آلایندگی کربنی کمتری نسبت به مدلهای قبلی در ناوگان ایر فرانس دارد. بیزنس جت مدرن ایرباس بر پایهی A220 ایر فرانس قصد دارد این مدل هواپیما را تا سال ۲۰۲۵ بهطور کامل در ناوگان خود به خدمت بگیرد و آن را جایگزین هواپیماهای A318 با میانگین سنی حدود ۱۶ سال، A319 با میانگین سنی حدود ۲۰ سال و همچنین برخی مدلهای A320 با میانگین سنی حدود ۱۲ سال کند. این شرکت هوایی همچنین ۱۱ فروند هواپیمای ایرباس A350 را از ۳۸ فروند سفارش داده شده برای ناوگان دوربرد خود تحویل گرفته است. «آنه ریگیل» (Anne Rigail) مدیرعامل ایر فرانس گفت: «A220 نمادی از تلاشی است که ایر فرانس برای پیروزی دوباره در شبکهی میانبرد خود آغاز کرده است. این یک برنامهی متراکم و بلندپروازانه است که به تجربهی بهتر مشتریان و شرایط رقابتی ما کمک میکند.» نخستین پرواز هواپیمای A220 ایر فرانس ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از فرودگاه شارل دو گل پاریس به مقصد برلین آلمان انجام خواهد شد. طبق برنامهریزی، این هواپیما به مقاصد مختلف اروپا مانند بارسلونا، مادرید، بولونیا، رم، ونیز و کپنهاگ پرواز میکند.
ایجاد شده: 9/مهر/1400 آخرین ویرایش: 9/مهر/1400 اخبار خارجی
با حضور شیخ محمد راشد آل مکتوم حاکم دوبی مهمترین رویداد نمایشگاهی جهان در کشور امارات متحده عربی رسما گشایش یافت. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به عنوان یکی از پرهزینه ترین رویدادهای فرهنگی - اقتصادی جهان از هم اکنون برای مدت ۶ ماه کلید خورد. نمایش افتتاحیه اکسپو با عنوان «پیوند افکار .. ساخت آینده» و موضوعات فرعی آن از فرصت، تحرک و پایداری الهام میگیرد و ارزش های امارات متحده عربی را به نمایش میگذارد. آیین گشایش این رویداد در گنبد مرکزی شهرک اکسپو برگزار شده و نمایندگانی از تمام کشورهای جهان در آن حضور دارند. برای نخستین بار کشوری از منطقه خاور میانه عهده دار برگزاری رویداد اکسپو شده است. اکسپو قرار بود مهر ماه سال قبل برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروسی کرونا و با نظر مدیران BIE با یک سال تاخیر کلید خورد. امارات امیدوار است که با برگزاری این نمایشگاه وضعیت رکود و مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا سختتر شد، را پشت سر گذارد. زائد ال نحیان به عنوان کمیسر ژنرال اکسپو پیام حاکم دوبی را قرائت کرد و درباره تاریخ امارات متحده عربی، افتخاراتش و ظرفیت های فرهنگی این کشور توضیحاتی را ارائه کرد. ولیعهد دبی، در این سخنانی همچنین برگزاری این نمایشگاه را «گردهمآیی جهان در خاک امارات» خواند و گفت که این مراسم آغاز دوبارهای برای فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان پس از شیوع کروناست. در این مراسم همچنین ملودی رسمی اکسپو دوبی نیز نواخته شد. از جمله هنرمندانی که امشب به اجرای برنامه پرداختند می توان به آندره آ بوچلی خواننده مشهور جهان، آندرا دی بازیگر خواننده و ترانه سرای نامزد گرمی و برنده گلدن گلوب، الی گولدینگ، خواننده و ترانه سرای انگلیسی؛ لانگ لنگ ، پیانیست بین المللی و ستاره بزرگ دنیای مویسقی اشاره کرد. آنجلیک کیدجو نیز به عنوان برنده چهار جایزه گرمی در میان هنرمندان اصلی قرار داشته است. اپلیکیشن اکسپو ۲۰۲۰ در خلال افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از دو اپلیکیشن اصلی و تجاری خود رونمایی کرد. هدف از راهاندازی این دو اپلیکیشن کمک به میلیونها بازدیدکننده نمایشگاه بوده که قرار است از فردا (یکم اکتبر ۲۰۲۱) از مجموعه لذت ببرند. اپلیکیشن رسمی اکسپو ۲۰۲۰ به کاربران اجازه میدهد تا بر اساس علایق خود از بخشهای مختلف نمایشگاه که دو برابر اندازه کشور موناکو است، بازدید کنند. همچنین تمامی امور مربوط به خرید بلیط، انتخاب غذا از میان بیش از ۲۰۰ رستوران و رزور غرفه دلخواه به جهت بازدید، از طریق اپلیکیشن رسمی قابل انجام است. علاوه بر این، اپلیکیشن تجاری مجموعه نیز به صورت جداگانه نیازهای گروههای تجاری را برآورده کرده و روابط میان تجار ((B2B، دولتها با تجار (B2G) و دولتها با یکدیگر (G2G) را تسهیل میکند. مساحت زمین نمایشگاه اکسپوی دبی بیش از ۶۰۰ زمین فوتبال وسعت دارد. و بیش از ۳۰ هزار کارمند به صورت داوطلبانه در این نمایشگاه به انجام امور می پردازند.
ایجاد شده: 8/مهر/1400 آخرین ویرایش: 8/مهر/1400 اخبار خارجی