نتایج جستجو...
تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

نشست مشترک اعضای هیات‌رئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایب‌رئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروه‌های هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتل‌های سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیات‌های سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانه‌های مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبت‌های حمزه‌زاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علی‌الخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانه‌مسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر می‌شود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه‌ و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعمل‌هاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچ‌خانی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتل‌ها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشی‌تری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیت‌هایی است. محمد محب‌خدایی با ارائه آماری از وضعیت هتل‌های کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتل‌های اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیت‌های صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوق‌العاده از این امکان بی‌بهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغه‌های فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصی‌ترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانه‌مسافرها چیست؟ عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانه‌های اجاره‌ای دارای آزادی‌هایی هستند که در هتل‌ها به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصی‌سازی هتل‌ها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، ایرلاین‌ها و … بهتر و موفق‌تر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیت‌هاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بین‌الملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتل‌های شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بی‌واسطه‌ای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهمان‌نوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی می‌توان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیت‌های موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران خارجی، الزامی است.

ایجاد شده: 21/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396     اخبار داخلی
راه‌اندازی وب‌سایت رزرواسیون “خانه‌های شخصی” بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

راه‌اندازی وب‌سایت رزرواسیون “خانه‌های شخصی” بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، طی روزهای گذشته پیامکی به شرح زیر و به صورت گسترده برای صاحبان خانه‌های شخصی در شهر مشهد ارسال شده است. “به کمک ما میزبان حضور گردشگران نوروزی در منزل خود باشید و درآمد کسب کنید. جهت ثبت واحد اقامتی خود عدد 6 را ارسال نمایید” پس از بررسی‌های انجام شده توسط هتل‌نیوز و به گفته منابع آگاه خبری، این پیامک از سوی وب‌سایتی به نشانی vadiro.com ارسال شده است. در قسمت “درباره ما” این وب‌سایت آمده است: این سامانه با سرلوحه قرار دادن شعار “آرامش سفر، آسایش خاطر” تا کنون موفق شده است 10000واحد اقامتی را در 95 شهر کشور جهت رزرو به ثبت رساند تا کلیه اقشار جامعه با هر توان مالی بتوانند سفر کنند. این در حالیست که پیش از این تنها مرجع معتبر و دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت رزرو خانه‌های شخصی، وب‌سایت خانه‌مسافر به نشانی khaneh-mosafer.ir معرفی شده بود. از سوی دیگر در بخش پایانی توضیحات این بخش، ذکر شده که تمامی حقوق این سرویس (وبسایت و اپلیکیشن‌های موبایل) متعلق به شرکت راهکار سرزمین هوشمند به شماره ثبت 266860 و شماره عضویت 2760231/20 در شورای عالی انفورماتیک می‌باشد.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار داخلی
هتل‌نیوز بررسی می‌کند / مهمترین مشکلات و معضلات صنعت هتلداری در مصاحبه با بزرگان

هتل‌نیوز بررسی می‌کند / مهمترین مشکلات و معضلات صنعت هتلداری در مصاحبه با بزرگان

آژانس خبری هتل‌نیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دست‌اندرکاران، روسای تشکل‌ها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتل‌نیوز را در ادامه مشاهده می‌نمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاه‌های گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بین‌المللی می‌شود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانه‌مسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمت‌الله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایه‌بان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتل‌ها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایه‌گذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوق‌العاده‌ای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمی‌شود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاه‌های داخلی با نمایشگاه‌های بین‌المللی در تبلیغات، اطلاع‌رسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های آریا: جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامه‌ریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانه‌مسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علی‌عباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمی‌فر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزش‌های هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسن‌نژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتل‌های جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معین‌زاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بین‌المللی در سیستم‌های کاری و روش‌های جذب مشتری است. 20 – علی معین‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانس‌ها توان مالی شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیش‌بینی‌های 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان می‌دهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتل‌ها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگان‌های دولتی به جای حمایت، سنگ‌اندازی می‌کنند. 24 – شاه‌احمدی؛ مدیرکل هتل‌های بین‌المللی و کریمه قم: فعالیت خانه‌مسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتل‌های استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاه‌ها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتل‌ها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتل‌های جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئین‌های بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضل‌الله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیم‌پور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسب‌و‌کار هتلداری ایران، بسته و خسته‌کننده است. 31 – محمد محب‌خدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانه‌های بخش خصوصی نظیر هتل‌نیوز نقش اصلی در اطلاع‌رسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی می‌تواند در راستای ایران‌شناسی بسیار موفقیت‌آمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسام‌الدین امیری؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان می‌دهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانس‌ها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیات‌مدیره شرکت گردش‌سازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزش‌های روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های سورینت: خصوصی‌سازی همیشه جزو اهداف اصلی دولت‌های پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهره‌برداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامه‌ریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتل‌ها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیت‌های فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسب‌و‌کار؛ جامع‌ترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار داخلی
مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، مجموعه هتل‌های کوهستانی “هوانگشو” در پارک بین‌المللی به همین نام در چین و در مساحتی به اندازه 613.200 متر مربع و در سال 2017 طراحی و ساخته شدند. کوهستان “هوانگشو” در یکی از مناطق باستانی و قدیمی چین در استان “آنهویی” واقع شده که یکی از زیباترین مناطق کشور چین به شمار می‌رود. این منطقه از چین به واسطه مناظر بی‌نظیرش شهرت خاصی بین هنرمندان و نقاشان داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از این منطقه صورت می‌گیرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا گروه معماری MAD با نظارت “ما یانسونگ” پروژه‌ای بزرگ و فوق العاده را برای خلق مجموعه‌ای از هتل‌های اقامتی در این منطقه را ارائه دهند. پروژه‌ای که به راستی به مناسب‌ترین گروه طراحی رسیده تا آنها با خصوصیات و مفاهیم ذهنی خود، بهترین نتیجه را برای این مجموعه رقم بزنند. طرح گروه معماری MAD، مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس و بزرگ برای گردشگران است. رویکرد طراحی ارگانیک به همراه خطوط دوار که با طبیعت همگام شده‌اند در طراحی‌های جدید گروه معماری MAD مشاهده می‌شود. “ما یانسونگ” به مانند گذشته ویژگی‌های بصری زیبایی‌شناسی طرح خود را با مشاهده به محیط اطراف و سایت پروژه ارائه کرده است. پرهیز از هر گونه المان‌های اضافی، فراهم کردم بهترین منظره از داخل ساختمان‌ها برای مراجعه‌کنندگان و ارائه بهترین منظره از بیرون نسبت به ساختمان‌ها از مهم‌ترین اقدامات گروه معماری MAD به شمار می‌روند. فراهم ساختن یک شرایط مدرن به همراه تمام امکانات رفاهی در قلب منطقه‌ای که به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط کره زمین که در سازمان “یونسکو” به ثبت رسیده، توانسته است قابلیت‌های فرهنگی- هنری مهمی را خلق نماید. هر کدام از ساختمان‌ها دارای ارتفاع متفاوتی است که به منظور حفظ سطوح زمین و تخریب کمتر، طراحی شده‌اند. ارتباط پویایی بین این 10 ساختمان ایجاده شده که این ارتباط توسط پیکره‌بندی تمام مجموعه به سمت ضلع جنوبی دریاچه صورت گرفته است. این اقدام طراحی منجر به شکل‌گیری و ارتباط بهتر ساختمان‌ها به عنوان یک مجموعه کامل شده و کانسپت معماری طبیعت‌گرا و طبیعت معمارگرا را به خوبی حفظ نموده است. مجموعه اتاق‌های ساختمان‌ها نیز دارای تفاوت متراژ و امکانات می‌باشند. نقطه مشترک تمام واحدها، تعبیه بالکن بوده که خطوط آنها با نگرش در توپوگرافی زمین طراحی شده است. مجموعه اقامتی کوهستانی “هوانگشو” به مانند مجسمه‌های بزرگ و سپیدی هستند که آرام و زیبا، هارمونی زیبایی را با زمین‌های چای کوهستان ساخته‌اند.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار خارجی
آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

آمادگی کامل هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان یزد برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمن‌ماه اقدام به نظافت، بازسازی و آماده‌سازی برای ایام عید نموده‌اند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، خانه‌مسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتل‌ها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانه‌های مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سال‌هاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاه‌های غیر مجاز تمایلی به سامان‌دهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاه‌های متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاه‌های غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی‌ و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتل‌ها، محدودیت‌های قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی می‌شود.

ایجاد شده: 15/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396     اخبار داخلی
مخالفت با تخفیف 50 درصدی هتل‌های استان هرمزگان در ایام نوروز

مخالفت با تخفیف 50 درصدی هتل‌های استان هرمزگان در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست سالیانه اعضای جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان و مسئولان اداره اماکن عمومی استان در راستای استقبال از میهمانان نوروزی، صبح امروز در محل هتل “ناز” بندرعباس برگزار شد. محمدرضا چرسی‌زاده، مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در خصوص برگزاری این نشست به خبرنگار هتل‌نیوز گفت: این نشست همچون سالیان گذشته در آستانه نوروز و با هدف تامین امنیت میهمانان و گردشگران نوروزی، برگزار شد. محمدرضا چرسی‌زاده، اظهار داشت: در این جلسه درخواستی مبنی بر برخورد نیروی انتظامی با فعالیت خانه‌های غیرمجاز و به خصوص بنگاه‌های املاک، مطرح و مقرر شد به زودی نشستی سه جانبه با حضور نمایندگان اداره اماکن، جامعه واحدهای اقامتی و دادستان استان برگزار شود و با دستور دادستان، برخورد قاطعی از سوی نیروی انتظامی با این واحدهای متخلف صورت گیرد. مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی استان هرمزگان در خصوص اعمال تخفیف نوروزی در هتل‌های این استان، گفت: با توجه به اینکه ایام نوروز در استان هرمزگان جزو High Season محسوب می‌شود، تخفیف 50 درصدی درخواستی از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با مخالفت حاضرین همراه شد.

ایجاد شده: 13/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1396     اخبار داخلی
قیمت هتل‌ها تا مهرماه 97 افزایش نمی‌یابد

قیمت هتل‌ها تا مهرماه 97 افزایش نمی‌یابد

رئیس جامعه هتلداران ایران، اعلام کرد: ‌برنامه‌ای برای گران‌تر شدن نرخ اقامت وجود ندارد و قیمت هتل‌های کشور تا مهر ماه سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از ایسنا، جمشید حمزه‌زاده با اشاره به تثبیت نرخ اقامت در هتل‌های کشور تا ۶ ماه آینده و حتی در نوروز، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده نه تنها نباید افزایش نرخی را در هتل‌ها شاهد باشیم بلکه توافق کرده‌ایم در همه شهرها تخفیف‌هایی داده شود تا مردم به اقامت در هتل بیشتر تمایل نشان دهند. رئیس بزرگترین تشکل هتلداری کشور درباره‌ تضاد محتوای این توافق‌ با قیمت برخی هتل‌ها برای نوروز که با افزایش روبرو شده است، گفت: این تشکل با هیچ افزایش نرخی موافقت نکرده و نظارت هم می‌کند تا در نوروز تخلفی صورت نگیرد. وی افزود: آخرین تغییر در قیمت هتل‌های کشور به مهرماه سال ۹۶ مربوط می‌شود و از امسال قرار شده فقط یکبار در سال، نرخ‌ها تغییر کند.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن

جذب 20 میلیون توریست؛ ماموریت غیر ممکن

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، آمار گردشگران ورودی و خروجی به ایران در بازه 9 ماه ابتدای سال 1396 نشان می‌دهد که تعداد گردشگران ورودی به کشور به 3 میلیون و 893 هزار و 277 نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1395 کاهش بیش از 34 هزار نفری معادل کاهش 87 / 0 درصدی را ثبت کرده است. بررسی آمار گردشگران وارد شده به ایران نشان می‌دهد کشورمان در جذب گردشگران خارجی در سه فصل نخست سال جاری ناکام بوده که عمده دلیل آن نیز کاهش ورودی‌ها در فصل بهار و عدم تغییر در تابستان بوده است؛ نکته‌ای که با فرارسیدن بهار سال 1397 باید مورد توجه قرار گیرد و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی شود. اگر در این گزارش به شمار بازدیدهای صورت گرفته از ایران برحسب ملیت گردشگران ورودی نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود به ترتیب عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هند و چین در فهرست 10 رتبه برتر مبادی ایران جای می‌گیرند. در این میان، گردشگران وارد شده از این 10 مقصد کاهش 73 / 0 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته‌اند. بررسی دقیق‌تر گردشگران ورودی به ایران حاکی از آن است که شمار توریست‌های زن وارد شده با کاهش 86 هزار نفری نسبت به 9 ماه نخست سال گذشته به حدود 31 درصد از بازدیدکنندگان خارجی ایران رسیده و شمار آنان به یک میلیون و 191 هزار نفر می‌رسد. این در حالی است که مردان وارد شده به ایران افزایش نسبتا 2 درصدی داشته‌اند و حدود 69 درصد از گردشگران وارد شده به کشور را تشکیل می‌دهند. همچنین شمار مردان خارجی بازدیدکننده از ایران نسبت به 9 ماه نخست سال 1395 حدود 52 هزار نفر افزایش یافته و به شمار 2 میلیون و 701 هزار توریست رسیده‌ است. نگاهی به این آمار همچنین نشان می‌دهد شمار گردشگران کشورهای غربی که وارد مرزهای ایران شده‌اند بسیار کم است و به نظر نمی‌رسد با وضعیت موجود شاهد رشد چندانی نیز در آنها باشیم.

ایجاد شده: 12/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396     اخبار داخلی
حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

حراج تور ایران در نوروز + جزئیات طرح

همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عصر امروز نشستی با محوریت طرح ارائه شده توسط مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری کشور با عنوان “حراج تور ایران” و با حضور اعضای کمیته بانوان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، طرح پروژه تور ارزان ایران با هدف پر کردن ظرفیت‌های خالی پرواز و هتل‌های شهرهای تهران، همدان و تبریز در بازه زمانی 25 اسفند تا 14 فروردین در قالب تورهای هفت و هشت روزه از کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان طراحی گردیده و قرار است با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با تعامل شرکت هواپیمایی ماهان و چند شرکت داخلی و خارجی، برگزار شود. “رحمت‌الله رفیعی” رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در خصوص اجرای این طرح، گفت: بر اساس تعامل‌های صورت گرفته با هتل‌های شهرهای تهران، تبریز و همدان، قرار است با کاهش 70 درصدی قیمت‌ها در ایام نوروز، هزینه سفر به ایران کاهش یابد. رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه اظهارات خود از تعامل شرکت قطارهای رجا در این پروژه خبر داد و اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری تور ارزان به ایران از جمله کاهش هزینه پرواز، تخفیف 70 درصدی هتل‌ها، ورودی رایگان اماکن دیدنی و هماهنگی با شرکت رجا به عمل آمده است که نتیجه این تعاملات به اعلام نرخ تور ارزان ایران در ایام نوروز با حدود قیمت 460 دلار، منتهی شده است. “حرمت‌الله رفیعی” در پایان از تمامی فعالان گردشگری ایران دعوت نمود تابا مشارکت در اجرای این طرح از روند کاهشی ورود گردشگران به ایران، جلوگیری کنند. اعضای کمیته بانوان حاضر در این نشست نیز اعلام داشتند: با توجه به این مهم که کشور ترکیه به عنوان بزرگترین کشور هدف در این پروژه نیازی به اخذ ویزا ندارد، می‌توان امیدوار بود به رغم زمان بسیار کم جهت انجام تبلیغات، این پروژه منوط به رایزنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی با اتحادیه‌ها و سازمان‌های گردشگری با نرخ وسوسه‌انگیز 460 دلاری، گردشگران بسیاری را روانه ایران کند. بر اساس تصمیم‌گیری حاضرین در این نشست، جزئیات اجرای این طرح طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ایجاد شده: 9/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396     اخبار داخلی
معاون گردشگری کشور: اسکان گردشگران نوروزی در مدارس “تخلف” محسوب می‌شود

معاون گردشگری کشور: اسکان گردشگران نوروزی در مدارس “تخلف” محسوب می‌شود

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع خدمات‌دهی مدارس در نوروز، اظهار داشت: چالش اصلی این بود که مدارس گاهی خارج از خانواده آموزش و پرورش، خدمات ارائه می‌دادند. “محمد محب‌خدایی” تصریح کرد: امسال و بر اساس هماهنگی با مقامات آموزش و پرورش روی این موضوع تاکید شد که این ارگان خارج از دایره خود عمل نکند. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و پیشنهاد اقامت فرهنگیان با تخفیف 50 درصدی را ارائه داده‌اند. وی افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط مدارس به هیچ عنوان عمومی نخواهد بود و در جلسه ستاد هماهنگی سفر نیز روی این موضوع توافق و تاکید شد که اگر چنانچه این کار انجام شود، تخلف صورت گرفته و قابل رسیدگی است.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

اظهارت مهم معاون گردشگری کشور در خصوص هتلداری در جمع اصحاب رسانه + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بسته‌های ارزان‌قیمت برای خارجی‌ها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتل‌های تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بسته‌های ارزان‌قیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد. “محمد محب‌خدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمت‌ها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسه‌ای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتل‌ها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمده‌اند و به‌دنبال این هستیم تا قیمت‌ها متعادل شود و نظارت‌ها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استان‌های مختلف و با دستور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شاهد تخفیف‌های هتلی هستیم. معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. محب‌خدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانه‌مسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم. خانه‌مسافرهایی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتل‌ها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانه‌مسافرها اقامت کنند. وی افزود: دسته دوم، خانه‌مسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمی‌شود. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافق‌های خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیده‌ایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود. وی ادامه داد: گرانی هتل‌ها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتل‌ها هستیم تا با تعریف تور ارزان‌قیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم. معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصی‌سازی هتل‌ها، گفت: نرخ اقامت را هتل‌ها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخص‌های این سازمان تثبیت می‌شود. قطعا اگر هتل‌ها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی می‌شوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.

ایجاد شده: 6/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396     اخبار داخلی
محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

محمد قانعی: ضریب اشغال هتل‌های مشهد به 30 درصد رسیده است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهد در صنعت گردشگری کشور به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) اظهار داشت: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتل‌اند و در طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند. بنابراین ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر؟ محمد قانعی با اشاره به سابقه صنعت هتلداری در شهر مشهد، گفت: در سال‌های بعد از انقلاب و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی از معیار‌های استاندارد جهانی فاصله گرفتیم ولیکن در طی سال‌های دهه شصت مسئولان و سرمایه‌گذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشک‌باران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه می‌آوردند در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاه‌ها با شرایط خاصی بودیم. وی در ادامه ابراز داشت: اغلب نهاد و سازمان‌های دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کرده‌اند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارای یک اقامتگاه و بعضاً هتل 5 ستاره هستند که البته قانون آن‌ها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است. “قانعی” افزود: با کمک مسئولان جهاد دانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120 هزار تومان هزینه می‌کند اما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: در شهر مشهد با افزایش بی‌رویه هتل‌ها مواجه هستیم و در طی 5 سال اخیر هرسال، حدود 25 درصد به ظرفیت هتل‌ها در مشهد افزوده می‌شود و البته تعداد هتل‌ها در چهار سال آینده باتوجه به اینکه 200 هتل در حال ساخت در مشهد داریم، افزایش بیشتری خواهد یافت. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اشغال هتل‌ها نسبت به سال قبل کاهش یافته است، سال گذشته در چنین ایامی میزان اشغال به 45 درصد نیز می‌رسید، اما اکنون میزان اشغال ظرفیت هتل‌ها 30 درصد است و این رقم به معنای زیان جدی در حوزه هتلداری است. محمد قانعی در پایان گفت: مهمترین علت خالی ماندن ظرفیت هتل‌ها در مشهد، فعالیت اماکن اقامتی غیرمجاز و به ویژه خانه‌مسافر‌ها است. در حال حاضر فعالیت خانه‌مسافر‌ها به صورت جدی در حال رشد و افزایش است و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم که تعداد تعطیلی هتل‌ها افزایش پیدا کند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...