معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در جمع فعالین اقامتگاههای بومگردی کشور گفت: «توسعه بیملاحظه و صرفاً کمی اقامتگاههای بومگردی، آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور به شمار میآید و نیاز است با تقویت ابعاد کیفی و فرهنگی، جایگاه بومی این نوع از تاسیسات گردشگری کشور حفظ و ارتقا یابد.» به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ظهر امروز در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی کشور و جوامع بومگردی استانی پس از دریافت گزارش و بررسی مشکلات اعضای حاضر گفت: «اقامتگاههای بومگردی به عنوان یکی از مهمترین تاسیسات گردشگری کشور با دارا بودن استعداد ذاتی در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، هنر، تاریخ و اصالت فرهنگی به گردشگران از جایگاه مهمی میان مراکز اقامتی کشور برخوردار است؛ لذا توسعه صرفاً کمی و بیملاحظه، آفتی جدی در این حوزه به شمار میآید و نیاز است رویکرد کنونی به سوی حفظ و ارتقای جایگاه کیفی تغییر یابد.» وی با بیان اینکه تلاش در راستای رفع و یا کاهش آسیبهای بحران کووید - 19 به اقتصاد اقامتگاههای بومگردی کشور از دغدغههای روزانه ایشان به شمار میآید؛ افزود: «یکی از اصلیترین اولویتها که همزمان با تقویت ابعاد کیفی این نوع از تاسیسات گردشگری بدان پرداخته خواهد شد؛ موضوع امهال پرداخت تسهیلات کرونا و جلب حمایتهای مالی و پشتیبانی مورد نیاز در این حوزه است.» او در ادامه پرداختن به موضوع آموزش و به روزرسانی دانش تخصصی اعضا و جامعه محلی، پایداری و ظرفیت قابل تحمل روستاها، جلب مشارکتهای فرابخشی همانند شهرداریها، ارزیابی و نظارت خدمات، توسعه و تنوع محصولات و رونق همزمان گردشگری روستایی به عنوان دیگر اولویتهای کاری مورد توجه در این حوزه نام برد. همچنین در این نشست اکبر رضوانیان، نایبرییس جامعه بومگردی کشور به نمایندگی از اعضای حاضر پس از جمعبندی دغدغهها و چالشهای پیش روی فعالین این حوزه گفت: «بومگردی دارای ماهیتی از نوع آسایش و اصالت خانه است و اقامتگاه صرف به شمار نمیآید.» وی افزود: «واحدهای بومگردی هر سه ماموریت و ماهیت عناوین تخصصی وزارت یعنی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی را با خود به همراه دارند؛ به گونهای که بومگردی با احیای بناهای تاریخی قدیمی و نیز تکیه بر فرهنگ و اصالت منطقه و نیز تولید یا فروش صنایعدستی و هنرهای سنتی مناطق بومی کشور فرصت جذب گردشگران و تجربیات جدید را ایجاد میکند.» وی یادآور شد: «خواسته ما قرار گرفتن اقامتگاههای بومگردی در اولویت و رءوس نگاه تصمیمسازان این حوزه است و نیاز داریم این نگاه کیفی باشد و در آن تفاوتهای ساختاری و ابعاد فرهنگی و اصالت بومگردیها نسبت به سایر تاسیسات گردشگری لحاظ شود.»
ایجاد شده: 18/مهر/1400 آخرین ویرایش: 18/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " غلامرضا منتظری " نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در موردصدور روادید گردشگری از ابتدای آبان ماه گفت: صنعت گردشگری در کشور جزء یکی از منابع درآمدزایی محسوب میشود که با ظرفیتهای گسترده کشور ما در زمینه گردشگری و تقویت آن میتواند به ارز آوری ختم شود. باید تلاش کنیم گردشگری را به صنعت درجه اول کشور تبدیل کنیم. در حال حاضر در عمل این اتفاق رخ نداده است؛ در بیشتر کشورها این صنعت به پر درآمدترین ظرفیت منابع مالی مبدل شده که با تقویت زیرساختهای آن شاهد توسعه یافتگی این صنعت هستند. نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جدایی از تک محصولی و وابستگی به نفت باید گردشگری را از تمام جهات تقویت کنیم. به دلیل اپیدمی کرونا بسیاری از مراکز دیدنی و گردشگری تاریخی، مذهبی، زیارتی و... از رونق افتادهاند و بازدید کنندهای نداشتهاند. وی ادامه داد: باز شدن مرزها و صدور مجدد روادید برای گردشگران در جلسه ستاد ملی مقابله کرونا بارقه امید و احیای تدریجی کسب و کارهای صنعت گردشگری را ایجاد خواهد کرد. باز شدن مرزها و صدور مجوز گردشگری به معنای پایان بیماری کرونا نیست بلکه باید رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زیر نظر وزارتخانههای مختلف از جمله وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارتخانه گردشگری صورت بپذیرد تا شاهد موج جدید بیماری کرونا نباشیم. منتظری یادآور شد: صنعت گردشگری در حوزه تقویت روابط بین المللی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میتواند نقش بسیاری پررنگی داشته باشد؛ بی شک حوزه میراث فرهنگی میتواند، میراث تمام نمایی ظرفیتهای فرهنگی، ادبی و هنری باشد که منجر به تقویت روابط بینالملی میشود. نماینده مردم در مجلس یازدهم در مورد فرهنگ دیپلماسی گفت: دیپلماسی فرهنگی به عنوان ابزار سیاست خارجی کشورها است که هنر ترویج و توسعه فرهنگ را برعهده دارد، در فراهم آوردن زمینههای همکاریهای مشترک و شناساندن فرهنگها و تبادل ارزشهای فرهنگی و تحکیم و تثبیت روابط حسنه میان دولتها تاثیر موثری دارد.منتظری در پایان خاطر نشان کرد: مجلس براساس نیازها و کمبودها در مسئلهای ورود پیدا میکنند؛ در مورد گردشگری و تقویت ظرفیتهای فرهنگی و هنری در کشور اگر نهادها و وزراتخانهها کمبودهای مربوطه را در قالب طرح به مجلس ارائه کنند؛ نمایندگان ورود پیدا خواهد کرد.
ایجاد شده: 18/مهر/1400 آخرین ویرایش: 18/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، فضاپیمای سرنشیندار سایوز دقایقی پیش طی مأموریت MS-19 با موفقیت به ایستگاه فضایی بینالمللی پیوست تا این آزمایشگاه مداری برای نخستین بار میزبان سینماگران شود. سه خدمهی فضاپیمای سایوز MS-19 را که ساعت ۰۴:۵۵ منطقهی زمانی شرقی (۱۲:۲۵ به وقت تهران) از پایگاه فضایی قزاقستان و توسط موشک «سایوز ۲.۱ای» (Soyuz 2.1a) راهی فضا شده بودند.، «کلیم شیپنکو» (Klim Shipenko) کارگردان، «یولیا پرسیلد» (Yulia Peresild) بازیگر و «آنتون شکاپلروف» (Anton Shkaplerov) فضانورد آژانس فضایی روسیه تشکیل میدادند. پس از حدود ۳ ساعت در راه بودن، کپسول سایوز در ساعت ۰۸:۲۲ منطقهی زمانی شرقی (۱۵:۵۲ به وقت تهران) با موفقیت به ماژول «راسوِت» (Rassvet) از بخش روسی ایستگاه فضایی بینالمللی پیوست. این بندرگاه پیش از این با جابهجایی کپسول سرنشیندار سایوز MS-18 برای ورود فضاپیمای جدید خالی شده بود. بدین ترتیب اکنون ایستگاه فضایی بینالمللی برای نخستین بار در طول ۲۰ سال حضور انسانی، شاهد حضور سینماگران شده است. این هنرمندان در طول اقامت کوتاه خود قرار است سکانسهایی از فیلمی داستانی به نام «چالش» (The Challenge) را فیلمبرداری کنند. داستان فیلم دربارهی پزشکی است که برای نجات جان یک فضانورد که دچار مشکل قلبی شده است، به ایستگاه فضایی بینالمللی اعزام میشود. روسیه در حالی فیلمبرداری از نخستین فیلم سینمایی داستانی در فضا را آغاز خواهد کرد که هنوز تاریخ پرتاب مشترک ناسا و اسپیسایکس برای فیلمبرداری فیلم «تام کروز» (Tom Cruise) که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ مطرح شده بود، معلوم نیست. پرسیلد و شیپنکو برای این پرواز آموزشهای اضطراری را پشت سر گذاشته بودند و ضمن فراگیری اصول اولیه برای پرواز فضایی، آماده شدن و فیلمبرداری بدون حضور دیگر عوامل فیلم مانند عوامل گریم و نورپردازی را تمرین کردهاند. با اتصال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بینالمللی، عملیات همفشار شدن انجام میشود و در نهایت مسافران این فضاپیما به خدمهی مأموریت «اعزام ۶۵» (Expedition 65) شامل «مارک وانده هی» ( Mark Vande Hei)، «شین کیمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مکآرتور» (Megan McArthur) از ناسا به همراه «آکیهیکو هوشیده» (Akihiko Hoshide) فضانورد ژاپنی و توماس پسکی (Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) و «اولگ نویتسکی» (Oleg Novitskiy) و «پیوتر دوبروف» (Pyotr Dubrov) از آژانس فضایی روسیه میپیوندند. گفتنی است روز گذشته هوشیده طی مراسمی فرماندهی ایستگاه فضایی بینالمللی را به پسکی منتقل کرده بود. سینماگران روس به مدت ۱۲ روز در ایستگاه فضایی بینالمللی فعالیت خواهند داشت و سپس به همراه نویتسکی و توسط کپسول مأموریت سایوز MS-18 که به افتخار فضانورد فقید روسیه «یوری گاگارین» (Yu. A. Gagarin) نام گرفته، به زمین بازمیگردند. پرواز مأموریت سایوز MS-19 در حالی به حضور سینماگران گره خورده است که یک رویداد سینمایی-فضایی دیگر هم در روزهای آینده انجام خواهد شد و «ویلیام شاتنر» (William Shatner) بازیگر پیشکسوت آمریکایی با سفر توسط کپسول «نیو شپرد» شرکت بلو اوریجین، به مسنترین فردی تبدیل خواهد شد که سفر فضایی را تجربه میکند.
ایجاد شده: 14/مهر/1400 آخرین ویرایش: 14/مهر/1400 اخبار خارجی
بانک مرکزی طی بخشنامهای تمدید مهلت ثبتنام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسبوکارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزههای گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی را به بانکهای عامل ابلاغ کرد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، متن این بخشنامه به شرح زیر است: پیرو نامه شماره ۰۰/۸۳۰۴۴ مورخ ۱۴۰۰.۰۳.۲۳ بدینوسیله جزء (۶) بند (ج) از مصوبات هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۰۳/۰۷/۱۴۰۰ درخصوص «تمدید مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی» به شرح زیر ابلاغ میشود: «مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا (بندهای ۴ و۵ ) جزء (ب) مصوبه جلسه ۷۱ ستاد ملی مدیریت کرونا (موضوع ابلاغیه ۲۸۰۵۳ مورخ ۱۳/۰۳/۱۴۰۰ ریاست جمهوری) تا پایان آذرماه تمدید می شود.بانک ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ تسهیلات مذکور را پرداخت کنند».
ایجاد شده: 12/مهر/1400 آخرین ویرایش: 12/مهر/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، حسن زمانی با اعلام این خبر افزود: «مزیت این دوره در اکسپو ۲۰۲۰ دبی نسبت به سایر دورهها این است که در ۱۲ سالن در پاویون جمهوری اسلامی ایران پیشبینی شده است و سالنهای گردشگری، فرش دستباف، تماشاخانه، صنعت، خانه معدن، هایتک، بخش تجاری، رستوران ایرانی متشکل از فضای ایرانی، نوشیدنیهای سنتی ایران، در این نمایشگاه به چشم میخورد.» کمیسر ژنرال و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی ادامه داد: «مسئولیت و محتواسازی هر سالن تحت نظارت ستاد اکسپو، به صورت جداگانه متعلق به شرکت و واحد مربوطه آن است.» مشاور وزیر صمت ادامه داد: «در بخش ویژه پاویون، سیمرغ پرنده اسطورهای شاهنامه فردوسی در معرض دید بازدیدکنندگان، قرار گرفته و بخشی از فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران را به بازدیدکنندگان معرفی میکند. همچنین بافت فرش دستباف ایرانی بهعنوان هنر بارز ایرانیان، با عنوان یک گره تا همدلی، توجه بسیاری از علاقهمندان و بازدیدکنندگان پاویون ایران را به خود جلب کرده است.» او افزود: «از تمام دستاندرکاران پاویون جمهوری اسلامی ایران و ستاد اکسپو، که با تلاش شبانهروزی خود، باعث شدند پاویون جمهوری اسلامی ایران در روز اول نمایشگاه اکسپو آغاز به کار کند و با استقبال و ازدحام بازدیدکنندگان مواجه شود، تقدیر و تشکر میکنم.»
ایجاد شده: 11/مهر/1400 آخرین ویرایش: 11/مهر/1400 اخبار داخلی
روز جهانی گردشگری، فرصتی برای قدردانی از تلاش فعالان صنعت گردشگری و تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در کشور عزیزمان ایران است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری حوزه ، متن پیام " آیت الله اعرافی "مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم أفلم یسیروا فی الأرض فتکون لهم قلوب یعقلون بها أو آذان یسمعون بها روز جهانی گردشگری، فرصتی برای قدردانی از تلاش فعالان صنعت گردشگری و تأکید بر اهمیت توسعه این صنعت در کشور عزیزمان ایران است. تلاقی این روز تأثیرگذار، با ایام اربعین حسینی میتواند آغازی نیکو برای پیوند زدن گردشگری کشور، به میراث غنی فرهنگی و دینی ما باشد. در همین راستا، میتوان با بهرهگیری از امکانات موجود درجهت توسعه این حرکت جهانی، نهادینه سازی صلح و نزدیک ساختن قلوب همه انسانهای آزادی خواه بهره جست. صنعت گردشگری امروزه نه تنها ابزاری برای تسهیلگری در سفر، بلکه مهمترین عامل در گفتوگوی فرهنگها و آشنا شدن با تاریخ و تمدن آنهاست. ایران اسلامی با برخورداری از تاریخی چند هزار ساله و فرهنگی اصیل، همواره مورد توجه جهانگردان بوده و هست. ثبت ۲۴ اثر تاریخی/ فرهنگی و ۲ اثر طبیعی از ایران در میراث جهانی یونسکو موید این است که میتوان با برنامهریزی و مدیریت صحیح از ظرفیت گردشگری کشور بهخوبی بهرهمند شد. این میراث گرانبهاء تمدنی که در آثار برجایمانده تاریخی، دانشی، فرهنگی، هنری و فنی نمایان است، افزون بر مایه مباهات و افتخار بودن، وظیفهای بس گران را بر دوش مسئولان اجرایی و علمی، و اهالی فرهنگ و صنعت گردشگری مینهد. در دست داشتن چشماندازی روشن از این عرصه و ریلگذاری صحیح در راستای تحقق آن، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی و بالندگی علمی و معنوی کشور را نوید میدهد. اما این امر، نیازمند همفکری و همکاری همه نهادهای اثرگذار است. اینجانب روز جهانی گردشگری را به همه فعالان این عرصه تبریک گفته، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم ایشان میکنم. همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای این عزیزان، آمادگی حوزههای علمیه را، که به گواه تاریخ، سهم گرانسنگی در شکوفایی علمی و فرهنگی ایران اسلامی داشته و دارند، برای کمک به فرهنگسازی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری اعلان میکنم.
ایجاد شده: 9/مهر/1400 آخرین ویرایش: 9/مهر/1400 اخبار داخلی
با حضور شیخ محمد راشد آل مکتوم حاکم دوبی مهمترین رویداد نمایشگاهی جهان در کشور امارات متحده عربی رسما گشایش یافت. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به عنوان یکی از پرهزینه ترین رویدادهای فرهنگی - اقتصادی جهان از هم اکنون برای مدت ۶ ماه کلید خورد. نمایش افتتاحیه اکسپو با عنوان «پیوند افکار .. ساخت آینده» و موضوعات فرعی آن از فرصت، تحرک و پایداری الهام میگیرد و ارزش های امارات متحده عربی را به نمایش میگذارد. آیین گشایش این رویداد در گنبد مرکزی شهرک اکسپو برگزار شده و نمایندگانی از تمام کشورهای جهان در آن حضور دارند. برای نخستین بار کشوری از منطقه خاور میانه عهده دار برگزاری رویداد اکسپو شده است. اکسپو قرار بود مهر ماه سال قبل برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروسی کرونا و با نظر مدیران BIE با یک سال تاخیر کلید خورد. امارات امیدوار است که با برگزاری این نمایشگاه وضعیت رکود و مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا سختتر شد، را پشت سر گذارد. زائد ال نحیان به عنوان کمیسر ژنرال اکسپو پیام حاکم دوبی را قرائت کرد و درباره تاریخ امارات متحده عربی، افتخاراتش و ظرفیت های فرهنگی این کشور توضیحاتی را ارائه کرد. ولیعهد دبی، در این سخنانی همچنین برگزاری این نمایشگاه را «گردهمآیی جهان در خاک امارات» خواند و گفت که این مراسم آغاز دوبارهای برای فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان پس از شیوع کروناست. در این مراسم همچنین ملودی رسمی اکسپو دوبی نیز نواخته شد. از جمله هنرمندانی که امشب به اجرای برنامه پرداختند می توان به آندره آ بوچلی خواننده مشهور جهان، آندرا دی بازیگر خواننده و ترانه سرای نامزد گرمی و برنده گلدن گلوب، الی گولدینگ، خواننده و ترانه سرای انگلیسی؛ لانگ لنگ ، پیانیست بین المللی و ستاره بزرگ دنیای مویسقی اشاره کرد. آنجلیک کیدجو نیز به عنوان برنده چهار جایزه گرمی در میان هنرمندان اصلی قرار داشته است. اپلیکیشن اکسپو ۲۰۲۰ در خلال افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دبی از دو اپلیکیشن اصلی و تجاری خود رونمایی کرد. هدف از راهاندازی این دو اپلیکیشن کمک به میلیونها بازدیدکننده نمایشگاه بوده که قرار است از فردا (یکم اکتبر ۲۰۲۱) از مجموعه لذت ببرند. اپلیکیشن رسمی اکسپو ۲۰۲۰ به کاربران اجازه میدهد تا بر اساس علایق خود از بخشهای مختلف نمایشگاه که دو برابر اندازه کشور موناکو است، بازدید کنند. همچنین تمامی امور مربوط به خرید بلیط، انتخاب غذا از میان بیش از ۲۰۰ رستوران و رزور غرفه دلخواه به جهت بازدید، از طریق اپلیکیشن رسمی قابل انجام است. علاوه بر این، اپلیکیشن تجاری مجموعه نیز به صورت جداگانه نیازهای گروههای تجاری را برآورده کرده و روابط میان تجار ((B2B، دولتها با تجار (B2G) و دولتها با یکدیگر (G2G) را تسهیل میکند. مساحت زمین نمایشگاه اکسپوی دبی بیش از ۶۰۰ زمین فوتبال وسعت دارد. و بیش از ۳۰ هزار کارمند به صورت داوطلبانه در این نمایشگاه به انجام امور می پردازند.
ایجاد شده: 8/مهر/1400 آخرین ویرایش: 8/مهر/1400 اخبار خارجی
امروزه صنعت گردشگری پیشرفت بسیاری را در خود دیده، چنانکه طبق گزارش شورای جهانگردی(WTTC) در سال 2018، صنعت گردشگری بیش از 10درصد از تولید ناخالص جهان را شامل می شود، و همگام با رشد این صنعت و توجه کشورهای جهان به آن، تجربیات مفیدی در مسیر تکامل و بهره وری هر چه بهتر از این صنعت درآمدزا به دست آمده است و در این شرایط شاهد اهمیت این صنعت در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، محیطی و ... هستیم. مفاهیمی چون گردشگری خلاق، گردشگری پایدار و مانند آن خبر از مقبولیت صنعت گردشگری در جهت پیشرفت و بهبود سطح زندگی جوامع میزبان و بهبود سطح زندگی مردم و حفاظت از محیط زیست دارد. در این میان لازم است به مفهومی مهم در تعاریف و مفاهیم گردشگری پرداخته شود: گردشگری مسئولانه((Responsible Travel. در تعریف این مفهوم می توان گفت گردشگری مسئولانه خصیصه ای رفتاری است که بر اساس اصول اولیه احترام به محیط زیست و جوامع محلی میزبان بنا نهاده شده است. می توان گفت این مفهوم به معنای نوعی خاص از گردشگری نیست بلکه رفتاری است که لازمه توسعه پایدار گردشگری در همه مناطق گردشگر پذیر است. شاخه هایی از گردشگری مانند اکوتوریسم از ابتدای امر مفهوم گردشگری مسئولانه را در خود ساری و جاری داشته اند، لیکن شرایط کنونی گردشگری در جهان و لزوم حفاظت از منابع و انواع جاذبه های گردشگری ایجاب می کند که این مفهوم در برنامه ریزی کلیه انواع گردشگری مورد توجه قرار گرفته و جریان داشته باشد. گردشگری مسئولانه به دنبال ایجاد مکانی بهتر برای زندگی افراد و مقصدی پایدار، مانا و اقتصادی برای سفر و بازدید مردم است. گردشگری مسئولانه یک کنش آگاهانه و مسئولانه در راستای تحقق گردشگری پایدار است. گردشگری پایداری که سه حوزه اصلی را هدف قرار می دهد و سعی در ایجاد توازن بین این سه عنصر دارد که عبارتند از: اقتصاد، جامعه و محیط زیست. بنابراین تحقق این مقوله نیازمند همکاری بین عوامل مختلف دخیل در صنعت گردشگری همچون مسئولان، مدیران ، دولتمردان، فعالان صنعت گردشگری، عوامل اجرایی صنعت گردشگری و گردشگران و از همه مهم تر جامعه محلی میزبان است. توجه به این مفهوم مهم از صنعت گردشگری در سال 1966 بود که متن سیاست ملی گردشگری آفریقای جنوبی، از توافقی بر سر عبارت " گردشگری مسئولانه" خبر داد. در این سیاست فاکتور اصلی، رفاه جامعه محلی ذکر شده بود. همچنین در سال 2002 اطلاعیه کیپ تاون در خصوص گردشگری مسئولانه در مقاصد سفر منتشر شد و توافق شد که محل های زندگی افراد بهبود یابد و محل های بهتری برای بازدید گردشگران فراهم آید. ازین پس، توجه کشورهای مختلف و مردم و فعالان محیط زیست معطوف به این شیوه سفر شد تا هم گردشگران از سفرشان لذت ببرند و هم وظیفه شان را در قبال محیط زیست، جوامع بومی، کسب و کار محلی، تداوم بهبود کیفیت سطح زندگی آنها به انجام رسانند. در این مسیر بیانیه ها و شیوه نامه های مفیدی نیز مد نظر قرار گرفت و به وضع مقررات و توجهات خاصی نیز منجر شد. از جمله : - توجه به افزایش منافع اقتصادی مردم محلی و بهبود وضع تندرستی - دخیل کردن جامعه محلی در تصمیماتی که در زندگی ایشن موثر است. - نقش های مثبت در راستای حفاظت از میراث فرهنگی تاریخی و طبیعی - ایجاد ارتباطی معنی دار، آگاهی فرهنگی و درک متقابل میان گردشگران و جامعه محلی و مواردی دیگر. توجه به گردشگری مسئولانه نیاز امروزه صنعت گردشگری ایران: اصول گردشگری مسئولانه و چهارچوب کلی آن، بهبود رفتار آگاهانه و مسئولانه در جهت استفاده از موقعیت های گردشگری و منتفع ساختن جوامع بومی و محلی را مورد تاکید قرار می دهد. امروزه با توجه به شرایط بیماری همه گیر کرونا و کاهش سفرهای بین المللی، در اکثر نقاط جهان از جمله ایران، رفتار گردشگران در استفاده از ظرفیت های داخلی بخصوص بستر طبیعت فزونی یافته و به سمت انواع طبیعت گردی، استفاده از محیط های جذاب و بکر و دورافتاده سوق پیدا کرده است. نکته ای که در مورد این نوع از گردشگری و سفر باید مدنظر قرار گیرد این است که سرلوحه قرار گرفتن گردشگری مسئولانه در استفاده از این جاذبه ها لازم است چرا که استفاده غیرمسئولانه و عدم توجه به شرایط محیطی و بومی ، خطر تخریب جاذبه ها و به هم خوردن دورنمای کلی اهداف توسعه پایدار گردشگری را به همراه خواهد داشت. اصول گردشگری مسئولانه می تواند توجه به مسائلی از قبیل شعار خوب اکوتوریست ها که " فقط در طبیعت باید ردپا باقی بماند" باشد و توجه به مواردی مانند: خرید سوغات از صنایع دستی و هنرهای بومی مردم منطقه به جهت کمک به اقتصاد محلی ، توجه و احترام به فرهنگ و آداب و رسوم و سنن مردم منطقه، عدم تولید زباله و حفظ محیط زیست منطقه از آلودگی، کمک به انتقال فرهنگ های خوب و آداب و رسوم جوامع محلی در جهت معرفی منطقه، کمک به شناسایی غذاهای محلی و استفاده ازظرفیت های غذاهای منطقه به جای رستوران های بزرگ، استفاده از وسایل حمل و نقل افراد محلی به جای وسایل نقلیه همیشگی در جهت منتفع کردن اقتصاد بومی منطقه، کمک به حفظ و نگهداری حیات جانوری و گیاهی منطقه و جلوگیری از تخریب اکوسیستم منطقه میزبان، تلاش در جهت اقامت در اقامتگاههای بوم گردی و محلی منطقه به جای لقامت در هتل ها و مسافرخانه ها و مواردی از این قبیل. نکنه حائز اهمیت دیگر در سفر مسئولانه این است که اگر به حفظ و احترام به جامعه میزبان در مناطق سفر در طبیعت و مناطق بومی و محلی توجه نشود شاهد تخریب آثار و جاذبه های طبیعی فرهنگی و محیطی خواهیم بود. متاسفانه امروزه با هجوم گسترده گردشگران به مناطق مختلف کشور شاهد تخریب مناطق طبیعی مانند برخی چشمه ها، تالاب ها، جنگلها، دشت ها و ...هستیم چرا که توجه به مفهوم سفر مسئولانه در برنامه ریزی سفر و گردشگری مورد توجه کافی قرار نگرفته است. امروزه عدم توجه به مفهوم گردشگری مسئولانه و آثار تخریبی گردشگران، از جنبه های مختلف در شهرها و مناطق مهم گردشگر پذیردنیا مانند ونیز یا بارسلون، با انبوه گردشگران ورودی به این مناطق مواجه هستیم که این انبوهی مسافر آسیب های فراوانی به این شهرها زده و مردم بومی مانند گذشته میلی به استقبال از گردشگران ندارند و همین موضوع متاسفانه باعث شده این مناطق تصمیم به گران کردن هزینه های توریستی بگیرند تا از میزان گردشگران ورودی بکاهند. در نهایت نتیجه گرفته می شود که گردشگری مسئولانه که نیاز تغییر رفتار و توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای صنعت گردشگری است، باید سرلوحه برنامه ریزی مسئولان و مورد توجه گردشگران و مسافران امروز قرار گیرد، تا اهداف مثبت حاصله از این رفتار آگاهانه و مسئولانه، در جهت حفظ منابع،حفظ محیط زیست، نفع جوامع محلی ، تقسیم عادلانه درآمد بین همه اقشار جامعه و مزایای مثبت دیگر، در نهایت تحقق امر توسعه پایدار گردشگری حاصل گردد. ✍️ مسعود بهزادی راد - كارشناس ارشد گردشگری و دانشجوی دكتری برنامه ريزی شهری
ایجاد شده: 13/مرداد/1400 آخرین ویرایش: 14/مرداد/1400 مقالات و یادداشت ها
از روز گذشته به طور گسترده ویدئوهایی از برخی از هنرمندان در شبکههای اجتماعی منتشر میشود که در آنها با انتقاد از وزارت بهداشت ادعاهایی را در مورد واکسیناسیون در ایران مطرح میکنند. به گزارش هتل نیوز ، آنطور که این هنرمندان مدعی شدند چندماه پیش سرمایه گذاران جزیره کیش اعلام آمادگی میکنند تا با واردات گسترده واکسن این جزیره را به قطب گردشگری واکسن خاورمیانه تبدیل کنند. این هنرمندان در بخش دیگری از این ویدئوها که محتوایی تقریبا یکسان دارند مدعی شدند که شخص سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این تصمیم مخالفت کرده است. کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این ادعا میگوید: وزارت بهداشت هیچ مخالفتی با واردات واکسن توسط شرکتهای خصوصی نداشته و ندارد. او با تکذیب خبر مخالفت وزیر بهداشت با واردات واکسن توسط بخش خصوصی جزیره کیش، میافزاید: وزارت بهداشت، ۳۸ مورد مجوز واردات واکسن صادر کرده است، اما شرکتهای خصوصی در زمینه واردات واکسن کرونا موفق عمل نکردند؛ چند روز پیش هم رئیس سازمان غذا و دارو به این شرکتها اخطار داد که مهلت ۳ ماه مجوزهای واردات آنها رو به اتمام است و در صورتی که نتوانند در فرصت باقیمانده واکسن وارد کنند مجوز آنها لغو خواهد شد. سخنگوی سازمان غذا و دارو در خاتمه افزود: تنها جزیره کیش نبود که بحث واردات گسترده واکسن در آن مطرح شد و در مناطق دیگر نیز این پیشنهاد مطرح شده بود، اما متاسفانه بخش خصوصی نتوانست موفق عمل کند و تا این لحظه حتی یک دز واکسن توسط بخش خصوصی وارد کشور نشده است. گفتنی است خبرگزاری میزان اعلام کرده است که به سندی دست پیدا کرده است که در آن از درخواست «سازمان غذا و دارو» از شرکت آسترازنکا برای خرید واکسن کرونا حکایت دارد و کذب بودن مخالفت وزارت بهداشت با واردات واکسن برای این جزیره را تایید میکند..
ایجاد شده: 26/تیر/1400 آخرین ویرایش: 26/تیر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، فرانسه بهمنظور بازیابی و بهبود بازار گردشگری خود اقدامات نوینی را برای جذب گردشگران انجام داده و با افتتاح هتل در کاخ ورسای رویای زندگی در کاخ را برای همگان به واقعیت تبدیل کرده است. اولین هتل در محوطه کاخ ورسای درهای خود را به روی گردشگران گشود و به مسافران این فرصت را میدهد تا در قلب بزرگترین و یکی از مجللترین کاخهای سلطنتی جهان اقامت کنند. البته اقامت در این هتل سلطنتی بسیار گران است و مسافران برای اقامت در یک شب باید حداقل ۱۷۰۰ یورو هزینه کنند. این درحالی است که میانگین هزینه یک شب اقامت در یک هتل لوکس در فرانسه کمتر از هزار یورو است. مجموعه کاخهای ورسای در پاریس، بزرگترین کاخهای سلطنتی جهان است که افتتاح هتل در این کاخ، سبک جدیدی از گردشگری است که فرصتی را برای کسانی که علاقه بسیاری به قدم زدن در کاخ و دیدن جایجای مجموعه و حتی تجربه زندگی حداقل یک روزه در این کاخ را دارند ایجاد کرده است. تجربه زندگی یک یا چند روزه در بزرگترین کاخ سلطنتی جهان که از قرن هفدهم تا به امروز به یکی از جذابترین کاخهای جهان و جاذبههای گردشگری بینظیر تبدیل شده است. علاقهمندان به تاریخ، فرهنگ و هنر میتوانند در قالب گردشگری، مدتی را در قالب تاریخ زندگی کنند؛ افرادی که جذب معماریهای منحصربهفرد میشوند یا میخواهند یک بخش از تاریخ مهم اروپا و جهان همچون انقلاب فرانسه، معاهدات بینالمللی مثل معاهده صلح ورسای پس از جنگ جهانی یا پیمان آخن پس از پایان جنگ آلمان و فرانسه و بسیاری از اتفاقات مهم تاریخی و سیاسی دیگر را مشاهده کنند. کاخ ورسای مملو از عمارتها، باغها، اماکن دولتی نظیر دیوان و دادگاهها و حتی منازل درباریان و فرمانروایان است و هتل گرند کنترل (Le Grand Controle) در میانه این کاخ قرار دارد که مناظر بینظیری را از کاخ معروف اورانجری به نمایش میگذارد و اطراف آن مملو از درختان نارنج، لیمو، خرزهره، خرما و انار است. این هتل از ۱۴ اتاق و سوئیت تشکیل شده است و در سه ساختمان تاریخی واقع شده که قدمت آنها به سال ۱۶۸۱ میرسد و توسط کریستف تولرمر معمار و طراح داخلی مرمت شده است. همچنین میهمانانی که شب در هتل بمانند امکان استفاده از استخر ۱۳ هکتاری را که بین سالهای ۱۶۷۹ تا ۱۶۸۱ ساخته شده است دارند. هتل گراند کنترل ششمین ساختمان از هتلهای لوکس اریل محسوب میشود که دارای آبگرم و استخر سرپوشیده ۱۵ متری است. در این هتل یک رستوران نیز واقع شده که توسط سرآشپز مشهور آلن دوکاس اداره میشود که منوی آن الهام گرفته از زمان لوئی چهاردهم است و غذاهای کلاسیک فرانسوی و چای عصرگاهی را ارائه میدهد. اتاقها و سوئیتهای هتل به شکل خاصی تزئین شده و هر بخش بهنام یکی از افراد مشهور قدیمی نامگذاری شده است. میهمانان این هتل میتوانند همانند ساکنان قبلی این کاخ زندگی کنند و امکان داشتن خدمه اختصاصی، دسترسی به قایقها، محل گلف، قصرها، تورهای خصوصی هملت، مکانهای خاص پیادهروی شاهان و مناطق زندگی پادشاهانی که قبلا دیده نشده برای آنها فراهم است. همچنین امکان رزرو تماشای اختصاصی تالار آینهها را بدون جمعیت دارند. راهاندازی این هتل که بهدلیل همهگیری کووید-۱۹ به تاخیر افتاده بود، اکنون میتواند گردشگران را به تماشای بناهای میراثی جهان بکشاند. کاخ ورسای از قرن هفدهم توسط لوئی چهاردهم از یک شکارگاه کوچک به یک مجموعه کاخ بیش از ۶۳هزار متری با ۷۰۰ اتاق تبدیل شده است. تکمیل این کاخ که تا پیش از انقلاب فرانسه مقر قدرت سلطنتی بوده با ۳۰ هزار کارگر حدود ۵۰ سال طول کشیده است. این مجموعه با تمام جذابیتهای خود تا به امروز باقی مانده و برخی از فیلمهای معروف جهانی همچون «ماری آنتوانت» و مجموعه تلویزیونی «ورسای» در این کاخ ساخته شده است. بازدید از کاخ ورسای که با همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۰ تعطیل شده بود از اوایل سالجاری مجددا برای عموم بازگشایی شد و بهمنظور رعایت پروتکلهای بهداشتی فرآیند زمانبندی خاصی را برای ورود بازدیدکنندگان به داخل کاخ تعیین کردهاند. به گزارش «دنیایاقتصاد» افتتاح هتل در یک مجموعه بزرگ تاریخی که بازدیدکنندگان بسیاری دارد فرصت استفاده از تمامی پتانسیلهای گردشگری، افزایش اشتغال و کسب درآمد بیشتر و ایجاد علاقهمندی در انواع گردشگران جهت بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی را ایجاد میکند.در دوران کرونا با رکود بازار گردشگری، جهان به سمت تغییر سبک و شیوههای پیشین جهت بازیابی و بهبود مجدد صنعت گردشگری پیش رفت. اختصاص دادن بخشی از یک مجموعه تاریخی مثل کاخ پادشاهان قدیمی که اکنون به شکل یک موزه درآمده به عنوان هتل و محلی برای اقامت، بازدید از این مجموعه توریستی را از انحصار گردشگران تاریخی و فرهنگی خارج میکند و امکان حضور انواع دیگر گردشگران همچون ماجراجویی، تفریحی، تجاری، خوراکی و... را فراهم میآورد که این امر علاوه بر ایجاد جذابیت برای گردشگران، منجر به افزایش درآمد برای فعالان این بخش خواهد شد. ایران که کشوری با تمدن کهن، تاریخ و فرهنگ چندین هزار ساله متشکل از پادشاهیها و فرمانرواییهای بسیاری بوده که در سراسر کشور از بناهای تاریخی و فرهنگی بسیاری برخوردار است میتواند با الگوگیری از ابتکار عمل مقامات گردشگری فرانسه، از ظرفیت میراثی کشور برای «احیای سریع» نبض گردشگری بهره ببرد. این فرصت برای جذب گردشگر و توسعه بازار گردشگری به گردشگران امکان تجربه زندگی در تاریخ را میدهد.
ایجاد شده: 30/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 30/خرداد/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تایمآوت، ژاپن کتابخانهها و کتابفروشیهای حیرتانگیزی دارد و برای آن دسته که ترجیح میدهند به جای گوشیهای هوشمند وقت خود را در میان کتابهای ورقی بگذارنند، جای معرکهای است. اگر بخواهید یک قدم جلوتر برویم باید بگوییم در ژاپن تعداد بیشماری هتلها و هاستلهای کتابخانهای هم هست که میتوانید شب خود را در آن هتلها و در محاصره کتابها بگذرانید. به عنوان مثال هتل هنر مانگا که بیش از 5 هزار عنوان کتاب کمیک ژاپنی را در خود جای داده و یا هتل مجلل تفریحی هاکون مونباکو که دیوارهایش از کف تا سقف از کتاب پوشیده شده، از جمله مکانهای مورد علاقه مسافران کتابدوست در ژاپن است. حالا یک شعبه جدید از هتل کتابخانهای جدید در این کشور با نام «هتل کتابخانه چراغهای روشن» که در سال 2018 در شهر ناگویا ژاپن احداث شده بود، بهتازگی در شهر ساپورو افتتاح شده است. در طبقه اول این هتل کافهای قرار دارد که ورود آن برای عموم آزاد است و مردم میتوانند بدون هیچ گونه مزاحمت و حواسپرتی به مطالعه مشغول شوند. در این مکان بیش از 4هزار کتاب با موضوعات معمایی و سفر و رمانهای نویسندگان ژاپنی وجود دارد که مراجعهکنندگان می توانند هر کتابی را که خواستند از قفسهها بردارند و در کافه مطالعه کنند. این فضا در طول 24 ساعت به روی عموم باز است؛ اما غذا و نوشیدنی فقط بین ساعتهای 7 صبح تا 10 شب ارائه میشود. مسافران هتل حتی میتوانند کتاب را با خود به داخل اتاقها ببرند و در مدت اقامت خود در هتل کتاب را همراه خود داشته باشند. باقی طبقات این هتل که ساختمانی نهطبقه را شکل میدهد اتاقهای مسافران قرار دارد که اکثر آنها یک میز مخصوص مطالعه را در کنار تخت در خود جای داده است. این هتل همچنین قرار است شعبه دیگری را در شهر فوکوئوکا ژاپن در اواخر سال جاری میلادی افتتاح کند.
ایجاد شده: 29/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سیانان به مناسبت انتشار کتابی درباره هتلهای ایران به زبان انگلیسی توسط یک گردشگر سوئیسی، به جنبههای متفاوت و کمتر شنیدهشده از ایران پرداخته است. برخی از مردم برای تاریخ به ایران سفر میکنند؛ ۲۴ مکان میراث جهانی یونسکو برای شروع خوب است. دیگران به دنبال فرهنگ و زندگی مردم هستند؛ غذای عالی و مهماننوازی افسانهای که مسافران عادی از آن لذت میبرند، اما برای «توماس وگمن» سفر به ایران کمی متفاوت بوده است. سیانان آمریکا در این گزارش نگاهی داشته به تجربه سفرِ ایرانِ «توماس وگمن»، گردشگری که کتابی درباره هتلهای ایران نوشته است. از نظر او، چشمگیرترین نکته در مورد ایران، هتلهای آن است. البته نه هتلهای بزرگ هفتستاره، بلکه هتل بوتیکهای کوچکی که توسط خانوادهها اداره میشوند، در حالی که کاملاً مدرن و پیشرفته هستند. او میگوید: در ایران یک مشخصه عالی درباره هتل بوتیکها وجود دارد که طراحی معاصر را با میراث ایرانی ترکیب کردهاند و این در حال افزایش است. وگمن متخصص بیمه در سوئیس است که اولین سفرش را به ایران در سال ۲۰۱۹ انجام داد و آنچنان تحت تأثیر این هتلها قرار گرفت که با وجود اینکه تجربه انتشار کتابی را نداشت، تصمیم گرفت کتابی بنویسد. او میگوید: هنگام پرواز از تهران به زوریخ به این فکر کردم آیا کتابی در مورد هتلهای ایران وجود دارد و فهمیدم حتی یک کتاب هم وجود نداد. این درحالی بود که هنگام سفر از ایران و بهویژه هتلهای آن بسیار متعجب و شگفتزده شدم. وگمن پس از سفر به ایران، کتابی درباره ۱۶ هتل، عمدتا هتل بوتیک در شهرهایی از تهران و شیراز تا روستایی در جزیره قشم در جنوب ایران، با عنوان «Persian Nights» نوشته است. سیانان در این گزارش مدعی شده که این نخستین کتاب انگلیسیزبان است که به هتلهای ایران اختصاص یافته است و میگوید به کسانی که این کشور را نمیشناسند نگاه اجمالی از رونق طراحی، فراتر از اماکن تاریخی میدهد. وگمن، نویسنده کتاب «شبهای پارسی» میگوید: به هر کشوری که سفر میکنید متوجه میشوید که واقعیتهایی متفاوت از آنچه میدانید و شنیدهاید، وجود دارد و اگر آن کشور کمی بستهتر باشد و افراد کمتری به آنجا سفر کنند تا عکسها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، واقعیتها متفاوتتر هم خواهد بود. بنابراین احتمالاً تصور غلط بیشتری درباره ایران نسبت به سایر کشورها وجود دارد. کتاب او - که در آن با یک تیم ایرانی کار کرده است ـ ۱۶ هتل ایرانی را به تصویر میکشد، اگرچه بیشتر آنها ساختمانهای نوسازیشده میراثی هستند، اما با فروشگاه، گالری و حتی رستورانهای گیاهخواری پیوند خوردهاند. او در این کتاب اشاره میکند که بسیاری از بخشها توسط زنان اداره میشوند. در کتاب شبهای پارسی به جزئیات یک هتل بوتیک در شهر اصفهان پرداخته شده که ساختمان آن به اواخر دوره قاجار و قرن نوزدهم تعلق دارد، ساختمانی که طراحی مدرنی دارد و عاری از پلاستیک است و از صابونهای دستساز ارگانیک، غذای گیاهی و حتی دمپاییهای حصیری ساخت هنرمندان جنوب ایران استفاده کرده است. وگمن میگوید: چنین میراث محکمی از گذشته ایران وجود دارد؛ چرا آنها باید بناهای جدید بسازند؟ این (تبدیل ساختمانهای تاریخی به هتل بوتیک) راهی برای نگهداری آنها است. این گردشگر سوئیسی در کتابش فقط به هتل بوتیکها نپرداخته، سراغ مهمانپذیرهای کوچک (بومگردیها) که به مراتب قیمت پایینتری نسبت به هتل بوتیکها دارند هم رفته است. تجربه اقامت در یکی از آنها را که در شهر اصفهان، نزدیک مسجد جامع ـ میراث ثبتشده در یونسکو ـ واقع شده شرح داده است؛ خانهای که توسط یک زوج اداره میشود و گویی قرار است مدتی با آنها زندگی کنید. این زوج جوان حتی کارگاه چاپ پارچهای را اداره میکنند و برای مهمانان دوچرخه دارند. هر چند به اعتقاد نویسنده کتاب «شبهای پارسی» هتلها تنها دلیل سفر به ایران نیستند، اما او معتثد است ایران باید در فهرست بازدید همه گردشگران باشد. او میگوید: ایران یکی از معدود کشورهایی بود که مدتها بود واقعاً به آن علاقه داشتم؛ ایران، ژاپن و پرو. من کشورهایی را دوست دارم که دارای فرهنگ بسیار قوی و باستانی هستند و از لحاظ تاریخی دارای اهمیت هستند. من با چند ایرانی در اروپا ملاقات کردم و آنها همیشه رفتار بسیار دوستانهای داشتهاند. او اولین سفرش را پس از جدا شدن از همسرش انجام داد. میخواست تنها باشد، به جای سفر با یک گروه، راهنما ـ رانندهای را استخدام کرد که هزینه آن در حدود ۱۱۰ دلار در روز بود. وگمن درباره چگونگی پیدا کردن هتلهای محل اقامتش می گوید: رزرو هتلها آسان بود؛ زیرا همه آنها یکدیگر را میشناسند. بسیاری از آنها توصیهشده بودند (که همیشه بهترین هستند)، به علاوه من در اینستاگرام و اینترنت تحقیق کردم و کتابهای راهنمای ایران را خواندم. فقط هتلها نبودند که وگمن را متعجب کردند، به عنوان کسی که درباره تاریخ ایران تحقیق کرده، جنبه مدرن آن نیز غافلگیرکننده بود. او میگوید: من انتظار کشوری سنتیتر را داشتم، اما در این هتلها، کافهها و گالریهایی شبیه اروپا یا آمریکا بود که متعجب شدم. انتظار نداشتم که یک دستگاه قهوهساز Marzocco ایتالیایی یا یک دستگاه برشتهکننده قهوه Probat آلمانی ببینم. به نظر میرسد خلاقیت قوی وجود دارد. متوجه شدم واقعیتهای زیادی وجود دارد و من میخواستم آنچه را که تجربه کردم و لذت بردم نشان دهم. سیانان در گزارشش تاکید دارد وگمن تلاش میکند به این نکته اشاره کند کتابی که نوشته درباره هتلها است، نه سیاست. او میگوید: مطمئنا واقعیتهای بسیار متفاوتی درباره ایران وجود دارد، این کشور عربستان سعودی نیست، کره شمالی هم نیست، اما ایالات متحده و انگلیس هم نیست. وگمن به عنوان یک جهانگرد میگوید: در سفر به ایران بسیار آزاد بودم. احساس میکردم میتوانم هر زمان که بخواهم به همه جا بروم. من با استفاده از Google Maps دیروقت به اقامتگاه میرفتم و همیشه احساس امنیت میکردم. او از معماری مساجد و غذاهای ایرانی لذت میبرد و میگوید: آنها خورشتهای فوقالعاده میپزند و غذاهای گیاهی زیادی دارند، از نظر غذا فرهنگی بسیار غنی دارند. وگمن تحت تاثیر رفتار مردم ایران هم قرار گرفته است و میگوید: من یک سال در برزیل زندگی کردم، بنابراین به فرهنگهای دوستانه و باز عادت کردهام، فکر میکنم ایرانیها دوستانه رفتار میکنند. کتاب «شبهای پارسی» (Persian Nights) پیش از همهگیری ویروس کرونا نوشته شده است، وگمن تصمیم دارد با پایان همهگیری و روشن شدن اوضاع به ایران برگردد و یک رونمایی از کتابش داشته باشد. منبع : ایسنا
ایجاد شده: 22/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400 اخبار داخلی