به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، سازمان جهانی گردشگری در نخستین گزارش خود از بازار گردشگری ۲۰۲۱، تاثیر ویرانگر کووید-۱۹ بر این صنعت را کاهش حدود ۸۷ درصدی در اولین ماه سال جدید برآورد کرده که این بهدنبال کاهش ۸۵ درصدی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ است. پس از افت بیسابقه ۷۳ درصدی گردشگری بینالمللی که در سال ۲۰۲۰ متاثر از همهگیری کرونا ثبت شد، تقاضا برای سفرهای بینالمللی در ابتدای سال ۲۰۲۱ بسیار ضعیف باقی ماند. تاثیرات ویرانگر همهگیری کووید-۱۹ در بازار گردشگری جهان در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته و در ماه ژانویه رکود سهمگینی را پشت سر گذاشته است که در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۰ نزدیک به ۹۰ درصد کاهش داشته است. این امر چشماندازی محتاطانه برای بازار گردشگری ۲۰۲۱ را نشان میدهد. بههمین منظور سازمان جهانی گردشگری خواستار هماهنگی بیشتر جامعه جهانی برای پروتکلهای سفر بین کشورها جهت اطمینان از شروع مجدد سفرهای ایمن و جلوگیری از ضررهای عظیم یک سال دیگر بر این صنعت است. پس از یک پایان سخت برای بخش توریسم در سال ۲۰۲۰، در اوایل سال جدید گردشگران جهانی در واکنش به اوجگیری مجدد ویروس کرونای جدید محدودیتهای سفر را تشدید کردند و بازار گردشگری جهان بار دیگر به عقب رانده شد. براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۲۰ گردشگری جهان در تمامی ماههای سال شاهد افت شدیدی بوده است که این امر ناشی از ایجاد موانع گسترده همچون آزمایشهای اجباری، قرنطینه و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها برای از سرگیری سفرهای بینالمللی بوده که تاکنون ادامه داشته است. علاوه بر این، سرعت توزیع واکسیناسیون کندتر از حد انتظار است که این امر منجر به تاخیر بیشتر در شروع گردشگری بینالمللی میشود. اثرات منفی ناشی از بحران کرونا، ضربه سختی را بر بازار گردشگری تمامی مناطق جهان وارد کرده است و معیشت و اقتصاد میلیونها نفر به اقدامات سریع در جهت بهبود این صنعت وابسته است. منطقه آسیا و اقیانوسیه با بالاترین سطح محدودیت سفرها، بیشترین میزان کاهش ورود گردشگران خارجی در ژانویه ۲۰۲۱ را تجربه کرده است. این منطقه در نخستین ماه سال جدید، کاهش ۹۶ درصدی را به ثبت رسانده است. اروپا و آفریقا هر دو شاهد کاهش ۸۵ درصدی در ورود گردشگران بینالمللی بودهاند، درحالیکه خاورمیانه افت ۸۴ درصدی را ثبت کرده است. منطقه کل قاره آمریکا در مقایسه با دیگر مناطق شرایط بهتری را تجربه کرده و ورودیهای بینالمللی در ماه ژانویه حدود ۷۷ درصد کاهش یافت که در مقایسه با سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ نتایج نسبتا بهتری را به ثبت رسانده است. باتوجه به آمارهای ارائه شده سفر به کشورهایی که بیشترین جمعیت واکسینه شده را داشتند،دوباره آغاز شده و واکسیناسیون اولین پالس توریسم را در جهت شروع فعالیت بازار گردشگری بینالمللی نشان داده است. باتوجه به اینکه تاکنون آمریکا دارای بیشترین جمعیت واکسینه شده بوده این امر منجر به کاهش رکود بازار گردشگری بینالمللی در این منطقه شده است که این امر رابطه مستقیم واکسینه شدن و بازیابی گردشگری را نشان میدهد. در ژانویه سال ۲۰۲۰ بازار گردشگری جهان تنها کاهش یک درصدی را تجربه کرده است که این روند کاهشی تنها در کاهش ناگهانی سفرها به منطقه آسیا و اقیانوسیه است که پس از شیوع کرونا در چین سفرها به این منطقه با کاهش ۹ درصدی مواجه شد. درحالیکه دیگر مناطق جهان با افزایش گردشگران ورودی همراه بودهاند و خاورمیانه و اروپا به ترتیب رشد ۶ درصد و ۵ درصدی را تجربه کرده بودند. باتوجه به اینکه در ۳۲ درصد از کل مقصدهای جهانی در ابتدای فوریه مرزها بهطور کامل به روی گردشگران بینالمللی بسته شده است سازمان جهانی سه ماهه چالشبرانگیزی را برای گردشگری جهان پیشبینی میکند. براساس روند فعلی باتوجه به شرایط موجود ناشی از بحران کرونا، برآورد سازمان جهانی گردشگری برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ برای ورود گردشگران بینالمللی در مقایسه با مدت مشابه خود در سال ۲۰۱۹ کاهش ۸۵ درصدی است که این امر از دست دادن ۲۶۰ میلیون گردشگر در مقایسه با سطح پیش از همهگیری را نشان میدهد. این در حالی است که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ بازار گردشگری با رکود ۲۲ درصدی مواجه شده بود و سازمان جهانی گردشگری در ابتدا برآورد خود برای سال ۲۰۲۰ را کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ارزیابی کرده بود اما با رکود سهمگین نزدیک به ۱۰۰ درصدی در ماه آوریل سناریوی خود را بین ۵۷ تا ۷۵ درصد قرار داد که در نهایت باتوجه به بحران شدید کرونا، سناریوی سوم (بدترین سناریوی ممکن) تحقق یافت و بازار گردشگری جهان با کاهش ۷۳ درصدی مواجه شد که این امر ضربه سهمگینی را بر اقتصاد و مشاغل این عرصه وارد کرد. اگرچه برآوردها حاکی از بازگشت گردشگری جهان به سطح پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۴ است اما با توجه به عدم قطعیت در بهبودی کامل کرونا در واکسنهای تولید شده، آینده بازار گردشگری تنها برحسب حدس و گمان تخمین زده میشود و نمیتوان زمان دقیق و قطعی برای بازگشت سفرهای بینالمللی درنظر گرفت. با این حال، با نگاهی رو به جلو، سازمان جهانی گردشگری در چشمانداز خود از سال ۲۰۲۱ دو سناریو را ترسیم کرده است که بازگشت احتمالی سفرهای بینالمللی را در نیمه دوم سال درنظر میگیرد. این بازگشت براساس عواملی از جمله کاهش عمده محدودیتهای سفر بهویژه اروپا و آمریکا، موفقیت در برنامه واکسیناسیون عمومی، بهبود اعتمادسازی در بین مسافران یا اجرای پروتکلهایی هماهنگ مانند گواهینامه سبز دیجیتال– پاسپورت آنتی کرونا- برنامهریزی شده در کمیسیون اروپا صورت میگیرد. سناریوی اول بازگشت سفرهای بینالمللی را از جولای برآورد میکند که منجر به افزایش ۶۶ درصدی ورود بینالمللی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با پایینترین سطح تاریخی سال ۲۰۲۰ میشود اما با این حال میزان ورود گردشگران خارجی ۵۵ درصد کمتر از سطح ثبتشده در سال ۲۰۱۹ است. سناریوی دوم بازگشت احتمالی سفرها را از ماه سپتامبر درنظر گرفته است که افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ خواهد داشت که ۶۷ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۹ است.
ایجاد شده: 21/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " حرمت الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است. وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تورهای گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پروازها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تورهای گردشگری است. آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه میرود مرکز اقامت و هتل میخواهد پس از کجا میتوان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبهای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ میشد. آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاهها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است. وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تورهای گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پروازها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبهای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد. آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعملها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهرهایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهرهای استانهای شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است. وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پروازها به مقصد کشور ترکیه انجام میشود نمیتوان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند. آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتلها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پروازها به مقصد این کشور برگزار میشود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پروازها صادر نشود پس گرفتن پول از هتلها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست. وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب میشود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدتها پرداخت نشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور میشود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری میگویند پروازها انجام میشود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمیدهند. آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیرهای سفر را ببندید. وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعملهای بهداشتی آزمایشهای پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است. آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمدها به هر حال باعث شیوع بیماری میشود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است. وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازارها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین میتوان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت میکنیم.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " ابراهیم پورفرج " رئیس هیاتمدیره جامعه تورگردانان ایران، به هجمهای که به مردم وارد شده و آنها را مقصر گسترده شدن این ویروس در کشور دانستهاند، اشاره کرد و گفت: سوال ما از وزیر بهداشت این است، چرا به جای کنترل بیماری و انتقال راه درمان به کشور، مدام به فکر کنترل آدمها هستید؟ از حرفه خود دور نشدهاید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند، راه درمان آن را بیابد، نه اینکه به مردم التماس کند سفر نروند. او افزود: این ویروس به همه کشورها نفوذ کرده و فقط مردم کشور ما را دچار نکرده است. راه درمان آن هم پیدا شده است. به جای کنترل کردن و مقصر دانستن مردم، زیرساخت درمانی آن را ایجاد کنید. رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه کرد: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده افسار مهار کرونا از دست ما در رفته است. یک سال فقط درباره این صحبت میکردند که کجا را ببندند و مردم کجا نروند، درحالیکه باید دنبال درمان باشند. واکسن درمان این ویروس است، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید، نه اینکه فقط به فکر کنترل مردم باشید. پورفرج درباره بسته بودن مرزهای ایران از اسفندماه سال ۹۸ به روی گردشگران خارجی نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تلاشهایی برای بازگشایی انجام میدهد، ولی تا الان نتیجهای نداشته است، پس آن تلاشها را نمیتوان مفید دانست.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفرهای نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتیهای کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات میتوانم بگویم هیچ حوزهای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیتها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمیشود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمیتوانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارتها و بر اساس گزارشهایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارتها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیتهای گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفرهای نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفرها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیتههای مختلف بر روی آن بررسیهای کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی این سفرها انجام شد. اینکه حجم این سفرها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهرهای هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفرها به اندازهای نیست که تصور کنیم سفرهای نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفرهای نوروزی امسال را با عدد سفرهای نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفرهای امسال چقدر بوده است. تعداد سفرهای نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفرهای نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیمهای تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدیدهای تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال میکرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما میپذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده میکردیم اعلام میکردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش میبردیم؛ بنابراین ما آن پروتکلهایی که لازم بود تا سفرهای نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال میکرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعملها موظف و مکلف میدانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاههایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب میشود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش میدانیم.
ایجاد شده: 19/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع شد، خاطر نشان کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر گردید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت های گردشگری ابلاغ نماید. معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: همچنین مقرر گردید، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل نماید. سامانی افزود: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر گردیده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانههای راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکتهای هواپیمایی انجام می شود تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارایه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.
ایجاد شده: 18/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، ۱۵ سال پیش به منظور آسان سازی سفر برای اقشار مختلف جامعه؛ طرح سفر کارت ملی مطرح شد. طرحی که قرار بود مسئولیت اجرایی آن از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وقت به شرکت ایرانگردی و جهانگردی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی وقت واگذار شود و با مشخص کردن هتلها و مراکز گردشگری، کارکنان دولت از پولی که در آن به جای هزینه رفاه واریز شده بود، در این مراکز استفاده کنند. ولی بارها و بارها این طرح به مشکل برخورد کرد. گاهی اعلام کردند که دستگاههای پذیرنده در مراکز مربوطه به درستی عمل نمیکند و این کارتها را نمیپذیرند و گاهی هم بیان شد که کارکنان، پول این کارت را خرج هزینههای دیگر غیر از سفر میکنند. تغییرات متعددی نیز در کارکرد این کارت به وجود آمد اما هر بار این طرح نتوانست به درستی اجرا شود. در همه این تغییرات نیز اعلام میشد که نواقص آن برطرف شده است. هم اکنون شرکت ایرانگردی و جهانگردی به دارندگان سفر کارت ملی اعلام میکند که این کارتها غیرفعال شده است و این شرکت مسئولیتی بابت آن ندارد. وام ۲۰ میلیونی با خرید هر آنچه به سفر مربوط میشد مسئولیت سفرکارت ها در واقع به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی سپرده شد این کانون سال گذشته اعلام کرد وام ۲۰ میلیون تومانی برای اجرای سفر در اختیار متقاضیان قرار میدهد. طبق تعریف کانون، «سفرکارت» نوعی وام قرضالحسنه محسوب میشود که دارندگان آن میتوانند ظرف ۱۵۰ روز (پنج ماه) تا سقف ۲۰ میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت میکنند، بهرهمند شوند و با یک ماه تنفس، در ۱۸ ماه نسبت به بازپرداخت آن با سود چهار درصد اقدام کنند. اما حالا هادی سجادی راد مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به خبرنگار مهر میگوید: این طرح را با ملاحظاتی اجرایی میکنیم. به این دلیل که نمیدانیم تکلیف سفرها در دوران کرونا چیست. ما خواستیم بیشتر از این کارت در حال حاضر در حوزه صنایع دستی استفاده شود تا کمکی به هنرمندان صنایع دستی نیز شده باشد. به این صورت که از این کارت در مکانهای فروش صنایع دستی که دستگاه پذیرنده دارند تا سقف ۲۰ میلیون تومان خرید کنند. در واقع در این کارتها پولی نیست ولی متقاضیان میتوانند با اعتبار خرید کنند. مشکل کد مکنا برای تسهیلات خرید صنایع دستی وی با بیان اینکه خرید صنایع دستی نیز یکی از اجزای سفر است ادامه داد: وزارتخانهها و مراکز پذیرنده در این ارتباط تفاهمنامه با کانون امضا کردهاند اما به مشکل بانکی کد مکنا برخورد کردیم. برخی از وزارتخانهها میخواستند برای کارمندان خود این وام را شارژ کنند اما متوجه شدند که ۹۰ درصد آنها کد مکنای فعال دارند. سجادی راد با بیان اینکه طبق شرایط کد مکنا کسانی که تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام گرفته باشند برایشان کد مکنا فعال میشود و امکان گرفتن وام دیگری را تا زمان تسویه حساب ندارند گفت: اکنون با بانک مرکزی درحال مذاکره هستیم تا یا تسهیلات از شمول کد مکنا خارج شود و یا اینکه سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان بیشتر شود. در این صورت میتوان از سفر کارت در حوزه خرید صنایع دستی استفاده کرد. سفر کارت ملی با هدف آسان سازی و ارزان سازی سفر ایجاد شده بود کارتی که اکنون پس از گذشت ۱۵ سال متولیان آن را به این نتیجه رسانده که از آن در حوزه صنایع دستی استفاده شود اما بازهم این طرح با مشکل مواجه شده و در حال حاضر دیگر سفر کارت معنایی ندارد.
ایجاد شده: 18/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " فریدون فعالی " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن اظهار کرد: «گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملهای ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاههای بومگردی اسکان داشتند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کرمان افزود: «در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهرهبرداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاههای اجرایی اجازه هیچگونه اقامتی را نداشتند.» او به بازدید ۸۵ هزار گردشگر از موزهها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبههای طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: «این استان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی، ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در سالهای گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.» فعالی خاطرنشان کرد: «با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.»
ایجاد شده: 18/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتلهای کپسولی به ایران میگذرد، اما از آنها نه در فرودگاهها اثری دیده میشود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی میگوید: هتلهای کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شدهاند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسولها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استانهای مختلف کشور بهعنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتلهای کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راهاندازی شود تا بهعنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاهمدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علیاصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتلها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپها خواهد شد و بهعنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه میتواند در اماکنی مانند کمپهای مختلف، فرودگاهها، پایانههای مسافربری، راهآهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتلهای کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همهگیری ویروس کرونا دچار چالشهای اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهرهمند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتلها معتقدند بودند استفاده از این کپسولها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آنچه در مراسم رونمایی این کپسولها اعلام شد تولید پنجهزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونههای وارداتی و استقرار آنها در بیش از ۸۰ نقطه شناساییشده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتلهای کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آنها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبهای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتلها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادیراد، مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتلهای کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای اینکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتلهای کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آنها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسولهای واردشده و خط تولید داخلی وعده دادهشده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتلهای کپسولی اطلاعات زیادی نمیدهد؛ فقط در گفتوگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده میکند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آنقدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشتهای ما با جامعه هدف فرودگاهها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادیراد ـ مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسولهای واردشده به ایسنا میگوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتلهای کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپهای کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون میبیند و توضیح میدهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاهها، نمونهای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاهها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسولها در معرض دید آنها قرار میگرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاهها کار را دیدهاند و بسیار مشتاقاند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آنها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت میکند. او یادآوری میکند: نگاهمان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گرانقیمت نبوده است. از روز اول هم گفتهایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزانقیمت وجود دارد. سجادیراد اضافه میکند: وقتی میخواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوبهای اقتصادی پروژه متفاوت میشود. مثلا در طرح توجیهی هتلهای کپسولی، هزینهای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرفکننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا میکرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنجهزار تومان به ازای هر ساعت اقامت میرسید.او درباره اینکه چرا با وجود بروکراسی فرودگاهها، این پروژه ـ همانطور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، میگوید: ما با بیمارستانها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود اینکه در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی میتوانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخشها مواجه شدیم. سجادیراد تاکید میکند: نگاه ما تسهیلگرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفتهایم. هدف این است باگهایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاههای دیگر اگر پروژهای سودآوری داشته باشد وارد آن میشوند. دغدغه خدماتدهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی میکنند.او ادامه میدهد: دغدغه خدماتدهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویسها در فرودگاهها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستانها اذعان میکردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درختها همراهان بیمار را پیدا و از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را میبندند صبح میبینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شدهاند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت میکنیم میگویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل میشویم و میخواهیم زیرساخت این اقامت را برای آنها تامین کنیم، متوجه میشویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راهاندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار میکند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح میشود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادیراد درباره اینکه درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامهریزی شده است؟ میگوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژهای که تعریف میشود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاهها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکتهایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح میدهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاعرسانی انجام دادیم. چند شرکت دانشبنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونههایی را ارائه میدهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفنشان را هم جواب ندادند. شرکتهای دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانههایی را که میتوانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کردهاند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانشبنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، اینکه محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر اینطور بوده چرا هنوز سایر بخشها متقاعد نشدهاند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتلهای کپسولی مستقر نشده است؟ میگوید: برای این که نگاهمان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاهمان با آنهایی که باید همراه میشدند، متفاوت است. ما فکر میکنیم آنها توجیه هستند و حتی نمونههایی را در کشورهای دیگر دیدهاند، اما وقتی میخواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آنها عمل کنیم و مواردی مثل حقالارض و حقالسهم طلب میکنند. سجادیراد در پاسخ به اینکه آیا میتوان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار میکند: پروژه زمانی که تعریف میشود جدولهای اقتصادی دارد که میزان سرمایهگذاری اولیه، هزینه بهرهبرداری سالانه و درصد سود برای سرمایهگذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانشبنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژههای عمرانی یا شهرداریها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایهگذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاهها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایهگذاری وارد نمیشد. با این حال، شرکتهای دانشبنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانشبنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمیشود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتماممان را گذاشتیم که این شرکت دانشبنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرفهای مقابل علیرغم اینکه در نامههایشان ابراز تمایل میکنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیدهایم.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت میکند، از اولین فضاپیمای اسپیسشیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام ویاساس ایمجین (VSS Imagine) شناخته میشود، میتواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. ویاساس ایمجین همانند دیگر فضاپیمای ویرجین گلکتیک بهنام ویاساس یونیتی (VSS Unity) برای حمل انسان و آزمایشهای علمی به داخل و خارج از فضای زیرمداری طراحی شده است. آزمایشهای اولیه پرواز این فضاپیما در جو زمین قرار است تابستان سال جاری میلادی در پایگاه اسپیسپورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیومکزیکو انجام شوند و در صورت موفقیتآمیز بودن آنها، پروازهای زیرمداری آن طی سالهای آینده انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک پیشتر از فضاپیمای توریستی اسپیسشیپ ۲ رونمایی کرده بود؛ فضاپیمایی که نسخه ارتقایافته اسپیسشیپ ۱ محسوب میشود. این فضاپیما قابلیت حمل ۶ توریست بههمراه ۲ خلبان را داشته و قیمت بلیت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار اعلام شده است. اسپیسشیپ ۲ را شرکتهای آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساختهاند و حدود یک سال پیش اولین پرواز آزمایشی خود را از پایگاه اسپیسپورت امریکا بهانجام رساند. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریستهای فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریستها میتوانند شرایط بیوزنی را تجربه کنند. بهگفته مدیران ویرجین گلکتیک، این سفینههای فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند.
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد. گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال 2019 است. به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو 70 هواپیمای مکس 8 به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس 7 تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه 155 هواپیما در دو مدل هواپیمای 737 مکس 7 یا مکس 8 تا سال 2029 اضافه شده است. این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ 737 را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند. انتظار می رود ساوث وست 30 هواپیمای 737 مکس 7 را در سال 2022 دریافت کند، علاوه بر آن 28 هواپیمای مکس 8 را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال 2021 تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به 69 فروند خواهد رسید. این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت 17 فروند هواپیمای قدیمی از سری های 737-700 را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای 281 فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت. در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای 737 مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه پیش بینی کرد که بازار خدمات هوایی بین المللی که با شیوع کرونا به شدت دچار آسیب شده است، زودتر از سال ۲۰۲۴ بهبود نخواهد یافت. میخائیل پولوبویارینوف، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ایروفلوت روسیه، ، در مصاحبه ای که روز چهارشنبه توسط کانال تلویزیونی روسیا 24 پخش شد، گفت: پیش بینی ایروفلوت این است که بازار خدمات هوایی بین المللی زودتر از سال 2024 بهبود نخواهد یافت. وی گفت: در مورد این بازار بین المللی، پیش بینی ای که در پایان سال گذشته انجام دادیم، احتمالاً دقیق نیست. نرخ بازیابی کندتر است و انتظار نداریم زودتر از سال 2024 به سطح 2019 برسیم. مدیر عامل شرکت ایروفلوت همچنین در مورد وضعیت بازار داخلی روسیه اظهار داشت که ممکن است از سال 2022 بهبود یابد. بر اساس پیش بینی این شرکت هواپیمایی، نرخ درآمد احتمالاً فقط در سال 2023 به سطح 2019 نزدیک خواهد شد.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، برای رسیدن به این هتل باید ساعتها پیاده روی و کوهنوردی کرد و به کمک سیم و قلاب دامنههای تند کوهها را پیمود و قبل از هر چیز اینکه نباید سرگیجه داشت! در اطراف این منطقه نیز اماکن منحصربفردی برای دیدن وجود دارد: منطقه باستانی ماچو پیچو در ۱۲ کیلومتری آن واقع شده است. علاقمندان به کوهنوردی ویافراتا نیز میتوانند با انجام یک صعود ۴۰۰ متری تماشاگر چشم اندازی خارقالعاده باشند. افرادی که پیش از این شبی را در این هتل معلق گذراندهاند، تجربه اقامت خود در هتل «Natura Vive Skylodge» را یک ماجراجویی بینظیر توصیف کردهاند. تجربهای متفاوت از خوابیدن زیر آسمان شب؛ جایی که ماه و ستارهها از درون کپسولهای شیشهای نزدیکتر به نظر میرسند و تجربهای فراموش نشدنی مانند زندگی در فضا را تداعی میکنند. لورن کرگل که از آلاسکا به پرو سفر کرده میگوید: «ابتدا یک صعود هیجان انگیز داشتم. من از ارتفاع نمیترسم با این حال لحظاتی وجود داشت که به خودم میگفتم واقعا خیلی بالا هستم... با این وجود هنوز هم باید به صعود ادامه میدادم. غذاها عالی بودند. کسپولها خیلی راحت و مدرن بودند و حتی توالت و دستشویی هم داشتند. پردهها هم باز میشدند بنابراین میتوانستم ستارهها را بخوبی ببینم.» میتوان لذت بودن در این هتلها را، هم بصورت تنهایی تجربه کرد و هم با اعضای خانواده. یک کپسول هم بطور ویژه به عنوان نهارخوری ساخته شده است؛ جایی که میتوان در کنار خوردن غذا، از مناظر استثنایی اطراف هم لذت برد. کپسولهای نهارخوری تمام مدت باز و آماده سرویسدهی هستند؛ حتی اگر در این هتل معلق اقامت نداشته باشید. یک سرویس عکاسی هم در نظر گرفته شده تا بتوانید از بودنتان در این مکان عکسهایی را یادگار ببرید. بنابراین اگر از ارتفاع نمیترسید، با ماجراجویی در کوههای پرو و اقامت در این هتل معلق، احتمالا میتوانید بهترین خواب شبانه را تجربه کنید.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار خارجی