نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در سال 96 و مهمترین اهداف و برنامههای این گروه در سال آینده پرداخت. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: عمدهترین برنامه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال گذشته، ارتقای کیفیت خدمات بوده است و برای رسیدن به این هدف اقداماتی از جمله آموزش نیروی انسانی و همچنین تجهیز و بازسازی هتلهای زیر مجموعه در دستور کار قرار گرفت. “مهرداد تاوتلی” در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تجهیز و بازسازی واحدهای زیرمجموعه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، ابراز داشت: بازسازی و نوسازی کامل 400 اتاق و تجهیز آشپزخانه و تالارهای همایش برخی از هتلها از مهمترین اقداماتی بوده که در این زمینه انجام شده است. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، توسعه بخش بازاریابی و فروش را یکی دیگر از اهداف این مجموعه در طول سال 96 معرفی کرد و گفت: با راهاندازی سیستم رزرواسیون واقعی، وبسایت و همچنین اتصال به وبسرویسهای جهانی برای فروش خدمات در سطح بینالمللی، موفق شدیم علاوه بر کسب رضایتمندی از سوی میهمانان، ضریب اشغال مجموعه واحدها را نیز 6 درصد افزایش دهیم که این میزان با توجه به رکود موجود در سال قبل ( 95 ) قبل توجه است. وی میانگین ضریب اشغال هتلهای گروه ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری را 58 درصد ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شعار امسال گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی یعنی “ارتقای کیفیت، افزایش درآمد، کنترل هزینهها” موفق به کسب نتایج قابل قبولی شدیم که ثمره اصلی آن در سال آینده، مشخص خواهد شد. “تاوتلی” در ادامه و در رابطه با برنامههای گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال 97، گفت: ادامه روند بازسازی و تجهیز هتله، افزایش ستاره و درجه هتلها، افزایش میانگین ضریب اشغال و افزایش رضایتمندی مشتریان هتلهای زیرمجموعه، مهمترین اهداف گروه در سال آینده خواهد بود. وی در پایان، عملکرد مجموعه عوامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در طول یکسال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به امکانات موجود و از سوی دیگر شرایط گردشگری کشور و وضعیت رکود اقتصادی، نمره 19 از 20 را به عملکرد تمامی همکاران خود در مجموعه میدهم.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز “فضلالله جوادپور” مدیر هتل عباسی اصفهان در نامهای به دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران، خواستار این شد تا در موضوع تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، تشکیل وزارت ویژه صرفا مختص به “گردشگری” در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. متن نامه ارسالی مدیر هتل عباسی اصفهان برای رئیس جامعه هتلداران ایران به شرح زیر است: جناب آقاى دکتر حمزهزاده ریاست محترم جامعه هتلداران ایران سلام علیکم ضمن تقدیر از زحمات و کوششهاى بی دریغ حضرتعالى و با عنایت به اینکه ما اهالى گردشگرى هرگز در چنین شرایط حساسى نبودهایم لذا تصمیمات امروز بیش از هر زمان دیگر خطیر است. لزوم تشکیل وزارت گردشگرى را سالهاست متخصصین و کارشناسان امر تذکر داده و توصیه کردهاند ولیکن بدون رودربایستى، مسئولین تاکنون به هر دلیل که پرداختن به آن از این مجال خارج است از اجراى آن طفره رفته و اقدامى نکردهاند. اما اصرار بر تشکیل وزارت میراث موید آن است که ابداً اصل موضوع را ملتفت نشدهاند؛ لذا استدعا دارم زحمت کشیده به این بزرگواران بفرمایید “وزارت گردشگرى” نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر و اگر هم سوال شد که میراث و صنایع دستى چه میشود، بفرمایید صد که آمد نود و نه هم پیش ماست. گردشگرى کلانتر از میراث و امثالهم است و تا امروز نیز سرهنگ زیر بلیت گروهبان بوده است. شما خودتان براى مراسم تبریز 2018 متجاوز از بیست وزیر گردشگرى دعوت کردهاید! باقى بقایتان – فضلالله جوادپور
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، مجموعه هتلهای کوهستانی “هوانگشو” در پارک بینالمللی به همین نام در چین و در مساحتی به اندازه 613.200 متر مربع و در سال 2017 طراحی و ساخته شدند. کوهستان “هوانگشو” در یکی از مناطق باستانی و قدیمی چین در استان “آنهویی” واقع شده که یکی از زیباترین مناطق کشور چین به شمار میرود. این منطقه از چین به واسطه مناظر بینظیرش شهرت خاصی بین هنرمندان و نقاشان داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از این منطقه صورت میگیرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا گروه معماری MAD با نظارت “ما یانسونگ” پروژهای بزرگ و فوق العاده را برای خلق مجموعهای از هتلهای اقامتی در این منطقه را ارائه دهند. پروژهای که به راستی به مناسبترین گروه طراحی رسیده تا آنها با خصوصیات و مفاهیم ذهنی خود، بهترین نتیجه را برای این مجموعه رقم بزنند. طرح گروه معماری MAD، مجموعهای از هتلهای لوکس و بزرگ برای گردشگران است. رویکرد طراحی ارگانیک به همراه خطوط دوار که با طبیعت همگام شدهاند در طراحیهای جدید گروه معماری MAD مشاهده میشود. “ما یانسونگ” به مانند گذشته ویژگیهای بصری زیباییشناسی طرح خود را با مشاهده به محیط اطراف و سایت پروژه ارائه کرده است. پرهیز از هر گونه المانهای اضافی، فراهم کردم بهترین منظره از داخل ساختمانها برای مراجعهکنندگان و ارائه بهترین منظره از بیرون نسبت به ساختمانها از مهمترین اقدامات گروه معماری MAD به شمار میروند. فراهم ساختن یک شرایط مدرن به همراه تمام امکانات رفاهی در قلب منطقهای که به عنوان یکی از مهمترین نقاط کره زمین که در سازمان “یونسکو” به ثبت رسیده، توانسته است قابلیتهای فرهنگی- هنری مهمی را خلق نماید. هر کدام از ساختمانها دارای ارتفاع متفاوتی است که به منظور حفظ سطوح زمین و تخریب کمتر، طراحی شدهاند. ارتباط پویایی بین این 10 ساختمان ایجاده شده که این ارتباط توسط پیکرهبندی تمام مجموعه به سمت ضلع جنوبی دریاچه صورت گرفته است. این اقدام طراحی منجر به شکلگیری و ارتباط بهتر ساختمانها به عنوان یک مجموعه کامل شده و کانسپت معماری طبیعتگرا و طبیعت معمارگرا را به خوبی حفظ نموده است. مجموعه اتاقهای ساختمانها نیز دارای تفاوت متراژ و امکانات میباشند. نقطه مشترک تمام واحدها، تعبیه بالکن بوده که خطوط آنها با نگرش در توپوگرافی زمین طراحی شده است. مجموعه اقامتی کوهستانی “هوانگشو” به مانند مجسمههای بزرگ و سپیدی هستند که آرام و زیبا، هارمونی زیبایی را با زمینهای چای کوهستان ساختهاند.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار خارجی
هتل الیزه شیراز برای دومین سال پیاپی موفق به کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرفکنندگان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رشته هتلداری شد. به گزارش هتلنیوز ، در این جشنواره واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی مورد ارزیابی دقیق و فنی گروه کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار میگیرند و در نهایت، گواهینامه و همچنین تندیسهای برنزی، نقرهای و طلایی به واحدهای برتر اهدا میشود. رضایتمندی مشتریان، وجود سیستمهای مدون مدیریت و تضمین کیفیت، رعایت قوانین و موازین قیمتگذاری از مهمرین معیارهای ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی برای کسب عناوین برتر است. مدیر هتل “الیزه” شیراز در مصاحبه با هتلنیوز، اظهار داشت: ما در هتل الیزه، سه محور اصلی را جهت کسب رضایتمندی بالای میهمانان به عنوان فلسفه اصلی ارائه خدمات، مبنای کار خود قرار دادهایم. این سه محور به ترتیب عبارت است از: 1 – سرمایه انسانی باهوش، جوان و تحصیلکرده به عنوان زیرساخت اصلی امور اجرایی در سازمان 2 – استفاده از آخرین علوم دانشگاهی روز دنیا به عنوان زیرساخت دانش سازمانی 3 – استفاده از آخرین و جدیدترین تکنولوژیها به عنوان ابزار اصلی در مدیریت فرایندها علیرضا تهرانی ابراز داشت: تیم کاری هتل الیزه در تلاش است تا حتی یک میهمان نیز با ناراحتی و نارضایتی از هتل خارج نشود. وی در ادامه در خصوص کسب تندیس طلایی جشنواره حمایت از حقوق مصرفکنندگان، گفت: سرویسدهی در هتل نیاز به عشق دارد. ما در سال اول موفق به کسب گواهینامه شدیم و با پیشرفتی که داشتیم در دو سال اخیر موفق به کسب تندیس طلایی این جشنواره شدهایم. نکته مهم در کسب این افتخارات، حفظ و تکرار این موفقیتهاست می باشد که مدیون حمایت میهمانان وفادارمان و تیم سختکوش هتل است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ایران، اعلام کرد: برنامهای برای گرانتر شدن نرخ اقامت وجود ندارد و قیمت هتلهای کشور تا مهر ماه سال ۹۷ افزایش نمییابد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از ایسنا، جمشید حمزهزاده با اشاره به تثبیت نرخ اقامت در هتلهای کشور تا ۶ ماه آینده و حتی در نوروز، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده نه تنها نباید افزایش نرخی را در هتلها شاهد باشیم بلکه توافق کردهایم در همه شهرها تخفیفهایی داده شود تا مردم به اقامت در هتل بیشتر تمایل نشان دهند. رئیس بزرگترین تشکل هتلداری کشور درباره تضاد محتوای این توافق با قیمت برخی هتلها برای نوروز که با افزایش روبرو شده است، گفت: این تشکل با هیچ افزایش نرخی موافقت نکرده و نظارت هم میکند تا در نوروز تخلفی صورت نگیرد. وی افزود: آخرین تغییر در قیمت هتلهای کشور به مهرماه سال ۹۶ مربوط میشود و از امسال قرار شده فقط یکبار در سال، نرخها تغییر کند.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنشهای سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سختترین سالها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامهای به معاونت اول رئیسجمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخمهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیسجمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایهگذاری میکنند معمولا به بانکها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتلها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیشهای سنگینی را دریافت میکنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخمهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر میکند. در تمام دنیا بستههای تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمیگیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمانهای غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمانهای مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده میشود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتلها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده میشود. “فرخمهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواجها از طرف یک نفر معمم صورت میگیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت میدهند و به زوجین برگهای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده میشود اما این افراد نمیتوانند از هتلها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب میشود که این افراد به سمت اقامتگاههای غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر میکند و دو نفر شهادت میدهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخمهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانیها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهماننوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادیها در اقامتگاههای غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویسدهی به افراد خارجی باز بگذاریم.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل سالن “فجر” سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این نشست با تشریح تهیه بستههای ارزانقیمت برای خارجیها در نوروز امسال، اظهار داشت: بر اساس برنامهریزیها و با توجه به خلوت بودن تهران در تعطیلات نوروز و ظرفیت مناسب هتلهای تهران با هماهنگی جامعه هتلداران نسبت به تهیه این بستههای ارزانقیمت برای تورهای ورودی در ایام نوروز اقدام خواهد شد. “محمد محبخدایی” درباره راهکارهای پیشنهادی در خصوص کنترل قیمتها در تمام طول سال نیز گفت: در جلسهای با جامعه هتلداران قصد داریم تا قیمت هتلها را به صورت تقویمی اعلام کنیم. البته خود هتلداران پای کار آمدهاند و بهدنبال این هستیم تا قیمتها متعادل شود و نظارتها بیشتر شود. در نوروز امسال با هماهنگی هتلداران استانهای مختلف و با دستور رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، شاهد تخفیفهای هتلی هستیم. معاون گردشگری کشور از دستور ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر، قرار شده تا مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. محبخدایی در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضوع فعالیت خانهمسافرها، گفت: این واحدهای اقامتی را به دو دسته تقسیم کردهایم. خانهمسافرهایی که از قبل ثبتنام کردهاند همچنان فعال هستند و به دنبال ساماندهی آنها هستیم تا در کنار هتلها فعالیت کنند اما تهدیدی برای هتل و هتلداران نباشند بلکه سر ریز مسافران در خانهمسافرها اقامت کنند. وی افزود: دسته دوم، خانهمسافرها نوساز و جدید هستند که در حال حاضر مجوز جدیدی برای فعالیت آنان صادر نمیشود. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده گردشگری نیز بیان داشت: به توافقهای خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور رسیدهایم و در پی این هستیم تا این موضوع در چارچوب قانون صادرات، اصلاح شود. وی ادامه داد: گرانی هتلها صرفا تحت تأثیر مالیات نیست، بلکه ضریب اشغال روی آن تأثیرگذاشته است. در حال هماهنگی با هتلها هستیم تا با تعریف تور ارزانقیمت در روزهای خالی سال نرخ اقامت را اتوماتیک کاهش دهیم. معاون گردشگری کشور در پایان و در پاسخ به سوال مربوط به خصوصیسازی هتلها، گفت: نرخ اقامت را هتلها پس از جلسات کارشناسی تعیین و با توجه به شاخصهای این سازمان تثبیت میشود. قطعا اگر هتلها برای یک شب اقامت دو میلیون تومان نرخ بگذارند شما شاکی میشوید، پس ما باید این موضوع را تحت نظارت قرار دهیم.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مشهد در صنعت گردشگری کشور به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) اظهار داشت: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتلاند و در طی چهار سال آینده به بهرهبرداری میرسند. بنابراین ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر؟ محمد قانعی با اشاره به سابقه صنعت هتلداری در شهر مشهد، گفت: در سالهای بعد از انقلاب و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی از معیارهای استاندارد جهانی فاصله گرفتیم ولیکن در طی سالهای دهه شصت مسئولان و سرمایهگذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشکباران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه میآوردند در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاهها با شرایط خاصی بودیم. وی در ادامه ابراز داشت: اغلب نهاد و سازمانهای دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کردهاند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگانها و سازمانها دارای یک اقامتگاه و بعضاً هتل 5 ستاره هستند که البته قانون آنها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است. “قانعی” افزود: با کمک مسئولان جهاد دانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز، روزانه 120 هزار تومان هزینه میکند اما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به خاطر حرکات ناشیانه و غیرمسئولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: در شهر مشهد با افزایش بیرویه هتلها مواجه هستیم و در طی 5 سال اخیر هرسال، حدود 25 درصد به ظرفیت هتلها در مشهد افزوده میشود و البته تعداد هتلها در چهار سال آینده باتوجه به اینکه 200 هتل در حال ساخت در مشهد داریم، افزایش بیشتری خواهد یافت. وی ادامه داد: اکنون ظرفیت اشغال هتلها نسبت به سال قبل کاهش یافته است، سال گذشته در چنین ایامی میزان اشغال به 45 درصد نیز میرسید، اما اکنون میزان اشغال ظرفیت هتلها 30 درصد است و این رقم به معنای زیان جدی در حوزه هتلداری است. محمد قانعی در پایان گفت: مهمترین علت خالی ماندن ظرفیت هتلها در مشهد، فعالیت اماکن اقامتی غیرمجاز و به ویژه خانهمسافرها است. در حال حاضر فعالیت خانهمسافرها به صورت جدی در حال رشد و افزایش است و ما نسبت به این موضوع نگران هستیم که تعداد تعطیلی هتلها افزایش پیدا کند.
ایجاد شده: 5/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 5/اسفند/1396 اخبار داخلی