نتایج جستجو...
فراخوان برگزاری چهارمین دوسالانه‌ معماری و شهرسازی ایران

فراخوان برگزاری چهارمین دوسالانه‌ معماری و شهرسازی ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، چهارمین دوسالانه معماری و شهرسازی ایران در سه بخش شامل سومین نشان دکتر صارمی ( مسئولیت‌های اجتماعی )، بخش مسابقه‌ معماری و شهرسازی و جایزه‌ ملی نقد به مدیریت جناب آقای "شهریار خانی‌زاد" برگزار خواهد شد. دبیران علمی علی خادم زاده وحید قبادیان دبیران اجرایی رکسانا خانی‌زاد الهه مایانی بخش‌های مسابقه‌ معماری و شهرسازی مسکونی ( ویلایی ) مسکونی ( آپارتمانی، بلند مرتبه و مجتمع‌های مسکونی ) تجاری، اداری، صنعتی فضاهای عمومی ( فرهنگی، ورزشی، آموزشی، مذهبی و درمانی ) هتل معماری انسان دوستانه شهرسازی و منظر کانسپت ( شامل تمامی فضاها و سایت دلخواه ) اِلمان‌ها و سازه‌های خاص در معماری برترین اثر معماری و شهرسازی ارسالی به دوسالانه هیات داوران بخش مسابقه‌ معماری و شهرسازی شهاب‌الدین ارفعی مهرداد ایروانیان گیسو حریری مژگان حریری سید مهدی حسینی  ریحانه زاه مرتضی صدیق مرجان فرضیان وحید قبادیان حامد کامل‌نیا عبدالرضا محسنی موضوعات نقد معماری ایران و جهان بررسی عناصر شکلی و مفهومی در معماری ایران جایگاه رویکردهای معاصر در مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تطبیق اولویت‌های پژوهش با نیازمندی‌های جامعه معماری معاصر ایران شناخت مولفه‌های تاثیرگذار بر معماری معاصر ایران آسیب‌شناسی توسعه نیافتگی ادبیات نقد  آسیب‌شناسی خلاء تعاملاتی معماری و شهرسازی ایران از منظر معماری جایگاه جامعه و نظام اداری موثر در راستای چگونگی خلق اثر نقد عوامل بازدارنده در تحقق‌پذیری طرح موضوع آزاد هیات داوران جایزه‌ ملی نقد معماری علی اکبری سیامک پناهی امیر فرج الهی راد مهشید معتمد کاوه منصوری محسن نوروزوند مرتضی نیک فطرت جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت AOA.ir مراجعه فرمائید.

ایجاد شده: 28/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 23/شهریور/1399     رویدادها و نمایشگاه‌ها
برخی بانک‌ها توجهی به حرف‌های رئیس‌جمهور برای همکاری با هتل‌ها ندارند

برخی بانک‌ها توجهی به حرف‌های رئیس‌جمهور برای همکاری با هتل‌ها ندارند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها و موسسات مالی با هتل‌ها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: دو بانک "سینا" و "ملی" هیچگونه همکاری با هتل‌ها ندارند و انگار خود را موظف به تبعیت از حرف‌های رئیس‌جمهور نمی‌دانند. "حسن مهرور اصل" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: بازپرداخت وام‌هایی که قبلاً با سود بالا دریافت شده، مشکل اصلی هتل‌ها و هتلداران در شرایط راکد فعلی است. "مهرور اصل" افزود: در تمام طول چند ماه گذشته، هتلداران برای روشن نگه داشتن چراغ هتل‌ها از تعطیلی خودداری کرده‌اند و هزینه‌های جاری به قوت خود باقی بوده است. وی در پایان گفت: وضعیت قرمز استان‌های تهران، مازندران و اردبیل به عنوان مبادی ورودی گردشگر به گیلان، گردشگری استان را تحت تاثیر قرار داده است.

ایجاد شده: 6/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 6/مرداد/1399     اخبار داخلی
مناسبات اپیدمی‌ها و توریسم

مناسبات اپیدمی‌ها و توریسم

بر اساس تعریف WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) اپیدمی به عنوان شیوع منطقه‌ای یک بیماری تبیین می‌شود که به شکل غیر منتظره‌ای گسترش می‌یابد. هنگامی که یک بیماری همه‌گیر مردم را در مورد مسافرت و جابجایی نگران می‌کند، بلافاصله این تنش توسط خطوط هوایی، هتل‌ها، اپراتورهای تور و سایر مشاغل وابسته به منابع مالی مسافران احساس می‌شود.  همچنین، واضح است که تمامی سفرهای برون‌مرزی که امروزه جزء لاینفک واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی ماست، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش خطر هنگام شیوع بیماری است.  در کنار رشد صنعت هواپیمایی، جهان روز به روز بیشتر با این صنعت اشتراک پیدا می‌کند. مطالعه‌ای توسط تیمی از دانشگاه MIT نشان داد که پیوندهایی که بین مناطق مختلف کره زمین توسط شبکه جهانی حمل و نقل هوایی ایجاد شده، بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۴۰ افزایش یافته است.  عدم حضور بازدیدکنندگان توریستی، باعث می‌شود تا کل سیستم بخش گردشگری در بلندمدت با بحران مواجه شود. نبود گردشگر و میهمان برای هتل‌ها، رستوران‌ها، مقاصد، فروشگاه‌ها و فعالان این صنعت به معنای نبود حداقل درآمد برای توسل به آن است و از آنجا که اپیدمی‌ها معمولاً به سرعت و به طور غیرمنتظره‌ای عمل می‌کنند، مشاغل گردشگری فرصتی برای سازگاری با تعداد متغیر گردشگران را ندارند. در نتیجه ممکن است خطوط هوایی مجبور شوند با هواپیماهای خالی پرواز کنند، کارمندان هتل‌ها هیچ میهمانی برای ارائه خدمات نداشته باشند و یک فصل کامل گردشگری می‌تواند به سرعت از بین برود.  شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ یکی از ملموس‌ترین مثال‌ها برای نشان دادن میزان ضرر و لطمه وارده به صنعت بین‌المللی گردشگری است. کنسول جهانی گردشگری در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد، حدود ۳ میلیون نفر شغل خود در صنعت گردشگری را به دلیل شیوع ویروس سارس در کشورهای چین، هنگ کنگ، ویتنام و سنگاپور از دست داده است که نتیجه این ضربه‌ها، کاهش بیش از ۲۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی در این کشورها بود. سال ۲۰۲۰ و اپیدمی کرونا هتل‌های خالی، پروازهای لغو شده، موزه‌های بسته. ویروس "کرونا" توریسم را در بسیاری از کشورها از جمله در اروپا از نفس انداخته است. کارشناسان این حوزه خسارتی میلیاردی را برای این صنعت تخمین می‌زنند. این خسارات تازه در شرایطی است که اروپا هنوز با اوج بحران روبه‌رو نشده است.   با گسترش ویروس کرونا در ایتالیا، درهای بسیاری از مراکز دیدنی در این کشور به روی گردشگران بسته شد. در ونیز و میلان موزه‌ها و تئاترها و دیگر جاذبه‌های گردشگری تعطیل‌ شدند. گردهمایی‌ها و مراسم بزرگ لغو شدند. وضعیت در کشورهای آسیایی از این هم اسفبارتر است. زیرا ۹۰ درصد از ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی به کشورهای آسیایی سفر می‌کنند و برای این کشورها یک عامل مهم اقتصادی به شمار می‌روند. با لغو پروازها از چین، هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز دیدنی این کشورها نیز از بخش بزرگی از گردشگرانی که دستشان به جیب‌شان می‌رود، محروم شده‌اند. چین به مثابه محرکی برای توریسم ویروس "کرونا" نشان داد که چین تا چه اندازه برای صنعت توریسم جهان مهم است. ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی در مسافرت‌های خود به خارج از این کشور حدود ۲۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خرج کردند. گردشگران چینی با این حجم از پولی که صرف گردشگری می‌کنند در مقام اول دنیا قرار دارند و یک سر و گردن از آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها بالاتر هستند. البته کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت گردشگری و اشتیاق مفرط چینی‌ها به سفر را ویروس "کرونا" هم نمی‌تواند از بین ببرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران چینی که به خارج از این کشور سفر می‌کنند به ۴۰۰ میلیون نفر برسد. به عبارتی از هر پنج گردشگر در صنعت بین‌المللی توریسم یک نفر از چین خواهد بود. کشورهای پیشرو و سازمان‌های بین‌المللی چه ایده‌هایی را برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه داده‌اند؟ ۱ - در دهه‌های اخیر، توریسم به شکل یک پدیده مهم درآمده و اکنون به عنوان یک عامل مهم در توسعه پایدار، رشد اقتصادی، اشتغال و تفاهم بین‌المللی نقش قاطعانه‌ای ایفا می‌کند.  سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) به عنوان آژانس سازمان ملل متحد در زمینه گردشگری و توسعه پایدار، آماده ارائه راهنمایی و پشتیبانی از اقدامات بهبودی اعضای خود، سازمان‌دهندگان رویدادهای گردشگری و نمایشگاه‌هاست. ۲ - سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات، درخواست کرده تا گردشگری را در اولویت برنامه‌ها و اقدامات بهبودی خود قرار دهند.  ۳ - همچنین WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) توصیه‌های خود را در مورد اعمال محدودیت‌های مسافرتی یا تجاری برای کشورها ارائه می‌کند. ۴ - دولت هنگ‌کنگ روز چهارم مارس سال ۲۰۲۰ اعلام کرد می‌خواهد به همه شهروندان خود ۱۰ هزار دلار هنگ‌کنگی ( معادل ۱۲۰۰ یورو و ۱۳۳۳ دلار ) اعتبار بلاعوض پرداخت کند. ۵ - سایر کشورها نیز در صددند با اقداماتی زیر بال و پر شکسته صنعت گردشگری را بگیرند. ۶ - چین، سنگاپور و تایلند، وعده کاهش مالیات را داده‌اند. ویتنام و استرالیا می‌خواهند مقررات ویزا را آسان‌تر کنند و کمپین جذب توریست را تشکیل دهند. ۷ - دولت‌های مالزی و فیلیپین از مردم خواسته‌اند تا جایی که ممکن است در داخل کشور خود به مسافرت بروند. آرش خورمهر - مدیر تولید محتوای انجمن علمی مدیریت و گردشگری دانشگاه تبریز

ایجاد شده: 5/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 5/مرداد/1399     مقالات و یادداشت ها
عدم ارائه تصویر واقعی از ایران؛ مهم‌ترین چالش برای جذب گردشگران خارجی

عدم ارائه تصویر واقعی از ایران؛ مهم‌ترین چالش برای جذب گردشگران خارجی

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار با رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور سوئد اظهار داشت: طبق پژوهش‌های میدانی انجام شده، دیدگاه گردشگران ورودی به کشور قبل و بعد از ورود بسیار متفاوت است. "ولی تیموری" اظهار داشت: اغلب گردشگران با دید منفی ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند اما هنگام خروج آنچه از جامعه واقعی ایران درک کرده‌اند کاملاً مغایر با تبلیغات منفی ناشی از ایران هراسی است. "تیموری" همچنین بیان داشت: برنامه‌های مشترک وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف کاهش ایران هراسی و انعکاس ظرفیت‌ها و نمایش چهره واقعی کشور در تحقق سفری ایمن، می‌تواند گامی مهم در این زمینه به شمار آید. وی در پایان گفت: آنچه برای گردشگران خارجی ورودی به کشور بیش از هر چیزی دارای اهمیت است، حس عمیق میهمان‌نوازی و مهربانی ایرانیان است.

ایجاد شده: 24/تیر/1399       آخرین ویرایش: 24/تیر/1399     اخبار داخلی
برای روزهای بعد از کرونا

برای روزهای بعد از کرونا

فعلا دغدغه همه ما سلامتی است و آنچه ارزش اندیشه و غم خوردن ندارد، اموال و دارایی و مایملک اندک ماست. این حال و احوال ما در روزهای ناخوشی است و به اصطلاح هنوز "گرمیم و حالی مان نمى شود". فردا که انشاالله از پس امروز خواهد آمد و ما قوم و خویش صنعت گردشگری کشور از بلیه "کرونا" به عافیت عبور کردیم، نیک متوجه خواهیم شد که در "دوران انهدام" چه بر ما گذشته است. اگر پيش‌بينى و پيش‌گويى‌ها در بقای "کرونا" تا اواخر فصل بهار به صحّت قریب واقع شود ( که انشاالله چنین مباد ... ) قلمرو کسب و کار سوخته ما باقی مى‌ماند که کمتر از آسیب و تخریب ایّام دفاع مقدس نخواهد بود.  بخشی از غزل سعدی رحمه‌الله علیه کنون وصف حال ما را دارد: عشق در دل ماند و یار از دست رفت دوستان دَستى که کار از دست رفت بخت و راى و زور و زر بودم دریغ کاندر این غم هر چهار از دست رفت بیم جان کاین بار خونم می‌خورد ور نه این دل چند بار از دست رفت در دو سال اخیر به واقع هر آنچه در جهازیه گردشگری کشور بود به چندباره به تاراج رفت و غنائم و اندوخته‌هاى نهانخانه‌هاى هم‌كيشان ما و به مانند ما به اتمام رسید.  همه در پی این وهم و خیال بودیم که به نسیم صبحگاهی نوروز، روز نو شود و دل، لباس عافیت بَرِ دلدار بپوشاند و سیم و زر از دست رفته را بازستانیم. اما زهی خیال باطل. چاره چون کنیم که آن نشد و این شد کار و بار ما. حال ما خواهیم ماند و دولت و دولت‌یار و کرور کرور عایله مستحق نه از باب كم‌كارى بلکه از بلیه وارداتی و خودساخته. از باب توصیه و هدایت به سبیل مدار و جبران مافات و خُسران مکافات به مصداق، فرض می‌دانم که دولت کریمه در راستای تدبیر و امید اسباب رحمت فراهم کند، آنان را که به اضرار رسيده‌اند. و خوان نعمت فراهم کند از "صندوق توسعه ملی" به رسم جوانمردی "قرض دهد به حد و انصاف و بر شیوه حسنه" تا این جمعیت دل آزرده و مال از کف داده، پیشه خود دوباره از سرگیرند و به منّت و افتخار به استقبال و بدرقه روند میهمانان سیاحت و زیارت این سرزمین را. مهرتان فزون و عزت مدام. دکتر علی رحیم‌پور - مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا )

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     مقالات و یادداشت ها
هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مرکزی در تشریح آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفت: هتل‌ها در موج دوم کرونا از نظر اقامتی وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر تمامی مراسم‌هایی که برای تابستان رزرو شده بود یا کنسل شده و یا در آستانه کنسلی است. "مهرداد سمیعی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتل‌ها در حال حاضر نیمه تعطیل هستند و اکثر آنها به سمت ورشکستگی حرکت می‌کنند. با شکل‌گیری موج دوم بیماری و ضرری که هتل‌ها متحمل خواهند شد، احتمال تعطیلی کامل هتل‌های استان مرکزی بالاست. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعدیل نیرو در هتل‌های استان به ۵۰ درصد رسیده و عملاً این شرایط به معضل بیکاری و از دست رفتن شغل‌های ایجاد شده توسط تاسیسات گردشگری کمک می‌کند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به خسارات وارد شده به صنعت گردشگری استان، بیان داشت: پنج ماه است که با شیوع کرونا در کشور هتل‌ها از رونق افتاده‌اند و عملا به ساختمان‌هایی شیک و خوش و رنگ و لعاب خالی تبدیل شده‌اند و مشخص نیست سوت و کور بودنشان تا چه زمانی ادامه داشته باشد. "مصطفی مرزبان" تصریح کرد: تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خسارت وارد شده است. در حال حاضر نیز سطح اشغال هتل‌های استان بین ۵ تا ۸ درصد است.

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     اخبار داخلی
صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران عدم پرداخت بیمه بیکاری از سوی تامین اجتماعی به پرسنل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری را نوعی خیانت در امانت معرفی کرد. "محمدعلی فرخ‌مهر" در مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتلداران بیش از ۳۰ سال است که ماهیانه حق بیمه سه درصدی به عنوان بیمه بیکاری را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و اکنون حق دارند که از آن استفاده کنند. "فرخ‌مهر" تصریح کرد: بسیاری از کارفرمایان در صنوف مختلف این سه درصد را پرداخت نکرده‌اند و پرسنل آنها نیز بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند اما استفاده از بیمه بیکاری حق طبیعی هتلداران است. در واقع این مورد را نمی‌توان جزو بسته‌های حمایتی دولت به حساب آورد. رئیس جامعه هتلداران پایتخت در ادامه پیشنهادی در این خصوص ارائه کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی، پیشنهاد من این است که هتلداران، آژانس‌داران و ... حق بیمه را به حساب تامین اجتماعی واریز نکنند. وی افزود: اگر این مبالغ در حساب جداگانه‌ای ویژه فعالان صنعت گردشگری واریز شود، می‌توان اقدامات بسیاری از جمله پرداخت تسهیلات، دریافت سود و ... را انجام داد. "محمدعلی فرخ‌مهر" در پایان با اشاره به نقش فعالان و تشکل‌های گردشگری در احقاق حق پرسنل، گفت: جامعه هتلداران ایران مى‌تواند تا در جلسه با مسئولان کشور این موضوع را پیگیری کند.

ایجاد شده: 14/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 14/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری به کدام مشاغل اختصاص پیدا می‌‌کند؟

تسهیلات حمایتی از صنعت گردشگری به کدام مشاغل اختصاص پیدا می‌‌کند؟

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در تشریح جزئیات تسهیلات حمایتی صنعت گردشگری برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا، اظهار داشت: به ازای هر شغل، مبلغ 16 میلیون تومان تسهیلات با سود 12 درصد اختصاص می‌یابد که پرداخت آن از نیمه اردیبهشت‌ماه در بانک‌ها آغاز خواهد شد.  معاون گردشگری کشور همچنین اظهار داشت: دوره تنفس این تسهیلات تا ابتدای مهرماه امسال است و بازپرداخت آن نیز دو سالهريال تعیین شده است.  "ولی تیموری" با بیان اینکه گردشگری بیشترین میزان تسهیلات حمایتی را دریافت کرده است، ابراز داشت: قرار شد این تسهیلات به دسته مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سایر فعالان به تشخیص وزارت گردشگری، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری و در نهایت به حوزه صنایع دستی، مشروط به حفظ مشاغل و بر اساس فهرست بیمه به ازای هر نفر شاغل، اختصاص یابد. "تیموری" تصریح کرد: تعداد مشاغل هر یک از رسته‌های تعیین شده بر اساس فهرست بیمه در ماه‌های دی، بهمن و اسفندماه، مشخص می‌شود و به این شکل نیست که تاسیسات و متقاضیان درباره تعداد کارمندان، خود اظهاری داشته باشند. وی در رابطه با حمایت از مشاغل بدون بیمه مانند راهنمایان گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هنرمندان صنایع دستی و سایر مشاغل مرتبط با این حوزه‌ها نیز گفت: این مشاغل غیر رسمی محسوب می‌شوند و در فهرست بیمه قرار ندارند. البته گروهی از شاغلان این حوزه‌ها بیمه دارند که می‌توانند از تسهیلات 16 میلیون تومانی، استفاده کنند. وی افزود: افرادی که بیمه ندارند جزو دسته اول و در بخش "سایر فعالان" تعریف شده‌اند که به تشخیص وزارت گردشگری برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند. معاون گردشگری در پایان در خصوص تصویب رقم 38 هزار میلیارد ریالی درخواستی وزارت گردشگری نیز گفت: این مبلغ را در اختیارمان قرار ندادند. ساز و کار پرداخت تسهیلات حمایتی برای جبران خسارت ناشی از کرونا اینگونه نیست که عدد و مبلغ خاصی را به رسته شغلی اختصاص دهند بلکه از کل رقم تسهیلات بانکی و بر اساس لیست بیمه، مبلغی به صورت وام اختصاص پیدا می‌کند.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...