نتایج جستجو...
نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "عبدالناصر همتی" رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. حوزه گردشگری یکی از  مهم‌ترین حوزه‌ها در بخش اقتصادی جامعه است که ارزآوری و اشتغال‌زایی را به دنبال دارد. تمهیداتی برای حمایت از این حوزه اندیشیده‌ایم که به عنوان مثال می‌توان به تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد اشاره کرد. برای سهولت در بازپرداخت اقساط این نوع تسهیلات، تنفس نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا اول مهرماه برای بازپرداخت این تسهیلات تنفس در نظر گرفته شده است. پیشنهاد دکتر مونسان پیشنهاد خوبی است و ما نیز موافق این هستیم که تسهیلات برای جبران زیان‌های وارد شده به هر بخش به وزارتخانه مرتبط با همان بخش ارائه شود. شرایطی که اکنون به وجود آمده شرایطی است که همه باید کمک کنیم تا از این وضعیت و دوران سربلند عبور کنیم. برای عبور از این مرحله نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت همگانی هستیم. رئیس کل بانک مرکزی همچنین در یادداشت اینستاگرامی خود با پس از نشست با وزیر و فعالان گردشگری کشور ضمن اشاره به پیشنهاد هتلداران برای تعویق اقساط تسهیلات، نوشت؛  انصافا هتل‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و دفاتر مسافرتی، اوج فعالیت و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری و تدارکاتشان ایّام عید است که کلا متوقف شدند. در مورد اقساط تسهیلاتشان و نیز دوره تنفس تسهیلات جدیدی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ اشتغالشان قرار است بگیرند، پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود. با توجه به مشکلات جدی بودجه‌ای دولت به دلیل تحریم‌ها، اینکه فکر کنیم همه آسیب‌های وارده قابل جبران باشد، مقدور نیست ولی این اطمینان را دادم که نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
گزارشی از نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری

گزارشی از نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست مشترک وزرای گردشگری و اقتصاد و امور دارایی با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، روز گذشته مورخ سوم اسفندماه در محل دفتر وزیر اقتصاد و امور دارایی، برگزار و بر حمایت همه جانبه از صنعت گردشگری تاکید شد. در این نشست که معاون گردشگری کشور، رئیس کل گمرک، رئیس سازمان امور مالیاتی و جمعی از مدیران بخش دولتی و رؤسای تشکل‌های گردشگری نیز در آن حضور داشتند، چالش‌های اقتصاد گردشگری و راهکارهای حمایتی دو وزارتخانه گردشگری و اقتصاد از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. وزیر گردشگری کشور در این نشست با اشاره و تاکید بر حمایت همه جانبه از صنعت گردشگری، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مد نظر است. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: خوشبختانه صنعت گردشگری در ایران مورد حمایت دولت است و اگر چه عمده فعالیت‌ها در این حوزه بر دوش بخش خصوصی است اما دولت نیز از این صنعت حمایت‌های خوبی دارد. "مونسان" تصریح کرد: تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد برای سال آینده به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری، نشان می‌دهد که مسیر حمایت‌های دولت از گردشگری ادامه دارد. وی در خصوص دستیابی به هدف 20 میلیون گردشگری خارجی در سال 1404 نیز گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته روند جذب گردشگر خارجی رو به رشد بوده است. اگر چه این روند، ثابت نموده و گاه کاهش نیز یافته است اما در حالت کلی شاهد سیر صعودی ورود گردشگران خارجی هستیم. هر وقت این عزم ایجاد شود که گردشگری را در تراز بالای اقتصادی ببینیم، می‌توانیم به عدد 20 میلیون گردشگری در سال دست یابیم. رئیس دستگاه گردشگری کشور همچنین به برنامه‌ریزی‌ها برای جذب گردشگران خارجی نیز اشاره کرد و گفت: ایران جزو مقاصد ارزان سفر در دنیاست. البته بسته‌های گردشگری ما نسبت به کشورهای همسایه گران‌تر است. وی افزود: در طرحی که از سوی معاونت گردشگری دنبال می‌شود و در توافق با هتلداران تهران با توجه به خلوت بودن پایتخت در تعطیلات نوروزی، تخفیف 70 درصدی در نظر گرفته شده و بسته‌های سفر برای تورهای ورودی از چند کشور همسایه نیز با نرخ بسیار ارزان در حال تهیه است. عضو کابینه دولت همچنین بیان داشت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص ایجاد نشاط و شادابی، برنامه‌های مناسبی برای نوروز تدارک دیده شده و پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز امسال، گردشگری داخلی با رشد قابل توجهی همراه باشد. وزیر گردشگری در پایان بر تاثیر منفی فشار تحریم‌ها بر همه ارکان اقتصادی و ابعاد خانوارها تاکید کرد و گفت: در حال تلاش برای تدوین بسته حمایتی از صنعت گردشگری هستیم که کمک هزینه سفر نیز می‌تواند تنها بخشی از این بسته باشد.  رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص برگزاری این نشست، گفت: در این نشست، تمامی مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی که به نوعی با وزارت اقتصاد و امور دارایی مرتبط است، مطرح شد. "جمشید حمزه‌زاده" اظهار داشت: مسائل مالیاتی هتل‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و موضوع واردات برخی تجهیزات هتل که با حداکثر تعرفه محاسبه می‌شود در این نشست، مطرح شد. وی در پایان ضمن تشکر ویژه از وزیر گردشگری به جهت هماهنگی برگزاری این جلسه و سایر پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات صنعت گردشگری کشور، گفت: در پایان این جلسه بسیار خوب، مقرر شد تا کارشناس وزارت اقتصاد و امور دارایی، نسبت به کارشناسی بیشتر موضوعات، اقدام و نتایج را اعلام نمایند.

ایجاد شده: 4/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 4/اسفند/1398     اخبار داخلی
دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دخالت یا نظارت؛ وظیفه دولت در صنعت گردشگری چیست؟

دولت باید نظارت عالیه داشته باشد امّا نباید آن را با دخالت عالیه اشتباه گیرد. جناب آقای "مونسان" وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ آیا وقت آن نرسیده به یک خانه‌تکانی درون سازمانی بپردازید؟! آیا وقت آن نرسیده که بدون آنکه هزینه‌ای به دولت تحمیل کنید تفکر حاکم بر صنعت گردشگری که در این وزارتخانه نهادینه شده را به وسیله نیروهای جوان‌تر با افکار سازنده‌تر بیازمائید؟!!  ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، کم کم به تاریخ می‌پیوندد و در این مدت طولانی همان کسانی که با تبصره "ث" این ماده مخالف بودند به جای آنکه با کمک بخش خصوصی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با تصویب جنابعالی به لایحه و سپس پیشنهاد قانونی تبدیل کنند، به دنبال تضعیف تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی هستند. عمر و تجربه بعضی از تشکل‌های منسجم تاسیسات گردشگری که به صورت خودجوش در استان‌ها و کشور توسط فعالان حقیقی تاسیسات گردشگری به وجود آمده از مجموع فعالیت سازمان‌ ایرانگردی و جهانگردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه متبوع بیشتر است. حال معاونین و مدیران کل شما با یکدیگر نیز نمی‌توانند به توافق برسند و دستورالعمل‌های غیر کارشناسی یکدیگر را لغو می‌کنند. صرفا برای اینکه اجازه ندهند تا تشکل‌های بخش خصوصی به رشد و تکامل برسند. جناب آقای وزیر؛ ما هم عقیده داریم وظیفه ذاتی و قانونی دولت و دستگاه اجرائی جنابعالی، نظارت عالیه است امّا چرا این نظارت‌ها به گونه‌ای دیگر تعبیر و تفسیر می‌شود؟ آنچنان اشتباهات انباشته شده که سایر دستگاه‌های دولتی نیز به جمع منتقدان آن وزارتخانه برآمده و عضو هیات‌مدیره صندوق توسعه ملی می‌فرمایند ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، آماده پرداخت داریم و وزارت گردشگری نتوانسته است آن را جذب کند چون برنامه ندارد. با هزاران زحمت و امید، سرمایه‌گذار جذب می‌شود و ناگهان یکی از مسئولین شما در یکی از شهرها مانند قزوین ایشان را تهدید می‌کند!!! سپس اظهار می‌فرمایند که این سرمایه‌گذاران اهلیت ندارند!!! با توهین، افترا، اتهام زدن و تهدید چه موضوعی را می‌خواهند ثابت کنند؟! می‌خواهند سلب مسئولیت نمایند؟! چرایی اینکه در مقابل، سرمایه آماده و تسهیلات آماده امّا فرار سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد فقط به دلیل ترس از بازگشت سرمایه است. آیا پای درد دل سرمایه‌گذاران نشسته‌اند؟ بدون نیازسنجی، مکان‌یابی و داشتن آمار صحیح و فقط با شعارهای گوناگون مبنی بر اینکه زیرساخت نداریم، هر فرد و هر مشتاق این صنعت را ترغیب به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در یک بازه زمانی در یکی از شهرهای زیارتی و یا سیاحتی دو شب به کمبود اتاق گرفتار می‌شوند و دستورالعمل سراسری و کشوری صادر کرده و با این شعار که گردشگر حق انتخاب دارد، مجوز خانه‌مسافر را در هر کوی و بازار ارائه می‌دهند ولی برای‌ ساماندهی آنها به هزاران مشکل بر می‌خورند. مبتکری عزیز در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران با هنرمندی تمام، خانه و کاشانه خود را در روستا تبدیل به محل اقامت می‌کند و احسنت به او که مکانی مورد پسند گردشگران ایرانی وخارجی فراهم می‌نماید و سپس وامصیبتا!!! مدیران کل استان‌ها به رقابت پرداخته و روستائیان عزیز را تشویق به ساخت بوم‌گردی کرده و بدون مطالعه میدانی، آمار می‌دهند و حتی توجه به ماهیت و هویت بومی آن‌ها نیز ندارند و فقط به کمیت می‌اندیشند و حجم و تعداد آنها را افزایش می‌دهند. خداوند متعال خود کمکی کند تا این عزیزان بتوانند حداقل اقساط بانکی خود را بپردازند. آنچنان این آش شور می‌شود که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به ساخت و ساز بوم‌گردی می‌پردازد. از میهمان‌سراهای دولتی و واحدهای غیر‌قانونی نمی‌گوئیم که حکایتی است کهنه و فراموش شده. آیا پسندیده‌تر نیست از تشکل‌های گردشگری حمایت بیشتری نمائید؟ هرچند کاملاً واقف هستیم که به معاونت گردشگری، ادارات نظارتی و مدیران کل خود دستور داده‌اید در صورت رعایت مفاد قانونی و دستورالعمل‌ها در روند انتخابات هیات‌مدیره‌ها دخالتی نکنند امّا تصور می‌فرمائید این مهم رعایت می‌شود؟ تقاضا می‌کنم اجازه دهید خودمان نمایندگان خودمان را انتخاب کنیم. تحقیق فرمائید که چگونه با درایت معاونت گردشگری و چشم‌پوشی دستگاه نظارتی، مجوز فعالیت به تشکل حرفه‌ای تازه تاسیسی در یکی استان‌ها داده‌اند که هیات‌مدیره آن بازرس ندارد چون خودخواسته بازرس را به نایب‌رئیس تبدیل کردند. عضوی دیگر پروانه بهره‌برداری ندارد و سابقه مدیریت بعضی از اعضای آن به یک سال و دو سال نیز نمی‌رسد. آن دیگری با صفر رای که حتی خودش نیز به خودش رای نداده است. این طنز نیست. یک حقیقت تلخ است. یا استانی دیگر که تا حد .فروپاشی تشکل قدیمی پیش رفته‌اند به حقیقت چرا حتی یک مورد کوچک از اختیارات خود را با میل و رغبت نمی‌خواهید به بخش خصوصی بسپارید؟ چرا این همه مقابله؟ وزیر عزیز، جناب آقای مونسان؛ آنجا که فریاد کردیم برای تاسیس وزارتخانه و اینجا که تقاضا می‌کنیم برای تعامل بیشتر، هر دو را بدون هیچ حُب و بغض و فقط به منظور رونق صنعت گردشگری می‌خواستیم. لذا اگر نمایندگان آگاه و حقیقی بخش خصوصی را در کنار خود به مشاوره‌ای واقعی طلب کنید، یقین بدانید یک شبه ره صد ساله خواهید رفت. سید علی معین‌زاده - فعال حوزه گردشگری و هتلداری کشور

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     مقالات و یادداشت ها
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز در مراسمی با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور و "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و پژوهش در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید. "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این مراسم با  اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و تاثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: با وجود چالش‌ها و اتفاقات اخیر، صنعت گردشگری قابل ترمیم است و دوباره روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. با برنامه‌ریزی جدید، وضعیت گردشگری کشور به سرعت عادی خواهد شد. وزیر گردشگری کشور در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این وزارتخانه و جهاد دانشگاهی، ابراز داشت: برای پیشبرد برنامه‌های وزارت گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی هستیم. وی افزود: برای تضمین آینده گردشگری از علم و دانش روز استفاده می‌کنیم. آموزش و تربیت کارشناسان گردشگری در این مسیر حائز اهمیت است. "حمیدرضا طیبی" رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم، گفت: گردشگری به لحاظ ارتقای روحی و روانی نیاز مردم است و بایستی آن را توسعه داد. از سوی دیگر گردشگری به لحاظ اقتصادی خیلی سریع می‌تواند به توسعه کشور کمک کند. رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به افتتاح نخستین پژوهشکده گردشگری کشور در جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: مجموع توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد. در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه صنعت گردشگری پرداخت و گفت: این دانشگاه در مجموع ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می‌کنند. همچنین تنها دانشکده گردشگری کشور نیز در دانشگاه علم و فرهنگ احداث شده است. "سید سعید هاشمی" در ادامه بیان داشت: در زمینه همکاری‌های بین‌المللی، مشارکت‌هایی با اتریش، مالزی و ترکیه آغاز شده که در این میان اتریش حمایت‌های خوبی داشته است و پارتنر علمی خوبی به حساب می‌آید. "محمدحسین ایمانی خوشخو" رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز عنوان کرد: به دلیل اعتقاد حاکم، تاکنون فرهنگ به عنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. ما در پی این هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور کنیم. مهمترین موضوعات و محورهای همکاری مطرح شده در تفاهم‌نامه وزارت گردشگری و جهاد دانشگاهی کشور به شرح زیر است. استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای وزارتخانه همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و ...  همکاری مشترک در زمینه تهیه حساب اقماری گردشگری  همکاری مشترک در زمینه طراحی، تدوین و تهیه برنامه اقدام ملی، نظام جامع آموزشی و برند گردشگری 

ایجاد شده: 23/دی/1398       آخرین ویرایش: 23/دی/1398     اخبار داخلی
گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از برگزاری مجمع عمومی سالانه جامعه هتلداران ایران + اسامی اعضای دوره جدید هیات‌مدیره و بازرسین

گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از برگزاری مجمع عمومی سالانه جامعه هتلداران ایران + اسامی اعضای دوره جدید هیات‌مدیره و بازرسین

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران با دستور کار اصلاح موادی از اساسنامه و انتخاب اعضای دوره جدید هیات‌مدیره و بازرسین، صبح روز شنبه مورخ 30 آذرماه با حضور روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور و "سید جواد موسوی" مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت گردشگری در محل هتل "لاله" تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی اعضای هیات‌مدیره در طول دو سال گذشته به شرح زیر پرداخت. برگزاری همایش سراسری جامعه هتلداران ایران به عنوان رویدادی ماندگار در تاریخ صنعت هتلداری ایران  پیگیری و اقدامات انجام شده در راستای معافیت هتل‌ها و مراکز اقامتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده همکاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر اصلاح ساختار گردشگری و تشکیل وزارتخانه تشکیل تعداد ۴۷ جلسه هیات‌مدیره در راستای بررسی و رفع چالش‌ها و مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی حضور و نقش پر رنگ جامعه هتلداران ایران در جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری کشور برگزاری جلسات متعدد با وزارت مسئولین نیرو، سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، اداره اماکن، صندوق توسعه ملی در رابطه با مسائل و مشکلات مرتبط  رایزنی در خصوص حضور جامعه هتلداران ایران در نمایشگاه‌های خارجی و رویدادهای بین‌المللی اقدامات انجام شده در راستای نرخ‌گذاری هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفویض اختیارات وزارت گردشگری به تشکل‌ها در رابطه با این موضوع راه‌اندازی وب‌سایت جامعه هتلداران ایران با ساختاری جدید و مطابق با استانداردها تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل کمیته‌های تخصصی جامعه هتلداران به منظور افزایش مشارکت فعالان صنعت هتلداری سراسر کشور  در ادامه این جلسه، "کامیار اسکندریون" دبیر جامعه هتلداران ایران با اشاره به اصلاحات پیشنهادی موادی از اساسنامه از روسای تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور درخواست کرد تا نقطه نظرات خود در خصوص این اصلاحات پیشنهادی را اعلام کنند. در پایان و پس از بحث، بررسی و رایزنی از سوی حاضرین و با موافقت اکثریت اعضای مجمع عمومی، سه بند از موارد اساسنامه جامعه هتلداران ایران به شرح زیر مورد اصلاح قرار گرفت. تصویب اضافه کردن عبارت "حرفه‌ای" به عنوان جامعه هتلداران ایران اصلاح و تغییر آدرس دفتر مرکزی جامعه هتلداران ایران از به نشانی خیابان سهروردی - میدان پالیزی - خیابان شهید قندی - جنب بانک ملی - پلاک ۱۰۰ - واحد ۲۰۱ به منظور حمایت و نظارت بیشتر، نماینده جامعه هتلداران ایران می‌تواند در مجامع عمومی و انتخابات تشکل‌های استانی حضور داشته باشد. ارائه گزارش "جعفر بذری" بازرس جامعه هتلداران ایران در خصوص وضعیت مالی، هزینه‌ها و درآمدهای جامعه طی دو سال گذشته، پایان بخش مجمع عمومی فوق‌العاده بود و سپس با انتخاب هیات‌رئیسه سنی متشکل از آقایان "مسیح‌الله صفا" رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش، "عبدالحمید حمیدی" رئیس جامعه هتلداران استان کردستان، "سیروس گل‌عنبر" رئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه و "باب‌الله تجری" رئیس جامعه هتلداران استان گلستان، مجمع عمومی عادی با دستور کار انتخاب اعضای دوره جدید هیات‌مدیره و بازرسین، آغاز بکار کرد. در نهایت و پس از رای‌گیری و شمارش آرا، نفرات زیر به مدت 4 سال به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره و بازرسین جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، انتخاب شدند. اعضای اصلی هیات‌مدیره به ترتیب حروف الفبا ۱ - کامیار اسکندریون  ۲ - عبدالحمید حرمتی  ۳ - جمشید حمزه‌زاده  ۴ - عبدالباسط رضوانی  ۵ - مهرداد سمیعی  ۶ - شهرام شیروانی  ۷ - امیر ناصر طباطبایی  اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره به ترتیب حروف الفبا 1 - حسن سیادتان  2 - محمد مهدی کردان بازرسین اصلی به ترتیب حروف الفبا ۱ - جعفر بذری ۲ - فریدون رئیسی دهکردی بازرس علی‌البدل 1 - حسن مهرور اصل همچنین پس از برگزاری نخستین جلسه هیات‌مدیره جدید جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، آقایان جمشید حمزه‌زاده به عنوان رئیس، شهرام شیروانی به عنوان نایب‌رئیس، کامیار اسکندریون به عنوان دبیر و امیر ناصر طباطبایی به عنوان خزانه‌دار، منصوب شدند. گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 30/آذر/1398       آخرین ویرایش: 1/دی/1398     اخبار داخلی
چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری برگزار شد + گزارش تصویری

چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری برگزار شد + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری عصر  روز سه‌شنبه 26 آذرماه با حضور "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، روسای تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری، معاون و مدیران کل ستادی معاونت گردشگری، برگزار شد. وزیر گردشگری کشور در ابتدای صحبت‌های خود در این جلسه با اشاره به نقش، جایگاه و تاثیر بسزای فعالان حوزه گردشگری در تقویت این وزارتخانه، اظهار داشت: کار اجرایی نباید در ستاد وزارتخانه انجام شود بلکه باید به ادارات کل سپرده شود و معاونت‌ها باید کارشان برنامه‌ریزی و کنترل باشد. "علی‌اصغر مونسان" با اشاره به جلسات برگزار شده و اقدامات صورت گرفته در راستای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری ایران، ابراز داشت: این سند تکالیف این وزارتخانه را در حوزه گردشگری با وزارتخانه‌های دیگر مشخص می‌کند. "مونسان" در ادامه بر اهمیت نظارت بر تاسیسات گردشگری، تاکید کرد و گفت: باید نظارت‌ها را آنلاین کنیم تا هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی بتوانند یک نظارت جامع بر روی تأسیسات گردشگری، تورهای ورودی و خارجی داشته باشند. وی تصریح کرد: راهنمایان گردشگری نیز می‌توانند ناظران افتخاری تأسیسات گردشگری و خدمات آن‌ها باشند. وزیر گردشگری کشور در پایان به اقدامات معاونت گردشگری در زمینه ورود ایفلوئنسرها به کشور، اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم تا به اینفلوئنسرهایی که تمایل دارند درباره جاذبه‌های گردشگری ایران مستند بسازند، مجوز بدهیم. در ادامه این جلسه "علیرضا رحیمی" مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری به ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری ایران، پرداخت. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور نیز گزارشی در خصوص حساب‌های اقماری که قرار است با همکاری وزارت گردشگری، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، تهیه گردد را ارائه کرد. "محمد ابراهیم لاریجانی" مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری نیز از سفر دو اینفلوئنسر و منتقد مشهور غذا ( تستر ) به ایران طی دو ماه اخیر، خبر داد و گفت: این سفرها با حمایت معنوی دفتر بازاریابی و تبلیغات و با هدف معرفی ایران با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ، انجام شده است. گزارش تصویری این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 27/آذر/1398       آخرین ویرایش: 27/آذر/1398     اخبار داخلی
برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

برگزاری جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست جناب آقای "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزای گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پروش، علوم و تحقیقات و دیگر اعضای این شورا، برگزار شد. معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فرصتی برای مدیریت منسجم‌تر و همه‌جانبه‌تر به منظور تحول و بهبود در هر سه حوزه دانست و اظهار داشت: تقویت گردشگری و صنایع دستی، نقش مهمی در تامین ارز مورد نیاز کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد. "اسحاق جهانگیری" همچنین ابراز داشت: افکار عمومی و نخبگان حساسیت ویژه‌ای نسبت به میراث فرهنگی، تمدنی و مفاخر کشور دارند و ضروری است که برنامه‌ریزی دقیقی برای حفاظت از آثار فرهنگی و تمدن ایرانی انجام شود. وزیر گردشگری کشور نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف این وزارتخانه، گفت: ایران در شرایط فعلی و با وجود چالش‌های متعدد به جایگاه دومین کشور دنیا در سرعت رشد جذب گردشگر دست یافته است. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در بخش گردشگری، علاوه بر ارزآوری به جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز منجر شده است. وی تصریح کرد: در بخش صنایع دستی نیز با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته از کشور چین سبقت گرفته‌ایم. در پایان جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موارد زیر پس از بحث و بررسی از سوی اعضا مورد تصویب قرار گرفت. 1 - تصویب فهرست ۲۱ مجموعه ملی برای اداره و نگهداری به صورت هیات امنایی در اجرای ماده ۵ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور 2 - تائید برنامه جامع مدیریت بحران بازارهای تاریخی و تامین تجهیزات و ساماندهی تاسیسات شهری و روستایی ارزشمند در برابر حوادث و مخاطرات بطئی و محیطی 3 - تصویب پیشنهاد اصلاح عنوان و موادی از آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها گزارش تصویری مربوط به این جلسه را در ادامه مشاهده می‌نمائید.

ایجاد شده: 17/آذر/1398       آخرین ویرایش: 17/آذر/1398     اخبار داخلی
اولویت آموزش و پرورش؛ توسعه بوم‌گردی یا ارتقای برنامه‌ها و خدمات آموزشی؟!

اولویت آموزش و پرورش؛ توسعه بوم‌گردی یا ارتقای برنامه‌ها و خدمات آموزشی؟!

به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران با انتقاد شدید از طرح جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تبدیل مدارس به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در برخی مناطق کشور، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بهتر است تا ابتدا موضوعاتی مانند حقوق عقب افتاده معلمان، بهبود برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان، اصلاح نظام آموزشی کشور، توسعه، تجهیز و بروزرسانی مدارس در سراسر کشور را به سرانجام برساند. "کامیار اسکندریون" ابراز داشت: حالا که گردشگری کشور دارای وزارتخانه شده است اجازه بدهید تا اهالی و متخصصان این صنعت پیگیر حل و فصل مسائل مربوط به آن باشند. عضو هیات‌مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادهای غیرمرتبط، سودای کسب سودهای کاذب از طریق گردشگری را از سر بیرون کنند.

ایجاد شده: 16/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398     اخبار داخلی
ابلاغ چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری

ابلاغ چارچوب و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری از ابلاغ چارچوپ و ضوابط آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط گردشگری از سوی وزیر گردشگری به ادارت کل استانی این وزارتخانه خبر داد. "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، هدف از تدوین و ابلاغ این دوره‌ها را تربیت نیروی ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیر فنی مطابق با دستورالعمل ارزیابی و تائید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه‌نامه درجه‌بندی تاسیسات گردشگری، ذکر کرد. "شفیعی" ابراز داشت: تمامی علاقه‌مندان به آشنایی با ضوابط ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت به عنوان ارزیاب تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری، مخاطبان این دوره‌های آموزشی هستند. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری در ادامه گفت: در این دو دوره آموزشی، فراگیران سرفصل‌هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرایندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی و درجه‌بندی، تکنیک‌های ارزیابی، اصول حرفه‌ای ارزیابی را سپری خواهند کرد. وی تصریح کرد: شرکت در این دوره‌های آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست بلکه صرفا پیش‌نیاز صدور کد فعالیت به حساب می‌آید و صدور کد و مجوز فعالیت، مشروط به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان‌ها و قبولی در مصاحبه‌های تخصصی است. وی افزود: مجریان این دو دوره، موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت گردشگری در سراسر کشور خواهند بود. فراگیران دوره ارزیاب در مجموع 40 ساعت شامل 12 ساعت عمومی به صورت نظری و 28 ساعت تخصصی که 18 ساعت آن نظری و 10 ساعت آن عملی است را خواهند گذراند. وی ادامه داد: فراگیران مدیر فنی نیز علاوه بر 40 ساعت آموزش‌های دوره ارزیاب، 10 ساعت دروس تخصصی شامل 6 ساعت نظری و 4 ساعت عملی را سپری خواهند کرد. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات وزارت گردشگری در پایان گفت: مدت اعتبار گواهینامه فراگیران 5 سال خواهد بود که لازم است پس از پایان این مدت در دوره بازآموزی نیز شرکت کنند.

ایجاد شده: 16/آذر/1398       آخرین ویرایش: 16/آذر/1398     اخبار داخلی
گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت می‌نمائیم كم‌ كم باورمان می‌شود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن‌ بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكل‌گیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژه‌ای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمى‌گذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبان‌ماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بی‌خبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیل‌سوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هم‌اكنون تعداد قابل توجهى از سرمایه‌گذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایه‌گذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانك‌ها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كرده‌اند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایه‌گذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبران‌ناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استان‌هاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مى‌كردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتل‌ها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینه‌هاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیون‌های گازوئیل‌سوز استفاده نمی‌كنند بلكه از خودرو شخصی و وانت‌بارها بهره می‌برند كه از هیچگونه سهمیه‌ای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینه‌ها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه می‌دانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری می‌كند و اداره كشور با تحریم‌های همه‌جانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک می‌دانیم كه هیچ ایرانى وطن‌پرستى راضى به مفت‌فروشى و ارزان‌فروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیش‌بینى شده‌اى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاه‌های زیرمجموعه خود می‌شود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرف‌كننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفه‌جویی، صرف افزایش هزینه‌های جاری دستگاه‌های عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه می‌كند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابه‌التفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر می‌توانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیم‌پور - كارشناس گردشگرى

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...