به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا " حمیدرضا آذرپور " معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز وضعیت کنونی استان گیلان هیچگونه مجوزی برای اجرای تورهای سیاحتی و طبیعتگردی صادر نخواهد شد. وی با بیان اینکه اجرای تورهای گردشگری و طبیعت گردی در تعطیلات عید فطر ممنوع است ادامه داد: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده برگزاری چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند. وی اضافه کرد: ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این ادارهکل بشمار میآید و در این راستا با افراد و گروههایی که برخلاف پروتکلهای اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد. آذرپور خاطرنشان کرد: تقاضا داریم، گردشگران از هرگونه سفر با گروههای غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمهای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروهها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند. نماینده عالی دولت در گیلان گفت : با توجه به لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تعطیلی عید فطر تمامی سواحل و تفرجگاههای برونشهری استان مسدود میشوند. ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا با یادآوری چندباره لزوم همکاری شهروندان و هماستانیها برای قطع زنجیره انتقال بیماری با افزایش رعایت دستورالعملهای بهداشتی، بر استمرار تولید محتواهای رسانهای در تبیین اهمیت مراعات و توجه به الزامات کرونایی تأکید کرد. وی با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی و قرار داشتن ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت در شرایط زرد افزود: براساس گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مدت شروع تا پایان دوره پیک اخیر بیماری در گیلان در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۲۵ روز بوده که یک رکورد و قابل قدردانی است. استاندار گیلان به خسته بودن کادر درمانی با بیش از ۱۴ ماه حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد بستری ها نسبت به هفته های گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته اما این آمار نسبت به اسفندماه سال گذشته نمایانگر افزایش دوبرابری و نگران کننده است. وی با بیان اینکه همچنان میزان رعایت دستورالعملهای بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایینتر است، گفت: از همه شهروندان و هماستانیها انتظار می رود که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، الزامات بهداشتی را همچنان بهطور جدی مورد توجه قرار دهند. گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود و لطمات زیادی را از این بابت متحمل شد.
ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاریهای موجود میان این تشکل حرفهای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " علیاصغر مونسان " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در این نشست ضمن تشکر از جامعه هتلداران به دلیل همکاری که در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند، بیان کرد: «فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجهای کشور کردیم تا در کمیسیونهای مختلف و صحن دولت هر کاری که میشود انجام دهیم، انصافا نیز انجام دادیم.» او افزود: «موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکلهای بهداشتی استفاده کنیم.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تصریح کرد: «هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.» میانگین ضریب اشغال هتلهای کشور زیر ۵ درصد شده است " جمشید حمزهزاده " رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه این جلسه بیان کرد: «متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتلهای کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال هتلها ۲۵ درصد بود. مسافرتهایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آنها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.» او افزود: «یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتلها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور میشویم تعدیل نیرو داشته باشیم.» حمزهزاده تصریح کرد: «اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد میشود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتلها و در معرض خطر قرار گرفتن آنها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.» رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: «در بستههای حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماههای اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اینگونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همینطور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.»
ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " پرهام جانفشان " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: در جلسه کمیته فنی صدور موافقت اصولی تاسیسات گردشگری برای ساخت ۴ هتل در پایتخت، و ۲ اقامتگاه بوم گردی موافقت صادر شد. جانفشان افزود: برای ساخت ۴ هتل در تهران و ۲ اقامتگاه بومگردی در دماوند و فیروزکوه موافقت اصولی صادر شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران عنوان کرد: توسعه زیرساختهای گردشگری و معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در تهران یکی از اهداف این اداره کل در سالهای اخیر بوده است. وی بیان کرد: توسعه زیرساختهای اقامتی در تهران از نظر تنوع و سلیقه گردشگران نظیر بومگردی، اقامتگاه سنتی، هتلآپارتمان و هتل در حال انجام است. گفتنی است، استان تهران دارای ۱۲۰ هتل و هتل آپارتمان است که ظرفیت تختی آن بیش از ۶۰ هزار تخت است.
ایجاد شده: 20/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 20/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، از زمان شیوع گسترده کرونا و کم و زیاد شدن بیماری در کشور طرح استفاده از هتلها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی و حتی کادر درمان مطرح شد و بارها در موجهای بیماری که در کشور اتفاق افتاد بحث اجرای این طرح به میان آمد، اما به مرحله اجرایی شدن نرسید. با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی مطرح شدن این مسئله خراسان رضوی اولین استانی بود که در این زمینه اعلام آمادگی کرد و بیشتر هم هتلهای دولتی برای این کار پیش قدم شده بودند، در این مدت هیچ دستورالعمل خاصی برای این موضوع ابلاغ نشده و برنامهای برای اجرای دوباره این طرح در استان خراسان مطرح نشده است. در چند هفته اخیر و پس از اتمام تعطیلات نوروزی که دوباره بیماری کرونا گستردگی وسیعی پیدا کرد، آمار مبتلایان و فوتشدگان این بیماری رکوردهای جدیدی را در کشور به ثبت رساند و نگرانی برای فضای نگهداری از بیماران با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها نیز افزایش پیدا کرد، بحث استفاده از هتلها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در کشور دوباره مطرح شد، اما بازهم خبری از اجرای این طرح و استفاده از هتلها نشد. در همین راستا " یوسف بیدخوری " معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی در خصوص اجرای دوباره این طرح در زمان شیوع گستره کرونا پس از تعطیلات نوروز اظهار کرد: در زمینه استفاده از هتلها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی صحبتی مطرح نشده است و مواردی به این طرح اختصاص داده نشده است. وی اضافه کرد: ادارهکل میراث فرهنگی و هتلها از قبل آمادگی کامل در این زمینه را داشتهاند، چیزی حدود ۴۰۰۰ تخت به این موضوع اختصاص پیدا کرد و در ابتداء آغاز موج اخیر کرونا حتی تعداد تختها به ۸۰۰۰ تخت نیز ارتقاء پیدا کرد. بیدخوری ادامه داد: اما تا امروز برای استفاده از این امکانات و تختهایی که برای این شرایط در نظر گرفته شده بود هیچ اعلام نیازی از سوی دستاندرکاران بهداشت به ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نشده است. معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: شایان ذکر است که در طول دوران مواجه با کرونا با تقاضای خاصی مرتبط با این موضوع روبرو نبودهایم و این طرح اجرایی نشده است. بیدخوری تاکید کرد: در خصوص استفاده از هتلها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی چندین جلسه و نشست با استانداری و استاندار خراسان برگزار شد و در این جلسات هیچ درخواستی مرتبط با این موضوع مطرح نشد.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "خسرو نشان" معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه شورای معاونان آن سازمان که با حضور حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور عصر چهار شنبه ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد ، ضمن تشریح عملکرد مقایسه ای این معاونت در سال های ۹۸ و ۹۹ گفت: مقایسه ضریب اشغال هتل ها با رقم ۶۵٫۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲٫۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت ها در شیوع ویروس کرونا است. به گفته خسرو نشان آمارها نشانگر این است که شیوع بیماری کرونا تاکنون خسارت های زیادی را به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین المللی وارد کرده ، و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰درصدی مواجه بوده است. معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب اظهار داشت: در این میان جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود. خسرو نشان تصریح کرد: آنچه که می تواند فرصت گردشگری در سال ۱۴۰۰ را بهبود دهد، امید به واکسیناسیون ۱۹-covid در سطح کشور است و در صورتیکه جزیره کیش در تامین واکسن ساکنان و گردشگران ورودی اقدام کند و پیشگام باشد سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش شاهد خواهیم بود. وی با ارائه گزارشی از فعالیت های مدیریت های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹ از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد. نشان همچنین در تشریح رویکردهای کلان معاونت گردشگری کیش بر مبنای سند راهبردی عنوان کرد: این معاونت اهتمام جدی جهت تحقق جایگاه کیش به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور، کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی و کمک به اقتصاد ملی در جایگزینی مقصد کیش به جای مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان را در دستور کار دارد. جایگزنی کیش و جزایر پیرامونی به عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه منطقه ای و بین المللی با تاکید بر ارتقاء مزیت های گردشگری کیش و توجه ویژه به کشور های پیرامونی و حوزه خلیج فارس و استفاده ازمزیت های برنامه ۲۵ ساله همکاری های مشترک ایران و چین در منطقه آزاد از دیگر مواردی بود که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد. خسرو نشان همچنین ارتقاء سطح خدمات و آموزش گردشگری و حرکت به سمت صدور دانش و متخصص گردشگری به سرزمین اصلی و کشور های منطقه را از دیگر برنامه های مد نظر این معاونت برشمرد. توسعه و ترویج انواع گردشگری موضوعی با توجه به زیر ساخت ها و ویژگی های اختصاصی جزیره کیش به ویژه گردشگری در زمینه های ورزشی ، سلامت ، پزشکی ، دریا پایه ، نمایشگاهی ، فرهنگی و هنری ، تفریحی و اوقات فراغت، ارتقا جزیره کیش به عنوان شهری هوشمند ، خلاق و گردشگر پذیر با لحاظ تمامی اختصاصات آن، از جمله ارتقا منظر بصری ، ایجاد تنوعات موضوعی و تصویر خوشایند و ایجاد هویت بصری اختصاصی در عرصه ملی و بین المللی، تبدیل کیش به قطب دوم گردشگری فرهنگی کشور با تاسیس موزه ها و برگزاری رویداد های هنری فرهنگی از دیگر برنامه های معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است که خسرونشان در جلسه شورای معاونان به تشریح آن پرداخت.
ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری آنسا، " ماریو دراگی " نخست وزیر ایتالیا پس از جلسه وزیران گردشگری گروه جی۲۰ (گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد دارائی و مسولان بانکهای مرکزی ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است) دیروز سه شنبه گفت: «ایتالیا آماده استقبال از گردشگران جهان است». در پی برگزاری این نشست در ایتالیا، دراگی افزود: «جهان خواهان سفر به ایتالیا است، اما همه گیری ویروس کرونا ما را مجبور به بستن مرزها کرده است. اما اکنون ایتالیا آماده استقبال از جهان است». وی تاکید کرد: «شک ندارم گردشگری در ایتالیا دوباره قویتر از گذشته پدیدار خواهد شد». نخست وزیر ایتالیا در ادامه از صدور روادید ویژه برای سفر به ایتالیا خبر داد و گفت: از نیمه ماه ژوئن (۱۱ خرداد) صدور "روادید سبز اروپایی" آغاز می شود. روادید سبز اروپایی سندی است که تائید می کند گردشگر هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده و یا آزمایش سواب مولکولی (تست سواب مولکولی مخصوص تشخیص کرونا) آن منفی بوده است. دراگی که پیش از این خبر صدور این روادید را در ایتالیا داده بود، از ضرورت ارائه این سند از سوی گردشگران خارجی به ایتالیا پس از بازگشایی مرزها خبر داده بود. روز گذشته نیز کمیساریای عالی اروپا از برنامه ریزی برای بازگشایی اتحادیه اروپا به روی گردشگرانی خبر داد که واکسن کرونا را دریافت کرده اند و یا از کشورهایی هستند که شیوع ویروس کرونا در آنها شدید نیست. براین اساس مقامات مسئول در کمیساریای عالی اروپا اعلام کردند با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان آن فرارسیده تا از محدودیت های مربوط به سفرهای غیرضروری بکاهیم. مقامات مزبور همچنین خاطرنشان کردند که گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا حداکثر تا اول ماه ژوئن (۱۱خرداد) به دنبال دستیابی به موافقت کشورهای عضو بازگشایی می شوند.
ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " علی درویش پور " رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه که ظهر روز چهارشنبه 15 اردیبهشتماه با حضور اعضای جامعه هتلداران جزیره برگزار شد، عنوان داشت: برای ساخت برند جزیره، باید همه ساختارها و برنامههای حاکم بر منطقه، در این راستا جهتدهی شده و فعالان این عرصه با استانداردسازی، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. وی افزود: طراحی رویدادها، جشنوارهها و برنامههایی که به خلق خاطرات خوب در یاد و خاطر گردشگران کمک کند، بخشی از جریان سازی به سمت برند گردشگری شدن جزیره است. به گفته درویش پور، قشم با داشتن جاذبههای نادر در دنیا، باید به نخستین مقصد گردشگری ایران تبدیل شود و سهم عمدهای در سبد سفرهای مردم کشور داشته باشد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از همراهی اعضای جامعه هتلداران گفت: توسعه گردشگری، توسعه اقتصاد همه قشرهای جزیره است که با برنامهریزی اصولی و تعامل و همت خود ما تحقق پیدا میکند. در ادامه این جلسه، اعضای حاضر به ارائه گزارشی از وضعیت حضور گردشگران در جزیره پرداختند و خواستار حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و طراحی یک برنامه اصولی و منسجم برای معرفی ظرفیتهای جزیره و جذب گردشگر در تمامی فصول سال شدند.
ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: ما سالهاست که مطالبات زیادی از بخش دولتی داریم و همیشه هم این مطالبات را به طور رسمی و شفاف مطرح کردهایم اما هیچ وقت تحقق پیدا نکرده است. اخیراً بعضی از کسانی که اعلام کاندیداتوری کردند، گفتند گردشگری را در اولویت برنامههای خود قرار دادهاند. ما به عنوان فعالان صنعت گردشگری که سالها چنین وعدههایی را از سویی مقامات شنیدهایم اما نتیجهای ندیدهایم، طبیعی است که فکر کنیم این حرفها صرفاً مصرف انتخاباتی دارد. بخش زیادی از مطالبات امروز ما همان مطالباتی هستند که ما در ادوار گذشته هم پیگیر آنها بودیم و مدتهای زیادی است که همچنان آنها را به عنوان اصلیترین خواستههای صنعت گردشگری مطرح میکنیم و هنوز به نتیجه نرسیدهایم. او سالهای گذشته را بدترین دوران گردشگری و از آن جمله صنعت هتلداری دانست و گفت: گردشگری به سبب اتفاقاتی که افتاد دو سال خاموش را سپری کرد و اگر امروز نگوییم نابود شده است، در خوشبینانهترین حالت باید بگوییم که این صنعت رو به نابودی است. امروز بیش از آنکه به مطرح شدن نام گردشگری در شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری نیاز داشته باشیم به ارائه راهکارهایی نیاز داریم که تضمین اجرایی برنامهها و وعدههای کاندیداها را اثبات کند. اسکندریون با بیان اینکه ما از مشکلات و تنگناهای دولت بی اطلاع نیستیم، عنوان کرد: انتظار ما این بود که دولت در چنین شرایطی حداقل امیدواری کاذب به فعالان صنعت گردشگری ندهد. یعنی بهتر بود میگذاشتند گردشگری مسیر طبیعی خودش را طی کند دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران در مورد جلسات جامعه در سال جاری هم گفت: در سال جاری جلساتی ترتیب دادیم که متاسفانه به دلیل حاد شدن شرایط کرونایی، لغو شد. آخرین آنها جلسهای بود که هفته گذشته با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با حضور وزیر و اعضای هیئت مدیره داشتیم که دو روز قبل از برگزاری جلسه منتفی شد. لغو شدن جلسات امری اجتنابناپذیر و خارج از اختیار ماست. آخرین جلسهای که داشتیم، دو، سه روز قبل از آغاز سال جاری بود که در اصفهان در خدمت دوستان بودیم؛ گرچه در سال جاری به دلیل موج جدید کرونا رسما جلسهای نداشتیم اما اعضای هیئت مدیره از طریق فضای مجازی با هم ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند. ما صرفاً به دلیل رعایت پروتکلها و دشواری رفت و آمد اعضا که از نقاط مختلف ایران به تهران میآیند، مدتی جلسات حضوری را متوقف کردیم تا اوضاع تا حدی بهتر شود و جلسات را دوباره از سر بگیریم. اسکندریون خاطرنشان کرد: وظایف جامعه حرفهای هتلداران ایران در سالهای گذشته گسترش پیدا کرده است. حوزه وظایف و اختیارات جامعه هتلداران ایران دیگر مانند چند سال پیش محدود به مسائلی مانند نرخگذاری، درجهبندی و اموری مانند اینها نیست؛ بلکه حوزه کار ما فراتر رفته است. امروز ما مطالبات زیادی از دولت داریم و پیگیر این مطالبات در سالهای گذشته بخش زیادی از انرژی و وقت جامعه حرفهای هتلداران ایران را مصروف خود کرده است. مطالباتی در حوزههای مختلف از جمله مالیات، بیمه، هزینههای حاملهای انرژی، تسهیلات و مانند آنها. در دو سال گذشته بارها در جلسات این مسایل را مطرح کردیم و مورد بحث و بررسی قرار دادیم به دفعات در ارتباط با آنها با مقامات ذیربط جلسه داشتیم اما هنوز تا حصول نتیجه فاصله زیادی داریم. او در پایان عنوان کرد: اگر چه در این سالها نه از مجلس و نه از دولت، آبی گرم نشده اما جا دارد که مجلس فعلی زمینهای برای تشکیل فراکسیون مستقل گردشگری فراهم کند. همانطور که پیشتر همکارمان جناب آقای بذری هم متذکر شدند، ایجاد کمیسیون مستقل گردشگری میتواند دستاورد مجلس فعلی باشد. گردشگری صنعت مهمی است و طبعاً وجه اقتصادی پررنگی دارد. صنعتی با این مختصات چرا باید زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس باشد؟ ما خواستار تشکیل کمیسیون مستقل گردشگری در مجلس هستیم.
ایجاد شده: 13/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 13/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه دفتر خبری وزارت خارجه اسرائیل در این خصوص در بیانیه ای خبر داد ؛ آذربایجان قصد دارد در سال ۲۰۲۱ در اسرائیل نمایندگی تجاری با وضعیت دیپلماتیک و نمایندگی رسمی برای توسعه توریسم افتتاح کند. در این بیانیه آمده است: « آذربایجان قصد دارد امسال در اسرائیل نمایندگی تجاری با وضعیت دیپلماتیک افتتاح کند. وزیر خارجه اسرائیل هیات اسرائیلی را در جلسه ی مجازی امروز با آذربایجان در ارتباط با توسعه روابط دوجانبه و تجارت بین دو کشور سرپرستی می کرد. رئیس هیات اذربایجان در این جلسه، وزیر اقتصاد کشور بیان داشت که در جریان دیدار اعلام کرد که آذربایجان قصد دارد امسال در اسرائیل نمایندگی رسمی توسعه توریسم و نمایندگی تجاری با وضعیت دیپلماتیک افتتاح کند.» وزیر خارجه اسرائیل در این جلسه خاطر نشان کرد که آذربایجان متحد، دوست و ارسال کننده اصلی منابع انرژی اسرائیل است. ما کار بر روی توسعه ارتباطات مهم با آذربایجان را ادامه داده و آنها را در زمینه های جدید توسعه و بسط می دهیم.
ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " علیرضا خزائلی " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قزوین گفت: هیچ نوع اتفاق غیرقانونی در این منطقه رخ نداده و سرمایهگذار با رعایت تشریفات انتخاب شده است، واگذاری زمین به وی نیز در قالب قراردادهای اجارهٔ واگذاری از طریق مراجع ذیصلاح انجام شده است، ضمن اینکه کلیهٔ مجوزها و مصوبات لازم اخذ شده و فرآیند قانونی خود را طی میکند. وی افزود: ما روز گذشته با حضور نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، رئیس شورای روستا و جمعی از معتمدین روستا جلسهای داشتیم و سوءتفاهمات پیش آمده در این موضوع را برطرف کردیم. خزائلی اظهار کرد: نکتهٔ حائز اهمیت این است که بنا نیست در حاشیهٔ این دریاچه هیچگونه ساخت و سازی انجام شود و مکانی که به این منظور به سرمایهگذار واگذار شده در طی فرآیند قانونی انجام شده، خارج از حریم دریاچه بوده و از نظر ارتفاع و بعد مسافت نیز چند صد متر با دریاچه فاصله دارد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: زمین واگذار شده دولتی بوده و جزو اراضی ملی محسوب میشود که در قالب قراردادهای اجاره واگذار شده، سرمایهگذار نیز طی فرآیند قانونی از طریق فراخوان انتخاب شده است، ضمن اینکه انتخاب سرمایهگذار صرفاً به عهدهٔ یک دستگاه نیست و چندین دستگاه در این جریان نقش دارند و مجموعهای از دستگاههای دولتی در انتخاب سرمایهگذار دخیل بودهاند. دریاچهٔ اوان هشتادمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار دارد. این دریاچه در محدودهٔ منطقهٔ حفاظت شدهٔ الموت شرقی استان قزوین قرار واقع شده و در 75 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
ایجاد شده: 8/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 8/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " نادر فلاحی "مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: عملیات گودبرداری پروژه با قوت در حال انجام است. وی با بیان اینکه این جلسه با هدف رفع موانع احتمالی پیش روی عملیات اجرای هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل شد، افزود: با حمایت از سرمایهگذار هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل و حل مشکلات و موانع احتمالی این طرح، پیگیر تسریع در روند اجرای این هتل هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ارزش های افزوده این پروژه به گردشگری اردبیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در ۱سال گذشته برای رفع موانع و حل مشکلات سرمایه گذاران بوده و خواهد بود که هتل ۵ستاره نیز جزو کار ویژه های همکاران بود. فلاحی با اعلام حمایت از اجرای هتل پنج ستاره در اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه اولین هتل پنج ستاره اردبیل است، بهره برداری از آن تحرک مناسبی در جذب گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی ایجاد خواهد کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با تاکید بر سخنان مدیرکل میراث، تصریح کرد: همه توان ما برای کمک به اجرای بی نقص و آسان پروژه های است. قلندری افزود: آماده رفع هرگونه موانع پیش رو برای تسهیل در امور هستیم.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
کمیته بحران گردشگری جهانی در سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بار دیگر تشکیل جلسه داد تا راهنمای این حوزه در هماهنگسازی شیوه نامههای بهداشتی و سفر و تأمین مالی کسب و کارهایی باشد که در تلاشند از این بحران تاریخی نجات پیدا کنند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ نهمین جلسه کمیته بحران راهحلهای پیشرفته برای بزرگترین چالشهای پیش روی بازگشت گردشگری بینالمللی برگزار شد و اعضای کمیته، متشکل از رهبری سیاسی، سازمانهای بینالمللی، از جمله سایر آژانسهای سازمان ملل متحد، امور مالی و بخش خصوصی، در مورد توصیههای کمیته بحران، با تمرکز در چهار زمینه اصلی ازسرگیری سفرهای امن و فرامرزی، ترویج سفر ایمن در تمام مقاطع سفرهای توریستی، تأمین نقدینگی برای مشاغل گردشگری و محافظت از مشاغل و بازیابی اعتماد مردم به سفر بحث کردند. این نشست مجازی به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد. وزیر جهانگردی عربستان، آقای احمد ابن عقیل آل کتیب، گفت: «عربستان سعودی برای شتاب بخشیدن به ازسرگیری سفرهای بینالمللی با شرکای مختلف در بخشهای دولتی و خصوصی همکاری کرده است. تسهیل سفرهای امن و یکپارچه تنها راه برای جلب اطمینان مسافران و مشاغل گردشگری است که در نهایت عامل بهبود وضعیت این بخش خواهد بود.» شیوه نامههای هماهنگ و ایجاد اعتماد این کمیته به عنوان نمونهای از شیوه نامههای مشترک برای استفاده سایر مناطق، از Green Pass پیشنهادی اتحادیه اروپا حمایت کرد. مارگاریتس شیناس، معاون رئیس اتحادیه اروپا در سخنرانی در این نشست عنوان کرد: «ما میتوانیم تابستان ۲۰۲۱ را آغاز دوران پساهمهگیری اعلام کنیم، دورهای که ایمنتر، پایدارتر، مقاومتر و شکوفاتر است. بخش گردشگری میتواند پیشگام این تلاش باشد و منجر به بهبود اقتصاد اروپا و اقتصاد جهانی شود.» اعتماد گردشگران به خاطر مسائل مربوط به لغو و استرداد هزینههای خدمات گردشگری به شدت خدشه دیده است. آقای شیناس همچنین کارهایی را که برای افزایش اعتماد مصرفکننده به گردشگری انجام شده است عنوان کرد و خاطرنشان کرد: «تلاشهای UNWTO برای ایجاد یک قانون بینالمللی برای حمایت از گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این قانون حقوقی یکی از چندین طرح اصلی UNWTO است که هدف آن بازگرداندن اطمینان به سفرهای بینالمللی است.» همچنین در کمیته، UNWTO و IATA (انجمن حمل و نقل هوایی بینالمللی) از راهاندازی قریبالوقوع یک ردیاب مقصد جدید خبر دادند. این ابزار در وبسایتهای هر دو سازمان در دسترس خواهد بود و اطلاعات جامع و بهروز در مورد محدودیتها و الزامات شرکتهای هواپیمایی و مقصدها را فراهم میکند و به گردشگران امکان میدهد آگاهانه انتخاب کنند. توصیههایی برای بهبود وضعیت توصیههای کمیته بحران گردشگری جهانی UNWTO بر اهمیت سیاستگذاری بر اساس مقررات بینالمللی بهداشت و هوانوردی، از جمله مقررات سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان بینالمللی هواپیمایی بینالمللی (ICAO)، بهویژه راهنمای «تیکآف» و کارگروه بازیابی هواپیمایی کشوری (CART) آن، تاکید دارند. ایجاد راهروهای بهداشت عمومی، اجرای راهحلهای دیجیتال بهداشتی و توسعه سیستم مشترک «چراغ راهنمایی» به عنوان یک چارچوب قابلشناسایی برای مدیریت ریسک نیز از جمله موارد موجود در میان این توصیهها هستند. وزیر گردشگری یونان و رئیس گروه فنی کمیته بحران UNWTO، هری تئوهریس، همزاه با ارائه این توصیهها گفت: «امسال ما ابزارهای بیشتری (از جمله واکسیناسیون) در چنته داریم تا بتوانیم به تمام دغدغههای مسافران و افراد شاغل در بخش گردشگری رسیدگی کنیم.» تامین مالی برای نجات گردشگری از طریق کمیته بحران گردشگری جهانی، UNWTO همچنین تلاش کرد یکی دیگر از چالشهای اساسی گردشگری جهانی، یعنی توقف ناگهانی گردش پول حاصل از گردشگری و نیاز به حمایت از مشاغل و محافظت از مشاغل این حوزه را برطرف کند. UNWTO همراه با ICAO و WHO تنها آژانسهای سازمان ملل متحد هستند که در ابتکار عمل بینالمللی خود با OECD همکاری میکنند. UNWTO همچنین با بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) همکاری نزدیک دارد تا به نجات و بقای کسب و کارهای مرتبط با گردشگری کمک کند. OECD و EBRD در آخرین جلسه کمیته بحران مشارکت داشتند و در نهایتِ هماهنگی، از مشاغل گردشگری در طول بحران کنونی حمایت کرده و همچنین پیشنهاد دادند در آینده پایداری و انعطافپذیری بیشتری در این زمینه فراهم شود. مثلا این مهم از طریق ارتقای سطح سرمایهگذاریهای سبز در بخش گردشگری فراهم خواهد شد. همچنین برنامههای بانک توسعه آمریکایی (IDB) و شرکت مالی بینالمللی (IFC) کمیته بهروز رسانی شد و نمایندگان آنها بر نقش بالقوه نوآوری، سرمایهگذاریهای سبز در گردشگری و حمایت از مشاغل به منظور بهبود از این وضعیت تاکید داشتند.
ایجاد شده: 22/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 22/فروردین/1400 اخبار خارجی