نتایج جستجو...
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی  اظهار داشت:  انتظار می رود به دلیل وجود چندین مناسبت مذهبی پیش رو و تعطیلات رسمی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مسافرت ها افزایش یابد.  معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تلاش ویژه برای استقبال از نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود، انتظار داریم استان های کشور برنامه مناسبی برای ورود به قرن جدید داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان شمالی، تنوع اقوام و اشتراکات آن ها انتظار می رود برنامه های متنوعی توسط مسئولان این استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و قرن جدید تدارک دیده شود. وی با بیان اینکه بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی بشدت آسیب دیده است، گفت: ارائه تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و از دیگر سو  بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است. شالبافیان گفت: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد و این امر ضرورت فعالیت دائمی را در طول سال می طلبد. معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم هماهنگی استانداران در خصوص موضوعات مشابه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، استانداران خطه خراسان می توانند در حوزه های خدمات جاده ای و امدادرسانی با یکدیگر تبادل نظر کرده و برای برنامه های گردشگری، نشست منطقه ای برگزار کنند.

ایجاد شده: 1/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1400     اخبار داخلی
راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

راهکار مهم توسعه گردشگری، نگاه علمی به آن است

به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری  شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.

ایجاد شده: 26/دی/1400       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     اخبار داخلی
ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری باید تقویت شود

ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری باید تقویت شود

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " سید محمدرضا هاشمی " استاندار سمنان روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان سمنان بیان کرد: «ارتباط بین دانشگاه، صنعت و گردشگری استان یک ضرورت است که باید با اقدامات مناسب ارتباط بین این بخش‌ها تقویت شود.»  استاندار سمنان افزود: «با تقویت ارتباط بین دانشگاهیان و کارگروه‌های حوزه‌های مختلف استان سمنان به‌ویژه گردشگری، از علم، توان و ظرفیت کارشناسان دانشگاهی برای پیشبرد بهتر امور استفاده شود.»  هاشمی بیان کرد: «واحدهای صنعتی و تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی و کاهش ظرفیت تولیدی، نیاز است تا با استفاده از یک کارشناس اهل فن، نحوه ارتباط با دانشگاه را تقویت کنند و تولید خود را رونق بخشند.»  او گفت: «گردشگری یک صنعت زودبازده در جهان توسعه یافته و در حال توسعه امروز است و به واسطه تعدد اثرهای ثبت شده استان سمنان در فهرست ملی، نیاز است تا زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه قرار گیرد.» 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار داخلی
منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

منطقه الفهیدی دبی، تبدیل به مقصد گردشگری می‌شود

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، این استراتژی که بر تغییر محله تاریخی الفهیدی، متعلق به قرن نوزدهم، متمرکز است، یکی از دو حرکتی است که به حفظ میراث فرهنگی محلی در کشور امارات کمک می‌کند.  شیخ حمدان بن‌محمد بن‌راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «بازسازی و احیای راهبرد محله تاریخی الفهیدی میراث اصیل معماری و شهری ملت ما را برجسته خواهد کرد».  این ابتکار در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، محله الفهیدی را به بستری برای رشد و تعالی جوانان تبدیل می‌کند تا استعدادهای خلاق خود را به نمایش بگذارند و علاوه بر آن، میزبان شرکت‌های استارتاپی در بخش فرهنگی باشد.  همچنین، این پروژه ظاهر کلی و زیرساخت منطقه را بهبود می‌بخشد و در عین حال هویت فرهنگی، هنری، خلاقیت، نوآوری و میراث کشور را ارتقا خواهد داد.  محله الفهیدی، که در گذشته با عنوان منطقه بستکیه شناخته می‌شد، از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های امارات در جوار خور دبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود تجار پارچه و مروارید منطقه این محله را در قرن نوزدهم بنا نهاده‌اند و امروزه با ثبت یکی از بناهای آن در فهرست میراث‌فرهنگی جهانی یونسکو، یکی از محله‌های جذاب دبی به شمار می‌رود. وجود بادگیرهایی که بی‌شباهت به بادگیرهای یزد نیستند، نشان از نبوغ معماران این محله دارد. شهرداری دبی در سال ۲۰۰۵ پروژه‌ای را برای احیا و نوسازی این محله شروع کرده است که با موفقیت زیادی همراه بوده است. 

ایجاد شده: 21/دی/1400       آخرین ویرایش: 21/دی/1400     اخبار خارجی
امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان در هتل پارس کرمان اظهار کرد: «خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آنها وجود دارد.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این قبیل اقدامات در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.» او با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است بیان کرد: «خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.» شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت‌های از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در استان کرمان است.» او افزود: «کمک به تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی ماه‌های اخیر بوده و از محل تبصره ۱۸ منابعی برای فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های این صنعت اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه به شکل ویژه دیده شده است.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان در هتل پارس کرمان اظهار کرد: «خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آن‌ها وجود دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این قبیل اقدامات در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.»  او با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است بیان کرد: «خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.»  شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت‌های از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در استان کرمان است.»  او افزود: «کمک به تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی ماه‌های اخیر بوده و از محل تبصره ۱۸ منابعی برای فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های این صنعت اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه به شکل ویژه دیده شده است.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره  گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائه‌دهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین می‌پردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران می‌توانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.  حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامه‌ای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی می‌توان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت می‌کند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانس‌ها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور  با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن  ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها  در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی می‌توانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزن‌‌های اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیده‌بانی قوی، وزارت امور خارجه می‌تواند در تمامی حوزه‌ها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایع‌دستی را به‌عنوان یکی از هدف‌گذاری‌ها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایع‌دستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایع‌دستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایع‌دستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما به‌عنوان دیپلمات‌های اقتصادی می‌توانیم برای افزایش اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه به‌عنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایع‌دستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیل‌های ایران از طریق رسانه‌ها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلال‌ها در این حوزه موجب افزایش هزینه‌ها می‌شوند و باید دلال‌ها شناسایی و سامان‌دهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آما‌گی وزارت خارجه و دیپلمات‌های اعزامی برای معرفی صنایع‌دستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری این همکاری و هم‌افزایی تعداد شاغلان حوزه صنایع‌دستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسش‌وپاسخی با حضور  لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلمات‌ها شرکت‌های بزرگ را برای حضور در نشست‌های B ۲ B   تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشست‌های B ۲ B  برگزار می‌شود. درخواست ما از دیپلمات‌ها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکت‌های بزرگ را شناسایی و آن‌ها را برای حضور در این نشست‌ها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکت‌ها نداریم، دیپلمات‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آن‌ها میسر نباشد، برگزاری نشست به‌صورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدف‌گذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران به‌عنوان استراتژی‌های بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد  فاز عملیاتی شود/دیپلمات‌ها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلمات‌ها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهم‌ترین نیازهای دیپلمات‌ها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فم‌تور شرکت‌های خارجی شناسایی شده از سوی دیپلمات‌ها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکت‌های بزرگ از سوی دیپلمات‌ها فم‌تورهایی برای آن‌ها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آن‌ها نمی‌توان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فم‌تور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور  چشمگیر شرکت‌های خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایه‌گذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی به‌عنوان اولویت‌های وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ظرفیت‌ها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استان‌ها برای تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در استان‌ها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راه‌اندازی شناورها، سواحل مکران، راه‌اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرح‌های دارای اولویت هستند.» دیپلمات‌ها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلمات‌ها در کاهش ایران‌هراسی در جامعه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «هم‌اکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلمات‌ها می‌توانند در این مسیر به ما کمک‌ کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار داخلی
تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص برنامه‌هایی که برای این اداره کل در نظر دارد گفت: برنامه‌هایی به عنوان برنامه بلندمدت به عنوان پروژه‌های پیشران گردشگری برای ۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهد شد. در عین حال قصد داریم تا برنامه‌ای کاملا مشخص به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهیم. فاطمی ادامه داد: همچنین کارهایی مانند سفرهای ارزان قیمت، نمایشگاه گردشگری تهران و امور جاری در بخش برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل قرار گرفته و باید به سرعت به نتیجه برسد. از آنجا که طی تغییرات در اداره کل‌های معاونت گردشگری در برخی از امور عقب افتاده‌ایم باید به سرعت به این موارد بپردازیم و نتایج نهایی را استخراج کنیم. او معتقد است: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری کمتر استفاده شده. بروکراسی اداری به گونه‌ای بود که افراد علاقه‌مند به گردشگری نمی‌توانستند به راحتی به این حوزه ورود کنند و همواره سدی در جلوی آن‌ها وجود داشته که آن‌ها را ملزم می‌کرد که یا راهنمای گردشگری باشند یا مجوز آژانس و سایر بخش‌های گردشگری را داشته باشند و… در نظر داریم که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کنار بخش خصوصی استفاده کنیم. به زودی کارگروه‌ها، میزهای تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خود را شروع خواهند کرد و تنوع بخشی در حوزه گردشگری را اجرا خواهیم کرد. با این روش تمام افراد علاقه‌مند به حوزه گردشگری می‌توانند ایده‌های خود را به میزها و کارگروه‌های تخصصی ارائه دهند و ذیل فعالان گردشگری ایده خود را به مرحله اجرا برسانند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: شاید فردی ایده‌ای در حوزه گردشگری داشته باشد اما نتواند به دلیل بروکراسی اداری آن را به مرحله اجرا برساند. او می‌تواند این ایده را به کارگروه یا میز تخصصی گردشگری مربوطه ارائه و به مشورت بگذارد تا درباره چگونگی عملیاتی شدن آن تصمیماتی گرفته شود. در این کارگروه‌ها افراد متخصص، بخش خصوصی و حتا بخش‌های دولتی مرتبط حضور دارند و می‌توانند با ارائه نظرات و ایده‌های مختلف راهکارهای مختلفی را پیش روی فعالان گردشگری بگذارند. به طور مثال در بحث گردشگری کودک، سایر دستگاه‌های مرتبط از آموزش و پرورش و بهزیستی گرفته تا شهرداری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در میزهای تخصصی حضور خواهند داشت. این امر در سایر میزهای تخصصی تعمیم داده می‌شود. او در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی برای به ثمر رسیدن فعالیت این دست کارگروه‌ها و میزهای تخصصی در حوزه گردشگری وجود دارد درحالی که تجربه به ما ثابت کرده که این کارگروه‌ها تشکیل و در نهایت کاری از پیش نمی‌برند، گفت: ما ظرفیت مهمی در بخش گردشگری کشور به نام فعالان و بخش خصوصی گردشگری داریم. از این ظرفیت کمتر استفاده شده. آن‌ها باید در حوزه‌های تخصصی گردشگری فعال شوند. لزومی ندارد کارها صرفا دولتی حل و فصل شود. دولت می‌تواند حامی و پشتیبان باشد و امور توسط بخش خصوصی و فعالان گردشگری پیش رود. فاطمی درخصوص اختلاف نظرهایی که در بین اصناف فعال در حوزه گردشگری بخصوص آژانس‌داران وجود دارد و موازی کاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف گردشگری که مانع اجماع نظر در میان آن‌ها شده است، گفت: در این باره باید گفت، انجمن‌های حرفه‌ای که زیر نظر وزارتخانه میراث و گردشگری تشکیل شده‌اند فعالیت‌های صنفی خواهند داشت اما در میزهای گردشگری شناسایی ظرفیت‌های تخصصی گردشگری کشور و شناسایی محورهای گردشگری موضوعی در استان‌ها مدنظر است. آن‌ها ارائه برنامه می‌دهند و هریک از تشکل‌ها می‌توانند نمایندگانی در این کمیته‌ها و میزهای تخصصی داشته باشند. او ادامه داد: مشکلاتی در بخش‌های خصوصی وجود دارد که باید کمک کنیم رفع شود. همه ما خانواده بزرگی به نام گردشگری ایران هستیم که باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. دولت، دانشگاه، رسانه، بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند و در مجموعه واحد فعال شوند. به زودی جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی اعم از آژانس‌داران برگزار خواهیم کرد تا با نظرات خودشان مشکلات را حل کنیم. به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، بحث‌های تخصصی و تبیلغات و معرفی فعالانی که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعال هستند، تولید محتوا و آموزش با هدف تخصصی کردن امور مد نظر است. موضوعات مختلفی ازجمله گردشگری خانواده محور مد نظر است و قرار است امتیازات و تسهیلات خاصی در حوزه گردشگری داخلی به خانواده‌ها اختصاص یابد. این طرح در قالب سفرهای ارزان‌قیمت و ارائه تسهیلات خاص دیگر در نظر گرفته شده است. او درخصوص وضعیت تقویم گردشگری و مسائلی که با آن روبه‌روست، گفت: در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی اصلاح خواهد شد و امیدواریم برای ۱۴۰۱ بتوانیم تقویم گردشگری را ارائه دهیم. ضمن آنکه اجرای محورهای تخصصی گردشگری در بخش‌های مختلف کشور را مد نظر داریم که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف در مواجه با بحران خواهد بود چراکه ما تاکنون از این تجارب در حوزه گردشگری استفاده نکرده‌ایم. فاطمی معتقد است: نگرانی‌های که گردشگران خارجی در داخل ایران دارند باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود. باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی برای گردشگری فراهم کنیم. در شرایط حساسی قرار داریم و بسیاری از تورهای گردشگری که طی بهار عربی تورهای خود را از مصر و کشورهای عربی به سمت ایران آورده بودند در حال بازگشتن هستند که شرایط بحرانی برای ایران بوجود می‌آورد. باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های داخلی را فراهم و با رویکردی جدید ورود کنیم.

ایجاد شده: 7/دی/1400       آخرین ویرایش: 7/دی/1400     اخبار داخلی
امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

امیدوار به فعال‌تر شدن گردشگری پس از کرونا هستیم

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در این شورا به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و افزود: «اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعال‌تر شدن بخش گردشگری فراهم شود.» او با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: «مردم یزد در بخش‌های مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولان باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.» رئیس جمهوری به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: «پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.» رئیس جمهوری همچنین در نشست خبری با خبرنگاران نیز با اشاره به ظرفیت‌های یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت افزود: «در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.» آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: «کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیت‌ها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.»

ایجاد شده: 27/آذر/1400       آخرین ویرایش: 27/آذر/1400     اخبار داخلی
پرواز بدون سوخت‌گیری هواپیماهای هیدروژنی در مسافت نصف کره‌ی زمین

پرواز بدون سوخت‌گیری هواپیماهای هیدروژنی در مسافت نصف کره‌ی زمین

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در مسیر حرکت به سمت کربن‌خنثی شدن صنایع، استفاده از هیدروژن گزینه‌ای مطلوب و همچنین دشوار است اما به‌تازگی گروهی از پژوهشگران از کانسپت یک هواپیما با سوخت هیدروژنی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به سرعت و راحتی هواپیماهای مسافربری امروزی باشد. یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها برای توسعه‌ی حمل‌ونقل کربن‌خنثی، صنعت پرواز است. توسعه‌ی هواپیماهای الکتریکی تجاری تا زمانی که باتری‌های قدرتمندتر و سبک‌تر ساخته نشوند، امکان‌پذیر نخواهد بود. اما پرواز با نیروی هیدروژن راه حل دیگری است که ممکن است یک گزینه‌ی مطلوب رو به توسعه باشد و پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام می‌شود. به همین دلیل هم سال گذشته اتحادیه‌ی اروپا استراتژی هیدروژن را مطرح کرد. اکنون یک گروه تحقیقاتی نشان داده است که هواپیمای مسافربری هیدروژنی چگونه خواهد بود.  پروژه‌ی «فلای‌زیرو» (FlyZero) که توسط «مؤسسه‌ی فناوری هوافضا» (Aerospace Technology Institute) مدیریت و بودجه‌ی آن توسط دولت بریتانیا تأمین می‌شود، طرحی مفهومی برای برای یک هواپیمای سایز متوسط با سوخت هیدروژن مایع ارائه کرده است. این هواپیما می‌تواند ۲۷۹ مسافر را بدون توقف از لندن به سانفرانسیسکو یا از لندن به اوکلند نیوزیلند با تنها یک توقف برای سوخت‌گیری جابه‌جا کند. طول بال این هواپیما ۵۴ متر و دارای دو موتور توربوفن است که بدین ترتیب سرعت و راحتی مانند هواپیمای تجاری امروزی ارائه می‌کند اما انتشار آلاینده‌های کربنی آن صفر است. طبق طرح ATI این هواپیما دارای مخازن سوخت برودتی در عقب بدنه خواهد بود که هیدروژن را در دمای ۲۵۰- سانتی‌گراد ذخیره می‌کنند. دو مخزن کوچک‌تر هم در امتداد بدنه‌ی جلویی، هواپیما را در هنگام مصرف سوخت، متعادل نگه می‌دارد. با این وجود، هنوز سال‌ها با تجاری شدن هواپیماهای هیدروژنی فاصله داریم. هنوز زیرساختی برای سوخت‌گیری وجود ندارد و هیدرژن گران‌تر و ذخیره‌سازی آن در هواپیما نسبت به ذخیره‌سازی نفت سفید دشوارتر است. اما در عین حال چندان هم رؤیایی نیست. ATI انتظار دارد که تا اواسط دهه‌ی ۲۰۳۰ هواپیمای هیدروژنی پربازده، با احتمال زیادی گزینه‌ای اقتصادی‌تر از هواپیمای فعلی باشند. این موضوع تا حدی به این دلیل است که دیگر بخش‌های صنعت هم به سمت سوخت هیدروژنی حرکت می‌کنند که احتمالا هزینه‌های تجهیزات را کاهش می‌دهد. پروژه‌ی زیروفلایر قصد دارد یافته‌های دقیق‌تری را در اوایل سال آینده‌ی میلادی منتشر کند. از جمله‌ی این مفاهیم می‌توان به طرح‌های مفهومی برای هواپیماهای منطقه‌ای، باریک‌پیکر و متوسط، گزارش‌های اقتصادی و بازار، نقشه‌ی راه برای فناوری مورد نیاز و ارزیابی پایداری اشاره کرد.

ایجاد شده: 17/آذر/1400       آخرین ویرایش: 17/آذر/1400     اخبار خارجی
سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود

سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود

به گزارش هتل نیوز، " حسین مدرس خیابانی " استاندار سیستان و بلوچستان با " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت و گو کردند.  وی با بیان اینکه تقویت صنعت توریسم در استان می‌تواند توسعه سایر بخش‌ها را هم بدنبال داشته باشد؛ افزود: خواستار اتخاذ تدابیر ویژه به منظور ارزان سازی سفر به سیستان و بلوچستان هستیم.  استاندار با اشاره به اتصال استان به آب‌های آزاد و ارتباطات دریایی استان با کشور عمان، پیگیری‌های ویژه به منظور راه‌اندازی خط دریایی بین ایران و عمان از طریق بندر بین‌المللی چابهار به مسقط را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث پیگیری مربوط به راه اندازی کشتی کروز بین خطوط دریایی چابهار مسقط و اختصاص ۶ ماه سوخت رایگان تا زمان شکل گیری این مهم نیازمند توجه بیشتر هستیم.  مدرس خیابانی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست: برای معرفی استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه ی اقیانوس هند، دستور پیگیری لازم را صادر نماید.  وی به بیان اهمیت ارزان‌سازی سفر و پیگیری حضور ایرلاین‌های جدید پرداخت و ایجاد زیر ساختهای گردشگری از جمله هتل ، متل، بوم‌گردی و مجتمع های اقامتی تفریحی و گردشگری را یکی از خواسته‌های جدی برای تقویت گردشگری استان ذکر کرد. نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان باید به عنوان هدف و مقصد گردشگری مورد توجه ویژه مسئولین کشور قرار گیرد.  مدرس خیابانی افزود: در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای در استان با حضور سرمایه‌گذاران این حوزه تشکیل می‌شود.  وی‌ توجه به صنایع‌دستی، بسته‌بندی، بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی استان را  بسیار مهم خواند اظهار داشت: در راستای تکمیل و توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری در شهر سوخته، منطقه‌ی حوضدار، دهانه‌ی غلامان و کوه خواجه در شمال استان اقداماتی انجام شده است که می‌بایست با حمایت بیشتر این وزارتخانه، به وضعیت ایده‌آل برسد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...