به گزارش هتلنیوز ، جامعه هتلداران ایران در نامهای به رئیسجمهور خواستار اتخاذ تدبیر مناسب برای حل مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری کشور شد. در این نامه که با امضای "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران برای دکتر "حسن روحانی" ارسال شده، موارد ذیل به عنوان مهمترین درخواستهای هتلهای کشور قید شده است؛ ۱ - افزایش معافیت مالیاتی هتلها و تاسیسات گردشگری از ۵۰ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد برای سالهای ۹۸ و ۹۹ ۲ - افزایش مدت امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی توسط تاسیسات گردشگری از سه به شش ماه و الزام بانکها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی در این مورد ۳ - تخصیص تسهیلات با نرخ ۸ درصد مشابه تسهیلات پرداختی حوزه گردشگری روستایی به هتلها به ازای هر اتاق ۵۰۰ میلیون ریال با یکسال تنفس و ۶ سال بازپرداخت ۴ - افزایش مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری کارکنان این صنعت تا پایان شهریورماه به دلیل تبعات طولانی مدت این بحران ۵ - معافیت پرداخت ۲۳ درصدی سهم بیمه کارفرما به تامین اجتماعی برای طول سال ۹۹ ۶ - عدم از سرگیری فعالیت میهمانسراهای دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی به استناد ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ۷ - عدم صدور مجوز فعالیت برای خانهمسافرها تا پایان سال ۹۹ ۸ - افزایش مدت امهال پرداخت قبوض انرژی تاسیسات گردشگری از سه به شش ماه ۹ - تخصیص تسهیلات سفر داخلی به کارکنان محترم دولت پس از بحران کرونا برای کمک به جریانسازی گردشگری داخلی در کشور
ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
لزوم بروزرسانی، خلاقیت و تحول در دانش گردشگری - برنامه مشخصی برای عبور صنعت گردشگری از بحران کرونا نداریم یا حداقل دیده نمیشود. - صنعت گردشگری فقط در سفر و تور، رزرو هتل و بلیط هواپیما و قطار خلاصه نمیشود. - متاسفانه در حال حاضر دید علمی به صنعت گردشگری، تقویم گردشگری و خلاقیت وجود ندارد.
ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1399 TV
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی تشکیل فدراسیون گردشگری زیر نظر اتاق ایران در حال اجراست، اظهار داشت: منتظر هستیم تا هیاترئیسه اتاق ایران پس از ارزیابی موضوع، نظرات خود را مطرح کند و به جمعبندی برسیم. "علیاکبر عبدالملکی" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 17 انجمن و تشکل از بخشهای مختلف حوزه گردشگری از جمله هتلها، آژانسهای مسافرتی، تورگردانان، راهنمابان گردشگری، ایرلاینها، گردشگری الکترونیک، حمل و نقل ریلی، مناطق آزاد و ویژه، بومگردی، صنایع دستی و ... در اتاق بازرگانی دارای جایگاه و ساز و کار مشخص هستند و تشکیل فدراسیون گردشگری میتواند هماهنگی بیشتر در اجرای موضوعات مختلف را در پی داشته باشد. "عبدالملکی" بیان داشت: البته در ابتدای کار مقاومتهایی با پیشنهاد کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مبنی بر تشکیل فدراسیون گردشگری، صورت گرفت اما پس از برگزاری جلسات متعدد با فعالان گردشگری و با رایزنیهای انجام شده، هماکنون اکثریت تشکلها، انجمنها و اتحادیههای فعال در صنعت گردشگری ایران از این موضوع استقبال میکنند. وی تصریح کرد: مخالفین و منتقدین این موضوع در ابتدای امر عقیده داشتند که تشکیل فدراسیون گردشگری، باعث تضعیف جایگاه و قدرت آنها خواهد شد اما اکنون متقاعد شدهاند که بالعکس از این طریق میتوانند یکپارچگی و انسجام بیشتری داشته باشند و در مجامع مختلف از حق و حقوق خود دفاع کنند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به نمونهای از تشکیل فدراسیونها زیر نظر اتاق ایران در گذشته اشاره کرد و گفت: 540 تشکل و انجمن در بخشهای مختلف زیرنظر اتاق ایران حضور دارند که اکثریت آنها نیز در بخش صادرات فعالیت میکنند. اتاق بازرگانی است ایران پس از تشکیل فدراسیون صادرات، موفق شد تا آن را بینالمللی و به کنفدراسیون صادرات، تبدیل کند. این فعال صنعت گردشگری کشور در ادامه گفت: صنعت گردشگری 12 سال است که دارای جایگاه و کمیسیون در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است و در حال حاضر که وزارت گردشگری نیز در دولت تشکیل شده، میتوانیم با قدرت بیشتری رو به جلو حرکت کنیم. "علیاکبر عبدالملکی" در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، یکی دیگر از اهداف و برنامههای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به منظور حمایت از فعالان و ذینفعان این بخش است. وی با اشاره به دلایل و ضرورتهای ایجاد صندوق حمایت از گردشگری، گفت: تا چه زمانی باید دست به دعا باشیم که دولت برای حمایت از ما کاری انجام دهد و آیا پس از اتمام بحران کرونا، برای مقابله با دیگر بحرانهای احتمالی برنامهای داریم؟ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در ادامه توضیح داد: وقتی که صندوق حمایت از گردشگری تشکیل شود، هر یک از ذینفعان بخش گردشگری میتوانند در این صندوق سرمایهگذاری کنند و اتاق بازرگانی نیز به نسبت این سرمایهگذاری، چندین برابر کمک خواهد کرد. در مرحله بعدی و پس از ثبت رسمی صندوق حمایت از گردشگری و تبدیل آن به شهرک سهامی عام و عرضه آن در بورس و فرابورس، تمامی مردم میتوانند در این صندوق سرمایهگذاری کنند. "علیاکبر عبدالملکی" بخش پایانی اظهارات خود را به پیشنهاد تشکیل بانک ایده در حوزه صنعت گردشگری اختصاص داد و گفت: با راهاندازی این بانک ایده، تمامی فعالان گردشگری میتوانند ایدههای پیشنهادی خود را مطرح کنند و اتاق بازرگانی نیز در مقابل این ایدهها را خریداری میکند و یا با حمایت از ایدهپردازان، آن را به مرحله اجرایی میرساند. وی افزود: بسیاری از افراد فعال در بخشهای مختلف گردشگری کشور با وجود فکر و ایدههای خوب، بینظیر و خلاقانه، بنابر دلایلی ناشناس و گمنام ماندهاند که تشکیل بانک ایده میتواند به این گروه از افراد کمک کند تا نقش موثرتری را ایفا کنند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: اجرایی شدن این سه پیشنهاد یعنی تشکیل فدراسیون گردشگری، صندوق حمایت از گردشگری و بانک ایده گردشگری در نهایت میتواند نقش و تاثیرگذاری فعالان و ذینفعان این بخش را متحول و از هر گونه احتیاجی به دولت، بینیاز کند.
ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست همفکری با فعالان کسب و کارهای نو در حوزه گردشگری که روز گذشته در محل محل معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: تنوعسازی زمینههای فعالیت کسب و کارهای نو و پرداختن به فعالیتهای ابتکاری نظیر گردشگری خلاقانه، بازاریابی دیجیتالی، تحقیقات هوشمند بازار و ... در کنار ارائه خدمات فروش از ضروریات فعالیت حرفهای در صنعت گردشگری کشور است که در دوران گردشگری پساکرونا اهمیتی حیاتی دارد. "ولی تیموری" ابراز داشت: آنچه از سال 2010 به عنوان یکی از بیانههای سازمان جهانی گردشگری در دستور کار کشورهای عضو قرار گرفته است، ورود جدی به حوزه فناوری اطلاعات و پیوند صنعت گردشگری با کسب و کارهای نو در این زمینه است. به گونهای که اگر چنین اقدامی صورت نگیرد و از شرایط سنتی عبور نشود عملاً زمینه حذف از این عرصه ایجاد خواهد شد. "تیموری" خاطرنشان کرد: همواره مقاومت بسیاری از سوی فعالین گردشگری در بخش سنتی نسبت به فعالیتهای مجازی و کسب و کارهای جدید در این حوزه وجود داشته است اما پیرو جلسات و نشستهای متعدد با هر دو گروه در حال حاضر پس از برطرف شدن مسائل حقوقی و ساختاری، دستورالعمل سازوکار فعالیت و ارائه مجوز در فضای مجازی و کسب و کارهای جدید از جمله استارتآپها، مراکز رشد و فناوری و ... وجود دارد و سال گذشته از طریق وزیر محترم به استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است. معاون گردشگری کشور افزود: همچنین هماهنگی با پلیس فتا جهت پایش دائمی روند فعالیتهای نو در این عرصه نیز انجام گرفته که این اقدام نیز رو به تقویت و تکمیل شدن است. وی در ادامه به شرایط بحرانی صنعت گردشگری در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کنونی از یک سو و از سویی دیگر توجه به الگوی سه مرحلهای توصیهای سازمان جهانی گردشگری با عنوان "حمایت از مشاغل و اقتصاد از طریق سفر و گردشگری" و همچنین نیاز جامعه و عموم مردم به دریافت خدمات مجازی و مدرن، زمینه مشارکت و الزام همکاری بیش از پیش فعالین کسب و کارهای جدید مشاهده میشود. "ولی تیموری" تصریح کرد: آنچه سبب تکامل این همکاری خواهد شد، توجه به ضرورت ضابطهمند شدن این قبیل کسب و کارها و اخذ استانداردهای تخصصی وزارت گردشگری است که قطعاً با همکاری و مشارکت بیش از پیش فعالان این حوزه محقق خواهد شد. "تیموری" شکلگیری ساختار و تشکلی منسجم را نیز در برقراری ارتباط و تعامل بیشتر فعالین این عرصه با یکدیگر و همچنین بهرهوری افزون، موثر دانست و گفت: ساختار مورد نظر باید ضمن دارا بودن ظرفیت دفاع از حقوق اعضا، منافع همه بخشهای مرتبط را در نظر بگیرد و مشمولیت داشته باشد و از سویی بتواند با تقسیمبندی موضوعات مختلف امکان فعالیت در زمینههای تخصصی متنوع از جمله آموزش، بازاریابی، توسعه گردشگری و ... را ایجاد کند. معاون وزارت گردشگری کشور در بخش پایانی اظهارات خود بر تقویت تعامل حقوقی و رفع اختلافات میان فعالین سنتی و کسب و کارهای نو در صنعت گردشگری، تاکید کرد و گقت: با توجه به اینکه بروزرسانی آئیننامه دفاتر خدمات مسافرتی بعد از 20 سال در دستور کار قرار دارد، لذا با در نظر گرفتن منتخبی از فعالین کسب و کارهای نو در قالب کارگروه تخصصی میتوان جایگاه این حوزه را در آئیننامه تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، لحاظ و زمینه تسهیل فعالیت در این عرصه را ایجاد کرد.
ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی France 24؛ فعالیتهای اقتصادی در یونان طی چند هفته ۷۰ درصد کاهش یافته است و این کشور در خطر بحران اقتصادی قرار دارد. گردشگری پس از کشتیرانی بازرگانی، دومین منبع درآمد یونان است که هماکنون متوقف شده است. جزایر یونان خالی از گردشگران است و از هر ۴ هتل، یکی در آستانه ورشکستگی قرار دارد.
ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری با اشاره به جلسه روسا و نمایندگان تشکلها و صنوف گردشگری با معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: متاسفانه راهنمایان گردشگری به شکلی که مورد انتظار است، دیده نشدهاند و اعتراض اصلی ما در جلسه نیز این بود که چرا راهنمایان گردشگری به عنوان یک شغل شناخته نشدهاند. "علی صدرنیا" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، ابراز داشت: بخش عمدهای از کار اجرایی مربوط به تورهای گردشگری را راهنمایان انجام میدهند و این درست نیست که این قشر را به عنوان مشاغل غیررسمی در نظر بگیریم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری همچنین گفت: تفاوت اصلی کار ما با صنوفی مانند هتل، آژانس و ... در فصلی بودن آن است. یک راهنمای گردشگری ممکن است فقط در ایام و فصول خاص، فعالیت داشته باشد اما این نکته را فراموش نکنیم که در همان بازه زمانی به اندازه دو شیفت کاری، فعالیت میکند و این موضوع تعادل لازم در خصوص ساعات کاری را به وجود میآورد. وی تصریح کرد: علاوه بر این، کار یک راهنمای گردشگری بر اساس تحقیق، مطالعه و پژوهش است و حتی در زمانهایی که سفر یا تور گردشگری نیز وجود ندارد در حال کار علمی است. "صدرنیا" در ادامه به آسیبها و خسارتهای ویروس کرونا به صنعت گردشگری دنیا از جمله ایران، اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که صنعت گردشگری ایران قبل از شیوع ویروس کرونا نیز شرایط مطلوبی نداشت اما در هر حال بازگشت به همان شرایط پیش از کرونا نیز حداقل یک سال و نیم، زمان خواهد برد. وی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری متضررترین صنف فعال در حوزه گردشگری هستند زیرا هتلها و آژانسها با وجود مشکلات زیاد به هر صورت دارای عقبه مالی هستند و حداقل میتوانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند اما شرایط برای راهنمایان کاملاً متفاوت است. در واقع تا زمانی که سفری وجود نداشته باشد، راهنمایان نیز بیکار خواهند بود و بالطبع درآمدی نیز نخواهند داشت. این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: در جلسه با معاون گردشگری کشور نیز موضوع جدیدی مطرح نشد و مجدداً قول همکاری و پیگیری مسائل را دریافت کردیم. رئیس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگری در رابطه با اختصاص وام و تسهیلات حمایتی به راهنمایان گردشگری نیز گفت: تا این لحظه هیچ وامی برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته نشده است. البته طی روزهای گذشته سامانهای برای ثبتنام راهنمایان گردشگری، معرفی شد اما باید بدانیم که این سامانه از قبل نیز وجود داشته و صرف ثبتنام در آن به معنی اختصاص و دریافت وام نیست. وی در پایان گفت: اگر قرار باشد وامی برای راهنمایان گردشگری اختصاص داده شود، بدون شک یکی از معیارهای راستیآزمایی برای تشخیص راهنمایان فعال و حرفهای، اطلاعات ثبت شده در این سامانه خواهد بود.
ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در نشست با روسا و نمایندگان تشکلها، صنوف و فعالین بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور با اشاره به ابلاغ اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر بازگشایی مسیرهای رفت آمد فیمابین استانها و شهرستانهای کشور و نیز ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر اتفاق نظر جمعی خانواده صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق سفر هوشمند و بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری، تاکید کرد. "ولی تیموری" ضمن کسب نظرات و بررسی آمادگی هر یک از صنوف برای ارائه خدمات محدود، هوشمند و ضابطهمند جهت ارائه پروتکل مورد توافق جمعی، اظهار داشت: نیاز است در فرآیند بازگشایی تدریجی بخشهای مربوط به حوزه صنعت گردشگری از جمله واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، بومگردیها و ... تعامل هوشمندانه سفر با رعایت الزامات بهداشتی و سلامت به طور جد، لحاظ شود. "تیموری" ابراز داشت: با توجه به ماهیت این نشست که کارشناسی و تخصصی به شمار میآید، بهرهمندی از الگوی توصیهای سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با عنوان "حمایت از مشاغل و اقتصاد از طریق سفر و گردشگری" در قالب فراخوانی بینالمللی برای اقدام جهت کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی کرونا و تسریع بهبود که با همکاری ۲۱۷ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و نیز ۱۲ سازمان بینالمللی در قالب سه رویکرد کلی تهیه شده است، میتواند نقشه راهی مطمئن جهت برداشتن گامهای اصولی در شرایط بحران پیش رو منطبق با الگوی بینالمللی و دستاوردهای وبینارهای اخیر با سازمان جهانی گردشگری باشد. معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه بررسی نقشه راه بینالمللی مذکور، موقعیتیابی شفافی از وضعیت کنونی صنعت گردشگری کشور، اقدامات انجام شده و تدابیر آینده ارائه میکند، افزود: بررسی سه بخش اصلی الگوی مذکور شامل مدیریت بحران و کاهش اثرات، ایجاد محرکها و تسریع در بهبودی و آماده شدن برای آینده، مبین این است که هم اکنون صنعت گردشگری کشور در مرز باریکی از بخشهای ۲ و ۳ قرار گرفته است به گونهای که با اقدامات صورت گرفته شامل گنجاندن گردشگری در رسته مشاغل آسیب دیده از کرونا، امهال پرداخت اقساط، مالیات، عوارض و ... تلاش جهت تسریع در بهبودی در حال تحقق است و از سویی دیگر باید با رصد مستقیم شرایط، مسیری به سوی تسهیلسازی سفرهای هوشمند و بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری گشود. وی همچنین گفت: توصیههای سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) بر مبنای اصول حمایت از گردشگری، حمایت از مشاغل و معیشت و نیز گردشگری دارای ظرفیت اثبات شده برای بازگشت سریع و هدایت بازیابی سایر بخشهاست تا بر اساس آن توصیههایی شامل مدیریت بحران و کاهش اثرات، ایجاد محرکها و تسریع در بازیابی بهبود و نیز آماده شدن برای فردا، ارائه شود. "ولی تیموری" تصریح کرد: در شرایط مهم پساکرونا که در قالب آماده شدن برای آینده، مطرح شده است از اهمیت کمیّت در سفر در سطح بینالملل کاسته میشود و جای آن را کیفیت خدمات منطبق با اصول سلامت، پر خواهد کرد و تاکید عمده و رقابت روی ارائه خدمات استاندارد بهداشتی جهت متقاعد کردن مشتری خواهد بود. معاون گردشگری کشور، تهیه سازوکار ورود صنعت گردشگری به ساختار مدیریت بحران کشور را نیز یکی دیگر از دستاورهای حاصل از تغییر نگاه در شرایط پساکرونا، اعلام کرد تا بر اساس آن همانند وقوع بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، این صنعت نیز به پروتکل حمایتی در شرایط بحران تجهیز شود. وی در ادامه تغییر نگاه، ایجاد تنوع در محصولات گردشگری و نیز تنوع در نوع سفر را نیز از سایر پنجرههای گشوده شده در ساختار پساکرونا معرفی کرد تا بر اساس ساختار اجرایی سفر هوشمند و ایجاد خلاقیت در محصولات شاید سفرها نیز به سوی سفرهای خانوادگی ( FIT ) پیش رود. معاون گردشگری در پایان، پرداخت تسهیلات به فعالین صنعت گردشگری کشور را حداکثر ظرفیت حمایتی دولت دانست و تاکید کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم تهیه بسته تشویقی برای این حوزه است تا با تجمیع خدمات هوشمند، امکان بهرهمندی خانوادهها از سفر و گردشگری فراهم شود.
ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با محوریت مدیریت صنعت گردشگری در شرایط کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری کشور، برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با توجه به همهگیری بیسابقه ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ کلیه ابزارهای لازم مدیریتی برای بکارگیری استراتژی موثر ارتباطات بحران برای تسریع در بهبود صنعت گردشگری در سطح جهانی و منطقهای، وبینار منطقه آسیا - اقیانوسیه با موضوع "بحران برقراری ارتباط در دوران کرونا و پساکرونا" را برگزار کرد. وبینار مذکور به زبان انگلیسی و میزبانی مدیر ارتباطات سازمان جهانی گردشگری، معاون مدیر گروه منطقهای آسیا و اقیانوسیه و نیز با حضور تعدادی از کارشناسان ارشد و معاونین حوزه بازاریابی و تبلیغات گردشگری و دفتر برنامهریزی معاونت گردشگری وزارت، برگزار شد. در این نشست مجازی، مطالبی از جمله بازنگری در بازار هدف با توجه به تغییرات به وجود آمده در تقاضا و عرضه، تاکید بر حفظ ارزش برند، شناخت دوباره رفتارهای پدید آمده در گردشگران، آموزش کارکنان و دستاندرکاران برای ایجاد اطمینان در مخاطب، تعریف محصولات خاص، مطرح شدن بازارهای جدید و احتمالی از جمله افرادی که حس ماجراجویانه زیاد و نوجوانانی که احتمال ابتلا به بیماری را کمتر دارند و ریسکپذیرتر هستند، مطرح شد. اطمینان به مسافران در خصوص امنیت مقاصد و راههای ارتباطی مثل هواپیما، قطار و ... نیز باز جمله بخشهای تکمیلی این وبینار بود که با حضور کشورهای نپال، مالزی، اندونزی، ژاپن، سریلانکا، افعانستان، سنگاپور، کره جنوبی، بنگلادش، فیجی و جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد بر اساس استعلامی که از استانها صورت گرفته تا این لحظه در اثر بیماری کرونا حدود شش هزار میلیارد تومان به هتلها و مراکز اقامتی کشور، خسارت وارد شده است. "کامیار اسکندریون" با تشکر از صراحت و صداقت معاون گردشگری کشور برای اعلام این موضوع که دولت و وزارت گردشگری تاکنون کاری برای این صنعت انجام نداده است، اظهار داشت: بدون شک ارائه وام 12 درصد با سبک و سیاقی که دولت پیشنهاد داده، هیچ دردی را از صنعت گردشگری و هتلداری دوا نمیکند. وی افزود: تاکنون هیچ یک از فعالان گردشگری کشور برای دریافت وام 12 درصدی تمایلی نشان نداده و با توجه به شرایط فعلی، کسی به دنبال این وام نخواهد رفت. "اسکندریون" ابراز داشت: بخش اصلی درآمد صنعت گردشگری باید در ایّام نوروز تامین میشد که بحران کرونا این اجازه را نداد و کار تعطیل شد. این فعال صنعت گردشگری کشور، پرداخت حق بیمه و مالیات برای صنعتی که کسب و کارش عملاً تعطیل شده است را نیز راهکار مناسبی ندانست و گفت: بحث مالیات آن هم زمانی که هیچ فعالیتی صورت نگرفته چه معنایی دارد. از سوی دیگر اگر کارکنان از بیمه بیکاری استفاده کنند، نیاری به امهال نیست. وی تاکید کرد: به نظر میرسد دولت باید دست از شعار دادن بردارد و واقعا به کمک صنعت گردشگری بیاید. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: تمامی هتلهای زیرمجموعه جامعه هتلداران ایران، مبالغ مربوط به کنسلی رزرو را به مردم عودت دادهاند یا با آنها به توافق رسیدهاند. چنانچه کسی شکایتی در این زمینه دارد، موضوع را در سامانه ثبت شکایات وبسایت جامعه هتلداران ایران ثبت کند.
ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه رئیسجمهور با جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، روز گذشته ( شنبه 6 اردیبهشت ) با حضور "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران و دبیر مجمع تشکلهای ملی گردشگری کشور، برگزار شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست با قدردانی از رئیسجمهور و وزیر گردشگری بابت تعامل و همراهی با بخش خصوصی به اهمیت صنعت گردشگری و همچنین تاثیرپذیری از این صنعت از حوزههای دیگر، اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری همواره از رخدادها، رویدادها و بحرانها تاثیر میگیرد. برای مثال بر اثر وقوع سیل در ابتدای سال 98، این صنعت دچار بحرانی دامنگیر شد. "جمشید حمزهزاده" در رابطه با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، ابراز داشت: گردشگری تنها صنعتی بود كه در جریان تعطیلیها، آسیب صد درصدی دید و طی اسفندماه سال گذشته و فروردینماه امسال بالغ بر 5300 میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور، ضرر و زیان وارد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران به ضرر 5300 میلیارد تومانی گردشگری كشور در اسفند و فروردین گذشته اشاره و خاطرنشان کرد که این ضرر به صنعتی وارد شده است که 240 هزار نفر به صورت مستقیم و 550 هزار نفر به طو غیرمستقیم در آن اشتغال دارند. دبیر مجمع تشکلهای گردشگری کشور با اشاره به اشتغال حدود 800 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری کشور، بستههای حمایتی دولت برای جبران خسارت بخش گردشگری را بیتاثیر دانست و پیشنهاد داد: وام 12 درصدی دولت به دلیل آسیب صد درصدی صنعت گردشگری به تسهیلاتی با سود تک رقمی، بازپرداخت پنج ساله و یک دوره تنفس یک ساله، تبدیل شود. نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور در جلسه با رئیسجمهور، بخشودگی مالیاتی را نیز از ضروریاتی دانست که بایستی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شود. وی در این خصوص گفت: مالیات قاعدتاً بر درآمد محاسبه میشود و چون همه هتلها، آژانسها و مراكز اقامتی تعطیل هستند، درآمدی ندارند که مالیات بر اساس آن محاسبه شود. پس لازم است برای جبران بخشی از ضرر و زیان این صنعت، حداقل تا پایان سال جاری از معافیت صد درصدی در پرداخت مالیات، برخوردار شوند. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان اظهارات خود به عدم حمایت دولت از برخی فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: 13 هزار نفر راهنمای گردشگری در بسته حمایتی دولت برای جبران خسارتهای بخش گردشگری، نادیده گرفته شدهاند. همچنین در پایان این جلسه، هماهنگیهای لازم برای برگزاری نشست روسای تشکلهای گردشگری و فعالان گردشگری با "محمد نهاوندیان" معاون اقتصادی رئیسجمهور در یکی از روزهای هفته آینده، انجام شد.
ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی
جزئیات خسارات هتلها و مراکز اقامتی اصفهان در بحران کرونا برخی هتلداران اصفهان تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کرده و از آن استفاده نمودند. ۹۰ میلیارد تومان خسارت به هتلها و مراکز اقامتی استان اصفهان وارد شده است.
ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399 TV
به گزارش هتلنیوز ، رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است بستهای که دولت برای حمایت از صنعت گردشگری و فعالان این حوزه پیشبینی کرده، میتواند شروع یک کمک باشد اما واقعیت این است که این بسته حمایتی برای تاسیسات گردشگری راهگشاست و دولت تا این لحظه برای حمایت از نیروی انسانی متخصص صنعت گردشگری به ویژه راهنمایان گردشگری، کمکی نکرده است. "محسن حاجیسعید" اظهار داشت: در واقع تا این لحظه اقدام حمایتی ملموسی برای راهنمایان گردشگری اتفاق نیفتاده است. البته وزارت گردشگری در نامههایی که خطاب به معان اول رئیسجمهور ارسال شده، مستقیماً به راهنمایان اشاره کرده و به لزوم حمایت از آنها تاکید کرده است اما اینکه چرا حمایت از این افراد هنوز در مرکز توجه دولت قرار نگرفته، سؤالی است که همچنان پابرجاست. "حاجیسعید" ابراز داشت: آنچه که شاید بتواند کمک موثر دولت به نیروی متخصص صنعت گردشگری قلمداد شود، اعطای وام بلاعوض با تنفس یکساله به بخش کوچکی از اهالی این صنعت است زیرا مشاغل دیگر فعال در کشور به صورت موقتی تعطیل شدهاند اما فعالیت راهنمایان گردشگری از زمستان سال گذشته و به واسطه وقوع حوادث مختلف تا حدودی مختل شده است. وی ادامه داد: در حالت خوشبینانه، شغل راهنمایان گردشگری در فصل پائیز به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اگر بخواهیم با بدبینی نیز پیشبینی کنیم، این وضعیت در اواسط سال آینده احیا خواهد شد زیرا بر اساس تحلیلهای صورت گرفته، گردشگری بینالمللی در فاصله زمانی 10 ماه بعد از مهار ویروس کرونا به شرابط نرمال برمیگردد. رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، گفت: کمک دولت به فعالان صنعت گردشگری باید بلافاصله باشد. بخشی از راهنمایان گردشگری به دنبال این هستند که بتوانند در مشاغل دیگر، کار پیدا کنند و ما تلاش میکنیم تا مشاغلی را برای این افراد پیدا کنیم که برای آنها درآمد ایجاد کند اما وابستگی در این راهنمایان گردشگری ایجاد نکند که آنها نتوانند در آینده به بدنه صنعت گردشگری برگردند. وی تصریح کرد: اگر نیروی متخصص از صنعت گردشگری خارج شود، آموزش نیروی جدید زمانبر و بسیار پرهزینه خواهد بود و گردشگری کشور را ۳ تا ۴ سال به حاشیه میبرد. بنابراین هماکنون باید از نیروی متخصص صنعت گردشگری حمایت کنیم تا در آینده بتوانیم با در شرایط ویژهای که پس از رفع بحران کرونا به وجود میآید با تمام قدرت در چرخه گردشگری بینالمللی حاضر شویم. وی افزود: اگر صنعت گردشگری در شرایط فعلی نیروی متخصص خودش را از دست بدهد، چگونه پس از مهار ویروس کرونا به شرایط مطلوب خودش باز خواهد گشت؟ رئیس کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان گفت: راهنمایان گردشگری از وقوع حوادثی مانند ویروس کرونا، بیشترین آسیب را میبینند و بیشترین مدت بیکاری و دریافت نکردن دستمزد را باید متحمل شوند. از سوی دیگر به عنوان پیشرانان صنعت گردشگری با توجه به ماهیت کارشان، کارفرماهای متعددی دارند و به همین دلیل از بیمه اجباری محروم هستند.
ایجاد شده: 27/فروردین/1399 آخرین ویرایش: 27/فروردین/1399 اخبار داخلی