نتایج جستجو...
نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولین و توان‌یابان + بیانیه پایانی

نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری برای معلولین و توان‌یابان، پیش از ظهر امروز ( سه‌شنبه 13 آذرماه ) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونین گردشگری و سرمایه‌گذاری، معاون فنی استانداری، رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌داران و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی در محل هتل "مدینه‌الرضا" مشهد، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولان برگزار شد، جمعی از مدیران هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری و هتلداری استان خراسان رضوی حضور داشتند. "ابوالفضل مکرمی‌فر" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست، اظهار داشت: جامعه هدف ما در مناسب‌سازی تنها معلولان نیستند بلکه مناسب‌سازی برای بهره‌مندی جانبازان، کودکان و سالمندان انجام می‌شود. "قاسمی هنری" معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست، ابراز داشت: مناسب‌سازی به عزم و اراده مدیران نیاز دارد که خوشبختانه در حوزه گردشگری، عزم، اراده و همت کافی وجود دارد. "سعید ولی‌زاده" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از دیگر حاضرین در این نشست بود که با اشاره به اهمیت موضوع مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری، گفت: بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در طبقه هم کف قرار دارند و برای تعداد کمی از دفاتر که در طبقات بالایی قرار دارند، داشتن آسانسور از الزامات بوده و مجوزی برای این دفاتر بدون داشتن آسانسور صادر نشده است. رئیس جامعه هتل‌آپارتمان‌های استان خراسان رضوی نیز با تاکید بر مناسب‌سازی مراکز اقامتی، بیان داشت: مراکز اقامتی که مناسب‌سازی شوند، دارای مزیت پذیرش اقامت معلولان شده و می‌توانند در این زمینه به برند تبدیل شوند. "مهدی آجیلیان" افزود: تا یک دهه دیگر شاهد موجی از سالمندان خواهیم بود و باید از هم‌اکنون برای مناسب‌سازی آن‌ها اقدام کنیم‌. "احمد دیناری" معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به هدف اجرای طرح مناسب‌سازی، گفت: هدف از برگزاری این نشست، مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی برای معلولان، آشنایی با اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مدیران بخش دولتی و خصوصی است. سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی نیز در اظهاراتی با اشاره مزایای اجرای طرح مناسب‌سازی برای مراکز اقامتی، گفت: واحدهای اقامتی که مناسب‌سازی شده‌اند، نشان ویژه مناسب‌سازی را دریافت می‌کنند. "یوسف بیدخوری" همچنین گفت: ۵ ماه از آغاز طرح مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری استان گذشته و تا پایان امسال ۵۰ درصداین تاسیسات مناسب‌سازی خواهد شد. قرائت بیانیه، پایان‌بخش نشست مناسب‌سازی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بود که در بخشی از آن آمده بود:  ما مدیران و دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی گردشگری به موجب این نشست خود را متعهد و مکلف به توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی فضاهای گردشگری و خدماتی برای جامعه ارزشمند معلولین یا دارای معلولیت دانسته و همیشه و در همه حال هم از بعد فرهنگ‌سازی، آموزش و هم ایجاد و اصلاح فضاهای کالبدی برای ایشان، اهتمام لازم را خواهیم داشت.

ایجاد شده: 13/آذر/1397       آخرین ویرایش: 13/آذر/1397     اخبار داخلی
درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

درها را به روی گردشگران چینی در سالن ترانزیت بگشاییم!؟

دیر زمانی نیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان چینی با برخورداری از سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی و حمایتی حزب حاکم در حداقل زمان ممکن بازار تجارت بین‌المللی دنیا را به تسخیر خود در آورده‌اند. پولدار شدند و سفر به خارج از کشور برای آنان تبدیل به مُد شد و تعریف خاطرات سفرهای خارجی برای آنان همراه شد با شانیت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی.  قشر متوسط و تحصیل‌کرده چینی برخلاف اسلاف محافظه‌کار و محتاط خود، به شدت دچار پدیده چشم و هم چشمی، تظاهر، کنجکاوی، کسب تجربیات جدید و دارای روحیات برون‌دادی شده‌اند. عکاسی در کنار یادمان‌ها، لند مارک‌ها، چشم‌اندازهای طبیعی، خرید از برندهای مشهور و تهیه سوغات برای اقوام، دوستان و همکاران در سفرهای خارجی برای تائید و مستندسازی سفر، جزو لاینفک زندگی آنان شده است. هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی ( رتبه اول جهان )، متوسط اقامت ٧ روز و هزینه بیش از 3000 دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهن‌زیست جنوب شرق آسیاست. آنان با میزبانی بیش از ٦٥ میلیون گردشگر ورودی در سال 2017 به زودی رتبه اول دنیا را از آنِ خود خواهند کرد. پیش‌بینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥ است. جالب است که بیش از 70 درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند. عمده‌ترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبه‌ها و یادمان‌های فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمان‌ها، موزه‌ها و بافت‌های تاریخی است.  آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبه‌ها توسط خود چینی‌ها به یکدیگر ( بازاریابی دهان به دهان ) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است. علاقه‌مندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی در کشور مقصد است. حضور در این بازار استراتژیک با توجه به سفر سالیانه حدود 140 هزار گردشگر ایرانی به قصد سیاحت و تجارت به این کشور و برنامه‌ریزی برای جذب حداقل 3 درصد گردشگران خروجی این کشور برای سفر به ایران در یک دوره کوتامدت 5 ساله، به نظر می‌رسد یک ضرورت برای توسعه گردشگری ایران و نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع، مبتنی بر راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی و بازاریابی، تسهیلات و خدمات ورود و خروج، اقامت و پذیرایی استاندارد و تورگردانی حرفه‌ای مطابق علائق و سلایق گردشگران آن بازار است که قطعا دور از دسترس نیست.  اما در شرایط کنونی برای رونق سفرگردشگران چینی به مقصد ایران چه باید کرد؟ به نظر اینجانب تمرکز  بر پرواز‌های ترانزیت و کانکشین گردشگران چینی در فروگاه امام تهران می‌تواند در حداقل زمان، میزان گردشگران ورودی چینی را به دو برابر وضعیت فعلی افزایش دهد. در کنار سایر ایرلاین‌های خارجی حامل گردشگران چینی به مقصد فرودگاه امام، هم‌اکنون هواپیمایی ماهان دارای ١٩ پرواز برنامه‌ای در طول هفته ( رفت و برگشت ) به شهرهای پکن، شانگهای و گوانجو است که بالغ بر 60 هزار نفر را در طول سال به صورت ترانزیت به فرودگاه امام منتقل می‌کنند. کافی است با ورود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و هماهنگی اداره کل اتباع امور خارجه ناجا، شرایط ورود مسافران و گردشگران چینی ورودی به سالن ترانزیت را ساده و روان کنند.  گردشگران چینی بدون نیاز به اخذ روادید و پرداخت وجه بتوانند تا 72 ساعت از جاذبه‌های گردشگری تهران و شهرهای همجوار دیدار کنند. با توجه به علاقه ویژه گردشگران چینی به استفاده از تورهای تلفیقی، هم آنان قادر خواهند بود از جاذبه‌های گردشگری ایران دیدن کنند و هم ما توانسته‌ایم وقت بلا استفاده آنان را در سالن ترانزیت مدیریت نموده و از این طریق درآمد قابل توجهی را برای متصدیان گردشگری کشور ایجاد کنیم. دیدن ایران حتی برای چند ساعت می‌تواند تقاضای آنان را برای سفر طولانی مدت به مقصد ایران فراهم کند. ( این برنامه برای اتباع سایر کشورها نیز می‌تواند اجرایی شود ) این تجربه‌ای است که هم اکنون قطر، بحرین، امارات، عمان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه ما در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. بدون نیاز به صدور روادید و غالبا بدون اخذ وجه و فقط با اخذ گذرنامه و صدور برگ کارتکس ورود، شما می توانید وارد آن کشور شوید. در همه فرودگاه‌های بین‌المللی کشورهای یاد شده این امکان نیز فراهم است تا با خودرو بدون راننده ( رنت کار ) در مدت تعیین شده سفر کنید. هدف، ارائه تسهیلات برای خرج کردن پول بیشتر توسط گردشگران و ارتقای سطح رضایت‌مندی آنان برای سفر مجدد است. به نظر می‌رسد از این بازار به راحتی نمی‌توان گذشت. خیلی هم سخت نیست! کمی پیگیری می‌خواهد. هماهنگی، تبیین و توجیه دستگاه‌های مرتبط و حضور با برنامه ذی‌نفعان در بخش غیر دولتی! در انتظار اقدام خواهیم ماند...

ایجاد شده: 1/آذر/1397       آخرین ویرایش: 1/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی استان اردبیل

اجرای طرح استانداردسازی مراکز اقامتی استان اردبیل

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اردبیل، اظهار داشت: به منظور کیفی‌سازی خدمات در نظر داریم نسبت به استانداردسازی مراکز اقامتی اقدام کرده و نظارت جامع بر تمامی تاسیسات گردشگری داشته باشیم. "صغری فرشی" با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی تمامی واحدها و تاسیسات گردشگری از شمال تا جنوب استان، ابراز داشت: در راستای توسعه خدمات اقامتی از فعالیت خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قالب ضوابط، استقبال می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز ، وی با اشاره به اعطای تسهیلات با نرخ چهار درصد در مناطق مرزی و عشایر نشین نیز گفت: این تسهیلات به منظور راه‌اندازی اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی اعطا می‌شود زیرا رونق بوم‌گردی می‌تواند مانع از مهاجرت روستاییان شود و نسبت به تقویت ایمنی و اقتصاد در مرز نیز اثرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. وی در پایان گفت: فراهم نمودن زمینه لازم برای استفاده از مراکز گردشگری، می‌تواند مدت زمان ماندگاری مسافران را افزایش داده و منجر به ثروت‌آفرینی شود.

ایجاد شده: 27/آبان/1397       آخرین ویرایش: 27/آبان/1397     اخبار داخلی
صدور پروانه بهره‌برداری هتل‌آپارتمان‌های استان اردبیل بر اساس درجه‌بندی

صدور پروانه بهره‌برداری هتل‌آپارتمان‌های استان اردبیل بر اساس درجه‌بندی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور پرونه بهره‌برداری هتل‌آپارتمان‌های این استان بر اساس درجه‌بندی خبر داد و اظهار داشت: پیش از این معیار ارزیابی کیفی هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره بود. "نادر فلاحی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: در یکسال گذشته معیار ارزیابی از ستاره به درجه‌بندی تغییر یافته است و هتل‌آپارتمان‌ها این فرصت را داشتند تا با تجهیز و بهسازی، پروانه بهره‌برداری دریافت کنند. به گزارش هتل‌نیوز ، وی تصریح کرد: در حال حاضر صدور پروانه بر اساس ستاره انجام می‌شود و در صورتی که از سوی سازمان با این شکل از ارزیابی کیفی موافقت شود، صدور پروانه بلامانع خواهد بود و در غیر این صورت هتل‌آپارتمان‌ها یک سال فرصت تجهیز به منظور دریافت پروانه بر اساس معیارهای درجه‌بندی را دارند. وی افزود: در خصوص خانه‌مسافرها نیز مطابق با تاسیسات گردشگری 16 گانه رفتار می‌شود و بر اساس مصوبه شورای تامین سرعین، فعالیت خانه‌مسافرها سازماندهی شده و تعدادی که مجوز فعالیت ندارند، مطابق با مقررات پلمپ خواهند شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در خصوص انتخابات جامعه هتلداران این استان، گفت: تا پایان هفته اساسنامه مصوب از طرف معاونت گردشگری و امور حقوقی اداره کل برای اعضای جامعه هتلداران ابلاغ می‌شود و طی دو هفته آتی مقدمات برگزاری انتخابات فراهم خواهد شد.

ایجاد شده: 22/آبان/1397       آخرین ویرایش: 22/آبان/1397     اخبار داخلی
جزئیات نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون جدید گردشگری کشور + گزارش تصویری

جزئیات نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون جدید گردشگری کشور + گزارش تصویری

نخستین نشست اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، ظهر روز یکشنبه مورخ 13 آبان‌ماه در محل هتل پارسیان انقلاب تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست، اظهارات ذیل از سوی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران مطرح شد. حسن سیادتان؛ خزانه‌دار، عضو هیات مدیره جامعه هتلداران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتلداران در بحث دو نرخی شدن قیمت‌ها به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد. در شرایط فعلی که تمامی تشکل‌های گردشگری علیه هتلداران جبهه‌‌گیری کرده‌اند، نیازمند وحدت و اتحاد بیشتری میان هتلداران هستیم. کامیار اسکندریون؛ دبیر، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان هجمه همه‌جانبه، هماهنگ‌شده و با متن نامه‌های یکسان این سوال را به وجود می‌آورد که چرا دیگران قصد دارند برای سرمایه هتلداران تصمیم بگیرند؟ چرا زمانی که گردشگران از کشور خارج می‌شوند بحث خروج ارز از کشور و کاهش ارزش پول ملی مطرح نمی‌شود؟ هدف اصلی این اقدامات این است که هتلداران را در مقابل معاونت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و در نهایت حاکمیت قرار دهند. با حضور آقای "تیموری" در راس معاونت گردشگری دیگر بهانه عدم وجود افراد کارشناس و متخصص وجود ندارد. جعفر بذری؛ بارزس، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل تمامی تشکل‌های هتلداری سراسر کشور به صورت متحد در مقابل قانون نظام صنفی قرار گرفته‌اند و اساسنامه تیپ نیز ماه‌هاست که تهیه شده است. متاسفانه در برخی استان‌ها، مدیران در پی تضعیف تشکل‌های هتلداری هستند به شکلی که برخی هتلداران مجددا در پی قرار گرفتن ذیل قانون نظام صنفی هستند. تشکل‌های هتلداری بازوی اجرایی ادارت کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌ها هستند و بسیاری از امور توسط این تشکل‌ها انجام می‌شود. هم‌اکنون در شهری مانند سرعین بیش از 1200 خانه‌مسافر مشغول به فعالیت است در صورتی که دستورالعمل ساماندهی خانه‌های مسافر در سال 95 صادر شده است. عبدالحمید حرمتی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان به دلیل سیاست‌های غلط سازمان میراث فرهنگی در برخی موضوعات مانند خانه‌مسافر، بسیاری از هتل‌های استان خوزستان در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند. هم‌اکنون در استان خوزستان فقط 70 خانه‌مسافر به صورت مجاز و در مقابل بیش از 5000 خانه‌مسافر به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم، گردشگران و هتلداران شده است. نرخ برخی اقلام در هتل‌ها بیش از 300 درصد افزایش داشته و این در شرایطی است که تمامی این اقلام با نرخ ارز آزاد تهیه می‌شوند. محمد قانعی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم کشش بازار، هیچ یک از هتلداران استان خراسان رضوی تمایلی به افزایش نرخ ریالی خود ندارند. در خصوص نرخ ارزی، بخشنامه‌ای از سال‌ها پیش وجود دارد که در صورت عمل به آن تمامی مشکلات حل خواهد شد.

ایجاد شده: 14/آبان/1397       آخرین ویرایش: 14/آبان/1397     اخبار داخلی
واکنش شدید هتلداران نسبت به اظهارات دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران

واکنش شدید هتلداران نسبت به اظهارات دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، هتلداران و روسای تشکل‌های هتلداری سراسر کشور نسبت به اظهارات اخیر دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران واکنش نشان دادند که در ادمه مشاهده می‌فرمائید. لازم به ذکر است "مرتضی قربانی" دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در بخشی از مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها مخالف است و به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد. کامیار اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان به چه دلیل برای تصمیم‌گیری در خصوص هتل‌ها از سایر بخش‌ها مانند تورگردانان یا آژانس‌ها دعوت و نظرخواهی می‌شود. آیا برای تعیین قیمت مرغ از نمایشگاه‌های اتومبیل دعوت می‌شود؟ این عمل مدیران معاونت گردشگری در مقابل هم قرار دادن تشکل‌های گردشگری و دخالت در امور همدیگر است. آیا جامعه هتلداران تا این لحظه در امور سایر بخشها دخالتی کرده است که ایشان این اجازه را به خود می‌دهند؟ این حق مسلم هتل‌هاست که بتوانند مانند اکثر هتل‌های کشورهای جهان، ارز خارجی دریافت کنند. هتلداران چون در کشور عزیزمان ایران سرمایه‌گذاری کرده اند وحجم این سرمایه نیز بسیار هنگفت بوده با ارز و پول ملی آشنایی کامل دارند ولیکن در نظر داشته باشید که هتلداران طالب دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی هستند نه هموطنان عزیز. آیا همین آژانس‌ها برای فروش تور خارجی از همین هموطنان ما ارز برای مسافرتشان دریافت نمی‌کنند یا اینکه ایشان با چنین ادعایی از چند و چون اعمال آژانس‌ها بی‌اطلاع است؟ بار دیگر تاکید می‌کنم که دخالت و تصمیم‌گیری در امور سایر بخش‌ها و تشویش اذهان، شایسته نیست و سعی شود در امور مرتبط به بخش خود اعلام نظر و تصمیم بگیرند. حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس جناب آقای "مرتضی قربانی" اخیرا مصاحبه‌ای نمودند در مورد اينكه واحد پول رایج در كشور ما ريال است و هتل‌ها نبايد دو نرخی شوند. زمانی كه يک توريست با تور وارد ايران مي‌شود، دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان قیمت را محاسبه و برای مثال مبلغ 2000 يورو به ازای يک نفر دريافت می‌كنند. اين مبلغ را كجا تبديل به ريال می‌كنند تا مخارج آن توريست را پرداخت كنند. قطعا اين مبالغ تبدیل به ريال می‌شود و سود حاصل از این تبدیل و اختلاف نرخ به جیب دوستانی می‌رود که امروز مخالف دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها هستند. البته این مخالفت کاملا طبیعی است. زیرا تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی فقط به منافع خود فکر می‌کنند و این در شرایطی است که یک دفتر خدمات مسافرتی حداکثر دو میلیارد تومان و در مقابل کوچکترین هتل‌ها حداقل بیست میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. همه دفاتر خدمات مسافرتی به هتل و هتلداران محتاج هستند زیرا اگر هتلی در کشور نباشد، نمی‌توانند تور وارد کنند. هتل‌های سراسر کشور مصمم به دو نرخی نمودن قیمت‌های خود هستند و به هیچ عنوان از این حق مسلم خود نمی‌گذرند. علی معین‌زاده؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان واقعا مسئولیت اعضای هیات‌مدیره و روسای جوامع هتلداری چه استانی و چه کشوری چیست؟ به استثنای امضای نرخ‌نامه‌ها و تبریک و تشکرهای معمول به یاران و همچنین تسلیت و ابراز همدردی با حوادث ناگواری که برای همکاران پیش می‌آید. آیا گاهی و فقط گاهی نباید برای دفاع صنفی از  هتلداران با انسجام و همکاری بیشتر از دولتمردان حقوق خود را مطالبه و از دخالت سایر افراد در امور مربوط به خودمان جلوگیری کنیم؟ هرچه بیشتر سکوت کنیم از همه طرف ضربه خواهیم خورد. ریاست محترم جامعه تورگردانان آمار کاهش گردشگر را اعلام می‌کنند و با برخورد سخت جناب آقای "مونسان" مواجه می‌شوند. دبیر محترم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فریاد وامصیبتا سر می‌دهند که نمی‌گذاریم هتل‌ها دو نرخی شوند که البته شاید بعضی از جوامع نیز خودشان مخالف دو نرخی باشند امّا ما خودمان اجازه می‌دهیم که دیگران در کارمان دخالت کنند. جواد عباسی؛ رئیس جامعه هتلداران استان گیلان جای تاسف است که تریبون در اختیار  افرادی قرار گرفته که بدون تحلیل علمی، نظرات شخصی خود را در قالب نظر صنفی از جایگاه صنفی اعلام می‌کنند.  این افراد فقط شیفته حرف زدن در محافل، مجالس و ... هستند بدون اینکه بدانند هر حرفی که می‌زنند چه آثار و نتایجی دارد. زمانی که ما سرگرم ارسال پیام‌های تسلیت و تبریک هستیم، عده‌ای منافع صنفی را به مخاطره انداخته‌اند. پیشنهاد تکراری بنده تاکید بر ایجاد کمیسیون‌ها و تشکیل گروه‌های کاری دارای مسئولیت است تا در خصوص هر یک از مشکلات به صورت قاعده‌مند و مستمر، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...