نتایج جستجو...
مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکل‌های گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش می‌آید به خاطر حضورم در جلسه‌ای خودم را سرزنش کنم اما یک  جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسه‌ای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر می‌کردم مسئولان حتی اگر به خواسته‌های ما عمل نمی‌کنند، دست‌کم به حرف‌های ما گوش می‌دهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسه‌ای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرف‌های بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاه‌شان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکل‌ها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آن‌ها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردان‌ها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کرده‌اند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارت‌ها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیم‌های عجولانه و بی‌حساب و کتاب و بدون برنامه‌ریزی آنهاست. تصمیم‌هایی نتیجه‌اش شد سفرهایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانس‌های هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگی‌اش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفت‌انگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری می‌داند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیف‌تر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایت‌های خود قرار می‌دهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای می‌رسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایه‌های صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت  فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند.  با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند.  ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است.  از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود.  درباره ترکیه  ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید.  درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است.  درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن  ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود.  منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار خارجی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

اخطار قطع آب مجموعه‌های گردشگری شهر میراث جهانی!

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در حالی که کمتر از چند روز از رفع مشکل قطع برق هتل‌های یزد به دنبال پیگیری استاندار نگذشته است، این بار اخطار قطع آب موجب نگرانی تعدادی از مجموعه‌های گردشگری این استان گردشگرپذیر کشورمان شده است، البته حضور وزیر نیرو در یزد می‌تواند نویدی برای حل این مشکل باشد. مرگ ناکام گردشگری مسئله‌ای غیرقابل پیش‌بینی نیست، آن هم زمانی که در اوج خسارات ناشی از کرونا به این صنعت، شاهد بی‌مهری دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند برق، آب و گاز هستیم؛ به طوری که کمتر از دو روز پس از قطع موقت برق هتلهای یزد با وجود مصوبات حمایتی دولت از این صنعت کرونازده، این دفعه شاهد اخطار قطع آب آنها هستیم. البته در موضوع قطع برق این زیرساختهای مهم گردشگری، «محمد علی طالبی» استاندار جوان یزد بلافاصله و شخصاً به این مسئله ورود کرد و درصدد رفع این مشکل برآمد اما انگار این ماجرا پایان ناهماهنگی و سرپیچی دستگاه‌ها از مصوبات ملی ستاد کرونا نیست و ارسال اخطارهای مکرر قطع آب، بازی تازه‌ای است که این صنعت را تهدید می‌کند. زیرساخت‌های گردشگری در دوران کرونا، شرایط مطلوبی ندارند و به وضوح وضعیت نامطوب این صنعت از ریزش نیروهای فعال و شاغل گرفته تا تعطیلی واحدها را شاهد هستیم ولی در جریان کوتاهی و کم لطفی برخی از دستگاه‌ها در عین وجود مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی کرونا در مورد حمایت از زیرساختهای گردشگری در شرایط کنونی بیشتر حکایت از سرپیچی و ترک فعل در این مجموعه‌ها دارد. «محمد اسلامی» نماینده هسته گردشگری چین در این کشور که صاحب یک مجموعه گردشگری در یزد است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارسال اخطار قطع آب به این مجموعه اقامتی در شرایط کرونا گلایه و اظهار می‌کند: قبل از این نیز با وجود اعلام شدن مصوبات حمایتی ستاد کرونا از زیرساخت‌های گردشگری، پس از اعلام اخطار قطع گاز، انشعاب گاز این مجموعه اقامتی قطع شد و این در حالی بود که گردشگران خارجی که به دلیل کرونا امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، در این مجموعه اقامت داشتند ولی با این وجود هیچ مهلتی هم به این مجموعه جهت پرداخت بدهی داده نشد. وی با بیان این که فردای همان روز برق این مجموعه گردشگری را نیز قطع کردند، می‌گوید: این اقدام در حالی اتفاق افتاد که مهمانان و گردشگران خارجی در این مجموعه اقامت داشتند و با این وجود نیز هنگامی که به شرکت توزیع برق مراجعه شد تا بتوانیم براساس مصوبات کرونا، بدهی خود را با صدور چک پرداخت کنیم، هیچ لطفی در این باره شامل حال ما نشد. اسلامی که از صدور اخطار قطع آب این مجموعه نگران و گلایه مند است، عنوان می‌کند: این اخطاریه در حالی برای این مجموعه صادر شده که طی دوره اخیر هیچ نوع فعالیتی در مجموعه صورت نگرفته تا بتوانیم درآمدی برای پرداخت قبض آب کسب کنیم. وی خاطرنشان می‌کند: متاسفانه پس از وصول شدن اخطارهای قبلی مربوط به قبوض برق و گاز نیز پیگیری‌های متعددی در این باره داشتیم اما متاسفانه در این باره مسئولان هیچ همراهی با حوزه گردشگری ندارند. «سید امیر ناصر طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران یزد نیز از وصول اخطار قطع آب مجموعه‌ی خود خبر می‌دهد و در این باره ابراز تاسف میکند. در خصوص این که آیا چنین مشکلی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد از «عباس بیدگلی» مدیر اجرایی جامعه هتلداران کشور جویا شدیم که وی با بیان این که به نظر می‌رسد تاکنون دیگر استان‌ها درگیر این مسئله نبوده‌اند، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هنوز گزارشی در خصوص قطع آب و برق و گاز در هتل‌های کشور به ما ارسال نشده است. البته در این باره تعدادی از کنشگران گردشگری کشور به خبرنگار ایسنا می‌گویند: براساس گزارش‌ها و اخبار موجود، یزد اولین استان در خصوص اخطارهای قطع آب و برق نیست و استان‌هایی مانند مازندران، تهران، خوزستان و برخی از استان‌های دیگر هم شاهد قطعی برق مجموعه های گردشگری بوده‌اند و بعضاً نیز انشعاب آنها قطع شده‌ که همگی خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

هیچ نظارتی بر تورهای گردشگری وجود ندارد

به گزارش هتل نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از عدم نظارت بر تورهای گردشگری، گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهرهای استان تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما(متولیان گردشگری) جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند. عبادی ادامه افزود؛ بالاخره بعد از تجربه چند ساله؛ این افرادی که در قالب تورهای گردشگری و یا به صورت های دیگر دارند، می آیند و متاسفانه عدم توجه برخی از آنان به مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه، سبب انتقاد و اعتراض مردم شده است و در حال حاضر شاهدیم که این اتفاقات پشت سر هم تکرار می شود. امام جمعه بیرجند ابراز داشت: اینها بالاخره یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند و آمده اند که در اینصورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، این چه مدیری است که می گوید هیچ اطلاعی ندارد که اینها چه می کنند، اینکه مدیر نیست. نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه متاسفانه هیچ نظارتی در بخش گردشگری وجود ندارد، بیان داشت: در آنجایی که کاری از دست شما ساخته نیست یا نیرو ندارید کار را طبق یک تفاهم نامه رسمی تحویل بسیج دهید تا بسیج آن منطقه یا قسمت را اداره کند که اداره می کند. رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: امیدوارم که این مسئله دنبال شود و مدیر و مسئولین ذیربط احساس مسئولیت کنند و پاسخگوی مردم باشند، نیاز مردم که فقط نان و آب نیست، ناموس مردم در خطر است، حیثیت مردم در خطر است، دین مردم در خطر است، فرهنگ مردم در خطر است، این همه بی تفاوتی؟ این همه بی دردی؟ با این درد و دل هایی که دوستان داشتند واقعا من شرمنده شدم، این مردم چه جرم کردند که زیر مسئولیت چنین مدیران آمدند؟ وی ادامه داد: همه اش فرافکنی است، چند سال است اینها تکرار می شود بفرمایید از تخلفات صورت گرفته چه جرمی را شما جریمه کردید؟ کجا پیگیری کردید که نتیجه گرفتید؟ این چه مدیریتی است که هیچ دخالتی ندارد و فقط اسمش مدیر است، اگر رده های بالا دستی او را کارآمد نمی دانند و می خواهند کاری انجام شوند خب چرا یک مدیر فعال نیاوردند پس پیداست که آنها هم همین را می خواهند.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد

دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتل‌ها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتل‌ها تعطیل و تعدادی از آن‌ها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌ها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بین‌المللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همه‌گیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتل‌ها تعطیل شود. وی درباره برنامه‌های تعطیلات نوروزی هتل‌ها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم می‌زند، حرف‌هایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینه‌های زیادی را صرف ایمن سازی هتل‌ها کرده‌اند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارت‌ها دارای بارکد است و مدام بازرسی می‌شود؛ پروتکل‌های لازم برای دریافت این کارت‌ها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه می‌شود. عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شده‌اند و برخی هتل‌ها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجاره‌ها و هزینه‌ها با اینکه درآمد کمی از کافی‌شاپ و رستوران‌های هتل‌ها به دست می‌آید، بالاخره کمر هتلداران را خم می‌کند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاری‌ها اعطا شود.

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399     اخبار داخلی
کارزار تعیین قیمت بلیط هواپیما همچنان ادامه دارد

کارزار تعیین قیمت بلیط هواپیما همچنان ادامه دارد

به گزارش هتل‌نیوز ، کشمکش و اختلاف نظرها در خصوص موضوع تعیین قیمت بلیط هواپیما در پروازهای داخلی همچنان ادامه دارد و تا لحظه تنظیم این گزارش، همه چیز به تشکیل جلسه شورای عالی هواپیمایی کشور، موکول و واگذار شده است.  در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اخبار، اتفاقات و اظهارنظرهای مسئولین و مقامات دستگاه‌های ذی‌ربط در رابطه با این موضوع دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای برخورد با افزایش نرخ بلیط هواپیما در ابتدای هفته گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون حمل و نقل خود خواستار برخورد جدی با افزایش نرخ پروازها برخلاف توافقات این وزارتخانه با ایرلاین‌ها شد. در دستور مکتوب "محمد اسلامی" به معاون حمل ونقل این وزارتخانه آمده است: باید شخصاٍ پیگیری و رسیدگی نمائید آنچه ابلاغ شده است و جمع‌بندی جلسه مشترک بود باید عمل شود و موارد خلاف عمل با تصمیمات منعقده باید برخورد شود. رفتار غیر حرفه‌ای ایرلاین‌ها در قبال آژانس‌های گردشگری  رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور در نشست اعضای هیات مدیره این انجمن با وزیر گردشگری ضمن انتقاد از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: رفتار غیرحرفه‌ای ایرلاین‌ها طی این مدت صنف ما را اذیت کرده است. "حرمت‌الله رفیعی" در این نشست با طرح این موضوع که ایرلاین‌ها آژانس‌های گردشگری را مجبور به افزایش قیمت می‌کنند، گفت: متاسفانه در سایه بی‌نظارتی‌ها بسیاری از ایرلاین‌ها، قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی را ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند. "رفیعی" ابراز داشت: با وجود دستور وزیر راه، ایرلاین‌ها به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیمایی ابلاغ کرده‌اند که باید قیمت‌های بلیط خود را افزایش دهند و به آنها اعلام کرده‌اند در صورتی که قیمت‌های خود را افزایش ندهند، مجوزهای آنها لغو خواهد شد. این فعال گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها حق ندارند بدون اجازه و به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش نرخ‌های بلیط خود کنند، افزود: ایجاد کف یا سقف قیمتی برای بخش هوایی معنا ندارد و به عدم شفافیت و تخریب رقابت در بازار منجر می‌شود. هشدار سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور در پی دستور اخیر رئیس این سازمان، طی نامه‌ای به دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و مدیران عامل این شرکت‌ها در خصوص دریافت گزارش مبنی بر تعیین کف نرخی و بستن گستره انتخاب مشتری هشدار داد. در بخشی از این نامه آمده است؛ اخیراً به صورت مکرر گزارشاتی دریافت شده که شرکت‌های هواپیمایی اقدام به برگزاری جلسات تعیین کف نرخی نموده‌اند. این عمل مصداق مشخص اخلال در جهت بستن گستره انتخاب مشتری بوده و در حقوق بین‌الملل متضاد با قوانین Antitrust و در قوانین کشور عزیزمان مغایر صریح حقوق مصرف کننده است. آژانس‌های هوایی حق گران کردن بلیط‌ها را ندارند عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیط هواپیما، اظهار داشت: دولت و مجلس اعلام کرده‌اند که آژانس‌های هوایی حق گران کردن بلیط‌‌ها را ندارند. "رحمت‌الله فیروزی" در این رابطه افزود: این افزایش قیمت‌ها به احتمال زیاد به دلیل اختلافی است که آژانس‌ها با شرکت‌های هواپیمایی دارند. وی همچنین یادآور شد: کمیسیون عمران در حال بررسی دقیق این موضوع است و جلسه‌ای هم با نمایندگان آژانس‌ها خواهیم داشت. تبانی ایرلاین‌ها برای افزایش نرخ بلیط  معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور در اظهارنظری عجیب از توافق ایرلاین‌ها برای افزایش نرخ بلیط پرواز، خبر داد و گفت: متوجه شدیم که ایرلاین‌ها به صورت هماهنگ شده برخی کلاس‌های نرخی را حذف و از این طریق قیمت بلیط هواپیما را افزایش دادند. وی تاکید کرد: این مصداق تبانی و تخلف است و به آنها هشدار دادیم اگر این رویه ادامه یابد با آنها برخورد جدی می‌کنیم. گرانی بلیط هواپیما؛ تیر خلاص بر صنعت گردشگری کشور  رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از مخالفان افزایش قیمت بلیط هواپیما بود که در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اقداماتی نظیر گرانی بلیط هواپیما ضربه سنگین‌تری به صنعت گردشگری کشور خواهد زد. "محمدرضا دشتی اردکانی" تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت بلیط هواپیما باید بررسی مجدد صورت بگیرد. از وزیر راه و شهرسازی هم درخواست داریم تا این مساله را مدیریت کند. تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی است رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اعلام غیرقانونی بودن تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی به هیچ عنوان قائل به کف و سقف قیمتی نیست بلکه معتقدیم که بازار و نظام عرضه و تقاضا باید قیمت را تعیین کند. "تورج دهقانی زنگنه" تاکید کرد: تعیین کف قیمتی از سوی ایرلاین‌ها غیرقانونی است و سازمان هواپیمایی با آنها برخورد خواهد کرد. درخواست وزیر گردشگری از وزیر دادگستری برای برخورد با ایرلاین‌های متخلف "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر دادگستری، خواستار برخورد قانونی لازم با ایرلاین‌های متخلف که به صورت غیرقانونی اقدام به گران‌فروشی و افزایش قیمت بلیط هواپیما نموده‌اند شد. معرفی شورای عالی هواپیمایی کشور به عنوان مرجع اعلام نرخ نهایی بلیط هواپیما  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام برگزاری نشستی برای بررسی و آنالیز هزینه‌های ایرلاین‌ها و قیمت‌های درخواستی آنها طی روزهای آینده، گفت: پس از این جلسه، شورای عالی هواپیمایی نرخ‌نامه جدید پروازهای هوایی را اعلام رسمی خواهد کرد. بر اساس اساسنامه، اعضای شورای عالی هواپیمایی کشور عبارتند از؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یک نفر از اعضای مطلع سازمان هواپیمایی کشوری به انتخاب وزیر راه و شهرسازی یک نفر از اعضای مطلع وزارت اقتصاد به انتخاب وزیر اقتصاد یک نفر نماینده مطلع از سازمان برنامه و بودجه به انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نفر متخصص حقوق هوایی به انتخاب وزیر راه و شهرسازی یک نفر نماینده مطلع از وزارت امور خارجه به انتخاب وزیر یا سرپرست وزارت امور خارجه یک نفر نماینده مطلع از نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به انتخاب وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم یک نفر نماینده از موسسات هواپیمایی داخلی بدون حق رای

ایجاد شده: 19/آبان/1399       آخرین ویرایش: 19/آبان/1399     اخبار داخلی
حل مشکل کارگران هتل لاله و آبدرمانی سبلان در سرعین با رضایت طرفین

حل مشکل کارگران هتل لاله و آبدرمانی سبلان در سرعین با رضایت طرفین

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با اعلام خبر حل و فصل مشکلات کارگران هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان در سرعین، اظهار داشت: برای ادامه حیات بخش‌های تحت مدیریت شرکت توسعه گردشگری در سرعین صورتجلسه‌ای تنظیم شد که هم کارگران و هم نمایندگان شرکت توسعه گردشگری از مفاد آن رضایت کامل داشتند. "بهروز ندایی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت:  شرکت توسعه گردشگری متعهد شد حق و حقوق ۱۳۰ کارگر در حال اشتغال را تا پایان مهرماه پرداخت کند و هیچکدام از کارگران این دو مجموعه نیز اخراج یا تعدیل نشوند. "نهدایی" همچنین گفت: مدیر کل تعاون استان، هماهنگی ارائه تسهیلات ۱۳ درصدی ظرف یک هفته به تعداد ۱۳۰ فقره ۱۶ میلیون تومانی برای شرکت توسعه گردشگری را بر عهده گرفت. وی در پایان گفت: مقرر شد کارکنان با ۲۵ درصد کاهش کار ۷۵ درصد حقوق ۶ ماهه از اول آبان ماه تا آخر فروردین ۱۴۰۰ دریافت و در محل کار حضور داشته باشند و هر وقت موضوع کرونا به حالت عادی برگشت طبق روال گذشته اقدام شود. "علی نیکزاد" نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بیان داشت: با تعامل و همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی، کارکنان هتل لاله و آبدرمانی سبلان تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تعدیل یا اخراج نمی‌شوند. وی افزود: شرکت توسعه گردشگری نیز متعهد شد تمامی ۲۵ نیروی تعدیل یا اخراج شده را مجدداً به کار گیرد و معوقات آنها را پرداخت نماید.

ایجاد شده: 16/مهر/1399       آخرین ویرایش: 16/مهر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...