نتایج جستجو...
کرونا، گردشگری؛ مقدمه‌ای برای شروعی دوباره

کرونا، گردشگری؛ مقدمه‌ای برای شروعی دوباره

امروز صنعت گردشگری نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم تحت تاثیر عاملی ناشناخته و به دور از معادلات پیش‌بینی شده، قرار گرفته و از همین رو در حال سپری کردن رکودی بی‌سابقه است. گردشگری به عنوان صنعتی نوپا حداقل برای جمهوری اسلامی ایران که هنوز مُهر تشکیل وزارتخانه گردشگری آن خشک نشده در این گذرگاه تاریخی، روزهای بسیار سخت و ناامید کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. روزهایی که عدم برنامه‌ریزی صحیح در مدیریت بحران موضوع پیش آمده می‌تواند آینده پسابحران را نیز با وضعیتی اسفناک‌تر از وضعیت موجود، روبه‌رو نماید.  کنکاش در پیدا نمودن علت و معلول موضوع و نیز پرداختن به اما و اگرهای قبل بحران نه تنها امروز راه‌گشا نمی‌باشد بلکه آینده را نیز به شدت تهدید می‌نماید و این همان تکرار اشتباهی است که این صنعت را به ورطه نابودی می‌‎کشاند.  صنعت گردشگری در کشور به دلیل نداشتن یک چارچوب کلی به عنوان راهبر، همواره در طول این سال‌ها در معرض خطرهای گوناگون بوده که منتهی به دلیل مبتلا شدن به درد روزمرگی، این تهدیدها به آن صورت قابلیت خودنمایی پیدا ننمودند و بدیهی است که همواره در چنین شرایطی، وقوع بحران و یا هرگونه عامل غیر قابل پیش‌بینی، طی طریق را بسیار دشوار می‌نماید.  به طور کلی می‌توان گفت که نبود پلن‌های جایگزین در امر تصمیم‌گیری و نیز برنامه‌ریزی در بدنه صنعت گردشگری در طول این سال‌ها، مخاطرات فراوانی را متوجه این صنعت نموده است که اوج آن و یا به عبارتی دیگر تیر خلاص آن را در بحران کرونا ویروس شاهد می‌باشیم. ضعف‌های زیرساختی و نپرداختن اصولی به ابعاد گوناگون گردشگری، همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف این صنعت در کشور به شمار می‌آمده که به عنوان مثال می‌توان از گردشگری سلامت به عنوان یک پلن جایگزین در این برهه تاریخی نام برد که متاسفانه عدم پرداختن به این موضوع در طول این سال‌ها تنها بارقه امید این صنعت در این شرایط خاص را ناامید ساخته است. گردشگری سلامت با توجه به تعریف و شرح وظایف مشخص شده جهت این نوع گردشگری با اندکی تغییرات جزئی و بازنگری در آن، می‌توانست به حداقل‌های جلوگیری از رکود پیش آمده کمک شایانی نماید و اینگونه نباشد که شاید بیماران قرنطینه جهت سیر مراحل درمان در هتل‌ها استقرار پیدا نمایند. ( نقل قول از معاونت درمان وزارت بهداشت )  این امر شاید جزئی از اهداف و شرح وظایف گردشگری سلامت باشد و در این برهه حساس بتواند به یکی از ابزارهای مهم جهت کنترل این بحران تبدیل شود اما آماده نبودن زیرساخت‌ها و بسترها و از همه آنها مهم‌تر، کمبود نیروی انسانی حوزه گردشگری و متخصص در امر درمان و سلامت می‌تواند  ضمن درگیر نمودن یک جمعیت قابل توجه با این بیماری از لحاظ رویکرد روانی و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و بازارهای هدف، آینده پسابحران را نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه  نماید و اینجاست که موضوع، مفهوم و نقش آموزش در کنترل بحران‌ها به خوبی نمایان می‌گردد. مدیران ارشد در قسمت‌های گوناگون بدنه صنعت گردشگری کشور می‌بایست در خصوص نپرداختن جدی به موضوع آموزش در طول این سال‌ها جوابگو باشند. اما به طور کلی و جدای از موارد مطروحه و پرداختن به "نبایدها" در این شرایط حساس می‌بایست با عزمی جدی و هدفمند "بایدها" را مورد بررسی قرار داد تا که شاید بتوان بعد از گذر از این بحران، بازگشتی سریع و جدی به شرایط اولیه داشته باشیم که در این خصوص می‌بایست دو بخش عمده را مورد بررسی قرار داد؛ 1 - مردم و گردشگران به عنوان مخاطبین اصلی صنعت گردشگری 2 - مراکز ارائه خدمات صنعت گردشگری . به طور کلی صنعت گردشگری چه در کشور و چه در جهان، توسط مردم و گردشگران شکل می‌گیرد و این بدان معناست که می‌بایست جدای از به روز نمودن خدمات گردشگری ، همواره در زمینه فرهنگ‌سازی در میان گردشگران نیز فعالیت نمود چر اکه کسب سود و کسب لذت، دو کفه ترازوی صنعت گردشگری را تشکیل می‌دهند که توسط دو طیف خدمات‌دهنده و خدمات‌گیرنده کسب می‌گردند. بنابراین با فرهنگ‌سازی مناسب، صحیح و اصولی در این حوزه نه تنها می‌توان موجبات افزایش کسب سود را فراهم نمود بلکه می‌توان کسب لذت، هیجان و خلق خاطرات به یادماندنی توسط گردشگران را به بالاترین حد ممکن رساند. با توجه به هم‌زمانی بحران موجود با پیک گردشگری سال و کنسل شدن تمامی مسافرت‌های نوروزی و خانه‌نشین شدن مردم در ایّام نوروز برای اولین بار حداقل در پنجاه سال گذشته، می‌توان از این فرصت استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل نمود و با تدارک برنامه‌های متنوع در حوزه گردشگری ضمن ایجاد نشاط و خلق لحظات شاد و مفرح، فرهنگ گردشگری را نیز در لابه‌لای موضوعات مشابه به مخاطبین انتقال داد. ایجاد یک شبکه اختصاصی توسط رسانه ملی و تلاش در راستای تولید محتوای مربوط در قالب تصویرسازی با رویکرد تعطیلات نوروزی، می‌تواند تا حدودی سهم قابل توجهی در پر نمودن اوقات فراغت مردم را به خود اختصاص دهد. اجرای برنامه‌های زنده از جاذبه‌های گردشگری کشور و حتی برگزاری کنسرت‌ها و نمایش آن به صورت زنده از سیمای ملی می‌تواند ضمن زدودن غم و حالات کسالت‌بار از چهره مردم در ایّام نوروز، لحظات شاد و مفرحی را برای آنان به ارمغان بیاورد. بدون شک تعطیلات نوروزی مهمترین تعطیلات کشور در طول سال می‌باشد که تمامی دستگاه‌های خدماتی در حوزه گردشگری از مدت‌ها قبل در خصوص این تعطیلات برنامه‌ریزی و هزینه‎های قابل توجهی می‌نمایند و لذا هرگونه خلل در رابطه با این تعطیلات، می‌تواند آسیب‌های جدی به بدنه این صنعت وارد آورد. اتفاقی که با ظهور بحران "کرونا" در کشور رخ داده و صنعت گردشگری کشور در حال حاضر با تحمل ضررهای فراوان در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و شاهد آن هستیم که با توجه به نامعلوم بودن زمان پایان این بحران حتی به صورت احتمالات حداقلی بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و سیستم حمل نقل زمینی، هوایی،ریلی ... درگیر کنسلی رزرو‌ها و استرداد وجوهات دریافتی می‌باشند که با توجه به هزینه‌کرد بسیاری از این وجوهات در بخش‌های مختلف و خالی ماندن دست بهره‌برداران، روزهای سختی در پیش روی آنان قرار گرفته و تصمیمات شتاب‌زده در خصوص تعطیلی کامل صنعت گردشگری کشور نیز سنگینی این موضوع را دو چندان نموده است. لذا باتوجه به موضوع مطرح شده به نظر می‌رسد که اتخاذ تصمیمات زیر از سوی دولت محترم بسیار ضروری و حیاتی می‌باشد. 1 - بخشودگی‌های مالیاتی و بیمه‌ای بخش گردشگری کشور  2 - کمک به بخش گردشگری در خصوص بازپرداخت تسهیلات بانکی  3 - کمک دولت و سازمان تامین اجتماعی کشور به بخش گردشگری در خصوص حفظ نیروهای انسانی این بخش با توجه به رکود موجود و جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر تحت عنوان بیکاری  4 - اطلاع‌رسانی و تبلیغات در خصوص محفوظ ماندن وجوهات رزروی مردم نزد بخش‌های مختلف گردشگری با هدف استفاده از خدمات توسط مردم در ماه‌های آینده به صورت اعتبار سفر همراه با تخفیفات ویژه  5 - فراهم نمودن مقدمات جهت تعطیلات فصلی به مدت یک هفته و حداقل در دو فصل با توجه به زمان پایان بحران مذکور تحت عنوان تعطیلات پاییزی و تعطیلات زمستانی به منظور جبران آسیب‌های تعطیلات نوروز و استفاده از ظرفیت زمان‌های غیر پیک مانند فصل زمستان جهت تقویت مالی بخش‌های گردشگری  6 - کمک دولت و به ویژه رسانه ملی در خصوص انعکاس شرایط عادی و سالم وضعیت بعد از بحران به منظور ترغیب مردم به استفاده از خدمات گردشگری در محیطی امن و بدور از هرگونه استرس به مانند زمان قبل از بحران  7 - کمک دولت در خصوص ترغیب مردم به مسافرت در قالب افزایش سهیمه سوخت بنزین و نیز اعطای بن‌های مخصوص سفر به کارکنان دولت  به طور کلی در جمع‌بندی این نوشتار می‌توان به تاثیرگذاری و نقش مهم بحران مذکور بر صنعت گردشگری کشور اشاره نمود که با توجه به ابعاد جهانی و همه‌گیر بودن بحران در شرایط حاضر می‌بایست از فرصت ایجاد شده استفاده نمود و ضمن برنامه‌ریزی برای آینده‌ای درخشان‌تر از گذشته جهت صنعت گردشگری کشور مقدمات شروعی متفاوت، قدرتمند و برنامه‌محور را فراهم نمود. بی شک در فردای گذار از بحران کرونا ویروس با واژه‌ای جدید در ادبیات گردشگری کشور و حتی دنیا روبه‌رو خواهیم شد تحت عنوان گردشگری قبل و بعد از بحران کرونا ویروس. بنابراین در این برهه تاریخی از همین امروز می‌بایست تجربه نقطه‌های عطف تاریخی را بررسی نمائیم تا که بتوانیم برای شروعی دوباره مقدمه‌ای زیبا بنگاریم. سینا طالب‌زاده - کارشناس و مدرس هتلداری 

ایجاد شده: 29/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 29/مرداد/1399     مقالات و یادداشت ها
اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ خواهد بود

اجرای معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ خواهد بود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که طرح معافیت هتل‌های یک تا سه ستاره از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از فروردین سال آینده اجرایی شود. "جمشید حمزه‌زاده" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس با کلیات طرح معافیت مالیاتی هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز موافق است اما این طرح نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی است. "حمزه‌زاده" تاکید کرد: با اجرای طرح معافیت هتل‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، نرخ هتل‌ها کاهش می‌یابد و قطعاً دیگر ۹ درصد مالیات از مردم گرفته نمی‌شود. وی همچنین گفت: وضعیت هتل‌های سراسر کشور، بهم ریخته و نامناسب است و میانگین ضریب اشغال نیز به زیر ۵ درصد رسیده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: در شرایط موجود امکان حفظ کارکنان هتل وجود ندارد و البته سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو، استانداری‌ها و دیگر ادارات مربوطه نیز هیچ همکاری با هتل‌ها و هتلداران ندارند.

ایجاد شده: 28/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 28/مرداد/1399     اخبار داخلی
20 درصد از هتل‌های مازندران برای فروش اقدام کرده‌اند

20 درصد از هتل‌های مازندران برای فروش اقدام کرده‌اند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است که حجم سفرها به مازندران زیاد است اما هتل‌ها مسافر ندارند و فقط یک درصد ظرفیت اقامت در هتل‌ها تکمیل است. "جمشید سلطان‌مرادی" با اشاره به اینکه موجی از تعدیل نیرو در هتل‌های مازندران راه افتاده است، اظهار داشت: در استان مازندران ۳۰۰ هتل وجود دارد که حدود ۷۰ هتل یا برای فروش گذاشته شده‌اند یا دنبال تغییر کاربری هستند. "سلطان‌مرادی" همچنین گفت: مازندران دو هفته است در وضعیت قرمز قرار گرفته است اما هیچ اراده‌ای برای کنترل این ویروس دیده نمی‌شود و تغییری در وضعیت داده نشده است. وی تصریح کرد: تا وقتی اراده‌ای برای نظارت بیشتر، کنترل راه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای نباشد، ابلاغ دستورالعمل‌ها چه فایده و کارایی دارد؟ رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در پایان گفت: بیشتر مسافرانی که به مازندان سفر می‌کنند یا ویلای شخصی دارند یا خانه اجاره می‌کنند و میزان اقامت در هتل‌های کمتر از یک درصد است.

ایجاد شده: 21/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 21/مرداد/1399     اخبار داخلی
تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری

تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز در جلسه روز گذشته هیات وزیران با حضور رئیس‌جمهور، سند راهبردی توسعه گردشگری به تصویب رسید. این سند با چشم‌انداز ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی، تهیه و تدوین شده است. در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاست‌گذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته است. رویکردهای سند راهبردی توسعه گردشگری؛ مدیریت گردشگری مسائل فضای کسب و کار این حوزه زیرساخت‌های گردشگری نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی  مشکلات مربوط به اتباع خارجی  تبلیغات و بازاریابی اهداف کلی سند راهبردی توسعه گردشگری؛ مشخص نمودن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه های اصلی حوزه گردشگری کشور ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری پیاده سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه  دستیابی به شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری توانمندسازی محیط، سیاست‌های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی مزیت‌های اصلی سند راهبردی توسعه گردشگری؛ جامع‌نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست‌محیطی تا شبکه گردشگری کشور توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در ۱۰۰ سال اخیر

ایجاد شده: 30/تیر/1399       آخرین ویرایش: 30/تیر/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مرکزی در تشریح آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفت: هتل‌ها در موج دوم کرونا از نظر اقامتی وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر تمامی مراسم‌هایی که برای تابستان رزرو شده بود یا کنسل شده و یا در آستانه کنسلی است. "مهرداد سمیعی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتل‌ها در حال حاضر نیمه تعطیل هستند و اکثر آنها به سمت ورشکستگی حرکت می‌کنند. با شکل‌گیری موج دوم بیماری و ضرری که هتل‌ها متحمل خواهند شد، احتمال تعطیلی کامل هتل‌های استان مرکزی بالاست. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعدیل نیرو در هتل‌های استان به ۵۰ درصد رسیده و عملاً این شرایط به معضل بیکاری و از دست رفتن شغل‌های ایجاد شده توسط تاسیسات گردشگری کمک می‌کند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به خسارات وارد شده به صنعت گردشگری استان، بیان داشت: پنج ماه است که با شیوع کرونا در کشور هتل‌ها از رونق افتاده‌اند و عملا به ساختمان‌هایی شیک و خوش و رنگ و لعاب خالی تبدیل شده‌اند و مشخص نیست سوت و کور بودنشان تا چه زمانی ادامه داشته باشد. "مصطفی مرزبان" تصریح کرد: تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خسارت وارد شده است. در حال حاضر نیز سطح اشغال هتل‌های استان بین ۵ تا ۸ درصد است.

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     اخبار داخلی
سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری راه‌اندازی شد

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری از راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری، خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری کلیه دوره‌های کوتاه‌مدت  و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شده است.   "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با توجه به تاکید وزیر مبنی بر تمرکز به آموزش‌های مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم شود. "شفیعی" ادامه داد: از این رو هم‌اکنون برگزاری و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت‌گردی، زمین - گردشگری و مدیریت فنی بند "ب" به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است.   وی تاکید کرد: آموزش مقوله‌ای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد. آموزش گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگام‌سازی و بازنگری مهارت‌ها و آموخته‌های خود حتی در شرایط غیر‌عادی و حادی مانند شیوع کروناست. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری در ادامه گفت: استفاده از فرصت‌ها و امکانات ارتباطی از راه دور، همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری‌های نو ترغیب کرده است اما به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی،  تسریع در بهره‌گیری از آموزش‌های مجازی را تشدید کرده است. وی افزود: این موضوع همچنین انگیزه‌ و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصت‌های‌ علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است.  این مقام مسئول در وزارت گردشگری تاکید کرد: در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعۀ آموزش گردشگری تبدیل شود و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری توسعه یابد. وی تصریح کرد: در ایامی که فعالین گردشگری به علت مشکلات پیش آمده و منع سفر عملاً امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، سعی شد تا چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقه‌مندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری، یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم به عمل آمد تا دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد.  "زاهد شفیعی" گفت: پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی شد. از سوی دیگر با توجه به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسات آموزشی ناشی از توسعه بیماری کرونا، تلاش شد که پلتفرم یاد شده در ساده‌ترین و کاربردی‌ترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم جهت آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو امکان دسترسی علاقه‌مندان و فعالین گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود. وی یادآور شد: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفته اول تیرماه در حالیکه تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می‌گذرد، 94 کلاس آموزش مجازی شامل دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری و توانمندسازی در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی، برگزار شده است. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری افزود: برگزاری این دوره‌ها در استان‌های کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان‌شمالی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راه‌اندازی سامانه، نشانگر نیاز و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو و موفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن کلیه فعالین گردشگری از سوی دیگر است.   وی در پایان گفت: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک‌گذاری امکانات و فرصت‌های آموزش گردشگری در سراسر کشور از جمله سیاست‌های وزارت گردشگری به شمار می‌آید لذا بهره‌گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده، شرایط دسترسی علاقه‌مندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.

ایجاد شده: 9/تیر/1399       آخرین ویرایش: 9/تیر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...