نتایج جستجو...
تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

تشکر معاون گردشگری کشور از جامعه هتلداران / آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری میراث آریا، از آغاز فرایند واگذاری امور تصدی‌گری و اجرایی این سازمان به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی گردشگری خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، مهندس “محمد محب‌خدایی” با اشاره به هماهنگی و همراهی بی‌سابقه بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در سایه این همکاری، اتفاقاتی مثبت در صنعت گردشگری کشور رخ داده است که از این میان می‌توان به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی در ایام نوروز و افزایش 38 درصدی گردشگر ورودی در چهار ماه نخست امسال، اشاره کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه نقش دو تشکل جامعه هتلداران و آژانس‌داران در دستیابی به این نتایج را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی بنای خود را بر تعامل سازنده با تمامی فعالان گردشگری گذاشته است. وی تصریح کرد: در این راستا و برای اولین بار امور تصدی‌گری و اجرایی قابل واگذاری به بخش خصوصی را احصا کرده‌ایم. برای مثال در راستای اجرای قانون برنامه ششم، بررسی و تائید قوانین و مقررات صنعت گردشگری بر عهده خود فعالان این عرصه گذاشته شد و در حال حاضر تمامی انجمن‌ها و مجامع گردشگری بر اساس اساسنامه‌های تدوین شده توسط خودشان و بدون کوچکترین دهالت دولتی، فعالیت می‌کنند. “محب‌خدایی” به نقش حمایتی و تسهیل‌ساز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: از انجمن‌ها و تشکل‌های فعال گردشگری در سراسر کشور تقاضا داریم تا مسائل، مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را با ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی در میان بگذارند تا در اسرع وقت و از طریق فرایندهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص حمایت‌های مالی دولت از پروژه‌های گردشگری نیز گفت: برای نخستین بار مبلغی بالغ بر 8700 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، اختصاص یافته و هم‌اکنون در حوزه اشتغال بیش از 70 هزار شغل پیش‌بینی شده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای ارتقای جایگاه گردشگری در کشور، گفت: تنها با همفکری، تلاش و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و فعالان گردشگری، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا در سطح ملی و در همکاری نزدیک با انجمن‌ها و تشکل‌ها به دنبال رفع چالش‌های این جوزه هستیم تا همه پای کار بیایند و با انسجام، اتحاد و یکدستی، مشکلات را کنار بزنیم و با تغییر تاکتیک‌های خود در موضوع بازاریابی، فرصت‌های جدیدی برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کنیم.

ایجاد شده: 25/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 25/مرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. پس از سال‌ها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیات‌مدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَت‌ها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتل‌ها با اختلال مواجه می‌شود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتل‌ها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایش‌ها در هتل‌های مجلل برگزار می‌شود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب می‌آید، نمی‌توانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت می‌کردند زیرا بین دو راهی گرفتار می‌شدند و نمی‌دانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکل‌های گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیات‌مدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامه‌های این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سال‌های گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامه‌ریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به هتل‌ها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتل‌ها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتل‌ها از اولویت‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخ‌گذاری و … نیز کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.

ایجاد شده: 7/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397     اخبار داخلی
تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری + جزئیات

تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی “علی‌اصغر مونسان” رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیران کل جدید و ستادی این سازمان، منصوب شدند. بر اساس احکام صادره از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای “محمد ابراهیم لاریجانی” به عنوان مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری این سازمان، منصوب و جایگزین سرکار خانم “لیلا اژدری” در این سمت شد. “محمد ابراهیم لاریجانی” متولد سال 1355 است و از جمله مهمترین سوابق اجرایی وی در حوزه صنعت گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بین‌المللی خدمات گردشگری تامین مشاور مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی ( هگتا ) دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین با صدور احکامی، آقایان “ولی تیموری” و “محمد ثابت اقلیدی” به ترتیب به عنوان مدیران کل جدید مناطق نمونه گردشگری و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، معرفی و منصوب شدند. “محمد ثابت اقلیدی” مدیرکل جدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی گرایش مدیریت استراتژیک است و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترا در رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی به حساب می‌آید. از جمله مهمترین سوابق اجرایی “محمد ثابت اقلیدی” در حوزه صنعت گردشگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مشاور معاون گردشگری کشور در امور بازاریابی و تبلیغات گردشگری مدیریت حوزه گردشگری الکترونیک معاونت گردشگری کشور مدیر امور استان‌های معاونت گردشگری کشور مدیر روابط‌عمومی معاونت گردشگری کشور عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از جمله مهمترین سوابق اجرایی جناب آقای “ولی تیموری” مدیرکل جدید مناطق نمونه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در حوزه صنعت گردشگری نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بین‌الملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتل‌های این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث می‌شود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتل‌ها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاک‌های وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست می‌آید اقدام به ارائه این آمار می‌نماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتل‌ها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام می‌‌شود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بین‌المللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا می‌توانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهره‌گیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار می‌دهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتل‌ها در زمینه‌هایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397     اخبار داخلی
مهرداد تاوتلی: به عملکرد مجموعه گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری نمره 19 می‌دهم

مهرداد تاوتلی: به عملکرد مجموعه گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری نمره 19 می‌دهم

مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز به تشریح اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در سال 96 و مهمترین اهداف و برنامه‌های این گروه در سال آینده پرداخت. مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: عمده‌ترین برنامه گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سال گذشته، ارتقای کیفیت خدمات بوده است و برای رسیدن به این هدف اقداماتی از جمله آموزش نیروی انسانی و همچنین تجهیز و بازسازی هتل‌های زیر مجموعه در دستور کار قرار گرفت. “مهرداد تاوتلی” در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تجهیز و بازسازی واحدهای زیرمجموعه گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، ابراز داشت: بازسازی و نوسازی کامل 400 اتاق و تجهیز آشپزخانه و تالارهای همایش برخی از هتل‌ها از مهمترین اقداماتی بوده که در این زمینه انجام شده است. مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، توسعه بخش بازاریابی و فروش را یکی دیگر از اهداف این مجموعه در طول سال 96 معرفی کرد و گفت: با راه‌اندازی سیستم رزرواسیون واقعی، وب‌سایت و همچنین اتصال به وب‌سرویس‌های جهانی برای فروش خدمات در سطح بین‌المللی، موفق شدیم علاوه بر کسب رضایت‌مندی از سوی میهمانان، ضریب اشغال مجموعه واحدها را نیز 6 درصد افزایش دهیم که این میزان با توجه به رکود موجود در سال قبل ( 95 ) قبل توجه است. وی میانگین ضریب اشغال هتل‌های گروه ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری را 58 درصد ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شعار امسال گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی یعنی “ارتقای کیفیت، افزایش درآمد، کنترل هزینه‌ها” موفق به کسب نتایج قابل قبولی شدیم که ثمره اصلی آن در سال آینده، مشخص خواهد شد. “تاوتلی” در ادامه و در رابطه با برنامه‌های گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سال 97، گفت: ادامه روند بازسازی و تجهیز هتل‌ه، افزایش ستاره و درجه هتل‌ها، افزایش میانگین ضریب اشغال و افزایش رضایت‌مندی مشتریان هتل‌های زیرمجموعه، مهمترین اهداف گروه در سال آینده خواهد بود. وی در پایان، عملکرد مجموعه عوامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در طول یکسال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به امکانات موجود و از سوی دیگر شرایط گردشگری کشور و وضعیت رکود اقتصادی، نمره 19 از 20 را به عملکرد تمامی همکاران خود در مجموعه می‌دهم.

ایجاد شده: 21/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396     اخبار داخلی
کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کننده توسط هتل “الیزه” شیراز

کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کننده توسط هتل “الیزه” شیراز

هتل الیزه شیراز برای دومین سال پیاپی موفق به کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رشته هتلداری شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این جشنواره واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی مورد ارزیابی دقیق و فنی گروه کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرند و در نهایت، گواهینامه و همچنین تندیس‌های برنزی، نقره‌ای و طلایی به واحدهای برتر اهدا می‌شود. رضایت‌مندی مشتریان، وجود سیستم‌های مدون مدیریت و تضمین کیفیت، رعایت قوانین و موازین قیمت‌گذاری از مهمرین معیارهای ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی برای کسب عناوین برتر است. مدیر هتل “الیزه” شیراز در مصاحبه با هتل‌نیوز، اظهار داشت: ما در هتل الیزه، سه محور اصلی را جهت کسب رضایت‌مندی بالای میهمانان به عنوان فلسفه اصلی ارائه خدمات، مبنای کار خود قرار داده‌ایم. این سه محور به ترتیب عبارت است از: 1 – سرمایه انسانی باهوش، جوان و تحصیلکرده به عنوان زیرساخت اصلی امور اجرایی در سازمان 2 – استفاده از آخرین علوم دانشگاهی روز دنیا به عنوان زیرساخت دانش سازمانی 3 – استفاده از آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌ها به عنوان ابزار اصلی در مدیریت فرایندها علیرضا تهرانی ابراز داشت: تیم کاری هتل الیزه در تلاش است تا حتی یک میهمان نیز با ناراحتی و نارضایتی از هتل خارج نشود. وی در ادامه در خصوص کسب تندیس طلایی جشنواره حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: سرویس‌دهی در هتل نیاز به عشق دارد. ما در سال اول موفق به کسب گواهینامه شدیم و با پیشرفتی که داشتیم در دو سال اخیر موفق به کسب تندیس طلایی این جشنواره شده‌ایم. نکته مهم در کسب این افتخارات، حفظ و تکرار این موفقیت‌هاست می باشد که مدیون حمایت میهمانان وفادارمان و تیم سخت‌کوش هتل است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...