به گزارش هتلنیوز ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با اعلام خبر حل و فصل مشکلات کارگران هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان در سرعین، اظهار داشت: برای ادامه حیات بخشهای تحت مدیریت شرکت توسعه گردشگری در سرعین صورتجلسهای تنظیم شد که هم کارگران و هم نمایندگان شرکت توسعه گردشگری از مفاد آن رضایت کامل داشتند. "بهروز ندایی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: شرکت توسعه گردشگری متعهد شد حق و حقوق ۱۳۰ کارگر در حال اشتغال را تا پایان مهرماه پرداخت کند و هیچکدام از کارگران این دو مجموعه نیز اخراج یا تعدیل نشوند. "نهدایی" همچنین گفت: مدیر کل تعاون استان، هماهنگی ارائه تسهیلات ۱۳ درصدی ظرف یک هفته به تعداد ۱۳۰ فقره ۱۶ میلیون تومانی برای شرکت توسعه گردشگری را بر عهده گرفت. وی در پایان گفت: مقرر شد کارکنان با ۲۵ درصد کاهش کار ۷۵ درصد حقوق ۶ ماهه از اول آبان ماه تا آخر فروردین ۱۴۰۰ دریافت و در محل کار حضور داشته باشند و هر وقت موضوع کرونا به حالت عادی برگشت طبق روال گذشته اقدام شود. "علی نیکزاد" نایبرئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بیان داشت: با تعامل و همکاری برخی از دستگاههای اجرایی، کارکنان هتل لاله و آبدرمانی سبلان تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تعدیل یا اخراج نمیشوند. وی افزود: شرکت توسعه گردشگری نیز متعهد شد تمامی ۲۵ نیروی تعدیل یا اخراج شده را مجدداً به کار گیرد و معوقات آنها را پرداخت نماید.
ایجاد شده: 16/مهر/1399 آخرین ویرایش: 16/مهر/1399 اخبار داخلی
آئین گشایش گذر گردشگری آب و آتش همزمان با آخرین روز از هفته گردشگری و آغاز هفته تهران با حضور جمعی از مسئولین و فعالان گردشگری و فرهنگی کشور و شهر تهران در محل بوستان آب و آتش، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباسآباد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه تورگردانان ایران از جمله حاضرین در این مراسم بودند. مدیرعامل منطقه فرهنگی - گردشگری عباسآباد در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: گذر گردشگری آب و آتش، توانسته با نگاهی استارتآپ محور در این ایام حرفی برای گرفتن داشته باشد. "محمدحسین حجازی" همچنین ابراز داشت: مجموعه گذر گردشگری آب و آتش امروز به عنوان یکی از مجموعههای تهران جدید، افتتاح و به خدمات گردشگری پایتخت اضافه میشود. در این مراسم همچنین جمعی از مسئولان و روسای تشکلهای گردشگری حاضر نیز به ایراد سخنرانی پرداختند که در ادامه چکیدهای از مهمترین مطالب مطرح شده را مشاهده مینمائید. "جمشید حمزهزاده" رئیس جامعه هتلداران ایران مجموعههای تفریحی، سوغات و محصولات بومی و محلی هر کدام بخشی از زنجیره بزرگ صنعت گردشگری است. رویداد امروز و افتتاح این مجموعه نیز در راستای تکمیل زنجیره گردشگری شهر زیبای تهران است که میتواند برای مردم فراغت ایجاد کند. گذر آب و آتش به عنوان یک منطقه توریستی توانسته تا ابعاد مختلف گردشگری را دور هم جمع کند. انتظار داریم تا شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر در راستای توسعه گردشگری در کنار ما باشند زیرا بدون شک توسعه گردشگری در کشور با همفکری و همدلی میان تمام دستگاهها محقق خواهد شد. "حسن خلیلآبادی" رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در شورای شهر تلاش کردهایم تا گردشگری را جزو اولویتها و مقولههای اصلی قرار دهیم. تهران با وجود جاذبههای متعدد و گسترده باید مقصد گردشگری باشد اما متاسفانه این امر به دلیل نوع نگاه مدیریت شهری، محقق نشده است. در برنامه سوم برای شهرداری تهران، سازمان گردشگری در نظر گرفته شده است که امیدواریم این سازمان در این دوره شورا تشکیل شود. کرونا تمام میشود و میگذرد ولی گردشگری و توریسم باید حرف اول را در ایران علیالخصوص پایتخت بزند. گردشگری هنوز برای مسئولان شناخته شده نیست و از سویی بخش خصوصی نیز زمینه کمتری برای حضور در این صنعت دارد. گردشگری تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند و بخش خصوصی سرمایهگذاری نکند، توسعه پیدا نمیکند. "ابراهیم پورفرج" رئیس جامعه تورگردانان ایران سالها پیش در مرکز مطالعات گردشگری در پی این بودیم تا مدت زمان اقامت گردشگران در تهران را افزایش دهیم ولیکن متاسفانه بنا به دلایلی، میزان اقامت توریستها در تهران به جای افزایش از ۲ به یک شب کاهش یافت. در سطح اول گردشگری دنیا تمامی رویدادها و نمایشگاههای بزرگ توسط شهرداریها و با حضور شهرداران برگزار میشود اما در ایران شهرداریها و شهرداران تمایل چندانی برای ورود به حوزه گردشگری و موضوعات مرتبط با آن ندارند. افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در تهران مساوی است با ضریب اشغال بالاتر هتلها، هزینه کرد بیشتر و در نهایت درآمد بیشتر که امیدوارم با اقداماتی نظیر راهاندازی گذر گردشگری آب و آتش، مشکلات ورود و اقامت گردشگران در پایتخت رفع شود. در این مراسم همچنین از بازی "تهران دورت بگردم" با محوریت معرفی جاذبههای گردشگری پایتخت، رونمایی بعمل آمد.
ایجاد شده: 13/مهر/1399 آخرین ویرایش: 13/مهر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، وزیر گردشگری کشور در پیامی به مناسبت 27 سپتامبر و روز جهانی گردشگری، این روز را به تمامی فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه در سراسر کشور تبریک گفت. در متن پیام "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است؛ 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری را امسال به مناسبت درج این رویداد در تقویم رسمی کشور عزیزمان، نه تنها در جایگاه یک رویداد فراملی بلکه به عنوان "روز ملی گردشگری" نیز پاس میداریم. از سویی تقارن این مناسبت را با هفته دفاع مقدس پاس میداریم که بیتردید هر آنچه داریم مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان برومند و سلحشور ایران اسلامی است. خوشبختانه بخشی از خاطرات دفاع مقدس اکنون در قالب ستاد راهیان نور به خانواده بزرگ گردشگری پیوسته و در حافظه ملی کشورمان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ثبت رسیده است. شعار امسال روز جهانی گردشگری "گردشگری و توسعه روستایی" است و به اذعان همه فعالان صنعت گردشگری، روستاها و روستائیان عزیز کشورمان هماکنون از بازیگران مهم در عرصه گردشگری، خصوصاً در حوزه بومگردیها محسوب میشوند. امید بر این است که برنامهریزی برای فعالیت 2 هزار واحد بومگردی در سراسر کشور، طلیعه امیدبخشی از آبادانی روستاها باشد. هرچند افزایش 50 درصدی واحدهای اقامتی کشور و متقابلاً قرار گرفتن سفر در سبد خانوارها نیز اثرات مضاعف بر روند توسعه مناطق محروم، کمتر شناخته شده و روستاهای کشور در پی خواهد داشت. بیتردید توسعه گردشگری در اقصی نقاط کشورمان و در همه نقاط جهان موجب تقویت همبستگی و اشتراک منافع ملی و طبعاً اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا میشود. از این رو باید بگوئیم روز جهانی گردشگری روز دوستی ملتها هم است. روزی که تنازع جای خود را به تفاهم میدهد و با درک فلسفه گردشگری به ادراک بهتری از جهان میرسیم. به دلیل بروز سیلاب در فروردین 98 و شیوع بیماری کرونا در اسفندماه، سال سختی را از سر گذراندیم. با این وجود در پایان سال 98 رکورد ورود 8 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور به دست آمد. ما در این بحران تلاش کردیم حمایتهای مادی و معنوی را توأمان در اختیار واحدها و تأسیسات گردشگری قرار دهیم و هماکنون در انتظار جهشی بلافاصله، در گردشگری برای دوره پس از کرونا هستیم. امیدواریم همانطور که جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در روز سوم مهرماه و در آئین افتتاح 87 پروژه گردشگری از 15 استان کشور توجه به جنبههای معنوی، فرهنگی و تنوع جاذبههای گردشگری را به درستی مورد تأکید قرار دادند، بتوانیم با مشارکت مردم و همراهی بخش خصوصی و سرمایهگذاران غیردولتی این مسئولیت را همان گونه که شایسته ملت بزرگ ایران باشد به خوبی انجام دهیم. در پایان، روز جهانی گردشگری را به همه فعالان، ذینفعان، علاقهمندان و دغدغهمندان این حوزه فراگیر تبریک میگویم و فردایی روشنتر را برای صنعت گردشگری کشورمان آرزومندم.
ایجاد شده: 6/مهر/1399 آخرین ویرایش: 9/مهر/1399 اخبار داخلی
ریاست محترم جمهور، حجتالاسلام دکتر حسن روحانی؛ به جستجوی مقصر و گناهکار نیستیم، نمیخواهیم نقد کنیم، نمیخواهیم دوباره از اوضاع نابسامان صنعت گردشگری و صنعت هتلداری بگوئیم. آنچنان در یک بحران و فاجعه اقتصادی گرفتار آمده و آمدهایم که هر چه گوئیم جز نمک بر زخم پاشیدن نیست. گفتنیها را میدانید و به خوبی آگاه هستید امّا چرا هر چه پیش میرویم و هر راهکاری ارائه میفرمائید نه تنها راهگشای مشکلات این صنعت نیست بلکه متاسفانه گاهی به مشکلات نیز میافزاید!! آقای رئیس جمهور؛ آیا مملکت ملکالطوایفی است؟! دستگاههای اجرایی فرمانبردار دستورات کدام مرکز، ستاد بحران، شورای کرونا و ... هستند؟! در استانی و در گوشهای از این مملکت پهناور اعلام میکنند که هتلها میتوانند تا ۳۰ درصد ظرفیت خود میهمان بپذیرند و در استانی دیگر، هتلی تا مرحله پلمپ پیشمی رود فقط به دلیل آنکه چهار اتاقش مهمان داشته است!!! با کدام ناظر و نظارتی چنین دستوراتی صادر می شود؟ بر اساس کدام مستندات قابل اطمینانی چنین شیوهنامههایی تدوین میشود؟ مگر چند هتل در بین این چند هزار واحد، پذیرش مسافر دارند؟ فقط آمار، عدد و رقم است که سلسلهوار اعلام میشود و در مقابل، شک و شبهه ایجاد میکند. مگر هتل دکّان بقّالی است که کرکرهاش را پائین بکشند؟ آیا تحقیق کردهاید چه حجم کالایی در سردخانههای هتلها و در انبارهای خشک و تَر در انتظار پایان یافتن تاریخ مصرفشان وجود دارد و باید به زودی به سطل زباله ریخته شود؟ شاید در مواقع حساس بتوان تا حدودی در هزینههای سربار صرفهجویی کرد امّا آیا هتلها میتوانند از هزینههای جاری جلوگیری کنند؟ مگر تعطیل کردن هتل معنا دارد؟ رعایت مسائل بهداشتی خاصّه در این شرایط، وظیفه اخلاقی و اجتماعی هر مدیر هتل است. چرا اینگونه تبلیغ میشود که بعضی از هتلها فلان پروتکل بهداشتی را رعایت نمیکنند و جان خود و میهمانشان را به خطر میاندازند؟ سفر و گردش ممنوع است امّا مسافری که به هر دلیل وارد شهر میشود چه باید بکند؟ زحمات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل در سراسر استانها و کوششهای نیروی انتظامی و تلاشهای قوه قضائیه جهت پلمپ واحدهای غیرقانونی را پاس میداریم امّا هر مسافری گردشگر نیست و باید برای اینگونه میهمانان نیز اندیشهای مناسب داشت. تمامی تورها کنسل میشود، همایشها، سمینارها و هر نوع مراسم و گردهمایی تعطیل می شود ، رزروهای فردی و گروهی یک به یک باطل میشود. با تهدید، ارعاب و انواع شیوهنامهها و دستورات فورس ماژور، هتلها را مجبور میکنند و یا با صلاحدید مدیران بزرگوارشان بدون دریافت کوچکترین ضرر و زیان، وجوه دریافتی حاصل از این رزروها را عودت میدهند و حال که صندوق و ذخیره مالی هتلها به انتها رسید با تبلیغات گسترده از مردم تقاضا میکنند تا رزروهای خود را باطل نکنید و اجازه دهید در زمانی دیگر این تاسیسات اقامتی و پذیرایی، میهماندار شما باشند. نوشدارو پس از مرگ سهراب!! جناب آقای رئیسجمهور؛ هر آنچه در حال حاضر از مصاحبههای شما برداشت شده است و کورسویی از امید در آن وجود دارد امّا در عمل آنچنان این صنعت از آن منتفع نمیشود!! در این زمان، نقدینگی یکی از بزرگترین چالشهای هتلهاست و لذا از یک سو شما فرمودید به کارگاههای بزرگ و کوچک در صورتی که کارگری را اخراج نکنند وام میدهید با بهره و دو ساله!!! به چند و چون و میزان پرداختی، زمان بازپرداخت و ضریب کارمزد آن کاری نداریم و لطف شما را در این شرایط با جان و دل میپذیریم امّا وزارت کار و تعاون اعلام میفرمایند به کارگران شما بیمه بیکاری تعلق میگیرد و در فلان سایت ثبت نام کنید. حال آیا این عمل حکم اخراج کارگر را پیدا نمیکند؟! میگوئیم نقدینگی نداریم و فرصتی دهید جهت پرداخت آبونمان حاملهای سوخت، میگویند فقط قسطبندی و تاخیر در پرداخت. آبونمان شامل مصرفکنندگان خانگی است!!! میگوئیم کارگاههای کوچک و اکثر هتلهای یک و دوستاره دچار کمبود نقدینگی هستند و در خصوص پرداخت حق بیمههای کارفرمایی فرصتی دهید، میفرمایند برای کارگاههای با بیش از ده کارگر تسهیلاتی قائل شدیم و شامل کارگاههای کوچک نمیشود!!! تقاضا کردیم چون فقط تا پایان فروردینماه فرصت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است لذا تسهیلاتی قائل شوید، فرمودند اشکال ندارد تا پایان اردیبهشت پرداخت کنید!!! آیا قرار است معجزهای رخ دهد با این یک ماه فرصت؟! آیا در خصوص مالیات عملکرد و تکلیفی اندیشهای شده است؟ با عوارضهای گوناگون شهری و کشوری که مستلزم مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد و حتی اعتنایی به مصوبات ملی نیز ندارند چه باید کرد؟! جناب آقای "حسن روحانی" رئیس جمهور محترم؛ انشاالله به زودی با همّت و کوشش تمامی مردم عزیز ایران بر این کرونا ویروس غلبه کرده و با افتخار اعلام کنید که شرایط عادی است و کسب و کار آغاز میشود امّا از آن زمان به بعد که تمامی مشاغل و تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی با کوششی مضاعف مشکلات خود را یک به یک مرتفع میکنند و با علم به اینکه تمامی اصناف و فعالان اقتصادی در این شرایط متضرر شدهاند، خود را تافته جدا بافته نمیدانیم. مهمترین مسئله اینکه وقتی این جانفشانیها و از خود گذشتگیهای دانشگاهها و دانشکدههای پزشکی و ایثار پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستانها را شاهد هستیم، زبانمان به لکنت میافتد که تقاضای مالی داشته باشیم امّا چه کنیم که به شدت در تنگنای اقتصادی گرفتار آمدهایم و حداقل یک سال طول میکشد تا شرایط برای صنعت گردشگری و صنعت هتلداری به شرایط نه چندان خوبِ قبل از این بحران برگردد. در این برهه، اگر انتظار کمک بلاعوض داشته باشیم، سخنی به گزاف نیست لذا اگر دولت توانایی این محبت را دارد، دریغ نفرمائید و در غیر این صورت، سهم صنعت گردشگری را از هر آنچه شما نام آن را تسهیلات و کمک میگذارید چه به صورت وام و چه به صورت سایر تسهیلات، جداگانه اعلام فرمائید. همچنین در ابلاغ این مصوبات، دستور فرمائید تعجیل کنند و یا راهکاری ارائه دهید که بتوانیم با کمترین صدمه جانی و مالی این دوران گذار را طی کنیم. سیّد علی معینزاده - فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور
ایجاد شده: 26/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری در کشور در نشست با رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه، اظهار داشت: در پی تصویب سند توسعه گردشگری توسط دولت، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار میآیند. "ولی تیموری" در نشست با "سید محمدحسین طباطبایی" ضمن اشاره به این مطلب، ابراز داشت: ماموریتهای ما در وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای میگیرد و به نوعی "مقابله با ایران هراسی" و "تصویرسازی از ایران" به صورت همزمان پیش خواهد رفت. "تیموری" در ادامه این نشست، گفت: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور میتوانند با ترسیم مسیر انتقال دانش و تجربه موفق، نقش موثری در بومیسازی محتوای فنی مورد نیاز بخشهای تخصصی گردشگری کشور ایفا کند. معاون گردشگری کشور با اشاره به قدرت فرانسه در حوزه گردشگری و رتبه نخست این کشور در جذب گردشگر در دنیا، عنوان کرد: کشور فرانسه از دو نظر برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است. نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه بروزرسانی ضوابط درجهبندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است. وی افزود: همچنین در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است و از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار میآید. معاون وزارت گردشگری کشور کسب اطلاعات صحیح از بازار گردشگری کشور فرانسه را در تدوین برنامه عملیاتی حوزه بازاریابی گردشگری، مهم ارزیابی کرد و گفت: آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقهشان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و غیره نیاز داریم، میتواند از طریق رایزن فرهنگی اخذ شود. "ولی تیموری" شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را نیز به عنوان بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف، تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت. معاون گردشگری کشور در پایان این نشست، سایت visitIran را با منبع اطلاعاتی کاربردی برای رایزن جدید فرهنگی در فرانسه خواند و تاکید کرد: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپهای معرفی فضا وجاذبههای گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها و مناسبتهای مورد نیاز، موجود است و میتواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد
ایجاد شده: 24/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 24/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور نمایندگان دو کشور به میزبانی روسیه و به صورت وبینار برگزار شد. "محمد قاسمی" مدیر کل تبلیغات و بازاریابی وزارت گردشگری، ریاست هیات ایرانی و "دمیان اسمیلوتس" رئیس اداره کل همکاریهای بینالمللی آژانس فدرال گردشگری روسیه نیز ریاست هیات روسی در این جلسه را بر عهده داشتند. در این نشست موارد زیر در دستور کار قرار گرفت؛ 1 - ارائه گزارشهایی از وضعیت گردشگری دو کشور، اشتراکات فرهنگی و روابط دو جانبه گردشگری کشور 2 - اشتراک تجارب در زمینه مقابله با شیوع کرونا و پشتیبانی طرفیت از صنعت گردشگری کشور خود 3 - بررسی کارشناسی برنامه اقدام مشترک جهت اجرای موافقتنامه لغو رویداد گروهی سفر شهروندان دو کشور به یکدیگر. نمایندگانی از وزارت امور خارجه، امور بینالملل و کارشناسان دو کشور نیز در این جلسه حاضر شدند و به گفتگو و تبادل نظر در رابطه با موضوعات مختلف گردشگری پرداختند. لازم به ذکر است، موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور ایران و روسیه در سال 1396در مسکو به امضای طرفین رسیده بود و برای اجرای آن ضرورت داشت تا برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرا را مشخص سازد. هماکنون برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله 2020 تا 2022 تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن نیز وجود دارد.
ایجاد شده: 22/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 22/شهریور/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سفر شرق ترکیه، اظهار داشت: طی مذاکره با مدیرعامل شرکت نمایشگاهی آسیا و طرفهای تُرک، پیشنهاد اجازه ورود شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی، مطرح شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت. "بهزاد شجاعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: مقرر شد موضوع صدور مجوز ورود به شهر وان برای مراکز و بازدیدکنندگان تخصصی ایرانی در این نمایشگاه، بررسی و نتیجه نهایی اعلام شود. "شجاعی" ادامه داد: محدودیتها و موانع نباید باعث تعطیلی فعالیتهای گردشگری شود بلکه میتوان با راهکارهای معقول و منطقی از این چالشها فاصله گرفت تا صنعت گردشگری دچار فلج عملیاتی نشود. وی در پایان گفت: همانطور که ثابت کردیم با رعایت پروتکلهای بهداشتی میتوان شور و شعور حسینی را زنده نگه داشت به همان روش نیز میتوان به گردشگری حیاتی دوباره داد.
ایجاد شده: 15/شهریور/1399 آخرین ویرایش: 16/شهریور/1399 اخبار داخلی
امروز صنعت گردشگری نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم تحت تاثیر عاملی ناشناخته و به دور از معادلات پیشبینی شده، قرار گرفته و از همین رو در حال سپری کردن رکودی بیسابقه است. گردشگری به عنوان صنعتی نوپا حداقل برای جمهوری اسلامی ایران که هنوز مُهر تشکیل وزارتخانه گردشگری آن خشک نشده در این گذرگاه تاریخی، روزهای بسیار سخت و ناامید کنندهای را پشت سر میگذارد. روزهایی که عدم برنامهریزی صحیح در مدیریت بحران موضوع پیش آمده میتواند آینده پسابحران را نیز با وضعیتی اسفناکتر از وضعیت موجود، روبهرو نماید. کنکاش در پیدا نمودن علت و معلول موضوع و نیز پرداختن به اما و اگرهای قبل بحران نه تنها امروز راهگشا نمیباشد بلکه آینده را نیز به شدت تهدید مینماید و این همان تکرار اشتباهی است که این صنعت را به ورطه نابودی میکشاند. صنعت گردشگری در کشور به دلیل نداشتن یک چارچوب کلی به عنوان راهبر، همواره در طول این سالها در معرض خطرهای گوناگون بوده که منتهی به دلیل مبتلا شدن به درد روزمرگی، این تهدیدها به آن صورت قابلیت خودنمایی پیدا ننمودند و بدیهی است که همواره در چنین شرایطی، وقوع بحران و یا هرگونه عامل غیر قابل پیشبینی، طی طریق را بسیار دشوار مینماید. به طور کلی میتوان گفت که نبود پلنهای جایگزین در امر تصمیمگیری و نیز برنامهریزی در بدنه صنعت گردشگری در طول این سالها، مخاطرات فراوانی را متوجه این صنعت نموده است که اوج آن و یا به عبارتی دیگر تیر خلاص آن را در بحران کرونا ویروس شاهد میباشیم. ضعفهای زیرساختی و نپرداختن اصولی به ابعاد گوناگون گردشگری، همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف این صنعت در کشور به شمار میآمده که به عنوان مثال میتوان از گردشگری سلامت به عنوان یک پلن جایگزین در این برهه تاریخی نام برد که متاسفانه عدم پرداختن به این موضوع در طول این سالها تنها بارقه امید این صنعت در این شرایط خاص را ناامید ساخته است. گردشگری سلامت با توجه به تعریف و شرح وظایف مشخص شده جهت این نوع گردشگری با اندکی تغییرات جزئی و بازنگری در آن، میتوانست به حداقلهای جلوگیری از رکود پیش آمده کمک شایانی نماید و اینگونه نباشد که شاید بیماران قرنطینه جهت سیر مراحل درمان در هتلها استقرار پیدا نمایند. ( نقل قول از معاونت درمان وزارت بهداشت ) این امر شاید جزئی از اهداف و شرح وظایف گردشگری سلامت باشد و در این برهه حساس بتواند به یکی از ابزارهای مهم جهت کنترل این بحران تبدیل شود اما آماده نبودن زیرساختها و بسترها و از همه آنها مهمتر، کمبود نیروی انسانی حوزه گردشگری و متخصص در امر درمان و سلامت میتواند ضمن درگیر نمودن یک جمعیت قابل توجه با این بیماری از لحاظ رویکرد روانی و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب و بازارهای هدف، آینده پسابحران را نیز با مشکلات عدیدهای مواجه نماید و اینجاست که موضوع، مفهوم و نقش آموزش در کنترل بحرانها به خوبی نمایان میگردد. مدیران ارشد در قسمتهای گوناگون بدنه صنعت گردشگری کشور میبایست در خصوص نپرداختن جدی به موضوع آموزش در طول این سالها جوابگو باشند. اما به طور کلی و جدای از موارد مطروحه و پرداختن به "نبایدها" در این شرایط حساس میبایست با عزمی جدی و هدفمند "بایدها" را مورد بررسی قرار داد تا که شاید بتوان بعد از گذر از این بحران، بازگشتی سریع و جدی به شرایط اولیه داشته باشیم که در این خصوص میبایست دو بخش عمده را مورد بررسی قرار داد؛ 1 - مردم و گردشگران به عنوان مخاطبین اصلی صنعت گردشگری 2 - مراکز ارائه خدمات صنعت گردشگری . به طور کلی صنعت گردشگری چه در کشور و چه در جهان، توسط مردم و گردشگران شکل میگیرد و این بدان معناست که میبایست جدای از به روز نمودن خدمات گردشگری ، همواره در زمینه فرهنگسازی در میان گردشگران نیز فعالیت نمود چر اکه کسب سود و کسب لذت، دو کفه ترازوی صنعت گردشگری را تشکیل میدهند که توسط دو طیف خدماتدهنده و خدماتگیرنده کسب میگردند. بنابراین با فرهنگسازی مناسب، صحیح و اصولی در این حوزه نه تنها میتوان موجبات افزایش کسب سود را فراهم نمود بلکه میتوان کسب لذت، هیجان و خلق خاطرات به یادماندنی توسط گردشگران را به بالاترین حد ممکن رساند. با توجه به همزمانی بحران موجود با پیک گردشگری سال و کنسل شدن تمامی مسافرتهای نوروزی و خانهنشین شدن مردم در ایّام نوروز برای اولین بار حداقل در پنجاه سال گذشته، میتوان از این فرصت استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل نمود و با تدارک برنامههای متنوع در حوزه گردشگری ضمن ایجاد نشاط و خلق لحظات شاد و مفرح، فرهنگ گردشگری را نیز در لابهلای موضوعات مشابه به مخاطبین انتقال داد. ایجاد یک شبکه اختصاصی توسط رسانه ملی و تلاش در راستای تولید محتوای مربوط در قالب تصویرسازی با رویکرد تعطیلات نوروزی، میتواند تا حدودی سهم قابل توجهی در پر نمودن اوقات فراغت مردم را به خود اختصاص دهد. اجرای برنامههای زنده از جاذبههای گردشگری کشور و حتی برگزاری کنسرتها و نمایش آن به صورت زنده از سیمای ملی میتواند ضمن زدودن غم و حالات کسالتبار از چهره مردم در ایّام نوروز، لحظات شاد و مفرحی را برای آنان به ارمغان بیاورد. بدون شک تعطیلات نوروزی مهمترین تعطیلات کشور در طول سال میباشد که تمامی دستگاههای خدماتی در حوزه گردشگری از مدتها قبل در خصوص این تعطیلات برنامهریزی و هزینههای قابل توجهی مینمایند و لذا هرگونه خلل در رابطه با این تعطیلات، میتواند آسیبهای جدی به بدنه این صنعت وارد آورد. اتفاقی که با ظهور بحران "کرونا" در کشور رخ داده و صنعت گردشگری کشور در حال حاضر با تحمل ضررهای فراوان در بلاتکلیفی کامل به سر میبرد و شاهد آن هستیم که با توجه به نامعلوم بودن زمان پایان این بحران حتی به صورت احتمالات حداقلی بسیاری از هتلها، رستورانها، آژانسهای مسافرتی و گردشگری و سیستم حمل نقل زمینی، هوایی،ریلی ... درگیر کنسلی رزروها و استرداد وجوهات دریافتی میباشند که با توجه به هزینهکرد بسیاری از این وجوهات در بخشهای مختلف و خالی ماندن دست بهرهبرداران، روزهای سختی در پیش روی آنان قرار گرفته و تصمیمات شتابزده در خصوص تعطیلی کامل صنعت گردشگری کشور نیز سنگینی این موضوع را دو چندان نموده است. لذا باتوجه به موضوع مطرح شده به نظر میرسد که اتخاذ تصمیمات زیر از سوی دولت محترم بسیار ضروری و حیاتی میباشد. 1 - بخشودگیهای مالیاتی و بیمهای بخش گردشگری کشور 2 - کمک به بخش گردشگری در خصوص بازپرداخت تسهیلات بانکی 3 - کمک دولت و سازمان تامین اجتماعی کشور به بخش گردشگری در خصوص حفظ نیروهای انسانی این بخش با توجه به رکود موجود و جلوگیری از فاجعهای دیگر تحت عنوان بیکاری 4 - اطلاعرسانی و تبلیغات در خصوص محفوظ ماندن وجوهات رزروی مردم نزد بخشهای مختلف گردشگری با هدف استفاده از خدمات توسط مردم در ماههای آینده به صورت اعتبار سفر همراه با تخفیفات ویژه 5 - فراهم نمودن مقدمات جهت تعطیلات فصلی به مدت یک هفته و حداقل در دو فصل با توجه به زمان پایان بحران مذکور تحت عنوان تعطیلات پاییزی و تعطیلات زمستانی به منظور جبران آسیبهای تعطیلات نوروز و استفاده از ظرفیت زمانهای غیر پیک مانند فصل زمستان جهت تقویت مالی بخشهای گردشگری 6 - کمک دولت و به ویژه رسانه ملی در خصوص انعکاس شرایط عادی و سالم وضعیت بعد از بحران به منظور ترغیب مردم به استفاده از خدمات گردشگری در محیطی امن و بدور از هرگونه استرس به مانند زمان قبل از بحران 7 - کمک دولت در خصوص ترغیب مردم به مسافرت در قالب افزایش سهیمه سوخت بنزین و نیز اعطای بنهای مخصوص سفر به کارکنان دولت به طور کلی در جمعبندی این نوشتار میتوان به تاثیرگذاری و نقش مهم بحران مذکور بر صنعت گردشگری کشور اشاره نمود که با توجه به ابعاد جهانی و همهگیر بودن بحران در شرایط حاضر میبایست از فرصت ایجاد شده استفاده نمود و ضمن برنامهریزی برای آیندهای درخشانتر از گذشته جهت صنعت گردشگری کشور مقدمات شروعی متفاوت، قدرتمند و برنامهمحور را فراهم نمود. بی شک در فردای گذار از بحران کرونا ویروس با واژهای جدید در ادبیات گردشگری کشور و حتی دنیا روبهرو خواهیم شد تحت عنوان گردشگری قبل و بعد از بحران کرونا ویروس. بنابراین در این برهه تاریخی از همین امروز میبایست تجربه نقطههای عطف تاریخی را بررسی نمائیم تا که بتوانیم برای شروعی دوباره مقدمهای زیبا بنگاریم. سینا طالبزاده - کارشناس و مدرس هتلداری
ایجاد شده: 29/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 29/مرداد/1399 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور در دیدار و گفتگو با رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنعت گردشگری آسیبدیده از بحران کرونا برای بقا و حیات دوباره نیازمند حمایت ملی است. "ولی تیموری" در این دیدار، ابراز داشت: به دنبال حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال گذشته که منجر به لغو سفر گردشگران بینالمللی از ابتدای سال جاری میلادی به کشورمان شد و پس از آن شیوع بیماری کرونا که عملاً صنعت گردشگری کشور را با چالشهای اساسی مواجه ساخت، شاهد افول در سطح ملی، منطقهای و جهانی بودهایم. "تیموری" همچنین گفت: به منظور احیای دوباره این حوزه نیاز به اتخاذ تدابیر مختلف از جمله بخشودگی مالیات و هزینههای تاسیسات گردشگری آسیبدیده از شیوع کرونا وجود دارد که برای تحقق آن اهمیت حمایت ملی و یاری تمامی نهادهای فرابخشی مرتبط با موضوع سفر، نمود پیدا میکند. وی افزود: عدم قطعیت موجود و نبود امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت، فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور را به شدت مستاصل کرده است و بیم آن میرود روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان این حوزه، فضای کسب و کارهای موجود را بیش از پیش متلاطم کند. معاون گردشگری کشور ادامه داد: متاسفانه تاکنون حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع دستی صورت نگرفته و علیرغم مکاتبات و گزارشهای ارسالی به مراجع مختلف، هیچگونه تمایزی به فعالان این حوزه نسبت به سایر حوزهها که زمان بسیار کوتاهی را با این بحران مواجه بودند، قائل نشدهاند. "ولی تیموری" تصریح کرد: عدم امکان ذخیره یا نگهداشت خدمات گردشگری، آسیبپذیر بودن فعالان این حوزه به دلیل نو پا بودن، کوچک و متوسط بودن نوع کسب وکار، سیال بودن ماهیت صنعت گردشگری کشور و نیز تاثیرپذیری از پیامدهای محیطی از جمله ویژگیهایی است که این حوزه را نیازمند یاری و نگاه متفاوت میکند. "تیموری" در بخش دیگری از صحبتهای خود در این جلسه، پیشنهاد کرد: تخصیص تسهیلاتی با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یکساله، برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، امهال یکساله بازپرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینههای فعالان این حوزه در طول سال جاری میتواند جانی دوباره به صنعت گردشگری کشور ببخشد. معاون گردشگری کشور در پایان گفت: نیاز است با توجه به رکود صنعت گردشگری و زیانهای وارد شده به فعالان این صنعت، خصوصاً در اثر بحران کرونا با ارائه راهکارهای مناسب جهت عبور از این بحران به مسائل و مشکلات این صنعت در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری شود. "محمدرضا دشتی اردکانی" رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری کشور و رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه، تاکید کرد: صنعت گردشگری میتواند برای کشور ارزآور باشد لذا باید این حوزه را جدای از مسائل سیاسی دانست و اولویت اصلی نظام باید به این سمت سوق پیدا کند. رئیس فراکسیون گردشگری همچنین به رویکرد مثبت مجلس نسبت به مقوله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال آینده باید بخشی جهت کمک بلاعوض به فعالان آسیبدیده گردشگری در نظر گرفته شود که شخصاً این موضوع و پیشنهادات معاونت گردشگری را از طریق فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.
ایجاد شده: 21/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 21/مرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران در رابطه با انتخاب اعضای هیاترئیسه فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عضویت در فراکسیونهای مجلس بر خلاف کمیسیون، رقابتپذیر و بر مبنای سوابق کاری، علائق و تقاضای نمایندگان نیست بلکه بر اساس گرایش سیاسی نمایندگان شکل میگیرد. "فرید جواهرزاده" ابراز داشت: اصولا فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارد و توجه چندانی به آن نشده است و از سوی دیگر به این نتیجه میرسیم که مجلس یازدهم فاقد نیروی متخصص و مرتبط با حوزه گردشگری است.
ایجاد شده: 6/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 6/مرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نماینده مردم یزد و دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل این فراکسیون، اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی و تعامل نمایندگان در مجلس بیش از پیش افزایش یافته است و ایجاد این فراکسیون، بستر و زمینهای برای توسعه گردشگری کشور خواهد بود. "محمدصالح جوکار" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: مهمترین بحث در فراکسیون گردشگری مجلس، توسعه و پیشرفت کشور در زمینه گردشگری و همچنین حفظ میراث ارزشمند کشور است. "جوکار" ادامه داد: دیپلماسی گردشگری باید منجر به تقویت ارتباط ایران با دیگر کشورها شود و گردشگری ایران با دیگر کشورها را فعال کند. وی در پایان گفت: پیگیری پیشنهادات فعالان گردشگری به منظور احیای این صنعت از دیگر اقدامات مهم فراکسیون گردشگری مجلس است.
ایجاد شده: 4/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 4/مرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مجمع عمومی و انتخابات هیاتمدیره جامعه هتلداران استان اصفهان در محل هتل پارسیان کوثر اصفهان برگزار شد و در پایان پس از شمارش آرا، نتایج زیر به دست آمد. اعضای اصلی هیاتمدیره ( بر اساس تعداد رای ) آقای کریم بیگی؛ ۶۱ رای آقای علی نجمی؛ ۵۰ رای آقای حمیدرضا خاتمسازان؛ ۳۹ رای آقای رضا کریمیان؛ ۳۸ رای آقای شهرام آقاجانی؛ ۳۵ رای آقای علیرضا رئیسی؛ ۳۴ رای آقای علی روانفر؛ ۲۹ رای اعضای علیالبدل هیاتمدیره ( بر اساس تعداد رای ) خانم هاجر عموعلی؛ ۲۳ رای آقای کریم صلاح؛ ۲۰ رای بازرس اصلی؛ آقای محسن اسلامیان؛ ۲۰ رای بازرس علیالبدل؛ آقای مسلم کیانپور؛ ۱۳ رای
ایجاد شده: 4/مرداد/1399 آخرین ویرایش: 4/مرداد/1399 اخبار داخلی