نتایج جستجو...
ارائه خدمات ارزی به مسافران خارجی، مانع افزایش قیمت برای مسافران داخلی می شود

ارائه خدمات ارزی به مسافران خارجی، مانع افزایش قیمت برای مسافران داخلی می شود

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در گفتگو با رادیو گفتگو اظهار داشت ؛ اجاره اتاق ها به گردشگران خارجی بر اساس قیمت دلار امری ضروری است. این کار دقیقا در راستای حمایت از گردشگری داخلی محسوب می شود تا نرخ اتاق هتل ها متناسب با تورم افزایش زیادی پیدا نکند. این روش در همه کشورهای جهان ارائه می شود و به همین جهت درخواست اجاره اتاق هتل بر اساس دو نرخ را از وزارت گردشگری داشته ایم. اکثر خارجی هایی که وارد ایران می شوند تجار و هیئت های تجاری هستند و به همین جهت می توان قیمت هتل را بر اساس دلار با آن ها حساب کرد. " حمزه زاده " ضمن تاکید بر اینکه، متاسفانه وزارت گردشگری تحلیل درستی از این موضوع ندارد گفت ؛ برخی ادعا می کنند با درآمد دلاری امکان فرار مالیاتی وجود خواهد داشت که این موضوع از اساس اشتباه است زیرا ارزی که از مسافران خارجی دریافت می شود به حساب های ارزی منتقل می شود.

ایجاد شده: 24/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1400     اخبار داخلی
هیچ گونه تخلفی در احکام انتصابات سرپرستی هگتا صورت نگرفته است

هیچ گونه تخلفی در احکام انتصابات سرپرستی هگتا صورت نگرفته است

وَلَا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ ۘ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا ۚ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ  بیکاری در جامعه ملتهب امروزه ما بیداد می کند و این حق مردم شریف و نجیب ماست که بدانند مسئولین کشور چه برنامه‌ای برای حل مشکل بیکاری ‌و معیشت آنان دارند. بنا نبود پاسخ هجمه رسانه‌ای صورت گرفته در دو روز اخیر را ارایه کنم و بنا نبود خبری هم اینگونه از سوی مدیرعامل محترم سازمان‌تامین اجتماعی در خصوص یک کار جاری شرکتی صورت بگیرد. ولی آنقدر حجمه رسانه‌ای به بویژه از سوی رسانه‌های غیرهمسو با دولت برای تخریب دستگاه متولی و دولت افزایش پیدا کرد که مدیرعامل سازمان در مقابل عمل انجام شده برای پاسخگویی به رسانه‌ها قرار گرفت و به ناخواسته برای پیشگیری از ادامه وسیله قرارگرفتن‌ اینجانب برای تخریب دولت، اقدام به صدور ابلاغ برکناری شد. البته مزیت فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی امروزی در جهان همین است و این هم از برکت مطالبه‌گری عموم مردم و رسانه‌ها است. باشد که این فضای رسانه‌ای هر چه بیشتر گسترش یابد و دعواهای جناحی برای خدمت به جامعه فرهنگی ایران اسلامی در رسانه‌ها فروکش کند. قطعا رسیدن به مردم سالاری هزینه دارد و ما بایستی هزینه آن را پذیرا باشیم گرچه همراه با بی تقوایی عده‌ای خاص نیز باشد. اگر این عزل صورت نمی گرفت قطعا دوستان غیر همسو از شخص رئیس جمهور محترم هم توضیح می خواستند. گرچه رسانه‌های منتقد دولت با هیجان بیش از حد من را مدیر جهادی جناب رییسی خواندند.!؟ ولی من منصوب ایشان و مدیران مرتبط با دولت ایشان نیستم. همواره در دوره بیش از ۳۰ سال خدمت حرفه‌ای سعی کرده‌ام بر اساس شیوه و منشی که به ما آموخته اند بدون در نظرگیری جهت‌گیری‌های سیاسی بیشتر به عنوان یک کارشناس برای اعتقاد و تعصبی که دارم برای کشورم کار کنم. اما برای تنویر افکار عمومی و دفاع از کسوت و حیثیت مدیران و کارشناسان کشور و جدا از نوع تفکر و منش دولت مستقر اصل موضوع را توضیح خواهم داد. ‌ حدود ۲ سال است که شرکت‌های تابعه رفاه و گردشگری تامین که در بخش گردشگری کشور فعال هستند بویژه در بخش حمل و نقل، تورگردانی و هتلداری با بیش از ۷۰۰۰ پرسنل رسمی، شرکتی و خرید خدمت به دلیل شیوع بیماری کرونا زمین گیر شدند ولی با مدیریت و تلاش مضاعف شبانه روزی حتی یک نفر از آنان اخراج نشد و خدا را شکر بدون کمترین نارضایتی و با همت و تلاش همه مدیران و کارکنان زحمتکش شرکت‌ها بسوی عبور از این بحران پیش رفتیم. در زمان دولت جدید متاسفانه از سوی سازمان پایان ماموریت ۲ نفر از اعضای هیات مدیره شرکت اعلام شد و یک نفر از معاونین شرکت هم در دولت پست معاون وزیری گرفت و شرکت بیش از ۵ ماه است که بدون معاون و‌ متاسفانه یک تنه تا کنون اداره شده است. این بلاتکلیفی حتی در تکمیل هیات مدیره شرکتهای تابعه نیز صادق است.  اما آنچه که رسانه ها به دختر من به عنوان استخدام فوری و انتصاب‌ به عنوان معاون منتشر کردند کاملا خلاف واقع و بی تقوایی محض بود. ایشان از ۶ سال پیش در این شرکت کار می کرده و من ایشان را بکار نگرفته ام ۴ سال قبل از من در این شرکت با مدرک کارشناسی ارشد گردشگری انجام وظیفه کرده، مدیر برنامه‌ریزی راهبردی و سرپرست مدیریت سهام و امور مجامع شرکت بوده است و من ۲ سال است که به این شرکت آمده‌ام. متاسفانه اطلاعات مغرضانه‌ ‌و غیرواقع ارایه شد. به جرأت می‌گویم هیچ کار خلاف قانون، عرف سازمانی و خارج از اختیارات شرکتی و مدیر عاملی صورت نگرفته است. بدون هرگونه استخدام جدیدی و از بین نیروهای موجود شرکت ۳ سرپرست برای ۳ معاونت و ۵ سرپرست برای ۵ تا از مدیریت‌های شرکت هم زمان‌ ‌صادر شده است. این یک کارحرفه ای شرکت‌داری است که وقتی معاون نداری برای پیشگیری از اختلال در شرکت و ارایه خدمت به مردم بایستی از طریق سرپرستی اقدام کنیم. این سرپرستی برای ۸ نفر از جمله ایشان صادر شده است. سرپرستی در حوزه اداری هم یعنی مسئولیت موقت و بدون تغییر در دریافتی. البته با سازمان هماهنگ‌ شد و همه اسامی برای استعلام صلاحیت عمومی برای مدیریت حراست سازمان همان روز ارسال شد. متاسفانه فقط یک ابلاغ سرپرستی از این ۸ ابلاغ برجسته و رسانه‌ای و از آن برداشت تبلیغاتی غیرحرفه ای شد!؟! به هر حال همیشه بایستی بهانه‌ای برای رفتن باشد تا دیگران همانند ما با انرژی و خلاقیت جدیدی ادامه کار دهند و کاستی ها را برطرف کنند.🌿 ما که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این کشور مدیر شده ایم، پذیرفته ایم که هزینه هایش را هم بپردازیم و این حق مدیرعامل محترم سازمان است که از مدیران هم سوتر استفاده کند. انشاا.. از این به بعد با اطلاعات بیشتری اقدام شود. به نظرم بدنه مدیریتی که کشور برای آنان هزینه بسیاری متحمل شده نبایستی با موج غیرواقعه‌ای رسانه‌های مغرض و مبتدی آسیب ببیند. ضمن پوزش از مکدر شدن خاطر همه همکاران محترم در سازمان و شرکت‌های تابعه، همواره از خداوند منان برای آنان آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و انشاا.. تلاش مضاعف شود تا با کمک به مدیریت جدید برای اعتلای اهداف سازمانی موفقیت‌های بیش از پیش کسب شود. مزید استحضار همه احکام‌ سرپرستی پیوست است. وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ علی رحیم پور - ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

عزل و نصب به روش تامین اجتماعی

در روزهای واپسین قرن چهاردهم و در شرایطی که پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز بحران کرونا و به شماره افتادن نفس‌های گردشگری ایران می گذرد، در انتظار شنیدن خبرهای امید بخش در جهت رونق گردشگری بودیم که در کمال تعجب شاهد رفتار قرون وسطائی و غیر حرفه ای یک سازمان عریض و طویل به نام تامین اجتماعی در عزل و نصب متصدی بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور را شاهد بودیم. ارزش، جایگاه، توانمندی، تخصص و قدرت مدیریت و رهبری مدیران با سابقه در بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت گردشگری و هتلداری بر هیچکس پوشیده نیست و از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که صندلی مدیریت در ایران عمر چندانی ندارد و بیش از آنکه تابع تخصص و شایسته سالاری باشد، تحت تاثیر سیاست، تصمیمات ناگهانی و روابط خاص افراد قرار دارد. بدون شک جایگاه شخصیتی همچون "علی رحیم‌پور" در بدنه صنعت گردشگری و هتلداری کشور آنقدر والاست که اگر چه امروز او را از راس یکی از  بزرگترین هلدینگ¬های گردشگری کشور عزل کردند ولی به زودی و در آینده‌ای نه چندان دور با توجه به نیاز صنعت، در جایگاهی بالاتر و تاثیرگذارتر، آن را خواهیم دید. درست است که از دست دادن فرصت بهره‌گیری از تجارب سرمایه ارزشمندی نظیر " علی رحیم‌پور ها" برای خانواده صنعت گردشگری و هتلداری، ماهیتاً ناراحت‌کننده و تاسف‌بار است، اما آنچه دردناک‌تر است و  غیر قابل قبول، شکل اجرای این اقدام و انتشار این خبر بود که به دور از هرگونه اخلاقیات و شئونات، رعایت پروتکل‌های اداری، تشریفات رسمی و اصول اخلاق حرفه‌ای صورت گرفت که اگر امروز با آن مقابله نگردد می بایست منتظر این رفتارهای سطح پایین برای رحیم پور¬های این صنعت باشیم. عزل مدیری توانمند، متخصص و با سابقه‌ای همچون دکتر "علی رحیم‌پور" طی یک نامه غیر رسمی و دست نویس بدون شماره، مُهر و امضا و تنها بر روی سربرگ تامین اجتماعی، انتشار گسترده این نامه در فضای مجازی و اشاره به دلایلی غیر واقعی و غیر کارشناسی برای برکناری ایشان، معنایی جز آشفتگی، سیستم اداری غرض ورزی و بی درایتی ندارد و باید با آن مقابله نمود. تعریف مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی ) از مفهوم مدیریت جهادی در آئین تنفید حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ؛ مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست. پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است. نه عزل و نصب هیجانی و بی منطق ! گروه جامع و تخصصی هتل‌نیوز، به عنوان مجموعه‌ای با فعالیت تخصصی در همه ارکان گردشگری، سوای هر گونه اقدام حقوقی و قانونی از سوی شخص علی رحیم‌پور در راستای احقاق حقوق خود، وظیفه خود می‌داند از اعتبار، آبرو و حیثیت خانواده هتلداری و گردشگری کشور دفاع نموده و با ایفای رسالت خود، حامی و پشتیبان معنوی اهالی این خانواده باشد. لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام به واسطه عدم رعایت حرفه¬ای گری در برکناری یکی از مدیران با دانش، دلسوز، متعهد و علاقه‌مند عرصه گردشگری، از همه فعالان محترم حوزه گردشگری و هتلداری کشور نیز دعوت بعمل می‌آورد تا با حمایت از این موضوع و پیوستن به این پویش سراسری، مانع از تکرار چنین اقداماتی در قبال  مدیران، زحمت¬کشان و فعالان این عرصه شوند. لطفاً بازنشر دهید

ایجاد شده: 23/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

در صورت عدم همکاری دولت مجبوريم در نرخ هتل‌ها تجديدنظر كنيم

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران گفت ؛ حضور جامعه به عنوان تشكل ملی صنعت هتلداری در نمايشگاه گردشگری و صنايع وابسته، تجربه بسيار خوبيی بود و از آن رضايت داريم. پاويون جامعه حرفه‌ای هتلداران ايران از سوی روسای جوامع استانی مورد استقبال بسيار خوبی قرار گرفت. وی گفت ؛ متاسفانه افزايش بی‌رويه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كه تا شش برابر افزايش پيدا كرده، هزينه‌های هتلداران را به شدت بالا برده است. اگر وضعيت به همين صورت ادامه پيدا كند و دولت در راستای كاهش هزينه‌ها و به طور مشخص هزينه حامل‌های انرژی و خصوصا گاز كمكی نكند، مجبور هستيم دوباره در مورد نرخ تجديد نظر كنيم.  رئیس جامعه حرفه ای هتلداران در پایان تاکید کرد ؛ متاسفانه بسیاری از هتل‌ها به دليل روند صعودی و عجيب هزينه‌ها و از جمله هزينه حامل‌های انرژی به سمت تعطيلی و تغيير كاربری رفته‌اند.

ایجاد شده: 12/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 12/بهمن/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
سکان تشکل‌های ملی راهنمایان گردشگری کشور در دستان حاجی سعید

سکان تشکل‌های ملی راهنمایان گردشگری کشور در دستان حاجی سعید

به گزارش هتل نیوز، سیدمحسن حاجی‌سعید در دو انتخابات مربوط به راهنمایان گردشگری کشور با کسب بالاترین میزان آرا به عنوان هیات مدیره هر دو انجمن انتخاب شد. در اولین انسجام ملی راهنمایان گردشگری هر دو انتخابات در یک روز برگزار شد و سیدمحسن حاجی سعید بالاترین رای هر دو انتخابات را با حضور روسای انجمن راهنمایان گردشگری صنفی و حرفه‌ای به دست آورد. اولین انتخابات مربوط به کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور نماینده وزارت کار بود که هر دوسال یکبار برگزار می‌شد و در این دوره کاوه پدیدار، سوسن جهرمی، محسن حاجی سعید، وحیده شاپوری، امین عدیلی، مهرداد عالی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، مهران مظفری، محمد یزدانی به عنوان اعضای هیات مدیره و عاطفه خارابیان، آزاده خراسانی، سمیه قدمنیان و مجید هاشمی به عنوان بازرس کاندید این انتخابات بودند که به ترتیب محسن حاجی سعید، محمد یزدانی، امین عدیلی، نرجس فقیه، توحید فروزانفر، سوسن جهرمی و وحیده شاپوری به عنوان اعضای هیات رئیسه، مهران مظفری و کاوه پدیدار به عنوان علی البدل و سمیه قدمنیان و مجید هاشمی نیز به عنوان بازرس در این انتخابات انتخاب شدند. دومین انتخابات نیز با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر نمایندگان و مدیران کل این وزارت برگزار شد. در این انتخابات که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، محسن حاجی سعید با ۲۴ رای، محمد یزدانی با ۲۲ رای، سوسن جهرمی با ۱۹ رای، نرجس فقیه با ۱۸ رای، وحیده شاپوری و امین عدیلی با ۱۶ رای و علی صدرنیا با ۱۳ رای به عنوان اعضای هیات مدیره، روناک جمشیدی با ۲۲ رای و عماد شیرویس با ۱۳ رای به عنوان بازرس انتخاب شدند. در پایان این رویداد، اعضای هیات مدیره کانون راهنمایان گردشگری از محسن حاجی سعید و پگاه لطیفی همسر وی، به علت پیگیری موفقیت آمیز بیمه راهنمایان گردشگری و دیگر اقدامات مثمر ثمر تجلیل کردند. البته در جلسه هیات مدیره این تشکل‌ها، امروز محسن حاجی سعید به عنوان هر دو تشکل انتخاب شد.

ایجاد شده: 23/دی/1400       آخرین ویرایش: 23/دی/1400     اخبار داخلی
اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

اتاق فکر گردشگری در دانشگاه‌ها تشکیل شود

به گزارش هتل نیوز، " مرتضی شریفی " عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: گردشگری صنعتی فراگیر است و باید از آن به عنوان یک فرصت و مزیت رقابتی استفاده کرد از این رو خلاقیت و نگاه جدید به این صنعت باید صورت گیرد.  وی به وضعیت کنونی گردشگری در ایران و استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری  کرونا عملا گردشگری  رمق خود را از دست داده و ضروری است برنامه‌هایی خلاقانه و تدابیر جدی برای آن اندیشیده شود که در این مسیر استفاده از توان و پتانسیل هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد می تواند تاثیر بسزایی در توسعه آن داشته باشد. عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به تشکیل اتاق فکر در دانشگاه‌ها برای توسعه گردشگری و اقتصاد آن  افرود:  از اهداف  تشکیل این اتاق می توان به شناخت و حل مسائل راهبردی، تصمیم سازی و سیاست سازی و نظارت و ارزیابی در حوزه های داخلی و فراملی از طریق پژوهش،استفاده مطلوب از نوآوری های جوانان خبره و جذب و تشویق ایده ها و راهکارهای خلاقانه اشاره کرد. شریفی همچنین تاکید کرد :با توجه به محدودیت هایی که شیوع بیماری کرونا برای صنعت گردشگری به وجود آورده ضروری است  اولویت برنامه ریزی ها بر افزایش سفرهای داخلی و حتی درون استانی باشد که در این میان اجرای تورهای ترکیبی با محوریت شیراز تدوین و اجرا شود وی با اشاره به اجرای طرح مثلث طلایی و  مذهبی با محوریت سه استان گفت: در سال های گذشته با اجرای این طرح ها همواره شاهد رونق گردشگری داخلی بودیم و ضروری است هم اکنون نیز این طرح ها با نگاه جدیدتری اجرا شوند. وی اضافه کرد:  هم اکنون باید طرح هایی با معرفی مسیرها و جاذبه های جدید به گردشگران معرفی کنیم که این موضوع باید در اتاق فکر های دانشگاهی و با حضور فعالان و متخصصان این حوزه تدوین شود.

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
جزئیات خبر پلمپ هتل ویستریا تهران

جزئیات خبر پلمپ هتل ویستریا تهران

به گزارش هتل نیوز و  بر اساس تصویر مکاتبه معاون گردشگری تهران با معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوافاتب، هتل ویستریا تهران به دلیل مشکلات در نحوه بهره برداری از تاریخ ۲۳ دی ماه پلمپ خواهد شد. عدم رعایت مفاد آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آنها از جمله مواردی است که علت این پلمپ از سوی معاون گردشگری استان تهران اعلام شده است. در این بین روابط عمومی هتل ویستریا تهران در پیامی، پلمپ هتل را در تاریخ مذکور را تکذیب کرد. به گفته این مقام مسئول هتل، پیج اینستاگرام این هتل هک شده و مکاتبه ارسال شده در آن جعلی می باشد. اما  " محمد علی فرخ مهر " رئیس جامعه هتل ها ،هتل‌آپارتمان و پانسیون استان تهران در پیامی کوتاه که در اختیار تحریریه هتل نیوز قرار گرفته است در این خصوص جوابیه صادر کرد ؛ " تاکیداً بعرض‌می رساند‌ این تشکل‌‌ چه تحت‌عنوان‌ اتحادیه‌ و اکنون‌ تحت‌ عنوان‌ جامعه با‌شصت و اندی‌‌ سال‌ سابقه‌، همواره‌ در‌اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز‌ صیانت از واحدهای تحت پوشش‌ تلاش‌‌ وافر‌ نموده و خواهد‌ نمود. موضوع هتل ویستریا‌ در اجرای دقیق‌ قوانین‌ و بنا به‌ اختلاف‌ مالکین‌ که‌ منجر‌ به عدم‌صدور پروانه بهره‌برداری گردیده است، درکمیسیون‌درجه بندی‌اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی استان تهران‌ مطرح و اخطار پلمپ ‌‌صادر شد. مقرر گردید پس‌‌ از راي دادگاه و یا رفع اختلاف و توافق مالکین‌،  رفع اخطار پلمپ از هتل مذکور در دستور کار قرارگیرد. بدیهی است هتل ویستریا درحال حاضر کماکان درحال فعالیت می باشد. ضمنا چنانچه این موضوع ‌توسط یکی از طرفین اختلاف‌ در فضای‌ مجازی رسانه‌‌ای‌گردیده، اقدامی نا‌معقول و غیر حرفه‌ای محسوب می گردد. "

ایجاد شده: 16/دی/1400       آخرین ویرایش: 16/دی/1400     اخبار داخلی
اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

به گزارش هتل نیوز، " آرمان وطن‌دوست " معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری استان از جمله هتل‌داران با ارائه خدمات مناسب به جامعه‌هدف، در تمامی فصول سال توانسته‌اند به‌عنوان عاملی مهم نقش بسزایی در توسعه صنعت‌توریسم داشته باشند. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان ضمن تقدیر از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی استان اظهار داشت:بی‌تردید با عبور از شرایط کنونی، دوباره شاهد رونق گردشگری در استان خواهیم بود و معتقدیم بهداشت محیطی باید همواره سرلوحه کار فعالان این بخش قرار بگیرد. وی یادآور شد:هم اکنون 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و میهمان‌پذیردراستان کردستان فعالیت دارند. وطن‌دوست بیان داشت:امیدواریم با همکاری دوجانبه، در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تحکیم زنجیره گردشگری دراستان گام‌های مثبتی برداریم. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان در ادامه عنوان کرد:با برگزاری انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، اعضای هیأت مدیره این جامعه برای مدت دو سال آینده معرفی شدند. وی افزود:از کل آرای ماخوذه، عبدالحمید حمیدی با حداکثر آرا به عنوان رئیس جامعه هتلداران، مصطفی هدایت مظهری نائب رئیس،  علی اکبر یارویسی خزانه دار ،  همایون آریا بازرس و آقایان هیوا محمودی و عبدالله زارعی بعنوان اعضای علی البدل جامعه انتخاب شدند. وطن‌دوست اظهار داشت: در این جلسه از خانواده مرحوم حاج قادر شیرزادی پیشکسوت صنعت هتلداری استان و مدیرعامل هتل زریوار مریوان ، به پاس خدمات ارزنده و ماندگارشان در توسعه صنعت‌ گردشگری این شهرستان قدردانی شد. گفتنی است؛ انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان کردستان با حضور حاجی ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان، آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان ، مهندس آراس قاسمی پور شهردار مریوان ، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی مریوان و مدیران هتل‌های استان در محل هتل جهانگردی شهرستان مریوان برگزار شد.

ایجاد شده: 13/دی/1400       آخرین ویرایش: 13/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...