نتایج جستجو...
آتش‌سوزی در هتل صدف مهار شد

آتش‌سوزی در هتل صدف مهار شد

به گزارش هتل نیوز " خسرو طالبی " فرماندار محمودآباد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به آتش‌سوزی در هتل صدف محمودآباد، گفت: دستگاه‌های امدادرسان وارد عمل شدند و این آتش‌سوزی صددرصد و کامل مهار شد. فرماندار محمودآباد افزود: در حال حاضر به خاطر ورزش باد در محل، ۶ دستگاه ماشین آتش‌نشانی از محمودآباد و شهر‌های اطراف در محل مستقر هستند تا در صورتی که مجدد آتش‌سوزی رخ دهد آن را مهار کنند. وی تأکید کرد: آتش‌سوزی در هتل صدف محمودآباد، خسارت جانی نداشت و خسارت مالی آن‌هم جزئی است. طالبی با بیان اینکه شرایط ایمنی را به‌ ویژه در ساختمان‌ها، باید مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: دوستان ما در نظام‌ مهندسی و شهرداری، باید رعایت مسائل ایمنی را تکلیف کنند، ان‌شاءالله مردم هم رعایت خواهند کرد، ما در چالوس هم‌چنین نمونه‌ای داشتیم، در شورای اداری آینده شهرستان بر رعایت بیشتر مسائل ایمنی نیز تأکید خواهیم کرد. هتل صدف شهر ساحلی محمودآباد که یکی از مهم ترین مراکز اقامتی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود ساعاتی قبل دچار حریق شده بود. این هتل در سال ۱۳۹۰ در زمینی مشرف به دریا با امکانات اقامتی ، خدماتی ، تفریحی منحصر به فرد افتتاح گردیده و همچنین این مجموعه دارای ۱۰۰ واحد اقامتی می باشد.

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400     اخبار داخلی
نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

نفس هتلداران خراسان جنوبی به شمارش افتاده است

به گزارش هتل نیوز، " سیدمحمد آذرکار " رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی در زمینه خسارت کرونا به این بخش گفت: تمام کسب و کارها دچار تلاطم و مشکل شدند ولی در بخش گردشگری بیشترین ضربه را داشت چرا که مسافرت‌ها به شدت کاهش داشت و حتی سفرهای ضروری نیز حذف شد. سیدمحمد آذرکار با بیان اینکه هتل‌ها برای مدت ۱۸ ماه تعطیل بودند، اظهار کرد: از سال ۹۷ هم با سیاست‌های انجام شده به دلیل مسائل اقتصادی رکود وجود داشت و مراجعه به هتل‌ها کم شده بود و کرونا تیر خلاص را وارد کرد. وی با اشاره به اینکه خسارت‌های وارد شده بخشی مادی و بخشی فرهنگی بود و نسبت به هر هتل متفاوت است، تصریح کرد: در بخش خسارت‌های مادی هر هتل ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عدم نفع و درآمد داشت و در خراسان جنوبی ۱۰ هتل داریم که حدود ۲ تا ۳ میلیارد به صورت مجموع در ماه خسارت دیدند. به گفتۀ وی تأثیر دیگر کرونا بر هتل‌ها تعدیل نیرو بود که کارمندان آموزش دیده به دلیل نبود درآمد به سمت شغل‌های دیگری رفته‌اند و بعد از بازگشایی نیاز به نیروی کارآزموده وجود دارد. آذرکار افزود: بعد از کرونا هتل‌ها لازم است هزینه‌هایی برای آموزش دوباره نیروهای جدید، داشته باشند که زمان و هزینه می‌طلبد. زمین‌گیر شدن صنعت گردشگری رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی درباره حمایت‌ها نیز عنوان کرد: حمایت‌های زبانی و لفظی خوب بوده ولی حمایت‌های سریع و اثربخش نزدیک به صفر بوده است. آذرکار با اشاره به وامی که به مشاغل آسیب دیده پرداخت شد، بیان کرد: طبق قانون فرد نباید چک برگشتی داشته باشد و وثیقه نیز مورد نیاز بود و از آنجایی که هنوز واحدهایی مانند هتل‌ها تعطیل و دچار مشکل هستند، در صورت دریافت هم با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شدند. وی در زمینه امهال وام‌ها نیز گفت: گفته شد جریمه نمی‌خورد ولی با سود آن به پایان اقساط اضافه می‌شود که باز هم تأثیرگذار نبود. به گفتۀ وی صنعت گردشگری زمین‌گیر شده است و به چالاکی و سرعت قبل نیست و لازم است که حمایت شود تا باری دیگر سرپا بایستد. حمایت های سریع و اثربخش رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی با بیان اینکه سخت گیری‌های مسئولان و حمایت‌های محدود، درد مشترک بین تمام استان‌ها است، گفت: حمایت‌هایی انجام شد اما  در این حوزه نیازمند حمایت ها سریع و اثربخش باشد. آذرکار بیان کرد: هتل‌ها پذیرای مهمان‌هایی بودند که جزو مسئولان و سرمایه‌گذاران هستند و همواره بهترین خدمات را ارائه کرده‌ و کار خود را  درست انجام داده‌اند و اکنون که با مشکلات مواجه اند، شایسته حمایت کارآمدتری هستند. به گفتۀ وی هتل‌ها مغازه‌های کوچکی نیستند که سریع نیروی خود را جمع و فقط مواد اولیه تهیه کنند، بلکه نیروی کارآزموده، مسائل مالیات و دارایی و حامل‌های انرژی و موارد بسیار دیگری دارند که توجه ویژه را می‌طلبد. وی اضافه کرد: در این زمینه دولت می‌تواند کمک‌هایی به هتل‌ها داشته باشد تا بتوانند از این دوران عبور کنند. مجبور به تغییر شغل می‌شویم رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی این رکود ادامه‌دار خواهد بود چرا که شاهد افزایش بیمه، حقوق کارگر، مواد اولیه و موارد دیگر هستیم که در نبود حمایت‌ها همین مقدار هم که دوام آورده‌اند، مجبور به تغییر شغل می‌شوند. آذرکار با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک هتل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: کل درآمد ماهانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است که بعد از ده سال هزینه راه‌اندازی آن هم در نمی‌آید. وی تأکید کرد: مسافران و گردشگران اولین محکی که مردمان آن شهر را خواهند زد از رهگذر ویترین هتل‌ها و مراکز اقامتی است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مهم وجود داشته باشد. به گفتۀ وی بخشی از مشکلات استانی نیست و نیاز به توجه ملی دارد و لازم است که دستورات ستاد کرونا تسهیل شود چرا که برای تالارها و متروها و موارد مشابه سخت‌گیری‌ها مانند هتل‌ها نیست. از ظرفیت‌های استان استفاده شود رئیس جامعه هتلداران خراسان جنوبی بیان کرد: در بخش گردشگری مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا گردشگر به راحتی وارد کشور و استان شود. آذرکار ادامه داد: همچنین در بخش تسهیلات و وام‌ها تغییراتی ایجاد شود و با سود کمتر و تنفس بالاتر باشد. به گفتۀ وی زمان ساخت و مجوز و راه‌اندازی هتل، حدود ۱۱ دستگاه نظارت می‌کنند ولی زمانی که نیاز به حمایت است از هیچ کدام این دستگاه‌ها خبری نیست. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مانند برداشت زرشک و زعفران و موارد دیگری که برای گردشگر جذابیت دارد، گفت: مسئولان با تبلیغات درست از این ظرفیت‌ها می‌توانند استفاده کنند تا در آینده شاهد رونق این صنعت باشیم. آذرکار  با بیان اینکه هتل‌ها سرمایه‌های یک شهر هستند، تصریح کرد: بخش گردشگری و به تبع آن هتل‌ها به یک جسم بی‌جان تبدیل شده است که اگر از ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده نشود از بین می‌رود و امکان دارد دیگر نتوان به این شرایط بازگشت.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار داخلی
اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

اردبیل آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " نادر فلاحی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌هایبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح روز ۱۱ آذرماه در نشست بررسی برنامه‌های بخش گردشگری اردبیل اظهار کرد: «با توجه به توسعه زیرساخت‌های استان در بخش گردشگری آمادگی لازم برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را داریم که در راستای رونق این بخش در استان باید حضور در رسانه‌ها بیش از گذشته تقویت شود.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر اهمیت معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی گفت: «در این زمینه باید اقدامات به صورت گسترده باشد تا شاهد حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان در ایام پساکرونا باشیم.»  او از آمادگی لازم اردبیل برای پذیرش اتباع آذری خبر داد و افزود: «ورود اتباع آذری به استان یک ظرفیت مهم در بخش گردشگری بوده که باید در راستای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت برنامه‌ریزی لازم انجام شود.»  فلاحی با اشاره به رویداد «اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت کشورهای عضو اکو» بیان کرد: «در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها باید مدون و منسجم باشد تا بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را از میزبانی این رویداد مهم گردشگری داشته باشیم.»  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری در راستای معرفی جاذبه‌های استان ادامه داد: «در راستای خدمات‌رسانی مناسب و جلب رضایت مردم و گردشگران انتظار می‌رود بازدیدها و نظارت بر مراکز تفریحی، آب‌درمانی‌ها و مراکز اقامتی به صورت مداوم و مستمر انجام شود.»

ایجاد شده: 12/آذر/1400       آخرین ویرایش: 12/آذر/1400     اخبار داخلی
تأملی بر نرخ گذاری خدمات اقامتی هتل های کشور

تأملی بر نرخ گذاری خدمات اقامتی هتل های کشور

سال هاست که نرخ و قیمت خدمات اقامتی هتل ها با چالش و انتظارات متفاوت برای دریافت کنندگان خدمات همانند شرکت های گردشگری ، سازمانها ، موسسات و میهمانان مستقیم هتلها  مطرح بوده و عملا انتظار دریافت تخفیفات غیر متعارف تبدیل به یک عادت شده است. اهمیت این موضوع از آنجا برای صنعت هتلداری نگران کننده میشود که به جهت عدم رشد مناسب و متناسب نرخ خدمات هتل به ویژه در حوزه اقامتی موجب ایجاد فاصله معناداری با نرخ سرمایه گذاری در صنایع و حوزه های دیگر شده و عملا توجیه سرمایه گذاری را در این رشته کاهش داده و چنانچه پیش بینی نرخ تورم بر دارایی و ملک را از ساخت هتل جدا نمائیم یقینا نرخ سود آوری برای سرمایه گذاران جذاب نخواهد بود. از آنجا که هتل و محل اقامت از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز توسعه گردشگری پایدار میباشد چگونه میتوان انتظار رشد و بالندگی صنعت گردشگری را  بدون سرمایه گذاری و ساخت هتل داشت. بررسی ها نشان می دهد نرخ خدمات اقامتی نه تنها با نرخ تورم رشد نداشته است بلکه با توجه به اعمال غیر متعارف تخفیفات میانگین نرخ اقامت به نرخ پایه سال 1396 کاهش نیز داشته است، با چه انگیزه و درآمدی از صاحبان و مدیران هتل ها  انتظار بازسازی و نوسازی  داریم ، مدام هتل های داخل کشور را با موارد مشابه هتل های منطقه و جهان مقایسه میکنیم !!! وصحبت از عدم رعایت استاندارد های بین المللی می نمائیم  !!! یقینا  با شرح فوق نه تنها در بخش ساختمان و تجهیزات و تاسیسات امکان اورهال و به روز نمودن هتل ها  نخواهد بود بلکه در بخش ارائه خدمات به جهت کاهش قابل توجه نیروی انسانی  باید باز هم شاهد ایجاد فاصله بیشتر با استاندارد های لازم باشیم.  با توجه به اینکه بخش قابل توجه هتل های توریست پذیر کشور در اختیار دولت ، نهادها و ارگان ها می باشد و متاسفانه ملاک سنجش توان و قدرت مدیریت توسط صاحبان در این گروه از هتلها درصد اشغال بوده نه میانگین نرخ و درآمد که این خود عاملی برای ایجاد یک رقابت بسیار ناسالم به منظور فروش و اشغال هتل به هر بهایی شده است. براستی آیا در چنین شرایطی بخش خصوصی قدرت رقابت و کنترل نرخ را دارد ؟ نقش و اثربخش بودن جامعه هتلداران ایران در جهت دهی چنین موضوع با اهمیتی به چه میزان است ؟  با توجه به بررسی انجام شده در مدل های نرخ گذاری در کشورهای مختلف پیشنهاد می گردد وزارت گردشگری و صنایع دستی و جامعه هتلداران ایران با تشکیل کارگروه تخصصی بجای تعیین سقف نرخ ، کف نرخ خدمات اقامتی را مشخص نموده و فروش کمتر از این کف نرخ را ممنوع نمایند و بسته به کیفیت خدمات ،  هتلها مجاز به فروش بالاتر از کف نرخ  باشند ، شاید با این نگاه بتوان کمی منافع هتل ها را تامین نمود تا در آینده شاهد فروپاشی این صنعت با اهمیت نباشیم .   یونس یحیی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     مقالات و یادداشت ها
چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

به گزارش هتل نیوز " مسیح‌الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش درباره آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، اظهار کرد: با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول می‌دهیم چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیم‌های خارجی نیامدند به هر حال ایرانی‌هایی که قصد تماشای این بازی‌ها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه‌ها می‌توانند در این جزیره اقامت داشته باشند. او افزود: هزینه هر شب اقامت در هتل‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، علاوه‌بر این تعداد هتل و اتاق در قطر کم است و همه تماشاچی‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌ها را پوشش نمی‌دهد. ظرفیت دبی هم برای این رویداد کافی نیست. برای همین ما سعی می‌کنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دست‌کم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌تر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیم‌های خارجی در کیش مهم است، اما مسافران ایرانی برای ما مهم‌تر هستند. او درباره استانداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، اظهار کرد: به تازگی رییس فدراسیون فوتبال ایران و نماینده فیفا از داشته‌ها و ظرفیت کیش بازدید کرده‌اند که این مساله، ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازی‌ها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

به گزارش هتل نیوز، اولین همایش سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد. " سیدعزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش گفت: «دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.» او یادآور شد: «مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.» او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.» مهندس ضرغامی عنوان کرد: «مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه‌های مأموریتی ارتقا دهند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه‌های مرتبط با این دستگاه ادامه داد: «فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت‌های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.» او حفظ میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی و معرفی آن به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین مأموریت‌های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: «کمیته‌ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسئول رسیدگی به برخی اختلافات و تصمیم‌گیری کارشناسی در مورد پرونده‌های مفتوح خواهند بود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: «در این وزارتخانه نیروهای تحصیل‌کرده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه نیاز آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت‌های جدید تأمین خواهد شد.» او افزود: « تکریم ارباب رجوع از بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی، شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی خواهد بود.» مهندس ضرغامی با بیان اینکه همه مأموریت‌های جدید باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشند، ادامه داد: «نظارت بر هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌‌ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود. این‌ها شاخصه‌های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.» او افزود: «ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌های آنان باشد، به‌ویژه کسانی که نیاز به تسهیلات بانکی ندارند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «بوروکراسی کشنده آفت جان نظام مدیریتی شده است. ساده‌سازی، ایجاد پنجره واحد و رفع موانع دست‌وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.» او درپایان به‌خاطر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: «با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم، رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان آغاز شده است.»

ایجاد شده: 25/آبان/1400       آخرین ویرایش: 25/آبان/1400     اخبار داخلی
اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسب‌وکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B  و B۲G را فراهم می‌کند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشی‌های بین‌المللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتباربخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، می‌توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه‌نامه‌ها هم گفت‌وگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که می‌فرستند، مبتنی بر اعتبار‌بخشی بیمه‌نامه‌ها است. این کنگره می‌تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌های فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب‌وکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آن‌ها را به تعاملات بلند‌مدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود، گفت: «برای توسعه همکاری‌های گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمی‌شود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان هم‌پیوندی با سایر بخش‌های گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمی‌شود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتل‌ها هم باز کرده‌اند که نشان‌دهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت می‌کنیم شالبافیان حمایت از کسب‌وکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبون‌های خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب‌وکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسب‌وکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقص‌ها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلند‌مدت در گروی حمایت از کسب‌وکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارت‌آپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز  به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت‌های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی و بین‌المللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازسازی و مرمت این بنا در دست انجام است گفت: کاروانسرای وکیل در آینده نزدیک به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور تبدیل خواهد شد که قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا طی سال‌های گذشته در معرض تخریب قرار داشت بیان کرد: در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضا‌های اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اعتبار اولیه مرمت این کاروانسرا توسط سرمایه‌گذار ۱۰ میلیارد تومان بوده که در اجرا افزایش یافته است. آقای فعالی تأکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بنا‌های تاریخی شهر کرمان مانند بازار و مجموعه گنجعلی‌خان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند. فعالی ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی بوده است و تلاش شده هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه‌گذار نیز به‌خوبی طرح را اجرا کرده است. وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان، مراحل تجهیز و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود کاروانسرا‌های متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسرا‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید برنامه‌ریزی برای استفاده اقتصادی از آن‌ها به مرحله تعریف و اجرا برسد. آقای فعالی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی دارد مرمت و استفاده از این کاروانسرا‌های تاریخی را پس از طی فرآیند‌های قانونی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند که ضمن بهره‌برداری مناسب از آن‌ها از نابودی این بنا‌های ارزشمند تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
تعامل پایین وزارت گردشگری و وزارت علوم در آموزش نیروی تخصصی حوزه گردشگری

تعامل پایین وزارت گردشگری و وزارت علوم در آموزش نیروی تخصصی حوزه گردشگری

به گزارش هتل نیوز " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران در یک نشست هم‌اندیشی که با حضور چندی از صاحب‌نظران حوزه گردشگری برگزار شده بود، گفت: سالی که در آن قرار گرفته‌ایم بنا به تعریف سازمان جهانی گردشگری سال رشد فراگیر توریسم دنیا لقب گرفته است و بدون شک این شعار پس از پاندمی اخیر که جهان را متأثر ساخته، به دنبال ایجاد تحرک و الزام کشورهای مختلف به هماهنگی‌، هم‌افزایی و بازگشت به شرایط مطلوب و ایده آل به گردشگری است. به اعتقاد وی، شیوع و پاندمی کرونا شرایط عجیبی را در دنیا رقم زده که بخش اعظمی از توان گردشگری و اکوتوریسم را منفعل ساخته و متأسفانه شاهد تعطیلی بنگاه‌ها و مؤسسات گردشگری و همچنین بیکاری فزاینده فعالان این بخش در سراسر  دنیا هستیم که لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش تاب‌آوری و بازگشت مجدد تمامی فعالان و بازگشایی تمامی بنگاه‌های گردشگری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. جواهرزاده ادامه داد: شایسته‌  است با مغتنم شمردن برگزاری همایش‌های علمی و استفاده از نقطه نظرات صاحبان اندیشه و فن با ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و آشنا ساختن آنان با آخرین دستاوردهای نظری و عملی برای تحرک بخشی به فعالیت‌های گردشگری از جمله بازشناسی اقدامات مشترک پسا‌کرونا بین دولت بخش خصوصی و مردم و ظرفیت تمامی کنشگران صنعت گردشگری برای بهبود وضعیت موجود استفاده کرده تا ضمن بهره‌مندی از تجربیات سایر کشورها اقدامات مقتضی را فراهم کنیم. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران و مدیر کارگروه گردشگری فرهنگی، زیارتی، تاریخی، طبیعت‌گردی و ورزشی، گرایش بی‌حد و حصر و غیرمتعارف دانش‌آموزان متوسطه به تحصیل در دانشگاه‌های علوم تجربی و عدم گرایش و علاقه به رشته‌های علوم انسانی و بین رشته‌ای در چند سال اخیر را از دغدغه چند سال گذشته متخصصان حوزه مدیریت و علوم اجتماعی و از جمله مدیریت گردشگری دانست.  جواهرزاده اما شرایط پیش رو را بسیار نگران‌کننده‌تر دانست و تصریح کرد: نگرانی بیش از پیش از افزایش جذب دانشجویان بدون کنکور علاوه بر رشته‌های کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد هم آغاز شده است، که بیم آن می‌رود که به تربیت دانشجویان کم مایه منجر شود که باز لازم است تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود و با هم فکری همه همکاران فرهیخته بتوان اقدامات مؤثری در جهت جلوگیری از افت کیفیت آموزشی رشته‌های گردشگری و از جمله طبیعت‌گردی برداشت. وی در ادامه بیان کرد: جایگاه توانمندسازی نیروی بخش گردشگری، یعنی نهاد ترویج علم و پژوهش در حوزه گردشگری نیز سالیان سال است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است. پر واضح است که نقش آموزش آن در حوزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مشخصاً در دانشگاه‌های کشور و که بخش حرفه‌ای آن بر دوش سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای است، متأسفانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایین‌ترین سطح تعامل با آن قرار گرفته است و نهاد‌های مذکور هر کدام به اصطلاح ساز خود را می‌زنند و وقعی به تصمیمات و برنامه‌های میراث نمی‌گذارند. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران اظهار کرد: در شرایط امروز که دولت محترم با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در پی رفع کاستی‌های اقتصادی و ارزش آفرینی در حوزه اقتصاد از جمله اشتغال است، استفاده از متخصصان و پیشکسوتانی که در دهه‌های گذشته اهتمام جدی خود را صرف اعتلای گردشگری کرده‌اند اهمیت بیشتری میابد و در این خصوص همراهی علمای اعلام به ویژه ائمه جمعه، جماعت و مدیران عالی حوزه‌های علمی کشور فرصت بی‌بدیلی را برای هم‌افزایی و هم‌گرایی دست اندرکاران و متولیان گردشگری و صاحبان تریبون‌های مقدس به وجود آورده است که لازم است از این فرصت نهایت بهره‌برداری را به عمل آورد و در این وفاق ملی ظرفیت تحمل‌پذیری جامعه برای افزایش سطح آگاهی‌ها عمومی و فراهم شدن زیر ساخت‌های توسعه بنیادین و همه جانبه گردشگری در کشور را فراهم ساخت. بنا به گفته جواهرزاده، تمرکز دولت محترم به مقوله گردشگری خانواده محور و گردشگری داخلی از جهات مختلف نیز قابل بررسی است: از آنجایی‌ که سبک سفر بخش عمده‌ای از ایرانیان هزینه‌ای به جز هزینه بنزین و مقداری هزینه اسکان عملاً هزینه دیگری بر گردشگر تحمیل نمی‌کند و در نتیجه فراز و نشیب‌ها و بحران‌های اقتصادی کشور در این بخش بی‌تاثیر و یا دست‌کم کم‌تأثیر است و از آنجایی‌که این رویکرد برای تحرک بخشی به فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت اشتغال در مقاصد مختلف روستایی و نظایر آن در نظر گرفته می‌شود، توسعه و ترویج گردشگر داخلی باید به دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار بگیرد و به صورت جدی مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.  وی از پژوهش‌های صورت گرفته در قالب پیمایش ملی گردشگری خبر داد که نشان می‌دهد بسیاری از گردشگران از واحد‌های اقامتی غیر رسمی استفاده کرده و با توجه با استفاده حداکثری گردشگری از وسیله نقلیه شخصی حداکثر هزینه سفر صرف بنزین و استهلاک خودرو است. همچنین قریب به سه چهارم گردشگران هیچ مبلغی را صرف بازدید از جاذبه‌های گردشگری نمی‌کنند و 77 درصد از گردشگران هیچ وعده غذایی را از رستوران‌ها و یا مراکز تهیه و توزیع غذا دریافت نکرده‌اند و از هر 5 نفر گردشگر داخلی 4 نفر هیچ کالای را به عنوان سوغات خریداری نکرده‌اند. بر این اساس لازم است در حوزه توسعه گردشگری داخلی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی معاونت گردشگری وزارت در دولت جدید تجدید نظر اساسی صورت پذیرد. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران با بیان این موضوع که مرکز آمار ایران در گزارش اخیر خود مبنی بر نحو گذراندن اوقات فراغت و اوضاع گردشگری خانواده با تفکیک مراکز اقامتی، سهم طبیعت‌گردی را 2/6 دهم درصد اعلام کرده است، افزود: این در حالی است که این رقم در بسیاری از کشورهای جهان بین 10 تا 15 درصد است. مقایسه این دو نرخ ریز نقش بودن طبیعت‌گردی در ایران را می‌رساند که با فرض احتساب تورهای مجاز و غیر رسمی باز هم آمار طبیعت‌گردی در ایران پایین است. همانطور که داده‌های آماری مرکز آمار ایران از عدد 2 میلیون طبیعت‌گرد حکایت دارد اما بخشی از آمار پایین طبیعت‌گردی را به وضعیت نابسامان تورهای طبیعت‌گردی باید مرتبط دانست و اینکه 79 درصد بازار طبیعت ‌گردی متأسفانه در دست غیر مجاز‌ها است؛ جواهرزاده ضمن تأکید بر این موضوع گفت: متأسفانه خانواده‌ها با دیدن عکس‌هایی از طبیعت‌گردی تصور می‌کنند که مناسب بچه‌ها نیست در حالی که تورها در اقسام مختلف شامل تورهای ویژه خانواده و حتی ویژه افراد با سن بالاتر طراحی شده است که آرامش را در حین سفر مد نظر قرار داده است. به عقیده وی عرصه طبیعت‌گردی نشان می‌دهد فقدان آموزش و حضور مدیریت شده بخش خصوصی در کنار  عدم نظارت بر تورهای غیرمجاز گردشگری، طبیعت‌گردی را در ذیل اقسام گردشگری در ایران قرار داده است و تحرک زمانی در این بخش مقدور خواهد بود که چالش‌های ذکر شده مرتفع گردد. رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران بیان کرد: در طی دوره گذشته بازنگری سیاست‌های اجرایی طبیعت‌گردی کشور تا اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته است و با دعوت از متخصصین و ذی‌نفعان لزوم توجه به بخش گردشگری با همکاری و هم‌فکری مجتمع علمی دانشگاهی و فعالیت بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای بازنگری قوانین و مقرراتی که در این حوزه موجود است در قالب سند ملی توسعه طبیعت‌گردی در جریان بود اما متأسفانه علیرغم این اقدامات هیچ گاه به ثمر ننشست.   جواهرزاده یکی از مهم‌ترین موضوعات که در این سند مورد توجه و اهتمام اعضای آن وجود داشت یک پارچه ساختن زیرساخت‌های موجود در زمینه طبیعت‌گردی و جلوگیری از پراکندگی و موازی‌کاری در این حوزه‌ها و ساماندهی بخش خصوصی و حل موضوعی آن و مشکلات بخش خصوصی دانست که بر اساس سند ملی توسعه طبیعت‌گردی و ملی کشور در سال 95 تنظیم و بازنگری گردید و در یکی دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفت اما همچنان در انتظار طرح در هیأت دولت است. وی در پایان ضمن بیان این مطلب که با توجه به بررسی مرکز تجارت جهانی در خصوص اولویت‌های گردشگری که طبیعت‌گردی و توریسم جامعه محور را در کنار گردشگری فرهنگی و گردشگری سلامت در پساکرونا پیش بینی می‌کند خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آیین نامه و سند توسعه طبیعت‌گردی بتواند نقشه راه توسعه این نوع از گردشگری در کشور محسوب  شود. لذا لازم است اقدامات و پیگیری لازم از سوی معاونت گردشگری به منظور طرح موضوع در هیأت دولت انجام شود.

ایجاد شده: 1/آبان/1400       آخرین ویرایش: 1/آبان/1400     اخبار داخلی
واکسینه شدن تمامی کارکنان تاسیسات گردشگری خراسان رضوی

واکسینه شدن تمامی کارکنان تاسیسات گردشگری خراسان رضوی

به گزارش هتل نیوز، " یوسف بیدخوری " معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: تمام کارکنان و فعالان گردشگری خراسان رضوی برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کردند و تقریبا ۱۰۰ درصد کارکنان و کارمندان تاسیسات گردشگری خراسان رضوی دوز اول را تزریق کرده و به زودی دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد. او در خصوص وضعیت تزریق واکسن راهنمایان و تورهای گردشگری که درخواست تزریق واکسن آسترازنکا داشتند، افزود: هماهنگی‌های این موضوع نیز با دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد صورت گرفته و این مشکل هم حل شده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تزریق واکسن آسترازنکا درخواست کرد لیست‌های ۱۰ نفره به آنان اعلام کنیم. به این ترتیب درخواست انجمن راهنمایان گردشگری برای درخواست واکسن آسترازانکا حل شد. معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: با این اتفاق به مردم سراسر کشور اطمینان می‌دهیم برای سفر و اقامت در مشهد به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق ۱۰۰ درصدی واکسن کارکنان واحدهای اقامتی در مشهد، نگرانی نداشته باشند.

ایجاد شده: 1/آبان/1400       آخرین ویرایش: 1/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...