نتایج جستجو...
سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط ساخت هتل نیست / از جامعه هتلداران انتظار معجزه نداشته باشید

سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط ساخت هتل نیست / از جامعه هتلداران انتظار معجزه نداشته باشید

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی در رابطه با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط این نیست که هتل بسازیم بلکه ابتدا باید سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مورد نیاز گردشگری انجام شود. در واقع ابتدا بایستی فونداسیون بنا را درست کار گذاشت. "امیر سزاوار" ابراز داشت: ابتدا بایستی زیرساخت‌ها درست شود. اینکه سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی را جذب و تشویق کنیم، بسیار خوب است اما آیا واقعا زیرساخت‌های این بنا درست است؟ آیا در خصوص سرمایه‌گذاری درست برنامه‌ریزی شده است؟ وقتی زیرساخت‌های لازم فرام نشده باشد، مشکلاتی به وجود می‌آید که باعث می‌شود نتیجه مطلوب از این سرمایه‌گذاری گرفته نشود. "سزاوار" همچنین گفت: در تمام دنیا زمانی که سرمایه‌گذار می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به یکی از شرکت‌های تحقیقاتی که کار آن طراحی و تهیه طرح توجیهی است، هدایتش می‌کنند و آن سرمایه‌گذار را راهنمایی می‌کنند که بهتر است در کجا و چه نوع سرمایه‌گذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی در سرمایه‌گذاری، گفت: سرمایه‌گذاری از یک خیابان تا خیابان بعدی فرق می‌کند. آیا واقعا چنین موسسات علمی و تحقیقاتی مناسبی را داریم؟ در حال حاضر اکثر طرح‌ها کلیشه‌ای است و فقط ارقام، آدرس‌ها و اسامی تغییرات دارد و چنین کاری که سرمایه‌گذار به یک شرکت خصوصی ارجاع داده شود تا طرح توجیهی را آماده کند، نداریم. رئیس تشکل هتلداری خراسان رضوی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه مشهد، شهر گردشگری است ولیکن فاقد طرح جامع گردشگری است. این خود یک معضل است و باید تشکلی وارد این موضوع شود و با انجام نیازسنجی، این معضل را حل کند. "امیر سزاوار" در ادامه سوالاتی در خصوص نیازسنجی مطرح کرد و گفت: در 10 یا 20 سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به مشهد وارد شود؟ آیا زیرساخت‌ها کشش این موضوع را دارد؟ آیا فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها گنجایش و ظرفیت لازم را دارند؟ سرمایه‌گذاری بایستی در زیرساخت‌های گردشگری انجام شود نه اینکه صرفا معطوف به ساخت هتل و یا نهایتا ورود به حوزه آژانس‌ها و تورگردانی باشد. "سزاوار" در خصوص این‌که سوالاتی در ارتباط با نیازسنجی مطرح است، ادامه داد: در ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به این شهر وارد شود؟ آیا زیرساخت‌هایمان کشش این قضیه را دارد؟ آیا فرودگاه و راه‌آهن و پایانه‌ها گنجایش اضافه کردن دارد؟ اگر ندارد در آن زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، مجوز صدها هتل پنج ستاره دیگر هم صادر شود، ایرادی ندارد و اتفاقا بسیار خوب است منتهی به شرطی که با یک تحقیق، برنامه علمی و نیازسنجی درست انجام شود. "امیر سزاوار" بیان داشت: سرمایه‌گذاری‌ در حوزه زیرساخت‌ها مانند توسعه و افزایش سیستم ریلی و فرودگاهی نه وظیفه و نه در توان بخش خصوصی است. وقتی زیرساخت‌ها افزایش نمی‌یابد و در مقابل هتل‌ها در حال افزایش است، چه کسی می‌خواهد در 10 سال دیگر هتل‌ها را پر کند؟ این موارد باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذار، هدایت شود. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور به وجود رابطه عرضه و تقاضا تاکید کرد و گفت: در همه جای دنیا بایستی میزان عرضه و تقاضا با هم برابر باشد و آن موقع است که سرمایه‌گذار ورود پیدا خواهد کرد.  وی با اشاره به دولتی بودن سیستم گردشگری کشور، گفت: هر ارگان دولتی زائرسرا و هتل‌های متعددی دارد. در این شرایط بخش خصوصی چگونه می‌تواند موفق شود؟ چطور سرمایه می‌تواند بازدهی داشته باشد؟ کار سیستم‌های دولتی، هدایت و نظارت بر سرمایه‌گذاری است. اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم، راه آن خروج ارگان‌های دولتی از حوزه‌هایی است که بخش خصوصی قرار دارد ولیکن متاسفانه اکثر ارگان‌های دولتی تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند که بیشتر به منافع خود فکر می‌کنند. وی در پایان گفت: از هیچ جامعه‌ای انتظار معجزه نداشته باشید. جامعه هتلداران در صورت فراهم بودم زیرساخت‌ها در خصوص مسائلی که می‌تواند به صورت قانونی وارد شود، کمک می‌کند. البته که ما هم نیز تلاش می‌کنیم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398     اخبار داخلی
میهمانسراها و زائرسراهای دولتی؛ تهدیدی قابل تبدیل به فرصت

میهمانسراها و زائرسراهای دولتی؛ تهدیدی قابل تبدیل به فرصت

مراکز اقامتی و پذیرایی به عنوان یکی از اجزای ضروری و حیاتی زنجیره ارزش در صنعت گردشگری قلمداد شده که ایجاد و گسترش این مراکز همواره به عنوان زیرساختی لازم برای توسعه گردشگری در مقاصد جذاب گردشگری مورد توجه سرمایه‌گذاران خصوصی قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران به دلیل عدم اطلاع یا هدایت صحیح، بیشتر راغب به سرمایه‌گذاری در این بخش بوده؛ حال اینکه منابع سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری گستره عظیمی را در بر گرفته که در صورت هدایت صحیح و استفاده از مشاورین آگاه به صنعت گردشگری، این روند می‌تواند در مسیر صحیح خود قرار گیرد. در کنار حجم بالای سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری و کمک شایان آن به چرخه اقتصادی و اشتغال کشور، وجود رقبای دولتی و نیمه دولتی و نهادهای مختلف وابسته به آن علی‌الخصوص در شهرهای توریستی و تفریحی مانند شمال کشور و مقاصد زیارتی و مذهبی مانند مشهد و قم و فعالیت مراکز اقامتی و رفاهی تحت عنوان مجموعه‌های فرهنگی و رفاهی، زائرسراها و میهمانسراهای دولتی و مراکز آموزشی، استفاده کارکنان آن دستگاه‌ها از امکانات ساخته شده به عنوان تهدیدی بالقوه برای بازگشت سرمایه و کسب درآمد از سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی در هتلداری به حساب آمده است.  تهدیدی که با حجم بالای سرمایه‌گذاری دولتی و نیمه دولتی و اختصاص بهترین موقعیت‌های مکانی برای آنها با توجه به قدرت و نفوذ گسترده در کنار منابع سرشار دولتی، بدل به رقیبی قلدر و غیر قابل دسترس برای سرمایه‌گذاران فعال در بخش خصوصی گردیده است.  اگر چه قانون‌گذار در چندین نوبت با وضع قوانین مختلفی چون اجرای سیاست‌های اصل 44، ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور به وضوح بر ممنوعیت ایجاد و اداره مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاه‌های دولتی تاکید داشته ولیکن در مقام عمل اتفاق خاصی جهت جلوگیری از ساخت و یا انجام واگذاری آنها به بخش خصوصی نیفتاده است.  تعدد ساخت اینگونه مراکز تحت عناوینی موجه چون مراکز فرهنگی، رفاهی یا آموزشی، رشد قارچ گونه آنها طی سالیان گذشته، عدم اراده جدی به منظور جلوگیری از گسترش یا واگذاری آنها به بخش خصوصی و عدم پشتیبانی دولتی و نظارتی از سازمان متولی گردشگری به منظور حذف یا واگذاری و کنترل آنها به دلیل ذینفع بودن دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و برخورد کننده با این پدیده، این مراکز را عملا به عنوان واقعیتی موجود و غیر قابل انکار در صنعت گردشگری کشور معرفی نموده است.  صرف نظر از الزامات قانونی توقف ساخت و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی، موضوع از منظر دیگری قابل بررسی است. اساسا حذف یکباره این نوع از مراکز اقامتی و پذیرایی با توجه به ناکافی بودن زیرساخت لازم در کشور امکان‌پذیر و مدنظر نمی‌باشد ولیکن با توجه به جامعه استفاده کننده از این نوع خدمات که عمدتا کارمندان و شاغلین لشگری، کشوری و بازنشستگان می‌باشند در قدم اول می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت منابع جامعه کارکنان، حقوق بگیران و بازنشستگان که اتفاقا با شرایط ثابت درآمدی جزء افراد علاقه‌مند به سفر و گردش بوده و با آگاهی و برنامه‌ریزی قبلی اقدام به سفر می‌کنند را در یک نظام هماهنگ و مدیریت شده در بین ظرفیت‌های موجود، توزیع نموده و همه آنها را در استفاده مشترک از امکانات دولتی ارائه شده توسط دستگاه‌ها سهیم نمود.  همچنین در این راستا و در قدم بعدی می‌توان با واگذاری اختیارات لازم به سازمان متولی گردشگری و اصلاح قوانین، نسبت به استانداردسازی و وضع نرخ‌نامه‌های متناسب بر نظارت و بازرسی آنها همت نمود تا ضمن دریافت آمار و اطلاعات لازم در مسیر یکسان‌سازی استانداردها و ارائه خدمات مطلوب، حرکت نمود و تهدید فوق را به فرصتی مناسب برای توسعه هدفمند گردشگری داخلی تبدیل کرد. تهیه بانک اطلاعاتی جامع و اختصاص درصدی از ظرفیت‌های موجود به فرهنگیان عزیز که در ایام تعطیلات به ناچار در مدارس اقامت می‌یابند و همچنین اختصاص بخشی از این ظرفیت‌ها به افراد عادی با نرخ‌نامه مصوب، می‌تواند اقدامی تاثیرگذار برای مدیریت و توزیع سفر ارزان قلمداد گردد.  شاید این سوال مطرح گردد پس حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش چه خواهد شد؟ البته این شکل از کار ممکن است آسیبی جدی به رونق اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد نماید ولیکن راهکار ارائه شده صرفا راه‌کاری پیشنهادی برای برون رفت و مقابله با این پدیده لاینحل به منظور ساماندهی و یکسان‌سازی استانداردها و زمینه‌ای برای واگذاری تدریجی این ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری شده توسط دولت به بخش خصوصی پس از بسیج امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده خواهد بود. در این مسیر همچنین ارائه مشوق‌های ویژه و خاص حمایتی برای ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی سرمایه‌گذار در حوزه‌های مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به منظور در اختیار گرفتن و اداره آنها و کاهش هزینه‌های نگهداری به همراه ارائه طرح‌های متناسب با این مراکز برای مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای ارزان قیمت و اقساطی از یک سو و از سویی دیگر، ارائه سوبسیدهای دولتی و بانکی به بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به منظور ایجاد فضای کسب و کار عادلانه و ایجاد توان رقابتی لازم و هدایت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه گذاری در سایر تاسیسات لازم برای خدمات گردشگری  نظیر حمل و نقل و ایجاد جاذبه‌های گردشگری می تواند به حل این مشکل و کلاف پیچیده کمک نماید. امیر کلالی - کارشناس گردشگری 

ایجاد شده: 22/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398     مقالات و یادداشت ها
موافقان و مخالفان ارائه زمین رایگان برای احداث هتل / از ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران تا احتمال ظهور رانت‌خواری خواص

موافقان و مخالفان ارائه زمین رایگان برای احداث هتل / از ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران تا احتمال ظهور رانت‌خواری خواص

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، موضوع واگذاری زمین‌های رایگان و یا به شکل اقساط بلند مدت 20 ساله در 500 نقطه از کشور جهت احداث هتل و سایر تاسیسات محرک گردشگری که به پیشنهاد "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته و موافقت "حسن روحانی" رئیس‌جمهور را در پی داشته، دو دیدگاه را در میان هتلداران ایجاد کرده است. گروهی معتقدند که اجرای این طرح، باری را از روی دوش مشکلات گردشگری کشور برنخواهد داشت و اجرای آن در شرایط کنونی را نه تنها الزامی و راهگشا نمی‌دانند بلکه معتقدند حتی ممکن است بستری برای ایجاد رانت نیز به وجود آید. اما در مقابل گروهی دیگر معتقدند که اگر این طرح برخی الزامات و شروط را رعایت کند و با ساز و کار مناسب اجرا شود، می‌تواند گرهی از وضعیت هتلداری کشور را باز کند. کارشناسان معتقدند، آنچه موفقیت این طرح را تضمین می‌کند، مکان‌یابی صحیح این زمین‌هاست. به باور برخی فعالان گردشگری یکی از اساسی‌ترین الزامات در ساخت هتل، تامین زمین است و از آنجایی که قیمت زمین بالاست، اجرایی شدن این طرح می‌تواند موج جدیدی از هتل‌سازی را به دنبال داشته باشد ولیکن نکته مهم اینجاست که فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری به نخستین موضوعی که توجه می‌کنند، میزان عرضه و تقاضاست که با رونق یک هتل در کل سال ارتباط دارد و بنابراین بسیار مهم است که زمین مورد نظر در جایی قرار گرفته نباشد که از تعداد هتل اشباع شده یا در نقطه‌ای واقع شود که نتواند در جذب مسافر، موثر باشد. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر موضوع جانمایی این زمین‌ها، اظهار داشت: اگر چنین اتفاق مهمی به درستی و با کار کارشناسی صورت گیرد، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران خواهد بود تا بتوانند بخشی اعظمی از پولی که بابت خرید زمین هزینه می‌کنند را به ساخت هتل اختصاص دهند. وی ابراز داشت: اجرای درست این طرح نیازمند همکاری شهرداری و دیگر نهادهای ناظر و مسئول است تا با در نظر گرفتن کمترین هزینه‌های عوارض و ... به عملیات احداث هتل کمک کنند. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی همچنین به بهره‌گیری از تجربه جامعه هتلداران ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: در جانمایی زمین‌ها برای ساخت هتل، نیازسنجی و در بخش انتخاب سرمایه‌گذار بایستی به تجربه و تخصص افراد توجه شود. اما در طرف مقابل موافقان، کارشناسان مخالفان بر این باورند که اجرای این طرح هیچ کمکی به رونق گردشگری و هتلداری نخواهد کرد زیرا در حال حاضر نیز با توجه به میزان گردشگری که در کشور وجود دارد، میانگین ضریب اشغال هتل‌ها 50 درصد است و نیمی از ظرفیت‌ها خالی است. مخالفان معتقدند در صورت عدم افزایش میزان گردشگران داخلی و ورودی به کشور، نیازی به ساخت هتل‌های جدید نیست و به جای آن بایستی به دنبال سیاست‌گذاری و ایجاد ساز و کارهایی بود که بتوان از طریق آن درصد اشغال هتل‌ها را افزایش داد. "شهرام شیروانی" نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بی‌ثمر دانستن این طرح در توسعه هتلداری و گردشگری کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که میزان جذب گردشگر به نسبت هتل‌های موجود کم است، ساخت هتل‌های جدید کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد. وی افزود: با توجه به نوسانات ارزی، بالا بودن هزینه‌ها و وجود تورم ساخت و ساز در بخش هتلداری، ورود سرمایه‌گذاران به عرصه احداث هتل به صرفه نیست. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، ابراز داشت: برای انجام اصولی و به دور از رانت این طرح به منظور مشخص کردن 500 نقطه در کشور و ارائه آن به سرمایه‌گذاران، لازم است تا هر منطقه از کشور نیازسنجی شده و در نهایت زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واقعی و متخصص ارائه شود. رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه تاکید کرد: چنین فعالیت‌هایی در شرایط فعلی نمی‌تواند ثمری داشته باشد. جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص نحوه اجرایی شدن آن وجود دارد. بسیاری از فعالان صنعت گردشگری و صنعت هتلداری معتقدند در درجه اول و پیش از آنکه به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌سازی باشیم بایستی نگاه جهانیان به ایران را مثبت کرده و با ارائه تبلیغات موثر و معرفی جاذبه‌های ناشناخته گردشگری کشور، گردشگران را برای آمدن به ایران مجاب کنیم و سپس به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری باشیم.

ایجاد شده: 18/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1398     اخبار داخلی
موافقت رئیس‌جمهور با واگذاری رایگان و اقساطی زمین در 500 نقطه از کشور برای احداث هتل و تاسیسات گردشگری

موافقت رئیس‌جمهور با واگذاری رایگان و اقساطی زمین در 500 نقطه از کشور برای احداث هتل و تاسیسات گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، درخواست تامین زمین رایگان در 500 نقطه کشور به سرمایه‌گذاران ساخت واحدهای گردشگری و هتل را ارائه کرد که با موافقت رئیس قوه مجریه همراه شد. به گزارش هتل‌نیوز "علی اصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه خود به "حسن روحانی" رئیس‌جمهور کشور، نوشت: همانطور که استحضار دارید این سازمان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تسهیلات لازم را برای برخورداری سرمایه‌گذاران از مشوق‌های حمایتی از جمله پرداخت تسهیلات معافیت‌های گمرکی، معافیت‌های مالیاتی، معافیت عوارض، پروانه ساختمانی واگذاری اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گردشگری و … فراهم کرده است. مزید استحضار در حال حاضر تقاضاهای قابل توجهی توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری خصوصاً ساخت هتل‌های چهار و پنج ستاره در کلان شهرها وجود دارد. بنابراین به منظور توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری و پیرو مذاکره حضوری و نظر مساعد حضرتعالی خواهشمند است دستور فرمایند دستگاه‌های اجرایی نسبت به تأمین زمین مورد نیاز در ۵٠٠ نقطه از سطح کشور برای ساخت هتل و سایر تأسیسات محرک بخش گردشگری به صورت رایگان یا اقساط بلند مدت حداقل ۲۰ ساله به این سازمان اقدام کنند تا در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود. پیشاپش از هدایت‌ها و حمایت‌های حضرتعالی جهت توسعه صنعت گردشگری کشور سپاسگذارم. "محمود واعظی" رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز موافقت وی برای اقدام در این خصوص را با تصویر نامه به وزرای راه و شهرسازی، کشور، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ارجاع داده که در آن بر این اقدام تاکید و خواسته شده است که نتیجه آن نیز گزارش شود. در متن نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، آمده است: نامه ۹۸۲۱۰۰/۵۴۵۴ مورخ ۱۳۹۸/۲/۲۸ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع پیشنهاد تأمین زمین مورد نیاز در ۵۰۰ نقطه کشور برای ساخت هتل و سایر تأسیسات محرک بخش گردشگری که تصویر آن به پیوست ارسال می‌شود به رئیس جمهوری رسیده، پی‌نوشت شد: مونسان مورد بسیار خوبی را اعلام کرده‌اند، اقدام و گزارش کنید.

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
موسسه آموزش عالی ناصر خسرو

موسسه آموزش عالی ناصر خسرو

معرفی: در سال 1387 با همت تنی چند از اساتید دانشگاهی سنگ بنای موسسه آموزش عالی ناصر خسرو گذاشته شد. مشکلات زیادی در ابتدای راه وجود داشت. در ساوه امکاناتی که بتوان ساختمان و فضای مناسبی تهیه کرد، وجود  نداشت و بدلیل فرصت محدود از زمان اعلام نتایج تا ثبت نام متاسفانه آن گونه که انتظار می رفت موسسه نتوانست شرائط مطلوبی را برای اولین دانشجویان ورودی خود فراهم نماید. به مرور با کمک دانشجویان و اساتید  و مقامات شهر مشکلات کمتر شد ولی به نظر می رسید که اصولا راه حل اساسی، آماده سازی فضای مناسب به عنوان فضای آموزشی و تقویت سایر زیرساخت ها متناسب با نیازهاست. در همان سال عزم جزم برای ساخت پردیس اصلی آغاز شد و کار ساختمان دانشکده علوم انسانی موسسه در سال 1388 آغاز گردید. همزمان با سال اخذ مجوز و تاسیس، موسسه با جذب قریب به چهارصد دانشجو از طریق کنکور سراسری در سه رشته کارشناسی جهانگردی، بیمه و مدیریت بازرگانی آغاز به کار نمود و در طی سال های بعد با رشد مناسبی ضمن ایجاد و توسعه، امکانات زمینه جذب دانشجویان بیشتری را فراهم نمود. در سال 1391 بیش از هزار دانشجو در 10 رشته در موسسه مشغول به تحصیل بوده اند که در همین مدت قریب به 500 نفر از موسسه فارغ التحصیل شده که از میان این دانشجویان گروهی به بازار کار و گروهی در دوره های بالاتر در دانشگاه های ممتاز مشغول به تحصیل گردیدند. در سال 1391 با انتقال به پردیس اصلی، امکان جذب و توسعه رشته های بیشتری فراهم گردید، طی سال 1391، موسسه پذیرای اولین گروه دانشجویان هنر در سه رشته گرافیک، معماری و طراحی دوخت بود. با توجه به مجموعه شرائط و نیاز به فضای آموزشی، کار ساخت ساختمان هنر در طی سالهای 91- 92 ادامه یافت که نهایتا در پایان سال 1392 ساختمان گروه هنر مورد بهره برداری و استفاده قرار گرفت. در ادامه تلاش های انجام شده و در چارچوب برنامه راهبردی، در سال 1394 موسسه موفق به جذب دانشجو در سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد گردید و برنامه هایی برای توسعه گرایش ها و مقاطع تحصیلی در دستور کار می باشد. موسسین  امیدوار می باشند تا هر چه بیشتر شرائط مناسب و ممتازی برای تحصیل دانشجویان در موسسه فراهم شده و دانشجویان این موسسه بتوانند منشا آثاری خیر برای خود و کشور باشند راه های ارتباطی جهت دریافت اطلاعات در خصوص راه های ارتباطی این موسسه، می توانید از طریق گزینه ثبت سفارش  اقدام فرمائید.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1398     موسسات آموزش عالی
عدم وجود زمین؛ مهمترین مشکل برای ساخت هتل‌ پنج ستاره در شهر جهانی یزد

عدم وجود زمین؛ مهمترین مشکل برای ساخت هتل‌ پنج ستاره در شهر جهانی یزد

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، چالش اصلی احداث هتل‌های پنج ستاره جدید در این استان را عدم دسترسی به زمین مناسب، عنوان کرد و اظهار داشت: بر خلاف تصور بسیاری از مسئولان، برای ایجاد هتل‌های پنج ستاره در یزد، سرمایه‌گذار داریم اما زمین برای ایجاد هتل نداریم. "سید مصطفی فاطمی‌کیا" بزرگترین مشکل گردشگری یزد را در زمینه صنعت هتلینگ معرفی کرد و با اشاره که این شهر جهانی هتل پنج ستاره خوبی ندارد، اظهار داشت: این مشکل جدی باید برطرف شود زیرا که این صنعت به یقین صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. "فاطمی‌کیا" ضمن ابراز این مطلب، گفت: متاسفانه زمین‌های دولتی در خارج از محدوده بافت تاریخی و حتی خارج از شهر هستند که برای ایجاد هتل مناسب نیستند. وی افزود: از سوی دیگر زمین‌های داخل بافت تاریخی شهر نیز درگیر مسائلی مانند چند مالکیتی و موروثی بودن هستند و امکان سرمایه‌گذاری در این زمین‌ها برای ایجاد هتل‌های بزرگ وجود ندارد. "هما خورشیدی" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز با تاکید بر اینکه شهر جهانی یزد هتل پنج ستاره‌ای با خدمات استاندارد هتل‌های پنج ستاره ندارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی صنعت گردشگری یزد به ویژه در ایام پیک سال، کمبود هتل‌های مدرن و چهار و پنج ستاره است. معاون گردشگری یزد، تمایل گردشگران خارجی به اقامت در هتل‌های مدرن را محسوس دانست و افزود: یزد از نظر زیرساختی دارای 96 هتل و هتل‌آپارتمان است ولیکن تعداد بسیار محدودی، مدرن هستند. وی همچنین گفت: استان یزد دارای 98 اقامتگاه بوم‌گردی است که این مراکز به دلیل راحت و کم هزینه بودن، بیشتر مورد پسند گردشگران داخلی و همچنین سرمایه‌گذاران است. معاون گردشگری استان یزد در پایان گفت: دو نقطه از شهر برای ایجاد هتل‌های پنج ستاره در نظر گرفته شده است که امیدواریم مورد استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
70 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است

70 درصد طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اجرا و احداث بیش از 2200 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری در سراسر کشور، اظهار داشت: بالغ بر 70 درصد این طرح‌ها مربوط به هتل و هتل‌آپارتمان است. "ولی تیموری" ضمن اعلام این مطلب، گفت: حرکت به سمت توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری، بازتابی از تقاضای بخش گردشگری است. معاون گردشگری کشور همچنین ابراز داشت: جنبه اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش احداث هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها با توجه به رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور، سبب افزایش تقاضا شده است. وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز خلاءهای موجود از نظر زیرساخت‌های اقامتی به ویژه در مناطقی که امکان احداث هتل و هتل‌آپارتمان با سرمایه‌گذاری کلان صرفه اقتصادی ندارد را پوشش می‌دهد. معاون گردشگری کشور در ادامه به جذابیت‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای گردشگران، اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها، فرصت معرفی آداب و سنت‌های مناطق مختلف به مسافران و گردشگران را فراهم می‌سازد. "ولی تیموری" همچنین از تدوین ضوابط استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا پایان بهار امسال، خبر داد و افزود: استانداردسازی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و ضوابط آن با همکاری دستگاه‌های مرتبط تا پایان بهار امسال، اعلام می‌شود. وی در پایان گفت: احداث 2 هزار اقامتگاه بوم‌گردی در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار است و تاکنون 1600 واحد، احداث شده است.

ایجاد شده: 18/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 18/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری شهرستان کلاردشت با حضور معاون رئیس‌جمهور

برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری شهرستان کلاردشت با حضور معاون رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه هم‌اندیشی توسعه گردشگری شهرستان کلاردشت با حضور "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، نماینده مردم کلاردشت، چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کلاردشت و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در هتل "تخت جمشید" برگزار شد. معاون رئیس‌جمهور در این نشست، اظهار داشت: اشتغال در حوزه گردشگری بر خلاف سایر مشاغل با کمترین سرمایه‌گذاری یعنی با مبلغ حدود 50 تا 70 میلیون تومان ایجاد می‌شود و نکته مهم‌تر اینکه متوسط زمان بهره‌برداری از طرح‌ها در حوزه گردشگری، حدود یکسال است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به فشارهای مضاعف دشمن علیه کشور، ابراز داشت: صنعت گردشگری از تحریم‌های ظالمانه کمترین تاثیر را متحمل می‌شود زیرا می‌توان با توانمندی‌های موجود در کشور برای رونق این صنعت، کسب درآمدهای ارزی و بهبود کسب و کار، بهره برد. وی گردشگری را صنعتی فرابخشی دانست و افزود: برای توسعه گردشگری در کشور، همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند. البته در دیدار اخیر استانداران با رئیس‌جمهور نیز بر این موضوع تاکید شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد که سرمایه‌گذاران نباید برای دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دچار تعلل شوند و همه مدیران گردشگری در استان‌ها باید این فرایند را تسهیل کنند. مونسان اجرای طرح‌های بوم‌گردی را فرصتی برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و گفت: زیرساخت‌های لازم در این حوزه نیز باید مهیا شود و سرمایه‌گذاران نباید دچار مشکل شوند. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان اظهارات خود، وعده داد که این سازمان از سرمایه‌گذارانی که در کلاردشت قصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تله کابین، جاده سلامت، پل معلق، هتل پنج ستاره و دیگر بخش‌های حوزه گردشگری را دارند، حمایت کند.

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
تشریح فرایند مدیریت مصرف انرژی در گروه هتل‌های پارسیان

تشریح فرایند مدیریت مصرف انرژی در گروه هتل‌های پارسیان

به گزارش هتل‌نیوز ، اولین سمینار داخلی مدیریت انرژی در گروه هتل‌های پارسیان با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان فنی و مهندسی واحدهای زیرمجموعه گروه هتل‌های پارسیان در هتل پارسیان انقلاب تهران، برگزار شد. "محمدعلی ابوطالبی" مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان ضمن حضور در این سمینار، بهینه‌سازی در مجموعه هتل‌های پارسیان را یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت و توسعه زیرساختی، معرفی کرد و مدیریت مصرف انرژی و نقش مدیران فنی و مهندسی را از مهمترین عوامل در دستیابی به این جایگاه برشمرد. مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان در ادامه هدف از برگزاری این سمینار را استفاده منطقی از انرژی و همچنین کاهش اتلاف انرژی، دانست و اظهار داشت: در این مسیر بایستی به نحوی مدیریت کنیم که تاثیر منفی در کیفیت ارائه خدمات هتل‌ها نداشته باشد. وی در ادامه با اشاره به تحقق شعار هتل سبز به عنوان یکی از استراتژی‌های اساسی گروه هتل‌های پارسیان، گفت: آموزش و آگاه‌سازی همکاران و میهمانان در خصوص نحوه صحیح مصرف انرژی و ارزش‌های مادی و معنوی آن، بهبود فرایندهای تولید و ارائه خدمات در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای برنامه‌های کنترلی منظم و در نهایت، بهبود لوازم و تجهیزات انرژی بر و استانداردسازی آنها، سه اصل اساسی در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی در هتل‌هاست.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1398     اخبار داخلی
گروه هتل‌های لاله

گروه هتل‌های لاله

شرکت توسعه مهمانخانه‌های ایران به ‌روایت روزنامه رسمی شماره 6783 مورخ 1347/7/14 در تاریخ 1347/2/31 تأسیس شد و سهامداران اولیه آن عبارت بودند از: شرکت سهامی تأسیسات جهانگردی، شرکت سهامی Intercontinental و شرکت سوئیسی EWI. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، سهام شرکت آمریکایی به سهامدار ایرانی انتقال یافت. این شرکت با توجه به برنامه‌های بلندمدت و چشم‌اندازهای فرارو، در سال 1383 تغییراتی در اساسنامه ( موضوع شرکت ) اعمال کرد و همزمان نام شرکت نیز به "شرکت توسعه گردشگری ایران" تغییر یافت. سهام این شرکت در حال حاضر 73 درصد دولتی و 27 درصد متعلق به بخش خصوصی است. اعضای مجمع عمومی شرکت را در حال حاضر وزیر محترم اقتصاد و دارایی، معاون محترم رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزیر محترم دادگستری و همچنین نماینده بخش خصوصی تشکیل می‌دهند.  فعالیت این شرکت علاوه بر بهره‌برداری برخی هتل‌ها و اماکن، توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور است. چشم‌انداز  شرکت پیشرو در بهره‌برداری از اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری شرکت برتر در توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری شرکت الگو در تحقق و جذب 20میلیون گردشگر در چشم‌انداز کشور مأموریت  دسترسی به توسعه پایدار و ارزش‌آفرینی در گردشگری با تاکید بر اصول درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد طراحی، مشاوره، ساخت، توسعه و بهره‌برداری از اماکن و فضاهای گردشگری، تفریحی و اقامتی در سطح کشور براساس استانداردها و فناوری‌های مدرن و با نگاه کیفی و رشد سودآوری معرفی ظرفیت‌ها، جذب وهدایت سرمایه‌گذار و توانمندسازی فعالان حوزه گردشگری با بهره‌مندی از شایستگی‌ها، منابع و تجارب غنی شرکت توسعه گردشگری ایران گروه هتل‌های لاله نام گروه هتل‌های لاله نشأت گرفته از نام هتل پنج ستاره لاله تهران است. این گروه هتلداری تحت پوشش شرکت توسعه گردشگری ایران بوده و از سال 1349 با راه‌اندازی هتل لاله تهران آغاز فعالیت نموده و به تدریج در دهه هفتاد و هشتاد شمسی به صورت یک گروه منسجم و زنجیره‌ای در قالب 4 هتل و یک مجتمع آبدرمانی در شهرهای مختلف ایران ادامه خدمت داده است. فعالیت این گروه هتلداری، زنجیره‌ای از هتل‌های نمونه و شاخص را با هدف تحول و اعتلای خدمت‌رسانی، مشتری‌مداری و احیای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری ایران سربلند، ایجاد نموده است. گروه هتل‌های لاله با حضور 5 عضو از بهترين هتل‌های ايران، توانسته است جايگاه ويژه‌ای در صنعت گردشگری و هتلداری را در داخل و خارج از مرزهای کشورمان به خود اختصاص دهد. راه‌های ارتباطی  IRTDC  IRTDC.ir  Info@IRTDC.ir    021 887 17 987  خیابان قائم‌مقام فراهانی، کوچه میرزاحسنی

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 26/دی/1400     گروه های هتلداری ایران
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...