نتایج جستجو...
لغاتی مربوط به هتل

لغاتی مربوط به هتل

لغات انگلیسی مربوط به هتل ‎اتاق های مجاور * 🔹adjoining rooms امکانات رفاهی (مثل رستوران) 🔹amenities چمدان‌، بارسفر 🔹baggage (هتل) اتاق و صبحانه * 🔹bed and breakfast پیشخدمت (هتل) 🔹bellboy رزرو کردن 🔹book تحویل (گرفتن) اتاق یا سوئیت 🔹check-in تحویل (دادن) اتاق یا سوئیت 🔹check-out صبحانه اهدایی (رایگان) 🔹complimentary breakfast هزینه خسارت 🔹damage charge پیش پرداخت * 🔹deposit تخت خواب دو نفره 🔹double bed طبقه (ساختمان) 🔹floor پذیرش، اطلاعات 🔹front desk, reception مسافر (شخصی که در هتل می ماند) 🔹guest مسافر خانه، استراحتگاه 🔹hostel مدیر هتل 🔹hotel manager خدمتکار (خانم) 🔹maid استخر درون هتل 🔹indoor pool مسافر خانه 🔹inn هزینه اقامت طولانی تر از موعد 🔹late charge ملحفه 🔹linen لابی، سالن 🔹lobby متل * 🔹motel روبالشی 🔹pillow case تخت بزرگ دو نفره 🔹queen size bed تخت بزرگ یک نفره 🔹single bed حوله 🔹towel جای خالی 🔹vacancy پیشخدمت * 🔹valet فروشگاه سکه ای * 🔹vending machine تماس بیدار باش 🔹wake up call ⚜️اتاق های مجاور (adjoining rooms): دو اتاق مجاور که یک در بین آنهاست. ⚜️(هتل) اتاق و صبحانه (bed and breakfast): نوعی  هتل (خانه شخصی یا مهمانسرا) که مسافران می توانند شب را آنجا بگذرانند و صبحانه را نیز آنجا صرف کنند ولی هیچ غذای دیگری داده نمی شود. ⚜️پیش پرداخت (deposit): مبلغی است که از پیش برای رزرو به هتل پرداخت می شود. ⚜️متل (motel): یکی از تفاوت های متل با هتل این است که متل ها معمولا بین جاده ای هستند و خدمات رفاهی متنوعی را مثل هتل ها ارائه نمی دهند. همچنین آنها از لحاظ قیمت از هتل ها ارزان تر هستند. ⚜️پیشخدمت (valet): به پیش خدمتی گفته می شود که وسایل نقلیه مسافران را برای آنها پارک می کند. ⚜️فروشگاه سکه ای (vending machine): دستگاهی برای فروش سیگار، نوشابه و غیره که با سکه کار می کند.

ایجاد شده: 17/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 12/مرداد/1398     آکادمی زبان
آب پاکی رئیس دستگاه گردشگری کشور روی دست شایعه‌سازان / سیاه‌نمایی نکنیم؛ هتل‌ها نرخ مصوب دارند

آب پاکی رئیس دستگاه گردشگری کشور روی دست شایعه‌سازان / سیاه‌نمایی نکنیم؛ هتل‌ها نرخ مصوب دارند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه هیچ هتلی حق ندارد خارج از نرخ مصوب شده به ارائه خدمات بپردازد، گفت: هتل‌ها نرخ مشخصی دارند و مردم می‌توانند هر هتلی را که خارج از نرخ‌های مصوب شده قیمت می‌دهند را به شماره تماس 09629 اطلاع دهند. "علی‌اصغر مونسان" اظهار داشت: مناطق آزاد نیز بدانند که تحت نظارت کلی کشور قرار دارند و اینگونه نیست که چون منطقه آزاد هستند هر رقمی را که می‌خواهند، اعلام کنند. از سازمان‌های منطقه آزاد خواهشمندیم تا دستورالعمل‌های ابلاغ شده مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها را رعایت کنند. معاون رئیس‌جمهور در رابطه با شایعات اخیر در خصوص ارائه اتاق‌های رزرو شده از سوی گردشگران خارجی به افراد دیگر نیز گفت: فضای کشور به اندازه کافی مشکل دارد پس لطفا سیاه‌نمایی نکنیم. امکان ندارد این اتفاق افتاده باشد. رئیس دستگاه گردشگری کشور، ادامه داد: در نوروز امسال نیز مانند سال 97 رونق خوبی در گردشگری خواهیم داشت.  وی افزود: حدود یک ماهی است که ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور تشکیل شده است و انصافا اینگونه نیست که بر نرخ هتل‌ها هیچ نظارتی نداشته باشیم. مونسان در پایان تاکید کرد: من از مردم دعوت می‌کنم اگر مشکلی مشاهده کردند، شکایت خود را اعلام کنند تا به سرعت پیگیری کنیم.

ایجاد شده: 16/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1397     اخبار داخلی
افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از تعطیلی و یا ورشکستگی برخی هتل‌ها در کشور خبر داد و اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان هتل‌های تعطیل شده در کشور وجود ندارد ولیکن مراکز اقامتی غیرمجاز که هیچ مالیاتی به دولت نمی‌دهند و تنها با تبلیغات در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، مسافر پذیرش می‌کنند و همچنین فعالیت مراکز اقامتی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بر حاشیه سود صنعت هتلداری کشور تاثیر منفی داشته و هتل‌های زیادی را در معرض ورشکستگی قرار داده است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های پایتخت با اشاره به نرخ مراکز اقامتی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز، ابراز داشت: نرخ هتل‌ها در نوروز تا 50 درصد تخفیف دارد زیرا تعداد مسافران تهران در این روزها با کاهش شدیدی همراه است. وی تصریح کرد: البته هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها از شهریورماه مجاز بوده‌اند که نرخ‌های خود را تا 15 درصد افزایش دهند ولیکن به دلیل رکورد حاکم بر صنعت هتلداری کشور، نرخ‌ها در طول سال با تخفیف 20 تا 60 درصدی همراه بوده است. "محمدعلی فرخ‌مهر" در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در برخی شهرها نیز گفت: اعمال افزایش قیمت در هتل‌های برخی شهرها تهلف نیست زیرا در فصل‌های کم مسافر، افزایش قیمت مجاز را انجام نداده‌اند و این موضوع را به ماه‌های پیک موکول کرده‌اند. هتل‌ها در ایام پیک و غیر پیک و برای داشتن توجیه اقتصادی، تلاش می‌کنند تا نرخ‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پاسخگوی هزینه‌ها باشد.  وی افزود: برای مثال شهر تهران معمولا مسافرپذیر نیست و در نوروز نیز با کاهش ورودی مسافر همراه است اما در فصل‌های دیگر، مسافرانی با اهداف تجاری یا افرادی که کار اداری دارند به آن سفر می‌کنند و به همین دلیل اعضای اتحادیه هتلداران تصمیم گرفته‌اند که نرخ‌ها نسبت به ایام سال با تخفیف 50 درصدی همراه باشد تا بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل خود تا پایان فروردین را تامین کنند. "فرخ‌مهر" بیان داشت: اقتصاد هتل‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه شده است. از سوی دیگر رستوران هتل‌ها نیز به دلیل افزایش قیمت گوشت، وضع بسیاری بدی را تجربه می‌کنند. بدون شک افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه خوراکی مورد نیاز رستوران بر کاهش تعداد مسافران، تاثیرگذار است. وی افزود: درخواست هتل‌ها برای تامین گوشت وارداتی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران ضمن اشاره به روزهای جنگ تحمیلی و تامین گوشت مورد نیاز هتل‌ها و رستوران‌‌ها، گفت: در آن زمان هیچ رانتی برای واردات وجود نداشت ولیکن اکنون با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت، تامین آن برای مصرف مردم و سایر مصارف با نابسامانی‌هایی همراه است. دولت بایستی مجوز واردات گوشت به سایر بخش‌ها مانند هتل‌ها را نیز ارائه کند تا بتوانند با ارز صادراتی، گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند. "فرخ‌مهر" صنعت هتلداری را مهمترین زیرساخت مورد نیاز گردشگری، معرفی کرد و گفت: بدون رشد و توسعه صنعت هتلداری هیچ رشدی در صنعت گردشگری قابل تصور نیست. این فعال صنعت هتلداری در ادامه به رزرو پایین هتل‌های پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد هتل‌های پایتخت برای نوروز 98 رزرو شده که رقم بسیار پایینی است. وی افزود: در شرایطی که میانگین ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97 نسبت به سال 96 با افزایش همراه بوده است اما تعداد ورودی به هتل‌ها با کاهش 30 درصدی همراه است که این موضوع نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز مانند آپارتمان‌های مبله یا خانه‌های مسکونی بدون مجوز است. "محمدعلی فرخ‌مهر" فعالیت مراکز اقامتی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در اقتصاد هتلداری کشور دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا، سازمان‌ها مجاز به ساختن هتل و مراکز اقامتی برای خود نیستند و معمولا با قراردادهایی که با هتل‌ها منعقد می‌کنند، مراکز اقامتی را برای سفر یا ماموریت کارکنان خود تامین می‌کنند. وی تصریح کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز، مراکز اقامتی دستگاه‌های دولتی و در پایان ورود آموزش و پرورش به موضوع اسکان گردشگران و مسافرانی نوروزی و تابستانی، مهمترین دلایل کاهش شدید ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در پایان گفت: اقتصادی هتلداری کشور به وضعیت اقتصادی گره خورده است و باید سیاست‌هایی تدوین و اجرایی شود تا حاشیه سود صنعت هتلداری روز به روز کاهش نداشته باشد.

ایجاد شده: 14/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397     اخبار داخلی
فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه در نوروز 97، تعداد 70 میلیون شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش این آمار باشیم. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: آمار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس اقامت شب و آمار اعلامی از سوی مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتل‌هاست و صحت بالایی دارد. "مونسان" با اشاره به عدم افزایش قیمت تاسیسات و خدمات گردشگری در ایام نوروز، گفت: به واسطه همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، افزایش قیمت نخواهند داشت. وی تصریح کرد: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری، انصاف داشته و قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند. موضوع افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد. رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه افزود: چنانچه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز با افزایش قیمت برخورد کردند، گزارش و شکایات خود را به سامانه تلفنی 09629 اعلام کنند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح "سفر ارزان" در نوروز 98، گفت: اگر مردم از وسایل حمل و نقل ریلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنند، می‌توانند از مزایای بسته "سفر ارزان" بهره‌مند شوند. البته استفاده از این تسهیلات به معنای بی‌کیفیت بودن خدمات نیست بلکه چند جزء در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این امر تحقق پیدا کند. معاون رئیس‌جمهور در ادامه و در خصوص اسکان گردشگران و معلمان در مدارس و کلاس‌های درس نیز گفت: بخش دولتی حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و این جزو سیاست‌های کلی کشور است و از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی از ارائه خدمات اقامتی منع شده‌اند. وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشند تا دستگاه‌های دولتی باعث بر هم خوردن تعادل بازار گردشگری کشور نداشته نشوند. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: در خصوص اسکان فرهنگیان در مدارس طی نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که آماده ارائه بسته سفر ارزان به معلمان هستیم زیرا جایگاه و مقام معلمان عزیر بسیار بالاست. معلمان دارای کرامت هستند و اسکان در این اماکن با کمترین امکانات، اتفاق بسیار بدی است. "مونسان" بیان داشت: اسکان در مدارس و فضاهای عمومی، به صلاحدید استانداران و پس از تکمیل ظرفیت اقامتی امکان‌پذیر است. خوشبختانه وزیر محترم آموزش و پرورش نیز دراین حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته و امیدواریم این همکاری در نوروز 98 نیز ادامه یابد. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر در کشور نیز گفت: فعالیت اقامتگاه‌های غیر رسمی خلاف قانون است و سازمان میراث فرهنگی نیز این مراکز را قبول نداردو فعالیت این مراکز جرم است و ادارت کل استانی و اداره اماکن نیز باید اقامتگاه‌های غیر رسمی و بدون مجوز مقابله می‌کند. وی افزود: افراد برای ایجاد اقامتگاه باید مجوز داشته باشند و تحت نظارت و استانداردهای لازم، فعالیت کنند. خانه‌های مسافر اگر مجوز نداشته باشند مرتکب جرم شده‌اند. این مراکز باید در سامانه‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی کرده است، ثبت شوند و مجوز فعالیت بگیرند. از سوی دیگر اداره اماکن نیز از این خانه‌مسافرها اطلاع دارد و موضوعات مالیاتی و عوارض هم بر این اقامتگاه‌ها مترتب است. "مونسان" در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: درهر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد اما سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی سعی دارند با نظارت کافی با تخلفات برخورد کنند. معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود به توزیع متناسب هتلینگ در کشور اشاره کرد و گفت: هر جا که هتل وجود ندارد، اقامتگاه بوم‌گردی برای اسکان گردشگران فعالیت دارد و بسیاری از خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی نیز تبدیل به اقامتگاه شده‌اند. وی در پایان گفت: تعداد 500 واحد اقامتی و هتل در کشور در حال احداث است و در این داریم تا به سمت پروژه‌های جاذب گردشگری حرکت کنیم.

ایجاد شده: 13/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1397     اخبار داخلی
مدیر بهره‌برداری خوب یا موسس خوب؟! هتل‌ساز یا هتلدار؟

مدیر بهره‌برداری خوب یا موسس خوب؟! هتل‌ساز یا هتلدار؟

شهر مشهد به واسطه ورود بالغ بر 25 تا 30 میلیون گردشگر داخلی و خارجی ( زیارتی - سلامت و ...) و وجود مضجع مطهر امام رضا ( ع ) و همچنین سایر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، تجاری و انسان‌ساخت ضمن برخورداری از زیرساخت‌های شاخص حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و ... مقصدی بی‌بدیل و رقابت‌ناپذیر در عرصه گردشگری است.  ولیکن تلاش‌ها در جهت کیفی‌سازی ورود گردشگران و بهره‌برداری بهینه و موثر از حضور آنها مهم‌تر از کمیت حضور ورود ایشان است. این تجربه‌ای است که سایر کشورها و شهرهای گردشگرپذیر دنیا نیز آن را اصل و اساس کار خود قرار می‌دهند تا ظرفیت تحمل گردشگری مقاصد، تحت تاثیر ورود بی‌برنامه و غیر هدفمند گردشگران قرار نگیرد و مقاصد گردشگری که فضاهایی جذاب، آرامش‌بخش و امید بخش هم برای گردشگران و هم برای مجاوران که میزبانان اصلی هستند، باشند.  لذا تعداد بالای ورود گردشگر به هر مقصد گردشگری به ویژه مقاصدی که نهایی هستند هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید. فرصتی جهت افزایش درآمد پایدار، پویایی اقتصادی، نشاط اجتماعی، رشد فرهنگی و اجتماعی، افزایش اعتبار و برندسازی مقاصد، اشتغال‌زایی پایدار، رونق سرمایه‌گذاری و... و تهدید به دلایل امنیتی، ریسک سرمایه‌گذاری، کاهش ماندگاری، فشار غیر قابل تحمل بر زیرساخت‌های مقصد، کاهش سهم شهروندان از خدمات شهری، افزایش هزینه‌های خدمات شهری و ... پر واضح است که ارزش افزوده یکی از مزایای پروژه‌های گردشگری و هتلداری به ویژه در مقاصدی همچون مشهد مقدس است و بین این ارزش افزوده با نزدیکی و دوری از حرم مطهر رضوی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد. یعنی هر چه پروژه‌ها به حرم مطهر رضوی نزدیک‌تر می‌شوند، ارزش افزوده بالا می‌رود و بالعکس هر چه دورتر می‌شوند، کمتر می‌شود.  به دفعات مشاهده می‌گردد که هتلدار عزیزی از کاهش درصد اشغال اتاق‌های در حال بهره‌برداری خود در موقعیت‌های مختلف می‌نالد اما همزمان در حال توسعه فیزیکی هتل و افزایش ظرفیت تخت و فضاهای دیگر آن است!!! این موضوع حکایت از اصل ارزش افزوده این قبیل پروژه‌ها به ویژه در شهرهایی همچون مشهد دارد و همچنین اهمیت بازاریابی نوین و هدفمند در افزایش درصد اشغال اتاق و سایر فضاهای خدماتی هتل‌ها. ضمن آنکه اصول سرمایه‌گذاری حکم می‌کند که سرمایه‌گذار قبل از هرگونه اقدام اجرایی و عملیاتی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و هتلداری، دست به بررسی، تحقیق و تحلیل بازار، ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در مقصد مورد نظر، تهیه طرح توجیهی و تجاری، کسب مشورت از دست اندرکاران و ... بزند و پس از حاصل شدن یقین جهت توجیه سرمایه‌گذاری، دست به این عمل بزند. سازمانی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که متولی اصلی گردشگری و هتلداری در کشور است نقش سیاست‌گذاری، صدور مجوزهای لازم احداث و بهره‌برداری، نظارت بر عملکرد و نحوه ارائه خدمات و ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی و هدایت‌گری و راهنمایی سرمایه‌گذاران را بر عهده دارد تا به سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌های معقول و دارای توجیه مناسب اقتصادی حرکت کنند و لذا هدایت‌گری مهم‌تر از اصل صدور مجوز است و این خود سرمایه‌گذار است که با بررسی‌های اشاره شده در سطرهای فوق و اخذ راهنمایی‌های لازم از دستگاه متولی، تشخیص می‌دهد در چه حوزه‌ای مجوزهای لازم را دریافت نماید. لذا مدیریت و ساماندهی سرمایه‌گذاری و نوع آن بسیار مهم‌تر از تعداد سرمایه‌گذاری است. دقیقا همچون مبحثی که در تعداد گردشگران ورودی به آنها اشاره شد. پس باید پشت هر سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری یک تفکر علمی و منطقی و خارج از هرگونه هیجان به واسطه جذابیت‌های این صنعت لوکس، حساس و ظریف باشد و بازاریابی نوین و هدفمند محور اصلی فعالیت‌ها پس از بهره‌برداری قرار گیرد. در غیر اینصورت ما ایجاد کنندگان یا موسسین خوبی خواهیم بود تا بهره‌برداران و مدیران بهره‌برداری خوب و اثر بخش ! واقعیت این است که زمین تا آسمان فرق است بین هتل‎ساز و هتلدار ...!!! هتل‌سازی بدون هتلداری اقدامی عبث و بی‌اثر خواهد بود. هتلداری یک تفکر و نگاه خاص به سرمایه‌گذاری در عرصه واحدهای اقامتی است و صرفا مالکیت نمی‌تواند دلیل محکمی برای موفقیت شما باشد.  زمانه تغییر کرده ما هم باید تغییر کنیم. احمد دیناری – معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی 

ایجاد شده: 7/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397     مقالات و یادداشت ها
اظهارات اعضای جامعه هتلداران ایران در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی

اظهارات اعضای جامعه هتلداران ایران در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس، نایب‌رئیس، اعضای هیات‌مدیره و روسای تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور به اظهار نظر در خصوص مصوبه اخیر هیات دولت در رابطه با معافیت تجهیزات گردشگری و هتلداری از پرداخت عوارض گمرکی و تاثیرات این مصوبه بر آینده صنعت گردشگری کشور، پرداختند. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر معافیت واردات تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض به انطباق هتل‌های ایران با استانداردهای جهانی، کمک می‌کند. این یک مصوبه فوق‌العاده است و البته امیدوارم گمرک نیز همکاری‌های لازم را انجام دهد. تجهیز هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به تجهیزات و وسایل مدرن منجر به افزایش کارآمدی آن‌ها می‌شود. موضوعات و مشکلات صنعت گردشگری فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این مشکلات رفع شود. از شخص رئیس‌جمهور، هیات دولت و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تشکر می‌کنم "شهرام شیروانی" نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان مصوبه معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی در راستای توسعه و رونق کسب و کار در صنعت گردشگری است. این مصوبه در نهایت منجر به ارتقای کیفیت سفر برای گردشگران خواهد شد. تولیدکنندگان تجهیزات داخلی با کیفیت نباید دغدغه‌ای داشته باشند زیرا این مصوبه در خصوص تجهیزاتی است که در کشور تولید نمی‌شوند. این امر در جهت نوسازی و تجهیز هتل‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی بسیار موثر است. "حسن سیادتان" رئیس جامعه هتلداران استان فارس معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی با استقبال سرمایه‌گذاران این بخش مواجه می‌شود. "باب‌الله تجری" رئیس جامعه هتلداران استان گلستان مصوبه اخیر هیات دولت برای توسعه گردشگری بسیار تاثیرگذار است و کیفیت ارائه خدمات به گردشگران را افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاران به دلیل عدم پرداخت عوارض، تمرکز بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران خواهند داشت که این امر نیز می‌تواند کیفیت ارائه خدمات در حوزه گردشگری افزایش می‌دهد با این مصوبه، ساخت و ساز در حوزه گردشگری افزایش خواهد یافت و فعالان این بخش می‌توانند زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز را بدون دغدغه وارد کشور کنند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1397     اخبار داخلی
حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

سی و هفتمین نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت موضوع ایام نوروز سال 1398، روز گذشته به میزبانی وزارت صمت با حضور "ولی تیموری" معاون گردشگری و رئیس این ستاد و دیگر نمایندگان دستگاه‌های عضو، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست با اشاره به ستاد اسکان فرهنگیان و خدمات آموزش و پرورش در ایام نوروز، اظهار داشت: شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان، شایسته گردشگران نیست. "ولی تیموری" با انتقاد از اسکان گردشگران در کلاس‌های درس مدارس، ابراز داشت: این اقدام شکل خوبی ندارد زیرا بحرانی مانند سیل و زلزله روی نداده است که به این شکل اسکان دهیم. رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ابراز داشت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری نسبت به احداث مراکز اقامتی اقدام نموده و چشم امید آنها به تعطیلات نوروز و فصل تابستان برای جذب و اسکان مسافران و گردشگران است. وی افزود: برخی از دستگاه‌های دولتی با احداث میهمانسرا و اماکن اقامتی به نوعی فعالیت موازی با بخش خصوصی و هتلداران دارند ضمن اینکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هزینه اقامت در میهمانسراهای دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در برخی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانه‌ها و میهمانپذیرها، برابر است. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ گونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 98 نخواهیم داشت.

ایجاد شده: 29/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 1/اسفند/1397     اخبار داخلی
گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران + گزارش تصویری

گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران + گزارش تصویری

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از صبح امروز ( سه شنبه 23 بهمن‌ماه ) با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، معاونین وی، مدیران ستادی، مدیران کل استانی و جمعی از دست‌اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، آغاز بکار کرد. به گزارش هتل‌نیوز در آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که در محل سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، جمعی از سفرا، نمایندگان و هیات‌های اعزامی از کشورهای خارجی از جمله وزیر گردشگری و آثار باستانی کشور عراق نیز حضور داشتند. "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این مراسم ضمن اشاره به حضور 660 شرکت داخلی و 57 شرکت خارجی در این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با رویکرد گردشگری داخلی و محوریت ادارات کل استانی، برگزار می‌شود. معاون گردشگری کشور همچنین بیان داشت: در تمامی غرفه‌های استانی حاضر در سالن‌های نمایشگاه به موضوع "گردشگری و تحول دیجیتال" توجه ویژه‌ای شده است. "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سخنانی کوتاه، گفت:در دنیای امروزی و در سراسر جهان، صنعت گردشگری با رشد شتابانی در مقایسه با سایر صنایع در حال پیشرفت و توسعه است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: به آینده صنعت گردشگری در کشور بسیار امیدوارم و سیگنال‌های این موضوع را دریافت کرده‌ام زیرا در نه ماه آغازین سال جاری، میزان گردشگران ورودی به کشور از مرز 6 میلیون نفر عبور کرد. وی در پایان گفت: فضای مجازی، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش برای تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور به مردم جهان است. در ادامه گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را مشاهده می‌فرمائید.

ایجاد شده: 23/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 24/بهمن/1397     اخبار داخلی
انتصاب "ولی تیموری" به سمت رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

انتصاب "ولی تیموری" به سمت رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش هتل‌نیوز با صدور حکمی از سوی "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جناب آقای "ولی تیموری" به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، منصوب شد. در متن این حکم آمده است: به استناد تبصره ( 3 ) بند یک تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۰۶۷ / ت ۵۰۱۰۷ ه مورخ 8 / 11 / 1392 هیأت محترم وزیران به موجب این ابلاغ و با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر منصوب می‌شوید. سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی، هماهنگی و بهره‌گیری از توان و امکانات سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد به خصوص در ایام تعطیلات، اشاعه فرهنگ سفر و برنامه‌ریزی برای توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده و مقاصد جدید گردشگری در سطح کشور از جمله وظایف تعریف شده برای ستاد می‌باشد. همکاری مستمر و هماهنگی با دستگاه‌های عضو تصویب‌نامه و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که انتظار دارد ضمن تقویت دبیرخانه ستاد مربوطه، برنامه‌ها و تمهیدات لازم را برای انجام امور جاری و اداری ستاد به منظور فراهم نمودن تسهیلات و خدمات بهینه سفر به مسافران و گردشگران به ویژه هموطنان عزیز در زیر مجموعه معاونت گردشگری سازمان، تهیه و اقدامات لازم را به عمل آورید. امید است با اتکال به پروردگار متعال و در سایه همدلی، همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مدیران و کارکنان سازمان در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

ایجاد شده: 22/دی/1397       آخرین ویرایش: 22/دی/1397     انتصابات
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...