شاهین وثوق؛ مدیر مجموعه تفریحی و اقامتی Club Center در Orange County آمریکاست. بسیاری از میهمانان او از بزرگان و تاثیرگذاران Orange County هستند. به گزارش هتلنیوز ، وی که در تهران متولد و دوران کودکی خود را در ایران سپری کرده، معتقد است برای فعالیت در صنعت هتلداری زاده شده است زیرا میهماننوازی در خون اوست و در خانواده او موروثی است. زمانی که پسر کوچکی بود و در تهران زندگی میکرد، علاقه فراوانی به کمک به پدر و مادرش داشت و به همین خاطر است که به گفته خودش باور نمیکند که در به دست آوردن شغل میزبانی برای امرار معاش، فقط شانس دخیل بوده باشد. در ابتدا مصاحبه به شوخی میگوید اگر همین الان به خانوادهام تلفن کنید و بگویید در حال رفتن به سمت خانه آنها هستید، وقتی به آنجا برسید با ظرفی از میوه تازه و شیرینی بر روی میز مواجه خواهید شد و اولین پرسش این خواهد بود: برای خوردن چه چیزی برای شما درست کنم؟ “شاهین وثوق” هماکنون مدیریت یک مجموعه تفریحی و اقامتی در Orange County را بر عهده دارد. یک مکان اجتماعی با پرستیژ که پیش از او توسط آقای Henry T.Segerstrom تاسیس شده است. وی در خصوص اهمیت میهماننوازی میگوید: جواب هر سوالی همیشه “بله” است. از کارمندانم خواستهام که همواره به دنبال حل مشکلات باشند. اگر مثلا یک میهمان کیک خواست، باید راهی پیدا کنیم که بگوییم بله، سرآشپز کیکی خواهد پخت. اگر سرآشپز فرصت پخت کیک را نداشت، باید یک کیک برای میهمان خریداری شود. “شاهین وثوق” ادامه میدهد: به خاطر سپردن این موضوع که کدام میهمان تنها یک قالب یخ با نوشیدنی خود مینوشد و کدام میهمان اصلا یخ در نوشیدنی خود نمیاندازد، تنها بخشی از وظیفه کارمندان من است. او در مورد سابقه کاری خود در حوزه هتلداری و میهماننوازی، گفت: زمانی که بیشتر از 15 سال نداشتم و تنها دو سال پس از اینکه خانوادهام از ایران به واشنگتن آمدند، کار خود را از ظرفشویی در هتل Marriott آغاز کردم. پس از آن و وقتی که در دانشگاه A&M تگزاس مشغول تحصیل در رشته بیزینس بودم، یک کافه را اداره میکردم. مدیریت در واحد اقامتی مانند Club Center همان قلهای است که همیشه به دنبال آن بوده است. شاهین وثوق در خصوص این موضوع، اظهار داشت: وقتی در اینجا هستم، خودم را فراموش میکنم. لابی این اقامتگاه مانند یک نسخه واقعی از LinkedIn است. اینجا محل ایجاد ارتباطات کاری است و من از ایجاد روابط لذت میبرم. خلوتگاه شما کجاست؟ حیات پشتی؛ یک محل نشستن بسیار راحت و یک آلاچیق مشرف به منظره تپهها رو به غرب دارم. دوست دارم که فقط در آنجا بنشینم و به غروب آفتاب خیره بشوم. اگر آزاد بودید چه میکردید؟ فکر کنم میرفتم و فیلم میدیدم. کمدی و اکشن را دوست دارم. مکان مورد علاقه شما کجاست؟ کافی شاپ پاول در Fountain Valley یک کافه کوچک و دنج است. تجملاتی در کار نیست. صاحب آن یک عضو سابق نیروی دریایی است. از فرزندانتان چه چیزی یاد گرفتید؟ با موسیقی که دوست داشتند به آنها نزدیک شدم. این روزها به Fall Out Boy و Snow Patrol گوش میدهم. نکته مورد علاقه شما در مورد Orange County چیست؟ این منطقه از لحاظ نژادی بسیار متنوع است و از اقوام مختلف در این منطقه حضور دارند که این یعنی غذاهای خوشمزه. رستورانهای عالی بسیار زیادی در اطراف هستند. اوقات فراغت خود را چگونه میگذرانید؟ با خانوادهام هستم. دخترم و همسرش در Scottsdale زندگی میکنند. پسرم در نیویورک زندگی میکند. هر یک یا دو هفته د رمیان به پدر و مادرم سر میزنم. آنها در Irvine زندگی میکنند. پدرم 93 سال و مادرم 84 سال دارد. سخن پایانی؟ هر روز یک هدیه است
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنشهای سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سختترین سالها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامهای به معاونت اول رئیسجمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخمهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیسجمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایهگذاری میکنند معمولا به بانکها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتلها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیشهای سنگینی را دریافت میکنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخمهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر میکند. در تمام دنیا بستههای تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمیگیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمانهای غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمانهای مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده میشود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتلها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده میشود. “فرخمهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواجها از طرف یک نفر معمم صورت میگیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت میدهند و به زوجین برگهای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده میشود اما این افراد نمیتوانند از هتلها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب میشود که این افراد به سمت اقامتگاههای غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر میکند و دو نفر شهادت میدهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخمهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانیها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهماننوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادیها در اقامتگاههای غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویسدهی به افراد خارجی باز بگذاریم.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی