نتایج جستجو...
برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم

یک صبح جمعه دیگر از خواب بیدار می شویم. کمی دیرتر شاید و دلیل قانع کننده ای هم دارد. امروز می شود خیلی چیزها را فراموش کرد و استراحت کرد.خیلی کارها را، ولی نه همه شان را. تقریبا ۴ ماه پیش بود که مدیرعامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی کشور خبر از شکسته شدن ضریب اشغال این هتل ها بعد از دو دهه را اعلام کرد. برای بعضی ها این یک خبر معمولی بود.برای برخی هم خبری قابل تامل و برای بعضی ها هم شاید قابل گفتگوترین خبر آن روزها . این یک خبر تخصصی و ویژه بود برای جامعه گردشگری کشور و خانواده نه نه چندان پرجمعیت این صنعت ، خدمات و فعالیت اقتصادی ،فرهنگی .  "محمد رضا پوینده  مدیر عامل گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از هتل می گفت ، از تخت ، از ضریب اشغال و رکورد" برای آنها که تمام جمله بالا را کلمه به کلمه می شناسند ، داستان فرق می کند.  محمد رضا پوینده در آستانه ۵۴ سالگی است . از نسل میانی مدیران گردشگری .نه خیلی قدیمی و نه از گروه جدیدان و تازه پا به میدان گذاشته ها. اما همیشه در این اکوسیستم نقش یکی از اجزا را بازی کرده است . چه نقش داده باشند چه نقشی رقم زده باشد . همیشه بوده و همچنان هم هست . تلاش کرده و مثل بسیاری از خودمان هم طعم موفقیت را چشیده و هم نرسیدن به هدف را تجربه کرده.  خبر رکورد شکنی ضریب اشغال آن هم در روزهایی که گردشگری ، در برابر یکی از بزرگترین چالش های تاریخ قرار گرفته بود و روزگار سختی را در کرونازدگی می گذارند ، خبر خوبی بود و امروز خوشحال هستیم که محمد رضا پوینده عزیز لذت این لحظه های خوب را تجربه کرده است . برای سلامتی محمد رضا پوینده مان دعا می کنیم که برای ما نه دکتر پوینده ، نه مدیرعامل و نه با هیچ پیشوند و پسوند دیگری که همان محمد رضا پوینده عزیز است و زحماتش و آرزوهایش برای گردشگری این سرزمین قابل احترام.  در این صبح جمعه که کمی دیرتر از خواب بیدار می شویم ، برای سلامتی و شفای همه آنان که در بستر بیماری هستند دعا می کنیم و برای محمد رضا پوینده مان ویژه تر. ✍️  محمد جهانشاهی - فعال و پيشكسوت هتلدارى و گردشگرى

ایجاد شده: 22/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 22/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

دولت دوازدهم، مقصر افزایش بی رویه حامل های انرژی است

نظر به آنکه در خصوص تعرفه های انرژی و خاصه افزایش چندین برابری  تعرفه گاز تاسیسات گردشگری مباحث کارشناسی صورت گرفته و بسیاری بر این باور هستند که وزارت نیرو و یا هیئت دولت به صورت خاص جهت مقابله با صنعت گردشگری و هتلداری دستور افزایش تعرفه ها را برای این واحدها داده اند اگر به دنبال مقصر هستید با قاطعیت و با مدارک زیر به عرض می رسانم که دولت قبل و وزارتخانه و معاونت گردشگری  میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یکی از اولین کسانی هستند که در این خصوص به واحدهای تابعه خود ضربه سنگینی وارد کردند !! و می بایست در همان زمانی که بودجه سال 1400 تدوین شد از تاسیسات خود حمایت می کردند و امّا دلائل : در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سی سال قبل ماده 8 آن اشعار دارد ((کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تأسیسات مشابه از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض،‌مالیات، وام بانکی و غیره مشمول تعرفه‌ها مقررات و دستورالعملهای بخش صنایع می‌باشند.)) تا کنون نیز به همین طریق عمل می شده است فقط بانک ها این مورد را نپذیرفته و کماکان این تاسیسات را خدماتی محسوب می کنند به استثناء مواردی که تسهیلات تبصره ای و یا ابلاغی باشد و در نتیجه تعرفه گاز که حداکثر برای صنعت به صورت ثابت  حدود متر مکعبی 1000 ریال بود جهت تاسیسات گردشگری محاسبه می گردید حال دولت در تدوین بودجه سال 1400 به دلیل هدفمند کردن یارانه ها پیشنهادی به مجلس ارائه دادند به این شرح ((ط- به منظور اجرای ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی‌های فلزی برابر سی‌درصد (۳۰%) و واحدهای سیمانی برابر ده درصد (۱۰%) و سایر صنایع (به‌غیر از نیروگاه‌) برابر ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به ‌شرکت‌های پتروشیمی که بر اساس جزء (۴) بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تعیین می‌شود، خواهد بود. منابع حاصل از افزایش این بند به ردیف (۳) منابع دریافتی جدول تبصره (۱۴) این قانون اضافه می‌شو)) که مصوب شد و از فروردین ماه نیز اجرائی و نرخ متوسط خوراک گاز از متری 50000 تا متری 20000 ریال متغیر بود و طبق جدول زیر از فروردین گاز بها اضافه شد امّا چون مبلغ آن تا فصل سرما و مهرماه آنچنان بالا نرفته بود بسیاری از  همکاران متوجه این افزایش نشدند و اینک دچار این معضل بزرگ شدیم ، به هر حال مدافع تاسیسات گردشگری وزارت خانه خودمان می باشد و در حقیقت همان زمان که بودجه جهت تصویب به مجلس رفت می بایست معاونت گردشگری اقدامات موثری را انجام دهند و حال نیز تنها راه برون رفت از این مشکل فقط مصوبه مجلس است و پیشنهاد میشود همانطور که مجلس محترم کوره های آجر پزی را مستثنی کرد باید از مجلس استفسار کرد و  تعرفه تاسیسات گردشگری را  همردیف تعرفه کسب و کار تعیین نمایند . 71 نفر از نمایندگان محترم مجلس ضمن استفسار از حوزه قوانین مجلس طرحی را به کمیسیون انرژی ارائه دادند و تقاضا کردند تعرفه کوره های آجر پزی همانند تعرفه خدمات و کسب و کار باشد . در فروردین ماه  و  دوران کرونا معاونت محترم گردشگری و مدیرکل محترم نظارت وزارتخانه سفری به کرمان داشتند پیشنهادی خدمت ایشان ارائه شد جهت طرح در هیئت دولت و تدوین لایحه ای در خصوص تعرفه های خاص حاملهای انرژی و آب  تا بتوان جهت تصویب به مجلس ارائه داد ، این پیشنهاد در مصاحبه های ریاست محترم جامعه هتلداران ایران نیز تاکید شده بود و با استقبال معاونت محترم نیز روبرو شد امّا به اجرا گذاشته نشد اینک نیز باید تعرفه ها تغییر پیدا کند و نیازمند پی گیری و مساعدت کلیه همکاران است تا از طریق نمایندگان خود در مجلس به نتیجه برسد البته در این مسیر از وزیر محترم میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری وزارتخانه به عنوان تنها مدافع این صنعت مهم  تقاضا داریم با رایزنی خود در کوتاه مدت این مشکل را مرتفع نمایند.  علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 18/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 18/بهمن/1400     مقالات و یادداشت ها
طراحی گذرنامه جدید بلژیک از روی یک داستان مصور

طراحی گذرنامه جدید بلژیک از روی یک داستان مصور

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " سوفی ویلمس " معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک درباره گذرنامه‌های فعلی این کشور گفت: «گذرنامه بلژیک یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان و برای ما مایه مباهات است، اما در عین حال مایه وسوسه جعل‌کنندگان است. به همین دلیل است که ما دائما در تلاش هستیم تا امنیت آن را بهبود ببخشیم.» در سیاهه کشورهایی که معتبرترین گذرنامه‌های جهان را دارند، بلژیک به همراه چند کشور دیگر در رده ششم است. وزیر خارجه بلژیک هم‌چنین گفته است: «معرفی گذرنامه جدید همچنین فرصتی برای ماست تا هنر نهم یعنی کمیک استریپ را که عنصر مرکزی فرهنگ و نماینده تأثیر ما در خارج از کشور است، برجسته کنیم.» داستان‌های تن‌تن نوشته ژُرژ رمی، معروف به «هرژه» که در اواسط سده بیستم میلادی خلق شد و خیلی زود نسخه‌های کمیک و پویانمایی آن تولید گردید، اگر نه مهم‌ترین، یکی از مهم‌ترین نمادهای ملی بلژیک است. ماجراهای تن‌تن و سگش میلو پرفروش‌ترین کتاب داستان مصور یا کمیک استریپ در اروپاست و تا کنون بیش از ۲۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. این مجموعه تاکنون به ۱۰۰ زبان مختلف ترجمه شده و نخستین برگردان آن به فارسی نیز در سال ۱۳۵۰ منتشر شد.

ایجاد شده: 11/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 11/بهمن/1400     اخبار خارجی
پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

پنج ماه انتظار تا ارسال نخستین تصاویر تلسکوپ جیمز وب

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دوشنبه شب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تلسکوپ فضایی جیمز وب پیشرانه‌هایش را به مدت کمتر از پنج دقیقه روشن کرد و خود را در مدار نهایی‌اش در فضا قرار داد. این مانور، واپسین گام مهم در مسیر استقرار تلسکوپ و پایان‌بخش سفری بود که ۳۰ روز پیش از روی سکوی پرتاب آغاز شد. درطول این این سفر پرخطر، تلسکوپ فرایند پیچیده باز شدن را پشت سر گذاشت و به شکل نهایی‌اش درآمد تا بتواند نور ستارگان و کهکشان‌های دوردست جهان را جمع‌آوری کند. هرچند خطرناک‌ترین بخش سفر جیمز وب، احتمالاً به پایان رسیده، فرایند تنظیم دقیق تلسکوپ اکنون آغاز شده است. کیت پریش، مدیر تلسکوپ فضایی جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در کنفرانس مطبوعاتی پس از رسیدن جیمز وب به مقصد نهایی‌اش گفت «ما صرفاً درحال چیدن میز بودیم. تازه مشغول رسیدن به ایستگاه بودیم و با گشودن این فضاپیمای زیبا، آن را آماده انجام فعالیت علمی می‌کردیم. بهترین‌ها هنوز در پیش است.» درطول سه ماه آینده، مهندسان مأموریت هر بخش ۶ ضلعی آینه تلسکوپ را با دقت فراوان تراز خواهند کرد تا تمام قسمت‌ها مانند آینه‌ای واحد با همدیگر کار کنند. به محض آنکه این فرایند به پایان رسد، تیم مأموریت دو ماه بعدی را برای آزمایش ابزارهای جیمز وب و کالیبره‌سازی آ‌نها با هدف انجام وظایف مختلف صرف خواهد کرد. تنظیم و آزمایش تلسکوپ ممکن است فرایندی طولانی به نظر آید؛ اما با درنظرگرفتن تلاش سنگین ۲۵ ساله برای ساخت جیمز وب، فقط چند ماه دیگر تا وقوع انقلاب در نجوم زمان باقی مانده است. جین ریگبی، دانشمند پروژه عملیات‌های جیمز وب در گادرد، حین کنفرانس مطبوعاتی گفت «تمام آنچه انجام می‌دهیم، آماده‌سازی تلسکوپ برای انجام فعالیت علمی تحول‌آفرین است. به‌همین‌دلیل، ما اینجا هستیم.» آینه اصلی تلسکوپ فضایی جیمز وب، ۶/۵ متر قطر دارد و از ۱۸ بخش ۶ ضلعی تشکیل شده است. آینه برای قرارگیری درون موشک در شکل نهایی بیش از حد بزرگ بود و از همین‌رو به صورت چندبخشی طراحی شد تا امکان تاشدن آن فراهم باشد. اکنون که آینه باز شده است، تیم جیمز وب باید بخش‌های آن را با دقت بی‌نظیر تراز کند تا یک سطح یکپارچه واحد تشکیل شود. آینه‌ها به‌منظور دریافت تصاویر شفاف از کیهان باید در گام‌هایی به اندازه یک‌پنج‌هزارم موی انسان تراز شوند. قراردادن تمام بخش‌های آینه در مکان صحیح با این دقت شگفت‌انگیز، زمان‌بر خواهد بود. بدین منظور، تیم مأموریت از ستاره‌ای درخشان و جداافتاده در صورت فلکی دب اکبر به نام HD 84406 عکس‌برداری خواهد کرد. مهندسان انتظار ندارند که این تصویر، ظاهری بسیار خوب داشته باشد. لی فاینبرگ، مدیر عناصر نوری جیمز وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا می‌گوید «ما ۱۸ تصویر مجزا دریافت خواهیم کرد که بسیار تار خواهند بود؛ زیرا این تلسکوپ‌های منفرد تراز نخواهند بود.» تیم مأموریت سپس موقعیت هر بخش آینه را با استفاده از عملگرهای مکانیکی در پشت هر بخش، به آرامی تنظیم خواهد کرد. درنهایت، ۱۸ تصویر تار همگی ادغام می‌شوند تا واضح‌ترین تصویر ممکن به‌وجود آید. یکپارچه‌سازی تصاویر، فرایندی زمان‌بر خواهد بود؛ زیرا با تنظیم هر بخش، تیم مأموریت باید داده‌ها را از فضاپیما بگیرد و پیش از انجام تغییرات بعدی، تصاویر را پردازش کند.

ایجاد شده: 7/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 7/بهمن/1400     اخبار خارجی
برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

برگزاری نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.» او با اشاره به آسیب‌های وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و هم‌افزایی و انسجام بین استان‌ها و انواع گردشگری‌ باشد.» او با اشاره به حضور شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی در غرفه استان‌ها، افزود: «بروز ایده‌ها از جمله فعالیت‌های زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئت‌های بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاه‌های آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشست‌های تشریک مساعی و اشتراک‌گذاری تجربه‌ها همچنین پنل‌های تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.»  او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک حوزه‌هاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این هم‌افزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابی‌ها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته می‌شود.»  معاون گردشگری درباره حمایت‌های انجام شده از کسب‌وکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسب‌وکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخش‌های دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.»  شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیل‌گیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگی‌های بین‌بخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشست‌های تجاری و فم‌تورها به میزبانی هشت استان انجام داده‌ایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.»  معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.»  شالبافیان درباره بخش بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشست‌های b۲b نیز با حضور شرکت‌هایی از چین و برخی کشورهای اروپایی به‌خصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامه‌ریزی شده است.»  او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شده‌اند که امکان حضور آسیب‌دیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.»  معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمی‌کند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقه‌ای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی می‌شود.»  او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارت‌آپ‌ها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را مکمل و هم‌یار آن‌ها می‌بینیم.»  معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارت‌آپ‌ها برای ارائه راه حل‌های جدید در این حوزه است.»  او درباره مدیریت برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.»  او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکته‌ایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه‌ شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامه‌ریزی‌ها از جمله ارائه خوراک استان‌ها با رویکرد تخصصی انجام شده است.»  شالبافیان درباره بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت از محیط‌زیست آماده کرده‌ایم و در نمایشگاه در قالب دفترچه‌ای رونمایی می‌شود.»  معاون گردشگری نبود مشکلات محیط‌زیستی و مسائل بین‌بخشی را به‌عنوان ویژگی اصلی این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.»  شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، می‌توان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواست‌هایی را مطرح کنیم.»  شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آن‌ها استمرار پیدا کند.»  او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکل‌ها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند نیز درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت کنند.»  او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.

ایجاد شده: 5/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400     اخبار داخلی
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر، در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد خدمات سفر خراسان شمالی  اظهار داشت:  انتظار می رود به دلیل وجود چندین مناسبت مذهبی پیش رو و تعطیلات رسمی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مسافرت ها افزایش یابد.  معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تلاش ویژه برای استقبال از نوروز سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های موجود، انتظار داریم استان های کشور برنامه مناسبی برای ورود به قرن جدید داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ غنی خراسان شمالی، تنوع اقوام و اشتراکات آن ها انتظار می رود برنامه های متنوعی توسط مسئولان این استان برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و قرن جدید تدارک دیده شود. وی با بیان اینکه بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی بشدت آسیب دیده است، گفت: ارائه تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و از دیگر سو  بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است. شالبافیان گفت: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی را افزایش خواهد داد و این امر ضرورت فعالیت دائمی را در طول سال می طلبد. معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم هماهنگی استانداران در خصوص موضوعات مشابه تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال، استانداران خطه خراسان می توانند در حوزه های خدمات جاده ای و امدادرسانی با یکدیگر تبادل نظر کرده و برای برنامه های گردشگری، نشست منطقه ای برگزار کنند.

ایجاد شده: 1/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1400     اخبار داخلی
هتل های کیش آماده جذب تماشاگران جام جهانی

هتل های کیش آماده جذب تماشاگران جام جهانی

به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: در کیش 50 هتل وجود دار که از مهر ماه سال 1400 به بعد هیچ موقع درصد اشغال هتل های جزیره کیش از 80 درصد پایین نیامده است و الان در بعضی از هتل ها درصد اشغالشان بر اساس قیمت و نوع خدمات، بین 95 تا 98 درصد است، چون از آنها خواهش کردیم چند اتاق خود را برای روز مبادا خالی نگه دارند. وی با بیان اینکه مهم ترین فاکتور برای اینکه مسافر احساس امنیت کند ، واکسیسناسیون کامل است، گفت: در جزیره کیش هیچ پرسنلی را نداریم که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشد و الان مرکز بهداشت سلامت همه تلاش خود را می کند تا پایان بهمن همه کادر هتل ها سه دوز واکسن خود را دریافت کنند. همچنین مرتب بر هتل ها نظارت می شود که پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، از همه هتلدارانمان بابت اینکه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند تشکر می کنم. رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: 99 درصد مسافران هتل های کیش داخلی هستند و مسافر خارجی خیلی کم داریم ، مگر اینکه فردی کار بیزنسی داشته باشد یا اینکه به صورت استثنا یک جهانگردی قصد گردش در ایران داشته باشد. قبلا هتل ترنج از لبنان و عمان مسافر می پذیرفت که الان به خاطر نبودن پرواز محدود شده است، ولی اگر پرواز ها دایر باشد برای دو تا از هتل های ما مسافر خارجی هم می آید. وی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی 2022 در اواخر آبان ماه 1401 در قطر برگزار خواهد شد، گفت: قطر برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی 2022 با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. قطر برای مسافران و تماشاچیان بازی های جام جهانی از امارات و عربستان هم اتاق گرفته است. ما نیز پیشنهاد همکاری به قطر دادیم، یکی از اعضای سفارتخانه قطر به کیش آمده و از هتل ها بازدید کرده است، سفیر ما نیز در قطر آمده و امکانات را دیده است و از این پیشنهاد هم استقبال شده است. وی با بیان اینکه سال آینده در جام جهانی ، اتاق شبی 15 میلیون تومان در دوحه است، گفت: ما 3 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره از شبی 1 میلیون تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا مردم ایران به کیش بیایند و بدون نیاز به ویزا 3 ساعته به آنجا رفته و باز گردند. بنده تعهد دادم 3 هزار اتاق در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در اختیار تماشاچیان قرار داده شود، یعنی مسافر بازی را در قطر تماشا کرده و شب به کیش بازگردد. ما می خواهیم کاری کنیم با گذاشتن چند پرواز و کروز تماشاچیان صبح بازی را در قطر تماشا کنند و شب به کیش برای استفاده از هتل بازگردند. رایزنی ها در حال انجام است اما به دلیل مشکل عدم ثبات مدیریتی جزیره کیش هنوز در دست بررسی نهایی است، امیدواریم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: آنهایی هم که از کشور های خارجی می خواهند به کشور ما بیایند نیز چون اعتقادات ما اجازه نمی دهد و آنها هم شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برای ایران امکان پذیر نیست که آنها بیایند. از طرفی مسافران خارجی از کشور های دیگر برای ورود به کیش نیاز به ویزا دارند، چون هیچ کدام از ایرلاین های خارجی مستقیما به کیش پرواز ندارند. وی در پاسخ به اینکه در قطر قانون قرنطینه 24 ساعته برای ورود مسافران برقرار است و آیا ممکن نیست این قرنطینه مشکلاتی را ایجاد کند،گفت: در قطر این میزان اقامتگاه برای قرنطینه وجود ندارد. البته سازمان WHO این موضوع را بررسی می کند ، قطع به یقین این فیلتر برداشته خواهد شد.

ایجاد شده: 29/دی/1400       آخرین ویرایش: 29/دی/1400     اخبار داخلی
ترویج سفر داخلی پیش‌شرطی برای معرفی گردشگری ایران به دنیا

ترویج سفر داخلی پیش‌شرطی برای معرفی گردشگری ایران به دنیا

به‌گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان‌ " معاون گردشگری کشور در نشست «هم‌اندیشی با شهرهای جهانی» گفت: «گردشگری ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی کشور است و همچنین، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.» او ادامه داد: «یکی از حوزه‌هایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان ابزاری برای تحقق مأموریت‌هایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.» شالبافیان با اشاره به ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: «خوشبختانه رایزنان فرهنگی ایران و پایگاه‌هایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.» معاون گردشگری کشور با اشاره به دیگر ظرفیت‌ها و نمایندگی‌ها در خارج از کشور، اظهار کرد: «جلساتی را نیز با رایزنان اقتصادی داشته‌ایم، همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی می‌توانند به عنوان مرکز ثقل عمل کنند.» او نقش کلیدی حوزه گردشگری در رشد و توسعه شهرها و معرفی داشته‌های فرهنگی ایران به جهانیان را یادآور شد و گفت: «حوزه گردشگری در شناساندن داشته‌های فرهنگی ما در سراسر جهان نقش‌آفرینی خواهد کرد.» معاون گردشگری کشور تأکید کرد: «شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم باید اول سفر ایرانی‌ها را در ایران ترویج کنیم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است.» شالبافیان اضافه کرد: «بنابراین باید گفت، برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.» شالبافیان‌ در پایان سخنانش، از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سال‌های قبل سخن گفت و ادامه داد: «این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید می‌شویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.»

ایجاد شده: 28/دی/1400       آخرین ویرایش: 28/دی/1400     اخبار داخلی
با استناد به چه مصوبه‌ای تعرفه حامل‌های انرژی افزایش یافته است

با استناد به چه مصوبه‌ای تعرفه حامل‌های انرژی افزایش یافته است

به گزارش هتل نیوز، " کامیار اسکندریون " دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: ما حمایت نمی‌خواهیم ای کاش اجازه دهند که صنعت هتلداری و گردشگری راه خودش رو برود،  متأسفانه 80 درصد هتل‌ها پروانه بهره‌برداری را که حق مسلم‌شان است نمی‌توانند دریافت کنند جه برسد به حداقل سوبسیدها! نمی دانم چقدر باید فریاد بزنیم؟ اگر واقعا نمی‌خواهید این صنعت پا بگیرد خیلی راحت تغییر کاربری‌ها را بدهید. وی افزود: چقدر باید دوندگی کنیم؟ واقعا همکاران سراسر کشور مستاصل شده اند، من یک نفر از همکاران را ندیدم که در ۲۲۰۰ هتل و ۴۰۰۰ هزار هتل آپارتمان از شغل خودش رضایت داشته باشد، ما در ابتدایی ترین موضوعات مانده‌ایم و اخیراً هم که تیر خلاص را با افزایش تعرفه‌ حامل‌های انرژی زدند. با استناد به چه چیزی؟ اگر مصوبه مجلس بوده چرا ما خبر نداریم؟ اقای سیادتان در هتل خودش ۱۲۰ پرسنل دارد، یعنی ۱۲۰ خانوار!‍ در مجموعه آقای حمزه زاده نزدیک هزار نفر نان می برند آن وقت ما در ابتدایی ترین موضوعات مانده ایم. اسکندریون با اشاره به اینکه ما یک برنامه مدون برای گردشگری کشور نداریم، گفت: دلیل این امر باور نداشتن صنعت گردشگری است، چرا که اگر این صنعت را باور داشتیم مثل سازمان تامین اجتماعی برایش برنامه می نوشتیم. یکی از ستون‌هایی که می تواند مشکلات را پیگیری و حل کند رسانه است و ما امید داریم رسانه فریاد ما را به گوش مسئولان برساند.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

گردشگری در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است

به گزارش هتل نیوز، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتل‌داران ایران گفت: از اسفندماه سال ۹۸ تا پایان آذر ماه سال جاری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان ضرر مالی گریبان صنعت هتلداری در ایران را گرفت. وی افزود: در کشورهای مختلف، دولت‌ها کمک های مختلفی به فعالان گردشگری و هتلداری داشتند، در کشور ما هم در دولت قبل دو بسته حمایتی به عنوان تسهیلات کرونایی ابلاغ شد اما نه تنها اجرا نشد بلکه در عمل ضد حمایت بود. حمزه زاده تصریح کرد: امهال مالیاتی یکی دیگر از موضوعاتی بود که مطرح شد اما وقتی دوستان برای مفاصا حساب به سازمان امور مالیاتی مراجعه کردند با ۱۰ درصد جریمه مواجه شدند، در واقع کسی به دنبال اجرای قانون نبود و متأسفانه در این میان حق ما تضییع شد. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث حامل‌های انرژی بدترین و بی رحمانه‌ترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشت، افزود: متأسفانه بسیاری از هتل‌ها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند. وی در ادامه گفت: هیچ کس  از تسهیلات کرونایی استقبال نکرد چون حقوقی که یک هتلدار طی یک سال پرداخت می‌کرد بیشتر از تسهیلات ۱۶ میلیونی بود، به همین جهت شاهد بودیم بخشی از کارکنان با تجربه و متخصص در صنعت هتلداری تعدیل شدند و تعدادی از هتلداران با هزاران زحمت و با قرض و فروش ملک هتل خود را حفظ کردند. در دوران اصلی کرونا ضریب اشغال هتل‌ها زیر 5 درصد بود و این برای هتل بزرگ‌ترین ضرر محسوب می‌شود، در واقع تا ۴۰ درصد ضریب اشغال ضرر است و از بالای ۴۰ درصد تازه هتل به حاشیه سود می‌رسد، خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت کلیه کارکنان هتل‌ها واکسینه شدند و اگر هر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع می‌کرد با او قطع همکاری می‌شد، رفته رفته با کاهش آمار کرونا وضعیت سفر در کشور بهتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای مسافران به هتل‌ها باز شد. حمزه زاده در خصوص طرح مشکلات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما انتظار داشتیم که در دولت فعلی به داد افرادی که در شرایط کرونا متضرر شدند برسند و با شروع فعالیت دولت جدید، مشکلات ما حل شود اما در حال حاضر که چند ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد هیچ اتفاقی نیفتاده، ما تمامی مشکلات را به آقای ضرغامی ابلاغ کردیم. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و ۱۵ سازمان در این مسیر با ما همراه هستند اما متأسفانه تا این لحظه یک قدم مثبت در راستای حل مشکلات برداشته نشده است، ما وضعیت دولت را درک می‌کنیم و مثل سایر کشورها انتظار کمک بلاعوض نداریم اما انتظار داریم تا یک سری کارها که منجر به کاهش بخشی از مشکلات می‌شود را انجام دهند. وی ادامه داد: برای مثال نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حامل‌های انرژی سیاست دولت افزایش تعرفه‌هاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰ درصدی دارد. در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاد چه نیاد تمام برق ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرماش باید روشن باشد، ما نمی‌توانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفه‌جویی کند، لذا نگاه دولت در بحث حامل‌های انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد، اما متاسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمی‌شود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل های انرژی مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است. رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چند ماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: چند ماه پیش تعرفه برق هم چند برابر شد و با این اوصاف و هتل‌داران هرچه در می‌آوردند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حامل‌های انرژی باشد. وی افزود: من معتقدم گردشگری ما در میان مدت و بلند مدت فاقد هرگونه استراتژی است و ما برنامه جامع ملی برای کشور در حوزه گردشگری نداریم، ضمن اینکه عمده قوانین، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها به نحوی تدوین شده که نگاه دولتی دارد و منافع دولتی بر منافع فعالان بخش خصوصی ترجیح داده شده است. حمزه زاده تأکید کرد: تا زمانی که این نگاه‌ها به سمت تقویت بخش خصوصی تغییر جهت ندهد، مشکلات ما نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر هم خواهد شد.

ایجاد شده: 27/دی/1400       آخرین ویرایش: 27/دی/1400     اخبار داخلی
آیا متولی گردشگری می‌تواند از فرصت جام جهانی قطر بهره بگیرد؟

آیا متولی گردشگری می‌تواند از فرصت جام جهانی قطر بهره بگیرد؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود. این نخستین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود و صعود تیم ملی ایران هم به جام جهانی با توجه به وضعیت فعلی تیم ملی در مسابقات انتخابی قطعی است. آنچه در جام جهانی ۲۰۲۲ صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات را برای فوتبال‌دوستان جذاب‌تر می‌کند این است که با توجه به فاصله کم ایران تا محل برگزاری جام جهانی امکان تماشای مسابقات نیز بیش از دوره‌های قبل وجود دارد و این موضوع بسیار شگفت‌انگیز می‌تواند موجب توسعه اقتصادی صنعت گردشگری کشور نیز شود. البته اگر برنامه‌‌ریزی شده عمل کنیم. یکی از گزینه‌های موجود جزیره کیش است که می‌تواند به هاب ترانسفر و جذب گردشگران این رویداد مهم ورزشی برای کشورمان مبدل شود. مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود دو ساعت زمان می‌‌برد و ضمن اینکه فوتبال‌دوستان و گردشگران ایرانی می‌توانند برای نخستین‌بار تجربه رفتن در محل بازی‌های جام جهانی را پیدا کنند و تماشای مسابقات جام جهانی برای بسیاری از ایرانیان با توجه به این موقعیت زمانی و مکانی می‌تواند خاطره زیبایی را برای آنها تداعی کند. باید توجه داشته باشیم جام جهانی محدود به استادیوم‌‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه‌های متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌‌مندان زیادی به خود جذب می‌کند و می‌توان با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در منطقه آزاد کیش با توجه به مزیت‌‌های سفری که دارا است نسبت به جذب گردشگران اقدام کرد. در حالی‌که کمتر از یک سال به برگزاری جام جهانی قطر باقی مانده، ایران با توجه به روابط خوب سیاسی و اقتصادی با قطر، می‌تواند زیر‌ساخت‌‌های آن را مهیا کند و جزیره کیش با همیاری مسوولان منطقه آزاد کیش و حضور فعالان صنعت گردشگری کشور به مرکز تبادل گردشگر میان ایران و قطر تبدیل شود. راه‌‌اندازی مسیر پروازی بین کیش و دوحه با توجه به بین‌المللی بودن فرودگاه شهر کیش و همچنین راه‌‌اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نیست. ایران با توجه به داشتن بنادر که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی‌های مسافربری را دارند همچنین کشتی‌‌‌‌های خوب برای جابه‌جایی مسافر، کار دشوار و هزینه‌بر زیادی پیش رو ندارد. اگر با برنامه‌‌ریزی صحیح عمل کنیم و نگاه منطقی و به دور از رویاپردازی داشته باشیم می‌توانیم حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشیم و علاوه بر ترانسفر فوتبال‌دوستان و گردشگران ایرانی برای ترانسفر گردشگران از کشورهای همسایه نیز اقدام کنیم. گردشگران ایرانی و خارجی می‌توانند به کیش بیایند و پس از اقامت در این جزیره با کشتی یا هواپیما به قطر بروند و بازی‌های جام جهانی را تماشا کنند و به دلیل نزدیکی کیش به قطر، لازم نیست مسافران در هتل‌‌های قطر اقامت و هزینه ارزی پرداخت کنند؛ علاقه‌‌مندان می‌توانند صبح به قطر بروند و بعد از تماشای بازی به کشور برگردند و منطقه آزاد کیش را با ایجاد حال و هوای فرهنگی-ورزشی خاص پذیرای گردشگران ایرانی خارجی کرد که در مسیر کیش-قطر و برعکس ترانسفر می‌شوند و ضمن تماشای این مسابقات و سفر کوتاه به قطر در جزیره کیش اقامت دارند.

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

بوم‌گردی‌ها می‌توانند اشاعه دهنده ارزش‌های انقلاب باشند

به گزارش هتل نیوز، " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که عصر دیروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.»  او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق تام میراث‌فرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراث‌فرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.»   مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بی‌بدیل است که خروجی‌ها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.»  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.»  مهندس ضرغامی گفت: «یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.»  وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.»  وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.»  مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.»

ایجاد شده: 22/دی/1400       آخرین ویرایش: 22/دی/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...