نتایج جستجو...
بازدید ۲۵۰ هزار اسرائیلی از امارات پس از عادی‌سازی روابط

بازدید ۲۵۰ هزار اسرائیلی از امارات پس از عادی‌سازی روابط

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی از سفر ۲۵۰ هزار نفر از شهروندان این رژیم به امارات متحده عربی پس از امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط خبر داده است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از العهد، این اظهارات در دیدار بین یوئیل رازوزوف و رئیس شورای گردشگری امارات، احمد الفلاسی و در حاشیه افتتاح غرفه رژیم صهیونیستی، در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیان شد. خبرگزاری امارات اعلام کرده است که الفلاسی و وزیر رژیم صهیونیستی در مورد اقدامات عملی مشترک برای حمایت از تبادل گردشگری و افزایش پروازهای مستقیم بین شهرهای دو کشور با هدف حمایت از رشد اقتصادی هر دو طرف در همه زمینه‌ها توافق کرده‌اند. وی تصریح کرد که دو طرف بر توسعه بخش گردشگری تأکید دارند. دولت امارات متحده عربی با وجود انتقادات فراوان زمینه حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ را فراهم آورد و برخی از وزرای کابینه این رژیم نیز علیرغم اظهارات تروریستی و جنایتکارانِ علیه فلسطینیان در این نمایشگاه حضور یافتند و مورد استقبال مقامات اماراتی قرار گرفتند. نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ با هدف ایجاد تحولی در اقتصاد امارات متحده عربی راه‌اندازی و انتظار داشت با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تأثیر اقتصادی آن از ۱,۵ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رود. بااین‌حال کارشناسان معتقدند که این اهداف با توجه به شرایط شکننده اقتصاد جهانی در نتیجه کرونا و همچنین محدودیت‌های سفر در تعداد زیادی از کشورهای جهان دور از دسترس هستند. پارلمان اروپا نیز در اقدامی که می‌توان آن را ضربه‌ای بزرگ به تلاش دبی برای جذب میلیون‌ها بازدیدکننده از نمایشگاه توصیف کرد، از کشورهای عضو و شرکت‌های خود خواست در اعتراض به سابقه حقوق بشر در امارات متحده عربی نمایشگاه را تحریم کنند. پارلمان اروپا تصریح کرده است که امارات متحده عربی سابقه بدی از سرکوب سیستماتیک مدافعان حقوق بشر روزنامه‌نگاران، وکلا و معلمانی دارد که مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر در امارات صحبت می‌کنند. همچنین از شیوهای غیرانسانی در عامل با بسیاری از کارگران مهاجر نیز انتقاد شده است.

ایجاد شده: 27/مهر/1400       آخرین ویرایش: 27/مهر/1400     اخبار خارجی
برنامه اقدام گردشگری در پسا کرونا

برنامه اقدام گردشگری در پسا کرونا

صدمات اقتصادی، مالی و انسانی شیوع بیماری ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، گرچه بسیار مخرب بوده و است ولی مقطعی و گذرا است. آنچه برای توسعه درازمدت و پایدار این صنعت مهم و اثرگذار است توسعه ارتباطات منطقه ای و بین المللی با جهان، رفع تنش های منطقه ای، حضور و مشارکت در پیمان های جهانی و بهره گیری از ظرفیت های اقتصای، سیاسی و فرهنگی آنها به نفع منافع ملی است. در دوره شیوع بیماری کرونا اقتصاد گردشگری کشور در رکود مطلق قرار گرفته است. درک رکود و اضمحلال گردشگری ایران موضوع پیچیده ای نیست. عدم تقاضا برای سفر مدیریت بنگاه های گردشگری را با بحران بی سابقه ای مواجه کرده است.  از این منظر نجات این صنعت در شرایط جدید نیاز به برنامه ای مدون و مصوب و اجرایی دارد. این برنامه می تواند در دو سطح ملی و  بین المللی همزمان بایستی پیش رود:  الف: در سطح بین المللی(سیاست ها و برنامه های کلان دولت) :  1- اعتماد سازی و توجه ویژه به دیپلماسی گردشگری در منطقه برای میزبانی از گردشگران کشورهای منطقه( مذاکره با عربستان و بازگشایی مجدد سفارتخانه ها) – بالغ بر 60 میلیارد دلار هزینه سفر اتباع کشوهای عرب حوزه خلیج فارس.  2- خارج کردن ایران از تنگنای ژئوپلیتیکی:  هم اکنون موازنه ژئوپلیتیکی در منطقه به نفع دشمنان ایران است و تحریم های اقتصادی اثرات این تغییر موازنه بر ایران را دوچندان نموده است. گرفتاری در تنگنای ژئوپلیتیکی محدودیت های متعددی از جمله اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی را به خاطر نوع تفکر و شیوه حکمرانی در کشور و فشار ایالات متحده امریکا و همراهی کشورهای منطقه با ایجاد محدودیت های ژئوپلیتیکی بر مردم تحمیل کرده است. سالهاست که مردم ایران متحمل هزینه های زیادی برای خنثی سازی برنامه ها و اقدامات سیاسی و امنیتی اسرائیل و امریکا برعلیه کشورمان شده اند که بخش عمده ای از تاکتیک های آنان توسط کشورهای همسایه جنبه اجرایی به خود گرفته است. بدون شک تحریم های ظالمانه آرامش روانی شهروندان و ثبات اقتصادی جامعه را به هم ریخته و راه گریز سرمایه از ایران را فراهم کرده است. مجموع این اقدامات اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد کشور و به نوبه خود بر توسعه کسب و کار گردشگری در کنار شیوع بیماری کرونا از خود بجای گذاشته است. 3- مذاکره بدون واسطه با امریکا: مذاکره بین ایران و آمریکا و لغو تحریم ارتباط تنگانگی با توسعه صنعت گردشگری ایران دارد. بایستی نفت بفروشیم و پول وارد کشور کنیم. طرح های عمرانی راه بیفتد، سرمایه گذار داخلی رغبت به سرمایه گذاری داشته باشد و سرمایه گذار خارجی به ایران بیاید. تحریم ها مردم ایران را فقر کرده است و بیش از 1000 میلیارد دلار به کشور آسیب رسانده است. بیش از 60 میلیون نفر از شهروندان ایرانی زیرخط فقر زندگی می کنند. این جمعیت کثیر مشکل معیشت دارند و لذا مردم فقیر که نمی توانند سفر کنند. ایران بایستی بنشیند و مشکلاتش را یکبار برای همیشه با ایالات متحده حل کند. 4- افزایش درآمدهای عمومی و توجه ویژه به سلامت و درمان مردم بویژه کارگران، کارمندان و جوانان ازدواج کرده فاقد شغل. دولت بایستی در یک برنامه پنج ساله تلاش کند درآمد عمومی مردم افزایش یافته و درمان و سلامت مردم در اولویت قرارگیرد. توسعه سفرهای داخلی نشات گرفته از افزایش درآمدهای عمومی مردم منجر به راه اندازی مجدد سفرهای داخلی فراگیر شده که سلامت  روحی و جسمی شهروندان را به همراه خواهد داشت.  5- امید بایستی مجددا به کشور برگردد، دسترسی به حداقل نیازمندی ها برای جوانان از جمله کار، مسکن، ازدواج و داشتن وسیله نقلیه حداکثر در یک دوره زمانی 5 ساله فراهم شود.  6- بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت کلیدی برای گشودن قفل تبادلات بانکی و اجرایی شدن استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی و به دنبال آن رونق انتقال پول به کشور توسط گردشگران و فروش صنایع دستی در ایران 7- ضرورت تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی. در سال 2019 حدود  59 درصد سفرها از طریق هوایی و 35 درصد از طریق زمینی انجام شده است. با توجه به ناوگان فرسوده هوایی و همچنین ریلی کشور نمی توان انتظار زیادی برای توسعه گردشگری کشور داشت. ب: در سطح ملی(برنامه های اقدام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری):  1- تعریف و اجرای تاکتیک های بازاریابی:  - برگزاری تورهای آگاه سازی و آشناسازی با همکاری جامعه تورگردانان ایران - برگزاری نمایشگاه های تخصصی گردشگری در کشورهای هدف - رسانه ای کردن همه اقدمات سازندگی و پیشرفت داخلی در سطح بین المللی 2- حضوری قوی در اکسپو دبی. پیش بینی شده است در طول شش ماه برگزاری اکسپو دبی بیش از 25 میلیون نفر از این رخداد دیدن کنند. این فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تمدن و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور است. حضور بخش کنسولی سفارت ایران در دبی به همراه تورگردانان ایران در این رخداد و صدور روادید آنلاین برای گردشگران خارجی که به آنان تور چند روزه دیدار از دبی و اکسپو فروخته شده است برای دیداری حداقل 3 روزه از بخشی از جاذبه های گردشگری کشور با توجه به فاصله زمانی و ارزانی سفر در ایران تجربه بسیار خوبی خواهد بود تا بتوانیم خود را برای میزبانی از گردشگران رخداد جام جهانی فوتبال قطر آماده کند. 3- توجه ویژه به بازار چین: در سال 2019 بیش از 120 میلیون گردشگری چینی به دنیا سفر کرده اند، چینی¬ ها بیشترین خرید را از مقاصد گردشگری می کنند و جزء کم آزارترین گردشگران دنیا هستند. بازار گردشگری ایران با توجه به ارزانی سفر و  سایت های متعدد فرهنگی در مسیر جاده ابریشم می تواند مقصد مهمی برای گردشگران این کشور هم در بخش ترانزیت و هم به عنوان مقصد اصلی سفر مورد توجه قرارگیرد. عضویت ایران در پیمان منطقه ای شانگهای نیز فرصت جدیدی را برای توسعه گردشگری این کشور فراهم کرده است.  4- تامین غرفه رایگان و تقبل بخشی از هزینه های ارزی تورگردانان برای حضور در نمایشگاه های بین المللی: در پی شیوع بیماری کرونا درآمد ناشی از فعالیت تورگردانی شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری کشور به شدت آسیب دیده است و در موارد بسیاری منجر به تعطیلی این شرکتها شده است. ضروریست تا به منظور حمایت از بازگشت مجدد کسب و کار این شرکت ها برای حضور در بازارهای بین المللی گردشگری، دستگاه متولی این صنعت حمایت های مالی لازم را از فعالین این بخش بعمل آورد. 5- تدوین طرح اجرایی تسهیل ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور: تعریف تشکیلاتی جدید در جامعه تورگردانان ایران با حمایت دستگاه قضایی و وزارت امورخارجه برای تسهیل ورود آنان و توجه ویژه به ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور و نسل های دوم، سوم آنان   6-  اختصاص اعتبار لازم سفر و گردشگری به امور رفاهی وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای عمومی به عنوان تکلیف برای کمک به رونق گردشگری داخلی با توجه به تدوین فصل بودجه 7-  راه اندازی صندوق زیارت: برای هموطنان کم بضاعت برای زیارت اماکن مقدسه با استفاده از ظرفیت های وقف و نذورات و کمک های مردمی( داخلی و خارجی) 8- تعریف رخدادهای منطقه ای:  - برگزاری رالی بزرگ بین المللی خودرو بندر امام تا مشهد مقدس با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی - برگزاری جایزه بزرگ اسکی در ایران با محوریت استان تهران و البرز - برگزاری حراجی بزرگ صنایع دستی و هنرهای ملی - برگزاری نمایشگاه منطقه ای گردشگری کشورهای عضو پیمان شانگهای به میزبانی ایران ✍️  علی رحیم پور - مدیر عامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی(هگتا)

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     مقالات و یادداشت ها
هشت محرک سفر در نسخه جهانی گردشگری

هشت محرک سفر در نسخه جهانی گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، گردشگری داخلی اولویت نخست سازمان جهانی گردشگری برای بهبود و رشد مقاصد در آسیا و اقیانوسیه در پانزدهمین برنامه آموزشی سالانه با عنوان «استراتژی گردشگری بلندمدت ملی و بین‌المللی» قرار گرفت. از این رو در نشست مقامات توریسم کشورهای آسیایی ۸ محرک سفر به عنوان یک نسخه جهانی برای توسعه گردشگری مطرح شد. پانزدهمین برنامه آموزشی سازمان جهانی گردشگری در آسیا و اقیانوسیه در زمینه سیاست و استراتژی گردشگری در قالب ترکیبی برگزار شد. طرحی که از سال ۲۰۰۶ توسط سازمان جهانی گردشگری به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. این برنامه آموزشی تنها برنامه در منطقه است که به‌دلیل محتوای محرک و بحث‌های قابل تامل از شهرت برخوردار است. هر ساله این برنامه با موضوع مجزایی برگزار می‌شود و امسال به‌دلیل اهمیت بازگشت «گردشگری داخلی» در منطقه و رکود گردشگری بین‌المللی، محور برنامه آموزشی حول موضوع گردشگری داخلی و درون منطقه‌ای برگزار شد و در آن متولیان گردشگری کشورهای شرکت‌کننده به ارائه طرح‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود گردشگری داخلی پرداختند. در سال گذشته این نشست در شهرگویلین چین با موضوع احیا و تحول گردشگری برگزار شد ،زیرا در سال ۲۰۲۰ شاهد همه‌گیری ناگهانی کووید-۱۹ در سراسر جهان بودیم از این رو صنعت گردشگری با رکود شدیدی مواجه شد و در حالت تعطیلی قرار گرفت، از این رو بازیابی این صنعت در اولویت کشورهای این منطقه و در واقع کل جهان قرار داشت. اگرچه این نشست هر ساله در یک کشور برگزار می‌شود اما می‌توان دلیل انتخاب میزبانی مالدیو برای سال ۲۰۲۱ را در «عملکرد موفقیت آمیز این کشور در بازگشایی و بازیابی گردشگری» دانست که تقریبا از ژوئن ۲۰۲۰ اقدام به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش گردشگران بین‌المللی کرد و پس از بستن چندماهه در اواخر سال ۲۰۲۰، شروع چشمگیری از سال ۲۰۲۱ داشته و پس از آغاز واکسیناسیون در جهان به‌ویژه در مالدیو شرایط پذیرش گردشگران خارجی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.  این برنامه آموزشی در پانزدهمین سال خود، به عنوان بستری پیشرو با حضور رهبران گردشگری منطقه جهت ایجاد شبکه، تدوین استراتژی و حرکتی رو به جلو با محور گردشگری داخلی در کشور مالدیو در مدت ۳ روز برگزار شد. در این رویداد ۲۵ کشور گردهم آمدند اما با توجه به شرایط کرونا تنها شش کشور افغانستان، بنگلادش، ایران، سریلانکا، مغولستان و نپال با میزبانی مالدیو به صورت حضوری در جلسات آموزشی شرکت کردند. در این گردهمایی محور آموزش‌ها بر نوآوری و مشارکت بخش خصوصی جهت توسعه بازار گردشگری داخلی بوده است و راه‌اندازی گردشگری داخلی را بر گردشگری بین‌المللی ارجح می‌داند، نه تنها در آسیا و اقیانوسیه بلکه در سراسر جهان. این سازمان در واقع معتقد است که مقاصد مختلف باید تمرکز خود را برای به اجرا درآوردن این روند بگذارند. در جلسات افتتاحیه نمایندگان دولت‌ها به ارائه مطالبی درباره موضوع برنامه پرداختند تعدادی از کشورها همچون بنگلادش، کامبوج، هنگ‌کنگ، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، پاکستان، سریلانکا و ویتنام بر مدیریت مقصد متمرکز بودند و محوریت بحث خود را بر نحوه مدیریت در احیای مقاصد پرداختند. پس از آن نمایندگان کشورهای بوتان، ماکائو، چین، مالدیو، میانمار، فیلیپین، ساموآ و هندتمرکز خود را بر موضوعاتی با محوریت نقش نوآوری و مشارکت بخش خصوصی، در رشد گردشگری داخلی گذاشتند. نکته قابل توجه اینکه این کشورها، در دوران پس از همه‌گیری با سقوط صنعت گردشگری تمرکز خود را بر ترویج گردشگری داخلی گذاشته و کشوری همچون چین نه تنها توانست به سطح پیش از کرونا در سال ۲۰۱۹ برسد بلکه اکنون به رشدی فراتر از آن دست یافت. اقتصاد مالدیو نیز با توجه به وابستگی عمیق به گردشگری بین‌المللی پس از بازگشایی مرزهای خود برای مسافران خارجی در سال ۲۰۲۰ و افزایش ورودی‌های خود، در فوریه ۲۰۲۱ با آژانس بین‌المللی همکاری ژاپن (جایکا) توافق‌نامه‌ای را برای اجرای پروژه بازیابی گردشگری مالدیو امضا کرد و دولت و بخش‌خصوصی در راه‌اندازی مجدد ایمن و پایدار بخش گردشگری به همکاری پایاپای پرداختند. زوراب پولیکاشویلی رئیس‌سازمان جهانی گردشگری مدیران و متولیان گردشگری را در توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی موثرترین و مهم‌ترین نقش معرفی کرده است. به‌طوری‌که معتقد است: آنچه که یک کشور را در پیشبرد بهتر و عملکرد موفقیت‌آمیز در بازیابی و سپس بهبود گردشگری به‌ویژه گردشگری داخلی پیش می‌برد وجود مدیران و متولیانی است که به‌سان یک رهبر بتوانند ایده‌هایی را که تفاوت ایجاد می‌کنند را بشناسند، نوآور بوده و از کارآفرینان و شرکت‌های نوپا حمایت کنند. برنامه آموزشی به شرکت‌کنندگان که عمدتا افراد رده بالای سیاسی یک کشور در آن حضور دارند فرصتی را ایجاد می‌کند تا مهارت‌های استراتژیک گردشگری خود را بهبود ببخشند و از طریق شبکه جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای به توسعه این مهارت‌ها در آینده ادامه دهند. این برنامه به‌طور خاص برای حمایت از سیاست‌گذاران و مدیران گردشگری طراحی شده و هدف آن تقویت سیاست‌ها و استراتژی‌های موثر و پاسخگو است که باید با تغییر اولویت‌ها و نگرانی‌ها در سطح ملی و بین‌المللی مقاصد سازگار باشد. اهداف کلی برنامه آموزشی درک مشارکت‌کنندگان از تاثیرات همه‌گیری کرونا بر گردشگری داخلی و چگونگی توسعه گردشگری داخلی با تمرکز بر ۸ محور به شرح زیر است: پتانسیل گردشگری داخلی برای کمک به بهبود اقتصادی مقاصد چگونگی تحرک‌بخشی مدیران گردشگری برای افزایش تقاضا و توسعه عرضه خدمات مطابق با اهداف توسعه پایدار شناخت چالش‌های پیش رو در مسیر توسعه محصول و تجاری‌سازی و اولویت قرار دادن و سرعت بخشیدن به توسعه گردشگری در مناطق روستایی نحوه ترویج سیاست‌های گردشگری از جمله برنامه‌ها و ابتکارات جدید چگونگی همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی جهت رشد و توسعه گردشگری داخلی به‌منظور ایجاد شغل‌های عادلانه و مناسب به‌ویژه برای زنان و جوانان چگونگی تشویق مردم برای سفر توسط بخش‌های دولتی و خصوصی با مدیریت مقاصد و کشف جلوه‌های جدید از کشور خود در زمان عادی شدن شرایط چگونگی به‌کارگیری فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید برای نظارت بر تاثیرات و ترویج مقاصد چگونگی کاهش تاثیرات کووید-۱۹ بر گردشگری داخلی و نحوه پیشبرد روند بهبودی این بخش. در کنار این موضوعات اصلی، برنامه آموزشی درصدد آن است تا کشورهای آسیایی و کشورهای اقیانوسیه عضو سازمان جهانی گردشگری را قادر سازد که شیوه‌های نوین و موفقیت آمیزی در زمینه گردشگری داخلی را به اشتراک بگذارند.زیرا هدف نهایی تقویت ظرفیت مقاصد در سطح منطقه‌ای، ملی و محلی است.

ایجاد شده: 21/مهر/1400       آخرین ویرایش: 21/مهر/1400     اخبار خارجی
همکاری سازمان جهانی گردشگری و شبکه تلویزیونی نتفلیکس

همکاری سازمان جهانی گردشگری و شبکه تلویزیونی نتفلیکس

به‌گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، یافته‌های تحقیقی در مادرید و در حاشیه نمایشگاه Iberseries Platino Industria، بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی برای متخصصان مرتبط با صنعت سمعی و بصری به زبان اسپانیایی و پرتغالی، ارائه شد. هدف نهایی این گزارش حمایت از سیاست‌گذاران و سهامداران اصلی در بخش گردشگری برای اجرای سیاست‌هایی است که مقاصد گردشگری را برای تولیدکنندگان سینما و تلویزیون جذاب جلوه می‌دهد. در عین حال، هدف آن کمک به ایجاد استراتژی‌های متمرکز بر ترویج گردشگری و فرهنگ محلی، سرمایه‌گذاری در مهارت‌ها و آموزش برای توسعه فیلم‌های محلی و بخش‌های خلاق برای اطمینان از وجود سطح بالایی از استعدادها، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ادغام گردشگری و فرهنگ و نمایش آن در جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی برای بالا بردن دانش مخاطبان جهانی است.  کار مشترک سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس به کشورهایی که مقاصد توریستی بسیاری دارند کمک می‌کند تا مزایای بالقوه نمایش صنعت توریسم بر روی پرده نقره‌ای را درک کنند.  زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل UNWTO می‌گوید: «هر دو بخش گردشگری و گروه‌های سینمایی فرهنگ را جشن گرفته و آن را ترویج می‌دهند، از مشاغل حمایت کرده و در مکان‌های مختلف فرصتی برای دیده شدن ایجاد می‌کنند. این حرکت در راستای درک مزیت بالای نمایش گردشگری در سینما است.»  دین گارفیلد، مسئول بخش سیاست عمومی کمپانی نتفلیکس، می‌گوید: «همانطور که در این تحقیق مشخص شد، ما توانسته‌ایم آنچه را که قبلا به طور غریزی باور داشتیم قاطعانه نشان دهیم، یعنی اینکه در کنار میل به سفر و بازدید از مقاصد توریستی، قرار گرفتن در معرض محتوای سینمایی نیز منجر به علاقه بیشتر به میراث، فرهنگ، زبان و توسعه روابط بین افراد می‌شود. این امر نشان می‌دهد که صنایع‌دستی، تبادلات فرهنگی، قصه گویی و گردشگری همه به هم پیوسته‌اند و می‌توانند درک و ارتباط جوامع با یکدیگر را تغییر دهند.»  پس از ارائه گزارش جهانی، کارشناسان گردشگری و صنعت سینما دانش و بینش خود را درباره تغییر روند گردشگری بر روی پرده سینما و تأثیرات مثبت آن در تقویت قرابت فرهنگی و نقش خدمات آنلاین در ارتقای گردشگری و قرابت فرهنگی بین مردم جهان، فرهنگ‌ها و کشورهای منطبق با برنامه جهانی ۲۰۳۰ به اشتراک گذاشتند. این رویداد همچنین تأکید کرد که چگونه مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از مقاصد گردشگری حمایت کنند تا خود را به عنوان مکان‌هایی جذاب برای تولیدکنندگان محصولات سینمایی، معرفی کنند. 

ایجاد شده: 19/مهر/1400       آخرین ویرایش: 19/مهر/1400     اخبار خارجی
نشست معاون گردشگری با فعالین بوم‌گردی کشور

نشست معاون گردشگری با فعالین بوم‌گردی کشور

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع فعالین اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور گفت: «توسعه بی‌ملاحظه و صرفاً کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، آفتی جدی در حوزه گردشگری کشور به شمار می‌آید و نیاز است با تقویت ابعاد کیفی و فرهنگی، جایگاه بومی این نوع از تاسیسات گردشگری کشور حفظ و ارتقا یابد.»  به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور و جوامع بوم‌گردی استانی پس از دریافت گزارش و بررسی مشکلات اعضای حاضر گفت: «اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان یکی از مهم‌ترین تاسیسات گردشگری کشور با دارا بودن استعداد ذاتی در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، هنر، تاریخ و اصالت فرهنگی به گردشگران از جایگاه مهمی میان مراکز اقامتی کشور برخوردار است؛ لذا توسعه صرفاً کمی و بی‌ملاحظه، آفتی جدی در این حوزه به شمار می‌آید و نیاز است رویکرد کنونی به سوی حفظ و ارتقای جایگاه کیفی تغییر یابد.»  وی با بیان اینکه تلاش در راستای رفع و یا کاهش آسیب‌های بحران کووید - 19 به اقتصاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور از دغدغه‌های روزانه ایشان به شمار می‌آید؛ افزود: «یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها که همزمان با تقویت ابعاد کیفی این نوع از تاسیسات گردشگری بدان پرداخته خواهد شد؛ موضوع امهال پرداخت تسهیلات کرونا و جلب حمایت‌های مالی و پشتیبانی مورد نیاز در این حوزه است.»  او در ادامه پرداختن به موضوع آموزش و به روزرسانی دانش تخصصی اعضا و جامعه محلی، پایداری و ظرفیت قابل تحمل روستاها، جلب مشارکت‌های فرابخشی همانند شهرداری‌ها، ارزیابی و نظارت خدمات، توسعه و تنوع محصولات و رونق همزمان گردشگری روستایی به عنوان دیگر اولویت‌های کاری مورد توجه در این حوزه نام برد.  همچنین در این نشست اکبر رضوانیان، نایب‌رییس جامعه بوم‌گردی کشور به نمایندگی از اعضای حاضر پس از جمع‌بندی دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی فعالین این حوزه گفت: «بوم‌گردی دارای ماهیتی از نوع آسایش و اصالت خانه است و اقامتگاه صرف به شمار نمی‌آید.» وی افزود: «واحدهای بوم‌گردی هر سه ماموریت و ماهیت عناوین تخصصی وزارت یعنی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را با خود به همراه دارند؛ به گونه‌ای که بوم‌گردی با احیای بناهای تاریخی قدیمی و نیز تکیه بر فرهنگ و اصالت منطقه و نیز تولید یا فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق بومی کشور فرصت جذب گردشگران و تجربیات جدید را ایجاد می‌کند.»  وی یادآور شد: «خواسته ما قرار گرفتن اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اولویت و رءوس نگاه تصمیم‌سازان این حوزه است و نیاز داریم این نگاه کیفی باشد و در آن تفاوت‌های ساختاری و ابعاد فرهنگی و اصالت بوم‌گردی‌ها نسبت به سایر تاسیسات گردشگری لحاظ شود.» 

ایجاد شده: 18/مهر/1400       آخرین ویرایش: 18/مهر/1400     اخبار داخلی
ضرر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتلداران خراسان رضوی

ضرر ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتلداران خراسان رضوی

به گزارش هتل نیوز " امیر سزاوار " رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتل داران خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هتل‌های استان ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند، گفت: باتوجه به اینکه بیشتر هتل‌های خراسان رضوی در مشهد مستقر هستند، هتل داران این شهر بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شده اند.امیر سزاوار افزود: ضریب اشغال ناچیز هتل‌ها سبب شده است برخی از آن‌ها برای جذب مسافر و تامین هزینه‌های جاری، اقدام به قیمت شکنی کنند و درنتیجه هزینه اقامت در برخی هتل‌های مشهد حتی از هزینه اجاره بهای یک واحد مسکونی هم کمتر باشد.وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اکنون نرخ اقامت در هتل‌های مشهد بسیار کمتر از نرخ اقامت در سایر جا‌ها مانند کیش، شیراز و اصفهان است. به عنوان نمونه هفته گذشته که چند روز کشور تعطیل بود، نرخ اقامت در هتل‌های سایر شهر‌ها زیاد بود، اما در مشهد هتل‌ها با نرخ کمتر از نرخ رسمی خدمات می‌دادند.وی بیان کرد: با وجود اینکه هتل‌ها ضریب اشغال کمی دارند، هزینه‌های جاری آن‌ها در ۶ ماه اول امسال افزایش یافته و همین مسئله فشار بر آن‌ها را بیشتر کرده است.سزاوار با بیان اینکه صنعت هتل داری برای احیا نیازمند حمایت است، گفت: در مشهد میلیارد‌ها تومان در بخش هتل داری سرمایه گذاری شده و این بخش فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد مختلف فراهم کرده است. بر این اساس انتظار می‌رود که مسئولان مربوط به منظور جبران خسارت‌های واردشده بر این بخش، اقدامات حمایتی جدی را انجام دهند.

ایجاد شده: 18/مهر/1400       آخرین ویرایش: 18/مهر/1400     اخبار داخلی
نیازمند تشکیل اتاق گردشگری ایران هستیم

نیازمند تشکیل اتاق گردشگری ایران هستیم

به گزارش هتل نیوز " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص نامه این جامعه به رئیس امور فرهنگی و گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه، گفت: از نظر این جامعه، جزء ۲ بند الف ماده ۹۸ قانون برنامه ششم کشور (تأسیسات گردشگری از هر نظر تابع قوانین و مقررات بخش صنعت گردشگری به استثنای معافیت‌های مالیاتی و از شمول قانون نظام صنفی مستثنی است) از جمله احکام تنظیمی بوده و به نظر می رسد مشمول دوره زمانی خاصی قرار نگیرد و دائم باشد. وی افزود: جوامع حرفه‌ای هتلداری استانی در بیشتر استان‌ها و نیز جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران منطبق بر قانون مذکور طی سال‌های گذشته با هزینه و انرژی فراوان تشکیل شده و زیر نظر وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کند بر این اساس ضمن تاکید بر نیاز صنعت گردشگری کشور به دائم بودن این بند خواهش می‌کنیم در خصوص بند ث ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه نیز دائمی بودن موضوع مد نظر قرار بگیرد. وی با توجه به شرایط حاکم بر صنعت کشور و گردشگری کشور  گفت: پیشنهاد داریم در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه این نکات در نظر گرفته شود: یکی از این موارد با توجه به پراکندگی قوانین و مقررات مربوط به حوزه گردشگری پیشنهاد می شود تضمین قانون جامع صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته و وزارت گردشگری مکلف شود ظرف سال اول برنامه پیش نویس قانون جامع صنعت گردشگری را با تاکید بر تنظیم مناسبات دولت و بخش خصوصی و تشکل ها ارائه کند. حمزه‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص پیشنهاد برای تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: از آنجا که ذات صنعت گردشگری شکننده بوده و به شدت تحت تاثیر موضوعات مختلف است، بنابراین  پیشنهاد می‌شود ساختار مناسب برای حمایت دولت از این صنعت به شکل صندوق حمایت از صنعت گردشگری با مدیریت ترکیبی دولت و تشکل‌های بخش خصوصی تشکیل شود و دولت مکلف شود تا طی سال های برنامه هفتم توسعه، سالانه مبالغی را به این صندوق تخصیص دهد. حمزه زاده با توجه به نیاز صنعت گردشگری کشور به ایجاد بستری برای هماهنگی کامل و دقیق تشکل های مرتبط، گفت: پیشنهاد می‌شود تشکیل اتاق گردشگری ایران نیز در برنامه قانون برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد. همچنین  تخصیص بودجه رفاهی دستگاه اجرایی به سفرهای داخلی نیز در شرایط بحران کنونی می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات بسیار جدی دست اندرکاران صنعت را طی سال‌های برنامه هفتم مرتفع کند.

ایجاد شده: 18/مهر/1400       آخرین ویرایش: 18/مهر/1400     اخبار داخلی
گردشگری فضایی، صنعت رو به پیشرفت

گردشگری فضایی، صنعت رو به پیشرفت

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در سال‌های اخیر، گردشگری فضایی از حالت فانتزی و خیالپردازانه خارج شده و بازار روبه‌رشدی را وعده می‌دهد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ حداقل به ارزش ۳ میلیارد دلار برسد. در حالی که شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس فناوری موشک‌های قابل استفاده مجدد را آزمایش می‌کنند تا پروازهای فضایی را برای مردم مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر سازند، سایر شرکت‌های خصوصی از جمله ویرجین گلکتیک و بلو ارجین در حال سرمایه‌گذاری روی گردشگری فضایی خارج از جو هستند تا اهالی زمین را به اصطلاح وارد لبه فضا کنند. انتظار می‌رود فقط مسافران ثروتمند و محققان در آینده نزدیک به گردشگری فضایی دسترسی داشته باشند اما در بلندمدت می‌توان انتظار داشت شهروندان عادی نیز بتوانند از مواهب فناوری بهره ببرند. تکامل فناوری نقش مهمی در اعزام گردشگران بیشتر به فضا دارد و از چند جنبه تأثیرگذار بر روند آینده گردشگری فضایی اثر می‌گذارد. سفرهای توریستی خارج از جو سفرهای خارج از جو احتمالاً اولین بخش فرعی گردشگری فضایی خواهد بود اما احتمالاً کوتاه‌مدت‌ترین آنها خواهد بود. با این حال بلو ارجین با حمایت جف بزوس روی سیستم نیوشفرد خود کار می‌کند. در این سیستم، گردشگران فضایی با استفاده از یک راکت به فضا منتقل می‌شوند. سپس راکت از کپسول جدا می‌شود و آنها با چتر نجات به زمین برمی‌گردند. شرکت ریچارد برانسون یعنی ویرجین گلکتیک نیز متکی به یک «هواپیمای فضایی» است که از یک حامل هوایی جدا شده و با یک موتور موشکی که سرعتش قابل تنظیم است مسافران را از جو خارج می‌کند. سیستم‌های شاتلِ هر دو شرکت طوری طراحی شده‌اند که مسافران را به بیش از ۵۰ مایل بالاتر از جو زمین می‌برند و این امکان را می‌دهند تا به مدت چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند. بلو ارجین به تازگی این سفر را امتحان کرده است و ویرجین گلکتیک قرار است در ماه دسامبر این کار را با سفینه اسپیس‌شیپ-‌۲ انجام دهد. این پروازهای فضایی کوتاه‌مدت اولاً‌ فرصت‌هایی را برای تحقیقات علمی فراهم می‌کنند و ثانیاً رویای گردشگری فضایی را به معنای حقیقی کلمه تحقق می‌بخشند. متداول شدن گردشگری فضایی مستلزم وضع قوانین جدید برای رصد فضا از جنبه‌های مختلف است. با این وجود باید به این نکته توجه داشت که عطف به هزینه‌های بالا و کوتاه‌مدت بودن سفرها، نگرانی‌هایی در مورد کاهش علاقه عمومی به گردشگری فضایی وجود دارد. این امر ممکن است بازار این صنعت را تحت‌الشعاع قرار دهد زیرا مسافران در انتظار تحولات جدید در این زمینه هستند. اما امید می‌رود بتوان با این ابزارها، زمینه لازم برای سفرهای تجاری درون زمین مهیا شود. برای مثال این برنامه‌های فضایی را می‌توان با سفرهای هوایی طولانی‌مدت درون زمین جایگزین کرد. اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که قصد دارد از موشک خود برای پرواز ۱۰۰ نفر در سراسر جهان استفاده کند. براساس این روش، پرواز ۱۵ ساعته از نیویورک به شانگهای در ۳۹ دقیقه انجام خواهد شد. به گفته شرکت خدمات مالی و بانکداری یوبی‌اس «اگر تنها ۵ درصد از میانگین ۱۵۰ میلیون مسافری که در پروازهای ۱۰ ساعته(یا بیش از آن) سفر می‌کنند، ۲۵۰۰ دلار به ازای هر سفر بپردازند در این صورت ممکن است ۲۰ میلیارد دلار در سال سود به شرکت اسپیس‌ایکس برسد.» در گزارش اخیر یوبی‌اس آمده است: «گردشگری فضایی همچنین می‌تواند مقدمه لازم را برای توسعه سفرهای طولانی‌مدت روی زمین فراهم کند.» سفر به فضا و تعطیلات مداری گردشگری مداری یکی دیگر از اهداف اصلی آژانس‌های دولتی و شرکت‌های فضایی خصوصی است که اهداف بلندمدت اقامت در ماه و مریخ را در آینده نه‌چندان‌دور در سر می‌پرورانند. برخلاف سفرهای رایج خارج از جو، ‌ گردشگری مداری مستلزم باقی ماندن در فضا برای حداقل یک دور چرخش کامل زمین است. شرکت‌های بوئینگ، اسپیس‌ایکس و آکسیوم اسپیس در نظر دارند تا از سال آتی شروع به اعزام منظم گردشگران به ایستگاه فضایی بین‌المللی با فضاپیماهای تجاری کنند. اسپیس‌ایکس همچنین با شرکت اسپیس‌ادونچرز (Space Adventures) همکاری می‌کند تا در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ چهار گردشگر را برای چند روز به مدار نزدیک زمین اعزام کند. در حالی که روزبه‌روز، شرکت‌های بیشتری گردشگری در فضا را در دستور کار خود قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد تعطیلات مداری به یک روند محبوب در گردشگری فضایی تبدیل خواهد شد. البته زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه تعطیلات مداری، از جمله احداث هتل در مدار زمین یا حتی روی ماه، به دلیل اینکه شرکت‌های زیرساخت فضایی هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکرده‌اند در ابتدای راه خود قرار دارد. بخش عمده‌ای از این زیرساخت‌ها در مراحل اولیه باقی مانده است اما ایجاد اقامتگاه‌هایی در مدار نزدیک زمین خیلی دور از دسترس نیست. در یکی از طرح‌های مطرح‌شده انتظار می‌رود مسافران با استفاده از گرانش زمین در یک بالون پر از هیدروژن با کپسول تحت فشار به فضا بروند. همچنین طراحی یا بازسازی ایستگاه فضایی برای پذیرایی از مهمانان در دستور کار قرار گرفته است. ناسا قصد دارد به طریقی از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای گردشگری تجاری استفاده کند. ایستگاه آرورا، هتلی لوکس است که قرار است در ازای ۹.۵ میلیون دلار به مدت ۱۲ روز از ۶ مهمان در مدار نزدیک زمین پذیرایی کند. طبیعتاً این رقم بالا است اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها همچون فناوری‌های کامپیوتری و تلفن همراه کاهش خواهد یافت. یکی دیگر از گزینه‌های سفر فضایی، زیستگاه‌های فضایی قابل توسعه‌ای است که به عنوان هتل‌های مداری عمل خواهند کرد. ایستگاه فضایی بادی بیگلو اسپیس یعنی B۳۳۰ یک نمونه از این زیستگاه‌های فضایی است. با افزایش تقاضا، شرکت‌های بیشتری روی این دسته از زیستگاه‌های بادی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. بیگلو اسپیس همچنین قصد دارد ماژول متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به عنوان یکی از اولین هتل‌های فضایی توسعه دهد. تعطیلات در فضا سرانجام دروازه‌ای برای سکونت در ماه و مریخ تبدیل خواهد شد. شکوفایی صنعت فضا و اقتصاد جهانی شرکت‌های خصوصی فضایی به طور اختصاصی در زمینه گردشگری فضایی سرمایه‌گذاری می‌کنند و شرکت‌هایی مانند یوبی‌اس دسترسی به فضا را برای فرصت‌های گسترده‌تر سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند. به نظر می‌رسد به تدریج تعداد بیشتری از مهندسان نسل بعدی برای آموزش‌های فضایی تعلیم خواهند دید و در نهایت موانع عمومیت یافتن آن را کاهش می‌دهند که این مسئله باعث افزایش رقابت، کاهش هزینه‌ها و در نهایت امکان‌پذیر شدن سفرهای فضایی برای شهروندان عادی می‌شود. البته عوامل ایمنی، راحتی و سلامتی بسیار مهم هستند که باید در نظر گرفته شوند. قبل از سفر گردشگران به فضا، آموزش، غربالگری پزشکی و معافیت از مسئولیت باید مورد بررسی قرار گیرد. همگانی‌سازی گردشگری فضایی می‌تواند بر بسیاری از عوامل اجتماعی و اقتصادی روی زمین تأثیر مثبت بگذارد و با ایجاد اشتغال، آموزش شهروندان در مورد فضا، ‌احتمالاً‌ حوزه‌های مرتبط با آن مانند به کارگیری انرژی خورشیدی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ایجاد شده: 16/مهر/1400       آخرین ویرایش: 16/مهر/1400     اخبار خارجی
دیدار معاون گردشگری کشور با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

دیدار معاون گردشگری کشور با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان در حاشیه برگزاری پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاست‌ها و استراتژی‌های گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که در مالدیو در حال برگزاری است، با زوراب پولولیکاشویلی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. معاون گردشگری کشورمان در این دیدار که عصر چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد، در باره اشتراک‌گذاری پروژه‌های کمک فنی سازمان جهانی گردشگری به راه‌اندازی مجدد گردشگری در منطقه با دبیرکل این سازمان رایزنی کرد. آموزش و سرمایه‌گذاری برای رساندن بازیابی قوی‌تر برای گردشگری، محور دیگر صحبت‌های معاون گردشگری کشورمان و دبیر‌کل سازمان جهانی گردشگری بود. علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشورمان درباره دیدار خود با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: «در این نشست با زوراب پولولیکاشویلی درباره نحوه مدیریت پاندمی کرونا، راه‌اندازی مجدد گردشگری، از سرگیری صدور ویزا برای گردشگران خارجی که قصد ورود به ایران را دارند، سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و انجام واکسیناسیون فعالان گردشگری در ایران صحبت کردیم که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز از فعالیت‌های ایران در مورد تقویت و توسعه صنعت گردشگری ابراز خرسندی کرد.» او افزود: «همچنین در این نشست در مورد همکاری برنامه‌های جاری از جمله ارائه مشاوره و همکاری‌های فنی، احداث مرکز صنایع‌دستی و گردشگری، تاکید بر حضور ایران در نشست گردشگری روستایی در نوامبر امسال در مراکش، کمک موثر کشورمان در کمیته تهیه تدوین کد بین‌المللی حمایت از حقوق گردشگران با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت‌و‌گو کردم و بر اهمیت برنامه‌های آموزشی اجرایی در همکاری‌های مشترک تاکید فراوان شد.» معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: «دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست نقش ایران را در توسعه گردشگری منطقه نقشی اساسی و تاثیرگذار خواند و بر ادامه حمایت‌ها از گردشگری ایران تاکید کرد.» پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاست‌ها و استراتژی‌های گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی به‌عنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بین‌المللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است.

ایجاد شده: 15/مهر/1400       آخرین ویرایش: 15/مهر/1400     اخبار داخلی
ورود اولین هواپیمای ایرباس با انتشار آلایندگی صفر

ورود اولین هواپیمای ایرباس با انتشار آلایندگی صفر

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از سیمپل فلایینگ، هیدروژن کماکان یک نقطه کانونی در راستای هدف انتشار صفر گازهای آلاینده خواهد بود؛ درحالی‌که انرژی الکتریکی به هواپیماها در سفرهای کوتاه کمک می‌کند، هیدروژن برای موج جدیدی از سفرهای متوسط و طولانی در دهه‌های آینده در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سال گذشته، ایرباس از سه محصول مفهومی ‌تجاری خود بر پایه سوخت هیدروژنی ZEROe رونمایی کرد تا بتواند تعهدات خود را پیش از تغییرات اساسی عملی کند. به دنبال اعلام ساخت این پیشرانه هیدروژنی ابتکاری، ایرباس اجرای برنامه‌های خود را در این رابطه آغاز کرد. قابل ذکر است، در ماه ژوئن نیز یک نیروگاه اروپایی اعلام کرد که روی مخازن فلزی برای هیدروژن مایع کار می‌کند. این شرکت پایگاهی با نام مرکز توسعه انتشار صفر ZEDC را در نانت فرانسه و برمن آلمان راه‌اندازی کرده است.  ساختار مناسب با تکیه بر این پروژه، ایرباس به دنبال تولید مخازن برودتی با قیمت مناسب برای حمایت از برنامه ZEROe است. طراحی و ادغام سازه‌های تانک در رقابت برای دستیابی به هواپیماهای هیدروژنی امری حیاتی است. آقای سابین کلاوکه، مدیر فنی ایرباس در اجلاس ایرباس اظهار کرد: من قبلا این شانس را داشتم که از یکی از دو مرکزی که ایجاد کرده بودیم دیدن کنم، مراکز توسعه تولید گازهای گلخانه‌ای صفر که بر مخازن و سیستم تانک در هواپیما تمرکز می‌کنند. ما این مراکز را در نانت و برمن ایجاد کرده‌ایم؛ جایی که دانش گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد. این همان فناوری است که ما باید روی آن کار کنیم. از نظر برمن، خصوصیات این هواپیما به بخش دفاع و فضایی ایرباس و گروه ArianeGroup بسیار نزدیک است. بنابراین در اینجا ما واقعا از یک اکوسیستم که نحوه کار با هیدروژن را به خوبی می‌داند سود می‌بریم؛ زیرا در فضا همیشه از آن استفاده می‌کنیم.  اقدامات تکمیلی در کنار ابتکارات نانت و برمن، ایرباس نیز در حال آماده سازی این فناوری در طی یک مسیر گسترده‌تر است. این شرکت با شرکت‌های Air Liquide و VINCI Airports برای استفاده از هیدروژن در فرودگاه‌ها همکاری می‌کند. این پروژه مشارکتی قصد دارد شبکه فرودگاهی اروپا را برای رفع نیازهای آینده تقویت کند. هدف لیون-سنت اگزوپری میزبانی از اولین تاسیسات هیدروژنی تا سال ۲۰۲۳ است. پس از این شرکا به دنبال توسعه این برنامه در حداقل ۴۵ فرودگاه در ۱۲ کشور هستند. در مجموع ایرباس کاملا متعهد به انقلاب هیدروژنی است. با این حال برای اینکه شرکت‌ها و صنایع گسترده‌تر از این رویکرد جدید استفاده کنند، زیرساخت‌های مناسب موردنیاز است. با این وجود، این شرکت نشان داده که هیچ‌گاه منتظر توسعه راه‌حل‌ها توسط دیگران نمی‌ماند. این امر به‌طور فعالانه استاندارد را در دوره جدید تعیین می‌کند.

ایجاد شده: 15/مهر/1400       آخرین ویرایش: 15/مهر/1400     اخبار خارجی
استراتژی‌های بلند‌مدت گردشگری ایران در حوزه گردشگری داخلی تشریح شد

استراتژی‌های بلند‌مدت گردشگری ایران در حوزه گردشگری داخلی تشریح شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی اصغر شالبافیان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با حضور در پانزدهمین برنامه آموزش اجرایی سیاست‌ها و استراتژی‌های گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که با موضوع «گردشگری داخلی به‌عنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بین‌المللی» از تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه جاری معادل ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو در حال برگزاری است، سیاست‌ها و استراتژی‌های ایران را به ویژه در ایام کرونا و پساکرونا تشریح کرد.  در این نشست که با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور از جمله ژاپن، چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، اندونزی، هند، ایران و همچنین دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و چندین تن از مدیران ارشد سازمان جهانی گردشگری در حال برگزاری است، معاون گردشگری ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری ایران، به محدودیت‌های ایجاد شده به‌واسطه پاندمی کرونا در حوزه گردشگری داخلی اشاره کرد.  او ضمن بیان چالش‌های پیش‌روی توسعه گردشگری ایران، اقداماتی که در زمان پاندمی کرونا برای کاهش اثرات منفی آن را بر گردشگری داخلی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران اتخاذ شده است، تشریح کرد.  وی گفت: «با توجه به اینکه شرایط پاندمی کرونا به گونه‌ای بود که مرزهای ورودی کشور بسته شد و سفرهای داخلی نیز طبق دستورالعمل‌های بهداشتی با محدودیت‌های فراوانی مواجه شد، فعالان گردشگری کشور آسیب‌های زیادی دیدند که اقداماتی برای حمایت از آن‌ها و جلوگیری از تعطیلی این مراکز در نظر گرفته شد و این حمایت‌ها تا زمان از بین رفتن بیماری ادامه خواهد داشت.»  شالبافیان افزود: «با توجه به اینکه در این شرایط امکان صدور مجوز سفر گسترده به مقاصد گردشگری را نداریم، طی این چند سال، رویکرد توسعه و متنوع‌سازی محصولات گردشگری را اتخاذ کردیم که حاصل آن را می‌توان صدور مجوز گردشگری کشاورزی دانست و سایر محصولات گردشگری نیز مطابق با ظرفیت‌های گردشگری کشور در حال شناسایی و برنامه‌ریزی هستند تا به سمت توسعه گردشگری تخصصی و خانواده محور پیش برویم.»  معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عموم مردم ایران و از جمله فعالان شاغل در حوزه گردشگری داخلی کشور، از چشم‌انداز رو به رشد گردشگری داخلی طی چند ماه آینده و رونق مجدد آن خبر داد و افزود: «در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و روساخت‌های لازم برای شروع مجدد رونق گردشگری داخلی از جمله برای رویدادهای ملی و بین‌المللی شامل عید نوروز و سایر جشنواره‌های موضوعی هستیم.»  او گفت: «در این چند سال از ظرفیت نیروهای متخصص و علمی برای تهیه اسناد فرادست و مطالعاتی استفاده کردیم و سند راهبردی توسعه گردشگری، استراتژی ملی صادرات گردشگری و برند ملی گردشگری ایران را تهیه کرده‌ایم.»  شالبافیان خاطرنشان کرد: «بسیاری از دوره‌های آموزشی و توانمندسازی حوزه گردشگری را نیز در فضای مجازی توسعه داده و برای علاقه‌مندان اجرا کردیم.»  معاون گردشگری ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل سفر هوشمند و ایمن، از تهیه طرح‌های تبلیغاتی از جمله ویدیوکلیپ و موشن‌گرافیک برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و تمرکز بر تورهای سازمان‌دهی شده به جای سفرهای انفرادی و طولانی‌مدت، تمرکز بر تفریحات در مناطق باز از قبیل مزارع گردشگری و طبیعت‌گردی خبر داد.  شالبافیان در پایان ضمن خرسندی از تشکیل این نشست، نسبت به اشتراک‌گذاری تجربیات و اقدامات سایر کشورها در مواجهه با پاندمی کرونا و رونق مجدد گردشگری داخلی ابراز امیدواری کرد.  نمایندگان سایر کشورها نیز در روز نخست، سیاست‌ها و اقدامات مرتبط با گردشگری خود را برای حضار تشریح کردند.

ایجاد شده: 14/مهر/1400       آخرین ویرایش: 14/مهر/1400     اخبار داخلی
رزرو هتل برای دختران مجرد

رزرو هتل برای دختران مجرد

به گزارش هتل نیوز ، ماجرای پذیرش بانوان مجرد در هتل ها و مراکز اقامتی، از آن دست مباحثی است که همیشه با حواشی و سر و صدای بالا همراه بوده است؛ چراکه مطابق بخشنامه سال 78 اداره اماکن کشور، مراکز اقامتی اجازه پذیرش بانوان تنها را نخواهند داشت. با اجرای این قانون، بانوان مجرد تا سال ها پشت در مراکز اقامتی می ماندند و ناچار به اقامت در مراکز آزاد و خانه های اجاره ای می شدند که تبعاتی را به وجود می آورد. به همین سبب نیز این قانون 15 سال بعد دست خوش تغییر شد. در این مطلب، زیر و بم های رزرو اقامت برای بانوان مجرد را بررسی نموده ایم که توصیه می کنیم حتما تا انتها مطالعه بفرمائید. قانونی بودن رزرو هتل برای دختران مجرد پس از اعتراضاتی که نسبت به قانون سال 78 اداره اماکن از سوی نهادهای حمایتی زنان و کارشناسان مختلف اجتماعی مبنی بر تبعات این قانون برای بانوان مجرد در سفر و نقض امنیت آن ها در جامعه صورت گرفت، این قانون به کلی لغو شد و رییس این اداره طی بخشنامه ای به تمامی مراکز اقامتی اعلام کرد که هیچ ممانعتی نمی بایست برای پذیرش بانوان به عمل آید. با این اطلاعیه، پذیرش بانوان تنها، در کلیه مراکز اقامتی آزاد و تنها با ارائه مدارک شناسایی معتبر، اقامت آن ها امکان پذیر گردید. عدم پیروی از قانون در برخی از مراکز اقامتی متاسفانه لغو این قانون، پایان ماجرا نبود. با اینکه اداره اماکن، اعلام کرده بود طی بخشنامه ای تمامی مراکز اقامتی را مکلف به پیروی از قانون جدید نموده است، اما هم چنان اقامت بانوان مجرد در برخی از مراکز غیرممکن بود. این مساله به خصوص در اصفهان سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی از هتل های معروف این شهر، پذیرش بانوان را تنها منوط به اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن می دانستند. همین مساله نیز سبب شده بود تا هم چنان بانوان تنها برای اقامت به پارک ها و خانه های اجاره ای مسافرتی رو بیاورند. با این وجود، رئیس اداره اماکن، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جامعه هتلداران کشور همگی بر قانون بودن پذیرش بانوان تنها در هتل ها تاکید می کنند و سرپیچی از قانون را مصداق جرم برای واحد اقامتی مورد نظر می دانند. بالاخره پذیرش بانوان مجرد، آری یا خیر؟ همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم، هیچ قانونی مبنی بر عدم پذیرش بانوان مجرد و یا تنها در هتل ها و مراکز اقامتی وجود ندارد. با این حال، ممکن است برخی از مراکز اقامتی از این افراد اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن درخواست کنند و یا از پذیرش آن ها سرباز زنند. در نظر داشته باشید که این کار جرم است و مسافر می تواند در صورت مشاهده چنین برخوردی، شکایت خود را از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور و جامعه هتلداران پیگیری نماید و در این مورد نیز قانون طرفدار حقوق مسافر خواهد بود. نکات مهم قبل از رزرو هتل برای بانوان تنه با همه این موارد و طرفداری قانون از حقوق بانوان تنها در سفر، بهتر است قبل از اینکه راهی سفر شوید، حتما موارد زیر را مدنظر بگیرید: - قبل از رزرو اقامت، حتما از امکان پذیرش بانوان مجرد و تنها در اقامتگاه موردنظر مطمئن شوید. در این مورد می توانید با مسئول پذیرش اقامتگاه یا مسئول رزرواسیون هتل در آژانس مسافرتی تماس حاصل فرمائید. - حتما مدارک معتبر شناسایی عکس دار به همراه داشته باشید؛ چراکه در غیراینصورت ممکن است پذیرش شما با دردسر و مشکل همراه شود. - قبل از اینکه راهی سفر شوید، رزرو اقامت هتل خود را قطعی کنید. چنانچه قصد داشته باشید بعد از رسیدن به مقصد به دنبال هتل بگردید، به هر حال ممکن است با مساله عدم پذیرش و سرگردانی در شهر مقصد مواجه گردید. - قبل از رزرو اقامت، حتما از نوع قفل درب اتاق مطمئن شوید. - تمامی هتل های شناخته شده شهرهای توریستی کشور، مانند هتل های کیش، مشهد، شیراز و ... پیروی این قانون می باشند. اما در صورت مشاهده موارد متخلف می توانید از طریق مراجعه ذی صلاح پیگیری داشته باشید. - شماره تماس های ضروری مثل اداره اماکن، واحد رسیدگی به شکایات اداره میراث فرهنگی و هم چنین اتحادیه هتلداران شهر مقصد را به همراه داشته باشید. - چنانچه هتل خود را از سامانه های اینترنتی رزرو می کنید، از خدمات پشتیبانی 24 ساعته آن ها مطلع گردید تا بتوانید مشکلات خود را در هر ساعتی از شبانه روز پیگیری نمائید. - هتل را در مناطق شلوغ و پر رفت آمد شهر انتخاب کنید. حال که قرار است تنها سفر کنید، از رزرو هتلی که در خیابان خلوت یا کوچه قرار دارد، خودداری فرمائید. - دختران زیر 18 سال تنها، اجازه اقامت در مراکز اقامتی را نخواهند داشت و پذیرش آن ها تنها با حضور ولی، قیم یا سرپرست صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 14/مهر/1400       آخرین ویرایش: 14/مهر/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...