به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور با تاکید بر ضرورت انجام سفرهای ضابطهمند هموطنان در چارچوب پروتکلهای بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: برنامههای اجرایی لازم با محوریت اقدامات اعتمادساز در کنار مدیریت سفر و تحریک تقاضا با همکاری ذینفعان و مطابق با تقسیم کاری که در جلسات هماندیشی مربوطه صورت گرفته است در دستور کار حوزه گردشگری کشور قرار دارد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: مجموعه اقدامات برای مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در دو بخش داخلی و بینالمللی تهیه و با سرفصلهایی شامل اقدامات مدیریتی وساماندهی تقاضا، نظارت و اعتمادسازی، حمایتی، آموزشی، فرهنگسازی، ظرفیتسازی و نیز اجرایی و تخصصی با همکاری فعالان حوزههای مختلف صنعت گردشگری کشور، تدوین و در حال اجراست. "ولی تیموری" در رابطه با این برنامهها در سطح داخلی، گفت: در پیشبرد روند سفرهای داخلی در فضای ویروس کرونا، مدیریت دو شرایط متفاوت در استانهای کشور لحاظ شده است. نخست مدیریت توزیع سفر در استانهایی که با انباشت تقاضا و حجم بالای سفر مواجه هستند و دیگری استانهایی که به دلیل وجود ترس و تردید و حتی تشدید آن به واسطه شیوع گسترده کرونا، تقاضای بسیار کمی برای سفر وجود دارد. "تیموری" تصریح کرد: مدیریت حوزه گردشگری به منظور پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در استانهای پرتقاضا و نیز اعتمادسازی مجدد و تحریک بازار استانهایی که کمتر مقصد سفر هستند با ابزارها و فرآیندهای اجرایی متنوعی در دست اقدام قرار گرفته است که برگزاری دورههای آموزشی برای فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری، آگاهیبخشی به گردشگران، برگزاری تورهای آشناسازی، جشنوارههای گردشگری، رویدادهای محلی و ملی، برگزاری هفتههای فرهنگی در استانهای همجوار و منطقه، برگزاری نشستهای تخصصی اداراتکل استانها با تشکلهای بخش خصوصی، تهیه و پخش برنامههای آموزشی با محوریت پروتکل سفر هوشمند و نیز جلب مشارکت استانداران و سایر دستگاههای ذیربط جهت تصویرسازی و اعتمادسازی مثبت در همزیستی گردشگری و کرونا نمونهای از اقدامات در دست اجرا ویژه گردشگری داخلی به شمار میآیند. وی در رابطه با برنامههای اعتمادساز و تحریک تقاضا در سطح بینالملل نیز گفت: نقطه نخست فعالیت گردشگری خارجی کشور از کشورهای همسایه آغاز خواهد شد. از این رو فرآیند ارتباط با هر یک از کشورها با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، تعریف و دستورالعمل اجرایی و ابزارهای عملیاتی متفاوتی به کار گرفته خواهد شد. معاون گردشگری کشور تشریح کرد: برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، فعالین گردشگری، بلاگرها و اینفلوئنسرها، برگزاری هفته فرهنگی یا روز گردشگری ایران در کشورهای مقصد، برگزاری نشستهای تخصصی به صورت دوجانبه با حضور بخشهای خصوصی و نمایندگان بخشهای دولتی با کشورهای هدف، تسهیل صدور روادید، استفاده از ظرفیتهای فرابخشی بینالمللی با هدف تصویرسازی فضای مناسب سفر با فراهم بودن امکانات و شرایط بهداشتی مناسب در کشور، بکارگیری روشهای غیرمستقیم تبلیغات گردشگری شامل بیان تجربههای سفر گردشگران خارجی در شبکههای مجازی به منظور نشان دادن شرایط ایمن و سلامت برای سفر به ایران، تهیه ویدئو و سایر اقلام تبلیغاتی مجازی گردشگری جهت انتشار در شبکههای برونمرزی به منظور نمایش زنجیره سفر امن کشور از جمله این اقدامات به حساب میآید. معاون وزارت گردشگری تاکید کرد: تمامی اقدامات و برنامهریزیها با هماهنگی کامل و در نظر گرفتن ملاحظات تمامی دستگاههای فرابخشی مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی، انجام خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات در سطح داخلی و بینالمللی، سایر بخشهای حوزه گردشگری نیز با همکاری تشکلهای بخش خصوصی در ایجاد پویایی و نشاط دوباره صنعت گردشگری کشور مشارکت دارند که میتوان به تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی، توجه به آموزشهای مجازی ویژه ذینفعان و آگاهیبخشی به گردشگران، اشاره کرد.
ایجاد شده: 10/تیر/1399 آخرین ویرایش: 10/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری از راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری، خبر داد و اظهار داشت: با راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری کلیه دورههای کوتاهمدت و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شده است. "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با توجه به تاکید وزیر مبنی بر تمرکز به آموزشهای مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم شود. "شفیعی" ادامه داد: از این رو هماکنون برگزاری و اجرای دورههای کوتاهمدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعتگردی، زمین - گردشگری و مدیریت فنی بند "ب" به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است. وی تاکید کرد: آموزش مقولهای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد. آموزش گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگامسازی و بازنگری مهارتها و آموختههای خود حتی در شرایط غیرعادی و حادی مانند شیوع کروناست. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری در ادامه گفت: استفاده از فرصتها و امکانات ارتباطی از راه دور، همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوریهای نو ترغیب کرده است اما به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، تسریع در بهرهگیری از آموزشهای مجازی را تشدید کرده است. وی افزود: این موضوع همچنین انگیزه و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصتهای علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است. این مقام مسئول در وزارت گردشگری تاکید کرد: در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعۀ آموزش گردشگری تبدیل شود و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری توسعه یابد. وی تصریح کرد: در ایامی که فعالین گردشگری به علت مشکلات پیش آمده و منع سفر عملاً امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، سعی شد تا چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقهمندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری، یادآور شد: برنامهریزی لازم به عمل آمد تا دورههای آموزشی کوتاهمدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد. "زاهد شفیعی" گفت: پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راهاندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی شد. از سوی دیگر با توجه به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسات آموزشی ناشی از توسعه بیماری کرونا، تلاش شد که پلتفرم یاد شده در سادهترین و کاربردیترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم جهت آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو امکان دسترسی علاقهمندان و فعالین گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود. وی یادآور شد: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفته اول تیرماه در حالیکه تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه میگذرد، 94 کلاس آموزش مجازی شامل دورههای کوتاهمدت گردشگری و توانمندسازی در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی، برگزار شده است. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری افزود: برگزاری این دورهها در استانهای کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسانشمالی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راهاندازی سامانه، نشانگر نیاز و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو و موفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن کلیه فعالین گردشگری از سوی دیگر است. وی در پایان گفت: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراکگذاری امکانات و فرصتهای آموزش گردشگری در سراسر کشور از جمله سیاستهای وزارت گردشگری به شمار میآید لذا بهرهگیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده، شرایط دسترسی علاقهمندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست بررسی موضوع تشکیل فدراسیون گردشگری و ارائه نقطه نظرات فعالان گردشگری در رابطه با این موضوع با حضور روسا و نمایندگان تشکلها و انجنهای فعال در حوزه گردشگری کشور در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی ایران، برگزار شد. در این جلسه پس از قرائت اهداف تشکیل فدراسیون گردشگری توسط دبیر جلسه، هر یک از حاضرین به بیان نقطه نظرات، راهکارها و پیشنهادهای خود در خصوص این موضوع پرداختند. "علیاکبر عبدالملکی" رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران؛ هدف اصلی تشکیل فدراسیون گردشگری، ایجاد صدای واحد در بزرگترین پارلمان بخش خصوصی کشور است. با تشکیل فدراسیون گردشگری میتوانیم با قدرت و توان بیشتری خواستههای خود را از دولت مطالبه کنیم. از سوی دیگر فعالان گردشگری با همفکری و مشارکت در فدراسیون گردشگری، میتوانند نیازها و مطالبات جدیدی را برای خود تعریف کنند. فدراسیون گردشگری و صندوق حمایت از گردشگری میتواند عاملی باشد برای اینکه از تسهیلات دولتی مانند وام ۱۲ درصدی، بینیاز شویم. "جمشید نفر" رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران؛ دست به نقدترین شکل صادرات، گردشگری است. فرهنگسازی در گردشگری اهمیت فوقالعادهای دارد و امیدوارم در تشکیل فدراسیون گردشگری نیز مدنظر قرار گیرد. کشور ایران امروز با وجود تمامی کمبودها، موانع و چالشها، رتبه ۲۱ گردشگری دنیا را در اختیار دارد. زیرشاخههایی مانند گردشگری سلامت، پزشکی و بومگردی، میتواند درآمد و ارزش افزوده بسیاری را برای به کشور رقم بزند. با وجود کمبود هتلهای بزرگ چهار و پنج ستاره در ایران، معتقدم که دنیا به سمت شکل جدیدی از مراکز اقامتی مانند هاستلها، بومگردیها و ... میرود. "محمدرضا مجیدی" رئیس انجمن ایرانی همکاری با یونسکو؛ یکبار برای همیشه اعلام شود که گردشگری، حلال است یا حرام؟! تا زمانی که به طور صریح و شفاف به این سوال پاسخ داده نشود، هیچ سرمایهگذار داخلی و خارجی رغبتی برای ورود به عرصه گردشگری کشور نخواهد داشت. بسیاری از چالشها و مشکلات امروز گردشگری ایران به قوانین و مقررات دولتی و مسائل حاکمیتی مربوط میشود. بنا به دلایل متعددی نتوانستیم به اهداف مورد نظر خود در گردشگری دست پیدا کنیم. در سند چشمانداز ۱۴۰۴ دستیابی به ۲۰ میلیون گردشگر ورودی پیشبینی شده است اما در شرایط فعلی رسیدن به رقم ۵ میلیون گردشگر نیز مطلوب خواهد بود. "غلامحیدر ابراهیم بای سلامی" رئیس انجمن علمی گردشگری ایران؛ بزرگترین مانع گردشگری در ایران دولت است. تشکلهای گردشگری در ایران نقش تشریفاتی دارند و عملاً قوی و تاثیرگذار نیستند. علاوه بر اینکه تشکلها از سوی دولت جدی گرفته نمیشوند، تشکلها نیز نمیتوانند خواستهها و مطالبات خود را مطرح کنند. سیاستها و اهداف صنعت گردشگری در ایران مورد پذیرش دولت و حاکمیت نیست. به دلیل عدم دانش کافی و سواد گردشگری، هیچ راهبرد و نقشه راه مشخصی در صنعت گردشگری کشور نداریم. برای مثال فقط به موضوع بومگردی تاکید میشود در حالیکه بومگردی فقط ۱ درصد صنعت گردشگری است.
ایجاد شده: 1/تیر/1399 آخرین ویرایش: 1/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر اجرایی پایون گردشگری جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سفر منطقه آنادولی شرق ترکیه از آغاز ثبتنام این رویداد بینالمللی از ابتدای تیرماه خبر داد و اظهار داشت: برای دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، بیمارستانها، دانشگاههای علوم پزشکی، صنایع دستی و شرکتهایی که سالهای قبل در این نمایشگاه حضور داشتند، تسهیلات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است. "بهزاد شجاعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: تورهای نمایشگاهی - تفریحی ویژهای نیز طراحی شده که شرکتکنندگان میتوانند علاوه بر حضور در نمایشگاه از جاذبههای تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر "وان" بازدید کنند. همچنین پکیج ویژه دو شب اقامت در "وان" و سه شب در "ترابزون" نیز تهیه و برنامهریزی شده است. "شجاعی" تاکید کرد: در راستای حمایت از صنعت گردشگری ایران در مقابل خسارات ناشی از کرونا، امکان تقسیط هزینههای شرکت در نمایشگاه برای مراکز فعال گردشگری و ادارات کل استانی که همراه با بخش خصوصی شرکت داشته باشند در نظر گرفته شده است.
ایجاد شده: 31/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 31/خرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد شدید از عملکرد سازمان هواپیمایی، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشور نقش نظارتی خود را از داده است و به ایرلاینهای خارجی باج میدهد. "حرمتالله رفیعی" وضعیت این روزهای صنعت گردشگری در ایران را دشوار قلمداد کرد و گفت: پایههای گردشگری در شرایط موجود و پس از حوادثی مانند سیل، کرونا و ... نه اینکه لرزان، بلکه از بین رفته است. "رفیعی" در واکنش به موضوع افزایش احتمالی نرخ بلیط هواپیما از سوی ایرلاینها، گفت: قیمت خدمات مسافری نباید افزایش پیدا کند زیرا در این شرایط کرونایی، این بخش بیشتر آسیب میبیند. وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا تسهیلات بلاعوض به بنگاههای آسیبدیده از کرونا پرداخت شده است، گفت: حتی برخی شرکتهای مسافرتی ایران که دارای نمایندگی خارج از کشور هستند نیز ماهیانه 15 هزار یورو به طور بلاعوض دریافت میکنند.
ایجاد شده: 21/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 21/خرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت این حوزه از گردشگری در کشور، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی گردشگری سلامت باید حمایتهای ویژهای از بیمارستانها و شرکتهای تسهیلگر داشته باشد. "سعید هاشمزاده" اظهار داشت: برای پرداخت وام کمبهره، مراکز درمانی و شرکتهای تسهیلگر را به بانک مرکزی معرفی کردهایم اما هنوز اقدام لازم در این خصوص صورت نگرفته است. وی افزود: در جریان شیوع بیماری کرونا نقش IT بیش از گذشته پررنگ شده است و باید برای رفع مشکل زیرساختهای اینترنت در کشور اقداماتی انجام شود.
ایجاد شده: 20/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با جزئیات پرداخت مقرری بیمه بیکاری به مشاغل آسیبدیده از کرونا، اظهار داشت: علیرغم پیشنهاد وزارت کار، نظر سازمان برنامه و بودجه این بود که میزان کار افراد در این ماه در مقایسه با فردی که تمام وقت کار میکند به اندازهای نیست که بیمه بیکاری را کامل دریافت کند. "عیسی منصوری" ضمن اعلام این مطلب، ابراز داشت: مجموع جمعبندیها به این سمت رفت که مقرری بیمه بیکاری بر اساس شرایط کرونا واریز شود زیرا بسیاری از این افراد مجدد به کار خود باز میگردند. وی در خصوص پرداخت وام و تسهیلات حمایتی به مشاغل نیز گفت: در حال حاضر شرط حفظ نیروی کار برای دریافت وام حمایتی برداشته شده است و اگر بنگاهی با حداقل نیروی کار نیز فعال باشد به ازای تعداد نیروهای شاغل در بنگاه، وام دریافت میکند.
ایجاد شده: 20/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399 اخبار داخلی
مجمع ملی تشکلهای گردشگری به نمایندگی از تمامی فعالان حوزه گردشگری کشور طی نامهای به رئیسجمهور، 13 پیشنهاد و راهکار اجرایی برای جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و از سرگیری مجدد فعالیتهای مرتبط را ارائه داد. به گزارش هتلنیوز ، نامه ارسالی به دکتر "حسن روحانی" از روسای جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، جامعه تورگردانان ایران، جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور، جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و انجمن موسسات آموزش گردشگری ایران به امضا رسیده است. پیشنهادات ارائه شده توسط مجمع ملی تشکلهای گردشگری به شرح زیر است؛ افزایش معافیت مالیاتی تأسیسات و مؤسسات گردشگری از 50 درصد فعلی به صددرصد برای سالهای 98 و 99 افزایش مدت امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی توسط تأسیسات گردشگری از سه ماه به 6 ماه و الزام بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی در این مورد تخصیص تسهیلات با نرخ 8 درصد مشابه تسهیلات پرداختی حوزه گردشگری روستایی به هتلها به ازای هر اتاق 500 میلیون ریال و نیز سایر تأسیسات و مؤسسات گردشگری با یک سال تنفس و شش سال بازپرداخت افزایش مدت پرداخت بیمه بیکاری کارکنان این صنعت تا پایان شهریور به دلیل تبعات طولانی مدت این بحران معافیت پرداخت 23 درصد سهم بیمه کارفرما به تأمین اجتماعی برای طول سال 99 و تدقیق و تسهیل سازوکارهای اجرایی آن عدم از سرگیری فعالیت مهمانسراهای دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی به استناد ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری عدم صدور مجوز فعالیت برای خانهمسافرها تا پایان 99 افزایش مدت امهال پرداخت قبوض انرژی تأسیسات گردشگری از سه ماه به 6 ماه در نظر گرفتن شرایط بهرهبرداری از بیمه بیکاری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از راهنمایان گردشگری پیشبینی دو دوره تعطیلات مناسب برای فصول پائیز و زمستان برای جبران نوروز و تخصیص سهمیه بنزین سفر تخصیص تسهیلات سفر داخلی به کارکنان دولت پس از بحران کرونا برای کمک به جریانسازی گردشگری داخلی در کشور ارائه حداقل 50 درصد تخفیف در صدور روادید ورود و نیز بلیط ورودیه سایتهای میراثی برای گردشگران خارجی برای سال 2021 میلادی فعال شدن بیشتر سفارتخانههای ایران در کشورهای مبدا گردشگری به ایران و تخصیص بودجه مناسب به این امر
ایجاد شده: 17/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1399 اخبار داخلی
در این شرایط و در این بحران و شیوع و اپیدمی کرونا ویروس، آیا میتوان بیمارستانها، وزارتخانهها، جلسات هیات دولت و بانکها را تعطیل کرد؟ آیا میتوان به رانندگان عزیز اتوبوس و تاکسی و کلیه وسایل نقلیه گفت که دست از کار بکشید؟ آیا میتوان به زحمتکشان حقیقی و کارگران شهرداری گفت کار را تعطیل کنید و زبالهها را جمعآوری نکنید؟ در شرایطی که شهری و استانی قرنطینه نشده است، می توان دستور داد هتلها را تعطیل کنید؟ مسافر و میهمانی که وارد شهر میشود چه کند؟ آیا میتوان دادگستری و مرکز دادخواهی را تعطیل کرد و به قضّات عزیز گفت در خانه بمانید؟ به یقین چنین تصمیماتی پسندیده نیست. حتی در این شرایط، ساعت کاری کارکنان دستگاههای اجرایی را نیز نمیتوان کاهش داد. حال جهت پیشگیری پیشنهاد میشود در خانه بمانید و به یقین اولین کسانی که به این پیشنهاد لبیک گفتند، دستگاه قانونگذاری و مجلس محترم شورای اسلامی بود و لذا تعطیل کردند و در خانه ماندند تا دیگران محیطی امن ساخته و پرداخته کنند و آنها مجدد جمع شوند و به کار خود بپردازند!! آنهم دقیقاً در زمانی که به قانون نیازمندیم. تا چه زمانی باید در انتظار بمانیم تا شرایط عادی شده و سلامت شما را تضمین کنیم؟ عزیزان و بزرگواران قوه مقننه، آیا آمار فوت شدگان و آن جوانان عزیز کارمند بانک را به اطلاع شما رساندهاند؟ آیا به شما گفتهاند چه تعداد پزشک و پرستار و کادر درمانی بیمارستانها به ویروس کشنده مبتلا شدهاند و چه تعداد از این سرمایههای کشور عزیزمان را از دست دادهایم ؟ آیا میدانید چه تعداد از فعالان اقتصادی در کارگاههای کوچک و بزرگ تولیدی و خدماتی با این بیماری دست و پنجه نرم میکنند؟ در حال حاضر نیازمند طرحهای دو فوریتی و چند فوریتی هستیم. اینک نیازمند این هستیم که شما خود را در خانه ملت قرنطینه کنید و کمیسیونهای مختلف را تشکیل داده و قوانینی را مصوب کنید جهت اینکه این ملت عزیز و بزرگوار بتوانند دوران گذار را با آسودگی بیشتری طی کنند. به یقین باید موارد بهداشتی را مو به مو تحت نظارت کارشناسان رعایت کرده و با فاصله تعیین شده در صندلیهای خود نشسته و با دقت مسائل و مشکلات مردم را بررسی فرمائید. یقین بدانید این چند ماهه آخر ماموریت خود را به سلامت طی خواهید کرد. شاید هم در انتظار هستید که روزی، روزگاری بعد از آنکه این اقتصاد بیمار در برابر مرگ تسلیم شد و شرایط عادی شد به مستند خود برگردید و به جستجوی مقصر، این وزیر و آن وزیر را استیضاح کنید؟ هر روز مسئولین، استانداران و فرمانداران مجبور هستند جهت آرامش مردم دستوراتی را صادر کنند. هر وزیر و مسئولی با توجه به درجه اختیارات خود مواردی را بیان میکند اما در اجرا نیازمند قانون است. اگر پیشنهاداتی به بانکها جهت تسهیل و امهال وامها و یا پیشنهادی به سایر دستگاههای اجرایی همانند وزارت رفاه و امور اجتماعی در خصوص بیمههای کارفرمایی و یا وزارت نیرو در خصوص آبونمان و مصارف آب، برق و گاز و یا وزارت اقتصاد و امور دارایی در خصوص مالیاتها داده میشود، نیازمند قانون است. لذا امیدوارانه در انتظار بازگشت شما به خانه ملت میباشیم. سید علی معینزاده - کارشناس و فعال صنعت گردشگری و هتلداری
ایجاد شده: 13/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 13/خرداد/1399 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا تاکید کرد: محدودیتی برای برنامهریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالین بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد. "ولی تیموری" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی حلقههای زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایتها و مراکز فرهنگی - تاریخی و طبیعتگردی، فعال هستند. "تیموری" ابراز داشت: به زودی طبق رایزنیهای صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاههای فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام خواهد شد. وی تصریح کرد: برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکلهای تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام میگیرد. معاون گردشگری کشور در خصوص آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلین صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانکهای عامل است. وی افزود: آن دسته افرادی که تاکنون پیامک دریافت نکردهاند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار جهت رسیدگی مجدد ثبت نمایند. دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا ادامه داد: همچنین شاغلینی از جمله فعالین حوزه بومگردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی نیز در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بیبهره هستند، با این حال برابر رایزنیها و تلاشهایی که صورت گرفته، ساز و کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که انشالله به زودی اعلام میشود.
ایجاد شده: 10/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 10/خرداد/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، روزنامه Gurdian در گزارشی مشاغل گردشگری تا سال ۲۰۵۰ معرفی کرد؛ گردشگری پدیدهای کهن است که مرور با تسهیل امکان سفر، گسترش یافته است. میهماننوازی بخش مهمی از جلب گردشگر و توسعه گردشگری و شامل بخشهای مختلفی از جمله هتلداری، رستورانداری، تورگردانی و ... است. با این تعاریف، انتظار میرود تا سال ۲۰۵۰ مشاغل زیر در حوزه گردشگری توسعه یابد؛ طراح مناطق گردشگری واقعیت افزوده مدیر تور شخصی همراه ربات طراح سیستمهای هوشمند سفر مدیر فضای برند معماری مرزها
ایجاد شده: 1/خرداد/1399 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی در هتلهای سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزهزاده" با اعلام اینکه پروتکلهای بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتلها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکلها رعایت میشود، هتلها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تبسنجی میشوند و سلامت کارکنان هتلها نیز مداوم کنترل میشود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایستهای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزهزاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتلها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتلها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتلها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت میکنند که از روز اول تعداد زیادی از آنها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آنها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتلها صفر شد و نه تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکلهای ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشتماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.
ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399 آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399 اخبار داخلی