به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری اعلام برنامههای سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، صبح روز شنبه 19 بهمنماه با حضور معاون گردشگری و معاون صنایع دستی کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، تعدادی از مدیران کل وزارت گردشگری و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل سالن فجر وزارت گردشگری، برگزار شد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در ابتدای این نشست با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری، اظهار داشت: آمار گردشگران بینالمللی در پایان سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و پانصد میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۳.۸ رشد داشته است. معاون گردشگری کشور در تکمیل این آمار، ابراز داشت: با وجود تمامی اتفاقات تلخ ماهها، هفتهها و روزهای گذشته، آمار گردشگران خارجی کشور در سال جاری به نسبت سال گذشته، افزایش داشته است. معاون گردشگری کشور در ادامه به تشریح وضعیت گردشگری کشور پرداخت و گفت: برای سال ۹۸ پیشبینی ۱۰ میلیون گردشگر خارجی را داشتیم که دو عامل حادثه هواپیمایی اوکراین و شیوع ویروس کرونا تا حدودی پیشبینیهای ما را بهم زد. ولیکن بدون شک در آغاز اسفندماه و همزمان با فصل دوم گردشگری کشور، بار دیگر شاهد روزهای شاداب گردشگری کشور خواهیم بود. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان لغو پروازهای خارجی به کشور در پی حوادث و اتفاقات اخیر، گفت: آمار لغو پروازهای خارجی در پی حادثه هواپیمای اوکراینی از سوی افراد و بخشهایی اعلام شد که هیچ ارتباط و تخصصی در خصوص این موضوع نداشتند. وی تصریح کرد: هنوز هم نمیتوانیم آمار دقیقی از میزان لغو پروازهای خارجی به کشور اعلام کنیم و اظهارنظرهای مطرح شده حقیقت ندارد. هر اظهارنظری در خصوص آمار و ارقام لغو پروازهای خارجی به کشور دروغ است. تیموری در ادامه و در رابطه با نمایشگاه گردشگری تهران، توضیح داد: نمایشگاه امسال به صورت استان محور برگزار میشود و هر استان با تمامی ظرفیتهای خود در حوزه گردشگری، صنایع و مشاغل وابسته حضور پیدا میکند. وی در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و تاثیر آن در رشد و رونق گردشگری داخلی، گفت: در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، این نمایشگاه فرصتی ایدهآل برای توسعه گردشگری داخلی است. برگزاری نمایشگاه به مردم کمک میکند تا راحتتر پکیجهای مورد نظر خود را انتخاب و سفرهای نوروزی را برنامهریزی کنند. در ادامه این نشست خبری، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه، گفت: سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای ۲۳ الی ۲۶ بهمن از تاریخ ۹ الی ۱۷ در ۱۳ سالن محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران و در فضایی بالغ بر ۴۶۵۰۰ متر مربع، برگزار خواهد شد. "خشایار نیکزادفر" در رابطه با جزئیات حضور شرکتهای داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه، گفت: در مجموع تعداد 1028 مشارکتکننده شامل 967 شرکت داخلی، 43 شرکت خارجی و 18 مجموعه به نمایندگی از شرکتهای خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. وی تصریح کرد: 72 هتل، 124 اقامتگاه بومگردی، 78 شرکت در حوزه گردشگری الکترونیک، 148 آژانس و دفتر خدمات مسافرتی، 8 شرکت حمل و نقل و 165 تشکل و انجمن در حوزههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این رویداد بینالمللی مشارکت خواهند داشت. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: شرکتهای خارجی از کشورهای سوئیس، ترکیه، چین، هندوستان، مالزی، اندونزی، ویتنام و افغانستان در سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور خواهند داشت. وی برگزاری رویدادهای جانبی را از دیگر برنامههای سیزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، معرفی کرد و افزود: علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه، رویدادهای جانبی متعددی شامل نشست، همایش، سمینار، کارگاه آموزشی و مسابقه در حوزههای مختلف گردشگری برای برگزاری در این نمایشگاه، برنامهریزی شده است. وی در پایان گفت: رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه با هماهنگی شرکت ملی پست ایران و رونمایی از اپلیکیشن راهنمای نمایشگاه گردشگری از جمله برنامههای مراسم افتتاحیه است. گزارش تصویری اختصاصی هتلنیوز از این نشست خبری را در ادامه مشاهده مینمائید.
ایجاد شده: 20/بهمن/1398 آخرین ویرایش: 20/بهمن/1398 اخبار داخلی
دولت باید نظارت عالیه داشته باشد امّا نباید آن را با دخالت عالیه اشتباه گیرد. جناب آقای "مونسان" وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ آیا وقت آن نرسیده به یک خانهتکانی درون سازمانی بپردازید؟! آیا وقت آن نرسیده که بدون آنکه هزینهای به دولت تحمیل کنید تفکر حاکم بر صنعت گردشگری که در این وزارتخانه نهادینه شده را به وسیله نیروهای جوانتر با افکار سازندهتر بیازمائید؟!! ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، کم کم به تاریخ میپیوندد و در این مدت طولانی همان کسانی که با تبصره "ث" این ماده مخالف بودند به جای آنکه با کمک بخش خصوصی آئیننامهها و دستورالعملها را با تصویب جنابعالی به لایحه و سپس پیشنهاد قانونی تبدیل کنند، به دنبال تضعیف تشکلهای حرفهای بخش خصوصی هستند. عمر و تجربه بعضی از تشکلهای منسجم تاسیسات گردشگری که به صورت خودجوش در استانها و کشور توسط فعالان حقیقی تاسیسات گردشگری به وجود آمده از مجموع فعالیت سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارتخانه متبوع بیشتر است. حال معاونین و مدیران کل شما با یکدیگر نیز نمیتوانند به توافق برسند و دستورالعملهای غیر کارشناسی یکدیگر را لغو میکنند. صرفا برای اینکه اجازه ندهند تا تشکلهای بخش خصوصی به رشد و تکامل برسند. جناب آقای وزیر؛ ما هم عقیده داریم وظیفه ذاتی و قانونی دولت و دستگاه اجرائی جنابعالی، نظارت عالیه است امّا چرا این نظارتها به گونهای دیگر تعبیر و تفسیر میشود؟ آنچنان اشتباهات انباشته شده که سایر دستگاههای دولتی نیز به جمع منتقدان آن وزارتخانه برآمده و عضو هیاتمدیره صندوق توسعه ملی میفرمایند ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، آماده پرداخت داریم و وزارت گردشگری نتوانسته است آن را جذب کند چون برنامه ندارد. با هزاران زحمت و امید، سرمایهگذار جذب میشود و ناگهان یکی از مسئولین شما در یکی از شهرها مانند قزوین ایشان را تهدید میکند!!! سپس اظهار میفرمایند که این سرمایهگذاران اهلیت ندارند!!! با توهین، افترا، اتهام زدن و تهدید چه موضوعی را میخواهند ثابت کنند؟! میخواهند سلب مسئولیت نمایند؟! چرایی اینکه در مقابل، سرمایه آماده و تسهیلات آماده امّا فرار سرمایهگذار صورت میگیرد فقط به دلیل ترس از بازگشت سرمایه است. آیا پای درد دل سرمایهگذاران نشستهاند؟ بدون نیازسنجی، مکانیابی و داشتن آمار صحیح و فقط با شعارهای گوناگون مبنی بر اینکه زیرساخت نداریم، هر فرد و هر مشتاق این صنعت را ترغیب به سرمایهگذاری کردهاند. در یک بازه زمانی در یکی از شهرهای زیارتی و یا سیاحتی دو شب به کمبود اتاق گرفتار میشوند و دستورالعمل سراسری و کشوری صادر کرده و با این شعار که گردشگر حق انتخاب دارد، مجوز خانهمسافر را در هر کوی و بازار ارائه میدهند ولی برای ساماندهی آنها به هزاران مشکل بر میخورند. مبتکری عزیز در گوشهای از سرزمین پهناور ایران با هنرمندی تمام، خانه و کاشانه خود را در روستا تبدیل به محل اقامت میکند و احسنت به او که مکانی مورد پسند گردشگران ایرانی وخارجی فراهم مینماید و سپس وامصیبتا!!! مدیران کل استانها به رقابت پرداخته و روستائیان عزیز را تشویق به ساخت بومگردی کرده و بدون مطالعه میدانی، آمار میدهند و حتی توجه به ماهیت و هویت بومی آنها نیز ندارند و فقط به کمیت میاندیشند و حجم و تعداد آنها را افزایش میدهند. خداوند متعال خود کمکی کند تا این عزیزان بتوانند حداقل اقساط بانکی خود را بپردازند. آنچنان این آش شور میشود که وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به ساخت و ساز بومگردی میپردازد. از میهمانسراهای دولتی و واحدهای غیرقانونی نمیگوئیم که حکایتی است کهنه و فراموش شده. آیا پسندیدهتر نیست از تشکلهای گردشگری حمایت بیشتری نمائید؟ هرچند کاملاً واقف هستیم که به معاونت گردشگری، ادارات نظارتی و مدیران کل خود دستور دادهاید در صورت رعایت مفاد قانونی و دستورالعملها در روند انتخابات هیاتمدیرهها دخالتی نکنند امّا تصور میفرمائید این مهم رعایت میشود؟ تقاضا میکنم اجازه دهید خودمان نمایندگان خودمان را انتخاب کنیم. تحقیق فرمائید که چگونه با درایت معاونت گردشگری و چشمپوشی دستگاه نظارتی، مجوز فعالیت به تشکل حرفهای تازه تاسیسی در یکی استانها دادهاند که هیاتمدیره آن بازرس ندارد چون خودخواسته بازرس را به نایبرئیس تبدیل کردند. عضوی دیگر پروانه بهرهبرداری ندارد و سابقه مدیریت بعضی از اعضای آن به یک سال و دو سال نیز نمیرسد. آن دیگری با صفر رای که حتی خودش نیز به خودش رای نداده است. این طنز نیست. یک حقیقت تلخ است. یا استانی دیگر که تا حد .فروپاشی تشکل قدیمی پیش رفتهاند به حقیقت چرا حتی یک مورد کوچک از اختیارات خود را با میل و رغبت نمیخواهید به بخش خصوصی بسپارید؟ چرا این همه مقابله؟ وزیر عزیز، جناب آقای مونسان؛ آنجا که فریاد کردیم برای تاسیس وزارتخانه و اینجا که تقاضا میکنیم برای تعامل بیشتر، هر دو را بدون هیچ حُب و بغض و فقط به منظور رونق صنعت گردشگری میخواستیم. لذا اگر نمایندگان آگاه و حقیقی بخش خصوصی را در کنار خود به مشاورهای واقعی طلب کنید، یقین بدانید یک شبه ره صد ساله خواهید رفت. سید علی معینزاده - فعال حوزه گردشگری و هتلداری کشور
ایجاد شده: 24/دی/1398 آخرین ویرایش: 24/دی/1398 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با اعلام افزایش 28 درصدی اقامت گردشگران در این استان طی 9 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: بدون شک اگر سیل و سیلاب نبود ما شاهد رشد 40 درصدی در این زمینه بودیم. "مهران حسنی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در این مدت، 75 میلیون و 722 هزار شب اقامت در سطح استان به ثبت رسیده است که از این میان، گردشگران خارجی 535 هزار شب در اقامتگاههای رسمی استان اقامت داشتهاند. وی ابراز داشت: استان مازندران ظرفیت پذیرایی و اقامت برای 1 میلیون و 242 هزار و 937 نفر گردشگر در شب را داراست. معاون گردشگری استان مازندران با اشاره به سرمایهگذاریهای صورت گرفته در حوزه گردشگری استان نیز گفت: در 9 ماهه امسال، 22 پروژه سرمایهگذاری شامل هتل، هتلآپارتمان، آژانس مسافرتی، اقامتگاه بومگردی، مجموعه تفریحی، اقامتگاه گردشگری و ... با حجم سرمایهگذاری 251 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهرهبرداری رسیده که برای 1500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 760 مورد پروانه بهرهبرداری انواع هتل، مُتِل، واحد پذیرایی و دیگر مجموعههای گردشگری با حجم سرمایهگذاری 276 میلیارد تومان و 108 مورد موافقت اصولی با حجم سرمایهگذاری 1790 میلیارد تومان، صادر شده است. "مهران حسنی" در پایان گفت: 22 پروژه گردشگری استان مازندران به میزان 51 میلیارد تومان از تسهیلات دولت در حوزه گردشگری بهرهمند شدهاند.
ایجاد شده: 22/دی/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 اخبار داخلی
هتل رستوران "ماهان" واقع در بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه در استان مرکزی به صورت رسمی افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. این مجموعه اقامتی و پذیرایی در 4 طبقه و در زمینی به مساحت 1000 متر مربع احداث شده و دارای ظرفیت اقامتی 35 تخت است. برای احداث این مجموعه، بخش خصوصی بالغ بر 40 میلیارد ریال سرمایهگذاری کرده که زمینه اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و 35 نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم آورده است.
ایجاد شده: 11/دی/1398 آخرین ویرایش: 11/دی/1398 فرصت های سرمایه گذاری
ایجاد شده: 30/آذر/1398 آخرین ویرایش: 6/بهمن/1398 TV
هتل سه ستاره "کاسپین" به عنوان اولین هتل شهرستان بندر ترکمن واقع در استان گلستان در مراحل پایانی تجهیز قرار دارد و به زودی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت. این هتل در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و سه طبقه احداث شده است و با 30 اتاق، ظرفیت اقامت 70 نفر را داراست. برای احداث این هتل بالغ بر 60 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایهگذاری شده است و پیشبینی میشود تا زمینه اشتغال 20 نفر را فراهم کند.
ایجاد شده: 27/آذر/1398 آخرین ویرایش: 27/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
هتلآپارتمان "احسان" به عنوان اولین مرکز اقامتی شهرستان خنداب واقع در استان مرکزی، افتتاح شد و به طور رسمی مورد بهرهبرداری قرار گرفت. این هتلآپارتمان با سرمایهگذاری 12 میلیارد ریالی اداره امور اوقاف در زمینی به مساحت 370 متر مربع، احداث شده و با 7 سوئیت اقامتی زمینه اشتغال 5 نفر را فراهم آورده است.
ایجاد شده: 27/آذر/1398 آخرین ویرایش: 27/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
مجتمع پذیرایی و اقامتی "ملل" واقع در استان مرکزی، شهرستان ساوه و شهر صنعتی کاوه، به طور رسمی توسط مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید. این مجموعه که با حجم سرمایهگذاری 60 میلیارد ریالی احداث شده است، ظرفیت اقامتی بالغ بر 70 تخت را داراست و برای 25 به نفر به صورت مستقیم و 65 نفر به صورت غیرمستقیم، اشتغال ایجاد کرده است.
ایجاد شده: 26/آذر/1398 آخرین ویرایش: 26/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
عملیات احداث هتل پنج ستاره "دلتا" واقع در شهرستان گرگان در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع و 13 طبقه در حال انجام است. این هتل پنج ستاره دارای 128 اتاق و ظرفیت اقامتی 250 تخت است و برای احداث آن بالغ بر 100 میلیارد تومان، سرمایهگذاری خواهد شد. همچنین پس از افتتاح این هتل، 100 نفر مشغول بکار خواهند شد.
ایجاد شده: 26/آذر/1398 آخرین ویرایش: 26/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
اولین مُتِل استان یزد در زمینی به مساحت 1050 متر مربع و زیربنای 1970 متر مربع در شهرستان اردکان، احداث میشود. برای احداث این مجموعه اقامتی 35 میلیارد ریال سرمایهگذاری و برای 10 نفر نیز اشتغالزایی خواهد شد.
ایجاد شده: 26/آذر/1398 آخرین ویرایش: 26/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
به گزارش هتلنیوز بر اساس لایجه بودجه پیشنهادی سال 99 کشور که اخیرا از سوی رئیسجمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، سهم وزارت گردشگری برای سال آینده با 13 درصد افزایش در مقایسه با سال جاری، 1279 میلیارد و 735 میلیون و 900 هزار تومان در نظر گرفته شده است. برخی از مفاد این بودجه پیشنهادی به شرح زیر است؛ جذب گردشگران ورودی به کشور: ۳۲۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان توسعه گردشگری داخلی: ۱۳۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسعه سرمایهگذاری و اقتصاد گردشگری: ۳۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسعه گردشگری پایدار و الکترونیک: ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آموزشهای مهارتی در سه حوزه؛ ۵ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بر اساس این بودجه، اعتبار هزینهای پیشبینی شده برای وزارت گردشگری حدود ۵۴۷ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه هزینهای امسال که ۴۴۴ میلیارد تومان بوده، ۲۳ درصد رشد داشته است. در مقابل، اعتبار سرمایهای پروژههای وزارت گردشگری ۷۳۳ میلیارد تومان است. این میزان نسبت به اعتبار سرمایهای ۶۸۳ میلیاردی امسال ۱۳.۵ درصد افزایش داشته است.
ایجاد شده: 23/آذر/1398 آخرین ویرایش: 23/آذر/1398 اخبار داخلی
عملیات احداث هتل قصر سرخ جزیره هرمز واقع در استان هرمزگان در زمینی به مساحت 3444 متر مربع آغاز شد. این هتل سه ستاره با سرمایهگذاری بیش از 73 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی، احداث خواهد شد و برای 22 نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.
ایجاد شده: 3/آذر/1398 آخرین ویرایش: 3/آذر/1398 فرصت های سرمایه گذاری