نتایج جستجو...
برنامه چند ساله هتل‌ها در دولت قبل زیر سوال رفت

برنامه چند ساله هتل‌ها در دولت قبل زیر سوال رفت

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به سیاست دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی، اظهار داشت: هتل‌های ایران سال‌ها نرخ ریالی و ارزی داشت ولیکن دولت قبل به دلیل بستن یک قرارداد با کشور ترکیه اقدام به یکسان‌سازی کرد. "حسن سیادتان" ابراز داشت: با اقدامات دولت قبل، تمامی برنامه‌های چند ساله هتل‌ها زیر سوال رفت و هم‌اکنون در حالیکه هم قانون و هم نرخ‌نامه وجود دارد متاسفانه شاهد تخلف هستیم. به گزارش هتل‌نیوز ، وی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت قانون و نرخ‌نامه هتل ضرر نخواهند داد، افزود: در کشوری مانند فرانسه قیمت یک اتاق دو تخته در هتل 4 ستاره بین 240 تا 300 دلار است که طی فصول مختلف تغییر می‌کند. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: ما هتلداران مظلوم واقع شده‌ایم زیرا مخارج زیاد است و حتی خود دولت نیز قیمت آب و برق را چندین برابر کرده است و واقعا باید فکر اساسی به حال این صنعت شود.  

ایجاد شده: 16/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/مهر/1397     اخبار داخلی
نکات میزبانی (قسمت دوم)

نکات میزبانی (قسمت دوم)

میزبان 10 نکته در مورد تبدیل شدن به یک میزبان بسیار موفق.با نکاتی که در این بخش و بخشهای آینده ارائه میکنیم، شما به عنوان مدیر میتوانید چک لیست خود را تشکیل دهید و در بالا بردن میزان رضایت مهمان های خود اقدامات مناسبی را انجام دهید. ۲. عشق به غذااگر از یک میزبان در مورد یک غذا بپرسید، وی باید بتواند آن غذا را "بفروشد" و در مورد آن غذا و فروش آن هیجان زده باشد. برای سرآشپزها بسیار ناامید کننده است اگر غذاهای شگفت انگیزی که با شور و شوق در آشپزخانه خلق میکنند به میزبانانی بسپارند که هیچ شوقی راجع به آنها ندارند. فروش غذاها واقعا به میزبانها بستگی دارد. این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. راه حل: مدیران و سرآشپزان باید این موضوع را درک کنند و اقدامات درستی را برای اطمینان از حل این مشکل اتخاذ کنند. آموزش و جلسات منظم با میزبانها و سرآشپزها یکی از روشهای مفید در حل این مشکل است.

ایجاد شده: 13/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1398     میزبانی
نکات میزبانی (قسمت اول)

نکات میزبانی (قسمت اول)

میزبان 10 نکته در مورد تبدیل شدن به یک میزبان بسیار موفق.به عنوان مدیر یک هتل یا رستوران، آیا می دانید که بخش بزرگی از تجربه مهمان بستگی به تعامل وی با میزبان شما دارد؟ اگر پاسخ شما بله است، چرا یک چک لیست برای کارمندان بخش میزبانی در هتل یا رستوران خود ندارید؟ با نکاتی که در این بخش و بخشهای آینده ارائه میکنیم، شما به عنوان مدیر میتوانید چک لیست خود را تشکیل دهید و در بالا بردن میزان رضایت مهمان های خود اقدامات مناسبی را انجام دهید. 1. دانش منوچیزی آزاردهنده تر از این نیست که از میزبانی که برای گرفتن دستور غذایی به میز شما آمده بپرسید: "پیشنهاد ویژه شما چیست؟" و در جواب این پاسخ را دریافت کنید که: " نمیدانم! متاسفم! اجازه دهید فورا از سرآشپز بپرسم!!"این نشان دهنده آمادگی بسیار ضعیف، عدم توجه میزبان به منو و غذاهای موجود در آن، عدم اشراف کامل میزبان به حوزه کاری خود و بدترین نوع ایجاد ارتباط با  مهمان است.راه حل: هر روز پیش از زمان شیفت کاری خود تمامی منو را یکبار با همکاران رستوران و آشپزخانه چک کنید تا همواره آماده باشید.

ایجاد شده: 13/مهر/1397       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1398     میزبانی
همایش سراسری جامعه هتلداران ایران برگزار شد

همایش سراسری جامعه هتلداران ایران برگزار شد

نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم مهرماه سال 1397 و همزمان با آغاز هفته جهانی گردشگری در محل هتل "اسپیناس پالاس" تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این همایش علاوه بر مدیران، مالکان، سرمایه‌گذاران، کارشناسان، اساتید، دانشجویان، دست‌اندرکاران و فعالان صنعت هتلداری و گردشگری کشور، تنی چند از مسئولان کشوری و گردشگری مانند رئیس و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رئیس شورای شهر تهران و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. برگزاری نشست تخصصی هم‌اندیشی و پنل پرسش و پاسخ با حضور رئیس و اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، بخش آغازین این همایش بود که با استقبال پر شور مدیران، مالکان و سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری از سراسر کشور، همراه بود. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران مقدمات و اقدامات لازم در خصوص اختصاص بسته‌های حمایتی هتلداران از سوی سازمان میراث فرهنگی و سایر سازمان‌ها صورت گرفته است. برگزاری همایش سراسری جامعه هتلداران ایران، اقدامی است در راستای پیگیری مطالبات عقب افتاده با توجه به نوسانات نرخ ارز، موضوع دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز یکی از مواردی است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال پیگیری است. ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد قبول هتلداران نیست و تبدیل این سازمان به وزارتخانه کمک شایانی به توسعه گردشگری کشور خواهد کرد. ایرادات وارده به طرح تشکیل وزارت گردشگری از سوی شورای نگهبان، جزئی است و پیگیری‌های لازم در این خصوص نیز در حال انجام است. به شدت معتقد به آزادسازی نرخ هستیم ولیکن مانند سال‌های گذشته در مهرماه در رابطه با افزایش نرخ احتمالی تصمیم خواهیم گرفت. از هتلداران سراسر کشور تقاضا داریم از هفته آینده طبق قانون با مراجعه به ادارات کل سازمان میراث فرهنگی در استان‌ها، درخواست افزایش نرخ خود را مطرح کنند. پیشنهاد ما برای افزایش نرخ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است ولیکن از لحاظ قانونی هیچ منعی برای این میزان وجود ندارد. حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس و عضو هیات مدیره جامعه هتلداران ایران هتلداران مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند و در جامعه گردشگری کشور هیچ توجهی به فعالان این صنف نمی‌شود. از دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط تقاضا داریم تا در شرایط فعلی اقتصادی، توجه ویژه‌ای به صنعت هتلداری داشته باشند. امیدوارم در همایش امروز و پس از رایزنی با مقامات مسئول به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. کامیار اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان جامعه هتلداران ایران؛ بهترین نهاد برای ورود به موضوع استانداردسازی هتل‌ها و دیگر تاسیسات اقامتی است. جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل  دولت تبدیل به رقیب اصلی صنعت هتلداری و فعالان این صنف شده است. در شرایط فعلی، صنعت هتلداری ایران رو به ورشکستگی است. دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با صدور مجوز احداث اقامتگاه، زائرسرا و ... منجر به ایجاد مشکلات متعددی برای هتلداران شده‌اند. متاسفانه در شهری مانند سرعین، مراکزی مانند مسکن مهر و حتی امامزاده‌ها تبدیل به مراکز اقامتی شده‌اند در حالیکه ضریب اشغال هتل‌ها روز به روز در حال کاهش است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان خانه‌مسافرها معضلی است که گریبانگیر تمامی هتلداران در سراسر کشور شده است. در ادامه این مراسم و در نوبت عصر، همایش سراسری با حضور رئیس و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، رئیس شورای شهر تهران و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران طی چند ماه اخیر شاهد افزایش شدید و چند برابری هزینه‌های مربوط به حامل‌های انرژی مانند آب و برق در هتل‌های سراسر کشور هستیم. به نظر می‌رسد مسئولان وزارت نیرو،  صنعت هتلداری و اقامتی کشور را با خانه‌های شخصی اشتباه گرفته‌اند.  متاسفانه برخی دستگاه‌های مربوط به صنعت هتلداری مانند سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بیمه، شهرداری و .. منافع سازمانی را به منافع ملی، ترجیح می‌دهند. علی‌اصغر مونسان؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صنعت بزرگ گردشگری در سطح دنیا و همچنین در ایران با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است. ترکیب گردشگری ایران بر اثر تهدیدات بین‌المللی و تحریم‌ها، تغییر پیدا کرده است. تفاوتی ندارد گردشگران ورودی از چه کشورهایی هستند و مهم این است که نرخ گردشگر ورودی با رشد مواجه بوده است. بر اساس توافق با بانک گردشگری مبلع ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از صنعت گردشگری، مصوب شده است. ۷۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت کارت‌های سفر که صرفا در هتل‌ها قابل پرداخت خواهد بود، مصرف خواهد شد. در موضوعاتی مانند ارزهای دیجیتال و طرح تعطیلات زمستانی به توافقات بسیار خوبی با بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مربوطه، دست پیدا کرده‌ایم. لازم به ذکر است، تقدیر از آقایان "جعفر عطار" و "هرمز پورعزیز" به عنوان چهره‌های ماندگار صنعت هتلداری کشور و همچنین رونمایی از تمبر یادبود نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران با حضور دکتر "علی‌اصفر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین دکتر "حسینعلی امیری" معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، بخش پایانی این همایش بود.

ایجاد شده: 8/مهر/1397       آخرین ویرایش: 23/مهر/1397     اخبار داخلی
نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نشست هم‌اندیشی اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز شنبه مورخ 27 مردادماه به میزبانی هتل “اسپیناس پالاس” تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح گزارش و اظهارات حاضرین در این نشست را مشاهده می‌نمایید. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران علی‌رغم افزایش مسافر در کشور، هتل‌ها از کاهش مسافر رنج می‌برند و بسیاری بر خلاف میل باطنی به تعدیل نیرو گرایش پیدا کرده‌اند. با توجه مشکلات حاکم بر کشور، صنعت هتلداری از یک سو با کاهش مسافر و از سوی دیگر با افزایش هزینه‌ها، مواجه هستند که در نتیجه منجر به کاهش درآمد و سود شده است. مشکلات صنعت هتلداری به دو دسته تقسیم می‌شود. یک دسته مانند مالیات و بیمه، خارج از اراده سازمان میراث فرهنگی است و در مقابل مسائلی مانند استانداردسازی، درجه‌بندی و تسهیلات بانکی به طور مستقیم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتبط است. خوشبختانه به همت معاونت گردشگری، اساسنامه تیپ جامعه هتلداران ایران در راستای انسجام تشکل‌های هتلداری در سطح کشور، تدوین و منجر به پیروی از یک سیاست واحد شده است. حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس هتل‌های کشور با کاهش شدید مسافر مواجه هستند و هتلداران همچنان در انتظار بسته‌های حمایتی هستند. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی کشور آمریکا، تقاضا داریم تا پاسپورت گردشگران اروپایی ورودی به ایران مُهر نخورد تا دچار مشکلی مانند لغو ویزا نشوند‌. کامیار اسکندریون؛ عضو هیات مدیره و دبیر جامعه هتلداران ایران در تمامی کشورهای دنیا نرخ ارزی بر اساس رابطه عرضه و تقاضا، تعیین می‌شود و دستگاه‌های دولتی مانند بانک مرکزی هیچ نقشی در آن ندارند. حجم اصلی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مربوط به حوزه هتل و هتلداری است و اظهارات آژانس‌های مسافرتی در رابطه با مشکلات ارزی به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا از هر گردشگری که وارد کشور می‌شود، ارز دریافت می‌کنند. وضعیت امروز صنعت هتلداری در ایران به شکلی است که نرخ یک هتل 3 ستاره با قیمت یک ساندویج در خارج از کشور، برابر است. علاوه بر همه این موارد، خانه‌های مسافر و مراکز اقامتی غیر مجاز و اقامتگاه‌های دستگاه‌های دولتی مانند وزارتخانه‌های آموزش و پروروش و علوم نیز مزید بر علت شده‌اند تا شاهد کاهش 40 درصدی میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور باشیم. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قبول دارم که شرایط سخت شده است اما امیدوارم با همراهی و همکاری تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط از این مشکلات عبور کنیم. خوشبختانه در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته رشد 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور را شاهد بود‌ه‌ایم. بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر 8700 میلیارد تومان با سود پایین توسط صندوق توسعه ملی و با هدف حمایت از صنعت گردشگری در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد. ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی، فرصت مناسبی در اختیار جامعه هتلداران ایران برای توسعه، ساخت و بازسازی واحدهای اقامتی قرار می‌دهد. هر گونه انتصاب یا تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان و معاونت‌های آن بر اساس خواست فعالان این صنف صورت خواهد پذیرفت. در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری طی روزهای آینده‌ نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال خواهد شد و همچنین اقدامات و نامه‌نگاری‌های لازم در خصوص عدم درج مُهر در پاسپورت گردشگران خارجی، انجام شده که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. هزینه‌های مربوط آب، برق و حامل‌های انرژی هیچ افزایش نرخی نداشته‌ اما هزینه‌های جاری و اقلام مصرفی در پی تلاطم بازار با افزایش مواجه شده است. از معاون گردشگری می‌خواهم تا تمامی راهکارهای موجود در راستای رفع مشکلات صنعت هتلداری اعم از مالیات، بیمه و … را به شکل یک پکیج و بسته حمایتی، ارائه کند. با کلیات طرح ارزی شدن نرخ هتل‌ها موافق هستم ولیکن بایستی کارشناسی لازم در این خصوص صورت گیرد‌. معاونت گردشگری بایستی نسبت به تشکیل کارگروهی با حضور جامعه هتلداران و جامعه دفاتر خدمات مسافرتی ایران برای بررسی این طرح، اقدام نماید. خوشبختانه دیگر چیزی تحت عنوان تبدیل ارز به نرخ دولتی وجود ندارد و مبنا نرخی است که هر روز از سوی بانک مرکزی، اعلام می‌شود. در پی این هستیم تا هتل‌ها نیز مانند صرافی‌ها بتوانند مجوزات لازم برای تبدیل ارز را کسب نمایند. ورود وزارت علوم به موضوع اسکان مسافران تابستانی را در جلسه هیات دولت مطرح می‌کنم زیرا بر اساس مصوبه دولت و هیات محترم وزیران، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی توسط دستگاه‌های دولتی، خلاف قانون است. در خصوص واحدهای اقامتی غیر مجاز در حال دستیابی به تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی هستیم که بر اساس آن با مراکز اقامتی غیرمجاز به شکل جدی برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 28/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 28/مرداد/1397     اخبار داخلی
ابلاغیه جامعه هتلداران ایران در خصوص دستورالعمل بهره‌برداری از سامانه “سنا” در مراکز اقامتی سراسر کشور

ابلاغیه جامعه هتلداران ایران در خصوص دستورالعمل بهره‌برداری از سامانه “سنا” در مراکز اقامتی سراسر کشور

به گزارش هتل‌نیوز در نامه ارسالی از سوی دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به روسای تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور آمده است: مدیران محترم تشکل‌های هتلداری استان‌ها سلام علیکم با احترام به استحضار می‌رساند پیرو هماهنگی‌ها و توافقات انجام گرفته با مسئولین محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سامانه “سنا” مقرر شد: 1 – با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بهره‌برداری از سامانه “سنا” در کلیه مراکز اقامتی کشور دارای اهمیت ویژه می‌باشد. 2 – برای ارتباط با سامانه “سنا” الزامی به استفاده و نصب نرم‌افزار جداگانه برای پذیرش میهمانان نبوده و در صورت تمایل، واحدهای اقامتی می‌توانند از هر یک از نرم‌افزارهای موجود در کشور بهره‌برداری نمایند. 3 – ارتباط با سامانه در مورد کلیه واحدهای اقامتی در صورت بهره‎برداری از نرم‌افزار برای پذیرش میهمانان به صورت آنلاین و از طریق ارتباط مابین سامانه و نرم‌افزار صورت می‌گیرد. 4 – ارتباط واحدهای اقامتی که از نرم‌افزار برای پذیرش میهمان بهره‌برداری نمی‌کنند از طریق دسترسی مستقیم به پورتال سامانه “سنا” و ثبت مستقیم اطلاعات انجام می‌گیرد. 5 – شارژ ماهانه سامانه “سنا” به تفکیک واحدهای اقامتی به صورت زیر می‌باشد: – هتل‌های پنج ستاره: سیصد هزار ریال – هتل‌های چهار ستاره: دویست و پنجاه هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‎های سه ستاره: دویست هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‌های دو ستاره: یکصد و پنجاه هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‌های یک ستاره و سایر واحدهای اقامتی: یکصد هزار ریال 6 – در مورد واحدهایی که از گذشته در این خصوص اقدام نموده و بدهی دارند بر اساس جدول فوق اقدام نموده و در مورد واحدهای جدید می‌بایست اقدامات لازم به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا تاریخ 31/04/97 اتصال به سامانه، قطعی شده و از تاریخ 01/05/97 حق شارژ ماهانه پرداخت گردد. 7 – در مورد واحدهایی که فعالیت فصلی دارند موضوع می‌بایست به صورت مکتوب به اداره اماکن استان اطلاع‌رسانی گردد. 8 – افزایش نرخ احتمالی در سال‌های آتی بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. جمشید حمزه‌زاده – رئیس جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 26/تیر/1397       آخرین ویرایش: 26/تیر/1397     اخبار داخلی
مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” تهران: مدیریت پسماند یک زنجیره است که امیدوارم از سوی نهادهای ذی‌ربط تکمیل شود

مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” تهران: مدیریت پسماند یک زنجیره است که امیدوارم از سوی نهادهای ذی‌ربط تکمیل شود

مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” در خصوص اقدامات این هتل در زمینه مدیریت پسماند، اظهار داشت: در درجه اول آموزش‌های لازم به تمامی پرسنل علی‌الخصوص بخش‌هایی مانند کافی‌شاپ، رستوران و خانه‌داری که مستقیما با این موضوع در ارتباطند، ارائه می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز “بهداد شاه‌زیدی” ابراز داشت: از سوی دیگر با نصب علائم راهنما روی سطل‌های زباله و تعیین مسیرهای مشخص سعی کردیم علاوه بر پرسنل، فرهنگ‌سازی برای میهمانان داخلی و خارجی نیز صورت گیرد. وی افزود: پس از آموزش و فرهنگ‌سازی، قراردادی با شهرداری منطقه در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله‌ها منعقد شد تا این مواد از هتل جمع‌آوری شود. “شاه‌زیدی” در پایان گفت: امیدوارم شهرداری نیز به تعهدات خود در زمینه بازیافت این مواد پایبند باشد تا با تکمیل زنجیره مدیریت پسماند شاهد بازخوردهای مثبت آن در سطح جامعه باشیم.

ایجاد شده: 30/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمع‌آوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخش‌های خانه‌داری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زباله‌ها را به صورت خشک و تر تفکیک می‌کنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمع‌آوری می‌نماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمع‌آوری شده از هتل‌ها را در اختیار شرکت‌های بازیافت قرار می‌دهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیج‌های بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدت‌ها بود علی‌رغم بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرم‌افزاری به ظاهر از چرخه هتل‌های پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هم‌اکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخش‌های مختلف از جمله رستوران، خانه‌داری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالن‌ها، رستوران و کافی‎شاپ است و سپس وارد اتاق‌ها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتل‌نیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانه‌ای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتل‌نیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتل‌نیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانال‌های دیگر دریافت کنند.

ایجاد شده: 19/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتل‌نیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتل‌های بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هم‌اکنون 190 هتل، 450 هتل‌آپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانه‌مسافری فعالیت می‌کنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکت‌های اقماری تشکیل می‌شوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمی‌شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح می‌شود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در این نشست، اظهار داشت: خدا را شکر که در مسیر تشکیل وزارت گردشگری یک گام به جلو برداشته و کلیات طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. حال فرصت آن است تا در جهت پویایی و تاثیرگذاری این وزارتخانه، اقداماتی انجام شود. دکتر “سلمان خدادادی” ابراز داشت: رای‌گیری، بحث و تبادل نظر ماهیت کار مجلس است. خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح همراه و موافق بوده و نمایندگان مخالف نیز در نهایت قانع شدند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی بخش‌های حاکمیتی و دولتی همواره از طرح تشکیل وزارت گردشگری حمایت کرده‌اند زیرا تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند گشایشی باشد در مسیر توسعه گردشگری کشور. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به فال نیک می‌گیریم ولیکن از سوی دیگر بخش خصوصی نیز بایستی دارای این آمادگی باشد تا مشکلات وموانع هر چه سریعتر برطرف شود. وی در پایان گفت: بخش خصوصی نیازمند یک تشکل سیاسی قوی با حضور همه فعالان این حوزه است تا در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اقدام نماید.

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...