نتایج جستجو...
استراتژی گروه هتل‌های هما، حفظ و نگهداری از میراث موجود است / ساخت هتل هما در جزیره قشم در صورت بهبود وضعیت گردشگری

استراتژی گروه هتل‌های هما، حفظ و نگهداری از میراث موجود است / ساخت هتل هما در جزیره قشم در صورت بهبود وضعیت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل گروه هتل‌های هما با تاکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری ضمانت کاهش نرح بیکاری در کشور است، اظهار داشت: صنعت گردشگری با برخورداری از قدرت بالای جذب نیروی کار، می‌تواند آمار بیکاری را کاهش دهد. رئیس هیات‌مدیره گروه هتل‌های هما در ادامه به مشکلات و موانع موجود در مسیر صنعت گردشگری کشور، اشاره کرد و ابراز داشت: این صنعت بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و در مقابل اتفاقات و رکود اقتصادی به سرعت واکنش نشان می‌دهد. "اصغر خیامیان" افزود: رکود اقتصادی، تاثیر منفی روی صنعت گردشگری دارد و بالعکس در صورت رونق اقتصاد، رفت و آمدها و مراودات افزایش می‌یابد و هتل‌ها نیز فعال‌تر می‌شوند. "خیامیان" در ادامه با اشاره به رویکرد گروه هتل‌های هما در صنعت گردشگری، گفت: عمده‌ترین استراتژی ما، حفظ و احیا و نگهداری هتل‌های موجود است. وی افزود: منابع اولیه گروه هتل‌های هما صرف هتل‌های موجود و بازسازی هتل‌های احمدآباد و خیام مشهد، هتل همای تهران و بندرعباس، خواهد شد. مدیرعامل گروه هتل‌های هما در پایان گفت: در صورت بهبود وضعیت گردشگری به دنبال سرمایه‌گذاری و ساخت هتل به ویژه در جزیره قشم هستیم.

ایجاد شده: 14/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397     اخبار داخلی
چالش‌های معاونت سرمایه‌گذاری و چند سوال؟

چالش‌های معاونت سرمایه‌گذاری و چند سوال؟

روز سه‌شنبه مورخ 30 / 11 / 97 در موزه بزرگ خراسان رضوی، شاهد برگزاری همایشی بودیم که ماموریت‌ها و وظایف معاونت سرمایه‌گذاری توسط همکار عزیزم جناب اقای "احمد دیناری" نویسنده، مدرس و معاون این حوزه برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد. هر چند اکثریت قریب به اتفاق دوستداران این صنعت، کم و بیش از فعالیت‌های این حوزه آگاهی نسبی دارند اما آنچه که به نظر اینجانب به عنوان چالش‌های بزرگ این معاونت به حساب می‌آید به شرح زیر است. ۱ - اولین چالش نبود نظارت مستمر و دقیق از زمان شروع عملیات ساختمانی یک واحد گردشگری است. متاسفانه تاکنون تنها هنر سازمان، صدور موافقت اصولی و تصویب نقشه‌های عملیاتی تاسیسات گردشگری است و پس از آن شخص سرمایه‌گذار به حال خود رها شده و نظارتی بر ساخت و ساز و اجرای پروژه نمی‌شود. پس از چند سال که عملیات ساختمانی به اتمام می‌رسد، مرحله تطبیق توسط کارشناسان ذی‌ربط آغاز شده و تازه متوجه تغییرات به وجود آمده در فرایند ساخت می‌شوند که با صرف هزینه‌های گزاف، بایستی اصلاحات لازم طبق نقشه مصوب به عمل آید.  ۲ - دومین چالش بزرگ این معاونت عدم اشراف و آشنایی کارشناسان این بخش به تجهیزات تاسیسات گردشگری به ویژه هتل است.  پس از تقسیم معاونت گردشگری به دو بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۸۵ اکثر قریب به اتفاق نیروهای این معاونت، مهندسین معمار و عمران هستند و افرادی که آشنایی با تجهیزات هتلی باشند، دیده نمی‌شود. حال سئوال این است با توجه به اینکه تجهیز واحدهای اقامتی در این معاونت، تعریف شده و معاونت مزبور فاقد نیروهای کارشناسی آشنا به امور تجهیز می‌باشند، چگونه بر روند تجهیز که یکی از مهمترین بخش‌های استانداردسازی و درجه‌بندی است، نظارت می‌کنند؟! ۳ - سومین چالش بزرگ این معاونت، فقدان ضوابط تجهیزات برابر درجه و استانداردهای موجود است.  متاسفانه تاکنون ضوابط تجهیزاتی واحدهای اقامتی به ویژه هتل، توسط سازمان مرکزی و معاونت سرمایه‌گذاری تهیه و تدوین نشده و سرمایه‌گذاران این بخش در سراسر کشور با اتکا به سلیقه شخصی و با به خدمت گرفتن مشاور، اقدام به تجهیز هتل خود می‌نمایند. همه می‌دانیم که تجهیز یک هتل یک ستاره با پنج ستاره بسیار متفاوت است. آیا وقت آن نرسیده که ضوابط و تجهیزات مورد لزوم تاسیسات گردشگری به ویژه هتل‌های یک تا پنج ستاره تدوین شود تا سرمایه‌گذاران این بخش از سردرگمی بیرون آمده و از صرف هزینه‌های بیهوده و گزاف جلوگیری شود؟ البته ذکر این نکته نیز باعث‌ تعحب است که بر اساس ماده یک آئین‌نامه ایجاد و اصلاح، هنوز تعدادی از تاسیسات گردشگری حتی فاقد ضوابط ساخت و ساز هستند چه برسد به ضوابط تجهیز!!! ۴ - چهارمین چالش این معاونت عدم وجود شرکت‌های مشاور دارای رتبه و صاحب صلاحیت است. همه ما می‌دانیم که ساخت یک هتل با ساخت یک واحد مسکونی، آموزشی و بیمارستانی تفاوت داشته و به دنبال آن، تجهیز یک واحد اقامتی با منزل مسکونی یا یک بیمارستان نیز متفاوت است. چرا در این مدت معاونت سرمایه‌گذاری کشور اقدام به شناسایی و آموزش مهندسین معمار و ارشیتکت ننموده و آنها را با ضوابط و مقررات این حوزه اشنا نکرده تا با کسب تجربه و تبحر، آنان را به مهندسین هتل‌ساز، تبدیل نماید؟ در کشور و به ویژه در شهر مشهد، افراد زیادی را می‌شناسم که به صورت پراکنده و متفرق، اقدام به تجهیز هتل و سایر واحدهای اقامتی می‌نمایند. چرا تاکنون شرکت‌های مشاور صاحب صلاحیت به منظور ارائه خدمات مشاوره تجهیز به سرمایه‌گذاران ایجاد نگردیده تا با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را به وجود آورند ؟ افراد زیادی وجود دارند که تصور می‌کنند هر چقدر تجهیزات گران‌تری بکار ببرند، باعث ارتقای درجه واحد خود می‌شوند ولیکن می‌دانیم این امر صحت ندارد.  اهمیت این موضوع را در دو دیداری که با معاونت وقت سرمایه‌گذاری کشور داشتم، اعلام کردم و متاسفانه توجهی به آن نشد. البته معاونت مزبور، امروزه به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و قطعا با استخدام و بکارگیری نیروهای ماهر و متخصص این مشکلات مرتفع خواهد شد. هر چند تعدادی از چالش‌ها و ‌کمبودها به معاونت سرمایه‌گذاری مستقر در پایتخت مربوط می‌شود.  به امید روزی که همه از حرف و شعار کم کنیم و عمل را پیشه کار خود کنیم که کشور عزیزمان ایران اکنون به شدت بدان نیازمند است. سید جعفر زراعتی - کارشناس گردشگری و رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی

ایجاد شده: 7/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397     مقالات و یادداشت ها
ادامه روند توسعه شرکت ژاپنی Red Planet در آسیا

ادامه روند توسعه شرکت ژاپنی Red Planet در آسیا

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، شرکت ژاپنی Red Planet با خرید یک هتل در کشور تایلند با مبلغی حدود 60 میلیون دلار همچنان به روند توسعه خود در قاره آسیا ادامه می‌دهد. بر اساس گفته کارشناسان صنعت هتلداری، فرایند خرید این هتل در پایان سه ماه اول سال 2019 میلادی به پایان خواهد رسید. شرکت هتلداری Red Planet قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، 6 هتل دیگر با هزینه‌ای معادل 6.5 میلیارد ین ژاپن را نیز خریداری کند. این هتل‌ها شامل پنج هتل در حال فعالیت در شهرهای بانکوک، پوکت، پاتایا و ساخت هتلی به نام Sukhumvit Soi در شهر بانکوک، خواهد بود. هتل‌های در حال فعالیت خریداری شده از سوی شرکت Red Planet در سال 2017، فروشی معادل 692 میلیون ین ژاپن و در سال 2018 نیز فروش 787 میلیون ین ژاپن را برای خود به ثبت رسانده‌اند. با خرید این هتل‌های جدید، تعداد واحدهای اقامتی شرکت Red Planet به عدد 15 خواهد رسید که از این میان 5 هتل در حال احداث است. طی سال‌های گذشته عوامل مختلفی مانند گسترش مسیرهای کم هزینه، کاهش نیاز به ویزا، تمایل روزافزون به فرهنگ ژاپن و ... منجر به افزایش قابل ملاحظه تعداد گردشگران و میهمانان کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه تایلند به ژاپن شده است. در واقع تعداد گردشگران تایلندی که به ژاپن می‌روند در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

ایجاد شده: 6/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397     اخبار خارجی
اظهارات اعضای جامعه هتلداران ایران در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی

اظهارات اعضای جامعه هتلداران ایران در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس، نایب‌رئیس، اعضای هیات‌مدیره و روسای تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور به اظهار نظر در خصوص مصوبه اخیر هیات دولت در رابطه با معافیت تجهیزات گردشگری و هتلداری از پرداخت عوارض گمرکی و تاثیرات این مصوبه بر آینده صنعت گردشگری کشور، پرداختند. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر معافیت واردات تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض به انطباق هتل‌های ایران با استانداردهای جهانی، کمک می‌کند. این یک مصوبه فوق‌العاده است و البته امیدوارم گمرک نیز همکاری‌های لازم را انجام دهد. تجهیز هتل‌ها و تاسیسات گردشگری به تجهیزات و وسایل مدرن منجر به افزایش کارآمدی آن‌ها می‌شود. موضوعات و مشکلات صنعت گردشگری فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این مشکلات رفع شود. از شخص رئیس‌جمهور، هیات دولت و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تشکر می‌کنم "شهرام شیروانی" نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان مصوبه معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی در راستای توسعه و رونق کسب و کار در صنعت گردشگری است. این مصوبه در نهایت منجر به ارتقای کیفیت سفر برای گردشگران خواهد شد. تولیدکنندگان تجهیزات داخلی با کیفیت نباید دغدغه‌ای داشته باشند زیرا این مصوبه در خصوص تجهیزاتی است که در کشور تولید نمی‌شوند. این امر در جهت نوسازی و تجهیز هتل‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی بسیار موثر است. "حسن سیادتان" رئیس جامعه هتلداران استان فارس معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی با استقبال سرمایه‌گذاران این بخش مواجه می‌شود. "باب‌الله تجری" رئیس جامعه هتلداران استان گلستان مصوبه اخیر هیات دولت برای توسعه گردشگری بسیار تاثیرگذار است و کیفیت ارائه خدمات به گردشگران را افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاران به دلیل عدم پرداخت عوارض، تمرکز بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران خواهند داشت که این امر نیز می‌تواند کیفیت ارائه خدمات در حوزه گردشگری افزایش می‌دهد با این مصوبه، ساخت و ساز در حوزه گردشگری افزایش خواهد یافت و فعالان این بخش می‌توانند زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز را بدون دغدغه وارد کشور کنند.

ایجاد شده: 5/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 5/اسفند/1397     اخبار داخلی
معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث ارزان شدن قیمت هتل‌ها می‌شود

معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض باعث ارزان شدن قیمت هتل‌ها می‌شود

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران با ابراز خوشحالی از مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر معافیت تجهیزات گردشگری و هتلداری از پرداخت عوارض گمرگی، اظهار داشت: این اقدام قطعا منجر به توسعه و رونق صنعت گردشگری می‌شود. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: بسیار خرسندم که این موضوع مورد توجه و تصویب دولت قرار گرفته است زیرا یکی از نیازهای اساسی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و مسافر، تجهیزات مناسب است. "پورفرج" ادامه داد: زمانی که قرار باشد این تجهیزات با پرداخت عوارض وارد کشور شود، قیمت آنها افزایش می‌یابد و در نتیجه مالک هتل، رغبتی برای استفاده کامل از این تجهیزات را نخواهد داشت ولیکن در مقابل با معافیت تجهیزات گردشگری و هتلداری از پرداخت عوارض، قیمت آن‌ها نیز ارزان‌تر می‌شود و سرمایه‌گذاران، مالکان و مدیران برای استفاده از این تجهیزات، تمایل پیدا می‌کنند. وی افزود: در کنار آداب، رسوم و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری که در جذب مسافر موثر است، استفاده از تجهیزات مناسب نیز می‌تواند تمایل گردشگران و مسافران به سفر و حضور در مراکز اقامتی را افزایش دهد.

ایجاد شده: 2/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 2/اسفند/1397     اخبار داخلی
اختصاص 450 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل هتل چهار ستاره در اهواز

اختصاص 450 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل هتل چهار ستاره در اهواز

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از تصویب و اختصاص 450 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل یک هتل 4 ستاره در این استان و شهرستان اهواز به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اشتغال‌زایی در کشور، خبر داد. "احسان زارع اصل" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: دریافت تسهیلات برای این پروژه احداث هتل از منابع صندوق توسعه ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصوب و مجری طرح نیز برای دریافت آن به بانک معرفی شده است. وی افزود: با اختصاص این تسهیلات و تکمیل فرایند ساخت این هتل و بهره‌برداری از آن تا اوایل سال 1399، حداقل 200 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. وی در پایان گفت: این هتل چهار ستاره در زمینی به مساحت 1590 متر مربع و زیربنای 13559 متر در حال احداث و شامل 30 اتاق دو تخته، 25 اتاق سه تخته، 10 اتاق چهار تخته، 30 سوئیت تک خواب و 10 سوئیت دو خوابه است.

ایجاد شده: 10/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 10/بهمن/1397     اخبار داخلی
انتصاب مدیران کل جدید دفاتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی

انتصاب مدیران کل جدید دفاتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی

به گزارش هتل‌نیوز با صدور احکامی جداگانه از سوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، چهار مدیر کل جدید دفاتر معاونت گردشگری مصوب شدند. احکام صادر شده از سوی "ولی تیموری" به شرح زیر است. جناب آقای "جواد موسوی" به سمت مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، منصوب شد. وی که سابقه فعالیت در پژوهشگاه و معاونت گردشگری خراسان رضوی را دارد، جایگزین "محمد ثابت اقلیدی" در این سمت شده است. سرکار خانم "لیلا اژدری" به سمت مدیر کل دفتر هماهنگی و توافق‌های ملی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، منصوب شد. وی که پیش از این به عنوان سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری فعالیت می‌نمود، جایگزین جناب آقای "حسین‌الله بداشتی" در این سمت شده است. جناب آقای "علیرضا رحیمی" به سمت مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، منصوب شد. وی پیش از این سمت مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را بر عهده داشته است. جناب آقای "زاهد شفیعی" به سمت مدیر کل دفتر مطالعات و آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، منصوب شد. وی پیش از این به عنوان مدیر گروه گردشگری دانشگاه هنر اصفهان فعالیت می‌نمود و جایگزین جناب آقای "محمدرضا اکبری" در این سمت شده است.

ایجاد شده: 8/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 8/بهمن/1397     انتصابات
حمایت جامعه هتلداران ایران از اجرای طرح سفر ارزان در کشور

حمایت جامعه هتلداران ایران از اجرای طرح سفر ارزان در کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص اجرای طرح "سفر ارزان" توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری تاسیسات گردشگری و بانک‌ها، اظهار داشت: اگر این طرح حتی برای مدت 6 ماه تا یک سال نیز اجرا شود، می‌تواند به توسعه سفر در کشور کمک کند. رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه این طرح قرار نیست مانند طرح‌های قبلی، طولانی‌ مدت و دائمی باشد، ابراز داشت: همه بخش‌های گردشگری مانند حمل و نقل، هتل، دفاتر خدمات مسافرتی، پذیرایی و ... باید در راستای بهتر اجرا شدن طرح "سفر ارزان" کمک کنند زیرا تمام این فعالیت‌ها به نفع صنعت گردشگری و مردم خواهد بود. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید مجدد بر حمایت از این طرح، گفت: در صورت انجام حمایت‌های لازم، طرح "سفر ارزان" در بازه زمانی مشخص، اجرایی موفق خواهد داشت زیرادر مقایسه با طرح‌های قبلی که از سوی سازمان مطرح شد، بهتر به نظر می‌رسد. "جمشید حمزه‌زاده" در ادامه گفت: هتلداران برای ارائه تخفیف و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های خالی خود به آژانس‌های گردشگری با هدف توسعه سفرهای داخلی، آماده همکاری هستند. وی تصریح کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح "سفر ارزان" در کشور، می‌تواند در عین کمک به ارزان‌سازی خدمات سفر، باعث بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری، افزایش ضریب اشغال هتل‌ها، رونق کسب و کار آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و حفظ سفر در سبد خانوار ایرانی، شود. وی در ادامه به کاهش میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور اشاره کرد و افزود: بر خلاف آمار ارائه شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان ضریب اشغال هتل‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کمتر شده است. در حقیقت مسافران هتل رو کم شده‌اند که این وضعیت ناشی از شرایط اقتصادی مردم و ازدیاد مراکز غیر رسمی اقامتی در سطح کشور است. وی ادامه داد: در شرایط فعلی، حاشیه سود هتل‌ها کم شده است زیرا با وجود افزایش شدید هزینه‌ها بسیاری از هتلداران برای فروش خدمات خود مجبور به ارائه تخفیف‌های 10 تا 50 درصدی شده‌اند.

ایجاد شده: 30/دی/1397       آخرین ویرایش: 6/بهمن/1397     اخبار داخلی
آغاز بکار رسمی نخستین مدرسه هتلداری کشور با همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در استان اردبیل

آغاز بکار رسمی نخستین مدرسه هتلداری کشور با همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران در استان اردبیل

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان از آغاز بکار رسمی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) در شهرستان سرعین از 15 بهمن‌‎ماه سال جاری، خبر داد. "نادر فلاحی" ضمن اشاره به این نکته که اکثر فعالان حوزه گردشگری استان اردبیل از رفتارهای به روز عملی در این زمینه بهره‌مند نیستند و نیاز به آموزش دارند، اظهار داشت: مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) به منظور ارائه آموزش به هتلداران و میهمانداران از 15 بهمن‌ماه به صورت رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد "سرعین" آغاز بکار خواهد نمود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز ضمن تائید این خبر، گفت: فاز مطالعاتی راه‌اندازی نخستین مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) کشور به پایان رسیده و با مشارکت شرکت توسعه گردشگری، وارد فاز اجرای این طرح شده‌ایم. "اسحاق رسولی" ابراز داشت: برنامه‌های آموزشی این مدرسه هتلداری در دو بخش در نظر گرفته شده که در فاز نخست آموزش‌هایی برای فعالان گردشگری و مدیران مراکز اقامتی و در صورت استقبال برای زیرمجموعه‌ها و کارکنان نیز ارائه خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت ارتقای آموزش‌ها در بخش میهمان‌نوازی و استقبال از گردشگران، افزود: آموزش‌ها می‌تواند منجر به تغییر در رفتار شده و فرهنگ میهمان‌نوازی را تقویت کند. استاندار اردبیل نیز در این نشست، اظهار داشت: آموزش‌ها در حوزه گردشگری بایستی ساماندهی و به صورت حرفه‌ای اعمال شوند. "اکبر بهنام‌جو" افزود: برنامه‌های آموزشی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان راه‌اندازی شده بایستی حمایت شود و سایر دستگاه‌ها نیز باید نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند. وی گفت: در صورتی که خروجی مدرسه هتلداری ( هتل اسکول ) مطلوب باشد، می‌توان از استان‌های دیگر نیز گروه‌ها و افرادی را جهت آموزش جذب کرد.

ایجاد شده: 8/دی/1397       آخرین ویرایش: 8/دی/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...