نتایج جستجو...
فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

فعالیت خانه‌های مسافر بدون مجوز جرم است / بخش دولتی حق ورود به موضوع اقامت و بخش خصوصی را ندارد

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام اینکه در نوروز 97، تعداد 70 میلیون شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم در نوروز 98 شاهد افزایش این آمار باشیم. "علی‌اصغر مونسان" ابراز داشت: آمار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس اقامت شب و آمار اعلامی از سوی مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتل‌هاست و صحت بالایی دارد. "مونسان" با اشاره به عدم افزایش قیمت تاسیسات و خدمات گردشگری در ایام نوروز، گفت: به واسطه همراهی بخش خصوصی و فعالان صنعت گردشگری، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری در ایام نوروز، افزایش قیمت نخواهند داشت. وی تصریح کرد: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری، انصاف داشته و قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند. موضوع افزایش قیمت‌ها پس از تعطیلات نوروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعلام خواهد شد. رئیس دستگاه گردشگری کشور در ادامه افزود: چنانچه گردشگران در ایام تعطیلات نوروز با افزایش قیمت برخورد کردند، گزارش و شکایات خود را به سامانه تلفنی 09629 اعلام کنند. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح "سفر ارزان" در نوروز 98، گفت: اگر مردم از وسایل حمل و نقل ریلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنند، می‌توانند از مزایای بسته "سفر ارزان" بهره‌مند شوند. البته استفاده از این تسهیلات به معنای بی‌کیفیت بودن خدمات نیست بلکه چند جزء در کنار هم قرار گرفته‌اند تا این امر تحقق پیدا کند. معاون رئیس‌جمهور در ادامه و در خصوص اسکان گردشگران و معلمان در مدارس و کلاس‌های درس نیز گفت: بخش دولتی حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و این جزو سیاست‌های کلی کشور است و از سوی دیگر بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاه‌های دولتی از ارائه خدمات اقامتی منع شده‌اند. وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید تمرکز بیشتری در این حوزه داشته باشند تا دستگاه‌های دولتی باعث بر هم خوردن تعادل بازار گردشگری کشور نداشته نشوند. "علی‌اصغر مونسان" ادامه داد: در خصوص اسکان فرهنگیان در مدارس طی نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که آماده ارائه بسته سفر ارزان به معلمان هستیم زیرا جایگاه و مقام معلمان عزیر بسیار بالاست. معلمان دارای کرامت هستند و اسکان در این اماکن با کمترین امکانات، اتفاق بسیار بدی است. "مونسان" بیان داشت: اسکان در مدارس و فضاهای عمومی، به صلاحدید استانداران و پس از تکمیل ظرفیت اقامتی امکان‌پذیر است. خوشبختانه وزیر محترم آموزش و پرورش نیز دراین حوزه همراهی و همکاری لازم را داشته و امیدواریم این همکاری در نوروز 98 نیز ادامه یابد. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر در کشور نیز گفت: فعالیت اقامتگاه‌های غیر رسمی خلاف قانون است و سازمان میراث فرهنگی نیز این مراکز را قبول نداردو فعالیت این مراکز جرم است و ادارت کل استانی و اداره اماکن نیز باید اقامتگاه‌های غیر رسمی و بدون مجوز مقابله می‌کند. وی افزود: افراد برای ایجاد اقامتگاه باید مجوز داشته باشند و تحت نظارت و استانداردهای لازم، فعالیت کنند. خانه‌های مسافر اگر مجوز نداشته باشند مرتکب جرم شده‌اند. این مراکز باید در سامانه‌ای که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی کرده است، ثبت شوند و مجوز فعالیت بگیرند. از سوی دیگر اداره اماکن نیز از این خانه‌مسافرها اطلاع دارد و موضوعات مالیاتی و عوارض هم بر این اقامتگاه‌ها مترتب است. "مونسان" در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: درهر بخشی ممکن است تخلف وجود داشته باشد اما سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی سعی دارند با نظارت کافی با تخلفات برخورد کنند. معاون رئیس‌جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود به توزیع متناسب هتلینگ در کشور اشاره کرد و گفت: هر جا که هتل وجود ندارد، اقامتگاه بوم‌گردی برای اسکان گردشگران فعالیت دارد و بسیاری از خانه‌ها و کاروانسراهای تاریخی نیز تبدیل به اقامتگاه شده‌اند. وی در پایان گفت: تعداد 500 واحد اقامتی و هتل در کشور در حال احداث است و در این داریم تا به سمت پروژه‌های جاذب گردشگری حرکت کنیم.

ایجاد شده: 13/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1397     اخبار داخلی
در نشست مشترک مطرح شد؛ مهمترین مطالبات هتلداران از معاونت گردشگری کشور + گزارش تصویری

در نشست مشترک مطرح شد؛ مهمترین مطالبات هتلداران از معاونت گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست مشترک اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران با "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور و مدیران کل جدید دفاتر معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، عصر روز گذشته مورخ 5 اسفندماه در سالن "برلیان" هتل پارسیان آزادی تهران، برگزار شد. در ادامه مشروح مهمترین اظهارات اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران به همراه گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از این نشست را مشاهده می‌فرمائید. جمشید حمزه‌زاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران  متاسفانه در برخی استان‌ها، مسئولیت کارگروه اقامت و اسکان به روسای آموزش و پرورش واگذار شده است و حتی هتلداران به جلسات ستاد سفر نیز دعوت نمی‌شوند. آمار گردشگران ورودی افزایش یافته ولیکن میزان اشغال هتل‌ها کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان همدان قرار بود موضوع عامل چهارم طرح تطبیق به جامعه هتلداران واگذار شود ولیکن شاهد هیچ اقدامی نیستیم. مشکل اصلی در موضوع خانه‌های مسافر، مراکز غیرقانونی و افراد غیرمجاز است. نقش سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری در موضوع برخورد با خانه‌های مسافر به عنوان شاکی چیست؟ هتلداران از سوی ادارات کل استانی برای شرکت در نمایشگاه گردشگری، تهدید شده بودند. کامیار اسکندریون؛ دبیر هیات مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان اقامت در مدارس و کلاس‌های درس در شان و شخصیت فرهنگیان محترم نیست. حق معلمی که 9 ماه در مدرسه مشغول بکار بوده این نیست که تعطیلات خود را هم در کلاس درس سپری کند. تفویض اختیارات به جامعه هتلداران چه شد و چرا سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری از مواضع قانونی خود در خصوص نرخ‌گذاری، کوتاه آمدند؟ حسن سیادتان؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس در شرایط فعلی شاهد تداخل حوزه فعالیت میان هتل‌ها و اقامتگاه‌های دولتی هستیم. بایستی بر روند فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، نظارت و به بخش خصوصی واگذار شوند. فریدون رئیسی دهکردی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان چهارمحال و بختیاری در بحث اقامت نوروزی شاهد اسکان مسافران در سالن‌های کشتی هستیم!!! در برخی استان‌ها چنان قدرتی به آموزش و پرورش داده شده که به عنوان سیاست‌گذار اصلی صنعت گردشگری، حکمرانی می‌کنند. هتل‌های کشور طی چند سال آینده گرفتار بازپرداخت وام‌های خود خواهند داشت. عبدالحمید حرمتی؛ عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان خوزستان 80 درصد وقت هتلداران درگیر نهادهای دولتی و عمومی است که به صورت غیرقانونی در هتلداری دخالت می‌کنند. مشکل اصلی اینجاست که نهادهای دولتی خلاف قانون عمل می‌کنند ادارات دولتی در قانون از داشتن اقامتگاه، منع شده‌اند ولیکن شاهد فعالیت و تبلیغات رسمی این مراکز در شهرهای مختلف هستیم. سازمان میراث فرهنگی، فرهنگ ایجاد خانه مسافر را به وجود آورده و تقویت نموده است. جعفر بذری؛ بازرس جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه صنفی مراکز اقامتی استان اردبیل پیشنهاد می‌کنم موضوع خانه‌های مسافر به تشکل‌ هتلداری استان واگذار شود که نمونه موفق آن استان اردبیل است. هتلداران سراسر کشور به جای هتلداری در حال جنگ با حاشیه‌ها هستند. رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت فرزندان است و حق ورود و دخالت در هتلداری را ندارد. عباس بیدگلی؛ مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران با وجود گذشت دو سال از برنامه ششم توسعه، تکالیف مورد اشاره در خصوص صنعت گردشگری اجرایی نشده است. از سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری تقاضا داریم که به ماده 98 و 100 که در ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. محمدعلی ابوطالبی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های پارسیان  آسیب‌پذیری صنعت گردشگری و هتلداری از تورم، بیشتر از سایر حوزه‌ها بوده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، وضعیت صنعت هتلداری کشور در سال آینده، بدتر و شرایط، سخت‌تر خواهد بود.

ایجاد شده: 6/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1397     اخبار داخلی
حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

حمایت همه جانبه معاون گردشگری از هتلداران در موضوع اسکان گردشگران نوروزی

سی و هفتمین نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت موضوع ایام نوروز سال 1398، روز گذشته به میزبانی وزارت صمت با حضور "ولی تیموری" معاون گردشگری و رئیس این ستاد و دیگر نمایندگان دستگاه‌های عضو، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست با اشاره به ستاد اسکان فرهنگیان و خدمات آموزش و پرورش در ایام نوروز، اظهار داشت: شکل اسکان مسافران در مدارس محل اسکان فرهنگیان، شایسته گردشگران نیست. "ولی تیموری" با انتقاد از اسکان گردشگران در کلاس‌های درس مدارس، ابراز داشت: این اقدام شکل خوبی ندارد زیرا بحرانی مانند سیل و زلزله روی نداده است که به این شکل اسکان دهیم. رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ابراز داشت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری نسبت به احداث مراکز اقامتی اقدام نموده و چشم امید آنها به تعطیلات نوروز و فصل تابستان برای جذب و اسکان مسافران و گردشگران است. وی افزود: برخی از دستگاه‌های دولتی با احداث میهمانسرا و اماکن اقامتی به نوعی فعالیت موازی با بخش خصوصی و هتلداران دارند ضمن اینکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هزینه اقامت در میهمانسراهای دولتی و مراکز اسکان فرهنگیان با هزینه اسکان در برخی از مراکز اقامتی مانند مسافرخانه‌ها و میهمانپذیرها، برابر است. وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ گونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 98 نخواهیم داشت.

ایجاد شده: 29/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 1/اسفند/1397     اخبار داخلی
افتتاح هتل "پرشین پلازا" در تهران با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

افتتاح هتل "پرشین پلازا" در تهران با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از هتل "پرشین پلازا" تهران روز چهارشنبه مورخ 17 بهمن‌ماه همزمان با ایام دهه فجر و با حضور دکتر "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاونین گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این سازمان و "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران، برگزار شد. "سعید سید کاظمی" مدیرعامل هتل "پرشین پلازا" در گفتگو با هتل‌نیوز ، اظهار داشت: ماهیت هتل "پرشین پلازا" بیزینسی است اما با توجه به موقعیت مکانی عالی و قرار گرفتن در قلب تهران، این هتل دسترسی بی‌نظیری به مراکز خرید و اماکن دیدنی را برای میهمانان خود به ارمغان می‌آورد. "سید کاظمی" ابراز داشت: هتل "پرشین پلازا" دومین هتل دارای باند فرود هلی‌کوپتر ( هلی پد ) در سطح شهر تهران است و با استفاده از مدرن‌ترین امکانات، توانایی پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی به بهترین نحو ممکن را دارد. مدیرعامل هتل "پرشین پلازا" در ادامه با اشاره به اهمیت پذیرایی از میهمانان، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این هتل، وجود رستوران بام است. همچنین هتل "پرشین پلازا" با استفاده از کارکنان آموزش دیده و متخصص، بهترین شرایط ممکن را برای میهمانان خود و همچنین رشد و توسعه صنعت گردشگری، فراهم آورده است.  لازم به ذکر است، هتل "پرشین پلازا" تهران واقع در منطقه عباس‌آباد تهران در زمینی با زیربنای 13000 متر مربع و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 110 میلیارد تومانی بخش خصوصی، احداث شده است.  پروژه هتل "پرشین پلازا" تهران با مالکیت جناب آقای "محمد زاغی" حاصل تلاش پنج ساله شرکت "افق سپید پاسارگاد" است که در 2 فاز، اجرا شده است. یکصد اتاق، تالارهای پذیرایی، رستوران، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی و ... از جمله مهمترین فضاهای خدماتی این هتل به حساب می‌آید.

ایجاد شده: 17/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 17/بهمن/1397     اخبار داخلی
افتتاح 3 واحد اقامتی جدید در استان خراسان رضوی همزمان با دهه فجر

افتتاح 3 واحد اقامتی جدید در استان خراسان رضوی همزمان با دهه فجر

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی از افتتاح سه واحد اقامتی جدید در این استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 104 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در ایام دهه فجر، خبر داد. "ابوالفضل مکرمی‌فر" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با بهره‌برداری از این واحدهای جدید مجموعا تعداد 57 اتاق و 114 تخت به ظرفیت اقامتی استان خراسان رضوی، افزوده و برای 39 نفر به صورت مستقیم و 109 نفر نیز به صورت غیرمستقیم، اشتغال‌ ایجاد خواهد شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گفت: هتل "کوثر" در بیدخت گناباد با سرمایه‌گذاری 33 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 3360 متر مربع، دارای ظرفیت اقامتی شامل 15 اتاق و 30 تخت آماده بهره‌برداری است که برای 25 نفر به صورت مستقیم و 75 نفر به صورت غیر مستقیم، اشتغال‌زایی به دنبال خواهد داشت. "مکرمی‌فر" افزود: میهمان‌پذیر "جان نثاران ابا عبدالله‌الحسین" در مشهد نیز با سرمایه‌گذاری 43 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 2168 متر مربع و با ظرفیت اقامتی 22 اتاق و 44 تخت، آماده بهره‌برداری است که برای 9 نفر به صورت مستقیم و 22 نفر به صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد. وی در پایان گفت: میهمان‌پذیر "میران" با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 1079 متر با ظرفیت اقامتی 20 اتاق و 40 تخت به بهره‌برداری خواهد رسید و برای 5 نفر به صورت مستقیم و 12 نفر به صورت غیر مستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.

ایجاد شده: 14/بهمن/1397       آخرین ویرایش: 14/بهمن/1397     اخبار داخلی
مصادره 12 هتل در استان گیلان از سوی بانک‌ها / تکذیب اظهارات استاندار در خصوص واگذاری اقامتگاه‌های دولتی

مصادره 12 هتل در استان گیلان از سوی بانک‌ها / تکذیب اظهارات استاندار در خصوص واگذاری اقامتگاه‌های دولتی

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل روزنامه دنیای اقتصاد، رئیس جامعه هتلداران استان گیلان معتقد است، ساخت اقامتگاه در این استان اگر به گونه‌ای باشد که نظارت برابر روی آنها صورت نگیرد و صرفا اعمال قانون برای هتل‌ها صورت گیرد، هتلداران باز هم متضرر خواهند شد. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان، اظهار داشت: وقتی تصمیمات غیرکارشناسی باشد و بخش خصوصی در این تصمیمات نقشی نداشته باشد، نتیجه به هیچ عنوان به نفع بخش خصوصی که تمام سرمایه‌اش را برای ساخت هتل گذاشته است، نخواهد بود. "حسن مهرور" در ادامه از ارائه وام‌های با بهره بالا انتقاد کرد و گفت: وقتی بانک‌ها به هتلداران وام‌هایی با سود 18 درصد می‌دهند و از سوی دیگر هتل‌ها با توجه به موانع موجود نمی‌توانند به سوددهی برسند، هتل توان بازپرداخت وام را ندارد و با مصادره هتل از سوی بانک‌ها مواجه می‌شویم. وی تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به 12 واحد اقامتی در سطح استان گیلان توسط بانک‌ها مصادره شده است. این روند به بخش خصوصی آسیب خواهد زد و دیگر با کمک وام نیز حل نخواهد شد. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در ادامه اظهارات استاندار گیلان در خصوص واگذاری برخی اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ اقامتگاه دولتی جهت واگذاری به جامعه هتلداران استان مراجعه نکرده و هیچ پروانه‌ای نیز جهت فعالیت این اقامتگاه‌ها صادر نشده است. وی در رابطه با تاثیرات منفی اقامتگاه‌های دولتی، گفت: این مراکز از خدمات دولت استفاده می‌کنند اما بهره‌ای به دولت نمی‌رسانند و بدون پرداخت هیچ مالیات و عوارضی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان ادامه داد: اقامتگاه‌های دولتی در رقابتی نابرابر با هتل‌ها مشغول فعالیت هستند. از سوی دیگر حدود 5 هزار خانه مسافر در استان گیلان فعالیت می‌کنند که بسیاری از آنها فاقد مجوزهای لازم هستند و نظارت درستی نیز نسبت به فعالیت‌های آنها صورت نمی‌گیرد. وی در پایان گفت: در صورت نظارت صحیح، رقابت سالم به وجود خواهد آمد اما در غیر این صورت هتلداران متضرر خواهند شد.

ایجاد شده: 25/دی/1397       آخرین ویرایش: 25/دی/1397     اخبار داخلی
واگذاری بخشی از اقامتگاه‌های دولتی استان گیلان به بخش خصوصی

واگذاری بخشی از اقامتگاه‌های دولتی استان گیلان به بخش خصوصی

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، استاندار گیلان با اشاره به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این استان را دارای ظرفیت بالایی در حوزه صنعت گردشگری معرفی کرد و گفت: پس از راه‌اندازی راه‌آهن و آزادراه، تلاش بر این است تا مهمترین استراتژی گردشگری که ایجاد اقامتگاه و محل پذیرایی و ارائه خدمات به گردشگران است را متناسب با ظرفیت و جایگاه استان گیلان، رونق و توسعه بخشیم. "مصطفی سالاری" اظهار داشت: توسعه این امر در استان به شرطی امکان‌پذیر خواهد بود که اقامتگاه‌ها متناسب با ظرفیت‌های موجود ایجاد شود تا گردشگران تمایل پیدا کنند در دیگر ایام سال نیز به گیلان سفر کنند. "سالاری" ابراز داشت: این اتفاق و ارائه خدمات مناسب در کنار ایجاد یک محیط گردشگری، از یک سو انگیزه برای ویلاسازی‌های بی‌مورد که به محیط زیست آسیب می‌زند را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر باعث خواهد شد تا افراد برای سفرهای خود تصمیم به اجاره ویلا، چادر زدن و ... نگیرند. وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی انجام گرفته است تا خدمات رسمی گردشگری و اقامتی با هر میزان درآمد و توانایی برای گردشگران ارائه شود. استاندار گیلان در ادامه به موضوع اقامتگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: نسبت اقامتگاه‌های دولتی در استان گیلان در مقایسه با دو استان شمالی کشور بسیار کمتر است و در حال حاضر بخشی از این اقامتگاه‌ها واگذار شده و بخشی دیگر نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است. وی افزود: دولت اجازه ایجاد اقامتگاه‌های دولتی جدید را نخواهد داد و نظارت کافی در این زمینه وجود دارد.

ایجاد شده: 25/دی/1397       آخرین ویرایش: 25/دی/1397     اخبار داخلی
رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

رونمایی از پورتال جامع، کتاب راهنما و شبکه تلویزیونی گردشگری ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که صبح روز سه‌شنبه 18 دی‌ماه در هتل "لاله" تهران، برگزار شد ضمن اشاره به نقاط ضعف و قدرت این نمایشگاه در سال‌های گذشته، اظهار داشت: همزمان با آغاز بکار این نمایشگاه از پورتال جامع گردشگری ایران، کتاب راهنمای گردشگری ایران و همچنین شبکه تلویزیونی گردشگری ایران که با همکاری شبکه شما راه‌اندازی شده است، رونمایی خواهد شد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ابراز داشت: با کمک یک تیم کاملا علمی و کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی به تحلیل و ارزیابی دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته پرداختیم و نقاط ضعف را مورد بررسی قرار دادیم. لاریجانی تصریح کرد: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در پی رفع نواقص و نقاط ضعف دوره‌های پیشین هستیم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: در نمایشگاه امسال بالغ بر 40 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده که در این میان 22 هزار متر فضای مفید برای غرفه‌سازی وجود دارد. وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت نمایشگاهی، سال گذشته بالغ بر 400 هزار نفر از نمایشگاه بازدید بعمل آورده‌اند و در حال حاضر با توجه به استقبال بی‌نظیر شرکت‌ها، بزرگترین نگرانی ما عدم وجود فضای کافی برای بخش خصوصی است. این مقام مسئول در ادامه افزود: تا این لحظه به میزان 31 هزار و 500 متر مربع درخواست کتبی برای شرکت و غرفه‌سازی در نمایشگاه داریم و در نتیجه مجبوریم تا در جانمایی و ابعاد غرفه و سالن‌ها تغییراتی به وجود آوریم. مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به دعوت از وزرای گردشگری و هیات همراه 32 کشور بازار هدف ایران، گفت: در این دوره از نمایشگاه 4 کشور نیز به عنوان میهمان ویژه حضور دارند که همایش‌ها و سمینارهایی را برگزار خواهند کرد. وی در پایان گفت: از بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور به ویژه تشکل‌های این حوزه مانند جامعه هتلداران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان و جامعه راهنمایان گردشگری به عنوان لیدرهای بخش خصوصی به جهت کمک در برگزاری و برپایی هر چه بهتر و با شکوه‌تر این رویداد بین‌المللی، تشکر و قدردانی می‌نمائیم. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران طی روزهای 23 تا 26 بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزار خواهد شد.

ایجاد شده: 19/دی/1397       آخرین ویرایش: 22/دی/1397     اخبار داخلی
گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مجمع عمومی جامعه هتلداران ایران + گزارش تصویری

گزارش اختصاصی هتل‌نیوز از مجمع عمومی جامعه هتلداران ایران + گزارش تصویری

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران، صبح روز پنجشنبه مورخ 22 آذرماه در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس و با حضور رئیس، اعضای هیات‌مدیره و روسای استانی جامعه هتلداران ایران در محل هتل "بین‌الحرمین" شیراز، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این مجمع که با حضور جناب آقای "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور همراه بود، هر یک از حاضرین به بیان مشکلات، موانع، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در کشور و استان خود پرداختند. "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران در ابتدای این نشست با اشاره به مهمترین و مشکلات فعلی هتلداران در سراسر کشور، اظهار داشت: افزایش هزینه‌ها و در مقابل، کاهش میزان ورود گردشگر به کشور و ضریب اشغال هتل‌ها منتج به بروز مشکلات متعددی برای هتل‌ها و واحدهای اقامتی شده که برخی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه و در خصوص نرخ‌گذاری و موضوعات مطرح در رابطه با آزادسازی و دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها و واحدهای اقامتی، ابراز داشت: ورود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها غیرقانونی است و اگر این روال ادامه داشته باشد به زودی شکایتی علیه این سازمان در دیوان عدالت اداری کشور، تنظیم و ارائه خواهد شد. وی با اشاره به تعامل جامعه هتلداران ایران با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده به زودی بخشی از وظایف و اختیارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به تشکل‌های بخش خصوصی از جمله جامعه هتلداران ایران واگذار خواهد شد. "حسن سیادتان" خزانه‌دار، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به ورود غیرقانونی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی، گفت: در صورت تحقق این موضوع، تلاش چندین ساله جامعه هتلداران در راستای استقلال این صنعت زیر سوال خواهد رفت و آینده هتلداری کشور در خطر خواهد بود. وی ادامه داد: نرخ‌گذاری هتل‌ها و واحدهای اقامتی بایستی با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادارت کل استانی و تشکل این حوزه یعنی جامعه هتلداران ایران، انجام شود. "کامیار اسیکندریون" دبیر، عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان نیز دخالت سایر صنوف گردشگری از جمله آژانس‌داران، تورگردانان، راهنمایان گردشگری و ... در موضوعات مرتبط و تخصصی صنعت هتلداری را نادرست معرفی کرد. "علی معین‌زاده" عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان با اشاره به بروز برخی مشکلات بعضا عجیب برای فعالان صنعت هتلداری، گفت: امروز شاهد آن هستیم که در استان قم برای یکی از هتلداران به دلیل عدم پرداخت مالیات و عوارض، حکم ممنوع‌الخروج از کشور صادر شده است. "معین‌زاده" در ادامه از معاون گردشگری کشور تقاضا کرد به صورت جدی به موضوع تشکل‌های گردشگری ورود پیدا کند و مانع از فعالیت برخی تشکل‌های غیرقانونی که بدون اخذ مجوزهای لازم تاسیس شده‌اند، شود. "حسن مهرورز اصلی" رئیس جامعه هتلداران استان گیلان نیز فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز را به عنوان معضل اصلی صنعت هتلداری این استان معرفی کرد و از معاون گردشگری کشور درخواست کرد تا هر چه سریعتر تکلیف این فرزند ناخلف هتلداری را مشخص کند. "ولی تیموری" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور پس از شنیدن نظرات اعضای حاضر در مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران، بیان داشت: با الزام قانون و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بخشی از اختیارات به تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران واگذار می‌شود که کارگروه ویژه این موضوع نیز با حضور نمایندگان تشکل‌های گردشگری، تشکیل شده است.  "ولی تیموری" در ادامه به موضوع استانداردسازی و درجه‌بندی هتل‌ها و واحدهای اقامتی کشور، اشاره کرد و گفت: قرارداد شرکت فعلی عامل چهارم طرح تطبیق به پایان رسیده و کارگروه ویژه‌ای نیز برای بررسی این موضوع در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تشکیل شده است. معاون گردشگری کشور در خصوص موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها نیز تصریح کرد: با همراهی بسیار خوب جامعه هتلداران ایران و بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، این مشکل به زودی رفع و آئین‌نامه اجرایی نرخ‌گذاری نیز ابلاغ خواهد شد. برگزاری انتخابات برای معرفی بازرسین، بخش پایانی مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه هتلداران ایران بود که در پایان آقایان "جعفر بذری" و "فریدون رئیسی دهکردی" با کسب 13 و 10 رای از مجموع 26 رای ماخوذه به ترتیب به عنوان بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل جامعه هتلداران ایران، انتخاب شدند. 

ایجاد شده: 26/آذر/1397       آخرین ویرایش: 26/آذر/1397     اخبار داخلی
دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس؛ از هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی تا برگزاری نشست‌های تشکل‌های گردشگری

دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس؛ از هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی تا برگزاری نشست‌های تشکل‌های گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در رابطه با برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 تا 24 آذرماه سال جاری، اظهار داشت: این نمایشگاه مصداق بارز و تبلور واقعی هم‌گرایی بخش‌های خصوصی و دولتی است. "حسین اربابی" با تاکید بر نقش تاثیرگذار برپایی نمایشگاه‌ها در به وجود آمدن بسترهای سرمایه‌گذاری، ابراز داشت: برپایی نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس از اتفاقات بزرگ در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور است که اجرای آن به شکل بی‌نظیری توسط بخش غیر دولتی و با سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت دولت برگزار می‌شود. "اربابی" ادامه داد: اجرای نمایشگاه به صورت تخصصی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس که انصافا تا این لحظه به شکل عالی برگزار کرده و امسال نیز نمایشگاه را با بهره‌گیری از تجارب سال گذشته و رفع نقاط ضعف، به شکلی جامع و کامل برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در سال جاری برای دومین بار پیاپی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و بایستی از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تشکر کرد که با یک برون‌سپاری بسیار ارزشمند و شجاعانه، شکوفایی ظرفیت‌های بخش خصوصی در این نمایشگاه را رقم زد. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس در فضای 17 هزار متر مربعی، گردشگری سلامت را یکی از نقاط قوت گردشگری کشور خواند و افزود: این دوره از نمایشگاه با اتکا به محورهای مختلف و قابل اعتنای گردشگری نظیر گردشگری سلامت، میزبان مخاطبان خود خواهد بود. وی افزود: ما از توانمندی و استعداد زیادی برای جذب مخاطبان از کشورهای مختلف در حوزه گردشگری سلامت برخوردار هستیم و می‌توانیم با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود در بخش‌هایی نظیر ارائه خدمات تورها، خدمات حمل و نقل و نظایر آن می‌توانیم نقاط قوت خود را توسعه بخشیم. "حسین اربابی" با اشاره به برنامه‌های جانبی دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، گفت: در این نمایشگاه، دوره توانمندسازی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با حضور بیش از 100 سازمان مردم نهاد، برگزار خواهد شد تا در تعامل نزدیک با مسئولان مشکلات این بخش نیز حل شود. وی ادامه داد: نشست‌های مجمع عمومی جامعه هتلداران با حضور اعضای تمامی 31 استان و مناطق آزاد و نمونه گردشگری، هیات مدیره آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان تور و تمامی کنشگران حوزه گردشگری نیز در حاشیه دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، برگزار خواهد شد. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین گفت: برگزاری 10 نشست و سمینار علمی - آموزشی با محوریت موضوعاتی نظیر غذا، سلامت، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در گردشگری از دیگر بخش‌هایی است که برای پویایی و رونق ببیشتر این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. وی در پایان در خصوص حضور شرکت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه نیز گفت: حضور شش کشور ترکیه، اندونزی، امارات، هندوستان، سنگاپور و عمان در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، قطعی شده است.

ایجاد شده: 19/آذر/1397       آخرین ویرایش: 19/آذر/1397     اخبار داخلی
هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

هزینه‌ 30 میلیاردی تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز یک هتل در پایتخت + جزئیات

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان تهران روز گذشته به ریاست سرپرست استانداری و با حضور مدیران دولتی با هدف ارائه راهکار در راستای حمایت از بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در بخش گردشگری، برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، نماینده هتل "فرشته پاسارگاد" در این نشست با انتقاد از هزینه‌های بالای زیرساختی راه‌اندازی، اظهار داشت: هزینه‌های زیرساختی مانند آب، برق و گاز حدود 30 میلیارد تومان آب می‌خورد که این مورد گلایه سرمایه‌گذاران است. "اسدی" ابراز داشت: تفاوت فاصله هزینه این نوع خدمات در بخش گردشگری و هتل با بخش مسکونی تا 1000 برابر می‌رسد که باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران دلسرد شده و کار به عقب بیفتد. وی با اشاره به حجم اشتغال‌زایی هتل "فرشته پاسارگاد" ابراز داشت: اگر این هتل به بهره‌برداری برسد به طور مستقیم برای 500 نفر و به طور غیر مستقیم برای 1500 نفر، اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد. وی همچنین در ادامه با ارائه پیشنهادی مبنی بر تخفیف در هزینه خدمات زیرساختی یا تقسیط هزینه‌ها، گفت: قراربود مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت این هتل تامین شود که بانک عامل از پرداخت آن خودداری کرده است. در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران میزان گاز مورد نیاز این هتل که قرار است در زمینی به مساحت 4500 متر مربع احداث شود را 1200 متر مکعب و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز میزان آب مورد نیاز این مجموعه را 9 هزار متر مربع، اعلام کرد. "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: تعرفه‌های این شرکت، ابلاغی و غیر قابل تغییر است.

ایجاد شده: 19/آذر/1397       آخرین ویرایش: 19/آذر/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...