به گزارش هتلنیوز ، بیست و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم و با حضور اعضای هیاترئیسه جامعه هتلها و هتلآپارتمانهای استان قم در محل ساختمان استانداری برگزار شد. مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم در این جلسه با اشاره به عوارض هتلداران شهر قم، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع جلسهای برگزار شد که طی آن شوراهای اسلامی شهر اختیاراتی در زمینه وضع عوارض داشتند بدین صورت که از شهرداری لوایح را دریافت کرده و عوارض را به تصویب میرساندند. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 27 هتل در شهر قم نسبت به پرداخت عوارض اعتراض داشتهاند که بر اساس نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری، این اعتراضات بایستی از مجرای دیوان عدالت اداری کشور پیگیری شود. وی میزان دقیق عوارض شهرداریها را مشخص اعلام کرد و افزود: در شهرداری یک تعرفه عوارض وجود دارد که جزئیات عوارض هتلها نیز در آن قید شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در این نشست، گفت: در زمینه اصل دریافت عوارض بحثهایی در بین هتلداران وجود دارد که در این میان بایستی قوانین جدید ملاک کار باشد. وی افزود: اگر در میان هتلداران ابهامی در خصوص پرداخت عوارض وجود داشته باشد باید از کانال دیوان عدالت اداری مورد خود را پیگیری و درخواست تجدید نظر کنند.
ایجاد شده: 12/آذر/1397 آخرین ویرایش: 13/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اخبار و رویدادهای جاری صنعت هتلداری ایران در هفته گذشته. از اظهارنظرهای مسئولین و دستاندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص موضوعات مختلف تا انتصاب مدیران جدید در هتلهای سراسر کشور. انتقاد عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نسبت به قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی اظهارات عضو ایرانی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص احتمال اقامت برخی تیمهای حاضر در رقابتهای جام جهانی 2022 قطر در هتلهای ایران برگزاری اولین مجمع عمومی جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان با حضور تمامی اعضا و معاون گردشگری و رئیس اداره اماکن استان در هتل "آسمان تخفیف ویژه هتلهای شیراز به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس تشریح آخرین وضعیت تخریب هتل آرینا در حاشیه رودخانه جاجرود انتصاب جناب آقای "عباس بیدگلی" به سمت رئیس هیاتمدیره شرکت گروه هتلهای پارسیان
ایجاد شده: 3/آذر/1397 آخرین ویرایش: 3/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایرنا "حسین اربابی" معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از واگذاری امور توسعه و بهرهبرداری مناطق گردشگری نظیر اقامتگاههای بومگردی به بخش خصوصی خبر داد. معاون سرمایهگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار داشت: امروزه موضوع گردشگری و بومگردی یکی از محورهای توسعه در مناطق مختلف کشور به حساب میآید و این سازمان برای توسعه و بهرهبرداری بیشتر از این مناطق آنها را به بخش خصوصی واگذار میکند. وی ابراز داشت: در روستاهای هدف گردشگری نیز تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان طرحهای گردشگری واگذار میشود و در این زمینه هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد.
ایجاد شده: 30/آبان/1397 آخرین ویرایش: 30/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، آئین افتتاح همزمان 5 پروژه گردشگری و سرمایهگذاری استان آذربایجان غربی روز گذشته ( دوشنبه 28 آبان ) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دکتر "حسن روحانی" رئیسجمهوری اسلامی ایران از طریق ویدئو کنفرانس، برگزار شد. دکتر "حسن روحانی" در این مراسم از تلاشهای جناب آقای "علیاصغر مونسان" در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تشکر کرد و اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای جاذبههای بسیار زیادی است و این اقدامات در استان بسیار مهم است. رئیسجمهور در ادامه به گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: گزارشی که ارائه شد امیدوارکننده بود زیرا 43 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایهگذاری شده است. رئیسجمهور در ادامه افزود: از بخش خصوصی نیز تشکر میکنم. آثار تاریخی که در کشور وجود دارد و امکانپذیر است بایستی به بخش خصوصی واگذار شود تا هم از این آثار نگهداری و هم بهرهبرداری کنند.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد شدید از فعالیت اقامتگاهها و میهمانسراهای دولتی، اظهار داشت: در شرایط فعلی، قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی با توجه به سودجوییها و منفعتطلبیها، غیرممکن است. "جمشید سلطانمرادی" ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از سازمانها، آموزش و پرورش، بانکها، وزارتخانهها و ... در شهرها و استانهای شناخته شده کشور دارای اقامتگاههایی هستند. وی افزود: در استان مازندران، میزان اقامتگاههای دولتی از اقامتگاههای بخش خصوصی بیشتر است و کمر بخش خصوصی در این استان شکسته شده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در ادامه گفت: وجود چنین مشکلی به خود دولت برمیگردد که نمیخواهند قانون را اجرا کنند زیرا به ضرر آنها تمام میشود. وی تصریح کرد: مشکلی که قرار نیست برطرف شود قابل حل کردن نیز نیست چون کسانی که در راس وجود چنین اقامتگاههایی قرار دارند، مخالف برچیده شدن اقامتگاههای دولتیاند.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
"حمایت میرزاده" عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بارها در خصوص قوانینی که آئیننامه اجرایی دارند ولیکن اجرا نمیشوند، انتقاد کردهام و گفتهام این آئیننامهها بیشتر شبیه به کاغذ پاره هستند. "حمایت میرزاده" ابراز داشت: قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی نیز از این قاعده مستثنی نست و اجرایی نمیشود. به گزارش هتلنیوز ، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تا زمانی که برای قانون ارزشی قائل نشوند هر روز به تعداد قوانینی که اجرایی نمیشوند، اضافه خواهد شد. البته در شرایط موجود بخش خصوصی و هتلداری باید شخصا در زمینه این قانون اقدام کنند. وی افزود: هتلداران و صنوف وابسته بایستی دولت را در خصوص موضوع عدم فعالیت اقامتگاههای دولتی، تحت فشار بگذارند. عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اگر میخواهد در زمینه اقامتی فعالیت داشته باشد، بهتر است در نقاطی از کشور اقامتگاه راهاندازی کند که بخش خصوصی در آنجا ورود پیدا نکرده است زیرا با این کار هم به رونق گردشگری کمک خواهد کرد و هم به بخش خصوصی، ضربهای وارد نخواهد شد. وی در پایان گفت: وجود اقامتگاههای دولتی در استانهای شمالی، مشهد و ... تفکری جز سودجویی و نگاه اقتصادی ندارد.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اظهار داشت: دو رویکرد گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی از مهمترین محورهایی است که در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس بر آن تاکید خواهد شد. به گزارش هتلنیوز "مصیب امیری" در حاشیه نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، ابراز داشت: استان فارس در یک مقیاس به عنوان ایران کوچک شناخته میشود زیرا تمامی زیباییها و جذابیتهایی که در سراسر کشور وجود دارد در استان فارس نیز موجود است. برای مثال در بحث آثار تاریخی از مجموع 30000 هزار اثر ثبت ملی شده حدود 3000 یعنی یک دهم آن در استان فارس و از مجموع 23 اثر ثبت جهانی، 5 اثر در استان فارس واقع شده است. "مصیب امیری" در خصوص محورهای این دوره از نمایشگاه گفت: بحث گردشگری سلامت از دیرباز در استان فارس مطرح بوده است و در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس نیز مورد تاکید خواهد بود. همچنین موضوع گردشگری مذهبی استان فارس که در سالهای گذشته مغفول مانده نیز از دیگر محورهای دهمین دوره نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خواهد بود. وی افزود: ثبت ملی محور ساسانی و هنر "منبت" شهر شهر آباده از دیگر رویدادهای مهمی خواهد بود که همزمان با برگزاری نمایشگاه، برگزار خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه گفت: در استان فارس زیرساختهای خوبی در حوزه تاسیسات اقامتی اعم از هتل، هتلآپارتمان و علیالخصوص اقامتگاههای بومگردی وجود دارد که با توجه به چهار فصل بودن، این اقامتگاهها میتوانند در هر نقطه از استان میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشند. وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری بخش دولتی و حمایت بخش خصوصی مانند جامعه هتلداران و همچنین اهالی رسانه، نمایشگاهی برتر و متمایز از سالهای گذشته را شاهد باشیم تا بتوانیم عظمت ایران و استان فارس را به نمایش بگذاریم.
ایجاد شده: 14/آبان/1397 آخرین ویرایش: 14/آبان/1397 اخبار داخلی
نشست اعضای جامعه هتلداران هرمزگان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست مهمترین مشکلات هتلداران استان هرمزگان از جمله اسکان گردشگران در واحدهای اقامتی غیرمجاز، استانداردسازی کیفیت خدمات گردشگری، نوسازی و بهسازی، نرخگذاری و همچنین راهکارهای توسعه صنعت هتلداری استان مورد بررسی قرار گرفت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در این نشست ضمن اشاره به افزایش خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات و رکود حاکم بر صنعت هتلداری استان، اظهار داشت: برای رونق هتلهای هرمزگان برنامههای مختلفی در نظر داریم که برگزاری نمایشگاهها یکی از این اقدامات است. "رضا برومند" ابراز داشت: همچنین با همکاری دستگاههای مرتبط با حوزه فرهنگ، قصد داریم شبهای فرهنگی شهرستانها را در مرکز استان برگزار کنیم. وی افزود: بایستی با استفاده از بخش خصوصی رویکرد مسافران نسبت به سفر و گردشگری را تغییر دهیم. وی با اشاره به فعالیت خانهمسافرها، افزود: موضوع خانهمسافرها در تمام دنیا وجود دارد و برای ساماندهی وضع موجود، مجوز جدیدی صادر نمیشود.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایهگذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایهگذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایهگذاران خارجی، گفت: حرف سرمایهگذار خارجی را نزنید. سرمایهگذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایهگذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینهها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوقهایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتلها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون جدید گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تشریح برخی از مهمترین برنامههای این معاونت برای صنعت هتلداری، پرداخت. "ولی تیموری" اظهار داشت: در خصوص درجهبندی هتلها ما بیشتر از جامعه هتلداران و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی تلاش میکنیم که این موضوع به نتیجه برسد و سعی داریم بر اساس ضابطهها و مقررات جدیدی که با همکاری جامعه هتلداران، آماده و ابلاغ کردهایم هر چه سریعتر هتلهای کشور درجهبندی شوند. معاون گردشگری کشور، ابراز داشت: به موضوع درجهبندی هتلها تاکید داریم البته این امر مدتی به دلیل تغییرات مدیریتی دچار وقفه شد اما درجهبندی هتلها را در اولویت قرار داریم زیرا این درجهبندی به ارتقای کیفیت خدمات گردشگری کمک خواهد کرد. وی در رابطه با نحوه تفویض برخی امور تصدیگری به تشکلهای بخش خصوصی نیز گفت: تلاش میکنیم تا با برگزاری جلساتی، وضعیت واگذاری برخی امور به تشکلها را بررسی کنیم که البته در گذشته نیز محورهایی را به شکل مشترک جمعبندی کردیم و قطعا سازمان هم با رضایت، امور قابل واگذاری را واگذار میکند.
ایجاد شده: 23/مهر/1397 آخرین ویرایش: 23/مهر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، روز گذشته و طی حکمی از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. حال پس از گذشت چند ماه و معرفی گزینههای مختلف از سوی جناحها، تشکلها، نهادها و افراد تاثیرگذار، بایستی دید تا واکنش کارشناسان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور به این انتخاب چه خواهد بود؟ 1 - سلام. انتخاب آقای "تیموری" که از نیروهای با سابقه سازمان هستند، جای خوشحالی دارد. انشالله این روند در کلیه مقاطع و پستها نیز ادامه داشته باشد تا عدهای بیلیاقت و بیتخصص به بهانه گرایشهای سیاسی که برای منفعتطلبی در پیش گرفتند و حتی کارشان به جایی رسیده که اعضای خانوادهشان را در بین ستادها پخش کردند که هر کدام پیروز میدان شدند در آن حزب پایگاهای داشته باشند، در این سازمان جایگاهی نداشته باشند. 2 - محمد ابراهیم لاریجانی اگر اینگونه شود، فارغ از اینکه این انتخاب چرا دیر یا زود انجام شد و یا اینکه مناسب است و نیست یا هر تحلیل دیگری که باید کمی مرور زمان را شامل شود؛ باید یک تشکر ویژه از آقای دکتر "مونسان" بابت انتخاب نیروی جوان از بدنه سازمان و تن ندادن به لابیها و فشارهای سیاسی و بیرون از سازمانی بکنیم. اینکه در این مقطع که شاید ضرورت لابی و بده بستانهای سیاسی با نهادهایی مانند مجلس احساس میشد و قطعا این اختیار را هم آقای "مونسان" داشت تا یک سفیر سابق، نماینده مجلس سابق، توصیه برادرزاده، خواهرزاده، دایی و خاله و حزب گروه جناح را گوش کند و برای خود موقعیتی فراهم کند اما نکرد؛ این خودش به تنهابی فارغ از کیفیت، زمان و شرایط انتخاب جای تشکر دارد. 3 - سلام. به نظر من اين انتصاب در شرايط فعلی بيش از آنكه خيرخواهانه باشد، حركتی كاملا هوشمندانه و بر اساس فرمول كاست/ کیفيت است. اما انگيزه هر چه كه هست، بدون شک به نفع بدنه كارشناسی است. دكتر "تيموری" فردی با دانش روز، با تجربه، قانونمدار، پاكدست، اخلاقمدار، خوشرفتار و آشنا به روابط بينالملل است و از همه مهمتر طرز رفتار با بالادست و زير دست را به خوبی میداند. انشاالله كه منشا خير برای گردشگری است. 4 - انتخاب جناب دکتر "تیموری" ارج گذاشتن به مجموعه گردشگری دولتی و خصوصی است، بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای موجود و استفاده مطلوب و استراتژیک از فرصت است. با توجه به اشراف و شناخت ایشان به سیاستها، سیستم، مسائل بخش، انتظارات دستاندرکاران، انتظارات بخش خصوصی، تهدیدها و فرصتها در سطح ملی و بینالمللی، ظرفیتها و کاستیهای حقوقی و زیرساختی، توانمندی و خلق و خوی مجموعه همکاران و ... این انتصاب بسیار مناسب و ارزشمند است و قطعا در بکارگیری منابع و سرمایههای مختلف این حوزه، شاهد بیشترین بهرهوری خواهیم بود. تائیدات الهی و پیروزی و سربلندی جمعی را از آستان حضرت باریتعالی خواستارم. 5 - مرتضی نریمانی سلام. به نظر اينجانب انتصاب جناب آقاى دكتر "تيمورى" ارج نهادن به تجربه، تخصص، نيروهاى درون سازمانى دلسوز، مردمدار و آشنا به صنعت هتلداری است.
ایجاد شده: 21/مهر/1397 آخرین ویرایش: 21/مهر/1397 اخبار داخلی
طی حکمی از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. به گزارش هتلنیوز در حکم صادره از سوی "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خطاب به "ولی تیموری" آمده است؛ نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به عنوان معاون گردشگری سازمان منصوب میشوید. سیاستگذاری علمی جهت فعالسازی کلیه ظرفیتهای ملی توسعه بازار گردشگری در بعد داخلی و بینالمللی با نگاه آیندهنگرانه، تعیین کشورهای هدف گردشگری و ارائه برنامه برای جذب گردشگران، واگذاری تصدیگریهای حوزه گردشگری به بخش غیردولتی، بکارگیری سیستمهای نوین آماری و تقویت سامانههای گردشگری الکترونیک، تهیه اطلس رویدادهای گردشگری استانها، ارائه راهکارهای نظارتی نوین، ساماندهی تورلیدرها و استانداردهای فعالیت آنها، ارتباط حداکثری با بخش خصوصی و تشکیل شورای مشاوران بخش خصوصی، تهیه برنامه مدون و هدفمند برای آموزش، معرفی حداکثری پورتال جامع گردشگری و توجه به تبلیغات فضای مجازی، انتخاب مدیر پروژه برای سرعتبخشی به طرحها و پروژههای گردشگری و تدوین استانداردهای بومگردی و تاسیسات گردشگری و ارتقای استانداردهای هتلداری از شاخصههای مهمی است که انتظار میرود با برنامهریزی دقیق و ساماندهی مناسب و بهرهگیری از توان تخصصی کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، صاحبنظران و تعامل با سایر حوزهها در راستای تحقق اهداف و ماموریتهای سازمان، اهتمام شایسته به عمل آید. توفیق روزافزونتان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه حضرت حق خواستارم. از جمله مهمترین سوابق اجرایی "ولی تیموری" در حوزه صنعت گردشگری میتوان به مواد ذیل اشاره نمود؛ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بینالملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیرکل دفتر ارتباطات و همکاریهای بینالمللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بینالملل و سازمانهای تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 21/مهر/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 انتصابات