" حرمت الله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در مصاحبهای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری گفت ؛ اگر توقعات ما در ادوار گذشته از نمایشگاه برآورده نشده است باید بخش دولتی اهتمام ویژه ای داشته باشد و بخش خصوصی هم تلاش بیشتری کند. گردشگری از سال ۹۸ تا کنون روی خوشی به خودش ندیده است. از دفاتر خواهش کردیم که در نمایشگاه شرکت کنند. او ادامه داد ؛ امیدواریم کشورهای مقاصد سفر در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانیم مذاکراتی داشته باشیم. وی افزود ؛ اگر بتوانیم نمایشگاه را از یک بازار مکاره تبدیل به یک نمایشگاه واقعی نمائیم، عملا برداشت بهتری خواهیم داشت. " رفیعی " ضمن اعلام اینکه با معاون گردشگری توافقات برای تهاتر ملکی در نمایشگاه با سایر کشورها داشتهایم گفت ؛ کشورهای دیگر که بازار هدف ما هستند در تعیین تاریخ همزمان نمایشگاه باید مد نظر قرار گیرند. او گفت : نداشتن نمایشگاه یا عدم حضور در این نمایشگاه بینالمللی تهران، بلای جان بیشتری برای اهالی گردشگری است. نمایشگاه مختص بخش خصوصی است، بخش دولتی باید جلسات بیشتری با خصوصیها داشته باشد تا از نظراتشان استفاده نماید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ضمن اعلام اینکه ؛ در وزارت گردشگری تصمیمگیرنده باید بخش خصوصی باشد تاکید کرد ؛ از اتفاقات پیشبینی شدهای که در اکسپو و جام جهانی قطر افتاد باید درس عبرت بگیریم.
ایجاد شده: 5/دی/1401 آخرین ویرایش: 5/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " اسماعیل برات " معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت ؛ علیرغم تمامی پیگیریها انجام شده از سوی وزارت گردشگری طرح "قانون مانعزدایی از صنعت برق" که باعث میشود هزینه برق پرداختی اماکن و تأسیسات گردشگری چندین برابر افزایش یابد، به تصویب رسید. او ادامه داد ؛ لایحهای دوفوریتی به مجلس به جهت الحاق تبصرهای با موضوع معافیت اماکن گردشگری از شمول این قانون برای رفع این مشکل پیشنهاد شد. " برات " تاکید کرد ؛ اساساً حوزه گردشگری برای تحقق هرگونه رشد و توسعهای نیازمند حمایت دولتی است. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود ؛ یکی از جنبههای حمایتی که مورد پیشبینی قانونگذار قرار گرفته است، انجام حمایتهای لازم در تعرفه هزینه حاملهای انرژی اعم از برق، آب، گاز و ... است.
ایجاد شده: 4/دی/1401 آخرین ویرایش: 4/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " بهزاد شجاعی " فعال گردشگری گفت ؛ هر ساله فاصله زمانی مناسبی بین این نمایشگاه گردشگری تهران و استانبول وجود داشت ولی متاسفانه امسال نمایشگاه " امیت " ترکیه از ۸ الی ۱۱ شوبات ( فوریه) و تهران از ۷ الی ۱۰ فوریه برگزار خواهند شد. او ادامه داد ؛ با توجه به عدم استقبال کشورهای خارجی در نمایشگاه پارسال شایسته بود مسئولین برگزار کننده بخش دولتی و خصوصی اینگونه موارد را بررسی و سپس اقدام به زمانبندی برگزاری نمایشگاه میکردند. وی گفت : متاسفانه نمایشگاه گردشگری تهران نتوانسته در سالهای اخیر جذابیت لازم و برنامه های مفیدی را برای این کشورهای همسایه ایجاد کند. " شجاعی " افزود ؛ عدم شرکت و حضور کشورهای دیگر از سایر نقاط جهان نیز از نکات منفی نمایشگاه گردشگری تهران است. این در حالی است که در سال های گذشته نمایشگاه " ازمیر " و " امیت " ترکیه،نزدیک به ۶۰ کشور خارجی دارای غرفه بودند. این فعال گردشگری تاکید کرد ؛ هر چند بخاطر مزیت های رقابتی و جاذبه های گردشگری ایران، کشورهای همسایه علاقه شدید به اعزام گردشگر به ایران را دارند ولی برگزاری پرقدرت، توانمند و هدفمند نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران قطعا در جذب و ورود گردشگران خارجی مثمر ثمر خواهد بود.
ایجاد شده: 3/دی/1401 آخرین ویرایش: 3/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدحسین محتاجالله " فعال بخش خصوصی در صنعت هتلداری یزد گفت ؛ مسئولان بیشتر از اینکه حمایت کنند بیشتر وعده میدهند. مانورهای موجود تنها برای خودشان است که نشان دهند که مشغول فعالیت هستند. او ادامه داد ؛ در عمل هیچ حمایتی از بخش دولتی انجام نمیشود و همه موانع از سوی دولت همچنان بر جای خود باقی است. اگر شرایط ادامه پیدا کند بخش عمده فعالیتهای بخش خصوصی تعطیل میشود و تنها هتلدارانی که پشتوانه مستقیم یا غیرمستقیم دولتی و دیگر نهادها را دارند به فعالیت خود ادامه میدهند. او گفت ؛ فعالان از زمان سقوط هواپیما هشدارهای لازم را دادند اما کسی توجهی نکرد. در شرایط بحرانی دولت باید به کمک بخش خصوصی بیاید. " محتاجالله " افزود ؛ در شرایط کنونی هیچ چشماندازی برای گردشگری ایران و بخش هتلداری وجود ندارد. فعال بخش خصوصی در صنعت هتلداری یزد افزود ؛ مسئولان باید این موضوع را بدانند اگر بخش خصوصی نتواند روی پای خود بایستد دولت و کشور متضرر خواهد شد.
ایجاد شده: 2/دی/1401 آخرین ویرایش: 2/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ ما در جام جهانی نه در فرستادن هوادار واقعی و سهمیهای که برای ما درنظر گرفته بودند، موفق بودیم و نه در برگشت اینکه بتوانیم گردشگر خارجی جذب کنیم. بخش دولتی این همه جلسه گذاشت و گفت امیر و وزیر قطر آمدهاند، اینها با چه کسانی جلسه داشتند؟ همانها باید پاسخ دهند. او ادامه داد ؛ ما در بازی نبودیم، نمیدانیم که چه میزان هزینه کردهاند، ولی طبیعتا هزینههای سنگینی شده است. کشتی گرفتهاید و این همه تبلیغات کردهاید، آیا این کشتی یک نفر مسافر را جابهجا کرد؟ اگر نشده، چرا پس هزینه کردهاید؟ وی افزود ؛ برای این کشتی اینقدر تبلیغات کردید وزیر برای افتتاح آن رفت، این افتتاح هزینه مادی و معنوی داشته است، اما یک مسافر را هم نبرده است. " رفیعی " تاکید کرد ؛ آقایان گفتند به کشتی ما جا ندادند، اما الان وقت گفتن "جا ندادند"، نیست. آن زمانی که میخواستید برای کشتی هزینه کنید باید به فکر جای آن هم میبودید، دیگر الان نمیتوانید بهانه بیاورید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود ؛ هر چه آمار در شش، هفت ماه گذشته درباره جام جهانی دادند، بلااستثنا دروغ بود و هر هزینهای که کردیم جفا بود.
ایجاد شده: 2/دی/1401 آخرین ویرایش: 2/دی/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران گفت ؛ آفتی که در کشور ما وجود دارد، این است که گاهی بخش دولتی در یک حوزه بسیار بزرگ میشود. او ادامه داد ؛ ما در بخش گردشگری شاهد این موضوع هستیم و درصد بزرگی از واحدهای اقامتی کشور به ویژه شهر مشهد متعلق به واحدهای غیر خصوصی است و این بخش میتواند دولتی، نظامی و انتظامی باشد یا بخشهای عمومی کشور را شامل شود. وی افزود ؛ زمانی که بخش دولتی و غیر خصوصی بیش از حد بزرگ شود، به نوعی باعث خارج شدن بخش خصوصی از حیطه فعالیتهای طبیعی خود خواهد شد. " جواهر زاده " گفت ؛ در صنعت گردشگری کمتر کشوری را میتوان مشاهده کرد که امور گردشگری آن توسط بخش خصوصی اداره نشود. او تاکید کرد ؛ در این کشورها معمولا دولتها بیشتر نقش هماهنگکننده دارند و تصمیمسازیها پشت درهای بسته انجام نمیشود و خارج از نظر بخش خصوصی نیست. رئیس انجمن علمی طبیعتگردی ایران افزود ؛ بخش خصوصی در تصمیمسازیها محور است و سعی میکند نظر خود را منتقل کند.
ایجاد شده: 30/آذر/1401 آخرین ویرایش: 30/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " عزت اله ضرغامی " وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت ؛ لایحه احکام ثابت برای بودجه که برای اولینبار در دولت دارد انجام میگیرد اقدام مفیدی بود و وزارت میراث بخش مهمی از نظام مسائلش را در این لایحه دائمی حل کرد. او افزود ؛ یک هدیهای برای فعالان صنایع دستی در این زمینه وجود دارد که مشکل پیمانسپاری ارزی که برای صادرات داشتند رفع میشود و هرگونه عوارض، مالیات و پیمانسپاری ارزی رفع میشود و راه صادرات تسهیل میشود.
ایجاد شده: 30/آذر/1401 آخرین ویرایش: 30/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "علی دارابی " قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور در نشست با نشست خبری معاون میراث فرهنگی با اصحاب رسانه گفت ؛ ایران با ۲۶ اثر ثبت شده ملموس جهانی در یونسکو در رده ۹ جهان قرار دارد. امسال در مغرب آثار مشترکی را در زمینه آثار ناملموس با کشورهای افغانستان، سوریه و ترکمنستان داشتیم. او گفت ؛ درحالی یلدا را به صورت مشترک با کشور افغانستان ثبت کردیم که متاسفانه دولت طالبان هیچ نقشی در ثبت این اثر نداشت. " دارابی " افزود ؛ در این سفر با نمایندگان ۱۷ کشور ملاقاتهای بسیار موثری داشتم. قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشور تاکید کرد ؛ رسانهها در معرفی میراث و ثبت جهانی آثار ملی نقشی موثر داشتند.
ایجاد شده: 30/آذر/1401 آخرین ویرایش: 30/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان گفت ؛ کاهش سفر به ایران باعث ضرر و زیان سنگین به صاحبان مراکز اقامتی در ایران شده و بسیاری از سرمایهگذاران این بخش را در معرض ورشکستگی قرار داده است. او ادامه داد ؛ ۸۵ درصد تورها به مقصد ایران کنسل شده و حتی شاهدیم سفرهای داخلی نیز به شدت کاهش یافته است. همین موضوع سبب شده ضریب اشغال هتلهای اصفهان به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد و صاحبان آنها متضرر شوند. وی افزود ؛ چرا مشابه بخش کشاورزی و سایر بخشها دولت مساعدتی به صاحبان هتلها یا آژانسها و... نمیکند. " بیگی " گفت ؛ باید ارتباطات بینالمللی شکل بگیرد و احساس امنیت در توریست خارجی ایجاد شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان ضمن تاکید بر اینکه توریستهای ورودی نسبت به قطعی اینترنت حساس هستند گفت ؛ بسیاری از این گردشگران در حین سفر در حال انجام وظایف شغلی خود هستند که نیاز به اینترنت دارند و اگر این امکان برایشان مهیا نشود از سفر به کشورمان منصرف میشوند.
ایجاد شده: 28/آذر/1401 آخرین ویرایش: 28/آذر/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " حمید حمیدی " رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان گفت ؛ شرایط سیاسی اجتماعی حاکم بر شهرهای استان کردستان موجب رکود شدید فعالیت واحدهای اقامتی این استان شد. او ادامه داد ؛ سطح اشغال این واحدها ۵ تا ۱۰ درصد است و در بعضی از شهرستانها حتی شاهد رکودی شدیدتر و ۱۰۰ درصدی هستیم. " حمیدی " گفت ؛ به علت نبود مسافر، مدیران این واحدها نه تنها قادر به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود نیستند بلکه از پرداخت قبوض حاملهای انرژی هم عاجزند. وی تاکید کرد ؛ اگرچه رکود گریبانگیر مجموعه صنعت گردشگری و هتلداری در سراسر کشور شده اما در کردستان شرایط حادتر است. رییس جامعه حرفهای هتلداران کردستان افزود ؛ نمیدانیم دولت چه زمانی میخواهد چارهای برای این مشکل بیندیشد و برای جبران خسارات وارده به گردشگری در مناطق کمتر توسعهیافته و محروم اقدام کند.
ایجاد شده: 26/آذر/1401 آخرین ویرایش: 26/آذر/1401 اخبار داخلی
✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !! نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند ! کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !! البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد ! جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید ! با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم ! قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !! جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ، حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!
ایجاد شده: 23/آذر/1401 آخرین ویرایش: 23/آذر/1401 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز، " محمد حسین محتاج الله " مالک و بهرهبردار گروه هتلهای زنجیرهای مهر یزد ؛ تنها گزینه باقیمانده، خروج کامل از عرصه هتلداری است. سرمایهگذار، مالک و بهرهبردار گروه هتلهای زنجیرهای مهر که چندی پیش توئیتهای متعدد او در شبکههای اجتماعی خبرساز شد، در حضور معاون گردشگری کشور از اوضاع موجود بشدت گلایه و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات هتلداران شد. مواضع دولتی در حوزه سیاست خارجی که ارتباط مستقیم با رکودهای اقتصادی هتلداران است از موضوعات مطرح شده توسط ایشان در این جلسه بود.
ایجاد شده: 22/آذر/1401 آخرین ویرایش: 22/آذر/1401 اخبار داخلی