نتایج جستجو...
امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

امکان صدور ویزای فرودگاهی در کرمان فراهم شد

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور شامگاه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری استان در هتل پارس کرمان اظهار کرد: «خوشبختانه امکان دریافت ویزای ایران برای گردشگران خارجی در برخی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در حال فراهم شدن است که نام فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز در بین آن‌ها وجود دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این قبیل اقدامات در راستای تسهیل در خدمات‌رسانی و امکان جذب بیشتر گردشگران خارجی است.»  او با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهره‌مندی از جاذبه‌های متنوع و متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است بیان کرد: «خوشبختانه در این خطه آثار ثبت جهانی زیادی وجود دارد و اخیرا گردشگری مقاومت نیز به این جذابیت‌ها افزوده شده است.»  شالبافیان با اشاره به خیل عظیم زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار دارد.»  معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، تسهیل ورود گردشگران و تکمیل زیرساخت‌های از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه در استان کرمان است.»  او افزود: «کمک به تکمیل پروژه‌های صنعت گردشگری یکی از اقدامات مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی ماه‌های اخیر بوده و از محل تبصره ۱۸ منابعی برای فعال سازی، تکمیل و بازسازی پروژه‌های این صنعت اختصاص داده شده است که استان کرمان در این زمینه به شکل ویژه دیده شده است.»

ایجاد شده: 18/دی/1400       آخرین ویرایش: 18/دی/1400     اخبار داخلی
بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

بازگشایی غار علیصدر در نوروز سال ۱۴۰۱

به گزارش هتل نیوز، " علی محمد عنایتی اکمل " مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: طبیعتا کرونا عامل اصلی این وضعیت بود، اما نکته اینجاست که در استان نگاه جامع گردشگری از سوی اغلب مسئولان وجود ندارد، کشور ما کمترین درآمد را در صادرات نفتی داشت و گردشگری می‌توانست کمک حال ارزآوری به کشور باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا دردی هم به دردهایمان اضافه شد. عنایتی گفت: کرونا بر پیکره شرکت علیصدر آسیب زیادی وارد کرد. شرکت علیصدر خود درآمدی است و اعتبار دولتی ندارد بنابراین با تعطیلی غار نیز طبیعی است که وضع درآمدی نیز دچار مشکل شد. به گفته او علیصدر چندین بار تعطیل و مجدد بازگشایی شد، اما با توجه به اعمال محدودیت‌های سفر، مسافر چندانی هم نداشتیم و همین بازگشایی و تعداد مسافر کم و هزینه‌های نگهداری غار و ارائه خدماتی که با هزینه‌ها همخوانی نداشت، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتری می‌شد به شکلی که هزینه روزانه غار ۵۰ میلیون تومان بود و درآمد ۱۰ میلیون تومان، این وضعیت نه تنها شرکت را یاری نمی‌کرد بلکه هزینه‌هایی را نیز تحمیل می‌کرد در نتیجه بعد از سه ماه و اوج‌گیری کرونا، مصوبه ستاد کرونای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت، دستور بر بسته شدن غار داده شد. بر این اساس شهریورماه طبق مصوبه کرونا که اعلام شد غار تعطیل شود، با توجه به بدهی به تامین اجتماعی، بانک و حقوق کارکنان این بار کل همکاران با بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شدند. عنایتی گفت: ۲۳۰ نفر از همکاران به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، اما بدهی که به بانک‌ها وجود دارد، برای شرکت همچنان سخت است و حل این مشکل این نیازمند همکاری استانداری است. مدیر عامل شرکت علیصدر همدان گفت: در حال حاضر بدهی علیصدر ۲۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که ۱۱ میلیارد تومان آن داخلی و ۱۷ میلیارد تومان دولتی است که بازپرداخت این بدهی در شرایطی که کار عمرانی نداشته باشیم، طی چهار سال قابل پرداخت است. او در ادامه گفت: برای سال جدید با قدرت ورود می‌کنیم تا گردشگری این بخش جانی دوباره بگیرد و بتوانیم نوروز پرشوری داشته باشیم. عنایتی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ در صورت برداشته شدن محدودیت‌های سفر تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت همچنین بلیت اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافر بتواند از طریق سایت بلیت خریداری و رزرو کند و این موضوع به منظور رعایت نکات بهداشتی و ممانعت از شلوغی در خرید بلیت و در سهولت بازدید مسافران از غار نیز تاثیرگذارخواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان بازگشایی غار در ایام نوروز مشخص شده، اما از ابتدای بهمن ماه مقدمات بازگشایی انجام می‌شودو قرار است در بیشتر استان‌ها برنامه تبلیغی داشته باشند البته این موضوع میسر نمی‌شود مگر با فروکش کردن تب کرونا به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر همدان هم اکنون در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات غار علیصدر هستند تا با آغاز سال جدید آماده پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی باشند.

ایجاد شده: 17/دی/1400       آخرین ویرایش: 17/دی/1400     اخبار داخلی
اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

اعضای هیئت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان انتخاب شدند

به گزارش هتل نیوز، " آرمان وطن‌دوست " معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: خوشبختانه فعالان حوزه گردشگری استان از جمله هتل‌داران با ارائه خدمات مناسب به جامعه‌هدف، در تمامی فصول سال توانسته‌اند به‌عنوان عاملی مهم نقش بسزایی در توسعه صنعت‌توریسم داشته باشند. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان ضمن تقدیر از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی استان اظهار داشت:بی‌تردید با عبور از شرایط کنونی، دوباره شاهد رونق گردشگری در استان خواهیم بود و معتقدیم بهداشت محیطی باید همواره سرلوحه کار فعالان این بخش قرار بگیرد. وی یادآور شد:هم اکنون 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و میهمان‌پذیردراستان کردستان فعالیت دارند. وطن‌دوست بیان داشت:امیدواریم با همکاری دوجانبه، در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تحکیم زنجیره گردشگری دراستان گام‌های مثبتی برداریم. معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان در ادامه عنوان کرد:با برگزاری انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، اعضای هیأت مدیره این جامعه برای مدت دو سال آینده معرفی شدند. وی افزود:از کل آرای ماخوذه، عبدالحمید حمیدی با حداکثر آرا به عنوان رئیس جامعه هتلداران، مصطفی هدایت مظهری نائب رئیس،  علی اکبر یارویسی خزانه دار ،  همایون آریا بازرس و آقایان هیوا محمودی و عبدالله زارعی بعنوان اعضای علی البدل جامعه انتخاب شدند. وطن‌دوست اظهار داشت: در این جلسه از خانواده مرحوم حاج قادر شیرزادی پیشکسوت صنعت هتلداری استان و مدیرعامل هتل زریوار مریوان ، به پاس خدمات ارزنده و ماندگارشان در توسعه صنعت‌ گردشگری این شهرستان قدردانی شد. گفتنی است؛ انتخابات جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان کردستان با حضور حاجی ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان، آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان ، مهندس آراس قاسمی پور شهردار مریوان ، آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی مریوان و مدیران هتل‌های استان در محل هتل جهانگردی شهرستان مریوان برگزار شد.

ایجاد شده: 13/دی/1400       آخرین ویرایش: 13/دی/1400     اخبار داخلی
فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

فقط 50 هتل خدمات رزو اتاق آنلاین دارند

به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره  گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائه‌دهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین می‌پردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران می‌توانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.  حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامه‌ای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی می‌توان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت می‌کند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانس‌ها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور  با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن  ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها  در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی می‌توانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی کلید خورد

به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفت‌های توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان شناخته می‌شود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌گرفته ازقصه‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌های باستانی و آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.

ایجاد شده: 12/دی/1400       آخرین ویرایش: 12/دی/1400     اخبار داخلی
پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانک دی به جامعه ایثارگری فعال در حوزه گردشگری

به گزارش هتل نیوز، " برات کریمی " مدیرعامل بانک دی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد کسب‌وکارها و بنگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص پیدا می‌کند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجام‌شده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرح‌های معرفی‌شده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود. کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح‌های منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرح‌های تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانواده‌های شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایع‌دستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه قرار گرفته است. بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان می‌دهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان می‌دهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرض‌الحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین می‌شود.

ایجاد شده: 11/دی/1400       آخرین ویرایش: 11/دی/1400     اخبار داخلی
برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت گردشگری با رایزنان اقتصادی وزارت امورخارجه

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رایزن‌‌های اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیده‌بانی قوی، وزارت امور خارجه می‌تواند در تمامی حوزه‌ها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایع‌دستی را به‌عنوان یکی از هدف‌گذاری‌ها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایع‌دستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایع‌دستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایع‌دستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما به‌عنوان دیپلمات‌های اقتصادی می‌توانیم برای افزایش اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه به‌عنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایع‌دستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیل‌های ایران از طریق رسانه‌ها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلال‌ها در این حوزه موجب افزایش هزینه‌ها می‌شوند و باید دلال‌ها شناسایی و سامان‌دهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آما‌گی وزارت خارجه و دیپلمات‌های اعزامی برای معرفی صنایع‌دستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری این همکاری و هم‌افزایی تعداد شاغلان حوزه صنایع‌دستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسش‌وپاسخی با حضور  لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلمات‌ها شرکت‌های بزرگ را برای حضور در نشست‌های B ۲ B   تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشست‌های B ۲ B  برگزار می‌شود. درخواست ما از دیپلمات‌ها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکت‌های بزرگ را شناسایی و آن‌ها را برای حضور در این نشست‌ها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکت‌ها نداریم، دیپلمات‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آن‌ها میسر نباشد، برگزاری نشست به‌صورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدف‌گذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران به‌عنوان استراتژی‌های بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد  فاز عملیاتی شود/دیپلمات‌ها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلمات‌ها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهم‌ترین نیازهای دیپلمات‌ها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فم‌تور شرکت‌های خارجی شناسایی شده از سوی دیپلمات‌ها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکت‌های بزرگ از سوی دیپلمات‌ها فم‌تورهایی برای آن‌ها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آن‌ها نمی‌توان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فم‌تور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور  چشمگیر شرکت‌های خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایه‌گذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی به‌عنوان اولویت‌های وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ظرفیت‌ها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استان‌ها برای تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در استان‌ها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راه‌اندازی شناورها، سواحل مکران، راه‌اندازی مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرح‌های دارای اولویت هستند.» دیپلمات‌ها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلمات‌ها در کاهش ایران‌هراسی در جامعه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: «هم‌اکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلمات‌ها می‌توانند در این مسیر به ما کمک‌ کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»

ایجاد شده: 9/دی/1400       آخرین ویرایش: 9/دی/1400     اخبار داخلی
تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

تاکید بر ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارت گردشگری است

به‌گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست هم‌اندیشی معاونان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه که عصر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی فرش برگزار شد، بیان کرد: «گردشگری حوزه‌ای است که توسعه آن بدون هماهنگی با ذی‌نفعان امکان‌پذیر نیست. از روزهای ابتدایی با تاکید وزیر محترم میراث‌فرهنگی بنای ما بر ارتباط نزدیک با وزارت امور خارجه در حوزه‌های مرتبط بود که طی این مدت همکاری خوبی در سه معاونت کنسولی، دیپلماسی‌اقتصادی و مرکز دیپلماسی‌ عمومی وزارت امور خارجه انجام شد.» معاون گردشگری کشور در تشریح این همکاری‌ها، افزود: «با همکاری معاونت دیپلماسی‌اقتصادی طرحی را درباره چین آماده و به مقامات ذی‌ربط ارائه کرده‌ایم. همچنین در همکاری با معاونت کنسولی به واسطه بازگشایی مرزها و از سرگیری صدور روادید نگاه جدیدی درباره نحوه حضور گردشگران در ایران تدوین و ابلاغ شد.» او تصریح کرد: «با مرکز دیپلماسی‌عمومی نیز درباره نحوه مدیریت و تاثیر بر مدیریت وجهه ایران، همکاری خوبی طی این مدت انجام شده که منجر به تفاهم نامه‌های متعددی شده است.» شالبافیان با تاکید بر هماهنگی  بین دو بخش دولتی و خصوصی افزود: «تورهای آشناسازی که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است موجب امیدواری در بخش خصوصی شده و آن‌ها حمایت دولتی را احساس می‌کنند.» معاون گردشگری بر مشارکت بخش‌خصوصی در سامان‌دهی بازارهای گردشگری تاکید و رویکرد اصلی وزارتخانه در جذب گردشگران از کشورهای همسایه را گره زدن بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد و افزود: «راه غلبه بر دلال‌ها این است که از دفاتر خدمات مسافرتی فعال کشور حمایت کنیم. ارتباط رایزن‌ها با دفاتر مورد تایید وزارتخانه از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.» او با تاکید بر این موضوع افزود: «رایزن‌ها باید بخش‌خصوصی کشور مورد هدف را ترغیب به همکاری با بخش‌خصوصی کشور کنند. این رویکرد کمک به شانیت کشور و ارائه خدمات بهتر به گردشگران خارجی است.» معرفی و رایزنی برای شرکت بخش خصوصی در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انتقال نظرات فعالان و مقامات دولتی کشورها، شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی، ترغیب خطوط هوایی، همکاری دیپلمات‌ها در تکمیل و اصلاح تحقیقات بازار از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان بود. معاون گردشگری کشور همچنین با اشاره به اعزام رایزنان بازرگانی از سوی سازمان توسعه‌تجارت ارتباط دو طرفه را مفید دانست. او تصریح کرد: «راه برون رفت از بسیاری مشکلات کشور، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است امیدوارم امروز نقطه شروعی برای رسیدن به این هدف باشد.»

ایجاد شده: 8/دی/1400       آخرین ویرایش: 8/دی/1400     اخبار داخلی
تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

تقویم گردشگری برای ۱۴۰۱ اصلاح خواهد شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص برنامه‌هایی که برای این اداره کل در نظر دارد گفت: برنامه‌هایی به عنوان برنامه بلندمدت به عنوان پروژه‌های پیشران گردشگری برای ۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام خواهد شد. در عین حال قصد داریم تا برنامه‌ای کاملا مشخص به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهیم. فاطمی ادامه داد: همچنین کارهایی مانند سفرهای ارزان قیمت، نمایشگاه گردشگری تهران و امور جاری در بخش برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل قرار گرفته و باید به سرعت به نتیجه برسد. از آنجا که طی تغییرات در اداره کل‌های معاونت گردشگری در برخی از امور عقب افتاده‌ایم باید به سرعت به این موارد بپردازیم و نتایج نهایی را استخراج کنیم. او معتقد است: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری کمتر استفاده شده. بروکراسی اداری به گونه‌ای بود که افراد علاقه‌مند به گردشگری نمی‌توانستند به راحتی به این حوزه ورود کنند و همواره سدی در جلوی آن‌ها وجود داشته که آن‌ها را ملزم می‌کرد که یا راهنمای گردشگری باشند یا مجوز آژانس و سایر بخش‌های گردشگری را داشته باشند و… در نظر داریم که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کنار بخش خصوصی استفاده کنیم. به زودی کارگروه‌ها، میزهای تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خود را شروع خواهند کرد و تنوع بخشی در حوزه گردشگری را اجرا خواهیم کرد. با این روش تمام افراد علاقه‌مند به حوزه گردشگری می‌توانند ایده‌های خود را به میزها و کارگروه‌های تخصصی ارائه دهند و ذیل فعالان گردشگری ایده خود را به مرحله اجرا برسانند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: شاید فردی ایده‌ای در حوزه گردشگری داشته باشد اما نتواند به دلیل بروکراسی اداری آن را به مرحله اجرا برساند. او می‌تواند این ایده را به کارگروه یا میز تخصصی گردشگری مربوطه ارائه و به مشورت بگذارد تا درباره چگونگی عملیاتی شدن آن تصمیماتی گرفته شود. در این کارگروه‌ها افراد متخصص، بخش خصوصی و حتا بخش‌های دولتی مرتبط حضور دارند و می‌توانند با ارائه نظرات و ایده‌های مختلف راهکارهای مختلفی را پیش روی فعالان گردشگری بگذارند. به طور مثال در بحث گردشگری کودک، سایر دستگاه‌های مرتبط از آموزش و پرورش و بهزیستی گرفته تا شهرداری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در میزهای تخصصی حضور خواهند داشت. این امر در سایر میزهای تخصصی تعمیم داده می‌شود. او در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی برای به ثمر رسیدن فعالیت این دست کارگروه‌ها و میزهای تخصصی در حوزه گردشگری وجود دارد درحالی که تجربه به ما ثابت کرده که این کارگروه‌ها تشکیل و در نهایت کاری از پیش نمی‌برند، گفت: ما ظرفیت مهمی در بخش گردشگری کشور به نام فعالان و بخش خصوصی گردشگری داریم. از این ظرفیت کمتر استفاده شده. آن‌ها باید در حوزه‌های تخصصی گردشگری فعال شوند. لزومی ندارد کارها صرفا دولتی حل و فصل شود. دولت می‌تواند حامی و پشتیبان باشد و امور توسط بخش خصوصی و فعالان گردشگری پیش رود. فاطمی درخصوص اختلاف نظرهایی که در بین اصناف فعال در حوزه گردشگری بخصوص آژانس‌داران وجود دارد و موازی کاری انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف گردشگری که مانع اجماع نظر در میان آن‌ها شده است، گفت: در این باره باید گفت، انجمن‌های حرفه‌ای که زیر نظر وزارتخانه میراث و گردشگری تشکیل شده‌اند فعالیت‌های صنفی خواهند داشت اما در میزهای گردشگری شناسایی ظرفیت‌های تخصصی گردشگری کشور و شناسایی محورهای گردشگری موضوعی در استان‌ها مدنظر است. آن‌ها ارائه برنامه می‌دهند و هریک از تشکل‌ها می‌توانند نمایندگانی در این کمیته‌ها و میزهای تخصصی داشته باشند. او ادامه داد: مشکلاتی در بخش‌های خصوصی وجود دارد که باید کمک کنیم رفع شود. همه ما خانواده بزرگی به نام گردشگری ایران هستیم که باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. دولت، دانشگاه، رسانه، بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند و در مجموعه واحد فعال شوند. به زودی جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی اعم از آژانس‌داران برگزار خواهیم کرد تا با نظرات خودشان مشکلات را حل کنیم. به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، بحث‌های تخصصی و تبیلغات و معرفی فعالانی که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعال هستند، تولید محتوا و آموزش با هدف تخصصی کردن امور مد نظر است. موضوعات مختلفی ازجمله گردشگری خانواده محور مد نظر است و قرار است امتیازات و تسهیلات خاصی در حوزه گردشگری داخلی به خانواده‌ها اختصاص یابد. این طرح در قالب سفرهای ارزان‌قیمت و ارائه تسهیلات خاص دیگر در نظر گرفته شده است. او درخصوص وضعیت تقویم گردشگری و مسائلی که با آن روبه‌روست، گفت: در سه سطح محلی، ملی و بین‌المللی اصلاح خواهد شد و امیدواریم برای ۱۴۰۱ بتوانیم تقویم گردشگری را ارائه دهیم. ضمن آنکه اجرای محورهای تخصصی گردشگری در بخش‌های مختلف کشور را مد نظر داریم که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف در مواجه با بحران خواهد بود چراکه ما تاکنون از این تجارب در حوزه گردشگری استفاده نکرده‌ایم. فاطمی معتقد است: نگرانی‌های که گردشگران خارجی در داخل ایران دارند باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود. باید بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی برای گردشگری فراهم کنیم. در شرایط حساسی قرار داریم و بسیاری از تورهای گردشگری که طی بهار عربی تورهای خود را از مصر و کشورهای عربی به سمت ایران آورده بودند در حال بازگشتن هستند که شرایط بحرانی برای ایران بوجود می‌آورد. باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های داخلی را فراهم و با رویکردی جدید ورود کنیم.

ایجاد شده: 7/دی/1400       آخرین ویرایش: 7/دی/1400     اخبار داخلی
برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه هتلداران ایران

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جامعه هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز،  مجمع عمومی فوق‌العاده این جامعه صبح امروز یکشنبه  ۵ دی ماه در جزیره قشم برگزار شد. این جلسه که با حضور اکثریت اعضا و نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با انتخابات تکمیلی هیئت مدیره و انتخاب بازرسان جدید همراه بود. طبق مصوبه هیات مدیره، می بایست دو نفر به اعضای هیات مدیره افزوده می‌شدند تا تعداد اعضا از ۷ به ۹ نفر برسد. طی رای‌گیری صورت گرفته، آقایان " حسن سیادتان " و " مهدی رودبارکی " به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای جدید به جمع هیئت مدیره پیوستند. همچنین آقایان " مهدی کردان "  و " علی بهرامی " نیز به عنوان اعضای علی‌البدل شناخته شدند. در بخش بازرسان نیز آقایان " جعفر بذری " و " سیروس گل‌عنبر " با کسب بیشترین رای به عنوان بازرس انتخاب و  آقای " فریدون رییسی دهکردی " نیز به عنوان بازرس علی‌البدل معرفی شدند.

ایجاد شده: 5/دی/1400       آخرین ویرایش: 5/دی/1400     اخبار داخلی
چرا برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر و انجام برنامه‌های گردشگری تردید دارند؟

چرا برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر و انجام برنامه‌های گردشگری تردید دارند؟

روح انسان از بدو ورود به دنیای مادی با لطافت، حس معنویت و طبیعت گره خورده است. زمان‌های قدیم در دوران پادشاهان و سلاطین سفرهای زیادی با تغییر فصول انجام می‌شد چه بسا همچون عشایر زندگیشان در سفر و کوچ سپری می‌شد، البته درحال حاضر نیز در مناطق مختلف دنیا این برنامه می‌تواند برای افراد لذتی دلچسب به همراه داشته باشد.  آشنایی با فرهنگ مردم و آرامش در محل اسکان از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انگیزه‌های مسافران امروز جهان در انتخاب مقصد است اما به غیر از موارد گفته شده عوامل دیگری نیز در سفر مردم نقش دارد. باید گفت که چیزی حدود نیمی از مسافران جهان مقصدی که قصد دارند با فرهنگ و مردم آن آشنا شوند را انتخاب می‌کنند و حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه این انگیزه می‌تواند ماندگار، پویا و پایا باشد. با اینکه صنعت گردشگری و توریسم یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی در جهان است و آموزش مهارت‌های بازاریابی و جذب مسافر بسیار زیاد شده است، اما هنوز هم برخی از مسافران نسبت به ادامه سفر تردید دارند و از انجام برنامه‌های گردشگری منصرف می‌شوند. دلیل این امر آن است که شاید آنطور که باید خاطره‌ای ماندگار در ذهن مسافر بر جا نمی‌گذارند. با اینکه ضمیر ناخودآگاه افراد نسبت به تفریح، حال خوب و خوشگذرانی آماده است، اما این انرژی و حس مثبت باید در مسیر آگاهی و توسعه پایدار این حوزه برنامه‌ریزی شود. در همین راستا دانشگاه‌ها و کتب آموزشی نقش موثری خواهند داشت. همچنین اقلیم‌شناسی، آموزش تاریخ، همذات‌پنداری با چگونه‌ بودن سفر و گردشگری اجداد و نیاکان، بررسی فرهنگ اقوام مختلف، تبلیغات و ارائه تاریخ مکان‌های گردشگری و بسیاری از عوامل دیگر می‌تواند نقش موثری در فراهم‌آوردن این بستر ارائه دهد. اساتید و بزرگان صنعت گردشگری در کشور که می‌توان با مصاحبه‌های خبری و معرفی در رسانه به عنوان الگوهای حقیقی مورد توجه افراد مختلف قرار گیرند، کم نیستند. بازارهای هدف مختلف، زوجینی که تازه وارد زندگی مشترک شده‌اند، سالمندان، زنان مستقل و خودساخته، خانواده‌های تک‌سرپرست و... می‌توانند در مسیر جذب انگیزه و توانمندی در شناساندن هویت حقیقی گردشگری نقشی بسزایی داشته باشند. سفرهای انگیزشی، ورزشی و مهارتی می‌تواند مسیری جدید در اهمیت شناخت و علاقه‌مندی افراد برای شرکت در این برنامه‌ها باشد که تنها با حمایت، تبلیغ و گسترش فرهنگ سفرهای انگیزشی همراه با آرامش و همراهی اساتید و مدرسین متخصص درحوزه‌های گوناگون قابل اجراست. سفر کردن و تفریحات سالم انسان را از حالت یکنواختی خارج کرده و موجب می‌شود که مدتی هر چند کوتاه از مشکلات رها شده و به ماجراجویی بپردازد. یادگیری در سفر بخش مهمی از آن است. یادگیری تنها آموختن مهارت خاص یا مطالب درسی نیست بلکه رشد هیجانی، شخصیتی و تعامل اجتماعی جزئی از دنیای هر فرد است که سفر در این امر کمک شایانی می‌کند. گردشگری انوع بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گردشگری بازرگانی و اقتصادی اشاره کرد که که خرید و فروش صنایع‌دستی و خدمات مسافران نقش موثری در این راستا برای افراد مشغول این حوزه ایجاد می‌کند. گردشگری تاریخی، هنری و فرهنگی نیز از دیگر انواع گردشگری هستند که در ان تمدن اصیل فرهنگ و هویت بصری یک ملت به نمایش در می‌آید و باید برای گردشگران به طور کامل معرفی شودف لذا یکی از انگیزه‌های مهم یادآوری همین فرهنگ و آداب و رسوم‌ها است. در زندگی مدرن و به واسطه ظهور رسانه‌های مجازی تفریحات سالم، بازی‌های گروهی، صله ارحام کاملا کم‌رنگ شده است و باید به وسیله ایجاد جذابیت و تحول عمیق در نگرش افراد انگیزه لازم را ایجاد کرده و منتقل کنیم. برای مثال می‌توان به بهانه سلامت و درمان نیز افراد را برای سفر ترغیب کرد همچنین دلایل مذهبی نیز می‌تواند از بهانه‌ای برای سفر و تزاه کردن روح افراد باشد. ورزش همچنین می‌تواند دلیل دیگری برای برنامه‌ریزی سفر باشد چرا که انگیزه‌ای مثبت در افراد ایجاد می‌کند، همایش‌ و نمایشگاه‌ها که پل ارتباطی بین مخاطب و بسیاری از فعالیت‌ها هستند همچنین می‌توانند دلیل خحوبی برای برنامه‌ریزی سفر باشند.  البته باید گفت که کلام موثر بدون شک از تمام موارد گفته شده بهتر و منطقی‌تر عمل خواهد کرد. کشور ما نیز با توجه به تمدن و هویت فرهنگی و تاریخی غنی و دارا بودن اماکن گردشگری متعدد در جذب گردشگر برای این صنعت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مهرسا طافحی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 26/آذر/1400       آخرین ویرایش: 26/آذر/1400     مقالات و یادداشت ها
قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، از زمانی که به یاد داریم، هتل‌ها همواره وجود داشته‌اند، اما منشأ این بخش اصلی صنعت گردشگری به چه زمانی بر می‌گردد؟ اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد اما سه هتل قدیمی جهان در ژاپن واقع شده‌اند و صدها سال است که فعالیت می‌کنند. سایت Tourism Review فهرست ۱۰ هتل قدیمی را معرفی می‌کند که در آن هر کشور تنها حق معرفی یک هتل قدیمی را دارد. هتل "کاوُو دو کوربیو" فرانسه - سال ۱۵۲۸ میلادی این هتل که در قلب استراسبورگ فرانسه و در فاصله کوتاهی از کلیسای جامع واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که از ابتدای قرن شانزدهم در حال فعالیت بوده است. هتلی کهیکی از زیباترین مجموعه‌های معماری دوره رنسانس را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این هتل دارای ۶۳ اتاق مجلل است که بسیار راحت بوده و تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. هتل "داس رِیز گاتولیکالس" - سال ۱۴۹۹ میلادی این هتل ابتدا به عنوان یک بیمارستان سلطنتی برای پذیرایی و اقامت زائرانی که به کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا سفر می‌کردند، ساخته شد. امروزه نیز همچنان پذیرای بازدیدکنندگان از تمام نقاط جهان بوده و بیش از ۱۰۰ اتاق دارد. این هتل مجلل در قلب یکی از مهم‌ترین شهرهای اسپانیا قرار دارد. هتل "دامیر" بلژیک- سال ۱۳۹۸ میلادی این هتل که در میدان "گرت مارک" در "کورتریک" واقع شده، دارای تاریخچه چشمگیری است و قدمت آن به قرن چهاردهم برمی‌گردد. امروزه این هتل ۶۵ اتاق مجلل دارد و افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هتل "د دراک" هلند- سال ۱۳۹۷ میلادی این هتل که در سال ۱۳۹۷ تأسیس شد، در مرکز تاریخی "برخن اپ زوم" قرار دارد و قدیمی‌ترین هتل هلند محسوب می‌شود. یک آتش سوزی عظیم، بناهای این شهر را در همان سال از بین برد، اما هتل یادشده در حال حاضر دارای ۶۲ اتاق مجلل بسیار راحت است. هتل "زوم روتن بائرن" آلمان- سال ۱۳۸۷ میلادی تاریخچه این هتل که به عنوان قدیمی‌ترین هتل آلمان شناخته می‌شود، به سال ۱۳۸۷ برمی‌گردد. این مهمانسرا که سال‌ها مرکز اجتماع شهر فرایبورگ بوده، امروزه دارای ۲۵ اتاق و ۲۰ کارمند است و با جذابیت تاریخی خود می‌خواهد نظر عموم افراد را به سوی خود جلب کند. هتل "گاستوف لوون لیختن" اشتاین - سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل از سال ۱۳۸۰ خدمات خود را در صنعت هتلداری ارائه می‌دهد و قدیمی‌ترین هتل کشور آلمان محسوب می‌شود. این هتل دارای اتاق‌هایی بسیار امروزی و شیک است و رویدادها و کنفرانس‌ها را پوشش می‌دهد، همچنین برای مهمانان خود تجربه‌ای از غذاهای بی نظیر را فراهم می‌کند. هتل "گاستاگویرت" اتریش- سال ۱۳۸۰ میلادی این هتل در منطقه سالزبورگ اتریش بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. در حال حاضر این هتل خدمات اقامتی خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد و لقب ارائه بهترین خدمات و امکانات سمینارها و جلسات را در کشور به خود اختصاص می‌دهد. هتل "اینترلاکن" سوئیس- سال ۱۳۲۳ میلادی هتل اینترلاکن در سوئیس نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های اروپا است که در سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و در ابتدا قرار بود مهمانسرای بازدیدکنندگان صومعه محلی باشد. امروزه این در قلب سوئیس دارای ۵۵ اتاق بود و سازماندهی رویدادها را بر عهده دارد. هتل "اَلتِ گاست" ایتالیا- سال ۱۱۴۲ میلادی این هتل از قرن سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است. محل این هتل به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق ارتباطی بین امپراتوری مقدس روم و ایتالیا بوده است. امروزه این هتل تعداد زیادی از اتاق‌ها و آپارتمان‌ها را برای یک اقامت بی‌دغدغه به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل اولد بل بریتانیا سال - ۱۱۳۵ میلادی هتل اولد بل، واقع در شهر کوچک هرلی در انگلستان، برای اولین بار تقریباً ۹۰۰ سال پیش در سال ۱۱۳۵ افتتاح شد. در ابتدا این هتل به عنوان مهمانخانه برای بازدیدکنندگان از معبد بندیکتین خدمات ارائه می‌داد، اما در طول زمان، وقتی وینستون چرچیل و دوایت دی. آیزنهاور در طول جنگ جهانی دوم در آنجا اقامت کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد. امروزه این هتل ۴۸ اتاق دارد که تجربه‌ای تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

ایجاد شده: 25/آذر/1400       آخرین ویرایش: 25/آذر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...