نتایج جستجو...
همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، همکاری با اینستاگرام بخشی از تغییر گسترده سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده از قدرت نوآوری دیجیتال برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، به ویژه گردشگری محلی و پایدار است. همچنین این همکاری نشان‌دهنده به رسمیت شناخته شدن گردشگری به عنوان یک مهیا کننده معاش و فرصت‌های جهانی توسط اینستاگرام است و سازمان جهانی گردشگری از همکاری با این پلتفرم به عنوان ابزاری برای بهبود بخشیدن به صنعت گردشگری استقبال می‌کند. این همکاری در حاشیه World Travel Market در لندن، نمایشگاه تجاری ممتاز گردشگری که در آن سازمان جهانی گردشگری رهبران سیاسی و تجاری را گرد هم می‌آورد، و پس از واکنش جدی این سازمان به وضعیت اضطراری آب و هوا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، COP۲۶، در گلاسکو اعلام شد.  مشارکت سازمان جهانی گردشگری با اینستاگرام نشان می‌دهد که سفر ایمن و مسئولانه امکان‌پذیر است و چگونه فقط یک گردشگر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.  دستورالعمل بازیابی مقاصد گردشگری، اطلاعاتی در مورد استفاده حداکثری از اینستاگرام را ارائه می‌دهد، از تولید ویدئوهای کوتاه برای نمایش مقاصد گرفته، تا استفاده از راهنماها و ابزارهای دیگر برای نشان دادن اینکه چگونه این مقاصد آماده استقبال از گردشگران به صورت کاملا ایمن و مسئولانه است. همچنین، این اقدام بهترین راه‌ها برای تشویق مجدد سفرهای محلی را بررسی می‌کند و در عین حال آگاهی‌های زیست‌محیطی را افزایش می‌دهد. در کنار بهترین روش‌ها و نکاتی در مورد روایت موثر گردشگری، این نشریه همچنین دارای مطالعات موردی در مورد مشاغل کوچک و مقاصدی است که از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان کلیدی در طول همه‌گیری کرونا استفاده کرده و موفق شده‌اند.  " زوراب پولولیکاشویلی " دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پیش‌گفتار خود برای کتاب بازیابی گردشگری می‌گوید: «در حالی که بخش‌هایی از جهان دوباره با احتیاط به روی مردم باز می‌شوند، اکنون زمان نشان دادن چرایی اهمیت گردشگری برای افراد، جوامع و سیاره ما است.»  " آسیه کیسلیوک " مدیر برنامه‌های سیاست‌گذاری اینستاگرام، گفت: «ما می‌دانیم که تعداد بی‌شماری از مشاغل کوچک و مقاصد آماده استقبال از جهانیان هستند. اینستاگرام مفتخر است که دستورالعمل بازیابی گردشگری را برای مردم فراهم کند تا در زمان مناسب در شرایطی ایمن و پایدار به وقوع بپیوندد.»  این اولین همکاری با اینستاگرام مبتنی بر چرخش سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال و روایت بصری برای روشن کردن ارتباط و اهمیت گردشگری برای اقتصادها، جوامع و سیاره زمین است. سازمان این تغییر را در تلاش‌های خود برای تقویت پشتیبانی از اعضا و توانمندسازی آن‌ها برای استفاده بهتر از مزایای پلتفرم‌های ارتباطات دیجیتال تسریع کرده است. 

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     اخبار خارجی
دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

دبی، میزبان ۲۰۲۵ کنفرانس شورای بین‌المللی موزه‌ها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " شیخ محمد بن راشد " نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی در توییتی اعلام کرد شهر دوبی در سال ۲۰۲۵ میزبان کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها خواهد بود. این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین گردهمایی جهانی نمایندگان و کارشناسان موزه‌ها برای بحث و گفت‌وگو درباره تبلیغ و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و بررسی آینده این صنعت است. شیخ محمد در توییت خود عنوان کرد ۲۰ هزار موزه از ۱۱۹ کشور جهان در رویدادی که در دوبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. کنفرانس بین‌المللی شورای موزه‌ها بیانیه‌ای درباره محور رویداد سال ۲۰۲۵ خود منتشر کرده است که مشخصا بر چگونگی سرپا شدن حوزه فرهنگ از ضربه ناشی همه‌گیری کرونا تمرکز خواهد داشت. در این بیانیه آمده است: جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم با دنیایی که مدتی پیش می‌شناختیم تفاوت فاحشی دارد. جریانی شدید از اتفاقات، از همه گیری کرونا گرفته تا اعتراضات گسترده، بلایای طبیعی، افزایش بی‌عدالتی‌ها و انقلاب در حوزه فناوری و دنیای دیجیتال هرآنچه را فکر می کردیم می‌شناسیم تغییر داده و به چیزی منجر شد که می‌توان از آن مطمئن بود: این که فردا نامعلوم است. در تلاشیم بیاموزیم چطور با فضایی آکنده از تغییرات سریع، سازگار شده، خود را با شرایط وفق داده، تغییر و پیشرفت کنیم. (آن هم در شرایطی که) برخی جوامع و مردم در مواجهه با تغییرات در مقایسه با دیگران مجهزترند. در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: موزه‌های ما نیز با روند مشابهی روبه‌رو بوده‌اند البته نه با سرعتی مشابه. همزمان با آن که سعی می‌کنیم خودمان را تغییر داده و با دیگران ارتباط برقرار کنیم، موزه‌ها نیز همین‌طورند. در این کنفرانس همین را مطرح خواهیم کرد این که قدم بعدی مشترک موزه‌ها و جوامع برای رسیدن به یک آینده بهتر چیست؟   دوره آتی از کنفرانس شورای موزه‌ها سال آینده میلادی در پایتخت جمهوری چک برگزار می‌شود. این کنفرانس با محور قدرت موزه‌ها، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آنها می‌توان ظرفیت موزه‌ها و نقش آنها در جامعه و اقتصاد جهانی را گسترش داده و تقویت کرد.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار خارجی
ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.»  او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند.»  پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر می‌شود.»  او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانس‌ها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کرده‌اند؛ پیشبینی‌مان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.»  پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف‌گذاری‌هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت‌ها وارد مذاکرده مجدد شده‌ایم اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوها انجام شده، منتظر درخواست‌ها هستیم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانس‌ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده‌اند، ارزیابی‌ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه‌ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه‌های دوتا سه نفره رسیده است.»  پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ‌های مناسب بود که گروه‌های بیشتری وارد کشور شوند. هتل‌دارها نیز همکاری خوبی داشته‌اند، گفت‌وگوهایی نیز با ایرلاین‌ها داشته‌ایم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمی‌کنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.»  او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره‌ها اشاره کرد.  پورفرج با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های پیش‌رو، افزود: «حضور در نمایشگاه‌های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت‌وگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

موانع بهبود مجموعه جهانی سلطانیه باید برطرف شود

به‌گزارش هتل نیوز " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در میان خبرنگاران و مسئولان سلطانیه در تربت‌خانه و محوطه گنبد سلطانیه گفت: «گنبد سلطانیه نماد و نشانه فرهنگ و ارزش مردم است. مرمت‌گران قدیمی این شهر که در گنبد سلطانیه هنرنمایی کردند، جزو افتخارات این شهر هستند و باید به‌عنوان اشخاص برتر نام و نشان آن‌ها به یادگار باقی بماند.» او ادامه داد: «مرمت این بنای فاخر به‌درستی و زیبایی انجام‌ شده و امیدواریم به همین روال و با سرعت بیشتر ادامه یابد.» مهندس ضرغامی افزود: «مشکل شهرستان سلطانیه فقط نبود اقامتگاه نیست بلکه فقدان اقامتگاه‌های بوم‌گردی، امکانات رفاهی و تفریحی از اساسی‌ترین مشکلات این شهرستان است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی بیان کرد: «افزایش حضور گردشگران در سال‌های اخیر به‌ جز این دو سال، در گنبد سلطانیه محسوس بوده است و امیدواریم تأثیر مطلوبی بر گردشگری منطقه بگذارد.» او اظهار کرد: « باید تلاش کرد با ایجاد محوطه و فضاسازی مناسب در ارگ سلطانیه و تسهیل در بخش حرایم و تزریق اعتبارات لازم به این بنا و محوطه فاخر جهانی، هر آنچه به‌عنوان مانع برای مردم و شهر شناخته می‌شود را مرتفع کرد و باید ترمیم اعتماد ازدست‌رفته مردم را در اولویت قرار داد.» در این نشست مهندس ضرغامی با مرمت‌گران و پرسنل بازنشسته گنبد سلطانیه دیدار کرد.

ایجاد شده: 27/آبان/1400       آخرین ویرایش: 27/آبان/1400     اخبار داخلی
دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

به گزارش هتل نیوز، اولین همایش سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد. " سیدعزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش گفت: «دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.» او یادآور شد: «مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.» او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.» مهندس ضرغامی عنوان کرد: «مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه‌های مأموریتی ارتقا دهند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه‌های مرتبط با این دستگاه ادامه داد: «فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت‌های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.» او حفظ میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی و معرفی آن به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین مأموریت‌های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: «کمیته‌ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسئول رسیدگی به برخی اختلافات و تصمیم‌گیری کارشناسی در مورد پرونده‌های مفتوح خواهند بود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: «در این وزارتخانه نیروهای تحصیل‌کرده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه نیاز آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت‌های جدید تأمین خواهد شد.» او افزود: « تکریم ارباب رجوع از بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی، شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی خواهد بود.» مهندس ضرغامی با بیان اینکه همه مأموریت‌های جدید باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشند، ادامه داد: «نظارت بر هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌‌ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود. این‌ها شاخصه‌های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.» او افزود: «ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌های آنان باشد، به‌ویژه کسانی که نیاز به تسهیلات بانکی ندارند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «بوروکراسی کشنده آفت جان نظام مدیریتی شده است. ساده‌سازی، ایجاد پنجره واحد و رفع موانع دست‌وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.» او درپایان به‌خاطر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: «با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم، رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان آغاز شده است.»

ایجاد شده: 25/آبان/1400       آخرین ویرایش: 25/آبان/1400     اخبار داخلی
ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

ورود بیش از 15 هزار گردشگر ایرانی به شهر وان ترکیه در یک ماه گذشته

به گزارش هتل نیوز و به نقل از رکنا، درپی لغو محدودیت‌ها در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدت طولانی برای تردد بسته شده بود، هزاران گردشگر ایرانی وارد شهر وان شدند. ذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی بین ترکیه و ایران است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در 24 مارس 2020 تعطیل شده بود، در 17 سپتامبر سال جاری بازگشایی شد. همچنین پس از لغو محدودویت‌های مربوط به تردد در طرف ایران در 8 اکتبر سال جاری نیز گردشگران ایرانی به شهر وان هجوم آوردند. بنابراین از ماه اکتبر تا کنون تعداد گردشگرانی که با ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر با اعتبار 72 ساعت از گذرگاه مرزی کاپی‌کوی (رازی) در شهرستان سارای از توابع استان وان عبور می‌کنند، هر روز افزایش می‌یابد. گردشگرانی که پس از مدت‌ها به این شهر آمدند، با انجام خرید، مایه خوشحالی مغازه‌داران ساکن این شهر شدند که در جریان همه‌گیری کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه بودند. " عثمان نوری گل آچار " نماینده حزب عدالت و توسعه در وان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه اظهار داشت که گذرگاه کاپی‌کوی برای اقتصاد شهر وان اهمیت بالایی دارد. " گل آچار " با بیان اینکه پس از مذاکرات با مقامات ایرانی گذرگاه کاپی‌کوی کاملا باز شده است، گفت: باز شدن کامل گذرگاه برای کشور ما بسیار مهم است. تردد خودروها از 4 نوامبر آغاز شد. ما برای اینکه تاجران ما از نظر اقتصادی دچار مشکل نشوند بسیار تلاش می‌کردیم. خوشبختانه ما موفق شدیم. ضریب اشغال هتل‌های شهر ما از 90 درصد گذشته است. وی در ادامه تصریح کرد: مغازه‌داران ما اعلام می‌کنند که ضرر‌های خود در دوره همه گیری را از بین برده‌اند. شهر ما یکی از مناطق اولویت دار برای توسعه است. ما بازرگانان داخلی و ایرانی را تشویق کردیم که در شهر ما سرمایه گذاری کنند. عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه و محمد فرازمند سفیر ایران در آنکارا برای بازگشایی گذرگاه مرزی بسیار کمک کردند. من از آنها تشکر می‌کنم. " گل آچار " با اشاره به اینکه وان با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود جاذبه‌های فراوانی دارد، گفت: از ماه اکتبر تاکنون تقریبا 16 هزار گردشگر ایرانی به شهر ما آمده‌اند که این تعداد بیش از پیش افزایش خواهد یافت. گردشگران خرید خود را انجام می‌دهند و از مکان‌های تاریخی و گردشگری بازدید می‌کنند. وان شهری است که رئیس جمهور ما به آن علاقه خاصی دارد و برای آن ارزش قائل است. مردم ایران، هم ما را دوست دارند و هم کشورمان را دوست دارند.

ایجاد شده: 24/آبان/1400       آخرین ویرایش: 24/آبان/1400     اخبار داخلی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان کرد: طبعا در به ثمر نشستن برنامه‌ریزی‌ها و اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌ها تمام دست‌اندرکاران صنعت و سازمان‌ها و نهادهای دولتی دخیل هستند. باید توجه داشته باشیم که اهمیت اجرای دستورالعمل ورود گردشگران خارجی به کشور برای ما در ایران بسیار زیاد است. ، بهترین راه برای ورود ارز به کشور، گردشگری‌ست. دولتمردان ما اعم از رییس جمهور  محترم و سایر مسئولانی که خواستار رشد و شکوفایی ایران، اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور هستند، اگر با دید باز به مسایل نگاه کنند، به روشنی می‌بینند که بهترین راه ورود ارز به کشور، طوری‌که دغدغه ومشکلی برای کشور به وجود نیاورد، گردشگری‌ست. ورود ارز به کشور ار طریق صنعت گردشگری، نیازی به سیستم بانکی ندارد که با مانع تحریم‌ها روبه‌رو شود. چون سیستم بانکی ما به سیستم بانکی جهانی اتصالی ندارد، کسانی که وارد کشور می‌شوند، ارز را به صورت نقد وارد کشور می‌کنند؛ در حالی که ورود ارز از روش‌های دیگر به خاطر شرایط تحریمی مشکلات و چالش‌های خودش را دارد. او با بیان این‌که فضای فرهنگی و اقتصادی کشور در شرایط کنونی باید کمی بازتر شود، افزود: اگر می‌خواهیم از فرصت طلایی صنعت گردشگری استفدده کنیم، باید موانع ورود گردشگران را برداریم تا از فشارهای اقتصادی سنگینی که روی مردم است، کاسته شود. ما میتوانیم تبلیغات منفی علیه کشورمان را که در بسیاری از رسانه غربی دنیا وجود دارد، به راحتی از بین ببریم. بهترین راه برای اثبات دروغین بودن این تبلیغات منفی، ایجاد فضایی‌ست که در آن گردشگر خارجی در عین رعایت قوانین و موازین جاری در کشور، بتواند به ایران بیاید؛ آن‌وقت خواهیم دید که خود این گردشگران بهترین عوامل برای از بین بردن تبلیغات سوء علیه ایران هستند. آن‌ها با دیدن ایران واقعی، خود مبلغ جذابیت، آرامش و نوع‌دوستی ایرانیان نزد هموطنان خود و مردم جهان خواهند بود. عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، ایجاد اشتغال پایدار را از دستاوردهای مهم توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: نگاهی به تجربه همین کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی و ترکیه به خوبی نشان می‌دهد که گردشگری چه ظرفیت بالایی برای از بین بردن بی‌کاری دارد. بنابراین در کنار رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور، از بین بردن بیکاری هم دستاورد هم توسعه گردشگری خواهد بود. حرمتی خاطرنشان کرد که گردشگری بسیاری از مشکلات صنایع دیگر را ندارد و توضیح داد: در اغلب صنایع کشور، به عنوان مثال در صنعت پتروشیمی، نفت، گاز و ... معضلات عدیده‌ای وجود دارد؛ مثلا ما برای وارد کردن تجهیزات فنی برای این صنایع ما موانع تحریم‌ها مواجهیم؛ در حالی که صنعت گردشگری ابدا با چنین معضلی روبه‌رو نیست. چراکه نیازهای اولیه مورد نیاز هتل‌ها  اغلب در کشور ما وجود دارد و بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز در صنعت گردشگری هم مشمول تحریم نیستند. او تصریح کرد: مسئولان و دولت‌مردان کشور، از عالی‌ترین مقام‌ها تا رده‌های دیگر، باید بپذیرند که تنها راهِ برون‌رفت از معضلات و مشکلات اقتصادی امروز ایران که ایجاد اشتغال و رشد درآمد ارزی را به همراه دارد، صنعت گردشگری‌ست. پس تحول صنعت گردشگری، همان تحول اقتصاد کشور و ارتقای سطح معیشت عمومی مردم است. به صراحت می‌گویم که با تحول گردشگری، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

هر نسلی برای سفر یا اقامت در تعطیلات، شرایط منحصربه ­فردی دارد. در حالی که قانون طلایی در میهمان‌ نوازی، ارائه خدمات برتر به همه ­ی مشتریان و میهمانان در هر سنی است، در نظر گرفتن تقاضاهای رو به رشد یک جمعیت خاص نیز کسب ‌وکار خوبی است. بوتیک هتلداران باهوش می­توانند با توجه بیشتر به انتظارات گروه­های سنی خاصی مانند نسل جوان و یا مخاطبانِ هدف، شکاف بین نسلی را پر کنند. داشتن آگاهی در مورد رفتار، عادات خرج کردن و ترندهایی که در نسل جوان رایج شده، می­تواند فرصت­های گسترده­ای را برای گرفتن یک تجارت پر سود باز کند. علاوه بر این، اجرای چند روش نسبتاً ساده با هدف جذب میهمانِ هدف می­تواند در رزرو بیشتر، تقویت بازاریابی دهان به دهان و درهم شکستن رقابت در صنعت هتلداری بسیار مؤثر باشد. با این اوصاف، در اینجا چند نکته کاربردی برای جذب مخاطبانِ هدف و استفاده از پتانسیل­ های فراوان وجود دارد. میهمانان بوتیک هتل­ها، انواع مختلفی از اقامت در هتل­ها با درجه­ های مختلف را تجربه کرده ­اند، حال بدنبال نوع دیگری از تجربه اقامت هستند که به بوتیک هتل­ها مراجعه می­کنند. این افراد به سطحی از آگاهی از سفر و فرهنگ رسیده­ اند که دیگر هتل­های تجاری نیازهایشان را برآورده نمی­کند. بسیاری از میهمانان می‌خواهند احساس ارتباط با یک تجارت داشته باشند. این امر مستلزم ساختن داستان و درگیر شدن در گفتگو است. استفاده از پلتفرم­ های رسانه­ های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان و شخصیت بوتیک­ هتل، آگاهی قوی­ای از برند ایجاد می­کند. داستانی واقعی از بنای بوتیک­ هتل و حتی محله و نه داستانی بر اساس نوسازی­ هایی که در آنجا شکل گرفته است. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن رسانه‌های اجتماعی در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف (اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، و غیره) ثابت کرده که علاقه میهمانان را برانگیخته است. استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد ارائه فرصت­ها به نسل جوان، تا آنها بتوانند به راحتی در هدف بوتیک­ هتل شرکت کنند، پاسخ هایی برای خود پیدا کنند و احساس کنند که بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بوتیک­ هتل هستند. تجربیات همه جانبه را ارائه دهید بوتیک­ هتل­ها باید نیاز میهمان به روایت را با ترکیب تجربیات فرهنگی برآورده کنند. به عنوان مثال، بوتیک هتلی در قلب گرگان ممکن است دارای خوراک­های سنتی و مدرن از منوهای با مضمون تاریخی و هنری باشد و یا بوتیک­ هتلی در تهران ممکن است دارای منویی با مضمون گسترونومی باشد.  بوتیک­ هتل‌ها بهتر است بر روی فعالیت‌های معمولی توریستی به شیوه‌هایی که ممکن است از نظر فرهنگی مرتبط‌ تر یا جذاب‌تر باشد، تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، یک استراحت­گاه آبگرم در سن دیگو ممکن است جنبه‌های آیینی یا تشریفاتی درمان‌های آبگرم درمانی خود را برجسته کند. این تاکتیک دگرگون­ کننده به جای رسیدن به یک لذتِ صرف، توریست را در یک تجربه معنادار و آیینی غوطه­ور می­کند. نکته کلیدی اینجا در مورد مشارکت دادن میهمانان و ایجاد تعامل عمیق و مشارکتی برای آنها است. بوتیک­ هتل­ها همچنین باید تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند تا میهمانان بتوانند با هتل و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند و البته بهتر است با هنرمندان و استعدادهای موسیقی محلی همکاری ‌کنند که این احساس بخشی از اصالت و فرهنگ منطقه را افزایش می‌دهد. نمایش نقاشی‌ها و آثار هنری محلی یا دعوت از اهالی موسیقی در بوتیک هتل به میهمانان این فرصت را می‌دهد تا با اقشار مردمی جامعه ارتباط برقرار کنند و در عین حال درباره حال و هوای منطقه بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، بوتیک­ هتلداران از تجربیات غوطه ­ور مشتریان بهره می­برند که باعث آگاهی هنرمندان محلی و قدردانی فرهنگی می­شود؛ چرا که محله های مختلف در شهرها گاهی دارای فرهنگ مختلفی هم هستند و همین خودش بعنوان یک جاذبه عمل می­کند. از طرفی هم بزرگترین رسالت بوتیک­ هتل­ها گسترش فرهنگ منطقه و محله و شناساندن آن به میهمانان است.  بیانیه ای با یک ماموریت واضح است که مخاطبانِ هدف می­خواهند در تعطیلات و بازدید از مقاصد منحصربه ­فرد کاملاً یکپارچه شوند. بوتیک­هتلداران می­توانند با انجام یک ماموریت واضح و تحسین ­برانگیز، این حس مشارکت را افزایش دهند. بسیاری از بوتیک­هتل­ها در حین انجام تجارت، اهداف ارزشمندی مانند عملکرد پایدار و تعهد به تلاش های دوستدار محیط زیست را ترویج می­کنند. در حالی که این مأموریت‌های آگاهانه قابل ستایش هستند، آنها همچنین تمایل دارند میهمانانی متفکر که ممکن است علاقه واقعی به اهداف عالی داشته باشند، جذب کنند. بیانیه ماموریت برای میهمانان مانند سبز شدن یا تعهد به برابری اجتماعی باید بخشی از استراتژی برندسازی هر بوتیک­ هتلی باشد. وقتی مشتریان و میهمانان متوجه می‌شوند که بوتیک­ هتلی یک مأموریت شایسته را انجام می‌دهد، برایشان بسیار جذاب‌تر است. میهمانان می‌توانند به راحتی از هتل‌هایی حمایت کنند که درآمدشان را به هدفی شایسته اهدا می‌کنند یا از یک هدف قابل احترام حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش Statista (شرکتی آلمانی که داده های آماری مربوط به اقتصاد بخش­های مختلف را ارائه می دهد)، اطلاع­رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مأموریت­های ستودنی یک هتل، حس اجتماعی را ایجاد می­کند. و کلام آخر هدف هر هتلدار ارائه خدمات تعالی برای هر میهمان بدون در نظر گرفتن سن و طبقه اجتماعی است. الهام محمدی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
صدور نخستین گذرنامه با گزینه ایکس در آمریکا

صدور نخستین گذرنامه با گزینه ایکس در آمریکا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  آمریکا امروز چهارشنبه ۲۷ اکتبر نخستین گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت را صادر کرد تا یک گام مهم برای افراد خارج از طبقه بندی مرد و زن برداشته شود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزینه «ایکس» برای جنسیت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ در گذرنامه ها و گواهی‌های تولد آمریکایی‌هایی که خارج از کشور به دنیا بیایند، درج خواهد کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به صدور گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت، بر تعهد این وزارتخانه برای ارتقای آزادی، کرامت و برابری همه افراد جامعه از جمله افراد «ال.جی.بی.تی.کیو.آی» (LGBTQI) تأکید کرد. پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که برای تحقق این کار موانع فنی وجود دارد که باید برطرف شوند. وزارت خارجه آمریکا در زمان مسئولیت آقای بلینکن، به دارندگان گذرنامه آمریکا اجازه داد تا جنسیت خود را در گذرنامه‌هایشان انتخاب کنند. آمریکایی‌ها پیش از این اگر می‌خواستند جنسیتی متفاوت از شناسنامه یا سایر مدارک خود را در گذرنامه‌هایشان مشخص کنند، به گواهی پزشکی نیاز داشتند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر حداقل ۱۱ کشور دیگر از گزینه «ایکس» یا «دیگر» در گذرنامه‌هایشان استفاده می‌کنند. این کشورها شامل کانادا، آلمان و آرژانتین و همچنین هند، نپال و پاکستان هستند که میراث‌دار مفهوم تاریخی جنوب آسیا، «هجرا» هستند. وزارت خارجه آمریکا این خبر را هم‌زمان با «روز افزایش آگاهی بیناجنسی» اعلام کرد و قول داد از افرادی که بر سر هویت جنسی خود با تبعیض روبرو هستند، حمایت کند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که حمایت از حقوق دگرباشان جنسی را در اولویت اصلی دولت خود قرار دهد. اتخاذ این سیاست، یک تغییر بزرگ نسبت به دولت دونالد ترامپ است که در آن وزارت خارجه سفارتخانه‌های آمریکا را از برافراشتن پرچم‌های رنگین کمانی در حمایت از همجنس‌گرایان منع کرده بود.

ایجاد شده: 6/آبان/1400       آخرین ویرایش: 6/آبان/1400     اخبار خارجی
آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جی ام وی ویشوانات آپونسو " سفیر سریلانکا در ایران هدف اصلی در نشست توسعه گردشگری ایران و سری لانکا گفت: از برنامه توسعه گردشگری سری لانکا ، معرفی دوباره آن به عنوان مقصد مورد علاقه سفر در بین گردشگران ایرانی است که وقفه ایی طولانی به علت محدودیت های کرونایی در این امر ایجاد شده بود. وی ادامه داد: همچنین ما امیدواریم که از نظرات مهمانان برای تقویت بیشتر روابط گردشگری بین دوکشور استفاده کنیم. به این منظور،  معتقدیم که رسانه ها تشویق خواهند شد تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص گردشگری سریلانکا انجام دهند و نمایندگان تورها و خطوط هواپیمایی  نیز می توانند ایده های خود را در خصوص چگونگی ارائه پکیج ها و تسهیلات گردشگری به سری لانکا ارائه کنند. سفیر سریلانکا در ایران بیان کرد: این رویداد همچنین میتواند اگاهی در بین ایرانیان و سرمایه گذاران جهت توسعه گردشگری سری لانکا بعنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان ایجاد کند.  بدون شک سری لانکا می تواند مقصد شماره یک گردشگری در دنیا برای ایرانیان باشد که دلیل آن زیبایی های طبیعی و حیات وحش زیبا و حیرت آور خود، فستیوال های رنگارنگ، رسوم طب گیاهی آیورودیک، میراث فرهنگی متنوع، مردمی دوستداشتنی و غذاهای سنتی سریلانکا است. همچنین، سری لانکا مجددا فضای بازی برای تجارت و بخصوص،  تجارت گردشگری و سرمایه گذاری در آن ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: مشاهده کردم که بعلت همه گیری کرونا،  گردشگران زیادی بین ایران و سریلانکا در رفت و آمد نیستند. سریلانکا سالانه حدود هزار گردشگر از ایران دریافت می کند که  این عدد بسیار کم و از سال ۲۰۱۶ ، هرساله در حال کاهش است.  دو علت اصلی وجود دارد که بسادگی میتوان گفت، اطلاعات صحیحی در خصوص سریلانکا در بین ایرانیان گردشگر وجود ندارد و تصویر روشنی نیز در بین گردشگران سریلانکایی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: میلیونها ایرانی هرساله بعنوان گردشگر ایرانی به خارج سفر می کنند درحالیکه فقط هزار  نفر هرسال به سریلانکا سفر می کنند. در سناریوی موردنظر ما، حداقل ۱ درصد گردشگران ایرانی باید بتوانند به سریلانکا سفر کنند. من این فرصت را مغتنم شمرده تا متواضعانه از متصدیان تور و آژانس های مسافرتی ایران تقاضا کنم تا از طرح گردشگری سفارت ما که طبق آن انتظار دارد حد اقل ۱۰ هزار گردشگر ایرانی سالانه به سریلانکا سفر کنند حمایت کنند. جهت دستیابی به این امر، ما درحال فرایند ساختن یک اتحاد جدید، شناخت ابزارهای جدید و استفاده از مکانیسم دوجانبه با همکاری همه سرمایه گذاران هستیم. وی عنوان کرد: در آینده، ما انتظار داریم که باهم دستورکار گردشگری آسیا را داشته باشیم تا با همکاری دیگر کشورهای منطقه، روابط گردشگری خود را تقویت کنیم.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...