نتایج جستجو...
چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری ایران؛ راهکار مقابله‌ای یا عقب‌نشینی؟

چالش‌های پیش رو در صنعت هتلداری ایران؛ راهکار مقابله‌ای یا عقب‌نشینی؟

متخصصان حوزه میهمان‌نوازی و صنعت هتلداری به خوبی می‌دانند که در این حوزه چالش‌های فراوانی وجود دارد که تاثیر برخی از آنها در محیط‌های کسب و کار، مشخص‌تر و واضح‌تر است. این چالش‌ها گاهی در بدنه مشاغل مختص این صنعت دیده می‌شود و گاهی در توازن درآمد پدیدار می‌گردد. گاهی مربوط به فرایندهای عملیاتی است و گاهی فرایندهای سیستمی. گاهی این چالش‌ها قابل کنترل هستند و گاهی هم کاملا خارج از کنترل می‌باشند. در مدت حضور خود در محیط‌های کسب و کار اینچنینی و با بهره‌گیری از تجربیات مدیرانی که در کنار آنها بوده‌ام فهرستی از مهمترین چالش‌های پیش رو در این صنعت را در این فرصت برای شما برمی‌شمارم. اولین چالش و شاید مهمترین دغدغه امروز، موضوع وب‌سایت است. مشکل مهمی که در این وب‌سایت‌ها دیده می‌شود، این است که این سایت‌ها عموما بهینه‌سازی نشده‌اند. با نگاهی اجمالی به سایت‌های هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره در کشور می‌توان دریافت که مدیران ارشد این هتل‌ها ( چه زنجیره‌ای و چه غیره ) بر این تصور هستند که داشتن یک وب‌سایت جمع و جور برای رزروهای آنلاین و مستقیم توسط میهمان کافی است. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان مشاهده نمود که متاسفانه این سایت‌ها بهینه‌سازی نشده اند. مثلا به ندرت می‌توان در آنها صفحات مخصوص آفرهای هتلی را دید و یا برنامه‌ای مدون در حوزه پاداش به میهمان‌هایی یافت که از سایت این هتل‌ها اتاق رزرو می‌کنند. هیچ سامانه تحلیلی در سایت مشاهده نمی‌شود و هیچ محصولی که مختص هتل باشد در این سایت‌ها به چشم نمی‌خورد. این موارد تنها برخی از مواردی هستند که نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر مورد توجه هستند و در نتیجه موجب عدم بهینه‌سازی بستر وب‌سایت‌ها می‌شوند.  دومین چالش مربوط به دنیای مجازی است. من این معضل را غفلت از محبوبیت آنلاین می‌نامم. امروزه با توجه به گستردگی فعالیت‌های دنیای مجازی، تقریبا غیر ممکن است اگر بخواهیم میزان وسعت و تاثیرگذاری سایت‌های مسافرتی و رسانه‌های اجتماعی را نادیده بگیریم. به همین دلیل بسیار برایم جالب توجه است که بدانم چرا برخی از مدیران ارشد هیچ کاری در بهبود وجهه آنلاین هتل خود نمی‌کنند. این مدیران اصلا اعتقادی به پاسخگویی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های میهمان‌ها و مشتریان خود به صورت آنلاین یا در شبکه‌های مجازی ندارند. به نظر نمی‌رسد که این دسته از مدیران از تاثیر بسیار چشمگیر نظرات میهمان‌ها و بازخوردهای آنها در مورد هتل خود آگاه باشند. به ویژه اینکه این نظرات در رزروهای آینده هتل نیز نقش قابل توجهی خواهند داشت.  این مدیران حتی اهمیتی برای نظرات مقایسه‌ای میهمان‌ها در مورد هتل خود و هتل‌های رقیب قائل نمی‌شوند. هرکدام از این اطلاعات می‌تواند در محیط کسب و کار امروز در ایران بسیار حیاتی بوده و گاهی ورق را به نفع یک هتل یا مجموعه هتلی تغییر دهد. لذا چشم‌پوشی و یا نادیده گرفتن این موارد می‌تواند ضربه بزرگی به بدنه اقتصاد کشور وارد کند. سومین چالش این است که در ایران هنوز آنچنان‌ که باید بر روی افراد سرمایه‌گذاری نمی‌شود و تفاوت چندانی میان عبارت "منابع انسانی" و "سرمایه انسانی" در عمل وجود ندارد. واقعیت تاسف‌برانگیز و ناراحت‌کننده در این حوزه این است که افرادی که به دانش تخصصی مجهز نشده‌اند به مشاغلی منصوب می‌شوند که لزوما نیازمند مسئولیت‌های مدیریتی بالا در حوزه درآمد است. تفکری که در این حوزه وجود دارد بر مبنای بکارگیری افراد بی‌تجربه و تربیت حرفه‌ای این افراد در ضمن خدمت است. اما شاید بهتر باشد که در مورد این نوع نگرش کمی بیشتر فکر کنیم.  آیا افرادی با تجربه و دانش کمتر، پله‌های ترقی را مطمئن‌تر و سریع‌تر طی نخواهند کرد؟ آیا زمان آن نرسیده که در بدنه سرمایه انسانی صنعت هتلداری دانش و تجربه آمیخته شوند؟ بسیاری از هتل‌ها در داخل کشور به دلیل کاهش هزینه‌ها، بسته‌های تشویقی، جبرانی و یا درآمدی وسوسه‌کننده‌ای ارائه نمی‌دهند. این هتل‌ها عموما ترجیح می‌دهند از بدنه پرسنل هتل، افرادی را آموزش داده و ارتقا دهند که البته به نظر نمی‌رسد شیوه درستی باشد چرا که در اینصورت باید مسئولیتی بسیار بالاتر و فراتر از مسئولیت‌ها و توانایی‌های کنونی به این فرد داده شود. گاهی دیده می‌شود که مدیریت ارشد هتل از اینگونه افراد انتظار دارد که خود به دنبال آموزش خود باشند و با تکیه بر توانایی‌های خود همگام با استانداردهای روز هتل‌های دنیا پیشرفت کنند. این مدیران شاید نمی‌دانند که این موضوع ممکن است اثر منفی بر روی درآمدهای آنها داشته باشد. چهارمین چالش این است که تمرکز بر هزینه‌ها بسیار غیر علمی و غیر کاربردی است. به نظر می‌آید آنچه که هتل درک نمی‌کند این است که فروش، فقط و فقط درآمد نیست. بسیاری از مدیران در هتل‌های چند ستاره پایتخت حتی تا به امروز فرهنگ موثری در مدیریت درآمد در عملیات هتلداری خود به کار نمی‌بندند و این خود نشان از آگاهی بسیار پایین از این موضوع است. این مدیران بر این باورند که هر بخشی از تجارت مهم است و هر شب اقامت در محاسبه به حساب می‌آید. در حالیکه موقعیت‌هایی رخ می‌دهد که میزان هزینه‌های جاری آن ( چه هزینه‌های پولی و چه هزینه‌های استراتژیک ) در یک قرارداد خاص به شکلی خواهد بود که درآمد در بازه کوتاه‌مدت ممکن است اصلا مقرون به صرفه به نظر نیاید.  و بالاخره چالش پنجم این است که هیچ داده و تحلیل مناسب و درستی از وضعیت موجود در کشور وجود ندارد. بدون داشتن یک برنامه تحلیلی، هوشمند و تجاری نمی‌توان این میزان از اطلاعاتی که روزانه از هتل‌ها به دست میاید را مدیریت و تحلیل کرد و در فازهای بعد آنها را به کار گرفت. هتل‌ها و مدیران آنها در حال رسیدن به این موضع هستند که به درک کاملی از این اطلاعات به دست آمده، نیاز مبرم دارند و البته باید با ابزار هوش تجاری اندکی کار کنند تا بدان عادت کنند چرا که استفاده از این ابزار و نرم‌افزارها ساده نیست. البته درک اولیه از داده‌ها، دسته‌بندی آنها و محافظت از این داده‌ها هم بخشی از عملیات داده‌کاوی و برنامه‌ریزی استراتژیک هر هتلی می‌باشد. برخی از عواملی که موجب بروز این چالش می‌شوند عبارتند از: تعیین نکردن بخش‌های بازار و عدم برنامه‌ریزی بر روی بازار هدف و قسمت مورد نظر به منظور بازاریابی مستمر و هدفمند، نابسامانی در منابع رزرو اتاق‌ها در هتل و عدم استفاده از نرم‌افزارهای جدید. به نظر می‌رسد چند شیوه برای مواجهه و حل این چالش‌ها وجود داشته باشد اما مهمترین معضل یک هتل این است که بتواند در تشخیص این مشکلات و ریشه‌های آن، استوار و هدفمند اقدام کند. متاسفانه در بین مدیران کم نیستند افرادی که تمایل به نادیده گرفتن و یا حتی رد وجود این موارد دارند و برخی هم بر این عقیده‌اند که این موارد تاثیر بسزایی بر کلیه عملیات هتلداری نمی¬گذارد.  به نظر شما چنین است؟ حقیقت این است که این موارد قطعا تاثیر خود را خواهند گذارد و در واقع چالش‌های مذکور عملا تاثیر قابل توجهی بر درآمد خواهند داشت. هنگامی‌ که نتیجه در پایان روشن شود، مدیرانی که آینده‌نگری مناسبی نداشتند، ناگزیر دچار مشکل می‌شوند و از دیدن نتیجه بی‌توجهی خود بسیار بسیار ناراحت خواهند بود.  

ایجاد شده: 15/آذر/1397       آخرین ویرایش: 15/آذر/1397     مقالات و یادداشت ها
ادعای خسارت 12.5 میلیارد دلاری از گروه هتل‌های Marriott

ادعای خسارت 12.5 میلیارد دلاری از گروه هتل‌های Marriott

به گزارش هتل‌نیوز ، تنها ساعاتی پس از اعلام خبر شکاف امنیتی و افشای اطلاعات حدود 500 میلیون نفر از کاربران گروه هتل‌های بین‌المللی Marriott، دو مرد اهل ایالت "اورگان" دادخواستی علیه این گروه تنظیم و اعلام کردند 12.5 میلیارد دلار خسارت به آنها تحمیل شده است. رقم مطرح شده در این شکایت معادل 25 دلار برای هر یک از 500 میلیون کاربری است که داده‌های شخصی آنها از طریق سرورهای Marriott فاش شده است. این دو مرد در گفتگو با یکی از روزنامه‌های محلی اعلام کرده‌اند که مبلغ 25 دلار به ازای هر کاربر، حداقل هزینه‌ای است که می‌توان برای تعویض کارت‌های اعتباری کاربران خسارت دیده در نظر گرفت. از سوی دیگر گروه هتل‌های Marriott هنوز مشخص نکرده که اطلاعات مالی چند کاربر در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است ولیکن انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، پرونده‌های دیگری نیز علیه این گروه هتلداری تنظیم شود. لازم به ذکر است، هک اطلاعات کاربران و مشتریان گروه هتل‌های Marriott بعد از هک داده‌های کاربران در سال 2013، بزرگترین هک تاریخ به حساب می‌آید که باعث کاهش ارزش 5 درصدی سهام این شرکت در همان ساعات اولیه انتشار خبر شد.

ایجاد شده: 12/آذر/1397       آخرین ویرایش: 14/آذر/1397     اخبار خارجی
تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + جزئیات

تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی + جزئیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 7 آذرماه ) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در خصوص طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 159 رای موافق، 22 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت در ماده واحده اصلاحی این طرح آمده است که از تاریخ تصویب این قانون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات مقررات با رعایت بند ( د ) ماده ( 29 ) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند ( الف ) ماده ( 28 ) قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌گردد. همچنین بر این اساس، هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می شود. لازم به ذکر است، در تبصره این ماده واحده عنوان شده است که در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.

ایجاد شده: 7/آذر/1397       آخرین ویرایش: 7/آذر/1397     اخبار داخلی
انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمت‌ها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینه‌ها سخت شده است. از سوی دیگر نرخ‌گذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده می‌دهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر می‌کنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتل‌ها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمت‌ها، علاوه بر هتلداران به آژانس‌ها نیز کمک می‌شود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند و آژانس‌ها همانند گذشته می‌توانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتل‌های ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه می‌رسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزان‌‌تر شود. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حامل‌های انرژی از جمله آب در هتل‌ها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمی‌خواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر می‌کنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفت‌های صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: نگرانی‌های آژانس‌ها را درک می‌کنیم زیرا نمی‌خواهند تناقضی در نرخ‌هایی که به همکاران خارجی خود داده‌اند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر می‌کند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های آژانس‌ها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابه‌التفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانس‌ها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتل‌ها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتل‌ها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایه‌گذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتل‌ها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخ‌گذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمت‌هاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمی‌کند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر می‌شوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل‌ را تغییر می‌داد. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه می‌داند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمی‌توانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواسته‌اند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمی‌دهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشه‌ای وارد عمل نمی‌شود؟

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 19/آبان/1397     اخبار داخلی
انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

انصاری لاری: حرف سرمایه‌گذار خارجی در کیش را نزنید؛ هیچگاه حضور نداشته و الان هم نیست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایه‌گذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایه‌گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: حرف سرمایه‌گذار خارجی را نزنید. سرمایه‌گذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینه‌ها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتل‌ها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوق‌هایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتل‌ها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.  

ایجاد شده: 9/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397     اخبار داخلی
رئیس‌جمهور از اختیارات خود برای حل مشکلات هتلداران استفاده کند

رئیس‌جمهور از اختیارات خود برای حل مشکلات هتلداران استفاده کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برای حل سریع مشکلات هتلداران، دولت بایستی از طریق متمم بودجه وارد عمل شود و کمک هزینه‌هایی را برای هتلداران در نظر بگیرد. "محمد اسماعیل سعیدی" با اشاره به لزوم تخصیص بسته حمایتی گردشگری از هتلداران بعد از بروز نوسانات ارزی در کشور، ابراز داشت: با توجه به گرانی‌های اخیر و افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار، لازم است که دولت برای صنعت گردشگری و علی‌الخصوص هتلداران که با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند، بسته‌های حمایتی را تدارک ببیند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت از چند روش می‌تواند بسته‌های حمایتی را برای هتلداران در نظر بگیرد که در وهله بایستی از طریق متمم بودجه سال جاری و یا اینکه در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی‌های لازم را بعمل آورد. علاوه بر این شخص رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از اختیارات خود به رفع مشکلات هتلداران سراسر کشور کمک کند. به گزارش هتل‌نیوز ، وی تصریح کرد: وضعیتی که امروز هتلداران با آن مواجه هستند بسیار دشوار است زیرا هزینه‌ها افزایش یافته و درآمدها نیز پایین آمده است و ادامه این وضع به طور قطع برای صنعت گردشگری کشور، خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند. "سعیدی" ادامه داد: این وضعیت نامساعد باعث تعطیلی بسیاری از هتل‌ها خواهد شد زیرا هزینه‌های انجام شده با درآمدها تفاوت‌های چشمگیری پیدا کرده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بایستی از تمام توان خود در راستای بهبود شرایط گردشگری در کشور استفاده کنند و بسته‌های حمایتی را برای هتلداران اختصاص دهند.

ایجاد شده: 6/آبان/1397       آخرین ویرایش: 6/آبان/1397     اخبار داخلی
تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است / درجه‌بندی فعلی سلیقه‌ای است

تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است / درجه‌بندی فعلی سلیقه‌ای است

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ضرورت تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات اشتباهی از هتل‌های ایرانی به گردشگران خارجی داده می‌شود. "مهرداد لاهوتی" ابراز داشت: هتل‌های ایران بایستی بر اساس استانداردهای بین‌المللی درجه‌بندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتل‌ها و با توجه به بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کند. "لاهوتی" گفت: عدم درجه‌بندی صحیح هتل‌ها باعث شده تا مسافران به ظاهر اولیه هتل‌ها اعتماد کنند و در بسیاری از مواقع پس از استفاده متوجه می‌شود که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی، ندارد. به گزارش هتل‌نیوز، وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها بر پایه مساحت و ارتفاع ساختمان‌ها بود در شرایطی که باید شاخص‌هایی مانند توسعه پایدار گردشگری و دسترسی برای افراد ناتوان جسمی را در این ارزیابی گنجاند. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر بومی‌سازی ضوابط بین‌المللی درجه‌بندی هتل‌ها تاکید کرد و گفت: بایستی با تلفیق مدل‌های خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید. وی در پایان گفت: با اجرای این ضوابط، ارزیابی هتل‌ها از حالت سلیقه‌ای و کلی خارج می‌شود و شاخص‌های ارزیابی حالت کمی و سنجشی پیدا می‌کند و علاوه بر این، هزینه‌های موجود برای دستیابی به شاخص‌های مورد نظر نیز کاهش می‌یابد زیرا در شرایط جدید، تاکید بر معیارهای نرم‌افزاری و خدماتی است.  

ایجاد شده: 30/مهر/1397       آخرین ویرایش: 30/مهر/1397     اخبار داخلی
با افزایش 30 درصدی نرخ، هتل‌ها به نقطه سر به سر خواهند رسید

با افزایش 30 درصدی نرخ، هتل‌ها به نقطه سر به سر خواهند رسید

رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، اظهار داشت: آموزش و پرورش به جای انجام وظیفه ذاتی خود در تعلیم و تربیت نسل آینده به صنعت هتلداری روی آورده که این امر ضربه‌ای مهلک به پیکره صنعت گردشگری کشور است. به گزارش هتل‌نیوز "جفر بذری" ابراز داشت: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حیاط خلوت دولت تبدیل شده و صنعت هتلداری در چنین شرایطی حال و روز خوشی ندارد و از سوی دیگر در پی افزایش قیمت‌ها و نرخ ارز، ارائه خدمات در این صنعت به هیچ وجه به صرفه نیست. "بذری" با اشاره به پیشنهاد افزایش 30 درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی، ابراز داشت: در صورت اعمال این افزایش قیمت، هتلداران به نقطه سر به سر خواهند رسید در غیر این صورت هتلداران قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود. رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: ما این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم تا بر اساس آن هزینه خدمات به گردشگران خارجی بر اساس نرخ ارزی، محاسبه و بخشی از مشکلات هتلداران برطرف شود. وی افزود: مسئولان هزینه‌های حامل‌های انرژی در هتل و مراکز اقامتی را با منازل مسکونی اشتباه گرفته‌اند در حالیکه ما انتظار داریم تا این هزینه‌ها را با شرایط خاص محاسبه و هتلداران را در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، یاری کنند. وی تصریح کرد: دولت نه تنها همکاری لازم را با فعالان این صنعت انجام نمی‌دهد بلکه تبدیل به رقیب ما نیز شده است به شکلی که اکثر دستگاه‌های دولتی با احداث میهمانسرا و پرداخت هزینه‌های آن از محل بیت‌المال، عملا وارد صنعت هتلداری شده‌اند. برای مثال وزارت آموزش و پرورش به جای ماموریت آموزشی و پرورشی خود به هتلداری روی آورده و در مراکز آموزشی خود اقدام به ساخت هتل و مرکز اقامتی نموده است.    

ایجاد شده: 23/مهر/1397       آخرین ویرایش: 23/مهر/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...