نتایج جستجو...
صنعت گردشگری ایران باید از سرمایه‌های از دست رفته خود دوباره بهره‌برداری کند

صنعت گردشگری ایران باید از سرمایه‌های از دست رفته خود دوباره بهره‌برداری کند

به گزارش ایتنا ؛ "مرتضی طالع ماسوله" در دومین جلسه شورای متخصصین گردشگری ایران گفت : صنعت گردشگری در ایران به‌عنوان صنعتی با لقب "چیز باختگان" شناخته می‌شود، به این معنا که در این صنعت هر فردی چیزی را از دست داده است. وی افزود : در دولت چهاردهم، هدف ما این است که سرمایه‌های از دست رفته را دوباره زنده کنیم برای این منظور، باید از قدم‌های کوچک شروع کنیم تا به نتایج بزرگ دست یابیم. او تاکید کرد : یکی از راه‌های مؤثر در این زمینه تأسیس مراکز آموزشی گردشگری برای کودکان است که می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری را از سنین پایین به آنها معرفی کند. طالع ادامه داد  ارزیابی‌هایی که از گفتگو با گردشگران خارجی به دست آمده، به سه نکته کلیدی اشاره دارند؛ اینکه دولت فاقد هدف، آینده‌نگری و محتوای کافی در زمینه گردشگری است، دولت باید به این نکات توجه کرده و آگاه شود.

ایجاد شده: 6/آذر/1403       آخرین ویرایش: 6/آذر/1403     اخبار داخلی
 آغاز نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری

آغاز نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری

به گزارش سرویس خارجی ایتنا ؛ نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد امروز در شهر کارتاخنا، کلمبیا آغاز شد. این گردهمایی بین‌المللی، میزبان رهبران و متخصصان گردشگری از سراسر جهان برای تبادل‌نظر و بررسی راهکارهای نوین گردشگری پایدار است. در این نشست سه روزه، محوریت مباحث بر توسعه راهکارهای خلاقانه و همکاری‌های بین‌المللی به منظور تقویت تاب‌آوری صنعت گردشگری در برابر چالش‌های جهانی است. این رویداد بر اهمیت رشد اقتصادی، حفاظت از میراث فرهنگی و حفظ محیط‌زیست تأکید دارد و به دنبال ترویج گردشگری پایدار و جامعه‌محور است. این گردهمایی فرصتی مهم برای شکل‌دهی به آینده گردشگری جهانی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار است که با مشارکت تمامی کشورها و سازمان‌های مرتبط در جهت ایجاد جهانی فراگیر و پایدارتر برای مسافران و جوامع بومی برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 24/آبان/1403       آخرین ویرایش: 24/آبان/1403     اخبار خارجی
شورای تخصصی گردشگری ایران به منظور تقویت شبکه‌سازی بخش خصوصی تشکیل شد

شورای تخصصی گردشگری ایران به منظور تقویت شبکه‌سازی بخش خصوصی تشکیل شد

به گزارش ایتنا ؛  "ایمان مصدری" مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران، در نخستین نشست شورای تخصصی گردشگری بیان کرد ؛ سازمان متخصصین و مدیران ایران به‌عنوان یک تشکل ملی، با رسالت توانمندسازی متخصصان، مدیران و کارآفرینان کشور فعالیت می‌کند. این سازمان در سال گذشته با جدیت شبکه‌سازی بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی کشور را پیگیری کرده است. وی افزود : شورای تخصصی گردشگری ایران با هدف ایجاد تعامل دوسویه بین بخش خصوصی و دولتی و توسعه اقتصاد گردشگری تشکیل شده است. او گفت : یکی از مشکلات بزرگ در کشور، نبود ظرفیت تجمیع‌شده در بخش خصوصی است این شورا تلاش دارد با تجمیع ظرفیت‌های بزرگ و کوچک بخش خصوصی، فرصتی برای توسعه بین‌المللی ایجاد کند. " مصدری " ادامه داد ؛ این شبکه‌سازی با هدف توانمندسازی ظرفیت‌های بخش گردشگری تشکیل شده و فرصتی برای توسعه بین‌المللی ظرفیت‌های بزرگ فراهم می‌کند، همچنین، ظرفیت‌های کوچک‌تر با پیوستن به این شبکه، رشد و توسعه پیدا خواهند کرد. مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران تاکید کرد : شبکه‌سازی در بخش گردشگری می‌تواند ظرفیت‌های موجود را فعال کرده و تعاملات مؤثری را برای تقویت و توسعه پایدار این صنعت فراهم آورد.

ایجاد شده: 19/آبان/1403       آخرین ویرایش: 19/آبان/1403     اخبار داخلی
آغاز برگزاری دوره‌های ارتقای مهارت‌های مدیریتی هتل‌ها

آغاز برگزاری دوره‌های ارتقای مهارت‌های مدیریتی هتل‌ها

به گزارش سرویس خارجی ایتنا ؛ آکادمی گردشگری سازمان جهانی گردشگری دوره‌ای تخصصی را برای فعالان صنعت هتلداری برگزار می‌کند. این دوره تحت عنوان "استراتژی‌های فروش، مدیریت کانال‌های توزیع و اعتبار آنلاین برای هتل‌ها" به منظور ارتقای مهارت‌های ارتباطی و مدیریت فروش برای هتل‌داران طراحی شده است. شرکت‌کنندگان در این دوره آنلاین، تکنیک‌های افزایش فروش (Up-selling) و فروش متقاطع (Cross-selling)، ارتباط موثر با مشتریان و مدیریت کانال‌های توزیع آنلاین را یاد می‌گیرند. همچنین این دوره به هتلداران کمک می‌کند تا با ایجاد تجربه‌ای مثبت برای مشتریان، وفاداری آن‌ها را تقویت کرده و اعتبار آنلاین مجموعه خود را حفظ و ارتقا دهند. علاقه‌مندان می‌توانند پس از اتمام دوره، گواهی معتبر دریافت کرده و گامی مهم در توسعه حرفه‌ای خود بردارند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام فرمایید👇 i.mtrbio.com/cikwvtmzlw

ایجاد شده: 13/آبان/1403       آخرین ویرایش: 13/آبان/1403     اخبار خارجی
آغاز عملیات بازسازی نخستین هتل پایانه کشور در اصفهان

آغاز عملیات بازسازی نخستین هتل پایانه کشور در اصفهان

به گزارش ایتنا ؛ " ابوالفضل توکلی " مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت : شهر اصفهان تنها شهر کشور است که در محل دو پایانه خود (کاوه و صفه) هتل دارد. هتل پایانه کاوه یکی از هتل‌های دارای قدمت بیش از ۳۰ سال و دو ستاره شهر اصفهان است که به‌تازگی به‌منظور بهسازی و نوسازی به مدت یک ماه هم‌زمان با ارائه خدمات اقامت، نونوار و به‌روزرسانی می‌شود. او گفت : یکی از ویژگی‌های مهم هتل پایانه‌ها دسترسی مسافران خسته و از راه رسیده به محل اسکان در دو محل ورودی شمال و جنوب شهر اصفهان است که همین ویژگی پایانه‌های اصفهان را از سایر پایانه‌های کشور متمایز کرده است. وی افزود : هتل پایانه کاوه دارای ظرفیت ۸۵ تخت در سه طبقه و ۲۶ اتاق است که به‌منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان در راستای رونق گردشگری و اسکان ارزان‌قیمت مسافران با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال تحت عملیات تعمیرات و بهسازی با همکاری بخش خصوصی قرار گرفته است. " توکلی " ضمن اعلام اینکه : این عملیات عمرانی به مدت یک ماه و تا پایان آذر سال جاری انجام می‌شود گفت : آماده‌سازی، تعمیرات، بهینه‌سازی تأسیسات، تکمیل خدمات بهداشتی و عملیات عمرانی این هتل با اعتباری بالغ‌بر ۱۶ میلیارد ریال توسط سازمان پایانه‌های مسافربری و از محل تخصیص ۵ درصد عوارض مسافران تکمیل می‌شود. مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تاکید کرد : تجهیز امکانات داخلی هتل کاوه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال توسط بهره‌بردار بخش خصوصی انجام می‌شود.

ایجاد شده: 12/آبان/1403       آخرین ویرایش: 12/آبان/1403     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...