مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار دادهاند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " خالد العنانی " وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبهای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.» او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماههای اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه میروند.» وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.» او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتلها، استراحتگاهها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستورانها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر میکنند، به همین مقاصد ساحلی میروند.» العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزههای بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد. به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمانهای مرتبط با آن در مصر کار میکنند. مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاههای ساحلی بینظیر خود نیز شهرت دارد. به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است. او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیتهای کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.» قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامیهای سیاسی در سالهای گذشته آسیب دیده بود، در ماههای اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستانشناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سالهای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همهگیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان میدهند. مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پور فرج " رئیس جامعه تورگردانان کشور با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا در صنعت گردشگری شاهد شکلگیری یک سوءتفاهم بودیم، میگوید: ناآگاهی نسبت به این صنعت باعث شد نهتنها تصمیمهای درستی در این زمینه گرفته نشود بلکه در مواردی شاهد بودیم با استدلال مقابله با شیوع کرونا، متولیان و مسوولان تصمیمهایی گرفتند که در نهایت به شیوع بیشتر بیماری انجامید و در عین حال خسارتهای جدی به صنعت توریسم وارد کرد. پورفرج میافزاید: ما از ابتدای پاندمی از طریق وزارت گردشگری به ستاد کرونا اعلام کردیم باید گردشگری داخلی تحت عنوان گردشگری امن با رعایت تمام پروتکلها و از طریق آژانسها صورت بگیرد. این شیوه از گردشگری نهتنها ارزان است بلکه قادر است خدمات حرفهای به گردشگر ارائه دهد ضمن اینکه ابتلا به ویروس را هم تا حد زیادی کنترل کند. او ادامه میدهد: در تورها، رانندگان و راهنمایان دورهها و آموزشهای لازم را دیده و تست کرونا هم دادهاند. در این سفرها همچنین ماشینها پیش از ورود گردشگران ضدعفونی شده و راهنما در انتخاب و شیوه پذیرایی در رستورانهای بینراهی و درونشهری هم تمام مسائل را پیشبینی کرده است. توجه داشته باشیم که از شیوع کرونا بیش از یکسال میگذرد و مردم دیگر توان ماندن در خانه و قرنطینه را ندارند و برای این نیاز باید سفرهای امن در این ماهها تدارک دیده میشد. در عوض شاهد بودیم نهتنها برنامهای برای این کار ارائه نشد بلکه در عوض در هر تعطیلات شهروندان بدون آموزشهای لازم سفر کردند که شاهد آن ترافیک جادهها بهویژه جادههای شمالی بود. رئیس جامعه تورگردانان در این باره که این جامعه برای اقناع وزارت بهداشت در این زمینه چه کرده است، از درخواستهای متعدد جامعه تورگردانان از وزارت گردشگری برای ترتیب این ملاقات خبر میدهد و میگوید: متاسفانه این درخواست مورد قبول قرار نگرفت و ما تنها از طریق مطبوعات و سایر رسانهها خواستههای خود را با وزارت بهداشت مطرح کردیم هر چند گفتوگوی رودررو میتوانست به تفاهم بیشتر در این زمینه منجر شود. او با اشاره به اینکه صنعت گردشگری پیش از کرونا و از پاییز ۱۳۹۸ دچار وقفه شده است، عنوان میکند: این مدت طولانی صنعت گردشگری را به یک صنعت ورشکسته تبدیل کرده که بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال ضرر دیده است. علاوه بر آن در این صنعت نیروی انسانی، سرمایه اصلی است. برای آموزش و دوره دیدن این نیروها زمان زیادی صرف شده و این قشر برای بازاریابی گردشگری ایران به کشورهای مختلف هم سفر کردهاند. متاسفانه با رکود شکل گرفته در صنعت توریسم ما درحال از دست دادن این نیروها هستیم و بهترین راهنمایانمان دارند از این صنعت خارج میشوند که با خروج آنها حتی به فرض اتمام پاندمی و عادی شدن شرایط ما با چالشهای جدی مواجه خواهیم بود. پورفرج ضمن انتقاد از برخی تصمیمگیریهای مسوولان اضافه میکند: متاسفانه در این دوره ما شاهد اجرای برنامههای متعدد بودیم که برای اجرای آنها عنوان میشد پروتکلها رعایت میشود اما هر گاه نوبت به توریسم میرسید دغدغه شیوع کرونا مطرح میشد، حالا هم حتی با وجود واکسیناسیون اجازه حضور گردشگر به ایران را نمیدهند. او میافزاید: بحث الان ما این است که لااقل به کسانی که پاسپورت واکسن دارند ویزا بدهند. این توریستها میخواهند جاده ابریشم را طی کنند که بخش عمده آن در ایران واقع شده و از کشورمان خود را به ترکیه برسانند. اگر این گردشگران نتوانند به ایران بیایند و ما مسیر جاده ابریشم را از دست بدهیم دیگر نمیتوانیم گردشگران را به کشورمان برگردانیم و این توریستها سراغ مقاصد جایگزین خواهند رفت. رئیس جامعه تورگردانان میگوید: گردشگری که میخواهد طبیعت ایران را ببیند، واکسن زده است، دو روز پیش هم برای احتیاط تست کرونا داده و ارتباطش در ایران هم با افراد محدودی است چرا نباید اجازه ورود داشته باشد؟ توجه داشته باشیم که تصمیماتی که بدون استدلال گرفته میشود تنها به تعطیلی صنعت گردشگری منجر میشود. او در این باره که کدام کشورها جایگزین ایران خواهند شد به همسایههای کشورمان اشاره کرده و میافزاید: جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیجفارس میتوانند بازار ما را تصاحب کنند و پس از آن بازگرداندن مسافران بسیار دشوار خواهد بود. درحالحاضر هر کشوری که به امارات وارد میشود واکسن دریافت میکند و آنها از همین گزینه برای جلب بیشتر توریست استفاده میکنند. از این رو ما باید با توجه به جذابیتهای فرهنگی و طبیعی کشورمان تلاش مضاعف داشته باشیم که آنها را برای ورود به ایران ترغیب کنیم نه اینکه جلوی پایشان انواع موانع را بگذاریم. منبع : دنیای اقتصاد
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از جام جم، امروزه مراکز تجارت جهانی نقش مهمی در تقویت مبادلات بازرگانی و اقتصاد کشورها ایفا می کند. شهر مشهد با توجه به حضور سالانه حدود 30 میلیون زائر داخلی و 400 الی 500 هزار زائر خارجی، دارا بودن بیشترین امکانات اقامتی ایران، وجود 10 دفتر سرکنسولگری و کنسولگری، وجود جاذبه های توریستی، هم مرزی با کشورهای در حال ساخت و بازارهای مناسب، وجود پروازهای متعدد داخلی و خارجی( حدود 230 پرواز) در روز، وجود امکانات حمل و نقل ریلی و جاده ای مناسب، حضور واحدهای صنعتی فعال به ویژه در بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در تجارت کشورمان ایفا کند. این درحالی است که سایت نمایشگاه بین المللی مشهد با مساحت نزدیک به 55 هکتار، علیرغم فاصله از مرکز شهر، دارای دسترسی مناسب به بزرگراه بوده و همچنین به علت ارتباط نزدیک این سایت با ایستگاه قطار شهری یک ارتباط سریع و خالی از ایجاد آلاینده های محیط زیست با مرکز اصلی شهر و فرودگاه بر قرار کرده است. بر همین اساس طرح احداث مرکز تجارت جهانی مشهد شامل برج تجاری 27 طبقه با زیر بنای کل 59090 متر مربع با کاربری مرکز دفاتر اداری - تجاری، نمایندگی های شرکت ها ی بین المللی و تالار همایش به عنوان شاخص و المان مجموعه در نظر گرفته شده است. در کنار این برج 27 طبقه مرکز نمایشگاهی با 100 هزار متر مربع دارای 8 سالن نمایشگاهی با متراژ 80000 مترمربع، فضای باز نمایشگاهی با متراژ 20000مترمربع، ساختمان اتاق بازرگانی 7800 متر مربع در 6 طبقه احداث خواهد شد. همچنین در راستای ارائه خدمات هتلینگ نیز مجموعه هتل ها، شامل هتل 5 ستاره 14 طبقه با زیر بنای کل 20020 متر مربع وهتل 3 ستاره 12 طبقه با زیر بنای کل 14180متر مربع در این سایت احداث می شود. مرکز تجارت جهانی مشهد در کنار برج 27 طبقه، فضاهای نمایشگاهی و هتل ها دارای مجموعه رستوران هایی شامل رستوران لوکس 2 طبقه با زیر بنای کل 2790 متر مربع، رستوران گردان، حلقه ای شیشه ای بر فراز کوه گرانیتی منحصر به فرد با زیربنای 2000 متر مربع و فضا سازی اختصاصی به وسعت 20000 متر مربع ،مجموعه رستوران های ملل با زیربنایی در مجموع برابر با 4000متر مربع،مجتمع اداری، همایشی و فرهنگی و همچنین نمایشگاه دائمی در 4 طبقه با زیر بنای کل 3630 متر مربع خواهد بود. گفتنی است که عملیات اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی مشهد،طی چند روز آینده و با حضور یکی از مسئولان کشوری آغاز خواهد شد.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " کریم بیگی " رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان افزود: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی دلیل اصلی شیوع ویروس کروناست و فرقی نمیکند که پروتکل در جریان سفر نقض شود و یا در شهر محل زندگی. متاسفانه مسئولان ما معمولاً میخواهند به جای حل کردن مشکل، صورت مسئله را پاک کنند. چه بسا عدم رعایت پروتکل در شهر محل زندگی بیشتر هم باشد. چون ما در شهر محل زندگیمان مواجهات گستردهتری داریم. چه برای انجام امور اداری و چه دیگر مسایل روزمره و دیدوبازدیدهای خانوادگی. اینها بسیار پُرخطرتر از سفرهای برونشهری هستند. بنابراین انداختن تقصیرها به گردن صنعت گردشگری فقط پاک کردن صورت مسئله و نوعی عوامفریبی است. او در ادامه گفت: خطر انتقال ویروس توسط ساکنان یک شهر به همدیگر دو برابره خطر انتقال ویروس از طریق مسافران است. متاسفانه مسئولان ذیربط توجه ندارند که با ممنوعیت سفر نه تنها مشکل را حل نمیکنند بلکه یک صنعت را نابود میکنند. آنها با این ممنوعیتها زمینههای بسیار مساعد یک صنعت برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی را از بین میبرند. باید توجه داشته باشیم که سفر با دورهمی فرق میکند. در دورهمیها و مهمانیها و جشنها افراد زیادی در یک مکان جمع میشوند و زمینه انتقال ویروس را فراهم میکنند اما سفر یک خانواده -فرض کنید- چهار نفری که در خانه هم در کنار هم زندگی میکنند و حالا تصمیم گرفتهاند در ماشین کنار هم بنشینند و راهی سفر شوند و در مقصد هم به هتل بروند، چه خطری دارد؟ هتلها هم که از نظر رعایت پروتکل بهداشتی ایمنترین اقامتگاه هستند. رئیس جامعه حرفهای هتلداران اصفهان با بیان اینکه بعد از عید امسال اکثر شهرهای ایران قرمز شدند، افزود: آیا کل شهرهای کشور مقاصد گردشگری بودند؟ میدانیم که نه! این نشان میدهد که موضوع اصلاً سفر نبوده بلکه عدم رعایت پروتکلها در مهمانیها و دورهمیهای خانوادگی و مسائلی از این دست بوده است؛ در حالیکه مسئولان ذیربط سعی کردند همه کاسهکوزهها را بر سر صنعت گردشگری بشکنند. استدعای ما این است که مسئولان ذیربط در زمینه صنعت گردشگری قدری دست از این عوامفریبی بردارند و کارشناسانهتر برخورد کنند. بیگی در پایان واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری از جمله هتلها را بسیار مهم دانست و یادآور شد که برای حفظ ایمنی سفرها لازم است این امر در اولویت قرار گیرد. او در پایان ضریب اشغال هتلهای اصفهان را در نوروز امسال زیر ۱۰ درصد عنوان کرد و این را در تاریخ صنعت هتلداری –به جز نوروز سال گذشته- بیسابقه دانست.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
توزیع ناعادلانه و سرعت کند واکسن کرونا در بسیاری از کشورها بعضی از شهروندان جهانی را بر آن داشته به کشورهای دیگری که به توریستها خدمات واکسن میدهند، سفر کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، روسیه اولین کشور عرضهکننده واکسن کووید به گردشگران است. Enno Lenze، یک کارآفرین، روزنامهنگار و مدیر یک موزه در آلمان حاضر بود به خاطر واکسن سفر کند، او نخست از پزشکان محلی در شهر برلین، درباره واکسن اضافه پرسوجو کرد، برای تزریق واکسن در صربستان درخواست داد و درباره گزینههای موجود در امارات متحده عربی، عراق و… تحقیق کرد و حتی خواست شانس خود را با ویزای امریکا امتحان کند. سرانجام یک شرکت توریستی در نروژ پیدا شد که بسته سفر شامل پرواز به مسکو و واکسن «اسپوتنیک وی» را عرضه میکرد. لنز به همراه ۵۰ آلمانی دیگر اولین دوز واکسن کووید را در روسیه تزریق کردهاند و بهزودی برای تزریق دوز دوم به مسکو خواهند رفت. دولت روسیه موظف است این مسافران را سه روز تحت نظر داشته باشد، اما به اعتقاد این کارآفرین آلمانی، فرصت خوبی برای گشتوگذار در مسکو و آشنایی با سفینههای فضایی در دوران جماهیر شوروی است. این آژانس مسافرتی نروژی به دنبال تقاضای زیاد برای سفر به خاطر واکسن، یک تور سههفتهای با عنوان «سلامت» عرضه کرده که گردشگران فاصله بین دو دوز واکسن را میتوانند در آبگرمهای ترکیه سپری کنند. این شرکت توریستی همچنین تور سفر سیبری با قطار همراه با واکسن را عرضه کرده است که تا به حال ۶۰۰ نفر از آلمان، سوئیس و چند کشور اروپایی دیگر در آن ثبت نام کردهاند. در امریکا ، با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ، برخی ایالتها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به مسافران را آغاز کردهاند. مثلا از ماه ژوئن، یعنی یک ماه دیگر، در آلاسکا که بخشی از ایالت متحده آمریکا است تزریق واکسن کووید به مسافران در فرودگاه پیشنهاد میشود. در داکوتای شمالی، ایالت هممرز با کانادا نیز تزریق واکسن کرونا به رانندههای ترانزیتی کامیون که از کانادا وارد آمریکا میشوند، شروع شده است. در فلوریدا افرادی که به صورت موقت یا برای تجارت به این ایالت سفر میکنند، امکان تزریق واکسن کرونا را دارند. در میامی نیز مقررات آزاد این اجازه را میدهد به افرادی که از امریکای جنوبی و مرکزی با ویزا وارد میشوند واکسن تزریق شود. دنیل کوردوا، یک اقتصاددان اهل پرو که در دانشگاه فلوریدا کار میکند موفق شده با ویزای امریکا، واکسن کووید را دریافت کند. او با یک پرواز از شهر لیما به میامی رفته و مستقیم به کمپ تزریق واکسن مراجعه کرده و با ارائه مدارک شغلی خود، این واکسن را تزریق کرده است. او گفته خیلیها را در پرو و لیما میشناسد که به همین منظور به امریکا سفر کردهاند. روزنامه مکزیکی «ریفورما» هم گزارش داده که آدمبرها (Coyotes) ـ قاچاقچیانی که افراد را از مرز مکزیک و امریکا رد میکنند ـ این بار به افرادی که قصد دارند برای تزریق واکسن کووید به امریکا بروند، کمک میکنند. اما مالدیو ـ جزیرهای در اقیانوس هند ـ که سیاست افزایش گردشگر را در پیش گرفته شده، با استراتژی 3V (تعطیلات، واکسن، بازدید) گردشگران را برای سفر به این کشور همراه با تزریق واکسن کووید تشویق میکند. عبدالله ماسوم، وزیر گردشگری مالدیو به CNBC گفته در حالی که فقط حدود ۱۳ درصد از مالدیو واکسینه شدهاند، اما حدود ۹۰ درصد از کارگران خط مقدم گردشگری واکسن کووید را دریافت کردهاند که از اهمیت این کشور به صنعت گردشگری ناشی میشود. صربستان نیز تجربه تزریق واکسن به مسافران بینالمللی را دارد، این کشور حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم برای شهروندانش خریده که بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیتهای دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق میکند. به گزارش یورونیوز، تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر خارجی واکسن کووید را در صربستان دریافت کردهاند. بیشتر این افراد از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بودهاند، شهروندانی از کانادا نیز به انگیزه تزریق واکسن به صربستان سفر کردهاند. چالشی که بسیاری از کشورها با آن روبهرو هستند نابرابری جهانی در تهیه و توزیع واکسن است. بر اساس مطالعه انجامشده در دانشگاه آکسفورد، ۸۲ درصد از واکسنهای کووید به کشورهایی با درآمد بالا و اقتصاد متوسط رو به بالا رسیده و فقط ۰.۲ درصد واکسنها برای کشورهای کمدرآمد خریداری شده است. برای کاهش این مشکل، تلاشهایی کوواکس (نهاد هماهنگکننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی) درحال انجام است، اما کشورهای ثروتمند سهم بیشتری را برای عرضه واکسن در اختیار گرفتهاند و اکنون که موج سفر به خاطر واکسن شکل گرفته، با توجه به اقتصاد از دسترفته بخش گردشگری در برخی کشورها، نگرانیهایی از بابت نگاه سرمایهداری به واکسن کووید که شانس آن را نصیب افراد ثروتمند میکند و نه فقیر، مطرح است. منبع | ایسنا
ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اگرچه استفاده از پیشرانههای الکتریکی در هواپیماها هنوز در مرحلهی طراحی است اما هواپیمای لوکس آلیس میخواهد بازی را تغییر دهد و پیشرفت سریعی را در این زمینه رقم بزند. «آلیس» (Alice) نخستین هواپیمای لوکس حملونقل کوتاه برقی جهان لقب گرفته است. این نخستین هواپیمای شرکت «ایوییشن» (Eviation) است و عرضهی آن برای سال ۲۰۲۴ تخمین زده شده است. این شرکت امیدوار است که آلیس امسال و پیش از صدور گواهینامهها در سال ۲۰۲۳ نخستین پروازهای آزمایشی خود را انجام دهد. این هواگرد سالهاست که در چند طراحی متفاوت قرار گرفته و یکی از معدود پروژههای این حوزه است که هم بهیادماندنی و هم امیدوارکننده است. آلیس از نظر طراحی یک هواپیمای مسافربری عادی است، بنابراین یک هواگرد عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) محسوب نمیشود اما برای مسافتهای کوتاه طراحی شده و در عین حال بسیار زیبا و لوکس است. پروژهی آلیس که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، کمکم برای پرواز در آسمان آماده میشود. نمونهی اولیهی این هواپیما در سال ۲۰۱۹ تولید و رونمایی شد اما در سال ۲۰۲۰ در آتش سوخت. سپس در نمایشگاه هوایی پاریس یک نمونهی ثابت به نمایش درآمد و اگر همهگیری کرونا در سال ۲۰۲۰ نبود، این هواپیما پروازهای آزمایشی خود را آغاز میکرد. در سال گذشته این شرکت برای جذب سرمایهگذاران و مشتریان تلاش میکرد. گرایش به چنین هواپیمایی معقولانه بالاست. تا اکتبر ۲۰۱۹، ایوییشن سفارش بیش از ۱۵۰ فروند را تنها از دو شرکت دریافت کرده است. با توجه به اینکه هر یک حدود ۴ میلیون دلار فروخته میشود، درآمد نقدی بالایی برای شرکت به همراه دارد. این شرکت در ابتدا برای ساخت دو نسخه از آلیس برنامهریزی کرده بود؛ یک نسخهی بدون فشار و طبیعتا ارزانتر برای استفاده بهعنوان تاکسی هوایی و یک مدل تحت فشار که برای پروازهای طولانیمدت درنظر گرفته شده بود. اما اکنون فقط یک مدل تحت فشار در حال توسعه است. این وسیلهی نقلیه میتواند حداکثر ۹ مسافر و ۲ خلبان داشته باشد و نوید پروازی جذاب، بینظر و بدون سروصدا را تا مسافت ۸۱۴ کیلومتری میدهد. بدین ترتیب برد آلیس زیاد نیست و به همین دلیل به عنوان یک هواپیمای جابهجایی کوتاه درنظر گرفته شده است. آلیس توسط سه واحد پیشرانهی الکتریکی Magni250s مگنیکس (Magnix) با ۳۷۵ اسب بخار قدرت حرکت میکند که دو پره را در نوک هر بال و یکی در دم به حرکت درمیآورند. نیروی این موتورها به کمک مجموعهی باتری لیتیوم-یون ۸۲۰ کیلووات ساعت تأمین میشود که با ۳۷۲۰ کیلوگرم، ۶۰ درصد از کل محمولهی هواپیما را تشکیل میدهد. باتریها برای ۱۰۰۰ چرخهی پروازی یا ۳۰۰۰ ساعت پرواز طراحی شدهاند. ایوییشن تخمین میزند که برای هر ساعت پرواز، آلیس باید با استفاده از وسیلهی شارژرهای سیار مانند سوخترسانهای هواپیما، حدود ۳۰ دقیقه شارژ شود. این هواپیما میتواند با سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و موتورهای الکتریکی به دلیل سروصدای کمتر و نداشتن پسماند گازهای گلخانهای، تجربهی یک سفر هوایی دلپذیر را فراهم میکنند. برای هر چه بیشتر کم کردن وزن، آلیس از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. این پرندهی شیک ابتدا در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد و همانطور که بیان شد، تخمین زده میشود که تحویل آن از سال ۲۰۲۴ با قیمت حدود ۴ میلیون دلار آغاز شود. اینطور که ایوییشن میگوید: «آلیس هواپیمای خوبی نیست که آن را الکتریکی کردهایم، بلکه هواپیمای خوبی است چون الکتریکی است.» باید دید با گسترش تولیدات در زمینهی هواگردهای شهری، یک هواپیمای لوکس کوچک چقدر میتواند مشتریان را برای سفرهای کوتاه جذب کند.
ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
واکسیناسیون همگانی، کلید باز شدن قفل درهای کشورها به روی گردشگران است و بهنظر میرسد گامهای ابتدایی آن در برخی کشورهای جهان نیز برداشته شده است، نمونه آن در انگلیس که نزدیک به ۶۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده و سفر به ۱۰ کشور برایشان مجاز شده است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد؛ اما آیا گردشگری در دوران پساکرونا دارای همان مولفههای گردشگری پیش از شروع پاندمی است یا توریستها سلایقشان تفاوت پیدا کرده است؟ به عنوان مثال اگر پیشتر سفر به فرانسه با بازدید از برج ایفل، سفر به آمریکا با دیدن مجسمه آزادی یا سفر به ایران با قدم زدن در میدان نقش جهان پرجاذبه بود، همچنان گردشگران براساس همین جاذبهها دست به انتخاب مقصد میزنند یا سلیقه سفر آنها تغییر پیدا کرده است؟ به گفته کارشناسان تجربه پاندمی و قرنطینه، تغییراتی در سبک سفر گردشگران به همراه داشته و از این روست که سیاستگذاران این صنعت ضمن بررسی علایق گردشگران بهدنبال راههای جدید جذب گردشگر هستند. در همین راستا برندسازی دوباره در این صنعت درحال شکل گرفتن است و هر کدام از کشورها میکوشند در کنار جاذبههای گذشته، مقاصد جدیدی را معرفی کنند تا سهم بیشتری از بازار گردشگری که درحال بلند شدن از زیر بار کرونا است داشته باشند. ایجاد و ساخت برند تجاری برای هر مقصد گردشگری یکی از مهمترین اقدامات برای پساکرونا است و درحالحاضر نجات گردشگری در گرو پذیرش تغییر است و «برتری در گردشگری» بهترین دستورالعمل اقتصادی برای پساکرونا است.عملکردها برای دستیابی به اصول برتری در گردشگری یک امر ضروری و مسلم است. در واقع برتری در گردشگری بهترین رویکرد پساکرونا جهت ایجاد امید اقتصادی برای بسیاری از مقاصد در سراسر جهان و یک قطعیت برای حفظ بهبودی اقتصاد پایدار است.شورای جهانی سفر و گردشگری در تحقیقات خود درباره آسیبهای پاندمی کرونا بر گردشگری نشان داد که بازار گردشگری جهان خسارت حدود ۵/ ۴ تریلیون دلاری متحمل شده است تا در سال ۲۰۲۰ سهم آن در اقتصاد جهانی به ۷/ ۴ درصد برسد. در واقع سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۹ تقریبا نصف شده و این درحالی است که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ تنها کاهش ۷/ ۳ درصدی را تجربه کرده بود. همهگیری کرونا درسهای بسیاری را به مقاصد گردشگری و مشاغل آموخته است که مهمترین آن نیاز به بازآفرینی مجدد این بخش است که برای توجه مجدد بازار جهانی به این بازار نیازمند ارائه و انجام اقداماتی لازم و ضروری است. شیوع کرونا، بسیاری از افراد را مجبور به نوآوری و تکمیل آخرین فناوریها با استفاده از پیشرفتهترین سیستمهای عامل دیجیتالی کرده است. با توجه به تحولات عمده جدید انتظار میرود که شرایط سخت اقتصادی تا حدودی مهار شود؛ زیرا برخی از کشورهای کوچک و وابسته به بازار گردشگری در دریای کارائیب و آمریکای مرکزی با بیشترین تاثیر از رکود اقتصادی مواجه شدند. کاستاریکا در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۴۸ درصدی درآمد گردشگری روبهرو شد که نشاندهنده کاهش ۱/ ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور است. رکود اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ واقعیت تلخی است که هر مقصد گردشگری در سراسر جهان با آن مواجه است. پیش از همهگیری، بازار گردشگری جهانی به طرز باورنکردنی رقابتی بود و این خود چالشی دیگر برای بهکارگیری استراتژیهای تازه، محکم و اساسی است که تنها میتواند با ایجاد تغییر ذهنیت قدیمی، تغییر پارادایم و تمایل به انجام کارهای متفاوت تحقق یابد. مهمترین و بهترین اقدام در جهت بازآفرینی مجدد گردشگری ایجاد برندسازی مقصد است تا تجارت گردشگری به برتری جدیدی در جهان دست یابد. با توجه به گفته ارسطو که «برتری هرگز تصادفی نیست بلکه نتیجه هدف والا، تلاش صادقانه و اجرای هوشمندانه است و انتخاب، نه شانس، سرنوشت شما را تعیین میکند» برتری در گردشگری دستورالعمل ضروری برای پساکرونا است که هر مقصد گردشگری باید آن را تایید کند. رسیدن به برتری در گردشگری فراتر از یک انتظار باید بهعنوان یک ذهنیت و هدف اصلی ساخته شود که این امر یک اصل تغییرناپذیر مبتنی بر استانداردهای اخلاقی است که باعث جدا شدن مقصد گردشگری از رقابت میشود. در واقع این امر تنها با اتحاد بین تمامی فعالان این بخش با توجه به ارزشهای هر جامعه تحقق مییابد. بنابراین تمامی مقاصد گردشگری جهان باید اقدام به ایجاد برندسازی مقصد کرده و خود را برای چالشهای پساکرونا آماده کنند. برندسازی مقصد ابزار قدرتمندی برای هدفمند کردن و بازآفرینی است که با آموزش و تمرین ایجاد میشود؛ زیرا بدون ساختن یک برند تجاری برای مقصد توریستی هیچگونه «برتری در جهانگردی» ایجاد نمیشود. ساخت برند تجاری پس از کرونا، نیازمند آمادگی جامعه هدف برای تحقق این مقصود است. این امر مستلزم تمرکز بر آمادهسازی و آموزش همه افراد محلی، ساکنان و کارمندان در یک جامعه است که نهتنها بازیابی مجدد گردشگری را تجربه میکنند بلکه به برتری این بخش دست مییابند. بنابراین رفتارها و عملکردهای مردم محلی بخش جزئی از ایجاد برند تجاری مقصد است. از این رو، جوامع نیاز فوری به آموزش و تجهیز جامعه در همه سطوح دارند که این امر با ارزیابی خود و تغییر شکل ارزشهای شخصی و اجتماعی آغاز میشود. این موارد، فضا و زمان را برای هر مقصد گردشگری در سراسر جهان فراهم میکند تا با نام تجاری کشور همسو باشد. همچنین این فرصت را برای هر مقصد گردشگری فراهم میکند تا به معرفی خود و پتانسیلهای مقصد بپردازد. به عبارت دیگر، شرایط را برای فعالان گردشگری تسهیل میکند تا هویتی برای مقصد خود بسازند که از این طریق بازار جهانی آنها را متمایز کند. در واقع برندسازی مقصد با توجه به شرایط موجود، شرط لازم برای مقاصد گردشگری برای بازگشت است و این شروعی برای بهبودی و حفظ رقابت است. قدرت برند تجاری در یک مقصد، مردم آن است؛ زیرا گردشگران بدون ارائهدهندگان خدمات نمیتوانند تجربه خوبی از سفر به آن مقصد داشته باشند. با این حال برند مقصد گردشگری است که جذابیت را برای توریست و ارتباط او با مقصد ایجاد میکند. هیچ دستور خاصی برای ساختن یک برند تجاری مقصد در جهان وجود ندارد و این زمانبر است و نیاز به فعالیت تمامی جامعه دارد که یک روند پیچیده و پرزحمتی را طی میکند. تعهدپذیری مستمر افراد با انگیزه بالا ضروری است که ساکنان محلی در یک جامعه باید در آن درگیر شوند. در راستای رسیدن به این هدف، باید به تمامی فعالان گردشگری و ساکنان محلی فرصت داده شود تا با آموزش و دانشپذیری به شناخت و درکی از مهارتهای منحصربهفرد خود دست یابند اما پیش از آن دولتها باید چشمانداز و هدف را برای مقصد ترسیم کرده و آن را برای فعالان مشخص کنند. اطلاعات مربوط به توسعه برند تجاری مقصد، از جمله اهمیت نقش شهروندان و تشویق آنها در رسیدن به اصول برتری گردشگری باید به فعالان ارائه شود.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران در گفتوگویی که در کلابهاوس با موضوع «کوچ شغلی متخصصان گردشگری» برگزار شد، با امیدواری نسبت به آینده گردشگری ایران و ازسرگیری ورود گردشگران خارجی به ایران پس از یک دوره توقف بلندمدت، اظهار کرد: آموزش هر نیروی متخصص در گردشگری دستکم سه سال زمان میبرد، خروج این نیروها به گردشگری خسارت جبراننشدنی تحمیل میکند. با این وجود، دولت نه تنها به پیشنهادهای ما برای حفظ نیروی شاغل گوش نمیکند، که طولانی شدن این وضعیت را هم پیشبینی نکرده و برنامهای برای مدیریت بحران ندارد، که این بیتدبیری به خروج حجم زیادی از نیروی شاغل در گردشگری منجر شده است. او بیشترین خروج نیروهای متخصص گردشگری را مربوط به راهنمایان و رانندههای وسایل نقلیه گردشگری دانست و افزود: شاید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز متوجه نشده موفقیت صنعت گردشگری به خاطر وجود راهنمایان وفادار، باسواد و توانمند است. البته مخاطب نقد ما فقط این وزارتخانه نیست، چون توان آن برای کمک حدی دارد، هرچند هنوز کمک قابل ذکری هم نکرده است. به هر حال، بیانصافی است نیروی متخصص را رها کنیم و بگوییم هر کجا میخواهید بروید. به این فکر کردهایم وقتی شرایط عادی شد، این نیروها را چگونه و از کجا میخواهیم برگردانیم!؟ پورفرج با اشاره به بیتوجهی دولت به پیشنهادهای بخش خصوصی برای زنده کردن گردشگری، اظهار کرد: از همان اوایل شیوع ویروس کرونا با ارائه طرحی به دولت درخواست کردیم ویزای توریستی را صادر کند تا ما با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی، گردشگر خارجی وارد کنیم، با این کار هم افسردگی جامعه کم میشد، هم بخشی از نیروی شاغل، حفظ و امید تزریق میشد. اما اصلا به این طرح گوش نکردند. از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهش کردیم از ستاد ملی کرونا وقت بگیرد تا ما با آنها حرف بزنیم، شاید دولت با دولت نتواند بدون تعارف حرف بزند. من خیلی اصرار کردم و پیگیر شدم، اما آقای وزیر این وقت را نگرفت. او در واکنش به اظهارنظر برخی حاضران در این گفتوگو درباره مسؤولیت نداشتن وزارت بهداشت برای توجه به حفظ نیروی شاغل در گردشگری، اظهار کرد: درست است که هر وزارتخانهای وظیفه دفاع از بخش خود را دارد، ولی فراموش نکنیم وظیفه آسیب رساندن به بخش دیگر را هم ندارد. ما فقط میخواهیم این ستاد حرفهای ما را بشنوند، اگر اشتباه بود حذف کنند. او اضافه کرد: درست است که همه دنیا گرفتار کرونا شده است، ولی هیچ کجا و هیچ بخشی به اندازه گردشگری ایران گرفتار نیست. گردشگری ما از آبان ۹۸ تعطیل شده است. حق آن بود که دولت کمک کند. یک بار در طول تاریخ بخش خصوصی به دولت نیاز پیدا کرد، اما چه کمکی شده است؟ به هر نفر نیروی متخصص ۱۶ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد دادهاند، که حالا دوره تنفس این وام تمام شده است. قرار بود اقساط آن امهال شود، ولی دارند اقساطش را میگیرند. یک سال پیش وضعیت شاغلان گردشگری خیلی هم بد نبود و میتوانستند اقساط وام را بپردازند، اما الان که وضع بدتر شده بانکها فشار بیشتری میآوردند. متوجهیم بانکها تاجر هستند و به این پول بیشتر از ما نیاز دارند، ولی کمی هم انصاف داشته باشید، یک شش ماه دیگر مهلت بدهید. پورفرج بیان کرد: ما از دولت انتظار و توقع داریم. دولت انگار گردشگری را نمیشناسد، ۱۶ میلیون تومان وام داده، فکر میکند حقوق یک سالشان را پرداخت کرده است، درحالی که حقوق یک نیروی متخصص و حرفهای در گردشگری در یک ماه کمتر از ۲۰ میلیون تومان نیست. رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به اقداماتی که بخش خصوصی برای زنده کردن گردشگری انجام داده است، گفت: تا کنون دو جلسه با وزارت امور خارجه داشتهایم، طرح و پیشنهاد هم دادهایم. درخواست کردیم دستکم به تورهای طبیعتگردی ویزا بدهند، چون این گروهها اصلا وارد شهر نمیشوند که جای نگرانی باشد، اما هنوز قبول نکردهاند. او اضافه کرد: ستاد ملی کرونا از گردشگری اطلاعات دقیق ندارد، متوجه نیست گردشگری یعنی چه. یک بار به حرفهای ما گوش دهد اگر اشتباه بود آن را نادیده بگیرد. توریست اعلام میکند واکسن زده و میخواهد از جاده ابریشم بگذرد، سوال میکند، همه کشورها ویزا میدهند جز ایران. چرا ویزا به روی این گردشگران بسته است؟ تصور ما این است چنین تصمیمی به عمد گرفته نشده؛ بلکه از روی ناآگاهی نسبت به گردشگری است. این ناآگاهی باعث میشود خسارت سنگین به کشور وارد شود. او با این هشدار که اگر تکلیف صدور ویزا مشخص نشود، گردشگرانِ متقاضی سفر به ایران، سراغ کشورهای دیگر در همین منطقه میروند، گفت: دستکم یک برنامه زمانی مشخص به ما بدهند، تا حدقل ما به گردشگران و آژانسهای خارجی جواب درست و قانعکنندهای بدهیم. آنها میپرسند ایران کی ویزا میدهد و ما نمیدانیم بگوییم شش ماه، یک سال یا یک قرن دیگر!؟ پورفرج گفت: مطمئنم وقتی مرزها به روی گردشگران باز شود، ورود تورها دوباره رونق میگیرد، چون ایران کشوری است که خیلی کم دیده شده و علاقهمند زیاد دارد. از طرف دیگر، ایران کشور ارزانی است و اقتصاد مردم جهان هم در یک سال گذشته افت کرده، پس میتوان تعداد زیادی گردشگر جذب کرد. خیلیها ترکیه را برای ما مثال میزنند، اما نباید فراموش کرد توریست به ترکیه میرود، اما این آژانسهای ایرانی هستند که توریست را وارد کشور میکنند، آژانسهای ایرانی بسیار قدرتمند عمل میکنند. او همچنین این پیشنهاد را مطرح کرد که اختیارات ویزای گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود، که البته با هماهنگی وزارت خارجه صادر شود و اگر خطایی سر زد، با آن برخورد کنند. پورفرج همچنین از دولت درخواست کرد مشاغل گردشگری را مانند سایر گروههای شغلی در اولویت واکسن کووید قرار دهند.
ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
فعالان گردشگری با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران کرونا، سیاست وزارتخانههای امور خارجه و بهداشت را در محدود کردن ویزای ایران به چالش کشیدند و از رها کردن نیروهای متخصص گردشگری به حال خود گله کردند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند. در این گفتوگوی چالشی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نوعی تنها مدیر دولتی حاضر بود که خود نیز نسبت به بیتوجهیهای حاکمیت به موضوع گردشگری انتقاد کرد. امیدوارم یک رفت و روب اساسی انجام دهیم " حرمتالله رفیعی " رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ، در این گفتوگو که با موضوع «کوچ شغلی متخصصان گردشگری» برگزار شد، تخمینی گفت: مجموع نیروی انسانی که مستقیم در گردشگری شاغل است احتمالا به بیش از ۱۲۰ هزار نفر برسد که اکنون نیمی از آنها از صنعت گردشگری خارج شدهاند. ما بیشتر از ۵۰ درصد نیروی شاغل مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت را از دست دادهایم که بازگرداندن آنها سخت خواهد بود. تقاضای ما این است که اجازه دهند بخش خصوصی کار کند. تشکلهای خصوصی هم باید توجه کنند تا ید واحد نشوند نمیتوانند کاری را از پیش ببرند. او ادامه داد: گردشگری لطمه بزرگی خورده، در همه دنیا از آن حمایت شده است، ولی اینجا پای این صنعت را گرفتهایم و کشانکشان میبریم که زخم دیگری به آن وارد شود. رفیعی همچنین از ورود و نفوذ بخشهای غیرمرتبط به حوزه گردشگری انتقاد کرد و با اشاره به توافق وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت برای برخورد انحصاری در صدرو ویزای ایران و محدود کردن آن فقط به بیماران خارجی، اظهار کرد: صدور ویزای توریستی بیشتر از یک سال است که متوقف شده و درحال حاضر ویزا فقط برای شرکتهای تسهیلگر وزارت بهداشت صادر میشود. بررسی کنید افرادی که ویزای درمانی ایران را درخواست کردهاند، برای چه به ایران آمدهاند. امیدوارم روزی در محکمهای پاسخگو باشند. وی اضافه کرد: به بهانه نامهای مختلفی که روی گردشگری گذاشتهاند، همه دستگاهها وارد این حوزه شدهاند؛ از وزارت ورزش گرفته تا بهداشت. هر گردشگری که به ایران میآید قطعا برای سلامت روان خود سفر کرده، پس یعنی کار آن را باید وزارت بهداشت انجام دهد!؟ این دخالتها مخل درآمد اقتصادی گردشگری و معضلی برای ما شده است. او با اشاره به اظهارات رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در همایش دانشگاه امام صادق درباره فرایند جذب بیمار خارجی، اظهار کرد: آیا همه آن دغدغههایی که وزارت بهداشت برای بیمار خارجی دارد و از قبل تا بعد از سفر، وضعیت او را رصد میکند، برای بیمار ایرانی هم دارد؟ رفیعی مدعی شد: شواهد و گزارشها نشان میدهد این وزارتخانه بیشتر دنبال کسبوکار و منافع مادی خود است. او عملکرد معاونت گردشگری در دوران کرونا را نیز به نقد کشید و بیان کرد: به نظرم این معاونت دغدغهای برای کار ندارد و اتفاقا دنبال آینده کاری خود با پایان عمر دولت است. متاسفانه در این دوران سخت، به اندازه ارزنی به گردشگری کمک نشده است. چه حمایتی کردند؟ چه وامی دادند؟ همه بدهکارتر شدهاند. از اول هم گفته بودم که این وام عدهای سودجو را پروار میکند. قبول داریم که متولی توان حمایت ندارد. به هر حال، باید این یکی دو ماه را صبر کنیم و امیدواریم جاروی خوبی دستمان باشد تا بعد یک رفت و روب اساسی انجام دهیم. او سپس با این شعر که «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است»، گفت: ما نباید از دولت خواهش کنیم که به گردشگری کمک کند، بخش خصوصی باید دستور بدهد، با استدعا کار پیش نمیرود. تا بخش خصوصی به این نتجیه نرسد که ولی نعمت گردشگری است، وضع تغییر نمیکند و همه وزارتخانهها برای ما تصمیم میگیرند. بیتوجهی حاکمیت به گردشگری " حسین اربابی " مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، که جزو مجموعههای اقماری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شمار میآید، در دفاع از عملکرد این وزارتخانه در دوران کرونا با بیان اینکه هر کاری از دست این وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برآمده انجام داده است، مشکل را متوجه بیتوجهی حاکمیت به صنعت گردشگری دانست و با ذکر یک مثال گفت: زمانی که میخواستیم ویزای ایران را برای عمان لغو کنیم، به شدت با بدنه وزارت امور خارجه درگیر بودیم، چون اعتقادی به این کار نداشت و عاقبت آقای ظریف و مونسان پشت درهای بسته، تفاهمنامه لغو ویزای ایران برای عمان را امضا کردند. او ادامه داد: تجربه ما نشان میدهد در مجموعه حاکمیتی هیچ اولویتی برای گردشگری وجود ندارد. همه میدانند کسب و کار گردشگری خراب است، اما آیا سازمان تامین اجتماعی از حق بیمه کارمندان میگذرد؟ وقتی گفته میشود تعطیل کنید آیا دولت حاضر است درآمد بخش تعطیل گردشگری را تامین کند؟ واقعیت این است که اهمیتی ندارد. زمانی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متوجه شدیم همه دستگاهها از صندوق توسعه ملی برداشت میکنند، ما هم گزارشی در حوزه خود تهیه کردیم و گفتیم اگر یک میلیارد یورو در این صنعت تزریق شود بسیاری از مشکلات را میتوان حل کرد، اما آن درخواست ما در پیچ و خم آب و برق و نان گم شد. وقتی برنامه ششم توسعه را آماده کردند، هیچ اثری از گردشگری نبود، با کمک یکسری دلسوز صنعت گردشگری، چند ماده به این سند اضافه شد. اربابی نقد ظریفی هم به بخش خصوصی کرد و افزود: این بخش تنها است. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دولت است، یک گردشگر هم وارد نکرده. ما حلقه مفقوده داریم، با این حال فکر میکنیم سیاستمان عالی بوده است. این حلقه مفقوده در ارتباط با بخش خصوصی است. اعتقادم بر این است که سیستم معیوب است و بخش خصوصی از آنچه هست باید قویتر شود تا بر دولت غالب شود. بخش خصوصی گردشگری باید رشد کند. رفیعی، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، در ادامه این اظهارات که با واکنش تند فعالان بخش خصوصی حاضر در این گفتوگو مواجه شد، گفت: دولت اجازه نمیدهد بخش خصوصی بلند شود. همه گرفتاری ما از این است. پای ما را گرفتهاند و اجازه نمیدهند بلند شویم. یک جا را درست میکنیم، در جای دیگر سنگ میاندازند. همین دولت که به بخش خصوصی انتقاد میکند چرا بیشتر گردشگر از کشور خارج میکند، مگر خودش مجوزهای آژانسها را نداده است؟ خودش ۹۹.۵ درصد آژانسها را خروجی کار کرده و نیم درصد را ورودی کار کرده است، حالا که سههزار آژانس بنا به سیاست غلط بخش دولتی، در گردشگری خروجی فعال شدهاند، ایراد میگیرد. دولت عامل این اتفاق بوده، نه بخش خصوصی. اربابی هم در پاسخ گفت: اصلا همین پافشاری و مطالبهگری بخش خصوصی باعث شده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخشنامه مربوط به صدور مجوز را اصلاح کند و فرآیند صدور مجوز آژانس را تغییر دهد. وقتی مطالبه از سوی بخش خصوصی قوی باشد، دولت در مقابل مجبور به سر خم کردن است. رفیعی به این اقدام هم اعتراض کرد و سوال پرسید بخش خصوصی کجای تدوین چنین بخشنامهای بوده است، و در ادامه گفت: زمانی که برنامه گردشگری را به مجلس دادند، این نمایندگان مجلس بودند که به بخش خصوصی خبر دادند. آن برنامه از نظر ما هیچ ارزشی ندارد، وقتی در تدوین آن هیچ نظری از ما گرفته نشده است. " ابراهیم پورفرج" رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ، نیز در ادامه درباره دخالت دولت در گردشگری، گفت: زمانی برگزاری نمایشگاههای خارجی بین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و این جامعه تقسیم مسؤولیت شده بود، اما چرا سال ۹۸ با زور و دستور حاکمیتی همان چند نمایشگاه را از ما گرفتند و به یک شرکت دیگر دادند، نمایشگاه هم برگزار نشد و پول آژانسها را هم بعد از دو سال هنوز برنگرداندهاند. این همان دخالتی است که پای ما را گرفته. بعد از ۴۰ سال چه پیشبینیهایی برای مدیریت بحران شده؟ " سهراب شرفی" از اتاق بازرگانی استان فارس نیز گفت: بخش خصوصی به اندازهای که قوانین اجازه داده، سرمایهگذاری کرده است. این وزارتخانه است که از ابزار و دانش باید استفاده کند. وزارتخانهای که نمیداند چگونه از ابزار موجود استفاده کند، وجودش چه معنایی دارد؟ وزارتخانه باید در بدنه دولت قدرت داشته باشد که جریان را هدایت کند. این وزارتخانه که تازه متولد شده و گرفتار پیچیدگیهای چند ده ساله نیست، از آن انتظار میرود در مجلس با قدرت و شهرت بیشتری حضور پیدا کند و بتواند صنایع دیگر را متقاعد کند که روی گردشگری تاثیر بگذارند. او استراتژی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را زیر سوال برد و افزود: از زمانی که سازمان به وزارت تبدیل شده هیچ برنامه و استراتژی توسعهای نداشته و تحولی ایجاد نکرده است. اگر ۵۰ درصد آن نگاهی که در ترکیه و مالزی به گردشگری دارند، در ایران وجود داشت وضع ما اینگونه نبود و این صنعتِ ارزشمند به کما نمیرفت. " محمدرضا اکبری " کارشناس ارشد و پژوهشگر گردشگری ، نیز این سوال را پرسید که بعد از گذشت ۴۰ سال چه پیشبینیهایی برای مدیریت بحران در گردشگری شده است، و در ادامه گفت: با اینکه سند راهبردی توسعه گردشگری اوایل همهگیری کرونا تصویب شد، ولی متاسفانه در آن، برنامهای برای مدیریت بحران درنظر گرفته نشده است، چه از جانب بخش خصوصی و دولتی. ما سالهاست در حوزه گردشگری کار میکنیم و همیشه نقد کردهایم حالا باید راهکاری برای خروج از بحران داشته باشیم. او درباره مطالبه بخش خصوصی برای مذاکره با ستاد ملی کرونا با هدف تغییر سیاستها، اظهار کرد: وظیفه وزیر بهداشت دفاع از بهداشت کشور است، آقای نمکی مسؤول دفاع از گردشگری نیست. این موضوع به ما برمیگردد که تا کنون به کجا برنامه دادهایم و حقانیت خود را چگونه اثبات کردهایم که اگر مردم سفر بروند به مشکل برنمیخوریم. اگر برنامه داشتیم میتوانستیم آنها را قانع کنیم. " محمدرضا پوینده " مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیز درباره تعطیلی و بیکاری گسترده در گردشگری، اظهار کرد: وزارت بهداشت تصویر درستی از گردشگری ندارد، چرا سایر صنایع شاهد تعطیلیهای گسترده نبودند، چون در سطح حاکمیت و دولت جایگاه تعریفشدهای دارند که حتی وزارت بهداشت هم نمیتواند مانع آنها شود. او همچنین تبلیغات و بازاریابی گردشگری را نقطه صفر دانست و با طرح این سوال که در دوران کرونا، کدام دستگاه چه بازاریابیای داشته است، گفت: بازاریابی گردشگری به حضور چند نمایشگاه خارجی و شرکت انحصاری ۱۰۰ آژانس واردکننده توریست محدود شده است. گردشگری باید به گفتمان ملی تبدیل شود. پورفرج، رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران در پاسخ به این اظهارنظر گفت: ما سالی ۱۱ نمایشگاه خارجی میرویم که پول آن را خودمان میدهیم. دو سال پیش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت پول زمین را میدهد و ما غرفه را برپا کنیم. وقتی نمایشگاه برگزار شد و هزینه صرفشده را مطالبه کردیم، پول را ندادند. بازاریابی گردشگری وسیعتر از نمایشگاه است. بعضی از آژانسها سالی ۲۰ سفر میروند تا شرکت خارجی را ببینند و گفتوگو کنند. نمایشگاه فقط یکی از ابزارهای کار ما است. بخش دولتی این را بداند، نمایشگاه ابزار خوبی برای بازاریابی گردشگری است. آیا در آلمان همه ۲۰۰ کشور که در نمایشگاه شرکت میکنند، اشتباه کردهاند و فقط ما درست فکر میکنیم که حضور در نمایشگاههای بینالمللی را زیر سوال میبریم!؟ خروج ۹۰ درصد رانندهها از صنعت گردشگری " حسین بهرامی " مدیر یک شرکت خدمات حمل و نقل توریستی هم با اشاره به موضوع این گفتوگو، اظهار کرد: از یک سال پیش، ۹۰ درصد نیروهای شاغل در بخش حمل و نقل گردشگری تغییر حرفه دادهاند، وامی هم به این بخش تعلق نگرفته است. بیشتر ماشینها هم اقساطی بودند که فقط سه ماه تعویق در پرداخت وام داشتند. این صنف که یادی هم از آن نمیشود، با همه زحمتی که برای آموزش رانندههای ترمینالی آن کشیده بودیم، از بین رفته است. " سهند عقدایی " عضو جامعه تورگردانان نیز با اشاره به دغدغه جهانی برای افزایش حجم تقاضای سفر در سال ۲۰۲۲، گفت: محرومیت مردم از سفر به مدت دو سال، واکسیناسیون و بازگشت به برجام، مجموعه عواملی است که احتمال افزایش تقاضا برای سفر به ایران را در ماههای ابتدایی سال ۲۰۲۲ مطرح کرده و به تبع آن، این نگرانی وجود دارد که با بیبرنامگی اتفاقات سال ۹۲ تکرار نشود، که قیمت هتلها با سرازیر شدن گردشگران به ایران، یکباره افزایش چشمگیری پیدا کند و از سوی دیگر، با کمبود زنجیره تأمین خدمات مواجه شویم. باید از حالا فکری برای آینده داشته باشیم. همچنین " علیرضا رییسی" عضو جامعه هتلداران اصفهان ، نگاهی داشت به محدودیتهایی که در این استان بر اثر تصمیمهای سلیقهای اعمال شده است و گفت: با اینکه هتلها در یک سال گذشته پروتکلها را بهدرستی رعایت کردند و حتی کارت ایمنی تهیه شده، ولی متاسفانه اداره بهداشت با سیستم گردشگری جنگ دارد. از طرفی، اقساط وامها که امهال نشد، مشکلات عدیدهای را به وجود آورده است. اداره برق هم اگر یک ماه پول نگیرد، سریع برق هتل را قطع میکند. حمایتها فقط در حد شعار بوده است. " امیرمسعود لوافان، عضو دیگر جامعه هتلداران اصفهان نیز این سوال را مطرح کرد که بعد از کوچ متخصصان گردشگری چه اتفاقی خواهد افتاد و پروژههایی که در پایه متوقف شده چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد، و در ادامه گفت: وزیری که در آینده میآید لطف کند کاری با تشکلهای خصوصی گردشگری نداشته باشد و اجازه دهد کار کنیم. او با اشاره به توقف آموزشها بهویژه در هتلها همزمان با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای تحصیل در رشتههای دانشگاهی گردشگری ادامه داد: واکسن برای گردشگری خیلی مهم است و مشاغل این حوزه باید در اولویت قرار گیرند. چرا کارشناسِ هتل نباید واکسن بزند اما همان نیرو وقتی به کارخانه کنسروسازی میرود، واکسن میزند. وقتی همکاران ما میبینند در این حوزه آیندهای نیست، برای خروج از آن تردید نمیکنند. " محمدابراهیم لاریجانی " مدیرکل اسبق دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ، هم درباره خروج نیروهای متخصص از گردشگری، گفت: شنیدهام برخی از نیروها در املاک مسکن مشغول شدهاند و کسی را که طعم پول املاک را چشیده باشد مگر میشود به گردشگری برگرداند؟ او همچنین خواست درباره افرادی که در بخش دولتی مانع فعالیت بخش خصوصی شدهاند شفافتر صحبت شود و گفت: بخش خصوصی از یک طرف از حمایتهای دولت تشکر میکند و از طرف دیگر آن را عامل نفاق میداند. شفاف بگوید آنهایی که دست و پای این بخش را بستهاند چه کسانی هستند. " فرید جواهرزاده " رییس انجمن علمی طبیعتگردی ایران و دکترای اقتصاد گردشگری نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موضوع کرونا بسیار منفعل عمل کرد، اما تشکلها چه کار شایستهای انجام دادند؟ در تشکلها یکدستی و یکصدایی نداشتیم. چرا وقتی وام حمایتی کرونا را دادند با علم به مشکلات بعد، بنگاهها زیر بار آن تسهیلات رفتند و مقاومت نکردند؟ او درباره پیشنهاد انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی، بیان کرد: وزیر گردشگری باید از حالت شعاری خارج شود. تا وقتی گردشگری برای دولت دغدغه و اولویت نیست، وزیر چه از بیرون و یا دورن باشد، فرقی نمیکند. "عطا فرزام " از فعالان گردشگری هم درخواست کرد انتظاری از بخش دولتی نداشته باشند و روی آینده متمرکز شوند، چرا که مذاکرات برجام، تغییراتی را در حجم تقاضای سفر به ایران ایجاد کرده است. او گفت: باید آمادگی پذیرش را پیدا کنیم. جدی فکر کنیم اگر با رشد زیاد گردشگر مواجه شدیم چه کنیم؟ اگر همان اتفاق برجام در سال ۹۲ دوباره تکرار شود چه برنامهای داریم؟ همچنین " هومر برقانی" نماینده بازاریابی وازت گردشگری تایلند در ایران پیشنهاد کرد روی ظرفیت گردشگری ایران بیشتر کار شود، در شرایطی که از دولت نمیتوان انتظار حمایت و کمک داشت، همانطور که در چهار دهه اخیر کاری برای این صنعت نکرده است. بخش خصوصی فکری به حال گردشگری کند. پیشنهاد استفاده از سهمیه ویزای تجاری در شرایط توقف صدور ویزای توریستی برای برگزاری تورهای آشناسازی، خلاء آمار نیروی شاغل در گردشگری که سنجش اثر اقتصادی این صنعت را بیاعتبار کرده است، برنامه بخش خصوصی برای واکسیناسیون نیروی انسانی شاغل در این حوزه خارج از برنامه دولت، دستمزد راهنمایان و تلاش برای انتخاب وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در کابینه بعدی توسط بخش خصوصی، از دیگر پیشنهادها و مباحثی بود که از سوی دیگر فعالان گردشگری مطرح شد.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از تسنیم، "محمدرضا شایقی" رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان اردبیل اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا تا روز 25 این ماه تردد در تمامی شهرها ممنوع خواهد بود و بر همین اساس برگزاری تورهای گردشگری نیز تا این تاریخ در اردبیل انجام نخواهد شد. شایقی افزود: اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان هیچ گونه مجوزی در تاریخهای اعلامی صادر نخواهد کرد و دفاتری که نسبت به برگزاری تورهای طبیعتگردی اقدام کنند، برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد. وی بیان کرد: انتظار میرود تمامی دفاتر و راهنمایان مجاز طبیعتگردی همکاریهای لازم در این خصوص را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و شکایات با شماره 04533366987 تماس حاصل بگیرند.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، نگرانی ها در مورد غذا، کمبود هوای تازه و فاصله اجتماعی برای افرادی که از کشورهای حاضر در فهرست قرمز به انگلیس سفر داشته و مجبور به قرنطینه در هتل های انگلیس شده اند، افزایش یافته است. گاردین نوشت: مسافرانی که در هتل های قرنطینه ای در انگلیس اقامت داشتند، از شرایط "زندان مانند" آنجا شکایت کرده و می گویند در این هتل ها حتی پنجره ها باز نمی شد، کمبود هوای تازه وجود دارد و از ورزش و غذای مناسب خبری نیست. روزنامه گاردین در این خصوص با ۹ مسافری که به تازگی در این هتل ها اقامت داشتند و اتباع کشورهای برزیل، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی بودند، صحبت کرده است. آنها از بدتر شدن سلامت روحی و جسمی خود به دلیل حبس شبانه روزی در اتاق خواب و اجبار برای پرداخت یک هزار و ۷۵۰ پوند هزینه برای دوره قرنطینه، شکایت داشتند. برخی از این مسافران به دلیل بیماری یا مرگ عزیزانشان به خارج از کشور سفر کرده بودند و بنابراین قبل از ورود به قرنطینه در وضعیت پریشانی بوده اند. آنها اعلام کردند که علاوه بر عدم وجود فاصله اجتماعی در فرودگاههای انگلیس و افرادی که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه انتخاب شده بودند، در این سفر مشکلات روحی هم به سایر نگرانی هایشان افزوده شده است. از سخنان مسافران اینگونه برمی آید که هیچ کدام نیاز به قرنطینه را به چالش نمی کشند، بلکه شکایت اصلی آنها بر سر نحوه رسیدگی است. یک پزشک متخصص قلب و عروق اهل کنیا که برای دیدار والدین بیمار خود به کشور متبوعش سفر کرده و به تازگی به انگلیس بازگشته است، گفت: "هرکسی توانایی پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوند را ندارد. به نظر می رسد موضوعی بی شرمانه در این شرایط رخ داده باشد. هرچند به نظر می رسد اگر از کشوری در فهرست قرمز وارد می شوید، گزینه دیگری ندارید. یک پزشک دیگر و از مشاوران نظام سلامت انگلیس (NHS) هم که به تازگی از هند بازگشته گفت: «رسیدن به هتل پس از فرودگاه چند ساعت طول کشید. غذا خوب نیست و مقادیر آن اندک است. برای صبحانه یک جعبه کوچک غلات با املت پنیر به ما دادند که بسیار سفت بود به گونه ای که اگر به سمت کسی آن را پرتاب می کردم آسیب می دید. برای شام هم نصف نان دادند. نمی دانم چه کسی نصف دیگر را گرفت». وی ادامه داد: «افراد در قرنطینه برای ۱۵ دقیقه استشمام هوای تازه باید توسط ماموران امنیتی اسکورت شوند». وی افزود: «ما زندانی نیستیم و سعی در فرار نداریم». یک مسافر ۵۸ ساله اهل پاکستان هم در خصوص تهویه هوا، غذای نامناسب و نبود امکان لازم برای ورزش ابراز نگرانی کرد. وی گفت: «همه چیز یک کابوس بود. من بیماری قلبی دارم و باید روزانه و به توصیه پزشک معالجم ورزش کنم. اما از ۱۱ روز حضورم در هتل قرنطینه تنها دوبار اجازه خروج برای ورزش کردن را داشتم. من در طول زندگی خود هرگز در زندان نبوده ام اما تجربه این سفر مشابه زندان بود. من پیش از این هرگز افسردگی نداشته ام اما بعد از حضورم در هتل قرنطینه معنای این بیماری را درک کرد». یک زن ۶۹ ساله مبتلا به دیابت فشار خون و کلسترول بالا هم که پس از بازگشت از برزیل در یک هتل قرنطینه نگهداری شده بود، گفت که خوردن غذای چرب و شیرین برای او غیرممکن است. لذا هنگامی که از غذا شکایت کردم به من چند دانه میوه دادند و از آن به بعد بسیار گرسنه ماندم». زن دیگری که پس از دیدار مادر بیمار خود در آفریقای جنوبی به همراه همسر و نوزاد چهار ماهه اش به انگلیس بازگشته بود گفت: «با ما مانند حیوانات رفتار می کردند. در فرودگاه هیچ فاصله اجتماعی وجود نداشت و من از گرفتن کووید-۱۹ در فرودگاه وحشت داشتم. غذا غیرقابل خوردن بود، نمی توانم توضیح دهم که چقدر بد بود. ضمن آنکه برای پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوندی مجبور به قرض گرفتن شدیم و اکنون بدهکار و خسته مانده ایم». سخنگوی دولت در واکنش به شکایات این افراد گفت: «اولویت اصلی ما همیشه محافظت از مردم بوده و مرزبانی قوی ما در به حداقل رساندن خطر ورود انواع جدید ویروس کرونا به انگلیس بسیار یاری رسان است. دولت باید اطمینان حاصل می کند که هر فرد در قرنطینه پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت می کند و کلیه امکانات قرنطینه مدیریت شده نیازهای اکثریت قریب به اتفاق مردم را تامین می کند. هتل ها تمام تلاش خود را می کنند تا اقدامات لازم را برای رفع نگرانی های مطرح شده توسط میهمانان انجام دهند. منابع دولتی همچنین در واکنش به اعتراضات بر سر نبود فاصله اجتماعی در فرودگاه ها و خودروهای حمل مسافر به قرنطینه، ضمن رد این شکایات، افزودند: برای اطمینان از حفظ فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه ای که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه استفاده می شود، قوانین سختگیرانه ای وضع و حتی برای نحوه نشستن آنها در خودرو برنامه ریزی شده بود.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، شهردار آمستردام اعلام کرده که از سوم ماه می دانشجویان شهر بدون پرداخت هیچگونه وجهی، از اتاقهایی در هتلهای معروف شهر بهره بردهاند که از امکانات پیشرفتهای برخوردار هستند. این اتاقها به طور کامل در مقابل ویروس کرونا ایزوله است و فضایی امن و راحت برای مطالعه دانشپژوهان فراهم میآورد. دانشجویان میتوانند هر اتاق را به مدت یک هفته، به تنهایی یا با فرد قابل اعتماد خود مورد استفاده قرار دهند. گفتنی است که بیش از دو نفر حق استفاده از یک اتاق مشترک را ندارند و دانشجویان پیش از رزرو اتاق باید برگ سلامت کرونا یا دریافت واکسن داشته باشند. مقامات شهری هزینه لازم برای اجرای پروژه آزمایشی فوق را ۳۰ هزار یورو برآورد کرده و مدعی شدهاند این اقدام صرفاً با هدف کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ بر دانشجویان شهر اعمال خواهد شد. بدیهی است که طی دوران قرنطینه، دانشجویان فشار زیادی را بر اثر ادامه تحصیل در منازل و کنار سایر اعضا خانواده متحمل شدهاند بنابراین از نظر مقامات شهر، تغییر محیط مطالعه آنها میتواند در بهبود روحیه همچنین پیشرفت تحصیل آنها بسیار مؤثر واقع شود علاوه بر این دانشجویان در هتلها میتوانند با یکی از همکلاسیهای مورد اعتماد خود سکونت پیدا کنند و در کنار یکدیگر به حل مشکلات تحصیلی یا انجام پروژههای گروهی بپردازند. پروژه آزمایشی تحویل اتاق هتلها به دانشجویان از سوم می آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. البته شهردار از حمایتهای بیشتر خود از دانشجویان تا پایان کرونا خبر داده و ادعا کرده از هیچ کمکی برای پیشرفت تحصیلی آنان دریغ نخواهد کرد.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی