نتایج جستجو...
تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

تمامی مجتمع های گردشگری و تفریحی استان ایلام تعطیل شدند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « بر اساس مصوبات کمیته بحران مقابله با ویروس کرونا و با اعلام وضعیت جدی در سطح استان ایلام و شهرستان های تابعه تا اطلاع ثانوی تمامی تاسیسات گردشگری ، مجتمع های گردشگری ساحلی، مجتمع آبدرمانی، مجتمع‌های تفریحی ، بازارچه های صنایع دستی ، رستوران ها ( در صورت امکان فقط به صورت بیرون بر) و ...تعطیل شدند. وی همچنین از فعالیت ۵۰ درصدی هتل های استان با نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت : همه صاحبان تاسیسات گردشگری ، مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری ملزم به اجرای این مصوبه هستند و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، با متخلفین برابر قانون برخورد و به مدت دو هفته پلمب خواهند شد. شنبه زاده از تشکیل گروه نظارتی برای رصد اقدامات بهداشتی در تأسیسات گردشگری ایلام خبر داد و اضافه کرد: «طرح بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام به‌صورت ویژه انجام می‌شود و در صورت تعطیل نشدن و برگزاری مراسم عروسی ، همایش ها و هرگونه فعالیتی برخلاف هشدارهای این اداره کل، با این مراکز برخورد قانونی می‌شود.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: «مدیران ادارات شهرستان‌های تابعه نیز نسبت به کنترل و رعایت دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه بهداشتی درزمینهٔ کرونا ویروس، در نظارت‌های عالیه مکلف هستند.

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار داخلی
توتال تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را آغاز کرد

توتال تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را آغاز کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت توتال اعلام کرد کار تولید سوخت هواپیما با استفاده از پسماند روغن خوراکی مصرف شده را در دو کارخانه در فرانسه آغاز کرده است. این تصمیم بخشی از سیاست‌گذاری عمده برای کاهش آلاینده‌های سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه ذرات کربن و جلوگیری از گرمایش بیشتر زمین به شمار می‌رود. براساس بیانیه شرکت توتال که یکی از غول‌های صنعت انرژی و نفت و گاز جهان به شمار می‌رود، اینگونه سوخت ماندگار و بیولوژیک از همین ماه در اختیار فرودگاه‌های فرانسه قرار خواهد گرفت. بنابر این بیانیه، سوخت جدید که با نام اختصاری SAF معرفی شده تنها از منبع چربی‌های طبیعی نظیر پسماند روغن خوراکی و چربی‌های حیوانانی تولید خواهد شد و توتال در این پروژه به‌هیچ وجه سراغ روغن گیاهی نخواهد رفت. دو کارخانه شرکت توتال در جنوب شرق و جنوب غرب فرانسه، ویژه تولید حلّال و مایعات پاک‌کننده، از این پس کار تولید سوخت هواپیما از پسماند روغن خوراکی را انجام خواهند داد. شرکت توتال، معمولا یکی از اهداف انتقادها و حملات سازمان‌های حمایت از محیط زیست و به‌ویژه صلح سبز است. براساس اهداف جهانی تصویب شده از در پیمان‌های مقابله با گرمایش ‌زمین و تغییرات اقلیمی، صنعت هوانوری باید تا سال ۲۰۱۵ میزان تولید ذرات کربن را ۵۰ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ کاهش دهد. استفاده از سوخت‌های جایگزین و پاک، راهکار اصلی دستیابی به این هدف است. شرکت توتال متعهد شده است که از سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۷۰ هزار تن سوخت پاک هواپیما در پالایشگاه گراندپوییت در نزدیکی پاریس تولید کند. این غول انرژی جهان برای تغییر کاربری این سایت ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده است. در حال حاضر سوخت ماندگار و پاک هواپیما به نسبت ۵۰ درصد با نفت سفید مخلوط و استفاده می‌شود. قرار است تا پایان دهه جاری، استفاده از نفت سفید در صنعت هوانوردی فرانسه به صفر برسد. سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر جلوی روند کنونی گرمایش گرفته نشود، بسیاری از بخش‌های کره زمین تا کمتر از دو قرن دیگر قابلیت زیست را از دست خواهند داد.

ایجاد شده: 21/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 21/فروردین/1400     اخبار خارجی
بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده

بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده

به گزارش هتل نیوز ، " حرمت الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است. وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تور‌های گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پرواز‌ها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تور‌های گردشگری است. آقای رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه می‌رود مرکز اقامت و هتل می‌خواهد پس از کجا می‌توان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبه‌ای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شد. آقای رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاه‌ها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است. وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پرواز‌ها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد. آقای رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهر‌هایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهر‌های استان‌های شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است. وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد کشور ترکیه انجام می‌شود نمی‌توان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند. آقای رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پرواز‌ها به مقصد این کشور برگزار می‌شود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پرواز‌ها صادر نشود پس گرفتن پول از هتل‌ها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست. وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب می‌شود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدت‌ها پرداخت نشود. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور می‌شود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری می‌گویند پرواز‌ها انجام می‌شود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمی‌دهند. آقای رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیر‌های سفر را ببندید. وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعمل‌های بهداشتی آزمایش‌های پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است. آقای رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمد‌ها به هر حال باعث شیوع بیماری می‌شود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است. وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازار‌ها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت می‌کنیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
ویروس را کنترل کنید نه مردم را

ویروس را کنترل کنید نه مردم را

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا،  " ابراهیم پورفرج "  رئیس هیات‌مدیره جامعه تورگردانان ایران، به هجمه‌ای که به مردم وارد شده و آن‌ها را مقصر گسترده شدن این ویروس در کشور دانسته‌اند، اشاره کرد و گفت: سوال ما از وزیر بهداشت این است، چرا به جای کنترل بیماری و انتقال راه درمان به کشور، مدام به فکر کنترل آدم‌ها هستید؟ از حرفه خود دور نشده‌اید؟ وزارت بهداشت باید ویروس را کنترل کند، راه درمان آن را بیابد، نه این‌که به مردم التماس کند سفر نروند. او افزود: این ویروس به همه کشورها نفوذ کرده و فقط مردم کشور ما را دچار نکرده است. راه درمان آن هم پیدا شده است. به جای کنترل کردن و مقصر دانستن مردم، زیرساخت درمانی آن را ایجاد کنید. رئیس جامعه تورگردانان ایران اضافه کرد: وزیر بهداشت صراحتا اعلام کرده افسار مهار کرونا از دست ما در رفته است. یک سال فقط درباره این صحبت می‌کردند که کجا را ببندند و مردم کجا نروند، درحالی‌که باید دنبال درمان باشند. واکسن درمان این ویروس است، آن را بیاورید و ویروس را کنترل کنید، نه این‌که فقط به فکر کنترل مردم باشید. پورفرج درباره بسته بودن مرزهای ایران از اسفندماه سال ۹۸ به روی گردشگران خارجی نیز گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تلاش‌هایی برای بازگشایی انجام می‌دهد، ولی تا الان نتیجه‌ای نداشته است، پس آن تلاش‌ها را نمی‌توان مفید دانست.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

تمامی دستورات ستاد ملی کرونا را اجرا کردیم

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میزان، " ولی تیموری " معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تاثیر سفر‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: حوزه گردشگری هم در بدنه دولت و هم همکاران ما در بخش خصوصی انصافا بیشترین همکاری را در طول یک سال گذشته با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند. من به جرات می‌توانم بگویم هیچ حوزه‌ای به اندازه ما در رعایت الزامات حاکمیتی که براساس آن لازم بوده فعالیت‌ها متوقف یا تعطیل شود و ممنوعیت سفر اعمال شود از خود پایبندی نشان نداده است. وی ادامه داد: به نحوی که هنوز بعد از گذشت بیش از یک سال از آغاز شیوع بیماری کرونا ما همچنان ممنوعیت ورود گردشگران خارجی را داریم. درواقع بعد از گذشت یک سال به دلیل اینکه با دستور وزارت بهداشت ویزای گردشگری توسط وزارت امور خارجه صادر نمی‌شود همکاران ما در دفاتر خدمات مسافرتی هنوز نمی‌توانند گردشگران خارجی را وارد کشور کنند. تیموری خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه براساس برآورد کلی ما برای سال گذشته فعالان بخش خصوصی ما در حوزه گردشگری حدود سی و دو هزار میلیارد تومان متحمل خسارت شدند. با همه این خسارت‌ها و بر اساس گزارش‌هایی که به دست وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا هم رسیده بیشترین آسیب، زیان و خسارت در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است. یعنی با اینکه ما بیشترین خسارت‌ها را داشته ایم و هنوز هم ما ممنوعیت فعالیت‌های گردشگری را داریم بیشترین همکاری را هم با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: درباره سفر‌های نوروزی امسال هم باید این نکته را متذکر شوم که این سفر‌ها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیته‌های مختلف بر روی آن بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفر‌ها انجام شد. اینکه حجم این سفر‌ها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند. ضرر و زیان کرونا برای گردشگری طبیعی است وی افزود: همین آمار را اگر بر شهر‌های هر استان هم بخواهیم تقسیم کنیم خواهیم دید که واقعا این تعداد سفر‌ها به اندازه‌ای نیست که تصور کنیم سفر‌های نوروزی زیاد بوده است. اگر آمار سفر‌های نوروزی امسال را با عدد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ که هنوز کرونا اتفاق نیفتاده بود مقایسه کنیم معلوم خواهد شد حجم سفر‌های امسال چقدر بوده است. تعداد سفر‌های نوروزی در سال ۹۸ بیست و دو میلیون نفر بود. حالا امسال این عدد به یک میلیون نفر رسیده است. تیموری با اشاره به روند نظارت بر مراکز گردشگری در ایام نوروز گفت: درکنار مساله تعداد ناچیز سفر‌های نوروزی علاوه بر وزارت گردشگری خود وزارت بهداشت در طول ایام نوروز به صورت روزانه در قالب تیم‌های تخصصی از مراکز گردشگری ما بازدید نظارتی داشته است. درواقع علاوه براینکه خود ما بازدید‌های تخصصی داشتیم وزارت بهداشت هم در مراکز گردشگری ما نظارت هایش را اعمال می‌کرد. پس بنابراین اگر اعلام کرده باشند در مراکز گردشگری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت نشده ما می‌پذیریم. اما واقعا موردی دیده نشده است. حتی بعضا مواردی را که خود ما مشاهده می‌کردیم اعلام می‌کردیم و تا مرحله تعلیق هم کار را پیش می‌بردیم؛ بنابراین ما آن پروتکل‌هایی که لازم بود تا سفر‌های نوروزی اتفاق بیفتد را کاملا رعایت کردیم. وی اذعان داشت: هم خود ما به عنوان ناظر در طول این ایام نظارت کردیم و هم وزارت بهداشت روزانه نظارت هایش را اعمال می‌کرد. هر دستوری هم در سطح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بلافاصله ما ابلاغ و اجرا کردیم و خودمان را برای اجرای این دستورالعمل‌ها موظف و مکلف می‌دانیم. چون ما خودمان هم جزو دستگاه‌هایی هستیم که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا محسوب می‌شود. از این بابت هر تصمیمی که در چارچوب ستاد اتخاذ بشود ما خود را موظف به انجامش می‌دانیم.

ایجاد شده: 19/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 19/فروردین/1400     اخبار داخلی
میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

میانگین 73 درصدی اشغال واحدهای اقامتی کیش در نوروز امسال

به گزارش هتل نیوز و به نقل از اقتصاد 24، سید علیرضا علوی رضوی در خصوص وضعیت گردشگری نوروز امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نوروز ۹۹، به دلیل وضعیت خاصی که کشور در آغاز فراگیری کرونا داشت، سفر به کیش به طور کامل ممنوع شد و همه اموردر تعلیق و رکود بود. امسال، گذشت زمان و آگاهی بیشتر در خصوص کرونا، شرایط سفر با رعایت کامل ضوابط را امکان پذیر کرد و جزیره به لحاظ اقامتی و خدماتی، در رونق خوبی بود. هر چند این میزان همچنان نصف آمار گردشگران کیش در نوروز ۱۳۹۸ است. سخنگوی ستاد نوروزی و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آن‌ها از مسیر‌های هوایی وارد جزیره شدند. همچنین ورود خودرو در ایام نوروز به جزیره کیش به دلیل شرایط کرونایی و ظرفیت تحمل جزیره ممنوع بوده است. علوی در ادامه گفت: همچنین ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند. بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شده واکثر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که طبق وضعیت " رنگ بندی مناطق " به آن‌ها ابلاغ شده بود، پر شدند. وی با اشاره به اینکه نوروز امسال در مجموع نوروز خوبی به لحاظ اقتصادی برای جزیره کیش بود، به میزان اشغال تخت‌های اقامتی اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در تعطیلات نوروز امسال بطور میانگین به ۷۳ درصد رسید. البته در یک یا دو روز، پیک ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد نیز رسید. به گفته علوی رضوی، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران که نتوانستند از امکانات هتل‌ها استفاده کنند از خانه‌های اقامتی دوستان و آشنایان و خانه‌های مسافری استفاده کردند. سخنگوی ستاد نوروزی کیش تصریح کرد: حداکثر تعداد گردشگر در نوروز، مربوط به روز ششم بازه زمانی مورد اشاره (سوم فروردین) است که به حدود 30 هزار نفر در آن روز رسید که نسبت به پیک سال‌های قبل کماکان کاهش داشت. در روز سوم فروردین ۷ هزار و ۶۳۹ نفر ورودی گردشگر داشتیم. بیشترین میزان گردشگر مقیم هتل در روز چهارم فروردین ۱۲ هزار و ۷۶۵ نفر بوده است و ۹۴ درصد ضریب اشغال هتل‌ها در این روز بود. وی در ادامه گفت: گردشگر غیرهتلی در روز چهارم فروردین به ۱۷ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و کماکان با پیک سال‌های قبل اختلاف داشته است. سخنگوی ستاد نوروزی کیش افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند. حدود ۷.۶ درصد آن‌ها از کلوپ‌های تفریحات دریایی استفاده کردند. همچنین از جنگ‌های شبانه ۷.۴ درصد، از کشتی‌های تفریحی ۵.۹ درصد استفاده شد. علیرضا علوی رضوی با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹۲ هزار نفر از گردشگران از رستوران‌های با موزیک زنده استفاده کرده اند، گفت: این آمار بالا نشان می‌دهد تقریبا همه گردشگران از این خدمت نشاط آور، استقبال کره اند. وی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۱۸۵ نفر به کلوپ‌های تفریحات دریایی مراجعه کرده که هر نفر به طور متوسط ۲.۵ خدمت را دریافت کرده است. در واقع حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار بلیت خدمات دریایی فروخته شده است. 16 هزار و 41 نفر از کشتی‌های تفریحی و ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر نیز به جنگ‌های شبانه رفته‌اند. 23 هزار و 89 نفر در این ایام از کنسرت‌ها استفاده کردند که در مجموعه رو باز آوای خلیج فارس برگزار می‌شد. این مجموعه با رعایت کامل پروتکل‌ها و ظرفیت ۵۰ درصد پر شد و بولینگ مریم و مجموعه ساحلی مارینا هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. علوی بیان داشت: آمار استفاده کنندگان از ورزش‌های تفریحی عملا با سال ۹۸ تفاوت چندانی ندارد و این خود نشان دهنده این است که پذیرش این تعداد مسافر به جزیره کیش از نظر اقتصادی مناسب‌تر است. او در پایان خاطرنشان کرد: در سراسر نوروز، کیش در وضعیت زرد باقی ماند و از نظر رنگ‌بندی تغییری نکرد. وی همچنین در خصوص نظارت‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیم‌های نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم. همین باعث شد که امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتل‌های یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چاره‌ای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساخت‌های گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه‌ قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامت‌های غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیب‌دیده شد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
هیجان انگیزترین و ترسناک ترین هتل جهان

هیجان انگیزترین و ترسناک ترین هتل جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، برای رسیدن به این هتل باید ساعت‌ها پیاده روی و کوهنوردی کرد و به کمک سیم و قلاب دامنه‌های تند کوهها را پیمود و قبل از هر چیز اینکه نباید سرگیجه داشت! در اطراف این منطقه نیز اماکن منحصربفردی برای دیدن وجود دارد: منطقه باستانی ماچو پیچو در ۱۲ کیلومتری آن واقع شده است. علاقمندان به کوهنوردی ویافراتا نیز می‌توانند با انجام یک صعود ۴۰۰ متری تماشاگر چشم اندازی خارق‌العاده باشند. افرادی که پیش از این شبی را در این هتل معلق گذرانده‌اند، تجربه اقامت خود در هتل «Natura Vive Skylodge» را یک ماجراجویی بی‌نظیر توصیف کرده‌اند. تجربه‌ای متفاوت از خوابیدن زیر آسمان شب؛ جایی که ماه و ستاره‌ها از درون کپسول‌های شیشه‌ای نزدیکتر به نظر می‌رسند و تجربه‌ای فراموش نشدنی مانند زندگی در فضا را تداعی می‌کنند. لورن کرگل که از آلاسکا به پرو سفر کرده می‌گوید: «ابتدا یک صعود هیجان انگیز داشتم. من از ارتفاع نمی‌ترسم با این حال لحظاتی وجود داشت که به خودم می‌گفتم واقعا خیلی بالا هستم... با این وجود هنوز هم باید به صعود ادامه می‌دادم. غذاها عالی بودند. کسپول‌ها خیلی راحت و مدرن بودند و حتی توالت و دستشویی هم داشتند. پرده‌ها هم باز می‌شدند بنابراین می‌توانستم ستاره‌ها را بخوبی ببینم.» می‌توان لذت بودن در این هتل‌ها را، هم بصورت تنهایی تجربه کرد و هم با اعضای خانواده. یک کپسول هم بطور ویژه به عنوان نهارخوری ساخته شده است؛ جایی که می‌توان در کنار خوردن غذا، از مناظر استثنایی اطراف هم لذت برد. کپسول‌های نهارخوری تمام مدت باز و آماده سرویس‌دهی هستند؛ حتی اگر در این هتل معلق اقامت نداشته باشید. یک سرویس عکاسی هم در نظر گرفته شده تا بتوانید از بودنتان در این مکان عکس‌هایی را یادگار ببرید. بنابراین اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، با ماجراجویی در کوههای پرو و اقامت در این هتل معلق، احتمالا می‌توانید بهترین خواب شبانه را تجربه کنید.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار خارجی
رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند. برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار داخلی
سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می­باشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادی­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­ تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه چندان دور فراهم کند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399     اخبار داخلی
مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکل‌های گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش می‌آید به خاطر حضورم در جلسه‌ای خودم را سرزنش کنم اما یک  جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسه‌ای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر می‌کردم مسئولان حتی اگر به خواسته‌های ما عمل نمی‌کنند، دست‌کم به حرف‌های ما گوش می‌دهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسه‌ای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرف‌های بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاه‌شان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکل‌ها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آن‌ها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردان‌ها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کرده‌اند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارت‌ها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیم‌های عجولانه و بی‌حساب و کتاب و بدون برنامه‌ریزی آنهاست. تصمیم‌هایی نتیجه‌اش شد سفرهایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانس‌های هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگی‌اش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفت‌انگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری می‌داند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیف‌تر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایت‌های خود قرار می‌دهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای می‌رسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایه‌های صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...