نتایج جستجو...
ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران

ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران

به گزارش هتل نیوز ، " حجت نظری " عضو شورای شهر تهران هم در ادامه در مورد موزه های پایتخت اظهارداشت: شهرداری تهران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حدود ۸۸ بنای واجد ارزش ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یا املاک ثبت نشده اما دارای ارزش‌های فرهنگی-تاریخی- مکان رویدادی را تملک کرده و به آنها کاربری موزه، خانه-موزه و در مواردی معدود کاربری اداری یا فرهنگی همچون فرهنگسرا، کتابخانه و ... را داده است. اقدامی که در راستای بند ۲۲ماده ۵۵قانون شهرداری‌ها انجام شده و همچنین مصوباتی مثل برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز مقوم آن بوده‌است. این اقدام با توجه به اینکه در راستای حفط هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر بوده، قابل تقدیر است. نظری گفت: اما متاسفانه برای اداره این خانه‌موزه‌ها و موزه‌ها برنامه درست و منسجم و متولی مشخصی وجود ندارد و شاهد آن هستیم که مجموعه شهرداری تهران، اداره هر موزه یا خانه موزه را به عهده یک معاونت، سازمان، شرکت و ... سپرده و همین موضوع سبب شده تا مدیریت یکپارچه‌ای برای اداره موزه‌های شهرداری تهران وجود نداشته باشد. وی اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه سبب اعمال مدیریت سلیقه‌ای در فعالیت‌ها و حتی اقداماتی نظیر بازسازی و احیای این بناها شده و از طرف دیگر، ظرفیت عظیم این فضاها نیز مغفول مانده است. چرا که حتی امکان اجرای برنامه‌های یکسان تبلیغی برای معرفی و بازدید از این بناها برای شهروندان نیز وجود ندارد و هر بخشی به سلیقه و دلخواه خود بناها را تملک، مرمت و احیا کرده  مدیریت می‌کند. این عضو شورای شهر تهران گفت: همین موضوع باعث شده که آنچنان که باید و شاید به موزه‌ها در شهرداری پایتخت پرداخته نشود و تبلیغی برای آن‌ها صورت نگیرد؛ از سوی دیگر حتی از این ظرفیت و پتانسیل مهم گردشگری تهران نیز در سایه همین مدیریت چند تکه مورد غفلت واقع شده است. وی بیان داشت: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران دو معاونت معماری و شهرسازی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع ورود کنند اما سازوکار موجود تاکنون نتوانسته است نیازهای امروز شهر تهران را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برآورده کند.در همین راستا شورای پنجم شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لایحه تاسیس سازمان گردشگری کرد. نظری یادآور شد: با پایان یافتن کرونا و اتمام محدودیت‌های ناشی از آن، وجود چنین سازمانی با اختیارات کافی، فرصتی عظیم برای کسب درآمد پایدار از سوی مدیریت شهری و نیز ارتقا هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران خواهد شد که متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از تصویب برنامه سوم پنج‌ساله توسعه شهر تهران، همچنان شهرداری هنوز از ارائه این لایحه خودداری کرده است. وی گفت: امروز هم زمزمه‌هایی مبنی بر ادغام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و ستاد گردشگری و ایجاد شرکت  فضاهای فرهنگی و گردشگری و شورای عالی گردشگری شهرداری تهران شنیده می‌شود که با توجه به فرصت کم باقی‌مانده از عمر مدیریت شهری پنجم، باید گفت که گویا اراده‌ای در شهرداری برای ایجاد سازمان گردشگری وجود ندارد. وی بیان داشت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که در این حوزه اقدامی سریع انجام دهد تا نبود سازمان گردشگری و وجود مالکان متعدد در شهرداری، بیش از این به هویت شهر آسیب نزند. وجود یک سازمان مشخص با عنوان سازمان گردشگری و اعمال سیاست و مدیریت یکپارچه در شهر تهران سبب خواهدشد تا سازوکار و ضوابطی مشخص برای دریافت بلیط موزه‌ها، برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد شود.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

توزیع ناعادلانه و سرعت کند واکسن کرونا در بسیاری از کشورها بعضی‌ از شهروندان جهانی را بر آن داشته به کشورهای دیگری که به توریست‌ها خدمات واکسن می‌دهند، سفر کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، روسیه اولین کشور عرضه‌کننده واکسن کووید به گردشگران است. Enno Lenze، یک کارآفرین، روزنامه‌نگار و مدیر یک موزه در آلمان حاضر بود به خاطر واکسن سفر کند، او نخست از پزشکان محلی در شهر برلین، درباره واکسن اضافه پرس‌وجو کرد، برای تزریق واکسن در صربستان درخواست داد و درباره گزینه‌های موجود در امارات متحده عربی، عراق و… تحقیق کرد و حتی خواست شانس خود را با ویزای امریکا امتحان کند. سرانجام یک شرکت توریستی در نروژ پیدا شد که بسته سفر شامل پرواز به مسکو و واکسن «اسپوتنیک وی» را عرضه می‌کرد. لنز به همراه ۵۰ آلمانی دیگر اولین دوز واکسن کووید را در روسیه تزریق کرده‌اند و به‌زودی برای تزریق دوز دوم به مسکو خواهند رفت. دولت روسیه موظف است این مسافران را سه روز تحت نظر داشته باشد، اما به اعتقاد این کارآفرین آلمانی، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در مسکو و آشنایی با سفینه‌های فضایی در دوران جماهیر شوروی است. این آژانس مسافرتی نروژی به دنبال تقاضای زیاد برای سفر به خاطر واکسن، یک تور سه‌هفته‌ای با عنوان «سلامت» عرضه کرده که گردشگران فاصله بین دو دوز واکسن را می‌توانند در آبگرم‌های ترکیه سپری کنند. این شرکت توریستی همچنین تور سفر سیبری با قطار همراه با واکسن را عرضه کرده است که تا به حال ۶۰۰ نفر از آلمان، سوئیس و چند کشور اروپایی دیگر در آن ثبت نام کرده‌اند. در امریکا ، با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ، برخی ایالت‌ها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به مسافران را آغاز کرده‌اند. مثلا از ماه ژوئن، یعنی یک ماه دیگر، در آلاسکا که بخشی از ایالت متحده آمریکا است تزریق واکسن کووید به مسافران در فرودگاه پیشنهاد می‌شود. در داکوتای شمالی، ایالت هم‌مرز با کانادا نیز تزریق واکسن کرونا به راننده‌های ترانزیتی کامیون که از کانادا وارد آمریکا می‌شوند، شروع شده است. در فلوریدا افرادی که به صورت موقت یا برای تجارت به این ایالت سفر می‌کنند، امکان تزریق واکسن کرونا را دارند. در میامی نیز مقررات آزاد این اجازه را می‌دهد به افرادی که از امریکای جنوبی و مرکزی با ویزا وارد می‌شوند واکسن تزریق شود. دنیل کوردوا، یک اقتصاددان اهل پرو که در دانشگاه فلوریدا کار می‌کند موفق شده با ویزای امریکا، واکسن کووید را دریافت کند. او با یک پرواز از شهر لیما به میامی رفته و مستقیم به کمپ تزریق واکسن مراجعه کرده و با ارائه مدارک شغلی خود، این واکسن را تزریق کرده است. او گفته خیلی‌ها را در پرو و لیما می‌شناسد که به همین منظور به امریکا سفر کرده‌اند. روزنامه مکزیکی «ریفورما» هم گزارش داده که آدم‌برها (Coyotes) ـ قاچاقچیانی که افراد را از مرز مکزیک و امریکا رد می‌کنند ـ این بار به افرادی که قصد دارند برای تزریق واکسن کووید به امریکا بروند، کمک می‌کنند. اما مالدیو ـ جزیره‌ای در اقیانوس هند ـ که سیاست افزایش گردشگر را در پیش گرفته شده، با استراتژی 3V (تعطیلات، واکسن، بازدید) گردشگران را برای سفر به این کشور همراه با تزریق واکسن کووید تشویق می‌کند. عبدالله ماسوم، وزیر گردشگری مالدیو به CNBC گفته در حالی که فقط حدود ۱۳ درصد از مالدیو واکسینه شده‌اند، اما حدود ۹۰ درصد از کارگران خط مقدم گردشگری واکسن کووید را دریافت کرده‌اند که از اهمیت این کشور به صنعت گردشگری ناشی می‌شود. صربستان نیز تجربه تزریق واکسن به مسافران بین‌المللی را دارد، این کشور حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم برای شهروندانش خریده که بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیت‌های دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق می‌کند. به گزارش یورونیوز، تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر خارجی واکسن کووید را در صربستان دریافت کرده‌اند. بیشتر این افراد از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بوده‌اند، شهروندانی از کانادا نیز به انگیزه تزریق واکسن به صربستان سفر کرده‌اند. چالشی که بسیاری از کشورها با آن روبه‌رو هستند نابرابری جهانی در تهیه و توزیع واکسن است. بر اساس مطالعه انجام‌شده در دانشگاه آکسفورد، ۸۲ درصد از واکسن‌های کووید به کشورهایی با درآمد بالا و اقتصاد متوسط رو به بالا رسیده و فقط ۰.۲ درصد واکسن‌ها برای کشورهای کم‌درآمد خریداری شده است. برای کاهش این مشکل، تلاش‌هایی کوواکس (نهاد هماهنگ‌کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی) درحال انجام است، اما کشورهای ثروتمند سهم بیشتری را برای عرضه واکسن در اختیار گرفته‌اند و اکنون که موج سفر به خاطر واکسن شکل گرفته، با توجه به اقتصاد از دست‌رفته بخش گردشگری در برخی کشورها، نگرانی‌هایی از بابت نگاه سرمایه‌داری به واکسن کووید که شانس آن را نصیب افراد ثروتمند می‌کند و نه فقیر، مطرح است. منبع | ایسنا

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
نخستین هواپیمای الکتریکی لوکس برای تحول صنعت حمل‌ونقل آماده می‌شود

نخستین هواپیمای الکتریکی لوکس برای تحول صنعت حمل‌ونقل آماده می‌شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اگرچه استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی در هواپیماها هنوز در مرحله‌ی طراحی است اما هواپیمای لوکس آلیس می‌خواهد بازی را تغییر دهد و پیشرفت سریعی را در این زمینه رقم بزند. «آلیس» (Alice) نخستین هواپیمای لوکس حمل‌ونقل کوتاه برقی جهان لقب گرفته است. این نخستین هواپیمای شرکت «ای‌وییشن» (Eviation) است و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۴ تخمین زده شده است. این شرکت امیدوار است که آلیس امسال و پیش از صدور گواهینامه‌ها در سال ۲۰۲۳ نخستین پروازهای آزمایشی خود را انجام دهد. این هواگرد سال‌هاست که در چند طراحی متفاوت قرار گرفته و یکی از معدود پروژه‌های این حوزه است که هم به‌یادماندنی و هم امیدوارکننده است. آلیس از نظر طراحی یک هواپیمای مسافربری عادی است، بنابراین یک هواگرد عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) محسوب نمی‌شود اما برای مسافت‌های کوتاه طراحی شده و در عین حال بسیار زیبا و لوکس است. پروژه‌ی آلیس که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، کم‌کم برای پرواز در آسمان آماده می‌شود. نمونه‌ی اولیه‌ی این هواپیما در سال ۲۰۱۹ تولید و رونمایی شد اما در سال ۲۰۲۰ در آتش سوخت. سپس در نمایشگاه هوایی پاریس یک نمونه‌ی ثابت به نمایش درآمد و اگر همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ نبود، این هواپیما پروازهای آزمایشی خود را آغاز می‌کرد. در سال گذشته این شرکت برای جذب سرمایه‌گذاران و مشتریان تلاش می‌کرد. گرایش به چنین هواپیمایی معقولانه بالاست. تا اکتبر ۲۰۱۹، ای‌وییشن سفارش بیش از ۱۵۰ فروند را تنها از دو شرکت دریافت کرده است. با توجه به اینکه هر یک حدود ۴ میلیون دلار فروخته می‌شود، درآمد نقدی بالایی برای شرکت به همراه دارد. این شرکت در ابتدا برای ساخت دو نسخه از آلیس برنامه‌ریزی کرده بود؛ یک نسخه‌ی بدون فشار و طبیعتا ارزان‌تر برای استفاده به‌عنوان تاکسی هوایی و یک مدل تحت فشار که برای پروازهای طولانی‌مدت درنظر گرفته شده بود. اما اکنون فقط یک مدل تحت فشار در حال توسعه است. این وسیله‌ی نقلیه می‌تواند حداکثر ۹ مسافر و ۲ خلبان داشته باشد و نوید پروازی جذاب، بی‌نظر و بدون سروصدا را تا مسافت ۸۱۴ کیلومتری می‌دهد. بدین ترتیب برد آلیس زیاد نیست و به همین دلیل به عنوان یک هواپیمای جابه‌جایی کوتاه درنظر گرفته شده است. آلیس توسط سه واحد پیشرانه‌ی الکتریکی Magni250s مگنیکس (Magnix) با ۳۷۵ اسب بخار قدرت حرکت می‌کند که دو پره را در نوک هر بال و یکی در دم به حرکت درمی‌آورند. نیروی این موتورها به کمک مجموعه‌ی باتری لیتیوم-یون ۸۲۰ کیلووات ساعت تأمین می‌شود که با ۳۷۲۰ کیلوگرم، ۶۰ درصد از کل محموله‌ی هواپیما را تشکیل می‌دهد. باتری‌ها برای ۱۰۰۰ چرخه‌ی پروازی یا ۳۰۰۰ ساعت پرواز طراحی شده‌اند. ای‌وییشن تخمین می‌زند که برای هر ساعت پرواز، آلیس باید با استفاده از وسیله‌ی شارژرهای سیار مانند سوخت‌رسان‌های هواپیما، حدود ۳۰ دقیقه شارژ شود. این هواپیما می‌تواند با سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و موتورهای الکتریکی به دلیل سروصدای کمتر و نداشتن پسماند گازهای گلخانه‌ای، تجربه‌ی یک سفر هوایی دلپذیر را فراهم می‌کنند. برای هر چه بیشتر کم کردن وزن، آلیس از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. این پرنده‌ی شیک ابتدا در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد و همان‌طور که بیان شد، تخمین زده می‌شود که تحویل آن از سال ۲۰۲۴ با قیمت حدود ۴ میلیون دلار آغاز شود. این‌طور که ای‌وییشن می‌گوید: «آلیس هواپیمای خوبی نیست که آن را الکتریکی کرده‌ایم، بلکه هواپیمای خوبی است چون الکتریکی است.» باید دید با گسترش تولیدات در زمینه‌ی هواگردهای شهری، یک هواپیمای لوکس کوچک چقدر می‌تواند مشتریان را برای سفرهای کوتاه جذب کند.

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
یونان مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد

یونان مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات یونان امیدوارند که با آغاز فصل تابستان، صنعت گردشگری یونان که به دلیل همه‌گیری کرونا به شدت آسیب دیده، احیا شود. پس از ماهها اعمال محدودیت های کرونایی، موزه ها در یونان این هفته بازگشایی شد. ویکتوریا یک دانشجوی ۲۲ ساله در این رابطه گفت: واقعا احساس زنده بودن و خوشایندی دارم چون سال سخت و طولانی به دلیل کرونا پشت سرگذاشتیم. باز دیگر احساس سرزندگی کردم. از روز گذشته گردشگران خارجی اجازه یافتند در صورتی که واکسینه شده اند یا نتیجه آزمایش منفی کرونا در اختیار داشته باشند، وارد یونان شوند. همچنین گردشگرانی که به دنبال سفر بین مناطق مختلف یونان هستند نیز باید نتیجه آزمایش منفی کرونا داشته باشند. در همین حال هری تئوهریس وزیر گردشگری یونان طی توییتی اعلام کرد: یونان آنچه را مردم بدان نیاز داشتند، اجرایی کرد. اوضاع به سوی آرامش و شرایط عادی در جریان است. ربکا یک گردشگر در یونان نیز در این رابطه گفت: بالاخره به یونان آمدم. دو سال منتظر ماندم؛ دوسالی که با بیماری کووید- ۱۹ همراه بود. مقامات یونان تلاش کرده اند تا واکسیناسیون را در مناطق مختلف این کشور به سرعت انجام دهند و امیدوارند که تا پایان ماه ژوئن بیشتر واکسیناسیون در برخی مناطق مهم انجام شود تا بازدیدکنندگان به طور امن سفر کنند. یونان بدترین سال خود را طی ۲۰۲۰ در بخش گردشگری متحمل شد به طوریکه در این سال فقط ۷ میلیون گردشگر به این کشور سفر کردند در مقایسه با ۳۳ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۹. درآمد ناشی از گردشگری از ۱۸ میلیارد یورو به چهار میلیارد یورو کاهش یافت. در این میان مردم یونان نیز از لغو تدابیر محدودکننده کرونایی استقبال کرده اند. یونان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی عملکرد بهتری طی موج اول کرونا داشت اما افزایش موارد ابتلا به کرونا طی سال ۲۰۲۰ این کشور را مجبور کرد تا چند سری تدابیر محدودکننده و قرنطینه اعمال کند.

ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
نظم جدید در بازار توریسم

نظم جدید در بازار توریسم

واکسیناسیون همگانی، کلید باز شدن قفل درهای کشورها به روی گردشگران است و به‌نظر می‌‌رسد گام‌های ابتدایی آن در برخی کشورهای جهان نیز برداشته شده است، نمونه آن در انگلیس که نزدیک به ۶۰ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده و سفر به ۱۰ کشور برایشان مجاز شده است. به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد؛ اما آیا گردشگری در دوران پساکرونا دارای همان مولفه‌های گردشگری پیش از شروع پاندمی است یا توریست‌ها سلایق‌شان تفاوت پیدا کرده است؟ به عنوان مثال اگر پیش‌تر سفر به فرانسه با بازدید از برج ایفل،‌ سفر به آمریکا با دیدن مجسمه آزادی یا سفر به ایران با قدم زدن در میدان نقش جهان پرجاذبه بود، همچنان گردشگران براساس همین جاذبه‌ها دست به انتخاب مقصد می‌زنند یا سلیقه سفر آنها تغییر پیدا کرده است؟ به گفته کارشناسان تجربه پاندمی و قرنطینه، تغییراتی در سبک سفر گردشگران به همراه داشته و از این روست که سیاستگذاران این صنعت ضمن بررسی علایق گردشگران به‌دنبال راه‌های جدید جذب گردشگر هستند. در همین راستا برندسازی دوباره در این صنعت درحال شکل گرفتن است و هر کدام از کشورها می‌کوشند در کنار جاذبه‌های گذشته،‌ مقاصد جدیدی را معرفی کنند تا سهم بیشتری از بازار گردشگری که درحال بلند شدن از زیر بار کرونا است داشته باشند. ایجاد و ساخت برند تجاری برای هر مقصد گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پساکرونا است و درحال‌حاضر نجات گردشگری در گرو پذیرش تغییر است و «برتری در گردشگری» بهترین دستورالعمل اقتصادی برای پساکرونا است.عملکردها برای دستیابی به اصول برتری در گردشگری یک امر ضروری و مسلم است. در واقع برتری در گردشگری بهترین رویکرد پساکرونا جهت ایجاد امید اقتصادی برای بسیاری از مقاصد در سراسر جهان و یک قطعیت برای حفظ بهبودی اقتصاد پایدار است.شورای جهانی سفر و گردشگری در تحقیقات خود درباره آسیب‌های پاندمی کرونا بر گردشگری نشان داد که بازار گردشگری جهان خسارت حدود ۵/ ۴ تریلیون دلاری متحمل شده است تا در سال ۲۰۲۰ سهم آن در اقتصاد جهانی به ۷/ ۴ درصد برسد. در واقع سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۹ تقریبا نصف شده و این درحالی است که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ تنها کاهش ۷/ ۳ درصدی را تجربه کرده بود. همه‌گیری کرونا درس‌های بسیاری را به مقاصد گردشگری و مشاغل آموخته است که مهم‌ترین آن نیاز به بازآفرینی مجدد این بخش است که برای توجه مجدد بازار جهانی به این بازار نیازمند ارائه و انجام اقداماتی لازم و ضروری است. شیوع کرونا، بسیاری از افراد را مجبور به نوآوری و تکمیل آخرین فناوری‌ها با استفاده از پیشرفته‌ترین سیستم‌های عامل دیجیتالی کرده است. با توجه به تحولات عمده جدید انتظار می‌رود که شرایط سخت اقتصادی تا حدودی مهار شود؛ زیرا برخی از کشورهای کوچک و وابسته به بازار گردشگری در دریای کارائیب و آمریکای مرکزی با بیشترین تاثیر از رکود اقتصادی مواجه شدند. کاستاریکا در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۴۸ درصدی درآمد گردشگری روبه‌رو شد که نشان‌دهنده کاهش ۱/ ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور است. رکود اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ واقعیت تلخی است که هر مقصد گردشگری در سراسر جهان با آن مواجه است. پیش از همه‌گیری، بازار گردشگری جهانی به طرز باورنکردنی رقابتی بود و این خود چالشی دیگر برای به‌کارگیری استراتژی‌های تازه، محکم و اساسی است که تنها می‌تواند با ایجاد تغییر ذهنیت قدیمی، تغییر پارادایم و تمایل به انجام کارهای متفاوت تحقق یابد. مهم‌ترین و بهترین اقدام در جهت بازآفرینی مجدد گردشگری ایجاد برندسازی مقصد است تا تجارت گردشگری به برتری جدیدی در جهان دست یابد. با توجه به گفته ارسطو که «برتری هرگز تصادفی نیست بلکه نتیجه هدف والا، تلاش صادقانه و اجرای هوشمندانه است و انتخاب، نه شانس، سرنوشت شما را تعیین می‌کند» برتری در گردشگری دستورالعمل ضروری برای پساکرونا است که هر مقصد گردشگری باید آن را تایید کند. رسیدن به برتری در گردشگری فراتر از یک انتظار باید به‌عنوان یک ذهنیت و هدف اصلی ساخته شود که این امر یک اصل تغییرناپذیر مبتنی بر استانداردهای اخلاقی است که باعث جدا شدن مقصد گردشگری از رقابت می‌شود. در واقع این امر تنها با اتحاد بین تمامی فعالان این بخش با توجه به ارزش‌های هر جامعه تحقق می‌یابد. بنابراین تمامی مقاصد گردشگری جهان باید اقدام به ایجاد برندسازی مقصد کرده و خود را برای چالش‌های پساکرونا آماده کنند. برندسازی مقصد ابزار قدرتمندی برای هدفمند کردن و بازآفرینی است که با آموزش و تمرین ایجاد می‌شود؛ زیرا بدون ساختن یک برند تجاری برای مقصد توریستی هیچ‌گونه «برتری در جهانگردی» ایجاد نمی‌شود. ساخت برند تجاری پس از کرونا، نیازمند آمادگی جامعه هدف برای تحقق این مقصود است. این امر مستلزم تمرکز بر آماده‌سازی و آموزش همه افراد محلی، ساکنان و کارمندان در یک جامعه است که نه‌تنها بازیابی مجدد گردشگری را تجربه می‌کنند بلکه به برتری این بخش دست می‌یابند. بنابراین رفتارها و عملکردهای مردم محلی بخش جزئی از ایجاد برند تجاری مقصد است. از این رو، جوامع نیاز فوری به آموزش و تجهیز جامعه در همه سطوح دارند که این امر با ارزیابی خود و تغییر شکل ارزش‌های شخصی و اجتماعی آغاز می‌شود. این موارد، فضا و زمان را برای هر مقصد گردشگری در سراسر جهان فراهم می‌کند تا با نام تجاری کشور همسو باشد. همچنین این فرصت را برای هر مقصد گردشگری فراهم می‌کند تا به معرفی خود و پتانسیل‌های مقصد بپردازد. به عبارت دیگر، شرایط را برای فعالان گردشگری تسهیل می‌کند تا هویتی برای مقصد خود بسازند که از این طریق بازار جهانی آنها را متمایز کند. در واقع برندسازی مقصد با توجه به شرایط موجود، شرط لازم برای مقاصد گردشگری برای بازگشت است و این شروعی برای بهبودی و حفظ رقابت است. قدرت برند تجاری در یک مقصد، مردم آن است؛ زیرا گردشگران بدون ارائه‌دهندگان خدمات نمی‌توانند تجربه خوبی از سفر به آن مقصد داشته باشند. با این حال برند مقصد گردشگری است که جذابیت را برای توریست و ارتباط او با مقصد ایجاد می‌کند. هیچ دستور خاصی برای ساختن یک برند تجاری مقصد در جهان وجود ندارد و این زمان‌بر است و نیاز به فعالیت تمامی جامعه دارد که یک روند پیچیده و پرزحمتی را طی می‌کند. تعهدپذیری مستمر افراد با انگیزه بالا ضروری است که ساکنان محلی در یک جامعه باید در آن درگیر شوند. در راستای رسیدن به این هدف، باید به تمامی فعالان گردشگری و ساکنان محلی فرصت داده شود تا با آموزش و دانش‌پذیری به شناخت و درکی از مهارت‌های منحصربه‌فرد خود دست یابند اما پیش از آن دولت‌ها باید چشم‌انداز و هدف را برای مقصد ترسیم کرده و آن را برای فعالان مشخص کنند. اطلاعات مربوط به توسعه برند تجاری مقصد، از جمله اهمیت نقش شهروندان و تشویق آنها در رسیدن به اصول برتری گردشگری باید به فعالان ارائه شود.

ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
ایرباس و بوئینگ در انتظار نتیجه مذاکرات وین

ایرباس و بوئینگ در انتظار نتیجه مذاکرات وین

به گزارش هتل نیوز ، " محمد اسلامی " وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به قراردادهای خرید هواپیما در دوره برجام، اظهار کرد:‌ تمام تحریم‌هایی که در دوره برجام لغو شده بود از جمله تحریم‌های مالی، پولی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل هوایی و دریایی بایستی مجددا لغو شود. وی با بیان این‌که لغو مجدد این تحریم‌ها پذیرفته شده است، افزود:‌ از قبل از آغاز مذاکرات وین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی گفتیم با شرکت‌های هواپیماسازی غربی برای احیای قراردادهای خرید هواپیما مکاتبه کنند. وی ادامه داد: در این مکاتبات تاکید شده که شرکت‌های هواپیماساز باید به تعهدات خود پایبند باشند،‌ آنها نیز منتظر اتفاقات وین هستند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیماساز با توجه به این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران به لطف خداوند شکست خورده است، در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق برمی‌گردند. شرکت‌های هواپیمایی داخلی از جمله ایران‌ایر در دوره برجام قراردادهایی برای خرید هواپیما با کمپانی‌های ای تی آر، ایرباس و بوئینگ امضا کردند. بر این اساس قرار بود  ۲۲۰ فروند هواپیما به ایرلاین ملی تحویل شود که در نهایت ۱۳ فروند ای تی آر و ۳ فروند ایرباس تحویل شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل خروج این کشور از برجام، مجوزهای اوفک را برای فروش هواپیما به ایران لغو کرد.

ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
افرادی که می خواهند واکسن پولی بزنند به کیش سفر کنند

افرادی که می خواهند واکسن پولی بزنند به کیش سفر کنند

به گزارش هتل نیوز، جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد. مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش در این جلسه گفت: دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقب‌تر بود بسیاری از هموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزه‌ای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد. وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر می‌کنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد. سومین و مهم ترین هدف ما این بود که  با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم. وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه  ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که  با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده  است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود. سعید پورعلی چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد. وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره  مرحله آخر است که باید  در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم  را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران  آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم . وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیت‌هایی در این خصوص تیم‌های مختلفی تشکیل شود. ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود. وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد. آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح  را پیش دریافت کرد.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره ترکیه

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره ترکیه

به گزارش هتل نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی، " محمد حسن ذیبخش " سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل ممنوعیت تردد سراسری در کشور ترکیه، شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرویز، سان اکسپرس، پگاسوس، فری برد، تیلویند، کرندون و شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه هستند. محمد حسن ذیبخش اظهار داشت: با توجه به اعمال ممنوعیت تردد رفت و آمد در سراسر کشور از ساعت ۱۹ روز پنج شنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ تا ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۱۷ می ۲۰۲۱ به منظور پیشگیری از گسترش کووید ۱۹ و در عین حال اجازه ورود توریست خارجی به آن کشور، سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای، کلیه شرکت‌های هواپیمایی را به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه ملزم کرد. وی افزود: در صورت درخواست ابطال بلیت و دریافت وجه آن از سوی مسافر، چنانچه تاریخ عزیمت و بازگشت مسافر از ایران به ترکیه بین دو بازه زمانی مذکور باشد، باید وجه بلیت صادره به صورت کامل و بدون اخذ هرگونه جریمه استرداد شود. ذیبخش با بیان اینکه بلیت‌های دو طرفه RT که تاریخ رفت و بازگشت آنها به ایران بین بازه زمانی ۲۷ لغایت ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ است مشمول این بند نمی‌شود، افزود: در صورت درخواست مسافر تغییر تاریخ پرواز خروجی از ایران به تاریخی بعد از تاریخ رفع محدودیت‌های اعلامی توسط دولت ترکیه است و هرگونه تغییر رزرواسیون و صدور بلیت جدیدRebooking/Reissue باید بدون جریمه صورت پذیرد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تغییر رزرواسیون پرواز خروجی در محدوده زمانی ممنوعیت تردد در ترکیه به درخواست مسافر، مشمول این بند نخواهد بود و تابع مقررات کلاس نرخی در خصوص شرایط تغییر رزرواسیون است. وی تصریح کرد: بلیت مسافرانی که از فرودگاه‌های ترکیه به صورت ترانزیت (توقف کمتر از ۲۴ ساعت) استفاده می‌کنند و مقصد نهایی آنها کشور ثالث است، مشمول این بخشنامه نمی‌شود و کلیه بلیت‌هایی که مغایر با این بخشنامه ابطال و وجه آنها به طور کامل استرداد نشده است باید مجدداً بررسی و ضمن اطلاع رسانی نسبت به استرداد جریمه کسر شده به مسافر اقدام شود.

ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
تصمیم امارات به دادن گذرنامه به خارجی‌های ثروتمند

تصمیم امارات به دادن گذرنامه به خارجی‌های ثروتمند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، به نقل از فایننشال تایمز،اقدام امارات متحده عربی به صدور گذرنامه برای خارجی‌ها در ماه‌های اخیر تغییری چشمگیر در روش سنتی این کشور در مواجهه با اتباع خارجی است که عمدتا پس از انقضای تاریخ ویزای کارشان ترغیب به ترک کشور می‌شوند. اکنون پس از موفقیت برنامه واکسیناسیون همگانی علیه کووید-۱۹ دولت امارات امیدوار است که در تلاش برای افزایش خرج کردن پول توسط مردم و همچنین تثبیت قیمت املاک، بتواند اتباع خارجی پردرآمد را به ماندن ترغیب کنند. بر اساس این گزارشف  محمد الشرفا الحمادی، رییس اداره توسعه اقتصادی امارات متحده عربی نوشت:‌ «ما میخواهیم افراد ابوظبی را خانه خود بدانند. این که شما برای کوتاه‌مدت اینجا نیستید، اینجا هستید تا رشد کنید و تا بازنشستگی زندگی کنید.» اولین گذرنامه‌ها قرار است از جمله به سر تیم کلارک، مدیر خطوط هوایی امارات در دبی، و تونی داگلاس، مدیر اجرایی خطوط هوایی اتحاد در ابوظبی، اهدا شود. میشل سالگادو، فوتبالیست اسپانیایی که در دبی مدیر یک باشگاه است نیز گذرنامه امارات دریافت کرده است. بنیانگذاران دو استارت‌آپ موفق در امارات نیز گذرنامه این کشور را دریافت کردند:‌ اپ تاکسی «کریم»‌ که توسط اوبر خریداری شده، و «سوک» که یک گروه تجاری است و شرکت آمازون آن را خریده است. اتباع امارات می‌توانند بدون نیاز به ویزا به تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند و در تمامی نقاط امارات املاک و مستغلات بخرند. همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات، دولت این کشور از یک رشته اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خبر داده که هدف از آنها تغییر شکل این کشور برای آینده پس از همه‌گیری و برای نیم قرن آینده است. کوچ نیروی کار خارجی در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا که بنا به تخمین‌ها حدود هشت‌ونیم درصد از جمعیت دبی را تشکیل می‌دهند، هشداری بود برای خانواده‌های خارجی مبنی بر این که اگر منبع اصلی درآمد خانواده شغلش را از دست بدهد، در خطر اخراج از امارات قرار می‌گیرند. صدور «ویزای طلایی» ۱۰ ساله برای هزاران خارجی متخصص و خانواده‌هایشان از دیگر اقدامات دولت امارات است. نیروی کار خارجی در حال حاضر، دست‌کم هر سه سال یک بار حدود دو هزار دلار برای ویزای اقامت و تست اچ‌آی‌وی-ایدز هزینه می‌کنند. در مقررات جدید اتباع خارجی می‌توانند در امارات بازنشسته شوند و خارجی‌ها می‌توانند برعکس گذشته، بدون نیاز به داشتن شریک اماراتی، مجوز کسب‌وکار بگیرند. جرم‌زدایی از همجنس‌گرایی و باز کردن کازینوها برای توسعه بخش توریسم از تغییرات احتمالی بعدی در امارات متحده عربی است. این دو تصمیم تابوشکنانه ممکن است انتقاد اماراتی‌های محافظه‌کار را برانگیزد. برخی شهروندان اماراتی نگران آن هستند که دادن شهروندی به خارجی‌ها کشور را دگرگون کند چرا که اتباع خارجی ۹۰ درصد از جمعیت ده میلیونی امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد که دولت امارات در اجرای اصلاحات عزم راسخ دارد. فایننشال‌تایمز می‌گوید مخالفت عمومی مردم در امارات بسیار نادر است.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
مسافران به انگلیس از "قرنطینه شبیه زندان" شکایت دارند

مسافران به انگلیس از "قرنطینه شبیه زندان" شکایت دارند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تارنمای خبری این روزنامه انگلیسی، نگرانی ها در مورد غذا، کمبود هوای تازه و فاصله اجتماعی برای افرادی که از کشورهای حاضر در فهرست قرمز به انگلیس سفر داشته و مجبور به قرنطینه در هتل های انگلیس شده اند، افزایش یافته است.  گاردین نوشت: مسافرانی که در هتل های قرنطینه ای در انگلیس اقامت داشتند، از شرایط "زندان مانند" آنجا شکایت کرده و می گویند در این هتل ها حتی پنجره ها باز نمی شد، کمبود هوای تازه وجود دارد و از ورزش و غذای مناسب خبری نیست. روزنامه گاردین در این خصوص با ۹ مسافری که به تازگی در این هتل ها اقامت داشتند و اتباع کشورهای برزیل، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی بودند، صحبت کرده است. آنها از بدتر شدن سلامت روحی و جسمی خود به دلیل حبس شبانه روزی در اتاق خواب و اجبار برای پرداخت یک هزار و ۷۵۰ پوند هزینه برای دوره قرنطینه، شکایت داشتند. برخی از این مسافران به دلیل بیماری یا مرگ عزیزانشان به خارج از کشور سفر کرده بودند و بنابراین قبل از ورود به قرنطینه در وضعیت پریشانی بوده اند. آنها اعلام کردند که علاوه بر عدم وجود فاصله اجتماعی در فرودگاههای انگلیس و افرادی که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه انتخاب شده بودند، در این سفر مشکلات روحی هم به سایر نگرانی هایشان افزوده شده است. از سخنان مسافران اینگونه برمی آید که هیچ کدام نیاز به قرنطینه را به چالش نمی کشند، بلکه شکایت اصلی آنها بر سر نحوه رسیدگی است. یک پزشک متخصص قلب و عروق اهل کنیا که برای دیدار والدین بیمار خود به کشور متبوعش سفر کرده و به تازگی به انگلیس بازگشته است، گفت: "هرکسی توانایی پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوند را ندارد. به نظر می رسد موضوعی بی شرمانه در این شرایط رخ داده باشد. هرچند به نظر می رسد اگر از کشوری در فهرست قرمز وارد می شوید، گزینه دیگری ندارید. یک پزشک دیگر و از مشاوران نظام سلامت انگلیس (NHS) هم که به تازگی از هند بازگشته گفت: «رسیدن به هتل پس از فرودگاه چند ساعت طول کشید. غذا خوب نیست و مقادیر آن اندک است. برای صبحانه یک جعبه کوچک غلات با املت پنیر به ما دادند که بسیار سفت بود به گونه ای که اگر به سمت کسی آن را پرتاب می کردم آسیب می دید. برای شام هم نصف نان دادند. نمی دانم چه کسی نصف دیگر را گرفت». وی ادامه داد: «افراد در قرنطینه برای ۱۵ دقیقه استشمام هوای تازه باید توسط ماموران امنیتی اسکورت شوند». وی افزود: «ما زندانی نیستیم و سعی در فرار نداریم». یک مسافر ۵۸ ساله اهل پاکستان هم در خصوص تهویه هوا، غذای نامناسب و نبود امکان لازم برای ورزش ابراز نگرانی کرد.  وی گفت: «همه چیز یک کابوس بود. من بیماری قلبی دارم و باید روزانه و به توصیه پزشک معالجم ورزش کنم. اما از ۱۱ روز حضورم در هتل قرنطینه تنها دوبار اجازه خروج برای ورزش کردن را داشتم. من در طول زندگی خود هرگز در زندان نبوده ام اما تجربه این سفر مشابه زندان بود. من پیش از این هرگز افسردگی نداشته ام اما بعد از حضورم در هتل قرنطینه معنای این بیماری را درک کرد». یک زن ۶۹ ساله مبتلا به دیابت  فشار خون و کلسترول بالا هم که پس از بازگشت از برزیل در یک هتل قرنطینه نگهداری شده بود، گفت که خوردن غذای چرب و شیرین برای او غیرممکن است. لذا هنگامی که از غذا شکایت کردم به من چند دانه میوه دادند و از آن به بعد بسیار گرسنه ماندم». زن دیگری که پس از دیدار مادر بیمار خود در آفریقای جنوبی به همراه همسر و نوزاد چهار ماهه اش به انگلیس بازگشته بود گفت: «با ما مانند حیوانات رفتار می کردند. در فرودگاه هیچ فاصله اجتماعی وجود نداشت و من از گرفتن کووید-۱۹ در فرودگاه وحشت داشتم. غذا غیرقابل خوردن بود، نمی توانم توضیح دهم که چقدر بد بود. ضمن آنکه برای پرداخت هزینه یک هزار و ۷۵۰ پوندی مجبور به قرض گرفتن شدیم و اکنون بدهکار و خسته مانده ایم». سخنگوی دولت در واکنش به شکایات این افراد گفت: «اولویت اصلی ما همیشه محافظت از مردم بوده و مرزبانی قوی ما در به حداقل رساندن خطر ورود انواع جدید ویروس کرونا به انگلیس بسیار یاری رسان است. دولت باید اطمینان حاصل می کند که هر فرد در قرنطینه پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت می کند و کلیه امکانات قرنطینه مدیریت شده نیازهای اکثریت قریب به اتفاق مردم را تامین می کند. هتل ها تمام تلاش خود را می کنند تا اقدامات لازم را برای رفع نگرانی های مطرح شده توسط میهمانان انجام دهند. منابع دولتی همچنین در واکنش به اعتراضات بر سر نبود فاصله اجتماعی در فرودگاه ها و خودروهای حمل مسافر به قرنطینه، ضمن رد این شکایات، افزودند: برای اطمینان از حفظ فاصله اجتماعی در وسایل نقلیه ای که برای انتقال مسافران به هتل های قرنطینه استفاده می شود، قوانین سختگیرانه ای وضع و حتی برای نحوه نشستن آنها در خودرو برنامه ریزی شده بود.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

حمایت شهرداری آمستردام از دانشجویان شهر

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، شهردار آمستردام اعلام کرده که از سوم ماه می دانشجویان شهر بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، از اتاق‌هایی در هتل‌های معروف شهر بهره برده‌اند که از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار هستند. این اتاق‌ها به طور کامل در مقابل ویروس کرونا ایزوله است و فضایی امن و راحت برای مطالعه دانش‌پژوهان فراهم می‌آورد. دانشجویان می‌توانند هر اتاق را به مدت یک هفته، به تنهایی یا با فرد قابل اعتماد خود مورد استفاده قرار دهند. گفتنی است که بیش از دو نفر حق استفاده از یک اتاق مشترک را ندارند و دانشجویان پیش از رزرو اتاق باید برگ سلامت کرونا یا دریافت واکسن داشته باشند. مقامات شهری هزینه لازم برای اجرای پروژه آزمایشی فوق را ۳۰ هزار یورو برآورد کرده و مدعی شده‌اند این اقدام صرفاً با هدف کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ بر دانشجویان شهر اعمال خواهد شد. بدیهی است که طی دوران قرنطینه، دانشجویان فشار زیادی را بر اثر ادامه تحصیل در منازل و کنار سایر اعضا خانواده متحمل شده‌اند بنابراین از نظر مقامات شهر، تغییر محیط مطالعه آن‌ها می‌تواند در بهبود روحیه همچنین پیشرفت تحصیل آن‌ها بسیار مؤثر واقع شود علاوه بر این دانشجویان در هتل‌ها می‌توانند با یکی از همکلاسی‌های مورد اعتماد خود سکونت پیدا کنند و در کنار یکدیگر به حل مشکلات تحصیلی یا انجام پروژه‌های گروهی بپردازند. پروژه آزمایشی تحویل اتاق هتل‌ها به دانشجویان از سوم می آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. البته شهردار از حمایت‌های بیشتر خود از دانشجویان تا پایان کرونا خبر داده و ادعا کرده از هیچ کمکی برای پیشرفت تحصیلی آنان دریغ نخواهد کرد.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

برگزاری نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر گردشگری

نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های موجود میان این تشکل حرفه‌ای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " علی‌اصغر مونسان " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست ضمن تشکر از جامعه هتلداران به دلیل همکاری که در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند، بیان کرد: «فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خود را با توجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه‌ای کشور کردیم تا در کمیسیون‌های مختلف و صحن دولت هر کاری که می‌شود انجام دهیم، انصافا نیز انجام دادیم.» او افزود: «موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم است. تمام تلاش خود را کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «هدف ما از برگزاری این نشست، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.» میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه این جلسه بیان کرد: «متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر ۵ درصد شده است، در ایام نوروز ۱۴۰۰ بر اساس آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال‌ هتل‌ها ۲۵ درصد بود. مسافرت‌هایی که در ایام نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. گردشگر تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آن‌ها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.» او افزود: «یکی از مشکلات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به اینکه درآمد هتل‌ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تأمین آن سخت است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا پایان کرونا، سازمان تأمین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور می‌شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.» حمزه‌زاده تصریح کرد: «اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد می‌شود. همچنین تقاضا داریم با توجه به شرایط شغلی کارمندان، هتل‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن آن‌ها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.» رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: «در بسته‌های حمایتی که تصویب شد، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه‌های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اخذ مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت کنیم در صورتی که مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این‌گونه بود. همچنین در مورد بیمه نیز همین‌طور و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.»

ایجاد شده: 21/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 21/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...