نتایج جستجو...
مناسبات اپیدمی‌ها و توریسم

مناسبات اپیدمی‌ها و توریسم

بر اساس تعریف WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) اپیدمی به عنوان شیوع منطقه‌ای یک بیماری تبیین می‌شود که به شکل غیر منتظره‌ای گسترش می‌یابد. هنگامی که یک بیماری همه‌گیر مردم را در مورد مسافرت و جابجایی نگران می‌کند، بلافاصله این تنش توسط خطوط هوایی، هتل‌ها، اپراتورهای تور و سایر مشاغل وابسته به منابع مالی مسافران احساس می‌شود.  همچنین، واضح است که تمامی سفرهای برون‌مرزی که امروزه جزء لاینفک واقعیت‌های اقتصادی و اجتماعی ماست، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش خطر هنگام شیوع بیماری است.  در کنار رشد صنعت هواپیمایی، جهان روز به روز بیشتر با این صنعت اشتراک پیدا می‌کند. مطالعه‌ای توسط تیمی از دانشگاه MIT نشان داد که پیوندهایی که بین مناطق مختلف کره زمین توسط شبکه جهانی حمل و نقل هوایی ایجاد شده، بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۴۰ افزایش یافته است.  عدم حضور بازدیدکنندگان توریستی، باعث می‌شود تا کل سیستم بخش گردشگری در بلندمدت با بحران مواجه شود. نبود گردشگر و میهمان برای هتل‌ها، رستوران‌ها، مقاصد، فروشگاه‌ها و فعالان این صنعت به معنای نبود حداقل درآمد برای توسل به آن است و از آنجا که اپیدمی‌ها معمولاً به سرعت و به طور غیرمنتظره‌ای عمل می‌کنند، مشاغل گردشگری فرصتی برای سازگاری با تعداد متغیر گردشگران را ندارند. در نتیجه ممکن است خطوط هوایی مجبور شوند با هواپیماهای خالی پرواز کنند، کارمندان هتل‌ها هیچ میهمانی برای ارائه خدمات نداشته باشند و یک فصل کامل گردشگری می‌تواند به سرعت از بین برود.  شیوع بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ یکی از ملموس‌ترین مثال‌ها برای نشان دادن میزان ضرر و لطمه وارده به صنعت بین‌المللی گردشگری است. کنسول جهانی گردشگری در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد، حدود ۳ میلیون نفر شغل خود در صنعت گردشگری را به دلیل شیوع ویروس سارس در کشورهای چین، هنگ کنگ، ویتنام و سنگاپور از دست داده است که نتیجه این ضربه‌ها، کاهش بیش از ۲۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی در این کشورها بود. سال ۲۰۲۰ و اپیدمی کرونا هتل‌های خالی، پروازهای لغو شده، موزه‌های بسته. ویروس "کرونا" توریسم را در بسیاری از کشورها از جمله در اروپا از نفس انداخته است. کارشناسان این حوزه خسارتی میلیاردی را برای این صنعت تخمین می‌زنند. این خسارات تازه در شرایطی است که اروپا هنوز با اوج بحران روبه‌رو نشده است.   با گسترش ویروس کرونا در ایتالیا، درهای بسیاری از مراکز دیدنی در این کشور به روی گردشگران بسته شد. در ونیز و میلان موزه‌ها و تئاترها و دیگر جاذبه‌های گردشگری تعطیل‌ شدند. گردهمایی‌ها و مراسم بزرگ لغو شدند. وضعیت در کشورهای آسیایی از این هم اسفبارتر است. زیرا ۹۰ درصد از ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی به کشورهای آسیایی سفر می‌کنند و برای این کشورها یک عامل مهم اقتصادی به شمار می‌روند. با لغو پروازها از چین، هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز دیدنی این کشورها نیز از بخش بزرگی از گردشگرانی که دستشان به جیب‌شان می‌رود، محروم شده‌اند. چین به مثابه محرکی برای توریسم ویروس "کرونا" نشان داد که چین تا چه اندازه برای صنعت توریسم جهان مهم است. ۱۵۰ میلیون گردشگر چینی در مسافرت‌های خود به خارج از این کشور حدود ۲۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خرج کردند. گردشگران چینی با این حجم از پولی که صرف گردشگری می‌کنند در مقام اول دنیا قرار دارند و یک سر و گردن از آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها بالاتر هستند. البته کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت گردشگری و اشتیاق مفرط چینی‌ها به سفر را ویروس "کرونا" هم نمی‌تواند از بین ببرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران چینی که به خارج از این کشور سفر می‌کنند به ۴۰۰ میلیون نفر برسد. به عبارتی از هر پنج گردشگر در صنعت بین‌المللی توریسم یک نفر از چین خواهد بود. کشورهای پیشرو و سازمان‌های بین‌المللی چه ایده‌هایی را برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه داده‌اند؟ ۱ - در دهه‌های اخیر، توریسم به شکل یک پدیده مهم درآمده و اکنون به عنوان یک عامل مهم در توسعه پایدار، رشد اقتصادی، اشتغال و تفاهم بین‌المللی نقش قاطعانه‌ای ایفا می‌کند.  سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) به عنوان آژانس سازمان ملل متحد در زمینه گردشگری و توسعه پایدار، آماده ارائه راهنمایی و پشتیبانی از اقدامات بهبودی اعضای خود، سازمان‌دهندگان رویدادهای گردشگری و نمایشگاه‌هاست. ۲ - سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات، درخواست کرده تا گردشگری را در اولویت برنامه‌ها و اقدامات بهبودی خود قرار دهند.  ۳ - همچنین WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) توصیه‌های خود را در مورد اعمال محدودیت‌های مسافرتی یا تجاری برای کشورها ارائه می‌کند. ۴ - دولت هنگ‌کنگ روز چهارم مارس سال ۲۰۲۰ اعلام کرد می‌خواهد به همه شهروندان خود ۱۰ هزار دلار هنگ‌کنگی ( معادل ۱۲۰۰ یورو و ۱۳۳۳ دلار ) اعتبار بلاعوض پرداخت کند. ۵ - سایر کشورها نیز در صددند با اقداماتی زیر بال و پر شکسته صنعت گردشگری را بگیرند. ۶ - چین، سنگاپور و تایلند، وعده کاهش مالیات را داده‌اند. ویتنام و استرالیا می‌خواهند مقررات ویزا را آسان‌تر کنند و کمپین جذب توریست را تشکیل دهند. ۷ - دولت‌های مالزی و فیلیپین از مردم خواسته‌اند تا جایی که ممکن است در داخل کشور خود به مسافرت بروند. آرش خورمهر - مدیر تولید محتوای انجمن علمی مدیریت و گردشگری دانشگاه تبریز

ایجاد شده: 5/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 5/مرداد/1399     مقالات و یادداشت ها
مجلس وزارت گردشگری را دور زده است؟

مجلس وزارت گردشگری را دور زده است؟

علی‌رغم آنکه این تصور می‌رود که قوه مقننه با گسترده دید و جایگاهی که دارد می‌بایست از زوایای مختلف نسبت به خروجی طرح‌ها از مجلس نظر داشته باشد، شاهد طرحی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ( دوره دهم ) تحت عنوان "خانه‌مسافر" هستیم که با ابهامات و اما و اگرهایی که در این طرح دیده می‌شود نه تنها به هیچ وجه توجیهی جهت رشد صنعت گردشگری ندارد بلکه لطمه سنگینی به فرهنگ میهمان‌نوازی ایرانی اسلامی خواهد زد. از این رو کارشناسان از چرایی ایجاد خانه‌مسافر می‌گویند. کارشناسان از چرایی ایجاد خانه‌مسافر می‌گویند اخیراً در اقدامی غیرکارشناسی به منظور ایجاد جایگاه جدید جهت گردشگران داخلی و خارجی نسبت به مجوزهایی جهت آپارتمان‌های مبله، ویلاها و خانه‌های استیجاری تحت عنوان "خانه‌مسافر" اقدام نموده‌اند که به روایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ( دوره دهم ) تاکنون مبلغ سیصد هزار واحد مسکونی در سطح کشور که بخش اعظم معضلات اسکان اجاره‌نشینان را مرتفع می‌نماید به حوزه گردشگری با استدلال‌های زیر اختصاص داده شده و با روندی که طی می‌گردد شاهد افزایش قارچ‌گونه آن خواهیم بود. در شرایطی که واحدهای اقامتی قانونی جهت کلیه سطوح و اقشار جامعه با توان‌های مالی متفاوت پذیرای مسافرین می‌باشد. دلایل ایجاد خانه‌مسافر از دیدگاه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۱ - عرضه اتاق‌های ارزان‌قیمت برای اقشار متوسط و پائین جامعه ۲ - تامین امنیت کشور و مسافران تحت پوشش پلیس نظارت بر اماکن ۳ - افزایش درآمدهای عمومی دولت و شهرداری‌ها جهت دریافت مالیات و عوارض ۴ - اشتغال‌زایی و درآمدزایی در مناطق نوظهور ۵ - ارائه خدمات اقامتی در ایام پر تراکم سفر ۶ - رقابت با سایر واحدهای اقامتی ۷ - خانه‌های مسافر ثبت شده در سایت‌های اجاره برای مدت ۵ سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف باشند. آنچه که در نکات فوق در تعارض می‌باشد؛ ۱ - آیا ایجاد خانه‌مسافر در قالب ویلا و آپارتمان‌های مبله، استفاده کننده آنها قشر متوسط و پائین جامعه است یا مرفهین جامعه آن هم با هنجارشکنی‌هایی که با ایجاد این قبیل اماکن شاهد آن هستیم؟ ۲ - آیا ویلاها و آپارتمان‌های مبله که نهادهای دولتی و سازمان‌های تابعه آنها در سطح کشور نسبت به اجاره آنها اقدام می‌نمایند، پوشش دهنده زمان‌های پیک مسافر نخواهند بود؟ ۳ - آیا اقدام آموزش و پرورش که در زمان‌های پیک سفر کلاس‌های درس را به اقامتگاه مسافر تبدیل می‌کند و اجاره می‌دهد، پوشش دهنده زمان پیک سفر نیست؟ ۴ - آیا صرفاً اقامت مسافر مطرح است یا فرار از قوانین اعم از امنیتی، اجتماعی و اقتصادی؟ ۵ - آیا خانه‌های مسافر با تعارض‌های قانونی که از بدو امر دارند، پاسخگوی نهاد نظارتی، امنیتی، اجتماعی، وزارت بهداشت، تعزیرات حکومتی و سایر نهادها خواهند بود؟ ۶ - آیا پیچیدگی‌های مدیریتی اماکن قانونی اقامتی و دستورالعمل‌های نظارتی برای خانه‌های مسافر امکان جاری شدن دارد؟ ۷ - آیا نوع دیگری از سودجویی، لجام گسیختگی و فرار از قانون در اجرای این طرح را شاهد نخواهیم بود؟ پیامدها و تاثیرات احتمای اجرای این طرح؛  ۱ - فرار مالکین خانه‌های خالی از مالیات مصوب مجلس شورای اسلامی با دریافت پروانه خانه‌مسافر ۲ - بهره‌گیری از معافیت‌های مرتبط و دستیابی به بهانه‌ و فرصت مناسب برای فروش ملک ۳ - تاثیر در کاهش ظرفیت سایر مراکز اقامتی مجاز که ملزم به اجرای قوانین و پرداخت مالیات و سایر عوارض می‌باشند. لذا این طرح آماده شده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تعارض و ایجاد نابسامانی در اجرای قوانین و عدم همگرایی با سایر بخش‌ها و نیازهای جامعه است و گرانی مسکن و پدید آوردن مشکلات معیشتی و اقتصادی خانوارهای اجاره‌نشین را در پی دارد. در پایان آنچه که نهادهای دست‌اندرکار خانه‌مسافر بدان اهمیت می‌دهند این است که موجودیت خانه‌مسافر در سطح کشور را ملاک قانونی نمودن آن می‌دانند که طبعاً این ملاک، تائیدی بر هنجارشکنی‌های جامعه و ضد ارزش‌‌های جاری خواهد بود که به هیچ وجه نمی‌توان وجاهت قانونی به آن داد.

ایجاد شده: 25/تیر/1399       آخرین ویرایش: 25/تیر/1399     مقالات و یادداشت ها
افزایش قیمت خدمات سفر در ایران

افزایش قیمت خدمات سفر در ایران

به گزارش هتل‌نیوز ، نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران معتقد است که اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور مقابله با شیوع کرونا، قیمت خدمات سفر در ایران را بالا می‌برد و سفر کالایی لوکس تبدیل خواهد شد. "محمدعلی واقفی" در رابطه با وضعیت سفر و گردشگری در دوران پساکرونا، ابراز داشت: با استمرار ویروس کرونا، نخست سفرهای داخلی برقرار می‌شود و بعد از آن، تردد گردشگران با وسیله نقلیه شخصی تشدید می‌شود. نایب‌رئیس جامعه تورگردانان ایران، پیش‌بینی کرد: بسیاری از گردشگران ترجیح خواهند داد تا به جای هتل و مکان عمومی در چادر و طبیعت بمانند یا ویلای دربست بگیرند و آن را ضدعفونی کنند. وی افزود: سفرهای برون‌مرزی نخست به کشورهای همسایه اتفاق می‌افتد و در گام بعدی، راه سفر به کشورهای دورتر باز می‌شود. همچنین گردشگران فرهنگی، کاهش و سفرهای طبیعت‌گردی رشد می‌کند و سفرهای گروهی نیز کمتر برگزار می‌شود. وی در پایان گفت: در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به زنجیره تامین خدمات گردشگری و مشارکت و همکاری بخش‌های مختلف گردشگری با یکدیگر نیاز داریم.

ایجاد شده: 1/تیر/1399       آخرین ویرایش: 1/تیر/1399     اخبار داخلی
وبینار سازمان جهانی گردشگری با موضوع بازیابی گردشگری

وبینار سازمان جهانی گردشگری با موضوع بازیابی گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، وبینار بین‌المللی منطقه آسیا - اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با موضوع کمک‌های فنی برای بازیابی صنعت گردشگری جهان با مشارکت معاونت گردشگری برگزار شد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با هدف مقابله با اثرات منفی بحران کرونا در اقتصاد و گردشگری جهان با ارائه اطلاعات در خصوص ابعاد این بحران، اقدام به تشکیل کمیته مبارزه با بحران نموده است. این کمیته با تشکیل وبینار و ارائه بسته کمک‌های فنی بازیابی گردشگری برای مقابله و کاهش اثرات منفی این بیماری در بخش سفر و گردشگری، سعی در کمک به کشورهای عضو در مسیر احیای صنعت گردشگری خود دارد. سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در این راستا از نهادهای دولتی مرتبط گردشگری در کشورهای عضو درخواست کرده است که به دنبال اهدافی از جمله ارائه توصیه‌های استراتژیک برای تحریک بهبود اقتصادی از طریق گردشگری و پشتیبانی از کسب‌ و‌ کارهای متوسط و کوچک گردشگری، توسعه استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند بر اساس ویژگی‌های منحصر بفرد هر کشور عضو و مقصد و نیز تقویت ظرفیت بخش خصوصی برای اتخاذ و تطبیق پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و امنیتی برای ارائه خدمات گردشگری هم برای گردشگران و هم برای کارکنان در دوره جدید پس از کرونا، باشند. بر اساس این سه هدف اعلام شده، بسته کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) شامل بازیابی اقتصادی، بازاریابی و ترویج و نیز تقویت ساختارهای مرتبط با گردشگری و ایجاد قابلیت بازگشت است. این وبینار در راستای اهداف تعیین شده سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) و با هدف ارائه کمک به کشورهای عضو برای انتخاب شیوه سرمایه‌گذاری بر روی این بسته و تقویت قدرت مقابله آن‌ها با اثرات منفی این بحران برگزار شده و منابع مالی قابل استفاده که توسط سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی این وبینار، اطلاع‌رسانی به تصمیم‌سازان بخش گردشگری در کشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه تعیین شده است و طی آن اقدامات وزارت گردشگری برای مقابله با کرونا نیز در چند گام تشریح شد. بر این اساس، گام اول اقدامات وزارت گردشگری شامل برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات ضروری در راستای مقابله با بحران، گام دوم ارائه بسته‌ای برای حمایت از دست‌اندرکاران و کسب ‌و کارهای وابسته به گردشگری، گام سوم اعلام دستورالعمل‌ها و موارد ابلاغی به اماکن و مراکز گردشگری، گام چهارم ابلاغ دستورالعمل برای بازگشایی اماکن اقامتی و ارائه‌کنندگان خدمات، گام پنجم تهیه، تدوین و ابلاغ پروتکل سفر هوشمند و گام ششم نیز انجام اقدامات اجرایی و تبلیغاتی به منظور تحریک تقاضا در پساکرونا بوده است. همچنین مطابق با تأیید سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) در وبینار برگزارشده، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده به کشورهای توسعه نیافته‌ای که صنعت گردشگری آن‌ها، سهم بالای ۲۰ درصد در درآمد ناخالص داخلی دارد، کمک خواهد کرد و بانک جهانی نیز به پروژه‌هایی که سودآور خواهند بود، کمک مالی پرداخت می‌کند.  کمک‌های یادشده برای پروژه‌های روستایی، زیرساخت‌های روستایی، اکوتوریسم و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری اعطا می‌شود. در حاشیه این وبینار موضوع برگزاری نشست‌های مشترک میان وزرای گردشگری و اقتصاد نیز مطرح شد تا دستیابی به راه‌حل‌هایی مربوط به حل بحران ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ از سوی وزرای اقتصاد برای حوزه گردشگری محقق شود.

ایجاد شده: 25/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 25/خرداد/1399     اخبار داخلی
افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار

افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار به دلیل تورم و افزایش نرخ ارز بوده است، تشریح کرد: 45 تا 65 درصد هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطارها، ارزی است و همچنین شورای عالی کار نیز افزایش 35 درصدی دستمزدها را تصویب کرده است. "محمد رجبی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ما معمولا ابتدا هزینه می‌کنیم و بعد از راه‌آهن می‌خواهیم تا هزینه‌ها را با افزایش نرخ بلیط قطار جبران کند. "رجبی" همچنین بیان داشت: مجموع هزینه‌های شرکت‌های ریلی بیش از 130 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است اما با توجه به اینکه کشش بازار نهایتاً 40 درصد بود، این درخواست را از راه‌آهن داشتیم که با 20 درصد آن موافقت شد. وی تصریح کرد: افزایش 20 درصدی قیمت بلیط قطعاً نمی‌تواند هزینه شرکت‌های ریلی را جبران کند بلکه می‌تواند به ادامه حیات آنها کمک کند. شرکت‌های ریلی امسال تنها یک هشتم سال گذشته درآمد از محل فروش بلیط کسب می‌کنند و از سوی دیگر امکان تعدیل نیرو هم نداریم که سبب شده شرایط سختی بر شرکت‌ها حاکم باشد. مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا، نرخ بلیط قطارها را بسیار پائین دانست و با اشاره به اینکه نرخ‌های جدید از اول تیرماه اعمال خواهد شد، گفت: مردم چندان متوجه افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند زیرا اینگونه نیست که همه قطار‌ها به یکباره گران شود بلکه این مصوبه، صرفاً مجوز افزایش قیمت است. وی یادآور شد: اینکه شرکت‌های ریلی، مصوبه افزایش نرخ را اعمال کنند یا خیر بستگی به کشش بازار دارد. معمولاً ما حدود 30 درصد هم در ایامی که میزان مسافرت‌ها کم است، تخفیف می‌دهیم که به معنی فروش بلیط حتی کمتر از کف قیمت است. در واقع این مجوز افزایش قیمت بلیط تنها برای زمانی است که پیک تقاضای سفر داریم. "محمد رجبی" ادامه داد: از سوی دیگر تنوع قطار داریم که مسافران می‌توانند از قطار‌های مختلف استفاده کنند.  برای مثال قطار تهران - مشهد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر داریم اما قیمت بلیط آن 55 هزار تومان است که بسیار مناسب است. قطار‌های دیگر هم هستند که نرخ بلیط آنها بسته به نوع قطار بین 80 تا 220 هزار تومان است. وی در پایان گفت: قیمت بلیط قطار‌های 5 ستاره نیز آزاد شده است و کشش بازار و عرضه و تقاضا نرخ آن را تعیین می‌کند. نرخ‌گذاری این قطار‌ها در اختیار شورای عالی ترابری نیست.

ایجاد شده: 17/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1399     اخبار داخلی
لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

ویروس کرونا از زمانی که وارد کشورمان شد غیر از تهدید سلامت عمومی، اقتصاد کشور خصوصا بخش گردشگری را هدف گرفته و دچار بحران نموده است. واحدهای اقامتی تعطیل شده‌اند یا با حداقل ظرفیت فعال هستند و ادامه این روند، بهار سخت دیگری برای گردشگری کشورمان رقم خواهد زد. دغدغه تامین هزینه‌های روزمره، حامل‌های انرژی، حقوق، عیدی و پاداش پایان سال پرسنل، نحوه مدیریت مبالغ دریافتی بابت رزروها و‌ ... ذهن تمامی مدیران صنعت گردشگری و صاحبان واحدهای اقامتی را به خود مشغول کرده است. از آنجایی که در این شرایط نابسامان هنوز سفر در کشور، انجام و مسافران وارد شهرها می‌شوند و فرودگاه و ترمینال‌ها و ایستگاه‌های قطار فعال هستند، دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی دور از ذهن نبوده و حتی لازم به نظر می‌رسد. خوشبختانه مراکز اقامتی که فعال هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارند محیط واحدهای اقامتی را برای پذیرش و اسکان مسافرین آماده‌سازی و ایمن نمایند. اما اقدامات خودجوش آغاز شده نیاز به مدیریت واحد و یکسان‌سازی و البته نظارت و آموزش دارد. لذا معاونت گردشگری کشور با توجه به این نیاز اقدام به تشکیل ستاد و کارگروه‌های تخصصی در این رابطه کرده که در حال تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های یکسان‌سازی برنامه پیشگیری و کنترل کرونا جهت مراکز اقامتی کشور می‌باشند.  اولین قدم در این راه، تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای هر بخش از واحدهای اقامتی اعم از پذیرش، رستوران، خدمات، آشپزخانه، خانه‌داری، انبار و...‌ می‌باشد. محسن صلحی - سرارزیاب استانداردسازی هتل‌ها و کارشناس ارشد HSE در هتل

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...