به گزارش هتل نیوز، " علی حسین زاده " دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور درباره گردشگری الکترونیک گفت: گردشگری الکترونیک شامل تور و هتل و بلیت، معرفی خدمات گردشگری و مکان های دیدنی و همچنین آموزش خدمات گردشگری الکترونیک به مسافران و ارائهدهندگان خدمات است علاوه براین خلاقیت و نوآوری و استارت آپ ها در این صنعت نقش مهمی دارند. وی با اشاره به اینکه کدام یک از بخش ها به ارائه خدمات آنلاین میپردازند افزود: همه هتل های 4و5 ستاره در ایران آنلاین شدند و مسافران میتوانند هر لحظه که مایل باشند اتاق های آن را رزرو کنند همچنین بالغ بر 50 تا 60 سایت به صورت آنلاین اتاق های هتل را در اختیار مسافران قرار میدهند. حسین زاده درباره امکان استفاده از این سایت ها برای گردشگران خارجی اظهار کرد: این امکان برای گردشگران خارجی میسر نیست چراکه به علت تحریم ها مشکل پرداخت وجود دارد. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور به برنامه این انجمن در نمایشگاه بین المللی تهران اشاره و تشریح کرد: یک تیم برنامهای را ارائه کرده است که در هرزمان و با هر واحد پولی میتوان از آن پلتفرم خرید کرد که رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی تهران که در بهمن ماه برگزار می شود، انجام خواهد شد. وی ادامه داد: یکی از سالن های نمایشگاه بین المللی را برای حضور استارت اپ ها در نظر گرفتیم و جامعه گردشگری الکترونیکی از این افراد حمایت میکند و آنان را به سرمایه گذاران وصل خواهد کرد. حسین زاده درباره میزان خرید آنلاین بلیت ها و رزرو هتل ها در کشور تصریح کرد: امکان خرید بلیت ها اعم از داخلی، خارجی و چارتری صد در صد آنلاین شده است همچنین بالغ بر 80 درصد رزرو هتل ها در ایران آنلاین انجام می شود این بدین معناست که کمتر مراجعه حضوری به آژانس ها و بکارگیری شیوه سنتی را داریم. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه این امر آژانسها را دچار ضرر مالی نمی کند گفت: آژانس ها باید خود را آپدیت کنند و آگاه باشند که بحث آژانس سنتی از دور خارج شده است و آنان باید سرویس دهی خود را آنلاین کنند چراکه اکثر خدمات به غیر از ویزا به دلیل اینکه به اصل مدارک نیازمند است آنلاین شده است. وی با تاکید بر اینکه چالش اصلی ما در کشور آموزش است عنوان کرد: ما باید به مدیران کلیه مراکز خدماتی گردشگری کشور آموزش دهیم و بگوییم دنیا دنیای گردگشری الکترونیکی است و باید کار با شبکه های اجتماعی، تولید محتوا و بازاریابی ، راه اندازی باشگاه مشتریان را یاد بگیرند اما متاسفانه در کشور نتوانستیم به پرسنل و مراکز آموزش لازم را ارائه دهیم و بگوییم دوران سنتی گذشته است. دبیر انجمن گردشگری الکترونیک کشور با تاکید بر اینکه هزینه شرکت در نمایشگاه های بین المللی بالاست افزود: شرکت در این نمایشگاه ها مطلوب است اما باتوجه به بالا بودن هزینه آن میتوان در شبکه های اجتماعی تمرکز کرد و از این طریق ایران را با تولید محتوا و اینفلوئنسر ها به زبان های مختلف به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آوردن گردشگر به ایران نیست گفت: وظیفه دولت معرفی ایران است علاوه بر این کار دولت ایجاد تسهیلات برای جذب گردشگر است و بخش خصوصی اجراکننده آن است. یکی دیگر از وظایف دولت از بین بردن ایران هراسی و اعلام امنیت ایران به گردشگران خارجی است. حسین زاده درباره میزان عملیاتی شدن گردشگری الکترونیک در کشور اعلام کرد: خوشبختانه برخلاف سال های اولیه در 2، 3سال اخیر رشد خوبی را در گردشگری الکترونیک شاهد بودیم. تقریبا بالای 70تا 80 درصد خدمات گردشگری در کشور آنلاین شده است و مابقی به علت این است که آژانس ها خود را آپدیت نکردند همچنین برخی از هتل ها در مناطقی هستند که زیرساخت لازم را ندارند و به این علت امکان الکترونیکی شدن آن ها وجود ندارد. وی یکی دیگر از چالش های اصلی در این زمینه را فقدان بازاریابی برشمرد و گفت: باید در زمینه بازاریابی فعالیت بیشتری داشته باشیم. قرار است مرکز رشد و نوآوری برای استارت اپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود. حسین زاده درباره توجه به برگزاری تورهای مجازی عنوان کرد:در دنیا تور های مجازی برگزار می شود از این میان میتوان به تور بازدید از برج ایفل اشاره کرد. مثلا برای تخت جمشید نیز چنین امکانی مهیاست و باید این دست از تور های مجازی برای افرادی که به علل مختلف نمیتوانند از نزدیک بازدید کنند با استفاده از تور مجازی این امکان فراهم شود. وی درباره زیرساخت های لازم برای ایجاد نوع تور ها بیان کرد: دولت باید انگیزه تولید این تور ها را برای جوانان ایجاد کند و اجازه عکاسی و تولید محتوا را به بخش خصوصی دهد. اینگونه افراد باخرید تور های مجازی میتوانند به نقطه مورد نظرشان سفر کنند اما این موضوع نیازمند فرهنگسازی بیشتری است. حسین زاده با اشاره به مشکلات برگزاری تورهای غیرمجاز بیان کرد: این تورها مشکلاتی را ایجاد کرده است. حدود 300 سایت وجود دارد که مجوزی در این خصوص ندارند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. وی درپایان تصریح کرد: ما از متولین این امر خواستاریم که قانونی این تور ها را برگزار کنند همچنین از مسافران خواستاریم که از مراکزی خدمات دریافت کنند که مجاز باشند.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، جلسه بررسی ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزرای صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد و با امضای یک توافقنامه ارتقاء وضعیت پاویون کشورمان در این رویداد جهانی کلید خورد. در این جلسه که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، توافقنامه ای میان سه وزیر و معاون علم و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتقاء وضعیت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به امضا رسید. تأمین مالی برای اجرای ایده های ارایه شده در راستای ارتقای وضعیت پاویون کشورمان در صد روز باقیمانده از نمایشگاه مهمترین محور این توافقنامه بود که به تأیید و امضاء حضار رسید. در این راستا تغییرات بنیادین برای به تصویر کشیدن توانمندی های فناوری و پیشرفتهای علمی و فرهنگی کشور با بهره گیری از فناوریهای جدید بصری محور توافقات صورت گرفته بود. همچنین مقرر شد این جلسه برای بررسی پیشرفتهای توافقات انجام گرفته دو هفته دیگر تکرار شود. در این جلسه در خصوص برگزاری روز ملی ایران( ۱۸ بهمن) و آیین نوروز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، وزارت صمت، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است گزارش تغییرات ساختاری در شکل ورودی ها و فضاهای داخلی و بیرونی پاویون جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه گذشته پیشنهادات برای یکپارچه سازی تم پاویون ایران از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. رویکرد فرهنگی پاویون، معماری منحصر به فرد فضاهای عمومی و رزرو برنامه های مختلف برای اجراء در سایت اکسپو از مهمترین نکات مثبت پاویون امسال ایران می باشد. حضار بر ارایه هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های کشورمان و استفاده بهینه از فرصت باقیمانده اکسپو برای معرفی ظرفیتهای مختلف کشورمان در حوزه های مختلف تأکید کردند. در این جلسه همچنین در خصوص تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن اکسپوی دوره بعد(ژاپن) بحث و تبادل نظر شد. گفتنی است، نمایشگاه اکسپو که پس از المپیک و جام جهانی فوتبال، از بزرگترین رویدادهای جهان شناخته میشود، قرار بود سال۲۰۲۰ در دبی برگزار شود، اما کرونا آن را یک سال به تعویق انداخت. گرچه ایران نیز در پاویونی به وسعت ۲۰۱۴ متر حضور داشته و طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهامگرفته ازقصههای هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنتهای باستانی و آداب و رسوم اقوام ایرانی اشاره داشت، لیکن بواسطه عدم طراحی مناسب محتوا در مدیریت قبلی اکسپو، تصویر مناسبی از توانمندی ها و شایستگی های ایران اسلامی به بازدید کنندگان ارائه نمی شد که این مهم باعث آزردگی خاطر هموطنان داخل و خارج از کشور شده بود.
ایجاد شده: 12/دی/1400 آخرین ویرایش: 12/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسوشیتد پرس، قطر به دنبال پذیرایی از ۱.۲ میلیون مسافر در جریان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است ولی برای اسکان آن ها با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. با توجه به این که بلیت فروشی از ژانویه آغاز می شود، هواداران در حال برنامه ریزی برای حضور در تورنمنت پیش رو هستند. اما وقتی به دنبال جایی برای ماندن می گردند، این طور به نظر می رسد که تمامی اماکن در قطر از قبل رزرو شده اند. بررسی های اسوشیتد پرس از هتل های زنجیره ای نامدار و سایت های رزرو اقامتگاه نشان می دهد تنها یک ساختمان برای کل مدت برگزاری تورنمنت در دسترس است. بیشتر اتاق ها با هدف جلوگیری از افزایش قیمت و همچنین مواجه نشدن با کمبود برای اسکان تیمها، داوران، حامیان مالی و اصحاب رسانه، از قبل توسط مقامات فیفا رزرو شده اند. قرار است از طریق یک وب سایت، تنها ۹۰ هزار اتاق در اختیار عموم قرار بگیرد. این رقم حدودا برابر با تعداد هواداران آمریکایی است که بلیت حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ را داشتند؛ آن هم در شرایطی که آن مسابقات در نقاط مختلف روسیه جریان داشت و هتل ها در بازار آزاد در دسترس بودند. این بار اما با فشرده ترین جام جهانی طرف هستیم و قرار است مسابقات در ۸ ورزشگاه که همگی در شعاع ۴۸ کیلومتری دوحه ساخته شده اند، برگزار شود. با این حال نظرسنجی ها و بررسی مقامات دوحه از مسافران دوره های گذشته جام جهانی نشان می دهد قطری ها انتظار دارند ۸۵۰ هزار گردشگر خارجی، به دنبال محلی برای سکونت باشند. برگزار کنندگان جام جهانی هم معتقدند ۱.۲ میلیون تماشاگر در این کشور حضور خواهند یافت. جدیدترین آمار مسئول گردشگری قطر حکایت از این دارد که کشور ۳۳ هزار و ۲۹۸ اتاق در هتل ها و هتل آپارتمان هایش دارد. از طرف دیگر کشتی های کروزی که در طول تورنمنت در دوحه لنگر خواهند انداخت، ۴ هزار کابین خواهند داشت. در حالی که در گذشته گفته شده بود چادر زدن در بیابان ها مشکل اسکان برخی از مسافران را حل خواهد کرد، طبیعتا چنین چیزی برای همه مسافران خوشایند نیست. حتی کمیته عالی جام جهانی در قطر می گوید چنین چیزی در حد یک سنت مهمان نوازی قطری ها باقی خواهد ماند و حساب ویژه ای روی آن به عنوان راهکاری برای کمبود سکونتگاه باز نخواهد شد. در این شرایط، احتمالا ورود و خروج از قطر در طول برگزاری مسابقات، تنها راهکار برای خیلی از مسافران باشد. چیزی که قطعا به هزینه تماشای مسابقات می افزاید و سناریوی ایده آلی محسوب نمی شود. رفع تحریم های اقتصادی و برداشتن موانع دیپلماتیک و ارتباطی علیه دوحه توسط رقبای این کشور در حاشیه خلیج فارس، این فرصت را فراهم می کند تا هواداران از ریاض یا دبی که حدود یک ساعت و نیم با تنها فرودگاه بین المللی قطر فاصله دارند، در رفت و آمد باشند و بدین صورت در کشورهای همسایه ساکن شوند.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، نشست هماندیشی معاونان وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با رایزنهای اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیدهبانی قوی، وزارت امور خارجه میتواند در تمامی حوزهها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایعدستی را بهعنوان یکی از هدفگذاریها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایعدستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایعدستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایعدستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما بهعنوان دیپلماتهای اقتصادی میتوانیم برای افزایش اشتغالزایی در حوزه صنایعدستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه بهعنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایعدستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیلهای ایران از طریق رسانهها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلالها در این حوزه موجب افزایش هزینهها میشوند و باید دلالها شناسایی و ساماندهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آماگی وزارت خارجه و دیپلماتهای اعزامی برای معرفی صنایعدستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکلگیری این همکاری و همافزایی تعداد شاغلان حوزه صنایعدستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسشوپاسخی با حضور لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمتالله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلماتها شرکتهای بزرگ را برای حضور در نشستهای B ۲ B تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشستهای B ۲ B برگزار میشود. درخواست ما از دیپلماتها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکتهای بزرگ را شناسایی و آنها را برای حضور در این نشستها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکتها نداریم، دیپلماتها میتوانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آنها میسر نباشد، برگزاری نشست بهصورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدفگذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران بهعنوان استراتژیهای بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد فاز عملیاتی شود/دیپلماتها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلماتها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهمترین نیازهای دیپلماتها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فمتور شرکتهای خارجی شناسایی شده از سوی دیپلماتها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکتهای بزرگ از سوی دیپلماتها فمتورهایی برای آنها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آنها نمیتوان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فمتور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور چشمگیر شرکتهای خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایهگذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایهگذاری خارجی بهعنوان اولویتهای وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایهگذاری خارجی ظرفیتها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استانها برای تهیه بستههای سرمایهگذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایهگذاری در استانها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راهاندازی شناورها، سواحل مکران، راهاندازی مجتمع خدمات رفاهی بینراهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرحهای دارای اولویت هستند.» دیپلماتها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلماتها در کاهش ایرانهراسی در جامعه بینالمللی اشاره کرد و گفت: «هماکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلماتها میتوانند در این مسیر به ما کمک کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، مجمع عمومی فوقالعاده این جامعه صبح امروز یکشنبه ۵ دی ماه در جزیره قشم برگزار شد. این جلسه که با حضور اکثریت اعضا و نمایندگانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با انتخابات تکمیلی هیئت مدیره و انتخاب بازرسان جدید همراه بود. طبق مصوبه هیات مدیره، می بایست دو نفر به اعضای هیات مدیره افزوده میشدند تا تعداد اعضا از ۷ به ۹ نفر برسد. طی رایگیری صورت گرفته، آقایان " حسن سیادتان " و " مهدی رودبارکی " به ترتیب با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای جدید به جمع هیئت مدیره پیوستند. همچنین آقایان " مهدی کردان " و " علی بهرامی " نیز به عنوان اعضای علیالبدل شناخته شدند. در بخش بازرسان نیز آقایان " جعفر بذری " و " سیروس گلعنبر " با کسب بیشترین رای به عنوان بازرس انتخاب و آقای " فریدون رییسی دهکردی " نیز به عنوان بازرس علیالبدل معرفی شدند.
ایجاد شده: 5/دی/1400 آخرین ویرایش: 5/دی/1400 اخبار داخلی
سفر بینتیجه هیات سه نفره انجمن دفاتر مسافرتی ایران به تونس به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدای میراث، مقامات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران هفته آخر آذرماه به مدت ۶ روز در قالب برگزاری فمتور آشناسازی به تونس سفر کردند. در این سفر رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، دبیر این انجمن و یک عضو انجمن ایران حضور داشتند. اما پیگیریهای صدای میراث از دستاوردهای این سفر مشخص کرد که سفر به تونس هیچ دستاوردی برای فعالان گردشگری ایران و آژانس های گردشگری نداشته است. ماجرای این سفر اینگونه آغاز شده است که اعضای هیات مدیره انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در تماس با سفارتخانه تونس در تهران درخواست ملاقات با سفیر آن کشور را به عنوان اعضای انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که تعداد ۱۱۳۰ عضو دارد و در روزهای پیش از درخواست ۸۵۰ عضو آن در تصمیم یکجانبه هیات مدیره انجمن به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی اخراج شده بودند. سفیر تونس در ایران اما با توجه به درخواست ملاقات با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران ملاقات با اعضای هیات مدیره را میپذیرد. یکی از اعضای هیات مدیره ایران پیشتر سابقه فعالیت گردشگری در مسیر تونس داشت و با اطلاع از وضعیت آن کشور در این ملاقات حاضر بود. سفیر تونس سرانجام به برگزاری فمتور آشناسازی فعالان گردشگری کشور و سفر آنها به تونس پاسخ مثبت داد. اما نمیدانست که این سفر تنها قرار است با حضور دو عضو هیات مدیره این انجمن و یک عضو رسمی این انجمن برگزار شود. همزمان با این موافقت، حرمتالله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه مرتضی قربانی از فعالان پیشین مسیر گردشگری تونس در ایران و البته عضو سابق هواپیمایی آتا که به دلایلی از همکاری با این شرکت کناره گرفت و سعیدی یک عضو رسمی انجمن ایران و آژانسدار خود را برای سفر به تونس آماده کردند. این سفر درست همزمان با بالا گرفتن صدای اعتراض اعضای خلع عضویت شده از عضویت در انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار شد که اعضای هیات مدیره را متهم به تلاش برای برگزاری انتخابات مهندسی شده با برون راندن ۸۵۰ عضو دیگر میکردند. بدین ترتیب رییس هیات مدیره و دبیر انجمن سنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه یک عضو رسمی این انجمن و آژانسدار عازم تونس شدند. تمام هزینههای این سفر برعهده وزارت گردشگری تونس بود و مسافران این فمتور ملزم به خرید بلیت سفر به تونس بودند. بلیط این پرواز بیش از ۱۶ میلیون تومان است که هنوز مشخص نیست آیا این هزینه از مبلغ ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که علیاصغر مونسان وزیر سابق گردشگری به این انجمن بابت برگزاری فمتورهای آشناسازی اهداء کرد پرداخت شده یا از محل اعتباری که آژانسهای گردشگری دارند بلیط با هزینه کمتر یا رایگان برای این سفر اختصاص یافته است. پرواز با هواپیمایی ترکیش ایر از مقصد تهران به استانبول و از آنجا به تونس انجام شده است. اما دستاورد این سفر چه بود؟ صدای میراث اطلاع یافته است که قرار بود وزیر گردشگری تونس دیداری با این هیات سه نفره داشته باشد که روز دیدار رییس جمهور تونس وزیر گردشگری آن کشور را به مراسم دیدار با رییسجمهوری الجزایر که به تونس سفر کرده بود دعوت می کند و به جای وزیر یکی از مدیران کل وزارت گردشگری تونس با هیات سه فره ایرانی دیدار میکند تا هرچه مطرح می شود را در فرصت مناسب به وزیر گردشگری آن کشور منتقل کند. هیات سه نفره تلاش کرد تا با رییس هواپیمایی دولتی تونس (تونس ایر) نیز دیدار داشته باشد که با در بسته مواجه شد و این دیدار نیز برای برقراری پرواز ایران – تونس برگزار نشد. دیدار دیگر اما با هواپیمای نوول ایر تونس هماهنگ شده بود که طرف مقابل پس از اصرار هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و تونس حاضر به ملاقات نشد. چون اصرار نوول ایر بر برنامهریزی برای برقراری پروازهای چارتری از ایران به مقصد تونس متمرکز بود و بدین ترتیب دست هیات سه نفره انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که به نمایندگی از آژانس های گردشگری کشور و در قالب اعضای هیات مدیره این انجمن به تونس سفر کرده بود خالی ماند. براساس پیگیریها یکی دیگر از برنامههای رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همراه عضو رسمی این انجمن و آژانسدار بازدید روزانه از ۱۵ هتل در ۴ شهر این کشور بود که هیات سه نفره را در قالب فمتور آشناسازی پذیرفته بودند. بازدیدهایی که به هیچ قرارداد یا تفاهمی منتج نشده است. صدای میراث اطلاع یافته است که تنها مدیران کل استانی گردشگری در ۴ شهر تونس که میزبانی از هیات سه نفره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران را برعهده داشتند حاضر به ملاقات با این هیات شدهاند که آن هم تنها به حرف و سخن گذاشته و هیچ توافقنامه و تفاهمی برای توسعه همکاریهای گردشگری ایران و تونس دراین جلسات نیز به امضاء نرسیده است. ملاقات دیگری که رییس و دبیر و عضو رسمی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشتند دیدار با چند شرکت گردشگری کشور تونس و سخنرانی و … بود که تنها دستاورد آن توزیع کارت ویزیت شخصی رییس و دبیر انجمن ایران با عنوان رسمی خود بین حاضرین بود و به هیچ توافق مکتوبی منتج نشده است. تنها دیدار موفق این هیات سه نفره که به نمایندگی از آژانسهای گردشگری ایران البته پس از اخراج ۸۵۰ عضو خود از این مجموعه داشته است، دیدار با محمدرضا شیبانی، سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه و سفیر فعلی ایران در کشور تونس بود که هیات سه نفره را به صرف ناهار در سفارت ایران دعوت کرد. محمدرضا شیبانی در این دیدار اعلام کرده است که سفارت ایران در تونس حاضر است تلاش خود را برای برقراری مسیر گردشگری ایران و تونس آن هم در قالب تسریع در صدور ویزای تونس برای گردشگران ایرانی و چانهزنی برای کاهش قیمت این ویزا انجام دهد. سفیر تونس در ایران نیز در دیداری که با رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران داشته است به آنها گفته است که در آینده گروهی از دفاتر خدمات گردشگری تونس را به ایران دعوت می کند تا این گروه بتواند با آژانسهای گردشگری کشور برای برقراری مسیر گردشگری بین دو کشور به توافق برسد.
ایجاد شده: 4/دی/1400 آخرین ویرایش: 4/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خشایار نیکزادفر " مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در گفتوگویی بیان کرد: «بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت اکسپو در راستای تعامل بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری وصنعتگران حوزه صنایعدستی ایران با افراد و شرکتهای متناظرشان در حوزههای مرتبط در سایر کشورهای جهان بهخصوص کشورهای هدف از وظایف اولویت داری است که شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بر خود واجب میداند و در دستور کار خود قرار داده است.» او تصریح کرد: «بر همین اساس مذاکراتی با مجری برگزارکننده صورت گرفت و در این راستا به توافقات نهایی رسیدهایم.» نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی، افزود: «جدولی برای نیازسنجی بخش خصوصی فعال در رستههای گردشگری و صنایعدستی طراحی شده که به ادارات کل استانی ابلاغ خواهد شد.» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: «ادارات کل استانی به نحو مقتضی موضوع امکان حضور فعالان حوزههای کردشگری وصنایعدستی در جلسات B۲B در محل نمایشگاه اکسپو را به اطلاع بخش خصوصی رسانده و جدول مورد نظر که شامل رسته فعالیت، نام شرکت، نام کشور هدف برای مذاکره با شرکت متناظر و زمان پیشنهادی برای برگزاری جلسه است، تکمیل و برای برنامهریزی به مجری منتخب ابلاغ خواهند کرد.» او افزود: «مجری منتخب نیز نسبت به هماهنگی با شرکتهای متناظر در کشورهای تعیینشده اقدام و نتیجه را به متقاضی اعلام خواهد کرد تا در موعد مقرر برای شرکت در جلسه در محل رویداد اکسپو حضور یابند.» نیکزادفر به اهمیت حضور بخش خصوصی در این رویداد بینالمللی تاکید کرد و گفت: «این موقعیت فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری با بخش خصوصی کشورهای مورد هدف گردشگری و صنایعدستی است و باید از آن بهرهبرداری حداکثری شود.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از بخش خصوصی فعال در حوزههای گردشگری و صنایعدستی درخواست کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات کل میراثفرهنگی استان خود مراجعه کنند.
ایجاد شده: 1/دی/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، با حکم " علی دارابی " قائممقام وزیر و معاون میراثفرهنگی کشور، " سیداحمد محیططباطبایی " فارغالتحصیل کارشناسی باستانشناسی و ارشد تاریخ و معاون اسبق سازمان میراثفرهنگی وقت، " حسن کریمیان " استادتمام باستانشناسی و مدیر گروه باستانشناسی دانشگاه تهران، " حسن خجسته " استادتمام دانشگاه، عضو هیئت امنای بنیاد فارابی و نایبرئيس سابق اتحاديه راديو و تلويزيونهای آسيا و اقيانوسيه، " حجتالله ایوبی " دانشیار دانشگاه، دبیرکل کمیته ملی یونسکو و معاون اسبق سینمایی وزارت ارشاد، " پیام تیرانداز " فارغالتحصیل دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه و مدیرعامل خبرگزاری فارس، " موسی نجفی " استاد تمام دانشگاه و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی و " مجید زینالعابدین " فارغالتحصیل علوم سیاسی و مدیر شبکه یک سیما بهعنوان اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران منصوب شدند. اعتلای عملکرد موزه بر پایه خردجمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهرهبرداری از ظرفیتهای فکری و علمی صاحبنظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و نیز ترویج و اشاعه ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بخشی از ماموریت اعضای شورای راهبردی موزه ملی ایران است.
ایجاد شده: 1/دی/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " حمد عبیدالله " معاون بازرگانی هواپیمایی «فلای دبی» از تجمیع ظرفیتهای بخش خصوصی و دولتی به منظور گسترش روابط گردشگری میان ایران با کشورهای همسایه خبر داد. با توجه به اینکه خطوط هوایی «فلای دبی» با دارا بودن پروازهای کانکشن یا دارای نقطه اتصال از اهمیت قابلتوجهی برای ارتباط کشورهای مختلف با ایران دارا است؛ از این رو معاون گردشگری پیرو تقاضای گردشگران ورودی از لاهور پاکستان، حیدرآباد هند، بحرین، کویت و عمان در نظر دارد ظرفیتهای موجود از جمله شبکه فعال پروازی ایران و امارات را به خدمت بگیرد. همچنین در این دیدار، حمد عبیدالله معاون بازرگانی هواپیمایی «فلایدبی» نیز پیرو اطلاعات اخذ شده از برگزاری همایش فعالان گردشگری ایران و عراق که ماه گذشته با هدف افزایش تبادلات گردشگری در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رویداد مذکور، فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی کشورها را در توسعه روابط گردشگری موثر دانست. همچنین او با تاکید بر اینکه هماکنون تعداد ۳۰ پرواز به صورت هفتگی از طریق خطوط هوایی فلایدبی به ایران برقرار است و این ظرفیت تا آینده نزدیک به ۵۰ پرواز افزایش خواهد یافت، تکیه بر این ظرفیت را در هدایت گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایران موثر دانست. حمد عبیدالله با اشاره به اینکه پروازهای فلایدبی به صورت هفتگی به شهرهای شیراز، بندرعباس، تهران، اصفهان و مشهد در حال انجام است؛ به بهرهمندی از پروازهای دارای نقطه اتصال از پاکستان و عمان به ایران تاکید کرد و فراهم آوردن ارتباط بخش خصوصی این دو کشور را در برنامهریزی و دستیابی به استراتژیهای اجرایی دارای اهمیت خواند.
ایجاد شده: 29/آذر/1400 آخرین ویرایش: 1/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " آیتالله لطفالله دژکام " نماینده ولیفقیه در فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی در شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مقدمات سیر و گردشگری را فراهم کردهایم؟ یکی از این ملزومات را ایمنی و امنیت برشمرد و گفت: ایمن بودن یعنی رفع مشکلاتی که ممکن است در مسیر گردشگری وجود داشته باشد. او با تاکید بر اینکه دستاندرکاران امر گردشگری باید موانع ممکن را رفع کنند تا سیر و گردشگری مطلوب باشد، افزود: اگر کسی در این شهر از هر کوی برزنی به سمت حرمهای مطهر میرود از هر جهت باید شرایط فراهم باشد، چرا که مردم علاقمند هستند و میخواهند، اما متاسفانه به دلیل یکسری معضلات نمیشود. نماینده ولیفقیه در فارس از اعضای شورای شهر، شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز بابت برگزاری آیین اختتامیه دهه گردشگری مذهبی قدردانی و اضافه کرد: انصافا نگاه عمیق و گسترده به مقوله گردشگری مذهبی کلید خورده است. به گفته آیتالله دژکام، در بحث گردشگری مذهبی ما میتوانیم این مذهبی بودن را که بعد از گردشگری ذکر میکنیم به عنوان قید مکانی در نظر بگیریم و بگوییم گردشگری مذهبی به دنبال اینست که مکانهای مذهبی را محور گردشگری قرار دهد و این کار خوب و شدنی است اما از یک سو میتوانیم مذهبی بودن را به عنوان رویکرد گردشگری در نظر بگیریم نه تنها قید مکان و اگر این عبارت را به عنوان رویکرد در نظر گرفتیم مسئله متفاوت میشود. او خاطرنشان کرد: در رویکرد گردشگری مذهبی از مکانهایی که به طور خاص مکان مذهبی هم نیستند دیدن میکنیم اما با رویکرد مذهبی و این موضوع دیگری است که باید برای شهر شیراز به دنبال نهادینه شدن این رویکرد در بحث گردشگری باشیم. امام جمعه شیراز با اشاره به قابلیتهای بالای گردشگری این کلانشهر، اظهار کرد: حیف است این همه امکانات و ظرفیت، ضایع شود. آیتالله دژکام دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، پس از گذشت ۷۰۰ سال رویکرد مذهبی او دانست و گفت: دلیل زنده بودن نام آبش خاتون، اینست که موقوفه اولیه حرم مطهر شاهچراغ(ع) متعلق به او و جنبه وجه اللهی آن است، والا هزاران ملکه و دختر شاه در طول تاریخ بودهاند اما امروز اسمی از آنها نیست. او با بیان اینکه اگر کسی میخواهد اسم خود را باقی بگذارد باید این رویکرد را دنبال کند، گفت: نام این بانو ۷۰۰ سال باقی مانده به خاطر اینکه قرآن به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) وقف کرده و در موزه فارس قرآن ایشان وجود دارد. نماینده ولیفقیه در فارس همچنین تاکید کرد که اگر قرار است رویکرد گردشگری مذهبی در شیراز عملیاتی شود باید در محله فلکه خاتون، قبر آبش خاتون به عنوان رویکرد مذهبی دیده شود. آیتالله دژکام خطاب به متولیان گردشگری گفت: در رویکرد مذهبی شما حتی میتوانید ارگ کریم خان را هم به عنوان ظرفیت گردشگری مذهبی در نظر بگیرید چرا که این مکان تاریخی پیوند مذهبی دارد و صرفا یک مکان تاریخی نیست. او افزود: شیراز علاوه بر اینکه شهر مسلمانان است حرم سوم اهل بیت پیامبر (ع) در ایران است و این نیز علت مضاعف است برای اینکه رویکرد مذهبی را در گردشگری این شهر باید دنبال کنیم و در حین اینکه در مکانهای تاریخی سیر میکنیم نگاه و رویکرد ما مذهبی باشد یا مسئله گردشگری سلامت که اگر با رویکرد مذهبی بخواهد انجام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ و واقعیت این است که تمدن سازی اسلامی از همین جا آغاز میشود. امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما همانند دوره قبلی طالبان که حاکم کشور افغانستان بودند نیستیم که هر مکان تاریخی را خراب کردند بلکه ما میگوییم مکانهای تاریخی با نگاه گردشگری مذهبی دیده شود، گفت: خدای متعال فرموده که سیر کنید و آثار تاریخی قوم های مختلف را نگاه کنید و برای خود عبرت بگیرید و این به معنای گردشگری مذهبی است. آیتالله دژکام ادامه داد: متاسفانه تا چندی پیش به مکانهای مذهبی شهر کم توجهی میشد و توانستیم این مشکل را حل کنیم و بنده امیدوار هستم ضمن همه کارهای لازمی که عزیزان در این خصوص انجام میدهند وارد گام بعدی شویم و قدم بعدی ما این است که رویکرد مذهبی را در بازدید از مکانهای غیر مذهبی به کار ببریم. او خواستار ارائه آموزشهای کاربردی در این زمینه شد و گفت: نتایج مطلوب حاصل از آموزش، موجب کیسود تا گردشگر با حقایق دینی ما در ضمن بازدید از باغ و بوستان و مکانهای تاریخی آشنا شود. نماینده ولیفقیه در فارس خواستار تقویت رویکرد مذهبی در گردشگری مذهبی و تربیت تور لیدرهای مناسب و فضاسازی که در هتلها و امثال آن به نفع گردشگری با رویکرد مذهبی انجام میشود، شد. آیتالله دژکام با بیان اینکه تفکر و تمدن غربی معاصر تشنه همین رویکرد است، گفت: باید در این مورد زمینه سازی کنیم و امید است محدودیتهای کرونایی کمتر شود. امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: به نظر میرسد روال تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند شروع شده و در نسل جوان ما نوع نگاه بسیار عمیق است.
ایجاد شده: 27/آذر/1400 آخرین ویرایش: 27/آذر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آغاز موج پنجم کرونا در جهان و شیوع گونه «امیکرون»، آلمان را بر آن داشت تا برای سومین سال متوالی، برگزاری مهمترین نمایشگاه گردشگری جهان را لغو و آن را به یک رویداد مجازی محدود کند. مسؤولان نمایشگاه برلین در اطلاعیهای اعلام کردند که "نمایشگاه گردشگری ITB را همسو با آخرین تحولات تنظیم میکنند و از آنجا که تحولات پیرامون همهگیری ویروس کرونا مانع از برنامهریزی قابل اعتماد برای یک رویداد بزرگ حضوری میشود، نسخه حضوری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ طبق برنامهریزی اولیه برگزار نخواهد شد و "مس برلین" با توجه به آخرین دستورالعمل همهگیری ویروس کرونا، نمیتواند به غرفهداران و شرکای خود اطمینان لازم را برای برگزاری حضوری در ماه مارس بدهد، بنابراین نسخه مجازی این نمایشگاه در یک پلتفرم آنلاین برای سال ۲۰۲۲ اجرا خواهد شد. وضعیت کنونی پیرامون همهگیری و همچنین تشدید دوباره محدودیتهای مسافرتی و تجمعها، مس برلین را وادار به این اقدام کرد. البته امکان به تعویق انداختن ITB برلین تا تابستان بررسی شده، اما با توجه به این آنکه تابستان فصل سفر است، این تصمیم منتفی شد. مسؤولان نمایشگاه ITB برلین در اطلاعیهای مجزا ابراز امیدواری کردهاند هشتم مارس سال ۲۰۲۳ این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود. نمایشگاه گردشگری آلمان که به عنوان بورس گردشگری جهان شناخته میشود، از سال ۲۰۲۰ به صورت حضوری برگزار نشده است و فقط نسخه مجازی آن برای چند روز محدود در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. تا پیش از این، حدود ۱۸۰ کشور از جمله ایران در این نمایشگاه حضور پیوسته داشتهاند. این نمایشگاه از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیوسته برگزار شده است. یکی از اعضای مرکز نمایشگاهی برلین، تعطیلی این مرکز و نمایشگاه گردشگری ITB را در نیم قرن سابقه، اقدامی بیسابقه دانسته بود.
ایجاد شده: 26/آذر/1400 آخرین ویرایش: 26/آذر/1400 اخبار خارجی