طی مراسمی با حضور"علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مجموعه تفریحی - اقامتی هتل "دال" واقع در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد به طور رسمی افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید. این هتل با حجم سرمایهگذاری بالغ بر 12 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و در زمینی به مساحت 4000 متر مربع و زیربنای 4500 متر مربع، احداث شده است. هتل "دال" دارای 18 سوئیت اقامتی است و زمینه اشتغال 35 نفر را فراهم نموده است.
ایجاد شده: 18/تیر/1398 آخرین ویرایش: 18/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
عملیات احداث هتل پنج ستاره بینالمللی کرمانشاه در سال 1394 در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع، آغاز شد و پیشبینی میشود تا پایان سال 1399 به بهرهبرداری برسد. این پروژه هماکنون با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال احداث است. برای احداث این هتل تا این لحظه بالغ بر 25 میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است و برای تکمیل آن نیز 25 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است. هتل بینالمللی کرمانشاه دارای 100 سوئیت استاندارد و ظرفیت اقامتی 400 تخت است و پس از افتتاح از امکاناتی نظیر سالن اجتماعات، سینما، درمانگاه، کافیشاپ، انواع رستورانهای مدرن، دریایی و سنتی، تالار، سالن کنفرانس، واحدهای تجاری، مجموعه ورزشی، سونا و جکوزی و سالن اسپا، برخوردار خواهد بود.
ایجاد شده: 16/تیر/1398 آخرین ویرایش: 16/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، بازرس جامعه هتلداران ایران معتقد است که گردشگری استان اردبیل طی یکسال گذشته به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و هیچ برنامه تحولی در این حوزه مشاهده نمیشود. "جعفر بذری" با انتقاد از عملکرد مسئولان گردشگری استان اردبیل، اظهار داشت: در دو رویداد اخیر حوزه گردشگری که در این استان برگزار شد، هیچ دعوتی از فعالان بخش خصوصی به عمل نیامد و نسبت به آنها بی اعتنایی شد. "بذری" با ابراز تجعب از عدم دعوت از جامعه هتلداران استان برای حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت، بیان داشت: بنده به صورت شخصی و صرفا برای دیدار و گفتگو با معاون گردشگری کشور در نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو حاضر شدم و هیچ خبری از حضور فعالان گردشگری استان در کنفرانس، نمایشگاه و غرفهها نبود. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در ادامه با انتقاد از عملکرد افراد و مسئولانی مه قصد دارند تا بخش دولتی را مقابل بخش خصوصی قرار دهند، ابراز داشت: هدف از این کار، لطمه زدن به صنعت گردشگری استان اردبیل است. ما قدر سرمایهگذاران موجود را نمیدانیم ولیکن شعار جذب سرمایهگذار در حوزه گردشگری را میدهیم. وی افزود: انتظار داریم اگر حمایتی وجود دارد، گزارشی از حمایتها در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت ارائه شود. بازرس جامعه هتلداران ایران، تلاش اصحاب رسانه به عنوان حامی سرمایهگذاران و تلاشگران در انعکاس واقعیتها و رویدادهای رخ داده در استان را قابل قدردانی دانست و گفت: آماده هستیم تا با مسئولان و متولیان حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی استان اردبیل در خصوص بی توجهی به فعالان بخش خصوصی اردبیل، مناظرهای داشته باشیم تا علت این بی اعتنایی روشن شود. وی افزود: طی روزهای آینده نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی، اعلام کنیم. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در پایان گفت: طی یکسال گذشته هیچ حمایت و همراهی در حوزه گردشگری را شاهد نبودیم و حمایت از سرمایهگذاران بخش گردشگری روز به روز به قهقرا میرود.
ایجاد شده: 15/تیر/1398 آخرین ویرایش: 15/تیر/1398 اخبار داخلی
فصلی بودن صنعت گردشگری یکی از ویژگیهای منفی آن و به نوعی بزرگترین معضل این صنعت محسوب میشود. این ویژگی در مناطق مختلف کشور، متفاوت است و ایام LOW SEASON یا کمرونق در برخی از مناطق کشور تا حدودی در ایام پر رونق جبران میشود. فصل تابستان به دلیل تعطیلی عمده مراکز آموزشی از جمله مدارس و مراکز دانشگاهی، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران علیالخصوص گردشگران تفریحی است. پر واضح است که مناطق گردشگری شمال، شمال شرق و غرب کشور از این شرایط بهره میبرند اما متاسفانه جنوب کشور به دلیل عوامل محیطی که بیشتر از هر چیز به جغرافیا و اقلیم مقصد گردشگری بستگی دارد، تاکنون نتوانسته سهمی در جذب 70 درصدی گردشگران تفریحی که انبوه آن در فصل تابستان و ایام تعطیلات مدارس رقم میخورد را به خود اختصاص دهد و حتی نتوانسته هیچ استراتژی مناسبی در این مهم، طراحی کند. استراتژی که میتواند همچون مناطق دارای جغرافیا و آب و هوای مشابه در کشورهای موفق در صنعت گردشگری با برنامهریزی مناسب از کارایی و اثربخشی در مدیریت عرضه و تقاضای گردشگری در فصول گوناگون، بهره وافی و کافی ببرد. به دلیل شرایط فرهنگی و مذهبی کشور، طراحی برخی استراتژیها از سوی دستگاههای دولتی استانی که در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگریست و دیگر سازمانهای درگیر در این صنعت و بخش خصوصی، امکانپذیر نبوده و تابع برنامهریزیهای کلان کشور است. با مطالعه دقیق، تجربه و دانش اندوزی در عرصه گردشگری که منجر به چاره اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب مانند قیمتگذاری متفاوت، ایجاد جاذبههای دست ساز و متنوع، اخذ کمکهای دولتی در فصول کم درآمد و ایجاد تغییرات در زمانبندی تعطیلات سالانه مراکزآموزشی، میتوان از این چالش عبور کرد و فصل رکود را به حداقل خود رساند. ارائه بستههای حمایتی از سوی دولت در ایام کمرونق میتواند کمک بزرگی از طرف دولت برای بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی که بیشترین هزینه را در فصول بهار و تابستان در جنوب کشور متحمل میشوند را شامل شود. این بسته حمایتی میتواند شامل معافیت حق بیمه سهم کارفرما در ایام کم رونق، تخفیف ویژه حاملهای انرژی، مالیات، تبلیغات توسط رسانه ملی و یا برگزاری جشنوارههای ملی ومنطقهای باشد. در کنار همه این موارد، ساماندهی تعطیلات زمستانی و افزایش تعطیلات در زمستان، یکی از راههای بسیار مهم در برونرفت از بحران فصول کمرونق گردشگری در جنوب کشور به حساب میآید و میتواند قدری جبران ایام LOW SEASON که مدت آن در جنوب کشور بیش از شش ماه است را در پی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که این مهم مگر با همدلی دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استانهای جنوب کشور در مطرح نمودن تعطیلات زمستانی در سطح برنامهریزی کلان کشور، محقق نخواهد شد. محمدرضا چرسیزاده - کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری و رئیس جامعه هتلداران استان هرمزگان
ایجاد شده: 12/تیر/1398 آخرین ویرایش: 12/تیر/1398 مقالات و یادداشت ها
مجوز نشریه بین المللی هتل در سال 1383 به ثبت رسیده است و مجموعه دارای سابقه ای در حدود 13 سال می باشد و در این مدت با بیش از 250 شماره به اشکال مختلف از جمله هفته نامه، مجله، ویژه نامه و ... منتشر شده است. این نشریه در حال حاضر به صورت کاملا خصوصی منتشر می شود و هیچگونه وابستگی مالی و غیرمالی به ارگان ها و نهادهای دولتی یا خصوصی ندارد. این نشریه تنها تخصصی در حوزه هتلداری و صنایع وابسته می باشد و از معدود نشریات تخصصی در حوزه گردشگری است و در میان رقبای خود از بیشترین میزان چاپ برخوردار است. راههای ارتباطی HotelWeekly.ir Info@HotelWeekly.ir 021 44892967
ایجاد شده: 3/تیر/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 مجلات و نشریات داخلی
ماهنامه سفر نشریه نفیس بازار و تحلیل سفر و مقاصد گردشگری ایران و جهان است که از سال ۱۳۷۰ در تهران منتشر میشود. سفرنامهها، گزارشهای اختصاصی و مصّور و انعکاس تازهترین رویدادها و یافتههای جدید در عرصه مسافرت، این نشریه را به عنوان مرجع برای علاقه مندان سفر و گردشگری مطرح نموده است. ماهنامه سفر میتواند در مدیریت سبد هزینههای سفر شما نقشی ارزنده و ممتاز داشته باشد. "سفر" با تمرکز بر موضوعات علوم انسانی و ارتباطات اجتماعی نشریهای است که تحلیلهای جامعه شناسی، مردم شناسی، ارتباطات بهتر انسانها با یکدیگر و تعامل شان با محیط زیست را در چارچوب انواع سفرها ارائه میدهد. نشریه میکوشد با همفکری پژوهشگران علوم اجتماعی و اقتصادی راه کارهای نوآورانهای برای بهرهگیری بهتر از سفرهای گردشگری، فرهنگی، تجاری و آموزشی را به بحث بگذارد. "سفر" را بخش خصوصی منتشر میکند. راههای ارتباطی SafarMagazine SafarJournal SafarJournal Safar.me Info@Safar.me 021 88205011 تهران – خیابان آفریقا – تقاطع خیابان شهید دستگردی (ظفر) - پلاک ۲۶۹ – طبقه ۲- واحد ۷
ایجاد شده: 3/تیر/1398 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399 مجلات و نشریات داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاهداری نهادها و دستگاههای دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آمادهسازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسیها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آنها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایهگذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتلهای استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتلآپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بودهاند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتلها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانکهای دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراضهای ما به این موضوع موثر نیست و حمایتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبتها شنیده شود، خبری از بنگاهداری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصیسازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب میکنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاههای خصوصی را به ورطه نابودی کشاندهاند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینهای در حدود 21 هزار تومان دریافت میکند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینههای متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاسهای خود را با چنین رقمی به گردشگران نمیداد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگانهای دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقشآفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بیاحترامی به گردشگران میدانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظهای مواجه میکند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده میشوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر میخواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 اخبار داخلی
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از 20 سال تجربه مفید در زمینه طراحی و نگارش سیستم جامع نرم افزار هتلداری و تحت پوشش داشتن بیش از 600 هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های صاحب نام در این زمینه بوده و این سیستم با نام تجاری میزبان ارائه می گردد. این شرکت با برخورداری از کادر مجرب و متخصص خود از روزی که اولین نرم افزار را در سال 1374 تحت سیستم عامل Dos و بانک اطلاعاتی Foxpro نصب نمود تا به امروز با توجه به تحولات دانش نرم افزار و تکنولوژی سخت افزاری و مخابراتی ، نرم افزار های خود را ارتقاء و حتی در مقاطعی طراحی مجدد نموده است . در حال حاضر سیستم جامع نرم افزاری میزبان با 25 زیر سیستم در دو بخش Front Office و Back Office و ارتباطات کامل درون و بین سیستمی بصورت کاملا هوشمند و با محوریت نرم افزار حسابداری و برخورداری از محیط کاربر پسند (User friendly) توانسته جایگاه ویژه ای را در صنعت هتلداری در بخش های خصوصی و دولتی برای خود رقم زند. راههای ارتباطی HarrisNewTechnology HarrisNewTech HarrisNewTech.com Info@harrisnewtech.com 02188302048
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 22/دی/1398 نرم افزارهای مدیریت هتلداری داخلی
طی مراسمی با حضور "غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، هتل کاخ واقع در شهر کرمان به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. هتل "کاخ" کرمان در چهار طبقه با سرمایهگذاری بالغ بر 21 میلیارد و 700 میلیون تومان توسط بخش خصوصی احداث شده است و دارای 21 اتاق با ظرفیت 54 تخت اقامتی میباشد.
ایجاد شده: 28/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 16/تیر/1398 فرصت های سرمایه گذاری
عملیات احداث پروژه هتل پنج ستاره "سُدس" واقع در منطقه آزاد چابهار به عنوان بزرگترین هتل جنوب غرب کشور از سال 1396 آغاز شده و بر اساس پیشبینیها 60 ماه به طول خواهد انجامید. این هتل پنج ستاره با حجم سرمایهگذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی، هماکنون در دو بلوک A وB مجموعا به مساحت 102 هزار متر مربع در حال احداث است. بلوک A این پروژه دارای 14 و بلوک B دارای 7 طبقه و در مجموع دارای 140 عدد انواع اتاق و سوئیت خواهد بود. رستوران، فودکورت، پارکینگ، مجموعه ورزشی، واحدهای تجاری، سینما و شهربازی از دیگر امکانات این هتل پنج ستاره، خواهد بود.
ایجاد شده: 28/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 28/خرداد/1398 فرصت های سرمایه گذاری
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی در رابطه با سرمایهگذاری در صنعت گردشگری، اظهار داشت: سرمایهگذاری در گردشگری فقط این نیست که هتل بسازیم بلکه ابتدا باید سرمایهگذاری در زمینههای مورد نیاز گردشگری انجام شود. در واقع ابتدا بایستی فونداسیون بنا را درست کار گذاشت. "امیر سزاوار" ابراز داشت: ابتدا بایستی زیرساختها درست شود. اینکه سرمایهگذار داخلی یا خارجی را جذب و تشویق کنیم، بسیار خوب است اما آیا واقعا زیرساختهای این بنا درست است؟ آیا در خصوص سرمایهگذاری درست برنامهریزی شده است؟ وقتی زیرساختهای لازم فرام نشده باشد، مشکلاتی به وجود میآید که باعث میشود نتیجه مطلوب از این سرمایهگذاری گرفته نشود. "سزاوار" همچنین گفت: در تمام دنیا زمانی که سرمایهگذار میخواهد سرمایهگذاری کند به یکی از شرکتهای تحقیقاتی که کار آن طراحی و تهیه طرح توجیهی است، هدایتش میکنند و آن سرمایهگذار را راهنمایی میکنند که بهتر است در کجا و چه نوع سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی در سرمایهگذاری، گفت: سرمایهگذاری از یک خیابان تا خیابان بعدی فرق میکند. آیا واقعا چنین موسسات علمی و تحقیقاتی مناسبی را داریم؟ در حال حاضر اکثر طرحها کلیشهای است و فقط ارقام، آدرسها و اسامی تغییرات دارد و چنین کاری که سرمایهگذار به یک شرکت خصوصی ارجاع داده شود تا طرح توجیهی را آماده کند، نداریم. رئیس تشکل هتلداری خراسان رضوی در ادامه افزود: علیرغم اینکه مشهد، شهر گردشگری است ولیکن فاقد طرح جامع گردشگری است. این خود یک معضل است و باید تشکلی وارد این موضوع شود و با انجام نیازسنجی، این معضل را حل کند. "امیر سزاوار" در ادامه سوالاتی در خصوص نیازسنجی مطرح کرد و گفت: در 10 یا 20 سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به مشهد وارد شود؟ آیا زیرساختها کشش این موضوع را دارد؟ آیا فرودگاه، راهآهن و پایانهها گنجایش و ظرفیت لازم را دارند؟ سرمایهگذاری بایستی در زیرساختهای گردشگری انجام شود نه اینکه صرفا معطوف به ساخت هتل و یا نهایتا ورود به حوزه آژانسها و تورگردانی باشد. "سزاوار" در خصوص اینکه سوالاتی در ارتباط با نیازسنجی مطرح است، ادامه داد: در ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به این شهر وارد شود؟ آیا زیرساختهایمان کشش این قضیه را دارد؟ آیا فرودگاه و راهآهن و پایانهها گنجایش اضافه کردن دارد؟ اگر ندارد در آن زمینه سرمایهگذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفهای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر زیرساختها فراهم باشد، مجوز صدها هتل پنج ستاره دیگر هم صادر شود، ایرادی ندارد و اتفاقا بسیار خوب است منتهی به شرطی که با یک تحقیق، برنامه علمی و نیازسنجی درست انجام شود. "امیر سزاوار" بیان داشت: سرمایهگذاری در حوزه زیرساختها مانند توسعه و افزایش سیستم ریلی و فرودگاهی نه وظیفه و نه در توان بخش خصوصی است. وقتی زیرساختها افزایش نمییابد و در مقابل هتلها در حال افزایش است، چه کسی میخواهد در 10 سال دیگر هتلها را پر کند؟ این موارد باید برنامهریزی و سرمایهگذار، هدایت شود. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور به وجود رابطه عرضه و تقاضا تاکید کرد و گفت: در همه جای دنیا بایستی میزان عرضه و تقاضا با هم برابر باشد و آن موقع است که سرمایهگذار ورود پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به دولتی بودن سیستم گردشگری کشور، گفت: هر ارگان دولتی زائرسرا و هتلهای متعددی دارد. در این شرایط بخش خصوصی چگونه میتواند موفق شود؟ چطور سرمایه میتواند بازدهی داشته باشد؟ کار سیستمهای دولتی، هدایت و نظارت بر سرمایهگذاری است. اگر میخواهیم سرمایهگذاری کنیم، راه آن خروج ارگانهای دولتی از حوزههایی است که بخش خصوصی قرار دارد ولیکن متاسفانه اکثر ارگانهای دولتی تبدیل به بنگاههای اقتصادی شدهاند که بیشتر به منافع خود فکر میکنند. وی در پایان گفت: از هیچ جامعهای انتظار معجزه نداشته باشید. جامعه هتلداران در صورت فراهم بودم زیرساختها در خصوص مسائلی که میتواند به صورت قانونی وارد شود، کمک میکند. البته که ما هم نیز تلاش میکنیم.
ایجاد شده: 27/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398 اخبار داخلی
طی مراسمی با حضور "عبدالکریم گراوند" استاندار بوشهر، نخستین هتل جزیره خارک افتتاح شد و به بهرهبرداری رسید. این هتل که با سرمایهگذاری 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی و در زمینی به مساحت 900 متر مربع احداث شده، دارای 17 سوئیت و ظرفیت اقامتی 51 تخت است.
ایجاد شده: 25/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1398 فرصت های سرمایه گذاری