نتایج جستجو...
اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسب‌وکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B  و B۲G را فراهم می‌کند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشی‌های بین‌المللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتباربخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، می‌توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه‌نامه‌ها هم گفت‌وگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که می‌فرستند، مبتنی بر اعتبار‌بخشی بیمه‌نامه‌ها است. این کنگره می‌تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌های فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب‌وکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آن‌ها را به تعاملات بلند‌مدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود، گفت: «برای توسعه همکاری‌های گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمی‌شود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان هم‌پیوندی با سایر بخش‌های گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمی‌شود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتل‌ها هم باز کرده‌اند که نشان‌دهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت می‌کنیم شالبافیان حمایت از کسب‌وکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبون‌های خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب‌وکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسب‌وکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقص‌ها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلند‌مدت در گروی حمایت از کسب‌وکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارت‌آپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز  به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت‌های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی و بین‌المللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، " جمشید حمزه‌‌‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران می‌‌‌گوید: در موضوع صدور روادید سه وزیر گردشگری، ‌‌‌ بهداشت و امور خارجه با هم به توافق رسیدند هر چند به نظر می‌رسد نیازمند همکاری بیشتر وزارت امور خارجه هستیم. او با اشاره به اینکه هنوز رزرواسیون هتل‌‌‌ها توسط توریست‌‌‌های خارجی شروع نشده است، ‌‌‌ اضافه می‌کند: گردشگران اروپایی برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و از زمان صدور روادید تا آغاز راه‌‌‌اندازی تورها  به چند ماه زمان نیاز داریم. در عین حال صدور ویزا برای توریست‌‌‌های خارجی زمان زیادی طول می‌‌‌کشد و حتی اگر همین الان هم یک گردشگر اروپایی درخواست دهد دو هفته زمان می‌‌‌برد تا ویزایش صادر شود، ‌‌‌ از این روست که از وزارت امور خارجه می‌‌‌خواهیم طی کردن این مراحل اندکی تسریع شده و گردشگران با صرف زمان کمتری ویزایشان برای ورود به ایران را دریافت کنند.  رئیس جامعه هتلداران ایران درباره شرایط توریست‌‌‌های کشورهای همسایه و اولین گروهی که پیش‌‌‌بینی می‌کند وارد ایران شوند نیز بیان می‌کند: به نظر می‌رسد عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی باشند که شاهد ورود آنها به کشورمان خواهیم بود. او در این باره که آیا هتل‌‌‌ها در ایران آمادگی پذیرایی از توریست‌‌‌های خارجی را دارند، ‌‌‌ می‌‌‌گوید: پرسنل و کارکنان هتل‌‌‌ها در سراسر ایران دو دز واکسن‌‌‌شان را زده‌‌‌اند و پروتکل‌‌‌های بهداشتی هم به دقت در این اماکن رعایت می‌شود. از این رو ما برای پذیرایی گردشگر خارجی با مشکل خاصی مواجه نیستیم و آنها می‌توانند با اطمینان به ایران سفر کنند.  یکی از چالش‌‌‌هایی که هتل‌‌‌‌‌‌ها در دوره کرونا با آن مواجه شدند به کاهش تعداد میهمانان بر می‌گشت به طوری که برخی از آنها مجبور شدند حتی با ضریب اشغال صفر فعالیت کنند. آیا با واکسیناسیون عمومی در حوزه گردشگری داخلی نیز رونقی صورت گرفته است؟ حمزه زاده در پاسخ به این پرسش عنوان می‌کند: در دو سه هفته اخیر شرایط هتل‌‌‌ها به لحاظ پذیرش توریست‌‌‌های داخلی بهتر شده و بیشترین ضریب اشغال هتل‌‌‌ها را هم در استان‌‌‌های شمالی داشته‌‌‌ایم. علاوه بر این وضعیت در استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، ‌‌‌ تهران و کیش هم وضعیت بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد در مجموع، ‌‌‌ روند مثبتی برای توسعه سفرهای داخلی است و امیدواریم از وضع نامساعدی که هتل‌‌‌داری ما دچار آن شده خارج شویم. در حوزه گردشگری خارجی هم انتظار داریم طبق روال سنتی توریست‌‌‌های خارجی زیارتی در مشهد و قم و سایر توریست‌ها هم در شهرهایی مانند اصفهان، ‌‌‌ شیراز، ‌‌‌ کرمان، یزد و .. صنعت هتل‌داری را رونق دهند. او درباره حمایت‌های متولیان جدید گردشگری از صنعت هتل‌‌‌داری می‌گوید: ما به هیچ وجه کمک مالی دریافت نکردیم اما متولیان گردشگری عنوان کرده‌‌‌اند امهال وام‌‌‌هایی که در راستای گردشگری گرفته شده تا پایان سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود هر چند هنوز این موضوع ابلاغ نشده است. علاوه بر آن ما با بحث مفاصا حساب مالیات مواجه هستیم که معلوم نیست در این حوزه امهال یا معافیت انجام شود. به نظر می‌رسد بیشتر بحث امهال مالیاتی باشد اما در گذشته شاهد بوده‌‌‌ایم این امهال مشمول جریمه شده که اگر این‌ طور باشد فایده‌‌‌ای برای صنعت هتل‌‌‌داری ندارد ،زیرا نه تنها حمایت نیست بلکه به نوعی ضد حمایت به حساب می‌‌‌آید. یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد متولیان جدید گردشگری بر آن تاکید دارد به گردشگری دریایی و گردشگری در مناطق آزاد برمی‌‌‌گردد این در حالی است که به جز جزیره کیش که در آن زیرساخت‌‌‌ها مهیاست، ‌‌‌ بقیه مناطق به لحاظ هتل و زیرساخت شرایط مساعدی ندارند. این فعال حوزه هتل‌‌‌داری عنوان می‌کند: در کیش خوشبختانه شرایط مساعد است و هر سال چند هتل خوب هم افتتاح می‌شود، ‌‌‌ در سایر مناطق مانند قشم اگرچه ما هتل خوب داریم اما در سطح استانداردهای جهانی مانند کیش نیستند. با این حال برای شروع کار همین هتل‌‌‌ها با چنین امکاناتی پاسخگو هستند و به مرور و  با توسعه گردشگری نیز بخش خصوصی ترغیب می‌شود تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. او از دیدار با متولیان مناطق آزاد در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد گردشگری در این مناطق رونق بیشتری پیدا کند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار داخلی
هدف گذاری دبی برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵

هدف گذاری دبی برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " شیخ حمدان بن راشد آل مکتوم " ولیعهد دبی، روز شنبه در توییتر اعلام کرد دبی در نظر دارد وزارت اقتصاد و وزارت گردشگری را ادغام کند و امیدوار است در سال ۲۰۲۵، بتواند ۲۵ میلیون گردشگر جذب کند. شیخ حمدان در ادامه افزود هلال المری به ریاست وزارت جدید منصوب خواهد شد. بنا بر اعلام دفتر شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی، اهداف اصلی وزارت جدید افزایش ۱۵۰ درصدی ارزش افزوده بخش صنعت در پنج سال آینده، گسترش ۵۰ درصدی بازار صادرات محصولات داخلی، و رشد ۴۰ درصدی شمار گردشگران است. امارات متحده عربی نیز درصدد است تا سه سال آینده، ۱۰۰ هزار شرکت را جذب و سالانه ۴۰۰ رویداد اقتصادی جهانی برگزار کند، و شرکت‌های بخش خصوصی و کسب‌و‌کارهای خانوادگی را ترغیب کند وارد بازارهای مالی و بازار بورس دبی شوند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار خارجی
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
مصوبه هیات دولت در خصوص ساماندهی گردشگری جنگل‌ها و سواحل

مصوبه هیات دولت در خصوص ساماندهی گردشگری جنگل‌ها و سواحل

به‌گزارش هتل نیوز و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیئت وزیران که عصر یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، با طرح سامان‌دهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران موافقت شد. در طرح مذکور، اهداف، سیاست‌ها و اقدامات طرح سامان‌دهی گردشگری جنگل‌های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران، تعیین شده است. به موجب این طرح، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای فرهنگ‌سازی و تعهد به اصول توسعه پایدار گردشگری در مناطق ساحلی و جنگلی، برنامه آموزش همگانی را با رویکرد سفر مسئولانه، حداکثر طی ۶ ماه تهیه و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌کند. همچنین به‌منظور سامان‌دهی بازدید گردشگران در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق جنگلی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تعریف میزان و نوع فعالیت‌های گردشگری، طراحی مسیر و خدمات گشت منطبق با ضوابط فنی و حفاظتی اقدام می‌کند. این وزارتخانه همچنین با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه داده‌ها و اطلاعات گردشگری سواحل و جنگل‌ها را در پایگاه اطلاع‌رسانی آن وزارتخانه ایجاد و بروزرسانی کرده و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موظف به همکاری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات هستند. با توجه به عدم انطباق شرح خدمات مطالعات پارک‌های جنگلی، مصوب شورای عالی جنگل‌ها و مراتع کشور با شرح خدمات ابلاغی مناطق نمونه گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت به اصلاح و تدوین شرح خدمات یکپارچه، اقدام می‌کنند.

ایجاد شده: 10/آبان/1400       آخرین ویرایش: 10/آبان/1400     اخبار داخلی
نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدا و سیما، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در وبینار دستورالعمل اجرایی نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا که به منظور تعامل و تبادل نظر با ذینفعان و با حضور غلامرضا حاجی‌آبادی نماینده وزارت امور خارجه، مدیران کل ۱۵ استان کشور و روسای تشکل‌های بخش خصوصی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر دغدغه اجرا و نظارت دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: «عمده‌ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل باز شدن مرز‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رونق مجدد گردشگری کشور است.» وی ادامه داد: «برای اجرای درست این فرایند الزاماتی وجود دارد و از سوی ادارات کل استانی باید تمام آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.» معاون گردشگری با اشاره به اهمیت نظارت بر رعایت این دستورالعمل افزود: «با توجه به رویکرد حمایتی این دستورالعمل اصرار ما بر این بود که بخش نظارت هم به وزارتخانه ما واگذار شود و این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.» وی خطاب به مدیران کل استانی افزود: «برای ارائه گزارش از سایر دستگاه‌ها باید پیگیری جدی صورت پذیرد. همچنین مجددا دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی تاسیسات گردشگری از سوی مدیران کل ابلاغ شود و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.» شالبافیان با اشاره به اهمیت در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی، افزود: «تمام ما در یک کشتی نشسته‌ایم، موفقیت این فرایند و رعایت این دستورالعمل به‌منظور موفقیت کل خانواده گردشگری است.» و‌ی با تاکید بر مدیریت چهار مرز زمینی اضافه کرد: «برای حضور مدیران کل و بخش خصوصی در عراق برنامه‌ریزی شود.» آقای شالبافیان همچنین به صدور ابلاغیه‌ای در وزارت امور خارجه به کنسولگری‌ها اشاره کرد و گفت: «بر اساس این ابلاغیه کنسولگری‌ها نگاه انعطاف‌پذیری خواهند داشت و با رویکرد حمایتی و منعطف اقدام به صدور روادید خواهند کرد.» معاون گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد که این فرایند منجر به تقویت اشتغال گردشگری شود.

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار داخلی
صدور نخستین گذرنامه با گزینه ایکس در آمریکا

صدور نخستین گذرنامه با گزینه ایکس در آمریکا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز،  آمریکا امروز چهارشنبه ۲۷ اکتبر نخستین گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت را صادر کرد تا یک گام مهم برای افراد خارج از طبقه بندی مرد و زن برداشته شود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزینه «ایکس» برای جنسیت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ در گذرنامه ها و گواهی‌های تولد آمریکایی‌هایی که خارج از کشور به دنیا بیایند، درج خواهد کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به صدور گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت، بر تعهد این وزارتخانه برای ارتقای آزادی، کرامت و برابری همه افراد جامعه از جمله افراد «ال.جی.بی.تی.کیو.آی» (LGBTQI) تأکید کرد. پیش‌تر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که برای تحقق این کار موانع فنی وجود دارد که باید برطرف شوند. وزارت خارجه آمریکا در زمان مسئولیت آقای بلینکن، به دارندگان گذرنامه آمریکا اجازه داد تا جنسیت خود را در گذرنامه‌هایشان انتخاب کنند. آمریکایی‌ها پیش از این اگر می‌خواستند جنسیتی متفاوت از شناسنامه یا سایر مدارک خود را در گذرنامه‌هایشان مشخص کنند، به گواهی پزشکی نیاز داشتند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر حداقل ۱۱ کشور دیگر از گزینه «ایکس» یا «دیگر» در گذرنامه‌هایشان استفاده می‌کنند. این کشورها شامل کانادا، آلمان و آرژانتین و همچنین هند، نپال و پاکستان هستند که میراث‌دار مفهوم تاریخی جنوب آسیا، «هجرا» هستند. وزارت خارجه آمریکا این خبر را هم‌زمان با «روز افزایش آگاهی بیناجنسی» اعلام کرد و قول داد از افرادی که بر سر هویت جنسی خود با تبعیض روبرو هستند، حمایت کند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که حمایت از حقوق دگرباشان جنسی را در اولویت اصلی دولت خود قرار دهد. اتخاذ این سیاست، یک تغییر بزرگ نسبت به دولت دونالد ترامپ است که در آن وزارت خارجه سفارتخانه‌های آمریکا را از برافراشتن پرچم‌های رنگین کمانی در حمایت از همجنس‌گرایان منع کرده بود.

ایجاد شده: 6/آبان/1400       آخرین ویرایش: 6/آبان/1400     اخبار خارجی
دیدار استاندار یزد با وزیر گردشگری

دیدار استاندار یزد با وزیر گردشگری

به گزارش هتل نیوز، استاندار یزد در نشستی با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گفت‌وگو در مورد مطالبات این استان پیرامون پیگیری اعتبارات مربوط به بافت تاریخی، تقویت نیروی انسانی، پیگیری تکمیل موزه‌های یزد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بهره برداری از ظرفیت کویر یزد و همچنین پیگیری تبدیل شدن یزد به منطقه آزاد گردشگری پرداختند. «مهران فاطمی» استاندار یزد جزو اولین استانداران کشور بود که به دیدار «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفت. در متن این دیدار، نشستی به ریاست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل این وزارت برگزار شد که «محمدرضا دشتی» رییس فراکسیون گردشگری مجلس و «سیدمصطفی فاطمی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد و جمعی از فعالان این حوزه نیز حضور داشتند. این نشست با هدف توسعه گردشگری و اقدامات مربوط به آن در استان یزد و همچنین برنامه‌ریزی برای سفر هر چه زودتر وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به یزد برگزار شد. پیگیری اعتبارات مربوط به بافت تاریخی، تقویت نیروی انسانی، پیگیری تکمیل موزه‌های یزد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بهره برداری از ظرفیت کویر یزد و همچنین پیگیری تبدیل شدن یزد به منطقه آزاد گردشگری جزو مهمترین مسائل مطرح شده مابین وزیر و روسای استان یزد بود. گفتنی است، استانداران یزد یکی از استانداران کشور با بیشترین برنامه ارائه شده در هیات دولت پیرامون گردشگری و اقتصاد این حوزه بوده و گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه استان یزد و جزو اولویت‌ها قرار داده است.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " بهنام بلوریان " سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از روحیه همکاری و توجه ویژه به موضوع گردشگری گفت: «اگر‌چه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری می‌تواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاری‌ها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینه‌های ارتباطات باشد.»  وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار می‌آید؛ افزود: «برگزاری تور آشناسازی ابزاری تاثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایه‌های تصمیم‌ساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.» شالبافیان همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران درکشور سنگاپور یادآور شد: «در صورت معرفی افراد با زمینه‌های مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می توانیم ورود به بطن‌جامعه و دست‌یابی به راهکارهای تاثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.»  معاون گردشگری در ادامه تمرکز بر ظرفیت‌های آموزشی را نیز یکی دیگر از پل‌های ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: «وجود ظرفیت‌های آموزشی تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت وبینار می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات و به‌روزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته های موجود شود.»  همچنین در این نشست بهنام بلوریان سفیر اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.

ایجاد شده: 4/آبان/1400       آخرین ویرایش: 4/آبان/1400     اخبار داخلی
سکوت، سناریوی جدید برای گرانفروشی بلیت هواپیما

سکوت، سناریوی جدید برای گرانفروشی بلیت هواپیما

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، طی ماه‌های گذشته قیمت بلیت هواپیما به صورت غیرقانونی از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته است و در این میان نه تنها شرکت‌های هواپیمایی بلکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده‌اند. داستان از اینجا شروع شد که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه امسال قیمت بلیت پروازهای داخلی را بدون آنکه مصوبه و مجوزی از شورای عالی هواپیمایی داشته باشند، تا بیش از ۳۰ درصد در مسیرهای مختلف افزایش دادند و جالبتر اینکه تا کنون توضیحی درباره علت این اقدام‌شان به رسانه‌ها و مردم نداده‌اند. در این ماه‌ها مسئولان سابق و کنونی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به اظهارنظرها و هشدارهایی اکتفا کردند که هیچ وقت عملی نشد و جلسات متعدد گذشته هم بی نتیجه رها شدند. به نظر می‌رسید وزیر راه و شهرسازی جدید با جدیت بیشتری با این تخلف و گرانفروشی برخورد کند اما این اتفاق هنوز نیافتاده، هنوز رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی و انتخاب نشده و این دستگاه حاکمیتی با سرپرست اداره می‌شود. " رستم قاسمی " طی در هفته گذشته و در حاشیه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه زمانی روشن می‌شود؟ اینگونه پاسخ داد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم. وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم. در این میان نه تنها قیمت بلیت هواپیما کاهش نیافته است بلکه ایرلاین‌ها باز هم قیمت بلیت هواپیما بالا می‌برند و اگر نگاهی به قیمت بلیت هواپیما بیندازیم متوجه می‌شویم که شرکت‌های هواپیمایی در طول روزهای هفته نرخ پروازهای داخلی را هر طور که بخواهند و به نفع‌شان باشد تغییر می‌دهند از سوی دیگر به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را هم رعایت نمی‌شود. با وجود پیگیری مکرر خبرنگار ایسنا در این باره مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری حاضر به پاسخگویی نشدند و برخی مسئولان روابط عمومی تنها به گفتن این جمله اکتفا کردند که پاسخ ما همان اطلاعیه‌ای است که صادر کردیم! سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و سهل‌انگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکت‌هایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند، این سازمان نسبت به مجوزهای پروازی آن شرکت‌ها اقدام خواهد کرد.» در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که «هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار خود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی موظفند در خصوص نرخ بلیت هواپیما، براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل کنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعیین شده در جلسه مذکور، تخلف محسوب می‌شود.» اما مشخص نیست که چرا هر روز شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دل‌شان بخواهد افزایش می‌دهند و برخورد جدی هم با این تخلفات صورت نگرفته است.

ایجاد شده: 3/آبان/1400       آخرین ویرایش: 3/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...