نتایج جستجو...
صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

صدور ۱۸ موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری در ایلام

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبه‌زاده " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرح‌ها، برای ۱۹۳ نفر اشتغال‌زایی شده است.» او افزود: «موافقت‌های اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفره‌خانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلا م تصریح کرد: «راه‌اندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

ایجاد شده: 29/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400     اخبار داخلی
پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی فضاپیمای بلو اوریجین با هدف اعزام توریست به لبه فضا

پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی فضاپیمای بلو اوریجین با هدف اعزام توریست به لبه فضا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی بلو اوریجین (Blue Origin) پانزدهمین پرواز آزمایشی زیرمداری فضاپیمای خود موسوم به نیو شپرد (New Shepard) را به‌همراه کپسول جدید برای انجام ماموریت‌های سرنشین‌دار در آینده با موفقیت به‌انجام رساند؛ عملیاتی که هدف از آن آزمایش قابلیت‌های مورد نظر برای اعزام توریست به لبه فضاست. در این ماموریت پرتاب موسوم به SN-15 فضاپیمای مذکور روز چهارشنبه ۱۴آوریل (۲۵فروردین) ساعت ۱۶:۵۰ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی کام رنچ (Corn Ranch) در ایالت تگزاس به‌سوی آسمان پرتاب شد و تا ارتفاع حدودا ۱۰۶ کیلومتری از سطح زمین بالا رفت. نیو شپرد که یک حامل قابل بازیابی است، پس از پروازی حدودا ۱۰ دقیقه‌ای در محل تعیین‌شده فرود آمد. کپسول نیز به‌کمک چترهای نجات در نزدیکی پایگاه پرتاب بر زمین نشست. مطابق گزارش‌ها حداکثر سرعت نیوشپرد در این پرواز به ۳۶۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید. اگرچه این پرواز بدون سرنشین انجام شد، دو خدمه به‌عنوان جایگزین فضانوردان و با هدف آزمایش‌هایی مرتبط با حضور افراد در کپسول، قبل و بعد از عملیات وارد کپسول شدند. نیو شپرد یک حامل فضایی زیرمداری تک مرحله‌ای است که از سوخت مایع استفاده می‌کند. حامل‌های زیرمداری مسیر یک مدار کامل را طی نمی‌کنند، بلکه به‌صورت عمودی از اتمسفر و جو زمین خارج می‌شوند و دوباره به‌صورت عمودی روی زمین فرود می‌آیند. این فضاپیما مجهز به یک موتور BE-3 با توان تولید ۴۹۰ کیلونیوتن نیروی رانش و مدت زمان احتراق ۱۱۰ ثانیه است. فضاپیمای یادشده که اولین پرواز آن در آوریل۲۰۱۵ انجام گرفت، اکنون در حال توسعه به‌منظور انجام پروازهای زیرمداری برای اعزام توریست به فضاست. نیو شپرد از اکسیژن مایع و هیدروژن مایع به‌عنوان سوخت بهره می‌برد و تاکنون فقط در یک پرتاب آزمایشی ناکام بوده است.

ایجاد شده: 28/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400     اخبار خارجی
رجا به دنبال راه‌اندازی قطارهای 5 ستاره جدید است

رجا به دنبال راه‌اندازی قطارهای 5 ستاره جدید است

به گزارش هتل نیوز ، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسم معارفه رئیس هیأت مدیره شرکت نوین صنعت رجا با اعلام این مطلب گفت: امیدواریم بعد از کرونا شاهد شکوفایی فعالیت‌ها و رونق اقتصاد باشیم. محمد رجبی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با عبور از بحران فعلی و اقدامات مثبت دولت برای مهار کرونا، شاهد افزایش سفرها در تابستان باشیم، به همین منظور کیفیت خدمات را ارتقا می دهیم تا به درآمد بهتر برسیم. وی خاطرنشان کرد: آماده سازی ناوگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سفرها، زحمت همکاران ما را بیشتر کرده ولی با جدیت، رعایت پروتکل‌ها را دنبال کرده و می‌کنیم. مدیرعامل شرکت رجا تأکید کرد: خوشبختانه در حوزه فنی کارهای خوبی برای نوروز 1400 انجام شده که از آن جمله می‌توان به آماده‌سازی 25 دستگاه مولد و 9 رام قطار تندروی پردیس (ترن‌ست) اشاره کرد که به دنبال آماده‌سازی بیشتر و افزایش سیر این قطارها هستیم. رجبی گفت: با قطارهای تندروی پردیس سفرهای یک روزه بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) را دنبال می‌کنیم تا از این طریق زمان سفر را مدیریت کنیم. وی اظهار داشت: باید به دنبال ارتقای ظرفیت‌های فنی باشیم زیرا در حال حاضر راه‌آهن به ازای هر لکوموتیو مکلف به سیر قطارها به میزان 1200 کیلومتر در روز است و این در حالی است که قطارهای تندروی پردیس (ترن‌ست) ما توانایی روزی 2000 کیلومتر سیر را دارد. مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: روند بازسازی‌ واگن‌های بالای 30 سال از محل تبصره 18 باید شتاب بیشتری بگیرد و با تأمین اعتبار لازم این روند در شرکت نوین صنعت، واگن پارس و دانشگاه آزاد اجرایی می‌شود. در پایان این مراسم مهندس رجبی ضمن قدردانی از زحمات فرهاد فرهمند محمدی برای تلاش در دوران تصدی عضو هیأت مدیره و قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا، وی را به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت نوین صنعت رجا معرفی کرد.

ایجاد شده: 26/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1400     اخبار داخلی
محدودیت ۶۰ درصدی پرواز‌ها را باور نداریم!

محدودیت ۶۰ درصدی پرواز‌ها را باور نداریم!

به گزارش هتل نیوز ، " یونس دقیق‌کیا  " رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که اعتقادی به محدودیت ۶۰ درصدی پرواز‌ها نداریم، گفت: این کار برای مقابله با شیوع کرونا علمی نیست. دقیق‌کیا با بیان این‌که در بحث سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی مشکلی نداریم، اظهار کرد: یکی از مسائل ایرلاین‌های داخلی محدودیت استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت صندلی پرواز است؛ باید این موضوع را با توجه به مکانسیم‌هایی که وجود دارد، حل کنیم. وی توضیح داد: بر این اساس برای هر مسافری که تست کرونا وی مثبت باشد، کارت بلیت پرواز صادر نمی‌شود. دنیا قبول ندارد که هواپیما محل شیوع ویروس کروناست وی افزود: از سوی دیگر در حین ورود به فرودگاه، مسافران با سیستم تعبیه شده کنترل می‌شوند. علاوه بر این با توجه به این‌که هوای داخل کابین هواپیما تخلیه می‌شود، امکان شیوع بیماری وجود ندارد. رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به این‌که پرواز ایرلاین‌های خارجی که به ایران می‌آیند با تمام ظرفیت انجام می‌شود، گفت: ترکیش ایرلاین و قطرایرویز به صورت فول پرواز‌های خود را به ایران انجام می‌دهند. دنیا قبول ندارد که هواپیما محل شیوع ویروس کروناست. دقیق‌کیا، یادآور شد: با وجودی که اعتقادی به اعمال محدودیت ۶۰ درصدی در پرواز‌های داخلی نداریم و این کار را علمی نمی‌دانیم، اما آن را رعایت می‌کنیم.

ایجاد شده: 24/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1400     اخبار داخلی
ژاپن هتل ویژه ورزشکاران کرونایی تاسیس می‌کند

ژاپن هتل ویژه ورزشکاران کرونایی تاسیس می‌کند

کمیته برگزاری توکیو۲۰۲۰، در نظردارد تا ۳۰۰ اتاق هتل برای اسکان ورزشکاران بدون علائم کرونا یا با علائم خفیف اختصاص دهد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، مقامات ژاپنی اعلام کرده‌اند که این تلاش، اقدام دیگری از سوی کمیته برگزاری برای جلوگیری از شیوع ویروس در طول بازی‌های تابستان امسال است. همچنین، اعلام شده است که از این هتل ۳۰۰اتاقی برای معالجه شبانه روزی ورزشکاران و جداسازی موارد مثبت کووید۱۹ استفاده خواهدشد. آن دسته از ورزشکاران و کارکنان المپیک که نیاز به بستری شدن ندارند، به طور اصولی ۱۰ روز در اتاق‌های هتل قرنطینه خواهند شد. کمیته برگزاری درنظردارد تا رزرو کامل یک هتل در چند کیلومتری دهکده ورزشکاران در منطقه ساحلی هارومی توکیو را البته با هزینه چند صد میلیونی اختصاص دهند. همچنین برنامه ریزی شده است تا ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه ویژه برای محافظت از رانندگان در برابر عفونت و برای انتقال بیماران به هتل آماده شود. از آنجا که بازی‌های المپیک، ورزشکاران و مسئولان را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند، پروژه تخصیص این هتل ویژه به دنبال تأمین نیازهای آنها مانند ارائه خدمات چند زبانه و غذای حلال در یک محل اقامتی است.

ایجاد شده: 24/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 24/فروردین/1400     اخبار خارجی
اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

اراک؛ میزبان سمینار مدیکال توریسم

به گزارش هتل نیوز ، " حسن حسینی " معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، گفت: «سمینار مدیکال توریسم ویژه راهنمایان گردشگری سلامت و فعالان این حوزه در اراک برگزار می‌شود.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: «این سمینار در راستای توسعه گردشگری سلامت استان و توانمندسازی راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و توسعه صنعت گردشگری سلامت برگزار می‌شود که ضمن آموزش گروه هدف، استفاده از بخش و تخت‌های IPD (واحد بیماران بین‌المللی) و توضیحات لازم دراین رشته ارائه می‌شود.» او هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی مناطق مستعد گردشگری سلامت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت استان دانست و گفت: «این سمینار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده است که همزمان به صورت وبینار نیز برگزار می‌شود.» حسینی بیان کرد: «این سمینار با حضور برندهای گردشگری سلامت کشور، مراکز توسعه فن‌آوری‌های هوشمند گردشگری سلامت شامل کمیته  خدمات الکترونیکی گردشگری پزشکی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طبیعت درمانی و تندرستی، کمیته خدمات الکترونیکی گردشگری طب سنتی و دکتر پناهی دبیر کمیته گردشگری سلامت کشور ترتیب داده شده است.» معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: «استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، دلیجان، محلات و شازند به دلیل شرایط جغرافیایی، پوشش گیاهی، آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی قابلیت توسعه صنعت گردشگری سلامت را دارد و می‌توان با توسعه این صنعت، گردشگری سلامت استان را تقویت کرد.»

ایجاد شده: 18/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1400     اخبار داخلی
برقراری پرواز فوق‌العاده‌ برای مراجعت ایرانیان مقیم انگلیس

برقراری پرواز فوق‌العاده‌ برای مراجعت ایرانیان مقیم انگلیس

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " حسین جهانی"  مدیرکل روابط عمومی هما، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سومین هفته فروردین ماه سال جاری، پرواز فوق‌العاده‌ای را برای مراجعت هم‌وطنان مقیم انگلیس به کشور برنامه‌ریزی کرده است. وی افزود: با دریافت مجوز پرواز از ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری، این پرواز فوق‌العاده در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری (۱۱ آوریل) ساعت ۰۹:۲۰ فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک می‌کند و ساعت ۱۲:۱۰ وارد فرودگاه لندن می‌شود. مدیرکل روابط عمومی هما اظهار داشت: پرواز بازگشت در همان روز و در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه هیتروی لندن پرواز و در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) می‌شود. جهانی بیان کرد: داشتن تست منفی PCR برای همه مسافران بالای ۸ سال  این پرواز الزامی است اما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان ورود مسافران به فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، از مسافران تست PCR گرفته می‌شود و درصورت مثبت بودن تست، مسافر با هزینه شخصی به مدت ۱۴ روز در هتل این فرودگاه قرنطینه می‌شود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1400     اخبار داخلی
«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

به گزارش هتل نیوز ، حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی می‌گوید: هتل‌های کپسولی (وارداتی) به انبار فرستاده شده‌اند. ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۹ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رونمایی اولین نمونۀ هتل کپسولی وارداتی به ایران خبر داد و اعلام کرد که این کپسول‌ها به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی استفاده شود. در همان خبر از هادی سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نقل شده بود که در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل‌های کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در مراسم رونمایی خصوصی از نمونه این هتل‌ها گفته بود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.واردات این هتل‌های کپسولی در شرایطی که صنعت گردشگری با همه‌گیری ویروس کرونا دچار چالش‌های اقتصادی بسیار شده و تا آن وقت از حمایت مالی بهره‌مند نشده بود، انتقادهای زیادی را متوجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرد. واردکنندگان این هتل‌ها معتقدند بودند استفاده از این کپسول‌ها برای گردشگری مزیت اقتصادی است و به محیط زیست کمک خواهد کرد. برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلراتی طبق آن‌چه در مراسم رونمایی این کپسول‌ها اعلام شد تولید پنج‌هزار کپسول در داخل کشور در فاصله شش ماه تا دو سال با الگوگیری از نمونه‌های وارداتی و استقرار آن‌ها در بیش از ۸۰ نقطه شناسایی‌شده بود.آن زمان حواشی زیادی درباره هزینه ارزی که برای واردات انبوه این محصول صرف شده ایجاد شد، با این وجود نه از تعداد هتل‌های کپسولی وارداتی آماری داده شد و نه از هزینه ارزی که صرف خرید آن‌ها شده بود. در مردادماه ۹۹ حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ در مصاحبه‌ای واردات گسترده هتل کپسولی به ایران را تکذیب کرد و گفت که حدود ۱۰ مورد از این هتل‌ها توسط بخش خصوصی به کشور وارد و رونمایی شده است. اما در شهریورماه ۹۹ سجادی‌راد، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره تعداد هتل‌های کپسولی واردشده به کشور گفت: فقط پنج کپسول وارد شده و قرار است در فرودگاه استفاده شوند. سوای این‌که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه تعداد از هتل‌های کپسولی به کشور وارد شده و چه میزان ارز برای آن‌ها هزینه شده است، اکنون سرنوشت نامعلوم کپسول‌های واردشده و خط تولید داخلی وعده داده‌شده مساله است.حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ درباره سرنوشت هتل‌های کپسولی اطلاعات زیادی نمی‌دهد؛ فقط در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا به چنین جملاتی بسنده می‌کند: هر چیز جدیدی را برای مردم و مسؤولان بخواهید جا بیاندازید، آن‌قدر سختی و مشقت دارد که حد و حساب ندارد. مثلا آخرین رفت و برگشت‌های ما با جامعه هدف فرودگاه‌ها به بیش از ۵۰ جلسه رسید.هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ نیز درباره سرانجام کپسول‌های واردشده به ایسنا می‌گوید: پنج یونیت در وزارت گردشگری نمایش داده شد که ظرفیت ۱۰ نفر را داشت. ما از ابتدا هم بنای واردات نداشتیم. آن پنج یونیت هم حالا در انبار هستند. او گِره کار هتل‌های کپسولی را که قرار بود خط تولید داخلی داشته باشند و در کمپ‌های کویری، فرودگاه و بیمارستان مستقر شوند در خارج از این کانون می‌بیند و توضیح می‌دهد: بنا به درخواست شرکت فرودگاه‌ها، نمونه‌ای از محصول واردشده را در ساختمان اداری آن مستقر کردیم، چون خیلی از رؤسای فرودگاه‌ها هفتگی در آن مکان حضور دارند و به این شکل، کپسول‌ها در معرض دید آن‌ها قرار می‌گرفت. بسیاری از رؤسای فرودگاه‌ها کار را دیده‌اند و بسیار مشتاق‌اند. اگر موانع را در سیستم خودمان برطرف کنیم آمادگی داریم حداقل در پنج فرودگاهی که از ابتدای امر مدنظرمان بود آن‌ها را مستقر کنیم، اما بروکراسی اداری که وجود دارد، متاسفانه اذیت می‌کند. او یادآوری می‌کند: نگاه‌مان درباره هتل کپسولی ارائه سرویس لاکچریِ گران‌قیمت نبوده است. از روز اول هم گفته‌ایم در تمام دنیا زیرساخت اقامتی ارزان‌قیمت وجود دارد. سجادی‌راد اضافه می‌کند: وقتی می‌خواهید سرویسی را با قیمت اقتصادی در اختیار مخاطبان قرار دهید، طبیعتا چارچوب‌های اقتصادی پروژه متفاوت می‌شود. مثلا در طرح توجیهی هتل‌های کپسولی، هزینه‌ای که در نظر گرفته شده برای اقامت مصرف‌کننده در ساعت اول ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان بود که مبلغ آن با افزایش ساعت اقامت به صورت پلکانی کاهش پیدا می‌کرد، به طوری که بعد از چهار ساعت، هزینه به پنج‌هزار تومان به ازای هر ساعت اقامت می‌رسید.او درباره این‌که چرا با وجود بروکراسی فرودگاه‌ها، این پروژه ـ همان‌طور که در روز رونمایی گفته شده بود ـ از طریق مراکز و یا اماکن دیگر پیگیری نشد، می‌گوید: ما با بیمارستان‌ها هم مذاکراتی داشتیم، با وجود این‌که در ابتدای امر خیلی استقبال کردند؛ چرا که برای ساماندهی همراهان بیماران خیلی می‌توانست موثر باشد، ولی وقتی وارد کار شدیم با عدم همکاری این بخش‌ها مواجه شدیم. سجادی‌راد تاکید می‌کند: نگاه ما تسهیل‌گرانه است. این کار را به عنوان منبع درآمد درنظر نگرفته‌ایم. هدف این است باگ‌هایی که در سیستم اقامتگاهی کشور وجود دارد با نگاه حمایتی وزارتخانه برطرف شود، ولی از نظر دستگاه‌های دیگر اگر پروژه‌ای سودآوری داشته باشد وارد آن می‌شوند. دغدغه خدمات‌دهی وجود ندارد. اگر منافع زیادی داشته باشد همراهی می‌کنند.او ادامه می‌دهد: دغدغه خدمات‌دهی باید وجود داشته باشد، چون درحال حاضر ۱۵ سرویس خدماتی اقامتی نسبت به استاندارد جهانی عقبیم. باید این سرویس‌ها در فرودگاه‌ها و حتی به مراکز درمانی اضافه شود. در کشورهای دیگر معمولا مشکل اقامت کمتر وجود دارد، ولی در ایران حتی اقامت همراه بیمار مساله است. مسؤولان یکی از بیمارستان‌ها اذعان می‌کردند از ساعت ۱۲ شب به بعد باید از بین درخت‌ها همراهان بیمار را پیدا و  از محوطه بیمارستان خارج کنند. حتی وقتی در بیمارستان را می‌بندند صبح می‌بینند همان افراد از دیوار وارد محوطه بیمارستان شده‌اند، چون جایی برای اقامت ندارند. وقتی با همان مجموعه درمانی برای استقرار این سیستم اقامتی ارزان صحبت می‌کنیم می‌گویند بودجه نداریم، بعد که ما وارد عمل می‌شویم و می‌خواهیم زیرساخت این اقامت را برای آن‌ها تامین کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلا بودجه نبوده است. این پروژه فعلا در چنین گیر و دارهایی گرفتار است. مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این سوال که چطور یک وزارتخانه (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) قدرت و نفوذ برای استقرار این چند کپسول و یا راه‌اندازی خط تولید آن را ندارد؟ اظهار می‌کند: در اکثر شئونات کشور زمانی که موضوع بین دو شخصیت حقوقی مستقل مطرح می‌شود، حتی زمانی که منافع مشترک دارند و همسو هستند، این امکان همچنان مطرح است که دغدغه مشترک نداشته باشند.سجادی‌راد درباره این‌که درحال حاضر روی تولید چه تعداد هتل کپسولی برنامه‌ریزی شده است؟ می‌گوید: هتل کپسولی مثل تولیدات دیگر نیست، براساس پروژه‌ای که تعریف می‌شود این آمادگی وجود دارد تعداد مورد نظر تولید و در اختیار گذاشته شود. مثلا طی مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌ها داشتیم قرار شد در پنج فرودگاه، ۱۰ هتل کپسولی مستقر شود. او درباره شرکت‌هایی که ساخت را باید انجام دهند نیز توضیح می‌دهد: در همان روزهای نخست از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تولید این محصول در داخل اطلاع‌رسانی انجام دادیم. چند شرکت دانش‌بنیان مراجعه کردند و گفتند دو ماه دیگر نمونه‌هایی را ارائه می‌دهند، اما بیشتر در حد حرف بود، چون بعد تلفن‌شان را هم جواب ندادند. شرکت‌های دیگر اما مطالعاتی را انجام دادند و حتی کارخانه‌هایی را که می‌توانند مواد اولیه تولید کنند نیز شناسایی کرده‌اند. الان تمام اجزای خط تولید در داخل فراهم است، ولی آن شرکت دانش‌بنیان یک عدد مشخص برای تولید نیاز دارد تا کار را شروع کند، این‌که محصولی تولید شود و مستقیم به انبار برود که منطقی نیست.مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از واردات چنین محصولی، مطالعه و نیازسنجی در داخل انجام شده بوده و اگر این‌طور بوده چرا هنوز سایر بخش‌ها متقاعد نشده‌اند و چرا هنوز بعد از یک سال در هیچ کجا این هتل‌های کپسولی مستقر نشده است؟ می‌گوید: برای این که نگاه‌مان متفاوت است. نیاز نبود قبل از واردات صحبت شود. لازم بود ابتدا تلنگر وارد شود. البته آن تلنگر به بدنه جامعه یا ذینفعان وارد شد، اما نگاه‌مان با آن‌هایی که باید همراه می‌شدند، متفاوت است. ما فکر می‌کنیم آن‌ها توجیه هستند و حتی نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر دیده‌اند، اما وقتی می‌خواهیم کار را با هم شروع کنیم، توقع دارند مطابق استانداردهای آن‌ها عمل کنیم و مواردی مثل حق‌الارض و حق‌السهم طلب می‌کنند. سجادی‌راد در پاسخ به این‌که آیا می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه به لحاظ اقتصادی جذاب نبوده است؟ اظهار می‌کند: پروژه زمانی که تعریف می‌شود جدول‌های اقتصادی دارد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه بهره‌برداری سالانه و درصد سود برای سرمایه‌گذاری در آن مشخص است. به هر حال باید کاری کنیم که شرکت دانش‌بنیان در انتها متضرر نشود. مثلا در پروژه‌های عمرانی یا شهرداری‌ها برای ترغیب بخش خصوصی حداقل باید ۴۰ درصد سود درنظر گرفته شود که سرمایه‌گذار را وارد کار کند. اما نظر شرکت فرودگاه‌ها این بود که حداقل سود ۲۵ درصد باشد. با این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری وارد نمی‌شد. با این حال، شرکت‌های دانش‌بنیان را متقاعد کردیم که هر پروژه دانش‌بنیانی لزوما به تولید حجم زیادی پول ختم نمی‌شود و در واقع قرار است یک خدمات جدید ارائه شود. تمام اهتمام‌مان را گذاشتیم که این شرکت دانش‌بنیان را همراهی کنیم اما فضای کلی همراه نیست و طرف‌های مقابل علی‌رغم این‌که در نامه‌های‌شان ابراز تمایل می‌کنند، اما در مذاکره و عمل به نقطه مشترک نرسیده‌ایم.

ایجاد شده: 16/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400     اخبار داخلی
انتقاد تند معاون وزارت بهداشت از مسئولان گردشگری

انتقاد تند معاون وزارت بهداشت از مسئولان گردشگری

به گزارش هتل نیوز ، " ایرج حریرچی " معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که قطعا وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم، گفت: برخی افراد طوری برخورد می‌کنند انگار وزارت بهداشت کرونا را آورده است، اما همکاران ما دارند زیر فشار خرد می‌شوند. وی با انتقاد از فشارهای مسئولان گردشگری برای کاهش محدودیت های کرونایی گفت: مگر صنعت گردشگری در دیگر کشور‌های دنیا چه کار می‌کنند، برخی صنایع مثل گردشگری باید دندان روی جگر بگذارند. حریرچی تصریح کرد: در چند هفته آینده روند ویروس کرونا از نظر سرپایی، بستری و مرگ و میر مبتلایان صعودی خواهد بود. در حال حاضر پیش بینی می‌شود که با توجه به افزایش روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی تا ۳ الی ۴ هفته آینده روند صعودی را به خصوص برای مرگ و میر افراد داشته باشیم. معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه حل جلوگیری از ابتلا به ویروس کروناست و باید تماس و مواجه با دیگران در داخل یا بیرون منزل به صورت تفریح، مسافرت، نزدیکی با همکاران در محل کار، در منزل آشنایان و ... را به عنوان یک وظیفه عمومی کاهش دهیم. حریرچی در پایان اظهار داشت: افرادی که تاکنون شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند، چراکه دیگران به علت‌های گوناگون به این بیماری مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، اما در حال حاضر بدن آن‌ها ایمنی لازم را دارد و به احتمال بسیار کم مجدد به کرونا مبتلا شوند.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
نوروز در تهران بمانید

نوروز در تهران بمانید

به گزارش هتل نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند. وی افزود: برای رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی، افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند که البته به صورت محدود خواهد بود. محسنی بندپی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان تهران زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم. وی با آرزوی سالی توام با سلامتی، عزت و افتخار برای هموطنان از شهروندان استان تهران درخواست کرد تا تعطیلات را با عدم اولویت سفر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران بمانند و از مراکز گردشگری استان استفاده کنند.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
موعد پرداخت اقساط هواپیما‌های برجامی فرا رسید

موعد پرداخت اقساط هواپیما‌های برجامی فرا رسید

به گزارش هتل نیوز ، هفته گذشته مدیرعامل هما درباره اقساط هزینه خرید هواپیما‌های ایرباس که در زمان عباس آخوندی و دوران اجرای برجام منعقد شده بود، گفت: ماه آینده سررسید اولین قسط به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان است که توان پرداخت اقساط را نداریم و نمی‌توانیم اقساط را پرداخت کنیم. کل تسهیلات هواپیما‌های برجامی ۵۴۰ میلیون دلار بود که ماه آینده سررسید می‌شود و پرداخت آن برای ایران ایر غیر ممکن است. در اینباره آخوندی بهمن ۹۴ و در اظهار نظری درباره چگونگی پرداخت خرید هواپیماهای ایرباس گفته بود: «منبع تأمین مالی اولیه این هواپیما‌ها به میزان ۱۵ درصد توسط فروشندگان و ۸۵ درصد مابقی را نیز فروشندگان از محل تأمین‌کنندگان مالی اروپایی فاینانس می‌کنند. یکی از موضوعات مهم در تأمین مالی این هواپیما‌ها این است که هیچ تضمینی از سوی دولت و بانک مرکزی نداده‌ایم» روحانی نیز در کنار آخوندی از دیگر مدافعان خرید هواپیماهای جدید از طریق فایناس خارجی به شمار می‌رفت که مدعی شده بود: «در موضوع قرارداد ۱۶ ساله خرید هواپیما یک دلار از پول نفت را هزینه نمی‌کنیم.».

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...