نتایج جستجو...
مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکل‌های گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش می‌آید به خاطر حضورم در جلسه‌ای خودم را سرزنش کنم اما یک  جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسه‌ای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر می‌کردم مسئولان حتی اگر به خواسته‌های ما عمل نمی‌کنند، دست‌کم به حرف‌های ما گوش می‌دهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسه‌ای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرف‌های بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاه‌شان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکل‌ها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آن‌ها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردان‌ها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کرده‌اند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارت‌ها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیم‌های عجولانه و بی‌حساب و کتاب و بدون برنامه‌ریزی آنهاست. تصمیم‌هایی نتیجه‌اش شد سفرهایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانس‌های هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگی‌اش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفت‌انگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری می‌داند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیف‌تر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایت‌های خود قرار می‌دهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای می‌رسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایه‌های صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
نوروز در تهران بمانید

نوروز در تهران بمانید

به گزارش هتل نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند. وی افزود: برای رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی، افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند که البته به صورت محدود خواهد بود. محسنی بندپی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان تهران زرد است، تلاش می‌کنیم با استفاده از سازمان‌های گردشگری، شهرداری و محل‌هایی که امکان بازدید از آن‌ها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم. وی با آرزوی سالی توام با سلامتی، عزت و افتخار برای هموطنان از شهروندان استان تهران درخواست کرد تا تعطیلات را با عدم اولویت سفر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران بمانند و از مراکز گردشگری استان استفاده کنند.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست  با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
اتباع کشورهای اسلامی دوباره می‌توانند درخواست ویزا بدهند

اتباع کشورهای اسلامی دوباره می‌توانند درخواست ویزا بدهند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اتباع کشورهای اسلامی که طبق قانون منع مهاجرت در دوران ترامپ نتوانسته بودند وارد خاک ایالات متحده شوند، می‌توانند دوباره درخواست ویزا بدهند تا پرونده آنها برای ورود به آمریکا بررسی شود. ترامپ در زمان زمامداری خود در کاخ سفید ورود اتباع ۱۳ کشور عمدتاً اسلامی را به خاک آمریکا منع کرده بود. بایدن به محض ورود به کاخ سفید این قانون را به خاطر مغایرت با ارزش‌های آمریکا لغو کرد. براساس تصمیم وزارت خارجه آمریکا کسانی که پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ ویزا داشتند و نتوانستند وارد آمریکا شوند باید درخواست خود را تجدید کرده و هزینه‌های مربوطه را دوباره پرداخت کنند اما کسانی که بعد از این تاریخ درخواست داده‌اند از پرداخت هزینه معاف هستند. از دسامبر سال ۲۰۱۷ که این قانون ترامپ معرفی شد مجموعاً ۴۰ هزار نفر از ورود به خاک آمریکا منع شدند. گفتنی است ایران نیز جزء کشورهایی بود که اتباعش برای ورود به خاک آمریکا در زمان ترامپ با ممنوعیت مواجه شده بودند

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار خارجی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار داده‌ایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاه‌های بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسی‌های دوره‌ای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص می‌شود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر می‌شود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداری‌های استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکل‌ها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید می‌شود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کرده‌اند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
مردم سفر نوروزی نروند

مردم سفر نوروزی نروند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخش‌های هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای به گوش می‌رسد و تشکل‌ها و صنوف تخصصی حمل‌ونقل برای آن درخواست خود را مطرح کرده‌اند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای  بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام می‌شود، درصدی را اعمال می‌کردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای همه حوزه‌های حمل و نقل برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
التماس می کنم مردم مسافرت نروند

التماس می کنم مردم مسافرت نروند

به گزارش هتل نیوز ، "سعید نمکی" وزیر بهداشت توضیح داد: به عنوان وزیر تقاضا کردم که بحث سفر را منتفی کنیم و از مردم تقاضا کنیم که مردم همراهی کنند؛ هرچند مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند و از دیدن بزرگترها محروم مانده‌اند و مردم مشتاق‌تر از قبل هستند که به سفر بروند اما اطمینان دارم که مردم می‌دانند که هر آمد و شد به معنای شیوع بیماری است، از سفر رفتن پرهیز می‌کنند. وی یادآور شد: در سفر فرد ناقل ویروس جهش یافته را به سایر نقاط منتقل می‌کند و التماس کردیم که سفر نباشد، وزیر بهداشت باید دست ببوسد، پا ببوسد و التماس کند که به درخواستش عمل شود. انتظار ما این است که به عرایض دلسوزانه وزیر بهداشت توجه شود. وزیر بهداشت بیان داشت: وقتی مردم جا به جا می‌شوند و جمعیت مواج است اجرای طرح سخت است اما در جمعیت ساکن و غیر مواج مدیریت بسیار ساده‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل التماس و خواهش می‌کنم که مردم به سفر نروند و اگر به سفر بروند ضرر می‌کنند و خدا نکند که چند خوزستان در آن واحد خلق کنیم، اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توان روی تاب آوری نظام سلامت قسم خورد.

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399     اخبار داخلی
گردشگری روند روبه رشدی دارد

گردشگری روند روبه رشدی دارد

مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علی‌اصغر مونسان، هادی حق‌شناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این‌که حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه می‌دهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژه‌های بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب می‌شود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهره‌برداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینه‌ساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفه‌های مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان ساخته شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت "رولز-رویس" که در زمینه تولید موتورهای هواگرد در جهان فعالیت می‌کند اخیراً یک هواپیمای کاملاً الکتریکی و سریع را ساخته است که اولین آزمایش خود را به عنوان سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان انجام داده است. "رولز-رویس" یک شرکت معروف و مطرح در حوزه انرژی، هوافضا و صنایع دفاعی بریتانیایی و چندملیتی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه سامانه‌های تولید برق، انتقال و توزیع برق و همچنین مهندسی و تولید تجهیزات دفاعی، ساخت جنگ‌افزار و فناوری هوافضا فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی شرکت رولز-رویس در شهر وست‌مینستر و در حومه شهر لندن قرار داد و این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است و در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژه‌های نظامی جهان قرار دارد. به نظر می‌رسد این هواپیما با هواپیمای قبلی که در سال 2019 توسط زیمنس و با سرعت 338 کیلومتر در ساعت طراحی شده بود، رقابت خواهد کرد؛ این برنامه به عنوان بخشی از برنامه تسریع در برق‌رسانیِ پروازهای الکتریکی که توسط دولت انگلیس تامین می‌کند، محسوب می‌شود و توسط یک باتری 6000 سلوله تامین خواهد شد و این شرکت ادعا کرده است که هواپیمای جدید دارای بیشترین انرژی در جهان است. در واقع پیشرانه تمام الکتریکی 500 اسب بخار (400 کیلووات) به گونه‌ای طراحی شده است که این هواپیمای برقی را به سرعتی بیش از 300 مایل در ساعت (482 کیلومتر در ساعت) رسانده و رکورد جدیدی برای پرواز الکتریکی در این روند به اثبات برساند.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار خارجی
راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

راهنمایان گردشگری مهمترین ناظران اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هستند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، علی صدرنیا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نقش نظارتی راهنمایان گردشگری در نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی کرونا در تاسیسات گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: بیشترین مشکل عدم آگاهی عمومی از نحوه اجرا و  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سفر، میزان فاصله گذاری های اجتماعی در بازدید از اماکن تاریخی و  رعایت محدودیت در تعداد بازدید کننده است که باید با کمک رسانه ها به گردشگران و فعالان تاسیسات گردشگری به صورت عمومی و تخصصی آموزش داده شود. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: گاهی در زمان بازدید گردشگران مسیرهای تردد و عبور روشن نیست و در برخی از نقاط ممکن است تجمع ایجاد شود و گاهی ممکن است چند گروه بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک محیط قرار بگیرند، اگر یک راهنمای گردشگری در محل حضور داشته باشد، با اشرافی که بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی از بازدید اماکن تاریخی، اقامت در هتل ها و پذیرایی ها و استفاده از سیستم های حمل نقل دارد، می تواند به اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی بسیار کمک کند. صدرنیا با بیان اینکه همه ارکان گردشگری حفظ سلامت و جان گردشگران را اولویت کار خود می دانند، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به دلیل آنکه مستقیم با سلامت مردم و گردشگران مرتبط است بر اساس شیوه نامه های عمومی وزارت بهداشت و حتی بسیار سختگیرانه و به صورت تخصصی تدوین شده و از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تمام اصناف و فعالان این حوزه ابلاغ شده است. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: در شیوه نامه های بهداشتی گردشگری علاوه بر شیوه اشغال صندلی ها در اتوبوس ها، قطارها و هواپیما، روش های پاکیزه سازی و ضدعفونی وسایل نقلیه با جزییات توضیح داده شده است که این اسناد در سایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قابل دسترسی است از طرفی همه تشکل ها و اصناف گردشگری در چند ماه گذشته این ضوابط را به فعالان هر حوزه یادآوری کرده و آنها هم آگاهی ها  و آمادگی های خود را به روز کرده اند. وی تصریح کرد: همه تاسیسات گردشگری برای پذیرایی گردشگران نوروزی اعلام آمادگی کرده اند، اما در نهایت منتظر و تابع تصمیم نهایی و قطعی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ در طول این چند ماه دوره های آموزشی آنلاین و وبیناری با راهنمایان گردشگری در مقاطع مختلف برگزار کردیم، البته چون هنوز نسبت به زمان احیای کامل صنعت گردشگری در چند ماه اخیر مطمئن نبودیم دوره ای به صورت فراگیر و ملی و گسترده برگزار نشده است. صدرنیا بیان کرد: اغلب راهنمایان گردشگری به دلیل آنکه به زبان های مختلف خارجی مسلط هستند علاوه بر شیوه نامه های بهداشتی داخلی بسیاری از تجارب و منابع اصلی شیوه نامه های خارجی را هم مطالعه کرده اند، آگاهی بیشتری دارند و به روز هستند، از طرفی مطالب جدید را از طریق شبکه های اجتماعی با هم به اشتراک می گذارند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی بر لزوم سفر مدیریت شده و کنترل شده در نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: گاهی در سفر، گردشگر مجذوب هیجان سفر و یا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی شده و ممکن است از رعایت دقیق شیوه نامه بهداشتی غافل شود، این راهنمایان گردشگری هستند که در همان لحظات حساس با دقت نظر و احساس مسئولیتی که دارند می توانند بر همه ابعاد و عوامل گردشگری از حمل و نقل، اقامت و پذیرایی و اماکن تاریخی کاملا نظارت کنند. صدرنیا راهنمایان گردشگری را مهمترین و اثربخش ترین حلقه نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی گردشگری در طول سفر و مقصد سفر توصیف کرد و افزود: راهنمایان گردشگری در ایران همزمان هم سفر را مدیریت می کنند و هم جاذبه های گردشگری در مقصد را معرفی می کنند البته این دو مسئولیت در جهان تفکیک شده است، راهنمایان گردشگری در ایران به همه جنبه های اجرایی و نظارتی به ویژه در شرایط همه گیری بیماری اشراف دارند و می توانند نقش نظارتی را به خوبی ایفا کنند. نظارت راهنمایان گردشگری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کاهش آسیب های کرونا کمک بسیاری خواهد کرد؛ حضور راهنما در رعایت شیوه نامه ها در گردش های گروهی بسیار تاثیرگذار است، در دوران کرونا نحوه بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی بسیار مهم است، راهنمایان گردشگری بنا به حس مسئولیتی که دارند مسیرها را از قبل کاملا رصد می کنند تا گردشگران به مکان های شلوغ پر ازدحام نروند. رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: راهنمایان گردشگری با آشنایی که از منطقه دارند بلافاصله با شبکه هایی که در آن با یکدیگر در ارتباط هستند مسیرهای جایگزین را انتخاب می کنند و گردش را به گونه ای طراحی می کنند که گروه های بازدیدکننده در یک زمان واحد در یک مکان با یکدیگر تلاقی نکنند این موضوع نشان می دهد که حضور یک راهنمای حرفه ای که شیوه نامه های بهداشتی در گردشگری را می داند برای هدایت و همراهی گردشگران و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه های گردشگری، ضروری است.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
اقدام شرکت برق خلاف سیاست‌های دولت است

اقدام شرکت برق خلاف سیاست‌های دولت است

به گزارش هتل نیوز ،  "اصغر نبیل" نایب‌رئیس جامعه هتلداران استان یزد، از قطع برق تعدادی از هتل‌های شهر یزد توسط مامورین شرکت برق به صورت دسته جمعی خبر داد و گفت: هتل‌ها به دلیل ضررهای مالی هنگفت هتل‌ها به دلیل شیوع کرونا، ستاد تسهیل در مصوبه‌ای پرداخت قبوض آب برق و گاز هتل‌ها را تا پایان فروردین ۱۴۰۰ در تمام کشور به تاخیر انداخته و مهلت داده است. وی افزود: این مصوبه دستور وزیر، استانداران و سایر ارگان‌های ذیربط را دارد اما شرکت توزیع برق یزد در یک حرکت عجیب، امروز صبح برق اکثر هتل های بزرگ یزد را قطع کرده است. نبیل با تاکید بر این که قطع برق هتل‌های یزد کاملا خلاف مصوبات ستاد ملی کروناست، تصریح کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد که روند قطع برق هتل‌های یزد همچنان ادامه دارد و این تصمیم در حالی از سوی شرکت توزیع برق استان اخذ شده که بسیاری از فعالان گردشگری متضرر از خسارت‌های کرونا هستند. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان یزد تاکید کرد که این اقدام عجیب کاملا خلاف سیاست‌های دولت در حمایت از گردشگری  است و مسئولان استان باید در این زمینه اقدام کنند.

ایجاد شده: 16/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...